Kierot Emmaljunga rattaat!!!

Kaupanpurku????

Ostettiin Emmaljungan Scooter -rattaat viime lauantaina eli viikko sitten. Maanantaina vein ne huoltoon koska ne vipottivat sivulle oikeen reilusti. Jos en olisi kokoajan ollut suoristamassa niin oltais oltu pikku miehen kanssa ojassa ja niillä ei voinut antaa yhtään kyytiäkään kun olisivat olleet alta aikayksikön ulkona tieltä. No sitten hain ne ja ei käytetty rattaita muutamaan päivään. Sitten huomasin että ne vipotti entistä enemmän mutta nyt toiseen suuntaan. Vein ne jälleen liikkeeseen. Sinne ne jäi pariksi päiväksi ja tulos oli se että ollaan menossa ojaan vieläkin. Mittailin sitten huvikseni akselivälit sun muut ja huomasin että akselit ovat kierossa ja koko runko on kiero.

Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Onneksi on vielä toiset rattaat meillä. Voiko kaupan purkaa?? Kun ovat olleet jo 2 x huollossa eivätkä tule kuntoon. Olen niin väsynyt tästä. Vai ovatko muittenkin rattaat tällaisia vipottajia? Vaadinko liikaan jos haluaisin että meidän rattaat kulkisivat suoraan????? Auttakaa!

14

6426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sait vialliset vaunut

      Nyt huitsin nopeaan liikkeeseen ja kuitit mukaan,samaten ne korjaamon kuitit.Sulle myytiin vialliset vaunut ja sun ois vika huomatuas heti vaan viedä ne takas eikä korjauttaa niitä ite. Vaunuillahan on takuu, joten lähdetään siitä.

      Oletan että vaunut olivat uudet?

      Jollei myymälässä pureta kauppaa tai anneta uusia ehjiä toimivia vaunuja, kerro että otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kuluttajavirastoon.

      http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?tmf=0&lmf=0&id=0&site=34

      "Kuinka pian tavarassa olevasta viasta on ilmoitettava myyjälle?
      Ilmoitus virheestä eli reklamaatio on tehtävä viivytyksettä sen jälkeen, kun kuluttaja on havainnut tai hän olisi voinut sen havaita. Virheilmoituksen viivästyessä kuluttaja voi menettää oikeutensa hyvitykseen. Ostajalla on aikaa ainakin kaksi kuukautta ilmoittaa virheestä myyjälle. Kannattaa muistaa, että kuluttajavalituslautakunta ei anna ratkaisusuositusta asiassa, jos kuluttajan viimeisestä yhteydenotosta elinkeinonharjoittajaan on kulunut yli kuusi kuukautta."

      • Kaupanpurku...

        Vaunut olivat huollossa siis siinä liikkeessä josta ne ostettiin, mutta eivät tule kuntoon. Ja myyjät alkaa olla aika ikäviä. On vähän sellainen fiilis että kääntelen niitten mielestä rattaat kieroiksi itse... Mutta kun ovat harvoin olleet nyt käytössä ja ovat siis uudet ostettu viikko sitten lauantaina, en ole ehtinyt saada niitä tuohon kuntoon itse. Korjaus on ollut aika kovakouraista ja ne tapit joihin pyörät tulee on ihan vinossa kun niitä on hakattu suuntaan jos toiseen liikkeessä. Toinen eturengas on ihan vinossa ovat yrittäneet kompensoida sitä että vaunun runko on vinossa...


      • neuvon minä
        Kaupanpurku... kirjoitti:

        Vaunut olivat huollossa siis siinä liikkeessä josta ne ostettiin, mutta eivät tule kuntoon. Ja myyjät alkaa olla aika ikäviä. On vähän sellainen fiilis että kääntelen niitten mielestä rattaat kieroiksi itse... Mutta kun ovat harvoin olleet nyt käytössä ja ovat siis uudet ostettu viikko sitten lauantaina, en ole ehtinyt saada niitä tuohon kuntoon itse. Korjaus on ollut aika kovakouraista ja ne tapit joihin pyörät tulee on ihan vinossa kun niitä on hakattu suuntaan jos toiseen liikkeessä. Toinen eturengas on ihan vinossa ovat yrittäneet kompensoida sitä että vaunun runko on vinossa...

        Vaadi uudet rattaat tai rahat takasin.Niitä rattaita sitäpaitsi mainostetaan kestävinä maastossakin.

        Sano että jos sopua ei tule, otat yhtyttä kuluttajaasiamieheen,voisit itseasiassa soittaa sinne,ne neuvoo sinua.

        Ihan selvä homma.oot saanut sunnuntaikappaleen ja liikkeen on palautettava se valmistajalle.Pidä puolesi,älä anna periksi.Eivät saa keljuilla kun asialla olet ja rahoilles pitää saada vastine.

        Ei kukaan maksa valmiiki romusta ja epäkelvosta.

        Jo lapsen turvallisuuskin vaatii että rattaat on kunnossa.


      • Kaupanpurku...
        neuvon minä kirjoitti:

        Vaadi uudet rattaat tai rahat takasin.Niitä rattaita sitäpaitsi mainostetaan kestävinä maastossakin.

        Sano että jos sopua ei tule, otat yhtyttä kuluttajaasiamieheen,voisit itseasiassa soittaa sinne,ne neuvoo sinua.

        Ihan selvä homma.oot saanut sunnuntaikappaleen ja liikkeen on palautettava se valmistajalle.Pidä puolesi,älä anna periksi.Eivät saa keljuilla kun asialla olet ja rahoilles pitää saada vastine.

        Ei kukaan maksa valmiiki romusta ja epäkelvosta.

        Jo lapsen turvallisuuskin vaatii että rattaat on kunnossa.

        Kävin tuossa vielä kokeilemassa näitä "nyt kunnossa olevia" rattaita ja ne vetää aika reilusti vasemmalle. Yhdellä kädellä ei voi työntää ollenkaan. Ja jos työntää molemmilla käsillä joutuu vasemmalla työntämään "enemmän" ettei olla ojassa.

        Taitaa tulla jälleen reissu kauppaan. Alkaa harmittaa tämä jatkuva reissaaminen. Tarvitsee meinaa järjestelyä sillä joudun viemään miehen kukon laulunaikaan töihin että saan auton ja sitten mennään taas kauppaan ja saadaan omituisia katseita ja kuiskuttelua myyjien puolesta.

        Ajattelin että palautan koko rattaat kun ei kahden korjauskerran jälkeen ole tulleet kuntoon. Ostan Briot. Ei varmaan ole näillä kovin kova jälleenmyyntiarvo kun joka rengas sojottaa johonkin eri suuntaan ja toinen etupyöristä on hiukan korkeammalla kuin muut eli pyörii välillä itsekseen kun muut renkaat on alustassa kiinni. Eihän tää näin voi mennä... Heiluvatkin jotenkin epätasaisesti kun työntää, no ei kyllä enää ihmetytä että miksköhän.


      • Minä taas....
        Kaupanpurku... kirjoitti:

        Kävin tuossa vielä kokeilemassa näitä "nyt kunnossa olevia" rattaita ja ne vetää aika reilusti vasemmalle. Yhdellä kädellä ei voi työntää ollenkaan. Ja jos työntää molemmilla käsillä joutuu vasemmalla työntämään "enemmän" ettei olla ojassa.

        Taitaa tulla jälleen reissu kauppaan. Alkaa harmittaa tämä jatkuva reissaaminen. Tarvitsee meinaa järjestelyä sillä joudun viemään miehen kukon laulunaikaan töihin että saan auton ja sitten mennään taas kauppaan ja saadaan omituisia katseita ja kuiskuttelua myyjien puolesta.

        Ajattelin että palautan koko rattaat kun ei kahden korjauskerran jälkeen ole tulleet kuntoon. Ostan Briot. Ei varmaan ole näillä kovin kova jälleenmyyntiarvo kun joka rengas sojottaa johonkin eri suuntaan ja toinen etupyöristä on hiukan korkeammalla kuin muut eli pyörii välillä itsekseen kun muut renkaat on alustassa kiinni. Eihän tää näin voi mennä... Heiluvatkin jotenkin epätasaisesti kun työntää, no ei kyllä enää ihmetytä että miksköhän.

        Joo,älä ala korjauttaa ainakaan niitä,koska kyllä tavaran täytyy ollaa priimaa,ettei uutuuttaan tarvia korjailla.

        Jospas ne liikkeen myyjät eivät viittis alkaa palauttamaan niitä vaunuja valmistajalle,siellä päässähän se vika lienee on alunperin.

        Kuluttajana oot vahvoilla,pidä puolesi,äläkä yhtään ota ittees vaikka yrmyä naamaa näyttäisivätkin.Et oo turhaa asiaa valittamassa ja nyt jo sulle on koitunut ylimääräistä vaivaa, jopa kohtuuttomasti väittäisin!! Muista nyt, että jos alkavat jotain epämääräistä inistä, niin kerro ollees kuluttajaasiamieheen yhteydessä,joka on kehoittanut ensin sopimaan selvittämään asiaa myyjäliikkeen kanssa ja jos siellä ollaan epäasiallisia, he ottavat asiasta yhteyttä.

        Luulen että ne myyjät ei tälläsiä virheen vuoksi palautteluja ole joutuneet pahemmin tekemään ja nyt tumpeloivat siellä....

        Ota joku karski ja sanavalmis kaveri mukaan "pelotteeks" ;) Voisin minäki tulla jos asuisin lähellä, on meinaan lainsäädäntökin tullut tutuksi(opiskelen)ja siitä on ollut joskus isosti hyötyäkin.Kerro kuin kävi.


      • minä taas....
        Minä taas.... kirjoitti:

        Joo,älä ala korjauttaa ainakaan niitä,koska kyllä tavaran täytyy ollaa priimaa,ettei uutuuttaan tarvia korjailla.

        Jospas ne liikkeen myyjät eivät viittis alkaa palauttamaan niitä vaunuja valmistajalle,siellä päässähän se vika lienee on alunperin.

        Kuluttajana oot vahvoilla,pidä puolesi,äläkä yhtään ota ittees vaikka yrmyä naamaa näyttäisivätkin.Et oo turhaa asiaa valittamassa ja nyt jo sulle on koitunut ylimääräistä vaivaa, jopa kohtuuttomasti väittäisin!! Muista nyt, että jos alkavat jotain epämääräistä inistä, niin kerro ollees kuluttajaasiamieheen yhteydessä,joka on kehoittanut ensin sopimaan selvittämään asiaa myyjäliikkeen kanssa ja jos siellä ollaan epäasiallisia, he ottavat asiasta yhteyttä.

        Luulen että ne myyjät ei tälläsiä virheen vuoksi palautteluja ole joutuneet pahemmin tekemään ja nyt tumpeloivat siellä....

        Ota joku karski ja sanavalmis kaveri mukaan "pelotteeks" ;) Voisin minäki tulla jos asuisin lähellä, on meinaan lainsäädäntökin tullut tutuksi(opiskelen)ja siitä on ollut joskus isosti hyötyäkin.Kerro kuin kävi.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=6541&id=6541&mode=readdoc


      • Kaupanpurku...
        minä taas.... kirjoitti:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=6541&id=6541&mode=readdoc

        Olen päättänyt palauttaa ko. rattaat. Menen mieheni kanssa selvittämään asian. Oltiin yhdessä palauttamassa Gigantissakin puhelinta jonka "ominaisuuksiin" kuului vilautella vääriä valikkoja ja taustakuvia kun vaihtoi valikosta toiseen. Mieheni keräsi siellä hieman lämpöä ja vaihtuihan se puhelin. Että alkaa olla tuttua tämä viallisten tuotteiden palauttelu. Olen alkanut säästämään kaikki kuitit, sillä on sattunut erittäin monta viallista tavaraa. Yksikin saippuapumppu ruostui parissa kuukaudessa kyljestä puhki, jumppapallo jota ei saatu täyteen kun mukana ollut pumppu hajosi, Hobbyhallin lakanat jotka hajosivat ja värit lähti ekassa pesussa, pakasterasia joka oli vedetty kaupassa puukolla melkein puhki, huppari josta hajosi vetoketju parin pesun jälkeen, lamppu josta oli lasikuuppa jo valmiiksi rikki...jne... Meille on sattunut vaikka mitä. Ollaan aika tarkkoja ja pihejä. En halua maksaa sellaisesta mikä ei ole kunnossa. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, näin se on!

        Harmittaa vaan tämä tällainen juokseminen kun haluaisin vain käyttää niitä pirun rattaita en vaan viedä ja palauttaa niitä huoltoon. Kerron kuinka kävi.


      • Kaupanpurku...
        Kaupanpurku... kirjoitti:

        Olen päättänyt palauttaa ko. rattaat. Menen mieheni kanssa selvittämään asian. Oltiin yhdessä palauttamassa Gigantissakin puhelinta jonka "ominaisuuksiin" kuului vilautella vääriä valikkoja ja taustakuvia kun vaihtoi valikosta toiseen. Mieheni keräsi siellä hieman lämpöä ja vaihtuihan se puhelin. Että alkaa olla tuttua tämä viallisten tuotteiden palauttelu. Olen alkanut säästämään kaikki kuitit, sillä on sattunut erittäin monta viallista tavaraa. Yksikin saippuapumppu ruostui parissa kuukaudessa kyljestä puhki, jumppapallo jota ei saatu täyteen kun mukana ollut pumppu hajosi, Hobbyhallin lakanat jotka hajosivat ja värit lähti ekassa pesussa, pakasterasia joka oli vedetty kaupassa puukolla melkein puhki, huppari josta hajosi vetoketju parin pesun jälkeen, lamppu josta oli lasikuuppa jo valmiiksi rikki...jne... Meille on sattunut vaikka mitä. Ollaan aika tarkkoja ja pihejä. En halua maksaa sellaisesta mikä ei ole kunnossa. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, näin se on!

        Harmittaa vaan tämä tällainen juokseminen kun haluaisin vain käyttää niitä pirun rattaita en vaan viedä ja palauttaa niitä huoltoon. Kerron kuinka kävi.

        Nämä meidän reilun viikon ikäiset jo 2 x korjatut rattaat lähtivät nyt sitten maahantuojan korjaukseen. Olisimme saaneet kokonaan uudet rattaat, mutta olivat samaa erää kuin edelliset ilmeisesti sillä vetivät kanssa sivulle. On se ihme ettei lastenvaunujen tarvitse mennä suoraan kaupan mielestä. No nyt odotellaan viikko... Onneksi on toiset rattaat... Eikö rattaiden suoraan kulkeminen ole aika tärkeää?


      • Minä taas
        Kaupanpurku... kirjoitti:

        Nämä meidän reilun viikon ikäiset jo 2 x korjatut rattaat lähtivät nyt sitten maahantuojan korjaukseen. Olisimme saaneet kokonaan uudet rattaat, mutta olivat samaa erää kuin edelliset ilmeisesti sillä vetivät kanssa sivulle. On se ihme ettei lastenvaunujen tarvitse mennä suoraan kaupan mielestä. No nyt odotellaan viikko... Onneksi on toiset rattaat... Eikö rattaiden suoraan kulkeminen ole aika tärkeää?

        Hyvä että pidät puolen näissä asioissa.Nyt on mennyt kohtuuttomaksi tuo rattaiden korjailu, mahtaako rattaat olla edes uuden veroiset,kun niitä on rassattu noin monta kertaa ilman tulosta.

        Ne kaupan porukka on kyllä ammattitaidotonta tuupeloa koko sakki,joleivät tajua,että vaunujen täytyy toimia just,eikä melkein. Eihän kukaan vinkkuralla autolla tai pyörälläkään halua ajaa.

        Kyllä minä oisin jo vaatinut kaupan purkua ja rahat takasin,ostanut rattaat muualta.Alkaa tuossa jo olla niin turhan pallottelun makua.Ite oisin jo varmaan räjähtänyt niinettä koko lähitienoo ois jo asiasta kuullut....kertoiles miten homma etenee.


      • ...ketju???
        Minä taas kirjoitti:

        Hyvä että pidät puolen näissä asioissa.Nyt on mennyt kohtuuttomaksi tuo rattaiden korjailu, mahtaako rattaat olla edes uuden veroiset,kun niitä on rassattu noin monta kertaa ilman tulosta.

        Ne kaupan porukka on kyllä ammattitaidotonta tuupeloa koko sakki,joleivät tajua,että vaunujen täytyy toimia just,eikä melkein. Eihän kukaan vinkkuralla autolla tai pyörälläkään halua ajaa.

        Kyllä minä oisin jo vaatinut kaupan purkua ja rahat takasin,ostanut rattaat muualta.Alkaa tuossa jo olla niin turhan pallottelun makua.Ite oisin jo varmaan räjähtänyt niinettä koko lähitienoo ois jo asiasta kuullut....kertoiles miten homma etenee.

        Jos palvelua haluaa, kannattaa kiertää kaukaa.


    • minä taas.....................

      No onko vaunut kunnossa?

      • Kaupanpurku...

        Kärryt lähtivät sitten kahden epäonnistuneen korjausyrityksen jälkeen maahantuojan korjaukseen. Olivat matkalla vain muutaman päivän ja tulivat takaisin ihme kyllä ihan kunnossa. Olemme käyttäneet rattaita ja olemme niihin nyt tyytyväisiä. Korjaaja soitti meille kun oli korjannut rattaat ja antoi ymmärtää että olen vaan hullu ja en ymmärrä mitään rattaiden päälle niin ja että kyllä ne olivat ihan kunnossa jo ennen korjaustakin. Ei paljon empatiaa herunut. Nyt kaikki on kuitenkin lopulta hyvin, mutta kyllä saatiin huonoa ja omituista palvelua. Eikä mitään korvausta menetetystä ajasta joka meni rattaiden kuljettamiseen ja hakemiseen kaupasta.

        Mitä tästä opin on se että jos vielä joskus olen ostamassa rattaita niin kokeilen niitä lapsen kanssa oikein urakalla kaupassa ja sen ulkopuolella. Niin ja on turha uskoa kun joku sanoo että on nyt kunnossa täytyy itse testata ja todeta onko ne nyt kunnossa.


      • minä taas............
        Kaupanpurku... kirjoitti:

        Kärryt lähtivät sitten kahden epäonnistuneen korjausyrityksen jälkeen maahantuojan korjaukseen. Olivat matkalla vain muutaman päivän ja tulivat takaisin ihme kyllä ihan kunnossa. Olemme käyttäneet rattaita ja olemme niihin nyt tyytyväisiä. Korjaaja soitti meille kun oli korjannut rattaat ja antoi ymmärtää että olen vaan hullu ja en ymmärrä mitään rattaiden päälle niin ja että kyllä ne olivat ihan kunnossa jo ennen korjaustakin. Ei paljon empatiaa herunut. Nyt kaikki on kuitenkin lopulta hyvin, mutta kyllä saatiin huonoa ja omituista palvelua. Eikä mitään korvausta menetetystä ajasta joka meni rattaiden kuljettamiseen ja hakemiseen kaupasta.

        Mitä tästä opin on se että jos vielä joskus olen ostamassa rattaita niin kokeilen niitä lapsen kanssa oikein urakalla kaupassa ja sen ulkopuolella. Niin ja on turha uskoa kun joku sanoo että on nyt kunnossa täytyy itse testata ja todeta onko ne nyt kunnossa.

        Jopahan oli palvelua, iteltä ois käämit palanu totaalisesti heti kättelyssä.Oisin kaiketi vaatinut kaupanpurkua heti, oisin vaikka kiivenny lipputankoon huutamaan ja kälättämään, niinettä koko maailma ois kuullu;)

        Sait kyllä niin paskaa palvelua, että nyt alat(alathan) boikotoimaan kyseistä liikettä.Jos rattaat vetää kieroon,sen kyllä huomaa saletilla ja siinä ei asiaa alkaa kyseenalaistamaan asiakkaan kykyä huomata risan ja toimivan eroa.

        Kivoja rattailuja teidän perheelle!


      • rattailija
        minä taas............ kirjoitti:

        Jopahan oli palvelua, iteltä ois käämit palanu totaalisesti heti kättelyssä.Oisin kaiketi vaatinut kaupanpurkua heti, oisin vaikka kiivenny lipputankoon huutamaan ja kälättämään, niinettä koko maailma ois kuullu;)

        Sait kyllä niin paskaa palvelua, että nyt alat(alathan) boikotoimaan kyseistä liikettä.Jos rattaat vetää kieroon,sen kyllä huomaa saletilla ja siinä ei asiaa alkaa kyseenalaistamaan asiakkaan kykyä huomata risan ja toimivan eroa.

        Kivoja rattailuja teidän perheelle!

        Itsekin samaisen valmistajan rattaiden kanssa tapellut voin kertoa seuraavaa:
        - automaattista oikeutta kaupanpurkuun ei ole, myyjäliike tai maahantuoja on oikeutettu korjaamaan virheellisen tuotteen
        - myyjäliikkeen tai maahantuojan ei kuulu korvata kuluttajalle huoltoon viemisien tai asioiden selvittelyyn kuuluvia matka- tai puhelinkuluja
        - jos vika ei kolmesta korjauskerrasta parane, tarjotaan toisia vastaavia rattaita tilalle

        Sen verran sympatiaa multa herui myyjäliikkeelle, kun kuuntelin kuinka myyjä yritti kaikkensa rattaiden kanssa (meidän emmaljungissa oli kierot vanteet) ja soitteli monta kertaa maahantuojalle. Vika ei tosiaankaan ollut myyjässä vaan kärryt olivat joku maanantaikappale. Turhaan minä olisin sille myyjälle hiiltynyt, tuskin se tahalleen viallisia rattaita myy. En tiedä yleisestä käytännöstä, mutta meilläpäin ei rattaita saa viedä ulos kokeiltavaksi, ainoastaan myymälässä ja lasta saa sovittaa vaan ilman kenkiä kyytiin.

        Lopuksi saimme uudet renkaat ja rattaat pelittivät taas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      109
      940
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe