Metsäekologian opiskelijat HUOMIO!

Elena

Heippa!
Jos metsäekologian opiskelijat näin kesähelteillä(tai miksei myöhemminkin) luette tätä, niin voisitteko auttaa minua päätöksen teossa?
Kirjoitin keväällä 2004 ja olen opiskellut yhden vuoden alaa, joka ei tunnu omalta, ensi keväänä olen ehkä hakemassa metsäekologiaa.
Haluaisin tietää teidän kokemuksianne metsäekologian opiskelusta(mm.sivuaineet), hakemisesta, työkokemuksistanne.
Lisäksi mieltäni painaa työllistymistilanne: Minkälaiset työllistymismahdollisuudet on, jos pääaineena on ollut metsäekologia?
Kannattaako minun edes miettiä hakemista, kun en tule v.2004 yo-todistuksesta alkupisteitä saamaan?(Minkälainen pääsykoe on ollut, selviääkö matikkaosuudesta?)

3

2644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön nuori mh

kuule vakavasti jotain muuta alaa, työnhakijan (korkeakoulututkinto)kannalta metsäala on täysin kuollut ala.Työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole. Jos haluat seurata avoimien työpaikkojen määrää, käy vaikka Metsälehden työpaikkasivuilla toteamassa tilanne. Tälläkään hetkellä ei ole yhtään metsänhoitajan virkaa auki Suomessa.

• timberr

Höpsistä!

Metsäala vetää tosi hyvin. Voi olla, että varsinaisesti nimikkeellä "metsänhoitaja" ei ole jossakin työkkärissä mitään, mutta muuten metsäpuolen akateemiset työllistyy tosi hyvin. Nää työpaikat menee usein "suusta suuhun", ei työkkärin kautta.

Syy on yksinkertainen: Metsäalan yo-koulutus on, näin väittäisin, yliopiston kansainvälisintä. Kursseja on runsaasti englanniksi plus muut kielet päälle. Ja jos joku väittää, että kv. suuntautuneille ei olisi töitä...

Esim. konsulttipuolella olisi paljon treinee-paikkoja, jos on valmiuksia lähteä ulkomaille. Suomalainen metsä- ja paperiosaaminen on kovassa kurssissa ulkomailla. Lisäksi tietenkin perinteiset työpaikat yksityisellä ja julkisella sektorilla, opetuksessa, tiedottamisessa ja journalismissa sekä virkamiesura suomessa ja ulkomailla.

Metsäekologia taitaa olla laajin pääainekokonaisuus, sieltä voi suuntautua melkein mihin vaan. Jos vaikka ympäristönsuojelu-tyyppiset jutut kiinnostaa.

Suosittelen lämpimästi pyrkimistä yliopistoon metsäpuolelle.

• työtön myös

sanoa, että tuossa kirjoituksessa ei ole sanaakaan totta. 250 ov:ta takana yliopistolta, muutamia pätkätöitä lukuunottamatta viimeiset 3 vuotta pelkkää kortistossa oloa, mihinkään ei tällä koulutuksella kelpaa. Ja niitä avoimia työpaikkoja ei muuten työkkärin kotisivujen lisäksi ole myöskään UPM:n, StoraEnson, Metsäliiton, Metsähallituksen eikä minkään muunkaan ison firman kotisivuilla, ei Metlan, Yliopistojen, KCL:n, eikä minkään muun tutkimuslaitoksen kotisivuilla,ei edes Metsänhoitajaliiton kotisivuilla, eikä missään muuallakaan!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3617
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3260
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3092
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2740
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2242
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1822
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1799
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1755
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1668
    Aihe