kirjoittajien touhuja ja vertaan sitä tunteminieni adventtiseurakuntien ihmisten touhuihin, niin ei ole mitään yhtäläisyyttä. Tämä palsta taitaa olla jotenkin henkisesti sairaiden ihmisten kohtauspaikka. Säälittää suoraan sanottuna.
kun katselen
30
458
Vastaukset
- montaa
adventistia kirjoittelekaan.
On semmoisia jotka tekeytyy adventeiksi ja teksti on sen mukaista.
Joku tai jotkut yrittää käyttää toisten nimimerkkejä välillä ja sen kyllä huomaa.
Kyllä täältä yksi ja toinen adventisti häippäsee, tai ainakin harventaa kirjoituksiaan.
Voihan nyt nauttia Luojan luomasta luonnosta, kun kesäkin on parhaimmillaan sateitten jälkeen.- tosissasi
Ketä muuta kiinnostaisi kirjoittaa sapatista tai toitottaa ikuista piinaa. Kyllä täällä adventistit kirjoittavat ja tuomitsevat.
- lukeneita höyrypäitä
tosissasi kirjoitti:
Ketä muuta kiinnostaisi kirjoittaa sapatista tai toitottaa ikuista piinaa. Kyllä täällä adventistit kirjoittavat ja tuomitsevat.
Adventistit ovat yleensä varsin lukeneita, se on kaikesta harhaisuudestaan huolimatta älykkojen uskonto. Se saavat siitä älyllistä tyydystä kun käyttävät kirjoitus ja puhetaitoaan. Vaikkakin valhein keinoin ja vieden ihmisiä kohden helvettiä, mutta se saavat siitä monesti enemmän tyydystä henkiselle olemukselleen kuin mistään muusta toiminnasta. Tämä selittää sen miksi adventisteihin kuuluu monia varsin älykkäistä ihmisiä. Ehkä luonnepuolella on häikkää, mutta kyllä heiltä kirjoittelu ja herjaaminen sujuu. Se on heille lastenleikkiä.
- omia oppeja
lukeneita höyrypäitä kirjoitti:
Adventistit ovat yleensä varsin lukeneita, se on kaikesta harhaisuudestaan huolimatta älykkojen uskonto. Se saavat siitä älyllistä tyydystä kun käyttävät kirjoitus ja puhetaitoaan. Vaikkakin valhein keinoin ja vieden ihmisiä kohden helvettiä, mutta se saavat siitä monesti enemmän tyydystä henkiselle olemukselleen kuin mistään muusta toiminnasta. Tämä selittää sen miksi adventisteihin kuuluu monia varsin älykkäistä ihmisiä. Ehkä luonnepuolella on häikkää, mutta kyllä heiltä kirjoittelu ja herjaaminen sujuu. Se on heille lastenleikkiä.
Tuntemani Adventistit lukevat todella vähän kirjallisuutta---sensijaan ex-adventistien joukossa on paljonkin lukeneita ja monialaisesti sivistyneitä ihmisiä---kun tilalle haetaan jotain muuta, on usein tyypillistä joko olla lukematta mitään ismiä tai tutkitaan asioita laaja-alaisesti.
Eli kirkossa säännöllisesti käyvät eivät edes tunne oman kirkkonsa oppeja ...saati muita maailmankatsomuksia..
Testaa jos et usko...!
- mitä on opetettu
Osaahan adventtipastorikin olla fiksu.
Likainen työ tehdään esim tällä foorumilla.
Ja nämä tuovat tänne sen, mitä heille opetetaan.
Kiitos Jumalalle, etteivät osaa peitellä.
Nyt kun sattuu menemään huonosti eli ovat alakynnessä, ainakin jonkin aikaa - adventtikirkko sanoutuu heistä irti.
Kavalaa. Adv.opetajat eivät uskalla tulla tänne itse kumoamaan tai vahvistamaan sitä, mitä ovat opettaneet tai eivät ole.- ensin kirjekurssille
Harhaopit eivät ole niin avoimia, että niissä julistetaan sitä sanaa ja kuten kirjoitettu on suoraan ihmisille. Ei Raamattua voi vääristellä edes jumalattomille aivan mahdottomia. Vettä siinä tulee niskaan. Eikä kyse ole ilkeydestä, vaan siitä että oppi ei yksinkertaisesti kestä ihmisten edessä. Ei ole ihmisten edessä hyvä omatunto.
Ensin täytyy mennä kirjekurssille, kuulla ja hyväksyä sapattitotuus, osoittautua luotettavaksi pitäytymään valheessa sekä antautua paholaisen kanssa käyttämään älynlahjojaan. Siitä on rehellisyys ja avoimuus kaukana. - yhtään
ensin kirjekurssille kirjoitti:
Harhaopit eivät ole niin avoimia, että niissä julistetaan sitä sanaa ja kuten kirjoitettu on suoraan ihmisille. Ei Raamattua voi vääristellä edes jumalattomille aivan mahdottomia. Vettä siinä tulee niskaan. Eikä kyse ole ilkeydestä, vaan siitä että oppi ei yksinkertaisesti kestä ihmisten edessä. Ei ole ihmisten edessä hyvä omatunto.
Ensin täytyy mennä kirjekurssille, kuulla ja hyväksyä sapattitotuus, osoittautua luotettavaksi pitäytymään valheessa sekä antautua paholaisen kanssa käyttämään älynlahjojaan. Siitä on rehellisyys ja avoimuus kaukana.kirjekurssia. Siltikin on Herra lunastajani löytänyt minut.
8. Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
13. Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
14. Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
15. Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani. - lukematta?
yhtään kirjoitti:
kirjekurssia. Siltikin on Herra lunastajani löytänyt minut.
8. Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
12. Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
13. Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
14. Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
15. Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani.Yritä päästä pois sieltä lain alta!!!!
Roomalaiskirje:
10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, - tee parannus!
lukematta? kirjoitti:
Yritä päästä pois sieltä lain alta!!!!
Roomalaiskirje:
10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,Kyllä kaikki adventistit ovat käyneet Pääkonferenssin hyväksymiä kirjekursseja.
Pyydä anteeksi nyt valehteluasi tässä julkisesti? - jäänyt lukematta,
lukematta? kirjoitti:
Roomalaiskirje:
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,mutta oletko sitä mieltä, että Jumalaa ei ole ollut ennen UT? Eikö sinun Jumalasi ole ollut alusta asti?
Tässä aijemmin kirjoittamani, koskien lain loppua.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000028199960 - ajoitte
ne täältä pois. Täällähän oli muutama adventistipastori silloin tällöin vastaamassa, vaan te haukuitte, parjasitte, rienasitte ja teitte ties mitä heille koko ajan. Ei kukaan sellaista viitsi loputtomasti kuunnella. En yhtään ihmettele, että lähtivät pois.
- on väärä
lukematta? kirjoitti:
Roomalaiskirje:
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,koska väärinkäytät Paavalin tekstiä. VT ja UT opettaa samaa pelastavaa uskoa. Lue vaikka UT:sta.
- huomannut
jäänyt lukematta, kirjoitti:
mutta oletko sitä mieltä, että Jumalaa ei ole ollut ennen UT? Eikö sinun Jumalasi ole ollut alusta asti?
Tässä aijemmin kirjoittamani, koskien lain loppua.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000028199960VT:n jumala oli vain Israelin jumala.
Joku viisas on sanonut: ”Koko Vanha testamentti on Jumalan sanaa, mutta koko Vanha testamentti ei ole Jumalan sanaa meille.” Esimerkiksi Mooseksen laki ei koske enää kristittyjä (Room 10:4). Mutta moni seikka ennustaa tai toimii esikuvana tulevalle. - paikkaansa
huomannut kirjoitti:
VT:n jumala oli vain Israelin jumala.
Joku viisas on sanonut: ”Koko Vanha testamentti on Jumalan sanaa, mutta koko Vanha testamentti ei ole Jumalan sanaa meille.” Esimerkiksi Mooseksen laki ei koske enää kristittyjä (Room 10:4). Mutta moni seikka ennustaa tai toimii esikuvana tulevalle.lainkaan, koska Jumala VT:ssä on Jeesus. Ja Room. 10:4 ei tarkoita, että Mooseksen laista ei mikään pätisi kristityille. Se on väärä tulkinta.
- valkeni!
huomannut kirjoitti:
VT:n jumala oli vain Israelin jumala.
Joku viisas on sanonut: ”Koko Vanha testamentti on Jumalan sanaa, mutta koko Vanha testamentti ei ole Jumalan sanaa meille.” Esimerkiksi Mooseksen laki ei koske enää kristittyjä (Room 10:4). Mutta moni seikka ennustaa tai toimii esikuvana tulevalle.Sinulla ei siis ole Jumalaa. Ainoastaan jonkin moinen Jeesus. Ei siis sama Jeesus, kun minulla. Minun Jeesus on ainoan Jumalan ainoa poika, joka on tullut lunastamaan valitut, jotka Jumalaa pelkäävät ja turvautuvat Häneen ja ottavat vastaan sovituksen, joka on tehty pelastukseksi, lunastukseksi, synnistä.
Niin, miten voit löytää Jumalan käskyjäkään, jos sinulla ei ole Jumalaa. Et mitenkään! Mooses taas ei ollut Jumala.
Jumala ja Jeesus ovat taas yhtä totuudessa. Yhtä Sanassa. - Mikael....
valkeni! kirjoitti:
Sinulla ei siis ole Jumalaa. Ainoastaan jonkin moinen Jeesus. Ei siis sama Jeesus, kun minulla. Minun Jeesus on ainoan Jumalan ainoa poika, joka on tullut lunastamaan valitut, jotka Jumalaa pelkäävät ja turvautuvat Häneen ja ottavat vastaan sovituksen, joka on tehty pelastukseksi, lunastukseksi, synnistä.
Niin, miten voit löytää Jumalan käskyjäkään, jos sinulla ei ole Jumalaa. Et mitenkään! Mooses taas ei ollut Jumala.
Jumala ja Jeesus ovat taas yhtä totuudessa. Yhtä Sanassa.Se, mitä adventistit eivät mieluusti kerro, on se, että historiansa alkuvaiheessa he kielsivät kolminaisuusopinkin ja eräät heistä kielsivät Kristuksen jumaluudenkin, aivan kuten jehovantodistajat myöhemmin. Pelastusopillisiin erheisiin liittyy käsi kädessä yleensä kristologiset ja Jumalaa koskevat harhaopit, joiden katsotaan yleisesti olevan rajana klassisen aidon kristinuskon ja harhaoppien sekä kulttien välillä. Kolminaisuusoppi ja Kristuksen kaksiluonto-oppi (Kristus tosi Jumalana ja tosi ihmisenä) ovat tällaisia perinteisiä yleisesti hyväksyttyjä koetinkiviä kristillisyyden oikeaoppisuutta arvioitaessa. Klassisessa kristillisessä uskonopissa Kristus Jeesus on tosi Jumala ja tosi ihminen. Yleistä on, että jos lahkoliikkeellä on pelastusopillisia erheitä ovat ne käsi kädessä kristologisten harhaoppien kanssa. Tämä pätee adventismiinkin: tutkiva tuomio, sapatti ja ruokasäännöt ovat evankeliumin armolle ja vapaudelle vieraita pelastusopillisia sivukeskuksia ja näiden lisäksi adventismi sekä jehovantodistajat opettavat Raamatulle vierasta kristologiaa. Ellen G. Whiten ja adventismin (sekä jehovantodistajien kultin mukaan) ylienkeli Mikael on Kristus. Adventistit ja jehovantodistajat samastavat ylienkeli Mikaelin ja Kristuksen, toisin sanoen Kristuksen tosi Jumaluus luomattomana ikuisena Sanana joutuu vesitetyksi ja kiistetyksi. Vaikka adventistit jehovantodistajista poiketen hyväksyvät virallisesti kolminaisuusopin liikkeensä varhaisvaiheen kirjavampien käsityksien jälkeen ei kolminaisuusopin hyväksyminen silti "pelasta" adventismia areiolaistyyppisestä kristologisesta erheestä, joka on selvässä jännityksessä adventismin muutoin hyväksymän Kristuksen jumaluuden kanssa (adventistien kolminaisuusoppi edustaa antiokialaisen koulukunnan ekonomistista tulkintalinjaa, eikä läntisen tradition ontologista, alkujaan aleksandrialaista traditiota). Kuten adventistipioneerit James White, Uriah Smith sekä useat muut niin myös EGW opetti tosiasiallisesti areiolaisittain Kristuksen olevan jumaluudeltaan vähempi. On myös vakava erhe samastaa Kristus luodun olennon, ylienkelin kanssa. Raamattu ei koskaan väitä ylienkeli Mikaelia Kristukseksi eikä päinvastoin.
- Miikael?
Mikael.... kirjoitti:
Se, mitä adventistit eivät mieluusti kerro, on se, että historiansa alkuvaiheessa he kielsivät kolminaisuusopinkin ja eräät heistä kielsivät Kristuksen jumaluudenkin, aivan kuten jehovantodistajat myöhemmin. Pelastusopillisiin erheisiin liittyy käsi kädessä yleensä kristologiset ja Jumalaa koskevat harhaopit, joiden katsotaan yleisesti olevan rajana klassisen aidon kristinuskon ja harhaoppien sekä kulttien välillä. Kolminaisuusoppi ja Kristuksen kaksiluonto-oppi (Kristus tosi Jumalana ja tosi ihmisenä) ovat tällaisia perinteisiä yleisesti hyväksyttyjä koetinkiviä kristillisyyden oikeaoppisuutta arvioitaessa. Klassisessa kristillisessä uskonopissa Kristus Jeesus on tosi Jumala ja tosi ihminen. Yleistä on, että jos lahkoliikkeellä on pelastusopillisia erheitä ovat ne käsi kädessä kristologisten harhaoppien kanssa. Tämä pätee adventismiinkin: tutkiva tuomio, sapatti ja ruokasäännöt ovat evankeliumin armolle ja vapaudelle vieraita pelastusopillisia sivukeskuksia ja näiden lisäksi adventismi sekä jehovantodistajat opettavat Raamatulle vierasta kristologiaa. Ellen G. Whiten ja adventismin (sekä jehovantodistajien kultin mukaan) ylienkeli Mikael on Kristus. Adventistit ja jehovantodistajat samastavat ylienkeli Mikaelin ja Kristuksen, toisin sanoen Kristuksen tosi Jumaluus luomattomana ikuisena Sanana joutuu vesitetyksi ja kiistetyksi. Vaikka adventistit jehovantodistajista poiketen hyväksyvät virallisesti kolminaisuusopin liikkeensä varhaisvaiheen kirjavampien käsityksien jälkeen ei kolminaisuusopin hyväksyminen silti "pelasta" adventismia areiolaistyyppisestä kristologisesta erheestä, joka on selvässä jännityksessä adventismin muutoin hyväksymän Kristuksen jumaluuden kanssa (adventistien kolminaisuusoppi edustaa antiokialaisen koulukunnan ekonomistista tulkintalinjaa, eikä läntisen tradition ontologista, alkujaan aleksandrialaista traditiota). Kuten adventistipioneerit James White, Uriah Smith sekä useat muut niin myös EGW opetti tosiasiallisesti areiolaisittain Kristuksen olevan jumaluudeltaan vähempi. On myös vakava erhe samastaa Kristus luodun olennon, ylienkelin kanssa. Raamattu ei koskaan väitä ylienkeli Mikaelia Kristukseksi eikä päinvastoin.
Jopa sinä nyt hypit asiasta, josta ei ole edes ollut puhetta.
Tiedän, että Jeesus ei ole enkeli. Mahdollista on, että Jeesus olisi kaikkien enkeleiden ruhtinas, kun on kerta Jumalan poika, jolle on annettu kaikki valta niin taivaassa, kuin maan päälläkin.
Kuka on sitten suuri enkeliruhtinas Miikael?
Dan 12:1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
Juud.8. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
9. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli Lusiferin kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
10. Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
Ilm. 12:7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
Hepreasta suomennettuna Mikael tarkoittaa - joka on niin kuin Jumala. - samaa?
on väärä kirjoitti:
koska väärinkäytät Paavalin tekstiä. VT ja UT opettaa samaa pelastavaa uskoa. Lue vaikka UT:sta.
Uuden testamentin mukaan VT:n Jumala on sama kuin evankeliumin Jumala, eikä Jumala sinänsä ole "muuttunut" toisenlaiseksi UT:n kirjoittajien mukaan. Jumala-kuvassa on kuitenkin tapahtunut "evoluutiota" jos tätä sanaa halutaan käyttää, ja vähintäänkin näkökulmien radikaalia muuttumista: toisin sanoen tavassa miten Jumala ilmaisee itsensä ja niissä "järjestelyissä", joiden puitteissa Jumala ottaa ihmisen yhteyteensä sekä siinä, mitä Jumala ihmiseltä odottaa uuden liiton aikana. Kootusti tätä "evoluutiota" voi kuvailla mm. näillä jyrkillä vastakohtapareilla:
* laista ja vanhan liiton orjuudesta armoon ja vapauteen (Gal.3-5; Room. 3-8; 10:4; 1 Kor.10:23; 2 Kor.3:6-17)
* alaikäisyydestä ja orjan asemasta Jumalan lapseuteen (Gal.4:1-10)
* ulkoisista puhtaussäännöistä sisäiseen puhtauteen (Mark.7:18-23; Hebr.9:10)
* jatkuvista eläinuhreista yhteen kertakaikkiseen uhriin Kristuksen kuolemassa (Hebr.8-10)
* tiettyihin päiviin, kuten sapattiin ja paikkoihin sidotusta jumalanpalveluksesta ajasta ja paikasta riippumattomaan jumalanpalvelukseen -"hengessä ja totuudessa", Hengen mukaan eikä (VT:n) lain kirjaimen orjina (Room.7:6;Kol.2:14-23; Joh.4:20-24)
* paksun, ankaran ja pikkutarkan lakikirjan tilalle vain yksi käsky, joka täyttää koko lain: rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi, lähimmäinen ja hänen avuntarpeensa on sinulle "lakikirja": tee toiselle mitä haluasit itsellesikin tehtävän (Matt.7:12; Joh.13:34-35; Gal.5:14; 6:2).
Jeesus ei julistanut ihmisille "kiivasta koston Jumalaa, joka rankaisee isien teot lapsille", vaan Jumala on korostetusti armollinen, rakastava taivaallinen Isä, joka antaa lahjojaan tasapuolisesti niin "hyville" kuin "pahoillekin". Esikuvalliseksi "piirteeksi" Jumalassa Jeesus asetti armahtavaisuuden, eikä suinkaan "kiivautta" eikä ankaraa kostonhalua - olkaa armahtavaisia kuten taivaallinen Isä (Luuk.6:36). - koska taas käytit
samaa? kirjoitti:
Uuden testamentin mukaan VT:n Jumala on sama kuin evankeliumin Jumala, eikä Jumala sinänsä ole "muuttunut" toisenlaiseksi UT:n kirjoittajien mukaan. Jumala-kuvassa on kuitenkin tapahtunut "evoluutiota" jos tätä sanaa halutaan käyttää, ja vähintäänkin näkökulmien radikaalia muuttumista: toisin sanoen tavassa miten Jumala ilmaisee itsensä ja niissä "järjestelyissä", joiden puitteissa Jumala ottaa ihmisen yhteyteensä sekä siinä, mitä Jumala ihmiseltä odottaa uuden liiton aikana. Kootusti tätä "evoluutiota" voi kuvailla mm. näillä jyrkillä vastakohtapareilla:
* laista ja vanhan liiton orjuudesta armoon ja vapauteen (Gal.3-5; Room. 3-8; 10:4; 1 Kor.10:23; 2 Kor.3:6-17)
* jatkuvista eläinuhreista yhteen kertakaikkiseen uhriin Kristuksen kuolemassa (Hebr.8-10)
* tiettyihin päiviin, kuten sapattiin ja paikkoihin sidotusta jumalanpalveluksesta ajasta ja paikasta riippumattomaan jumalanpalvelukseen -"hengessä ja totuudessa", Hengen mukaan eikä (VT:n) lain kirjaimen orjina (Room.7:6;Kol.2:14-23; Joh.4:20-24)
* paksun, ankaran ja pikkutarkan lakikirjan tilalle vain yksi käsky, joka täyttää koko lain: rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi, lähimmäinen ja hänen avuntarpeensa on sinulle "lakikirja": tee toiselle mitä haluasit itsellesikin tehtävän (Matt.7:12; Joh.13:34-35; Gal.5:14; 6:2).
Jeesus ei julistanut ihmisille "kiivasta koston Jumalaa, joka rankaisee isien teot lapsille", vaan Jumala on korostetusti armollinen, rakastava taivaallinen Isä, joka antaa lahjojaan tasapuolisesti niin "hyville" kuin "pahoillekin". Esikuvalliseksi "piirteeksi" Jumalassa Jeesus asetti armahtavaisuuden, eikä suinkaan "kiivautta" eikä ankaraa kostonhalua - olkaa armahtavaisia kuten taivaallinen Isä (Luuk.6:36).Paavalia väärin. Jeesus on se kiivas koston Jumala. Kyllä Hän käyttää tuota valtaansa vielä. Odota vain tuomiopäivää, jolloin Poika rankaisee jokaista, joka ei ole evankeliumille kuuliainen.
- vain yksi käsky?
samaa? kirjoitti:
Jeesus ei julistanut ihmisille "kiivasta koston Jumalaa, joka rankaisee isien teot lapsille", vaan Jumala on korostetusti armollinen, rakastava taivaallinen Isä, joka antaa lahjojaan tasapuolisesti niin "hyville" kuin "pahoillekin". Esikuvalliseksi "piirteeksi" Jumalassa Jeesus asetti armahtavaisuuden, eikä suinkaan "kiivautta" eikä ankaraa kostonhalua - olkaa armahtavaisia kuten taivaallinen Isä (Luuk.6:36).Vai niin. Eli siis rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi? Etpä sitten kovin paljon lähimmäistäsi rakasta. Eikä sinulla siis ole lainkaan käskyä "rakasta Jumalaa yli kaiken". Ilmankos koko ajan puhutte Jumalaa vastaan.
- väärässä?
koska taas käytit kirjoitti:
Paavalia väärin. Jeesus on se kiivas koston Jumala. Kyllä Hän käyttää tuota valtaansa vielä. Odota vain tuomiopäivää, jolloin Poika rankaisee jokaista, joka ei ole evankeliumille kuuliainen.
Oisko sinulla mitään järkevämpää sanottavaa kuin, että joku on aina väärässä. Riittääkö se, että on kuuliainen sapatille?
- käy?
vain yksi käsky? kirjoitti:
Vai niin. Eli siis rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi? Etpä sitten kovin paljon lähimmäistäsi rakasta. Eikä sinulla siis ole lainkaan käskyä "rakasta Jumalaa yli kaiken". Ilmankos koko ajan puhutte Jumalaa vastaan.
Tuomion mittapuuna viimeisenä päivänä on ainoastaan usko Kristukseen ja se, miten lähimmäisiä on kohdeltu. Epäusko Kristuksen evankeliumia kohtaan johtaa kadotukseen. Pelastuksen etsiminen Mooseksen lain mukaisista teoista tai Mooseksen lain mukaisten tekojen asettaminen pelastumisen ehdoksi päinvastoin kadottaa ja merkitsee evankeliumin mitätöintiä.
- UHOAT?
tee parannus! kirjoitti:
Kyllä kaikki adventistit ovat käyneet Pääkonferenssin hyväksymiä kirjekursseja.
Pyydä anteeksi nyt valehteluasi tässä julkisesti?Minä en ole adventisti, enkä ikinä adventistiksi tule! Mitään kirjekursseja en ole käynyt, enkä ikinä tule käymään! Mitä minun pitäisi pyytää anteeksi?
- selvensit
Miikael? kirjoitti:
Jopa sinä nyt hypit asiasta, josta ei ole edes ollut puhetta.
Tiedän, että Jeesus ei ole enkeli. Mahdollista on, että Jeesus olisi kaikkien enkeleiden ruhtinas, kun on kerta Jumalan poika, jolle on annettu kaikki valta niin taivaassa, kuin maan päälläkin.
Kuka on sitten suuri enkeliruhtinas Miikael?
Dan 12:1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
Juud.8. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
9. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli Lusiferin kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
10. Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
Ilm. 12:7. Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8. mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
Hepreasta suomennettuna Mikael tarkoittaa - joka on niin kuin Jumala.Nyt kaikille on selvää, että Mikael onkin jumala.
ensin kirjekurssille kirjoitti:
Ensin täytyy mennä kirjekurssille, kuulla ja hyväksyä sapattitotuus, osoittautua luotettavaksi pitäytymään valheessa sekä antautua paholaisen kanssa käyttämään älynlahjojaan. Siitä on rehellisyys ja avoimuus kaukana.VUOROVAIKUTUSFOORUMI OPETTAA ENEMMÄN
Kirjekurssi on huono idea. Olen toki käynyt Kirjatoimen "Kirjeellisen Raamattukurssin", Arkeologiakjurssin, Ilmestyskirjakurssin ja ehkä muitakin.
Sekä monien muiden suuntien kursseja, Raamattuopistoa, Raamattukoulua, teologiaakin.
MUTTA ei mikään niin paljon ja nopeasti ole opettanut, kuin tämä foorumi. Sillä se on vaatinut etsimäöän vastauksia Raamatusta ja omasta sydämestä - kuitenkin ennen kaikkea Ylhäältä.
Harvat kirjekurssit tai raamatulliset opinahjot sallivat haastavien kysymysten esittämistä saati sitten vastauksia niihin. Tällä foorumilla joutuu itsekin koettelemaan sen, mitä on oppinut.
kirjekurssi on mielestäni kaikkein huonoin idea. Parasta on minun mielestäni Jukka Norvaannon "Raamattu kannesta kanteen" radio Deissä iltayhdeksältä joka arkipäivä.
SAPATTITOTUUS = TOTUUS SAPATISTA
Sapattitotuus on sapatin SISÄLTÖ.
Viikkosaaptti ja juhlakokous Egyptistä vapautumisen muistamiseksi:
2.Moos.31:12-18. 5. Moos.5:12-15. 5.Moos.16:8.
4.Moos.15:32-36.
Vuotuinen paastollinen sapatti=suuri sovituspäivä
3.Moos.23:26-32.
Elonkorjuujuhla=sapattiviikko on se 7. viikko
(6 viikossa siis tuli sato saada talteen).
5.Moos.16:9-13.
Monta muutakin sapattia, joilla tietty tarkoitus tietysti. Tuskinpa Jumalalla on sitä vastaan, että kristittykin viettäisi sapattia. Ihmistä vartenhan sapatti on. Niinpä kaiken a ja o siinä on, minkä sisällön itsekukin sille laitamme. Sapatin Herra siunaa kaikenlaiset asialliset tarkoitusperät, "vapauden lain" puitteissa.- pelkureita olivat
ajoitte kirjoitti:
ne täältä pois. Täällähän oli muutama adventistipastori silloin tällöin vastaamassa, vaan te haukuitte, parjasitte, rienasitte ja teitte ties mitä heille koko ajan. Ei kukaan sellaista viitsi loputtomasti kuunnella. En yhtään ihmettele, että lähtivät pois.
Ei Kristuksen pappi pakene herjan vuoksi. Palkkapaimen ehkä juoksee karkuun.
Onhan ilo saada tilaisuus oikaista värinkäsityksiä ja julistaa evankeliumia Jumalan vihamiehille.
Room. 5:8
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
1. Tim. 1:15
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
minä itte
- ylifariseus
Tällä palstalla kohtaavat ne jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon ja toinen ryhmä joka uskoo Jeesuksen komonneen lain ja profeetat.
Jumalan palvelijat ja laittomuuden palvelijat tulevat hyvin huonosti toimeen keskenään.
Ne jotka uskovat Jeesuksen tulleen komoamaan Jumalan ikuiset ja muuttamattomat käskyt ovat näköjään sitä mieltä, että kun lusiferi kumosi käskyt taivaassa niin Jeesus täydensi hänen vaatimuksensa maanpäällä.
Näinollen ei ole väliä kumpaa herraa palvelee koska kummatkin ovat tulleet kumoamaan Jumalan kymmenen käskyä.
Näin he tulkitsevat Joh. 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat Häntä tappaaksensa, kun Hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
Näitä lauseita on käytetty Adventisteja vastaan vääristellen, sillä sanathan on Juutalaisten eikä Jeesuksen.
Jos Hän olisi Itse näin opettanut olisi Hän täydentänyt lusiferin kapinaa jonka lusiferi aloitti taivaassa Jumalan kymmentä käskyä vastaan.
Minkä lain Jeesus pani uskovan sydämeen jos Hän oli itse ne kumonnut, eikä täyttänyt ja vahvistanut.- raamatusta!
15:10 Jos te pidätte minun (JEESUKSEN) käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni (JUMALAN) käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
15:12 Tämä on minun (JEESUKSEN) käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
RAAMATUSSA MAINITAAN MYÖS KRISTUKSEN LAKI, ETTÄ JOKAISELLE LÖYTYY JOTAKIN! - oikeassakin!
***sanathan on Juutalaisten eikä Jeesuksen***
Olen samaa mieltä, että Jeesus ei ollut jumalan poika. Kaikki varmasti tietävät, että jeesus oli marian avioton lapsi, joka keksi, että jumala olisi hänen isänsä.
Joh. 5:18 Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat Häntä tappaaksensa, kun Hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
Vai ovatko sittenkin jeesuksen sanoja *** HÄN (JEESUS) ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
- paljastaa salatun sisimpänsä
Ota opiksesi vihdoinkin.
Jätä omaan arvoonsa ne viralliset hienostelut.
Ja usko alaston totuus.
Alaston totuus oikeastaan
meistä kaikista
paljastuu tällä
foorumilla.
Juuri siksi Jeesusta tarvitaankin.
Ilm. 3:18
Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
valkean vatteen saanut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025