1.8 alkaen taksimaksut nousee... No onpa varkatty uusi lakikin, mm. että taksinkuljettajan täytyy mm.autaa asiakasta (esim. liikuntarajoitettua autettava taksiin ja ulos taksista), taksinkuljettajan täytyy käyttäytyä ASIALLISESTI, maksuvälineenä täytyy myös hyväksyä pankki- ja luottokortti.
Kyllä täytyy paljon VETTÄ VANTAASSA VIRRATA ennen kuin pk-seudun taksimiehet/-naiset alkavat palvella taksiasiakasta. Kerronpa esimerkin. Olen käyttänyt paljon taksia ulkomailla, mm. Yhdysvalloissa, Bubaissa jne. Olen saanut siellä aina hyvää palvelua - Suomessa en. Pari vuotta sitten ottaessani taksin lentoasemalta, maksuksi ei käynyt sen kummemmin Visa- kuin pankkikorttikaan. Kun en huomannut käydä pankkiautomaatilla ruuhkaisella lentoasemalla, taksikuski jätti minut asumattoman tien varteen johonkin päin Vantaata. Hänelle ei käynyt edes se, että olisin maksanut taksin kotiin saavuttua.
Toinen vielä ikävämpi asia oli kun taksinkuljettaja iski nyrkillä kesken matkan nyrkillä nenääni. Sen jälkeen hakkasi sairaalakuntoon. Ihmettelien kun taksiin noustessa tämä taksimies avasi etuoven - YLEENSÄHÄN ASIAKKAALLE AVATAAN takaovi. ELI TÄMMÖISTÄ TAKSIPALVELUA PAAKAUPUNKISEUDULLA !!!!
Taksiluvat
7
486
Vastaukset
- kuka tahansa pääsee taksiku...
Koska PÄÄKAUPUNKISEUDULLA kuka tahansa mielisairas tai narkkari pääseen taksikuskiksi. SIIS saa taksiluvat, on taksiasiakkaitten henki varrassa - kolareitten lisäksi mm. em. kaltaiset asiakkaitten pahoinpiteleyt.... Mutta kun viranomaiset (esim. luvat myöntävä E-S lääninhallitus myöntää rikollisille taksilupia).
- taksi turvallsiena
Taksiliitto kampanjoi taksia TURVALLISENA. No ei se kovin turvalliselta kuulosta kun taksisuhari hakkaa asiakkaan sairaalakuntoon....
- cnyyvannzn
vaikka noi taksimaksut tais vähän nousta, niin onhan se silti halpaa lystiä. laskeskelin että jos oman auton hommaisi, niin sen pakollisiin vuosikuluihin menevällä rahalla ajelisi n. 60 taksimatkaa. bensoja ei edes laskettu tohon.
ja olen aika usein vielä pienessä huppelissa, jolloin oma auto olisi aivan käyttökelvoton ja joutuisi kuitenkin menemään taksilla.
kaksi matkustajaa kun on, niin bussi tulee halvemmaksi, mutta jo kolmella taksi voittaa.
eikä sitä tartte odotella kuten busseja. - pitäis ymmärtää ettei Härmä...
Kyllä lainlaatijan olisi pitänyt ymmärtää, ettei "Härmässä" osata palvella. Taksimies/nainen ei palvele. Kunhan on asiakas rahdattu suht lähelle mihin oli tarkotus niin RAHAT POIS. Kuule, ei suomi poika ala palvella muita.... Jos ei kyyti kelpaa niin kävelkäät saa.... Se on tätä suomalaista mentaliteettia. EI siinä lainsäätäjä paljon ajatellu. Olis pitäny ymmärtt ettei taksikuskit haluu muutakun hakata ihmisiä - ja RAHAT POIS!
- mahtaisivat
taksikuskit kirjoituksestasi sanoa?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001465&subcat=2574- ..............................
Toivoisin hartaasti, että se minut sairaalakuntoon hakannut taksimies ilmoittautuisi. Eli kertoisi, oliko hänellä jokin tilapäinen mielenhäiriö vai onko narkkari. Mies oli päältä päin siisti. Niin huumeethan EI vie ulkonäköä, mutta pään (=mielen) ne pistää sekasin. Siis yht´äkkiä voi saada käsittämättömän raivo-/tappamishalukohtauksen.... Kyllä tälläset kuskit pitäs pistää huumetesteihin!!! Siinä on asiakkaan henki vaarassa!
- muualle.......................
EI taksiyrittäjiksi. Riittää kun taksikuskit vaarantavat ihmisten hengen HURJASTELULLAAN (=varomaton ajotyyli). Ei tarvita enää asiakkaita pahoinpiteleviä kuskeja. Siis narkkari-/väkivaltataustan omaavia ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161