Hei, olen muokkailemassa vähän mureakuhasta löytämääni varauskalenteria. Kalenteri on toteutettu PHP:llä ja MySQL:llä.
Tässä koodi:
http://mureakuha.com/koodikirjasto/596
Ja tässä toiminnassa oleva kalenteri:
http://www.zuronet.org/test/varauskalenteri/
Eli tarkoitukseni olisi saada varattavan aika laitettua niin, että varauksen aloitus ajan kun laittaisi kohdilleen, niin automaattisesti lopetusaika säätyisi kahden tunnin päähän. Ja mahdollisesti vielä niin että lopetus aikaa ei voisi itse muuttaa kuin vain jotain nappia painamalla. Miten tällainen koodinpätkä tulisi tuohon koodiin lisätä? Ilmeisesti tämä on javascriptillä kirjoitettava, mutta minä en ole eläessäni käyttänyt javascriptiä, joten aika vaikea tehtävä ;/ Kiitos avusta jo etukäteen!
kalenteriin lisää automatiikkaa
4
468
Vastaukset
- nenarja
Vaik näin
// Tiedot
$start_date = mktime($_POST['hour'], $_POST['minute'], 0, $_POST['month'], $_POST['day'], $_POST['year']);
$end_date = mktime($_POST['hour2'], $_POST['minute2'], 0, $_POST['month'], $_POST['day'], $_POST['year']);
Tuon muutat tähän muotoon
// Tiedot
$start_date = mktime($_POST['hour'], $_POST['minute'], 0, $_POST['month'], $_POST['day'], $_POST['year']);
$end_date = $start_date 7200;
Tuo 7200 on sekuntteina 2 tuntii. Sitten vain ylimääräsen formin mistä aika lisätään.- jepsiii
heh, kiitos tästä. Eipä nyt tosiaan itsellä oikein raksuttanut, kun tosiaan tuonhan voi hoitaa juuri noin pelkällä php:llä. Kiitos tuhannesti!
- Höpö.
..tekisin tuon niin, että varauksen voi kirjoittaa myös ihan suoraan tuonne kalenteriin. Ja vielä sitten ihan niin että kun hiiren laittaa sille kohdalle josta varaus alkaa, niin kentät värjäytyisivät vaikka juuri siihen kahden tunnin päähän.
Olisi käyttäjälle paljon helpompi täyttää, ja sehän on tärkeintä.
Tjaa niin, mähän voisin huvikseni vaikka tehdä sellaisen :)- jepsiii
Tuo olisi kyllä kätevää :) Jos innostut sellaisen vääntämään, niin iskepä koodia kehiin niin pääsee tutkailemaan, kun olen sen verran vasta-alkaja, että ei oikein hajuakaan miten tuo pitäisi toteuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889