Eläimille soitetaan apua

lokki kivellä

41

6659

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaivataan

      "ihmiset olisivat voineet tarkistaa, lentääkö se vai ei"

      on se kätevää kun voi kännykällä soittaa viranomaisille että menisivät tarkistamaan.

      • n11n44

        näääin se on !! En menis auttamaan ketään ihmista joka olisi pulassa ! ;P


      • ...
        n11n44 kirjoitti:

        näääin se on !! En menis auttamaan ketään ihmista joka olisi pulassa ! ;P

        Et edes omaa perheenjäsentäkään?


      • Gallant
        n11n44 kirjoitti:

        näääin se on !! En menis auttamaan ketään ihmista joka olisi pulassa ! ;P

        Näin se on en auttais totä idioottia mut elukoita kyllä ;P


    • avuttakin

      Soittelijat on ehkä katsoneet englantilaista eläinlääkäriohjelmaa jossa ne pelastaa kettuja sun muita urbanisoituneita eläimiä jotka ihmisten mielestä ovat hädässä.

      Ns maalaisjärkeä kuitenkin pitäisi olla. Luonnossakin eläimet joutuvat pulaan ja vammautuvat tai loukkaantuvat. Ne sitten joko pärjäävät tai eivät, ilman kenenkään apua.

      Hyvä esimerkki on nyt vaikka jo kotikissan puusta pelastaminen. Kyllä se sieltä alas tulee ennemmin tai myöhemmin eikä takuulla jää mitään traumoja.

      Oma kissa on muutaman kerran ollut puussa mökillä koiran ajamana. Pisimmillään reilun vuorokauden. Auttaa ei voinut kun ei ollut keinoja ja avunpyyntö pelastuslaitokselta ei saareen tullut kyseeseen eikä kyllä mieleenkään. Pelastushelikopteri Ilmaripörräilee kyllä sielläkin päin tiehään että olis ehkä voinut soittaa sen paikalle. :D

      Omin avuin ja ehjänä se oli yöllä itsensä männystä alas keplotellut vaikka on jo 17v.

      • mr.kenny

        Miksei ihmiset ala pikkuhiljaa tajuamaan!!!!!
        Tottakai eläimiäkin pitää hoitaa ja pelastaa, eikä ajatella että pärjäävät luonnossa. Saman vois tehdä ihmisellä jätetään se sinne omanonnensanojaan,vai kuinka???


    • PÄÄSTÄÄN SEONNEITA KANS

      "Tuntuu, että ihmiset ovat vieraantuneet täysin luonnosta".

      VITUTTAA NÄMÄ NYKYISET PULLAMÖSSÖIHMISET. JOKAISTA PIENINTÄKIN VAIVAA TÄYTYY MENNÄ NÄYTTÄMÄÄN LEKURILLE. JOPA MUKULAN 37 C:N KUUMETTA. VANHUKSETKIN USEIN LIIOITTELEE VAIVOJAAN. PAKKO PÄÄSTÄ LEKURILLE, KUN EI OLE KETÄÄN LÄHIMMÄISTÄ KUUNTELEMASSA.

      SAIRASTA!

      • luonnon ystävä

        Ehdottomasti olen sitä mieltä että eläintä pitäisi auttaa hädässä..! Muutenkin ihmiset kunnioittavat luontoa ihan liian vähän.. ettei muka eläimellä voi olla mitään merkitystä koska se on "vain" eläin. Ihmiset on saanut paljon pahaa aikaa tässä maailmassa, joten aika olisi nyt tehdä jotain sen hyväksi!!


      • ihmisistä

        ja yhteiskunnasta, veli ja sisko jätetään, se on surullista


    • Murkurissa

      ...

    • @@@

      mä olen soittanut ontuvalle lokille apua ..kun se oli hädässä siitä on kyllä pari vuotta tai enemmänkin aikaa..mulle sanottiin että hienosti tein koska jos en olisi auttanut ketut olisi syönyt sen yöllä :/ onnekas lokki :)

      • mutta...

        Mutta kettu puolestaan olisi sinä yönä päässyt ruuanhakureissussaan vähemmällä. Ajattelitkos yhtään sitä. Voi jopa olla että se ei saanut saalista ollenkaan ja mahdollisesti pennut olivat nälissään. No vitsi vitsi, mutta niin se luonnossa hoituu. Yhden epäonni on toiselle onni.


    • Mitään tietoa?

      Kerran näin lokin mikä näytti haavoittuneen, mutten tiennyt minne soittaa! Mutta onneksi näytti siltä että lokki ei ollut haavoittunut, sillä se oli kadonnut kun sitä etsittiin (luultavasti siis lentänyt pois).
      Mutten tiennyt ollenkaan minne soittaa. Palolaitokselle ei kuulema ollut kuin yksi numero, minne ei saisi soittaa ellei kyseessä ole hätätapaus, ja eläinlääkäreillä on työajat enkä usko heidän matkustelevan haavoittuneiden villieläimiä etsimään.
      Jos joku voisi kertoa, arvostaisin sitä.

      • JokuVaan...

        täällä päin missä mä asun niin ainakin soittaisin eläinsuojeluyhdistykselle, tietenkin varmaa jokaisella alueella on omat numeronsa. mut tässä vähän tietoa satakunnan jutust..

        Satakunnan Eläinsuojeluyhdistyksellä on käytössä palvelupuhelin, joka neuvoo eläinsuojelu-ja hoitoasioissa. Puhelimeen vastaa eläinsuojeluvalvoja Tuulia Passilahti. Palveluun voit soittaa kaikenlaisista eläinsuojeluun (eläinten huono kohtelu, luonnonvaraisiin ja lemmikeihin liittyvät kysymykset, hätätapaukset) sekä SATESY:n liittyvistä asioista.
        Puh. 0600-9-3345 (66snt/min pvm.)


      • siipi-rikko

        Hei,
        ainakin jossain jutussa oli pääkaupunkiseudulla mainittu Animalance (eläinambulanssi), joka kuljettaa loukkaantuneet villieläimet hoitoon. Tosin en ole varma jatkuuko toiminta, sillä kyseessä on kuitenkin tuottoa hakeva yritys... Kannattaa varmaan varmistaa...


      • Nimetön
        siipi-rikko kirjoitti:

        Hei,
        ainakin jossain jutussa oli pääkaupunkiseudulla mainittu Animalance (eläinambulanssi), joka kuljettaa loukkaantuneet villieläimet hoitoon. Tosin en ole varma jatkuuko toiminta, sillä kyseessä on kuitenkin tuottoa hakeva yritys... Kannattaa varmaan varmistaa...

        Eläimet on eläimiä,ne kuolee tapaturmaisesti tai tautehin aivan kuten me ihmisetkin.Turha viherpiiperrys ja ajattelu "voi kauheeta" on ehkä vielä pahempaa kuin antaa eläimien kuolla.Niskat nurin ja kärsimys loppuu.saatana.!!!


      • hanne

        Itse autan sekä eläimiä että ihmisiä.
        H:gissä näyttää olen Pelastuslaitos jolla on eläinpelastusvastaava(puh.050-5418460). Mielestäni myös korkeasaaressa on loukkaatuneiden luonnoneläinten hoitopaikka. Elikkä sinne voi myös viedä.


      • hanne
        Nimetön kirjoitti:

        Eläimet on eläimiä,ne kuolee tapaturmaisesti tai tautehin aivan kuten me ihmisetkin.Turha viherpiiperrys ja ajattelu "voi kauheeta" on ehkä vielä pahempaa kuin antaa eläimien kuolla.Niskat nurin ja kärsimys loppuu.saatana.!!!

        Tunteeton AASI

        Ihmisiltäkin vain niskat nurin. Ainakin tommosilta.


      • Mitä suustaan päästää!
        Nimetön kirjoitti:

        Eläimet on eläimiä,ne kuolee tapaturmaisesti tai tautehin aivan kuten me ihmisetkin.Turha viherpiiperrys ja ajattelu "voi kauheeta" on ehkä vielä pahempaa kuin antaa eläimien kuolla.Niskat nurin ja kärsimys loppuu.saatana.!!!

        Eipä ole ajatusmaailmasi mitenkään kehuttava! Kannattaa todellakin miettiä, mitä suustaan päästää!
        Eläimistä (monen paras ja ainoa rehellinen ystävä) huolehtiminen ja niiden hyvinvoinnista vastaaminen kuuluu KAIKILLE - ei ainoastaan "viherpiipertäjille".
        Mitäpä jos arvoisa "Tana" sairastuisi, loukkaantuisi tms. ja kärsimys lopetettaisiin vääntämällä "vain" niskat nurin????
        Katse peiliin olisi nyt todella suotavaa!!!


      • sinicat
        Nimetön kirjoitti:

        Eläimet on eläimiä,ne kuolee tapaturmaisesti tai tautehin aivan kuten me ihmisetkin.Turha viherpiiperrys ja ajattelu "voi kauheeta" on ehkä vielä pahempaa kuin antaa eläimien kuolla.Niskat nurin ja kärsimys loppuu.saatana.!!!

        Voi hitto sun juttuas! Sinulle itelle varmaan pitäis tehdä noin kun kehtaat tuollaista kirjoittaakin. Mitä tuumaisit jos lääkäri sanois sulle että ei muuta kun nurkan taa ja...
        Eläimet on viattomia ja meidän vahvempina on autettava niitä, heikompia!


    • TODELLA TYHMIÄ

      Ainut paikka Suomessa onkin pääkaupunki-seutu, jossa ei tiedetä luonnosta yhtäääään mitään. Otetaan asemalla notkuvia nuoria ja viedään ne metsään, niin ne ei tunnista sieltä yhtään puuta edes. Saatikka sitten osaisi siellä mitään tehdä. Metsää ei olla nähty kuin telkkarissa. Vanhemmat pakottavat kesämökille kerran vuodessa ja sielläkin istutaan mökin sisällä kännykkä kädessä chattaamassa kaverien kanssa.

      "- Tietämättömyys hämmästyttää. Tuntuu, että ihmiset ovat vieraantuneet täysin luonnosta. Jos jänis on pihalla yksin, niin luullaan että sillä on jokin hätä, Nurminen kuvailee."

      • hanne

        Musta tuntuu, että Helsingiläiset kyllä tietää, mutta maalaiset eivät välitä. Jätetään eläin vaan kuolemaan. Kun kerran loukkaantunut niin kuollahan sen pitääkin.

        Itse olen kerran pelastanut kissan kuolemalta. Joku oli töytäissyt autolla. Siinä se odotti keskellä tietä, että joku ajaa päälle.
        Toimitin sen eläinlääkäriin ja se oli vain saanut jonkunlaisen tällin päähänsä ja selvisi siitä.
        Omistajankin löytyi, koska sillä oli siru.


      • Mikihiki
        hanne kirjoitti:

        Musta tuntuu, että Helsingiläiset kyllä tietää, mutta maalaiset eivät välitä. Jätetään eläin vaan kuolemaan. Kun kerran loukkaantunut niin kuollahan sen pitääkin.

        Itse olen kerran pelastanut kissan kuolemalta. Joku oli töytäissyt autolla. Siinä se odotti keskellä tietä, että joku ajaa päälle.
        Toimitin sen eläinlääkäriin ja se oli vain saanut jonkunlaisen tällin päähänsä ja selvisi siitä.
        Omistajankin löytyi, koska sillä oli siru.

        Kehän 3:en ulkopuolella ihminen sentääsä näkee eläimiä ja luontoa. Sen sija stadilainen sekoaa kirkuvasta lokkista niinkuin oli tossa iltalehdessäkin sanottu.
        Ihan selvä stadin pöljä!


    • mutta oravaakin väistetään ...

      mun mielestä eläinten paapominen on turhaa,ymmärrän kyllä pointin mutta ensin ihmiset,sitten eläimet.tänä vuonnakin toistasata ihmistä on hukkunut,nämä olisi voitu osittain estää jos ihmiset kiinnittäisi huomiota olennaiseen.

      • SaE

        Varmaan kuka tahansa joka näkee lapsen pulassa uimarannalla, menee apuun jos pystyy. Nämä tapaukset johtuvat yleensä siitä, etteivät vanhemmat tai kenen seurassa lapset ovatkin uimareissulla huomaa tai valvo lapsia tarpeeksi ja onnettomuus pääsee käymään. Ihan turhaa rinnastaa tätä asiaa tuohon eläinasiaan, eivät ne mitenkään liity toisiinsa.


      • xxxxxxxx
        SaE kirjoitti:

        Varmaan kuka tahansa joka näkee lapsen pulassa uimarannalla, menee apuun jos pystyy. Nämä tapaukset johtuvat yleensä siitä, etteivät vanhemmat tai kenen seurassa lapset ovatkin uimareissulla huomaa tai valvo lapsia tarpeeksi ja onnettomuus pääsee käymään. Ihan turhaa rinnastaa tätä asiaa tuohon eläinasiaan, eivät ne mitenkään liity toisiinsa.

        No en varmaan menis pelastamaan jos kyse on lapsesta, mutta jos kyse on eläimestä niin menisin.


      • ....
        xxxxxxxx kirjoitti:

        No en varmaan menis pelastamaan jos kyse on lapsesta, mutta jos kyse on eläimestä niin menisin.

        Et auta lasta mutta eläintä kyllä. Ihmiselämä ei ole mielestäsi minkään arvoinen?


      • kuin kirjoitin
        .... kirjoitti:

        Et auta lasta mutta eläintä kyllä. Ihmiselämä ei ole mielestäsi minkään arvoinen?

        Niin evvk. En voi sietää lapsia, mutta eläimiä kyllä.


    • kylvaan

      Meillä kans ajettiin kissa koiranajattamana puuhun. Se oli aivan peloissaan ja kiipes aivan latvaan asti. Siellä se oli muutaman vuorokauden ja huusi. Palolaitoskaan ei saanut sitä pois sieltä. Kun tulin kerran eräänä päivänä koulusta kotia, kissa oli tippunut sieltä ja kuollut. :(

    • rääkkäri

      Mut mikä sen preeria koiran videon nimi oli? :DD Ja mitäs sit jos joku eläin ontuu, kyl niit siel mettäs riittää.

    • Riepuska

      mun mielestä ei ole sairasta auttaa pulassa olevaa
      eläintä.. mä olen itse tosi eläinrakas!! miten
      voitte sanoa että se on sairasta?

    • -opas-

      Apina(Simiiformes) - ilmeisesti ihmisapinoiden(Hominidae) heimoon kuuluva selkärankainen(Vertebrata), kysyi tietä nähtävyydelle. Neuvoin tien perille ja tein kesän hyvän työn. Iloisen oloisesti hän jatkoi naaraansa ja kahden jälkeläisensä kanssa matkaa hurisevalla ajoneuvolla kohti paikkakuntamme muistomerkkiä.
      Jälkeenpäin eläinkunnan luokitukseen opastavan opuksen avulla tein tarkemman lajinmäärityksen, ja kyseessa mitä ilmeisimmin oli ihminen(Homo sapiens sapiens).

    • koiraystava!

      me ollaan autettu!

    • eläintenystäväad

      Henki pois vaan jos on joku jäsen murskana tai suolet valuu pitkin pihoja. Pääsee vähemmällä, viranomaiset ja itse eikä eläinraukan enää tarvitse kärsiä elämästään kun kuoleehan se jokatapauksessa.
      Viimekesänä oli kyllä sorsanpoikanen eksynyt pesueestaan ja katkottiin kaula ja unohdettiin ruumis rantaan niin sydämestä kirpasi kun emo tuli pari tuntia myöhemmin hakemaan pentuaan pois. Siellä se kutsui melkein koko yön kuollutta lastaan mukaansa.

      • saat

        saman kohtelun kun tulet vastaan


    • kuriin

      ymmärrän kyllä että on hullua soittaa poliisille kun näkee jonkun luonnon eläimen hädässä, mutta ehkä meidän pitäisi miettiä miten se hätä on sille aiheutunut. jos nään joutsen poikueen moottoriteiden välissä jumissa niin kyllä käy mielessä soittaa jonnekkin. on ehkä ollut niin että joutsen äiti on vienyt siitä poikuettaan jo useamman vuoden kunnes tuli ihminen ja rakensi moottoritien sen reitin läpi. kyllä silloin pitää auttaa.se on meidän ongelma silloin!!en käsitä niitä välinpitämättömiä ihmisiä jotka ei välitä.sairasta.onneksi maailmassa on vielä 15% ihmisiä jotka välittää...ja tekee jotain...

    • noh, oon mä soittanu palokunnan ku sorsaperhe (emo ja 12 poikasta) tepasteli autotiellä.. ja ne sitten vietiin takas joelle mistä ne oli keskustaan tullukki... tapahtui porissa 02

    • mamma 44v.

      Olen syöttänyt siilejä ja lintuja(apua sekin)
      ja kun käymme joka ilta uimassa,kerran kuulin linnun hätähuutoa,se oli katiskassa ja jo hakannut nokan yläpuolisen osan auki.Tein vähän aikaa töitä,mutta linnun sain katiskasta pois!!

    • ja eläimiä.

      Ei mitään.

    • Tapios

      Heippa vaan. Tuossa viimeviikolla korjasin parkkipaikalta töihin tullessani sorsan talteen joka oli ilmeisesti jäänyt auton kolhimaksi. Ajattelin että kyllä joku taho hakee sen suojiinsa mutta toisin kävi. Soittelin varmaan viiteen paikkaan ja ainoastaan Korkeasaari olisi ottanut tämän potilaan vastaan vietynä, töiden vuoksi en heti ennättynyt viemään Repeä sinne. Paras oli Vantaan eläinlääkäri jossa sanottiin että päästä eläin takaisin parkkipaikalle, kyllä luonto hoitaa. Sanoivat kuitenkin lopettavansa eläimen. Iltapäivällä kun olisin ennättänyt viemään Repen Korkeasaareen oli lintu jo kuollut.

    • FFS

      teistä mitään apua taas

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terno Hedman Oy

      Onko kokemuksia tästä yrityksestä?
      Tampere
      21
      2527
    2. Pettymys faneille? Lisätietoa Katri Helena vierailusta Vain elämää -ohjelmassa: "Nytten..."

      Katri Helena - tuo sinivalkoinen suomalainen ääni ja laulajalegenda - on tällä kaudella mukana yllätysvieraana Vain eläm
      Vain elämää
      12
      1723
    3. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      31
      1715
    4. Mä koin helpompana

      Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv
      Ikävä
      13
      1650
    5. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      175
      1643
    6. Mitä ajattelet tästä kaikesta

      Palstailusta ylipäätään ja se miten asiat menee?
      Ikävä
      33
      1336
    7. Luovutitko jo nainen?

      En ole itse päässyt vielä kunnolla edes alkuun. Oikeasti sä oot hyvä nainen ja hyvällä asenteella varustettu. Tykkään ja
      Ikävä
      55
      1028
    8. Parkanolainen tappoi Tampereella Hämeenkadulla

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ampumiskahakasta-ruovedella-vuosien-vankeustuomio-rivitalon-pihalle-ilmestyi-hauliko
      Parkano
      17
      1025
    9. Kysytään nyt sitten vielä

      Mitä ajattelisit siitä jos ottaisin yhteyttä sinuun? Yrittäisin jälleen saada sinuun yhteyden ja kertoa edelleen tuntei
      Ikävä
      38
      905
    10. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      37
      866
    Aihe