JEESUS PARANTAA HALVAANTUNEEN MIEHEN
Mark. 2:1-12
--
2:1 Ja muutamien päivien perästä hän taas meni Kapernaumiin; ja kun kuultiin hänen olevan kotona,
2:2 kokoontui paljon väkeä, niin etteivät he enää mahtuneet oven edustallekaan. Ja hän puhui heille sanaa.
2:3 Ja he tulivat tuoden hänen tykönsä halvattua, jota kantamassa oli neljä miestä.
2:4 Ja kun he väentungokselta eivät päässeet häntä tuomaan hänen tykönsä, purkivat he katon siltä kohdalta, missä hän oli, ja kaivettuaan aukon laskivat alas vuoteen, jossa halvattu makasi.
2:5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
2:6 Mutta siellä istui muutamia kirjanoppineita, ja he ajattelivat sydämessään:
2:7 "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"
2:8 Ja heti Jeesus tunsi hengessänsä, että he mielessään niin ajattelivat, ja sanoi heille: "Miksi ajattelette sellaista sydämessänne?
2:9 Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?
2:10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle -
2:11 "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
2:12 Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet".
---
Edellisessä luvussa Markus on kertonut Jeesuksen kastamisesta (1:9-11), kiusauksista (1:12,13), julistustyöstä ja parantamisteoista (1:21-45). Pian Jeesuksen toimintaa kohtaan alkaa kuitenkin ilmetä arvostelua ja vastustusta.
Varsinkin kirjanoppineet ajattelivat Jeesuksen pilkkaavan Jumalaa, kun Hän julisti halvatulle miehelle syntien anteeksiantamusta (6-8). Jeesuksen varsinainen tehtävähän oli julistaa syntejä anteeksi (2:10).
Tätä Jeesus piti ruumiillista terveyttä tärkeämpänä.
Jeesus nimittää itseään Ihmisen Pojaksi (10). Markuksen evankeliumissa Jeesus käyttää itsestään kolmetoista kertaa nimeä Ihmisen Poika (2:10,28; 8:38; 9:9,12,31; 10:33,45; 13:26; 14:21,41,62).
Tämä ilmaisu juutalaisessa ympäristössä merkitsee jotain muuta kuin vain tavallinen ihminen (Dan 7:13, KR 1938). Jeesus on myös Jumala, Jumalan Poika (Mark 1:1,11,24; 3:11; 5:7; 13:32; 15:39).
Jeesuksen tekemien ihmetekojen yhteydessä mainitaan usein avuntarpeessa olevien usko (Mar. 5:36, 9:23).
Halvantunutta miestä oli kantamassa neljä miestä (3). He osoittivat sitkeyttä. Väentungoksen takia heidän oli vietävä halvattu mies kattoon tekemänsä aukon kautta Jeesuksen luo (4).
Jeesus näki kantajien peräänantamattoman uskon (5).
Usein syyllistämme sairaita sanomalla että heiltä puuttuu usko, kun eivät parane. Voimme kysyä, eikö myös rukoilijalla tulisi olla uskoa paranemiseen.
Jeesus ottaa puheeksi vielä vakavamman ”sairauden”, nimittäin synnin. Tästä hän joutuu väittelemään kirjanoppineiden kanssa.
Juutalaiset ajattelivat, että sairauksien syynä oli joku synti.
Tämä käy hyvin ilmi esim. opetuslasten kysyessä Jeesukselta sokeana syntyneestä miehestä:” …kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?” (Joh. 9:1-3)
Jeesus tyrmää tällaisen ajattelun: ”Ei hän eivätkä hänen vanhempansa tehneet syntiä” (j.3).
Juutalaiset myös ajattelivat, että karmeasta kohtalosta voitiin päätellä onnettomuuden uhrien synnin suuruus (Lue Lk. 13:1-5).
-
Me kaikki olemme syntisi ja tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksiantamusta joka päivä.
--
1. Ei mikään niin voi virvoittaa, en muusta iloani saa, ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa.
5. Ainoa anteeksantamus, ainoa synnin sovitus ja ainoa tie armohon Jeesuksen risti yksin on.
(Virsi 299:1,5).
Mark.2:1-12 Jeesus parantaa halvaantuneen
75
3228
Vastaukset
- sairaudet
vaikka tuossa mainitsemassasi tapauksessa Jumalan tekojen pitikin tulla ilmi sokeassa miehessä. Sairautta ei olisi ilman syntiä ja suurin synti on epäusko.
Sairastunut ei usein ole syntisempi, kuin muutkaan, mutta synti on kuitenkin alkulähde sairauksille.
Ajattelepas vaikka mammonanhenkeä, joka valtaa jatkuvasti ihmismieliä ja nämä ihmiset sokeiksi, kun ovat ahneudessaan käyneet, saastuttavat ympäristöä, jotta mammonanhenki palkitsisi heidät ja monet sairastuvat näiden syntisten mammonahengen saastusten seurauksena.
Jo lihanperimässä meillä on synnin tuomia sairauksia ja eri suvuissa ne voivat olla aivan eri alueella. On sairauksia, jotka johtuvat alunalkaen saasteista, alkoholista, katkerasta mielestä, vihasta ja vaikka mistä, puhkaisten fyysisiä ja psyykkisiä sairauksia, jotka saattavat periytyä isältä pojalle.
Usein ihminen, joka syntyy vedestä ja Hengestä, eli syntyy uudeksi, paranee kokonaisuudeltaan.
Itse olen yksi heistä, jotka sain tulla terveeksi uudesti syntymisen yhteydessä.
Siksipä Jumala lohduttaakin poikaa, että jos et tee isäsi tekoja, et osallistu isäsi syntiinkään, eli olet siitä perimästä vapaa."...synti on kuitenkin alkulähde sairauksille".
"..Ajattelepas vaikka mammonanhenkeä, joka valtaa jatkuvasti ihmismieliä ja nämä ihmiset sokeiksi, kun ovat ahneudessaan käyneet, saastuttavat ympäristöä, jotta mammonanhenki palkitsisi heidät ja monet sairastuvat..."
---
Totta.
Synti,sairaudet ja kuolema tuli ihmisten osaksi syntiinlankeemuksen seurauksena.
Mammonnanpalvonnasta voisi ottaa esimerkkinä vaikka Kiinan ennennäkemättömän suuren talouskasvun.
Sen seurauksena suuret maa-alueet ovat saastuneet.
Myös puhtaan juomaveden saanti on vaikeutunut vesistöjen ja pohjavesien saastuttua pahoin.
Ahneudesta tässäkin on kyse.
Eikä esimerkkejä tarvitse niin kaukaa etsiä, löytyy niitä lähempääkin...aivan kotinurkilta!"Usein ihminen, joka syntyy vedestä ja Hengestä, eli syntyy uudeksi, paranee kokonaisuudeltaan....Itse olen yksi heistä".
---
Miksi löytyy kuitenkin niin vähän näyttöä näistä "ihmeparantumisista"?
Parannuttuaan pitaalisen miehen piti mennä näyttäytymään papille (Mark. 1:44), joka sitten julisti parantumisen OIKEASTI tapahtuneen.
Tänä päivänä voisi lääkärintodistus olla vastaava näyttö ihmeparantumisesta.
Miten sinun kohdallasi (ihme)parantuminen on todettu??- taappo
Tapio522 kirjoitti:
"Usein ihminen, joka syntyy vedestä ja Hengestä, eli syntyy uudeksi, paranee kokonaisuudeltaan....Itse olen yksi heistä".
---
Parannuttuaan pitaalisen miehen piti mennä näyttäytymään papille (Mark. 1:44), joka sitten julisti parantumisen OIKEASTI tapahtuneen.
Miten sinun kohdallasi (ihme)parantuminen on todettu??Kuten tähän ketjuun ensin vastannut mainitsikin omasta paranemisestaan, Jeesus parantaa ihmisen tänäkin päivänä uudestisyntymisen yhteydessä ja sen jälkeen.
Parantuminen on tietenkin sisäistä laatua... ("puhdistakaa ensin malja sisäpuolelta..." ... ja ulkoiset, ruumiin sairaudet ovat vähäpätöisempiä.
Usein ulkoiset sairautemme ovat tarpeen, jottemme ylpistyisi ja unohtaisi kiittää Jeesusta elämästä (pistin lihassa - kuten Paavalilla).
Jeesuksen maalliset esimerkit olivat lupaus paljon suuremmista ihmeistä, joita siis tänäkin päivänä tapahtuu Pyhän Hengen kautta.
Olen itsekin kävelevä esimerkki siitä, miten Jeesus on parantanut minua sisäisesti uskoontulon ja sitä seuranneen Pyhän Hengen vuodatuksen jälkeen. - taappo
synnin seurauksen ja uudestisyntymisen vapauttavan vaikutuksen. Itse olen kokenut vastaavanlaisia paranemisasioita, joista olen kiitollinen Jeesukselle.
Siunausta vaan elämääsi! - ovat
Tapio522 kirjoitti:
"Usein ihminen, joka syntyy vedestä ja Hengestä, eli syntyy uudeksi, paranee kokonaisuudeltaan....Itse olen yksi heistä".
---
Miten sinun kohdallasi (ihme)parantuminen on todettu??ne todenneet ja eivät ole lakanneet ihmettelemästä niitä. Jeesus on kolmesti parantanut minut lääkärien silmien alla ja nämä lääkärit ja muu hoitohenkilökunta ovat sanoneet joka kerta, että vain ihme sai äkillisen paranemiseni aikaan.
Aivan, kuten Jeesus sanoo, että vaikka joku kuolleista tulisi teille kertomaan totuutta, ette te uskoisi, on tänäkin päivänä ihmeparanemisien kanssa. He, jotka eivät kykene, eli omaa oikeaa mielenlaatua, eivät usko, vaikka lääkäri kirjoittaisi minkälaisen todistuksen, mutta valitut uskovat, sillä he tietävät Jeesuksen voiman. - sinun elämääsi.
taappo kirjoitti:
synnin seurauksen ja uudestisyntymisen vapauttavan vaikutuksen. Itse olen kokenut vastaavanlaisia paranemisasioita, joista olen kiitollinen Jeesukselle.
Siunausta vaan elämääsi!Jeesus todella parantaa kokonaisvaltaisesti ihmisen, eli kaikki kolme puoltamme tulevat terveiksi hänen hoidossaan.
Synti tuo sairauden ja epätoivon, mutta usko karkoittaa ne.
Itselläni ei ole ollut pienintäkään osuutta niihin ihmeellisiin paranemisiini, eikä kenelläkään muullakaan ihmisellä, sillä ne ovat tapahtuneet aina ilman, että yksikään ihminen olisi ollut niissä välikätenä.
Jeesus parantaa jokaisen uskovaisen, mutta sitä minäkin joudun pohtimaan, että miksi se tapahtuu toisille meille tällä puolella rajaa ja toisilla se parantuminen jää rajan tuolle puolen.
Itse koen saaneeni valtavan lahjan, eli uskon, joka kykenee uskomaan Raamatun ilmoituksen lapsenkaltaisesti, eli Jumalan Henki todistaa minussa Sanan totuudellisuuden.
Itse en ikinä olisi tuollaista uskoa kyennyt itselleni järjestämään, vaan olen saanut sen lahjaksi ja tämä usko on muuttanut elämäni, tehden minut terveeksi ja sen myötä olen saanut pysyvän rauhan.
Jos jotakin minäkin olen osaltani tehnyt, niin vain sen, että olen TAHTONUT elää Jumalan tahdossa. sinun elämääsi. kirjoitti:
Jeesus todella parantaa kokonaisvaltaisesti ihmisen, eli kaikki kolme puoltamme tulevat terveiksi hänen hoidossaan.
Synti tuo sairauden ja epätoivon, mutta usko karkoittaa ne.
Itselläni ei ole ollut pienintäkään osuutta niihin ihmeellisiin paranemisiini, eikä kenelläkään muullakaan ihmisellä, sillä ne ovat tapahtuneet aina ilman, että yksikään ihminen olisi ollut niissä välikätenä.
Jeesus parantaa jokaisen uskovaisen, mutta sitä minäkin joudun pohtimaan, että miksi se tapahtuu toisille meille tällä puolella rajaa ja toisilla se parantuminen jää rajan tuolle puolen.
Itse koen saaneeni valtavan lahjan, eli uskon, joka kykenee uskomaan Raamatun ilmoituksen lapsenkaltaisesti, eli Jumalan Henki todistaa minussa Sanan totuudellisuuden.
Itse en ikinä olisi tuollaista uskoa kyennyt itselleni järjestämään, vaan olen saanut sen lahjaksi ja tämä usko on muuttanut elämäni, tehden minut terveeksi ja sen myötä olen saanut pysyvän rauhan.
Jos jotakin minäkin olen osaltani tehnyt, niin vain sen, että olen TAHTONUT elää Jumalan tahdossa."Jeesus parantaa jokaisen uskovaisen, mutta sitä minäkin joudun pohtimaan, että miksi se tapahtuu toisille meille tällä puolella rajaa ja toisilla se parantuminen jää rajan tuolle puolen".
---
Niin...pohdittavaa riittää.
Kaikki selviää aikanaan...viimeistään rajan tuolla puolen, kun näemme Jeesuksen silmästä silmään.
Porvoon piispa on ERIK WIKSTRÖM on kirjoittanut kirjan ILMESTYKSIÄ SAIRASVUOTEELLA.
Se kertoo GURLI OLENIUKSESTA.
(Minulla oli joskus tuo kirja, mutta nyt olen sen kadottanut jonnekin)
Olen muutaman kerran käynyt hänen lapsuudenkodissaan Sipoon Talmassa.
Kirjassa kerrotaan, kuinka Gurli halvaantui jo melko nuorena. Hän joutui Sipoon vanhainkotiin ja oli vuoteenomana vuosikausia.
Hänellä oli ilmestyksen lahja ja Jumala käytti häntä muutenkin monin tavoin.
Yöllä, kun hän ei saanut nukuttua kipujen tähden, hän rukoili paljon.
Hänen luonaan kävi myös paljon ihmisiä sielunhoidossa.
Kirjoittipa hän satoja kirjeitä vuosittain.
Hän keräsi jopa huomattavia summia varoja lähetystyölle; hän sai kehoituksen panna yöpöydälleen rahalippaan.
Koskaan ei Gurli pyytänyt ihmisiä panemaan rahaa lippaaseen, vaan ainoastaan rukoili asian puolesta.
Kun Gurli kyseli Jumalalta, miksi hän ei parantunut, vaikka oli rukoillut sen puolesta paljon, sai hän vastauksen: ” Minä voin käyttää sinua paremmin siinä sairasvuoteella. Minun armossani on sinulle kyllin.” (2. Kor. 12:1-10)
Jumalan armoon voimme mekin panna toivomme- siinä on kyllin!- on aikansa.
Tapio522 kirjoitti:
"Jeesus parantaa jokaisen uskovaisen, mutta sitä minäkin joudun pohtimaan, että miksi se tapahtuu toisille meille tällä puolella rajaa ja toisilla se parantuminen jää rajan tuolle puolen".
---
Niin...pohdittavaa riittää.
Kaikki selviää aikanaan...viimeistään rajan tuolla puolen, kun näemme Jeesuksen silmästä silmään.
Porvoon piispa on ERIK WIKSTRÖM on kirjoittanut kirjan ILMESTYKSIÄ SAIRASVUOTEELLA.
Se kertoo GURLI OLENIUKSESTA.
(Minulla oli joskus tuo kirja, mutta nyt olen sen kadottanut jonnekin)
Olen muutaman kerran käynyt hänen lapsuudenkodissaan Sipoon Talmassa.
Kirjassa kerrotaan, kuinka Gurli halvaantui jo melko nuorena. Hän joutui Sipoon vanhainkotiin ja oli vuoteenomana vuosikausia.
Hänellä oli ilmestyksen lahja ja Jumala käytti häntä muutenkin monin tavoin.
Yöllä, kun hän ei saanut nukuttua kipujen tähden, hän rukoili paljon.
Hänen luonaan kävi myös paljon ihmisiä sielunhoidossa.
Kirjoittipa hän satoja kirjeitä vuosittain.
Hän keräsi jopa huomattavia summia varoja lähetystyölle; hän sai kehoituksen panna yöpöydälleen rahalippaan.
Koskaan ei Gurli pyytänyt ihmisiä panemaan rahaa lippaaseen, vaan ainoastaan rukoili asian puolesta.
Kun Gurli kyseli Jumalalta, miksi hän ei parantunut, vaikka oli rukoillut sen puolesta paljon, sai hän vastauksen: ” Minä voin käyttää sinua paremmin siinä sairasvuoteella. Minun armossani on sinulle kyllin.” (2. Kor. 12:1-10)
Jumalan armoon voimme mekin panna toivomme- siinä on kyllin!Miten se saarnaaja kirjoittaakaan ajasta ja siitä, että kaikella on aikansa.
Itse jouduin kärsimään yhtestä sairaudesta yli vuoden ja se oli todella vaikea sairaus. Jeesus paransi minut omalla ajallaan siitäkin ja aivan hetkessä täysin terveeksi.
Ehkäpä Jumala tarvitsee minua terveenä ja jotakin toista hän katsoo olevan helpompi käyttää sairaana. Ehkäpä joku ihminen on terveenä taipuisampi Jumalan tahdolle ja toinen taipuu hänen tahtoonsa paremmin rajoitetussa terveydentilassa.
En todella tiedä, mutta onneksi meillä on lupa pohtia ja kysellä.
Eräs lääkäri kysyi minulta kerran, että "sanopa, miksi sinä paranet aina niin ihmeellisesti, sillä tunnen monia, jotka rukoilevat terveyttä, mutta eivät sitä saa" ja silloinkin jouduin nöyrästi vastaamaan, että en tiedä.
Sen kuitenkin tiedän, että Jumala antaa omilleen voiman kaiken keskellä ja senkin tiedän, että jokainen on oikeutettu odottamaan terveyttä ja uskomaan, että ei ole sellaista sairautta olemassakaan, mistä Jeesus ei kykenisi ihmistä parantamaan. on aikansa. kirjoitti:
Miten se saarnaaja kirjoittaakaan ajasta ja siitä, että kaikella on aikansa.
Itse jouduin kärsimään yhtestä sairaudesta yli vuoden ja se oli todella vaikea sairaus. Jeesus paransi minut omalla ajallaan siitäkin ja aivan hetkessä täysin terveeksi.
Ehkäpä Jumala tarvitsee minua terveenä ja jotakin toista hän katsoo olevan helpompi käyttää sairaana. Ehkäpä joku ihminen on terveenä taipuisampi Jumalan tahdolle ja toinen taipuu hänen tahtoonsa paremmin rajoitetussa terveydentilassa.
En todella tiedä, mutta onneksi meillä on lupa pohtia ja kysellä.
Eräs lääkäri kysyi minulta kerran, että "sanopa, miksi sinä paranet aina niin ihmeellisesti, sillä tunnen monia, jotka rukoilevat terveyttä, mutta eivät sitä saa" ja silloinkin jouduin nöyrästi vastaamaan, että en tiedä.
Sen kuitenkin tiedän, että Jumala antaa omilleen voiman kaiken keskellä ja senkin tiedän, että jokainen on oikeutettu odottamaan terveyttä ja uskomaan, että ei ole sellaista sairautta olemassakaan, mistä Jeesus ei kykenisi ihmistä parantamaan."Itse jouduin kärsimään yhdestä sairaudesta yli vuoden ja se oli todella vaikea sairaus. Jeesus paransi minut omalla ajallaan siitäkin ja aivan hetkessä täysin terveeksi".
--
Saanen kysyä tarkemmin, minkälaisista sairauksista kohdallasi oli kyse?
Itse olen parantumattomasti sairas ja inhimillisesti katsoen toivoa ei ole.
Enkä tiedä ketään, joka olisi parantunut ko. sairaudesta (aivosairaus) ja meitä on Suomessakin yli 10.000.
Jos nyt parantuisin, olisi se Jeesuksen ihmetekoihin verrattava asia.
Kerran helluntailaisuus-palstalla eräs kertoi jonkun parantuneen downin syndroomasta (kromosomihäiriö). Kun tarkemmin tutkimme asiaa, niin varmaa näyttöä siitä ei saatu.
Jos parantuminen olisi tapahtunut todistettavasti, olisi se ollut maailmanlaajuinen sensaatio.- Jeesus
Tapio522 kirjoitti:
"Itse jouduin kärsimään yhdestä sairaudesta yli vuoden ja se oli todella vaikea sairaus. Jeesus paransi minut omalla ajallaan siitäkin ja aivan hetkessä täysin terveeksi".
--
Saanen kysyä tarkemmin, minkälaisista sairauksista kohdallasi oli kyse?
Itse olen parantumattomasti sairas ja inhimillisesti katsoen toivoa ei ole.
Enkä tiedä ketään, joka olisi parantunut ko. sairaudesta (aivosairaus) ja meitä on Suomessakin yli 10.000.
Jos nyt parantuisin, olisi se Jeesuksen ihmetekoihin verrattava asia.
Kerran helluntailaisuus-palstalla eräs kertoi jonkun parantuneen downin syndroomasta (kromosomihäiriö). Kun tarkemmin tutkimme asiaa, niin varmaa näyttöä siitä ei saatu.
Jos parantuminen olisi tapahtunut todistettavasti, olisi se ollut maailmanlaajuinen sensaatio.ei kykenisi parantamaan vaikkapa downin syndroomankin.
Minä olen käynyt niin syvällä, kuin sairauksissa ihminen voi käydä. Yhden sairauden yhteydessä minut vietiin teho-osastolle ja omaisille ilmoitettiin, että toivoa ei enää ole, vaan heidän tulee valmistua kuolemaani.
Nukuin teho-osastolla seitsemän tuntia ja herätessäni olin terve. Tämä on täysin totta ja lääkäri kertoi minulle, että siellä missä kaksi tai useampi lääkäri kokoontuu puhutaan vain tapauksestani.
Ei ole niin vaikeaa sairautta tai vammaa, mitä Jumala ei kykenisi parantamaan.
Tuo, että sinä tahdot todistuksia paranemisihmeistä ei puhu oikein sen puolesta, että sinulla olisi usko, joka kykenee uskomaan ilman näkyvää todistusta, mutta minä toivon sydämestäni, että sinä tulet jonakin päivänä terveeksi ja saat itse siitä terveydestä todistaa.
Jos Jeesuksen suunnitelmiin kuuluu sinut parantaa, niin tahdo sinä lääkäriltä todistus paranemisestasi. Minä en sitä ymmärtänyt tehdä ja viimeisestä sairaudesta ja paranemisesta on jo kulunut aikaa lähemmäs 12 vuotta, joten se todistuksen hankkiminen voisi olla vaikeaa. Toisaalta usko on lahja ja uskossa uskotaan näkymättömiin ja nähdään sen toteutuminen. Sinulle tapahtuu uskosi mukaan. Jeesus kirjoitti:
ei kykenisi parantamaan vaikkapa downin syndroomankin.
Minä olen käynyt niin syvällä, kuin sairauksissa ihminen voi käydä. Yhden sairauden yhteydessä minut vietiin teho-osastolle ja omaisille ilmoitettiin, että toivoa ei enää ole, vaan heidän tulee valmistua kuolemaani.
Nukuin teho-osastolla seitsemän tuntia ja herätessäni olin terve. Tämä on täysin totta ja lääkäri kertoi minulle, että siellä missä kaksi tai useampi lääkäri kokoontuu puhutaan vain tapauksestani.
Ei ole niin vaikeaa sairautta tai vammaa, mitä Jumala ei kykenisi parantamaan.
Tuo, että sinä tahdot todistuksia paranemisihmeistä ei puhu oikein sen puolesta, että sinulla olisi usko, joka kykenee uskomaan ilman näkyvää todistusta, mutta minä toivon sydämestäni, että sinä tulet jonakin päivänä terveeksi ja saat itse siitä terveydestä todistaa.
Jos Jeesuksen suunnitelmiin kuuluu sinut parantaa, niin tahdo sinä lääkäriltä todistus paranemisestasi. Minä en sitä ymmärtänyt tehdä ja viimeisestä sairaudesta ja paranemisesta on jo kulunut aikaa lähemmäs 12 vuotta, joten se todistuksen hankkiminen voisi olla vaikeaa. Toisaalta usko on lahja ja uskossa uskotaan näkymättömiin ja nähdään sen toteutuminen. Sinulle tapahtuu uskosi mukaan."Miksipä Jeesus ei kykenisi parantamaan vaikkapa downin syndroomankin".
---
Tottakai voi!!! Siitä nyt ei ole kyse. Jumalalle on kaikki mahdollista.
Varmaan monen Down Syndroomaisenkin puolesta on rukoiltu. Jos joku olisi parantunut (sehän voidaan todeta kromosomeistakin), niin kyllä siitä kohistaisiin kautta maailman.
Lehdistö ym. tiedotusvälineet ihmettelisivät ja ehkäpä toteaisivat parantumisihmeestä, kuten Markuskin kirjoittaa halvatun suhteen:
"Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet" (Mark. 2:12).
---
Anteeksi, jos jankutan. Minulle jäi vieläkin epäselväksi, minkälaisista sairauksista Jumala on sinut parantanut?
Totta kai minäkin todistaisin ilomielin, jos parantuisin. Tapahtukoon Jumalan tahto tässäkin asiassa.
PS.
Potilaspapereistasi löytyy varmaan tiedot, miten olet vaivoistasi parantunut.
Olisihan se suuri vahvistus puheillesi....kaikille todistukseksi... lääkärin omat sanat kaikkien nähtäviksi.- nyt...
Tapio522 kirjoitti:
"Miksipä Jeesus ei kykenisi parantamaan vaikkapa downin syndroomankin".
---
Tottakai voi!!! Siitä nyt ei ole kyse. Jumalalle on kaikki mahdollista.
Varmaan monen Down Syndroomaisenkin puolesta on rukoiltu. Jos joku olisi parantunut (sehän voidaan todeta kromosomeistakin), niin kyllä siitä kohistaisiin kautta maailman.
Lehdistö ym. tiedotusvälineet ihmettelisivät ja ehkäpä toteaisivat parantumisihmeestä, kuten Markuskin kirjoittaa halvatun suhteen:
"Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet" (Mark. 2:12).
---
Anteeksi, jos jankutan. Minulle jäi vieläkin epäselväksi, minkälaisista sairauksista Jumala on sinut parantanut?
Totta kai minäkin todistaisin ilomielin, jos parantuisin. Tapahtukoon Jumalan tahto tässäkin asiassa.
PS.
Potilaspapereistasi löytyy varmaan tiedot, miten olet vaivoistasi parantunut.
Olisihan se suuri vahvistus puheillesi....kaikille todistukseksi... lääkärin omat sanat kaikkien nähtäviksi.todistanut näillä palstoilla puolitoista vuotta ja varmasti sinäkin olet niitä lukenut joskus.
Jeesuksen työtoveri olen ollut reippaasti yli kaksikymmentä vuotta ja ensimmäisen ja suurimman paranemisihmeeni koinkin jo silloin. Kokemieni ihmeiden kautta moni on tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen.
Olen antanut Jeesukselle kaiken elämästäni ja olen hyvin onnellinen ja vapaa ihminen.
Nyt en halua kertoa tarkemmin, mitä kaikkea olen tämän tehtävän eteen joutunut koulutusjaksoillani kokemaan, mutta ehkäpä kerron niistä taasen, kun on aika todistaa niistä tarkemmin.
Olen sitä mieltä Tapio522, että sinun ei tulisi uskovaisena edes pyydellä lääkärientodistuksia, sillä RAAMATTU kertoo sinulle, että Jeesus vapauttaa ja parantaa. Uskottomat pyydelköön lääkärien todistuksia, mutta ota huomioon, vaikka he niitä todistuksia saisivatkin, eivät he usko, vaan keksivät milloin minkäkin verukkeen saadakseen parantuneen pilkatuksi ja parannusihmeen vesitettyä.
Valitut uskovat ilman todistustakin. Toivon, että sinä omaat uskolahjan, joka todella on lahja Jumalalta. Vain Jumala voi antaa uskon, joka toimii, eli jonka kautta ihmeet tapahtuvat. nyt... kirjoitti:
todistanut näillä palstoilla puolitoista vuotta ja varmasti sinäkin olet niitä lukenut joskus.
Jeesuksen työtoveri olen ollut reippaasti yli kaksikymmentä vuotta ja ensimmäisen ja suurimman paranemisihmeeni koinkin jo silloin. Kokemieni ihmeiden kautta moni on tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen.
Olen antanut Jeesukselle kaiken elämästäni ja olen hyvin onnellinen ja vapaa ihminen.
Nyt en halua kertoa tarkemmin, mitä kaikkea olen tämän tehtävän eteen joutunut koulutusjaksoillani kokemaan, mutta ehkäpä kerron niistä taasen, kun on aika todistaa niistä tarkemmin.
Olen sitä mieltä Tapio522, että sinun ei tulisi uskovaisena edes pyydellä lääkärientodistuksia, sillä RAAMATTU kertoo sinulle, että Jeesus vapauttaa ja parantaa. Uskottomat pyydelköön lääkärien todistuksia, mutta ota huomioon, vaikka he niitä todistuksia saisivatkin, eivät he usko, vaan keksivät milloin minkäkin verukkeen saadakseen parantuneen pilkatuksi ja parannusihmeen vesitettyä.
Valitut uskovat ilman todistustakin. Toivon, että sinä omaat uskolahjan, joka todella on lahja Jumalalta. Vain Jumala voi antaa uskon, joka toimii, eli jonka kautta ihmeet tapahtuvat."Nyt en halua kertoa tarkemmin, ...
Olen sitä mieltä Tapio522, että sinun ei tulisi uskovaisena edes pyydellä lääkärientodistuksia, sillä RAAMATTU kertoo sinulle, että Jeesus vapauttaa ja parantaa.
....Uskottomat... keksivät milloin minkäkin verukkeen saadakseen parantuneen pilkatuksi ja parannusihmeen vesitettyä".
---
Kyllä minä ainakin näyttäisin lääkärintodistuksen parantumisestani.
Miksi on niin vaikeaa todistaa VAKUUTTAVASTI ihmeparantumisestaan.
Luukas evankeliuminsa alussa kertoo, miten hän Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitti kertomuksensa:
”Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu”.
Luukashan oli lääkäri (Kol. 4:14) ja hän on myös kirjoittanut Apostolien teot.
Luukkaan tavoin meidänkin olisi hyvä tarkkaan tutkia ihmekertomuksia. (Useimmathan niistä on vain "huhupuheita").
Silloin voimme iloita jokaisesta ”meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista” (ihmeistä), jotka ovat varmasti todistettavissa.
Muutenhan saatamme joutua syystäkin pilkatuksi hyväuskoisuudestamme.- me tutkimmekin,
Tapio522 kirjoitti:
"Nyt en halua kertoa tarkemmin, ...
Olen sitä mieltä Tapio522, että sinun ei tulisi uskovaisena edes pyydellä lääkärientodistuksia, sillä RAAMATTU kertoo sinulle, että Jeesus vapauttaa ja parantaa.
....Uskottomat... keksivät milloin minkäkin verukkeen saadakseen parantuneen pilkatuksi ja parannusihmeen vesitettyä".
---
Kyllä minä ainakin näyttäisin lääkärintodistuksen parantumisestani.
Miksi on niin vaikeaa todistaa VAKUUTTAVASTI ihmeparantumisestaan.
Luukas evankeliuminsa alussa kertoo, miten hän Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitti kertomuksensa:
”Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu”.
Luukashan oli lääkäri (Kol. 4:14) ja hän on myös kirjoittanut Apostolien teot.
Luukkaan tavoin meidänkin olisi hyvä tarkkaan tutkia ihmekertomuksia. (Useimmathan niistä on vain "huhupuheita").
Silloin voimme iloita jokaisesta ”meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista” (ihmeistä), jotka ovat varmasti todistettavissa.
Muutenhan saatamme joutua syystäkin pilkatuksi hyväuskoisuudestamme.samoin kuin Luukas teki. Me tutkimme tarkkaan Raamattua ja toteamme, että ihmeparanemiset kuuluvat kaikille Jumalan lapsille, sillä merkit seuraavat uskovaista, eli nämä:
Markus 16
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Olen pahoillani, jos et koe minua sen vertaa luotettavaksi, että voisit uskoa kertomani.
Lääkärintodistuksia en enää ala pyytämään, mutta totta puhun ja sen tietää Jumala, joka on itse minut kuoleman vuoteelta elämään nostanut ja joka on itse minulle tehtävät antanut.
Ja vaikka et kertomaani uskoisi, niin usko Jumalan Sanaan, joka lupaa tehdä ihmeitä, eli siunata merkein uskon.
Pyydä Jumalalta uskonlahjaa, joka on sellainen, kuin Jeesus vaatii, eli lapsenkaltainen. Yksikään, joka ei usko lapsenkaltaisesti, ei voi saada siunaavia merkkejä.
Muistatko, miten Jeesus ei voinut tehdä kotikaupungissaan ihmeitä, koska naapurit ja tutut eivät uskoneet hänen olevan Jumala. Siis uskolla on merkitystä, eikö vain. me tutkimmekin, kirjoitti:
samoin kuin Luukas teki. Me tutkimme tarkkaan Raamattua ja toteamme, että ihmeparanemiset kuuluvat kaikille Jumalan lapsille, sillä merkit seuraavat uskovaista, eli nämä:
Markus 16
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Olen pahoillani, jos et koe minua sen vertaa luotettavaksi, että voisit uskoa kertomani.
Lääkärintodistuksia en enää ala pyytämään, mutta totta puhun ja sen tietää Jumala, joka on itse minut kuoleman vuoteelta elämään nostanut ja joka on itse minulle tehtävät antanut.
Ja vaikka et kertomaani uskoisi, niin usko Jumalan Sanaan, joka lupaa tehdä ihmeitä, eli siunata merkein uskon.
Pyydä Jumalalta uskonlahjaa, joka on sellainen, kuin Jeesus vaatii, eli lapsenkaltainen. Yksikään, joka ei usko lapsenkaltaisesti, ei voi saada siunaavia merkkejä.
Muistatko, miten Jeesus ei voinut tehdä kotikaupungissaan ihmeitä, koska naapurit ja tutut eivät uskoneet hänen olevan Jumala. Siis uskolla on merkitystä, eikö vain."Olen pahoillani, jos et koe minua sen vertaa luotettavaksi, että voisit uskoa kertomani".
---
En tunne sinua, joten en voi sano parantumiisi mitään.
Kun ihmeparantumisista puhutaan niin paljon, niin soisi niistä löytyvän jotain näyttöäkin.
Kohdalleni niitä ei ole sattunut.
Turha meidän on "ilmeisiä ihmeitä" kieltää.
Ei sitä kieltäneet Jerusalemin väki eikä Pietarin vastustajatkaan.
Heidän oli tunnustettava, että Pietari oli parantanut miehen, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta (Apt. 3:s luku).
Vastustajat joutuvat miettimään tosiasioiden edessä:
"Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ILMEINEN IHME, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää" (Apt. 4:16).
Soisin, että tänäänkin puhuttaisiin "ILMEISISTÄ IHMEISTÄ".- että ihmeet
Tapio522 kirjoitti:
"Olen pahoillani, jos et koe minua sen vertaa luotettavaksi, että voisit uskoa kertomani".
---
En tunne sinua, joten en voi sano parantumiisi mitään.
Kun ihmeparantumisista puhutaan niin paljon, niin soisi niistä löytyvän jotain näyttöäkin.
Kohdalleni niitä ei ole sattunut.
Turha meidän on "ilmeisiä ihmeitä" kieltää.
Ei sitä kieltäneet Jerusalemin väki eikä Pietarin vastustajatkaan.
Heidän oli tunnustettava, että Pietari oli parantanut miehen, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta (Apt. 3:s luku).
Vastustajat joutuvat miettimään tosiasioiden edessä:
"Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ILMEINEN IHME, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää" (Apt. 4:16).
Soisin, että tänäänkin puhuttaisiin "ILMEISISTÄ IHMEISTÄ".tapahtuu aina vain silloin, kun niitä ei ei voi tieteellisesti todistaa.
Minun mielestäni nämä kaikki ihmetarinat on joko kuulopuheita tai silkkaa valhetta, joilla me oikat uskovat teemme itsemme naurunalaiseksi toisten silmissä!
Lukekaa vaikka alkuun tämä:
http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf että ihmeet kirjoitti:
tapahtuu aina vain silloin, kun niitä ei ei voi tieteellisesti todistaa.
Minun mielestäni nämä kaikki ihmetarinat on joko kuulopuheita tai silkkaa valhetta, joilla me oikat uskovat teemme itsemme naurunalaiseksi toisten silmissä!
http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf"...me oikeat uskovat teemme itsemme naurunalaiseksi toisten silmissä"!
---
Kiitos linkistä!
Niinhän siinä helposti käy.
Näissä keskusteluissa meitä aletaan helposti syyttelemään epäuskosta, kun emme usko pelkkien kuulopuheitten mukaan "ihmettä" ihmeeksi.
Kyse on kuitenkin siitä,että miten ihme on OIKEASTI ihme, eikä pelkän huhupuheen mukaan.- uskoo Raamatun
että ihmeet kirjoitti:
tapahtuu aina vain silloin, kun niitä ei ei voi tieteellisesti todistaa.
http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdfmukaisesti, eli on sanojasi käyttääkseni, oikea uskovainen.
Minäkö, joka olen kokenut valtavat ihmeet, juuri sellaiset, kuin Raamattu ilmoittaa, uskoni tähden, vai sinäkö, joka mielelläsi luet Raamattua, eli Jumalan ilmoituksia vastustavia tutkimuksia ja näin siunaat ne ja jäät uskon estävään epäuskoon.
Sitä sinun sietää miettiä, eli sinun sietää tarkata mitkä ovat ne hedelmät, jotka sinussa ovat. Ilmentävätkö ne uskoa Jesukseen, joka itse kertoo meille opetuslapsilleen, että minun nimessäni te tulette terveiksi. Vai ilmentävätkö hedelmäsi epäuskoa, jossa Jumalan Sanalla ja ilmoituksilla ei ole mitään arvoa ja merkitystä.
Jos tahdot viisaaksi tulla, niin erota se, mikä puhutaan ja kirjoitetaan Jumalan kunniaksi ja mikä puhutaan ja kirjoitetaan hänen vastustamisekseen. Jos kerran Raamattu sanoo, että Jeesus parantaa ja vapauttaa ja antaa rauhan, niin se on uskottava, jos aikoo uskovainen olla.
Maailmassa on valtavat määrät ihmisiä, jotka sanovat uskovansa, mutta eivät usko, eli kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan, jos ei ole sen vertaa taipuisaa ja urhoollista mieltä, että uskaltaa uskoa Raamatun totiseen totuuteen.
On tavattoman surullista nähdä, miten hekin jotka tahtovat uskoa, etsivät vain todisteita ja merkkejä uskonsa tueksi. Meidän on uskottava näkymättömiinkin ja sen sanon, että vain Jumala voi merkit ja todisteet meille antaa, mutta hän antaa ne vain uskovaisille, kuten olet luultavasti itsekin Raamatusta lukenut. Epäuskoisille ja syntisille hän ei merkkejä tuhlaa.
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä."
Jos ihmeparantumiset ovat mielestäsi valhetta ja jos uskot enemmän näiden tutkijoiden tutkimuksiin, kuin Raamatun ilmoitukseen, että Jeesus on parantaja ja hän parantaa omansa niin fyysiikan, hengen, kuin psyyken puolelta, olet menettänyt mahdollisuuden elävään uskoon.
Itse sain parantua ensimmäisen kerran vuonna 1983, eli reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, eikä yksikään lähimäiseni ole edes kyseenalaistanut ihmettä, sillä niin selkeä se oli.
Ennen, kuin sain sen valtavan ihmeparanemisen kokea, olin niin huonokuntoinen ja niin kaikkinaisesti sairauden kyllästämä, että välillä meinasi toivo kokonaan mennä. Sen vaikean sairauden keskellä toivoin uskonvahvistusta ja niinpä etsiydyin keskusteluun luterilaisen papin kanssa.
Sanoin tälle papille, että Jumala voi minut vielä parantaa, mutta tämä pappi vastasi heti, että Jumala ei toimi niin, vaan täytyy luottaa sairaanakin armoon ja elää armosta.
Väitin hänelle, että Raamattu kertoo Jeesuksen olevan Parantaja ja Raamattu kertoo miten Jeesus paransi koko toimintansa ajan sairaita.
Pappi vastasi tähän, että se oli alkuseurakunnan aikana, sen jälkeen ei ihmeitä ole tapahtunut.
Koska sen sairauden keskelläkin olin uskossa ja Jumala oli valanut sisimpääni totuuden, eli tiedon siitä, että Jeesus totisesti parantaa tänään aivan samoin, kuin alkuseurakunnan aikana, en menettänyt kokonaan toivoani tämänkään papin tähden, mutta surua hänen epäuskonsa tuotti minulle. Uskoani elävään Jumalaan en menettänyt, mutta sen jouduin toteamaan, että luterilainen usko on tälläisten pappien johdossa kuollut.
Tästä papista ja hänen vaikeasta vaelluksestaan voisin kertoa pidempäänkin, mutta en tahdo kertoa muuta kuin sen, että vaikka tämä pappi pyrki sammuttamaan uskonliekin, jonka Jumala oli sydämeeni sytyttänyt, olen saanut Jumalalta käskyn rukoilla juuri tämän papin puolesta. Tämä pappi on ollut todella kauan suurissa vaikeuksissa ja se johtuu epäuskosta, sillä uskovainen on turvattu Jumalassa, eikä jää vaikeuksien orjuuteen, sillä Jeesus vapauttaa meidät kaikesta siitä, mikä ei elämäämme kuulu.
Paranemiseni, joka tapahtui täysin syvästä sairaustilasta aivan hetkessä, sai tämän papin ja muutamat muutkin ns. uskonystäväni vaikenemaan sen omassa mielesään kuoliaaksi, sillä heidän sydämen asenteensa ei ollut oikea ja he eivät olleet kelvollisia uskomaan. Nämä ihmiset eivät kertaakaan halunneet keskustella kanssani ihmeellisestä paranemisestani.
Jonkin ajan kuluttua paranemisestani Jeesus antoi minulle käskyn lähteä ulos luterilaisesta yhteisöstä ja ihmeellisesti johdatti minulle sen rakkaan uskonyhteisön, jossa tapahtuu ihmeitä. Jo reippaasti yli kaksikymmentä vuotta olen saanut olla samojen sisarten ja veljien kanssa kasvamassa Jumalan kasvojen edessä, eikä hän ole yhtäkään meistä kadottanut.
Monet luterilaisista uskonystävistä uskoivat parnatumisen olleen yksin Jumalasta, sillä kukaan, joka tilanteeni tiesi, ei voinut kuin suuresti hämmästyä, kun yhtäkkiä olinkin täysin terve ja nämä, jotka uskoivat sanoutuivat irti siitä epäuskoisesta yhteisöstä ja tulivat samaan yhteisöön kanssani, missä tänäänkin kasvamme.
Lääkäri, joka oli pääasiallisena lääkärinäni hämmästyi äkillistä paranemistani niin, että hoki vain, että en ymmärrä mitä tässä tapahtui, mutta sinä olet terve ja en voi edes sairaslomaa sinulle enää kirjoittaa.
Ja olen pysynyt siitä sairaudesta täysin irti, eli täysin terveenä. Olen toki näiden vuosien aikana käynyt pari, lääkärien mukaan kuolemaan johtavaa sairautta läpi, mutta tässä olen ja täysin terveenä.
Sitä minä ihmettelen, että mikä on usko, joka ei kuitenkaan usko.
Muistan, kuinka paranemisihmeideni jälkeen palasin joksikin aikaa luterilaiseen raamattupiiriin, miten selvästi näin heidän ansiouskonsa, eli omaan voimaan perustuvan uskon. He puhuivat siitä, että mitä meidän tulee tehdä ja minkälaisia olla, jotta olemme uskossa ja Jeesuksen työ jäi heiltä toiseen arvoon. Pyhän Hengen osuudesta ei juuri koskaan puhuttu, muuta kuin ohimenne, ikään kuin ei olisi uskallettu ja kuitenkin tämä rakas Henki on meille välttämätön, sillä ilman häntä ei ole uskoa. Pyhä Henki vahvistaa uskomme Jeesukseen, lohduttaa meitä, opettaa meitä, nuhtelee tarpeen tullen meitä ja johdattaa meidät vapaasta tahdostamme elämään joka hetkisessä parannuksessa ja siksi synti ei saa meistä otetta, eli pesiydy meihin ja näin ollen uskovainen on vapaa ja rauha vallitsee hänen elämässään.
Älkää etsikö merkkejä, vaan uskokaa Raamattuun, niin merkit alkavat seurata uskoanne, eli uskonne tulee Jumalan tahdosta todistetuksi.
Joskus olen törmännyt täällä netissä pitkään listaan, jossa Jeesuksen parantamat esiintyvät kuvallaan ja kertovat sen ihmeparantumisen, minkä ovat kokeneet. En muista kylläkään osoitetta, mutta etsivä varmasti löytää, eli jos tahdotte tutkimuksia lukea, niin lukekaa mielummin niitä, sillä ne todistavat Jumalan voimasta.
Jumala antoi meidät Poikansa, Jeesuksen Kristuken hallintaan ja Jeesus lupasi meille synnit anteeksi ja rauhan ja kertoi lähettävänsä meihin Pyhän Hengen, jossa on voima ja se kaikki on toteutunut kohdallani ja monien kohdalla, heidän, jotka uskovat.
Rukoilkaa uudesti syntymistä, jotta saatte kaikkivoittavan uskon ja ikuisen rauhan, sillä yksikään, joka ei synny uudeksi Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. uskoo Raamatun kirjoitti:
mukaisesti, eli on sanojasi käyttääkseni, oikea uskovainen.
Minäkö, joka olen kokenut valtavat ihmeet, juuri sellaiset, kuin Raamattu ilmoittaa, uskoni tähden, vai sinäkö, joka mielelläsi luet Raamattua, eli Jumalan ilmoituksia vastustavia tutkimuksia ja näin siunaat ne ja jäät uskon estävään epäuskoon.
Sitä sinun sietää miettiä, eli sinun sietää tarkata mitkä ovat ne hedelmät, jotka sinussa ovat. Ilmentävätkö ne uskoa Jesukseen, joka itse kertoo meille opetuslapsilleen, että minun nimessäni te tulette terveiksi. Vai ilmentävätkö hedelmäsi epäuskoa, jossa Jumalan Sanalla ja ilmoituksilla ei ole mitään arvoa ja merkitystä.
Jos tahdot viisaaksi tulla, niin erota se, mikä puhutaan ja kirjoitetaan Jumalan kunniaksi ja mikä puhutaan ja kirjoitetaan hänen vastustamisekseen. Jos kerran Raamattu sanoo, että Jeesus parantaa ja vapauttaa ja antaa rauhan, niin se on uskottava, jos aikoo uskovainen olla.
Maailmassa on valtavat määrät ihmisiä, jotka sanovat uskovansa, mutta eivät usko, eli kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan, jos ei ole sen vertaa taipuisaa ja urhoollista mieltä, että uskaltaa uskoa Raamatun totiseen totuuteen.
On tavattoman surullista nähdä, miten hekin jotka tahtovat uskoa, etsivät vain todisteita ja merkkejä uskonsa tueksi. Meidän on uskottava näkymättömiinkin ja sen sanon, että vain Jumala voi merkit ja todisteet meille antaa, mutta hän antaa ne vain uskovaisille, kuten olet luultavasti itsekin Raamatusta lukenut. Epäuskoisille ja syntisille hän ei merkkejä tuhlaa.
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä."
Jos ihmeparantumiset ovat mielestäsi valhetta ja jos uskot enemmän näiden tutkijoiden tutkimuksiin, kuin Raamatun ilmoitukseen, että Jeesus on parantaja ja hän parantaa omansa niin fyysiikan, hengen, kuin psyyken puolelta, olet menettänyt mahdollisuuden elävään uskoon.
Itse sain parantua ensimmäisen kerran vuonna 1983, eli reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, eikä yksikään lähimäiseni ole edes kyseenalaistanut ihmettä, sillä niin selkeä se oli.
Ennen, kuin sain sen valtavan ihmeparanemisen kokea, olin niin huonokuntoinen ja niin kaikkinaisesti sairauden kyllästämä, että välillä meinasi toivo kokonaan mennä. Sen vaikean sairauden keskellä toivoin uskonvahvistusta ja niinpä etsiydyin keskusteluun luterilaisen papin kanssa.
Sanoin tälle papille, että Jumala voi minut vielä parantaa, mutta tämä pappi vastasi heti, että Jumala ei toimi niin, vaan täytyy luottaa sairaanakin armoon ja elää armosta.
Väitin hänelle, että Raamattu kertoo Jeesuksen olevan Parantaja ja Raamattu kertoo miten Jeesus paransi koko toimintansa ajan sairaita.
Pappi vastasi tähän, että se oli alkuseurakunnan aikana, sen jälkeen ei ihmeitä ole tapahtunut.
Koska sen sairauden keskelläkin olin uskossa ja Jumala oli valanut sisimpääni totuuden, eli tiedon siitä, että Jeesus totisesti parantaa tänään aivan samoin, kuin alkuseurakunnan aikana, en menettänyt kokonaan toivoani tämänkään papin tähden, mutta surua hänen epäuskonsa tuotti minulle. Uskoani elävään Jumalaan en menettänyt, mutta sen jouduin toteamaan, että luterilainen usko on tälläisten pappien johdossa kuollut.
Tästä papista ja hänen vaikeasta vaelluksestaan voisin kertoa pidempäänkin, mutta en tahdo kertoa muuta kuin sen, että vaikka tämä pappi pyrki sammuttamaan uskonliekin, jonka Jumala oli sydämeeni sytyttänyt, olen saanut Jumalalta käskyn rukoilla juuri tämän papin puolesta. Tämä pappi on ollut todella kauan suurissa vaikeuksissa ja se johtuu epäuskosta, sillä uskovainen on turvattu Jumalassa, eikä jää vaikeuksien orjuuteen, sillä Jeesus vapauttaa meidät kaikesta siitä, mikä ei elämäämme kuulu.
Paranemiseni, joka tapahtui täysin syvästä sairaustilasta aivan hetkessä, sai tämän papin ja muutamat muutkin ns. uskonystäväni vaikenemaan sen omassa mielesään kuoliaaksi, sillä heidän sydämen asenteensa ei ollut oikea ja he eivät olleet kelvollisia uskomaan. Nämä ihmiset eivät kertaakaan halunneet keskustella kanssani ihmeellisestä paranemisestani.
Jonkin ajan kuluttua paranemisestani Jeesus antoi minulle käskyn lähteä ulos luterilaisesta yhteisöstä ja ihmeellisesti johdatti minulle sen rakkaan uskonyhteisön, jossa tapahtuu ihmeitä. Jo reippaasti yli kaksikymmentä vuotta olen saanut olla samojen sisarten ja veljien kanssa kasvamassa Jumalan kasvojen edessä, eikä hän ole yhtäkään meistä kadottanut.
Monet luterilaisista uskonystävistä uskoivat parnatumisen olleen yksin Jumalasta, sillä kukaan, joka tilanteeni tiesi, ei voinut kuin suuresti hämmästyä, kun yhtäkkiä olinkin täysin terve ja nämä, jotka uskoivat sanoutuivat irti siitä epäuskoisesta yhteisöstä ja tulivat samaan yhteisöön kanssani, missä tänäänkin kasvamme.
Lääkäri, joka oli pääasiallisena lääkärinäni hämmästyi äkillistä paranemistani niin, että hoki vain, että en ymmärrä mitä tässä tapahtui, mutta sinä olet terve ja en voi edes sairaslomaa sinulle enää kirjoittaa.
Ja olen pysynyt siitä sairaudesta täysin irti, eli täysin terveenä. Olen toki näiden vuosien aikana käynyt pari, lääkärien mukaan kuolemaan johtavaa sairautta läpi, mutta tässä olen ja täysin terveenä.
Muistan, kuinka paranemisihmeideni jälkeen palasin joksikin aikaa luterilaiseen raamattupiiriin, miten selvästi näin heidän ansiouskonsa, eli omaan voimaan perustuvan uskon. He puhuivat siitä, että mitä meidän tulee tehdä ja minkälaisia olla, jotta olemme uskossa ja Jeesuksen työ jäi heiltä toiseen arvoon. Pyhän Hengen osuudesta ei juuri koskaan puhuttu, muuta kuin ohimenne, ikään kuin ei olisi uskallettu ja kuitenkin tämä rakas Henki on meille välttämätön, sillä ilman häntä ei ole uskoa. Pyhä Henki vahvistaa uskomme Jeesukseen, lohduttaa meitä, opettaa meitä, nuhtelee tarpeen tullen meitä ja johdattaa meidät vapaasta tahdostamme elämään joka hetkisessä parannuksessa ja siksi synti ei saa meistä otetta, eli pesiydy meihin ja näin ollen uskovainen on vapaa ja rauha vallitsee hänen elämässään.
Älkää etsikö merkkejä, vaan uskokaa Raamattuun, niin merkit alkavat seurata uskoanne, eli uskonne tulee Jumalan tahdosta todistetuksi.
Joskus olen törmännyt täällä netissä pitkään listaan, jossa Jeesuksen parantamat esiintyvät kuvallaan ja kertovat sen ihmeparantumisen, minkä ovat kokeneet. En muista kylläkään osoitetta, mutta etsivä varmasti löytää, eli jos tahdotte tutkimuksia lukea, niin lukekaa mielummin niitä, sillä ne todistavat Jumalan voimasta.
Jumala antoi meidät Poikansa, Jeesuksen Kristuken hallintaan ja Jeesus lupasi meille synnit anteeksi ja rauhan ja kertoi lähettävänsä meihin Pyhän Hengen, jossa on voima ja se kaikki on toteutunut kohdallani ja monien kohdalla, heidän, jotka uskovat.
Rukoilkaa uudesti syntymistä, jotta saatte kaikkivoittavan uskon ja ikuisen rauhan, sillä yksikään, joka ei synny uudeksi Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."Itse sain parantua ensimmäisen kerran vuonna 1983, eli reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, eikä yksikään lähimäiseni ole edes kyseenalaistanut ihmettä, sillä niin selkeä se oli".
---
Voisitko tarkemmin kertoa, minkälaisesta sairaudesta oli kyse, josta koit ihmeparantumisen?
Toinen kirjoittaja, joka kertoi edellä ihmeparantumisistaan, ei halunnut tarkentaa, mistä sairauksista oli kyse.
Toivottavasti sinä voit Jumalan, ylilääkärimme, kunniaksi ja kiitokseksi kertoa, millaisesta sairaudesta ihmeparantumisessasi oli kyse.
---
En epäile yhtään, etteikö Raamatun kertomat ihmeparantumiset ole totta.
Tästä nyt ei ole kyse.
Kyse on siitä, ilmeneekö näitä ihmeparantumisia tänään ja missä laajuudessa.
Itse en ole tavannut ketään, joka olisi kokenut sellaisen ihmeparantumisen, joista Raamattu kertoo.
Esim. muutamia mainitakseni Markuksen evankeliumista:
-Halvaantuneen parantuminen (Mark.2:1-12)
-Riivatun parantuminen (Mark. 5:1-20)
-Jairuksen kuolleista herättäminen (Mark. 5:35-43)
-Kuuromykän parantuminen (Mark. 7:31-37)
-Sokean miehen parantuminen (Mark. 8:22-26)
Löytyykö tämänkaltaisia ihmeparantumisia Suomesta.
Ylläolevasta Markus Hirsilän tutkimuksista (Katso linkki!) kävi ilmi, ettei yhtään todistettavissa olevaa ihmeparantumista löytynyt monista päinvastaisista väitteistä huolimatta.- surullista,
Tapio522 kirjoitti:
"Itse sain parantua ensimmäisen kerran vuonna 1983, eli reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, eikä yksikään lähimäiseni ole edes kyseenalaistanut ihmettä, sillä niin selkeä se oli".
---
Voisitko tarkemmin kertoa, minkälaisesta sairaudesta oli kyse, josta koit ihmeparantumisen?
Toinen kirjoittaja, joka kertoi edellä ihmeparantumisistaan, ei halunnut tarkentaa, mistä sairauksista oli kyse.
Toivottavasti sinä voit Jumalan, ylilääkärimme, kunniaksi ja kiitokseksi kertoa, millaisesta sairaudesta ihmeparantumisessasi oli kyse.
---
En epäile yhtään, etteikö Raamatun kertomat ihmeparantumiset ole totta.
Tästä nyt ei ole kyse.
Kyse on siitä, ilmeneekö näitä ihmeparantumisia tänään ja missä laajuudessa.
Itse en ole tavannut ketään, joka olisi kokenut sellaisen ihmeparantumisen, joista Raamattu kertoo.
Esim. muutamia mainitakseni Markuksen evankeliumista:
-Halvaantuneen parantuminen (Mark.2:1-12)
-Riivatun parantuminen (Mark. 5:1-20)
-Jairuksen kuolleista herättäminen (Mark. 5:35-43)
-Kuuromykän parantuminen (Mark. 7:31-37)
-Sokean miehen parantuminen (Mark. 8:22-26)
Löytyykö tämänkaltaisia ihmeparantumisia Suomesta.
Ylläolevasta Markus Hirsilän tutkimuksista (Katso linkki!) kävi ilmi, ettei yhtään todistettavissa olevaa ihmeparantumista löytynyt monista päinvastaisista väitteistä huolimatta.että sinä vaadit vain merkkejä ja tarkennuksia, etkä usko, että tänäkin päivänä Raamatun Sana on totuus ja ilmenee, kuten on ilmennyt uskovaisten kohdalla aina, eli merkkien seuraamana uskona.
Sinä tahdot vain sitkeästi puhua tuon Markku Hintsilän puolesta ja kerrot mielelläsi, että todistettavia ihmeitä ei löydy ja näin sinä hylkäät Jumalan Sanan, joka lupaa ihmeitä.
Miksi sinä mainostat epäuskoista kirjoittajaa ja tutkijaa. Heitä on maailma täynnä ja heidän puolesta puhujiaan on joka paikassa, mutta yhtään näiden tutkimusten puolesta puhujaa ei ole Jumalan valtakunnassa. Jeesusta syynättiin jatkuvasti ja hänet todettiin epäuskoisten toimesta, jos miksi, tahdotko sinä olla tämänpäivän syynääjä.
Samoin, kuin sinä et ota kuuleviin korviisi opetusta uudesti syntymisestä, samoin sinä sanot kyllä uskovasi paranemisiin, koska Raamattu niitä lupaa, mutta toisella suupielellä puhut niitä vastaan.
Kuten jo sanoin, että en nyt kerro tarkemmin niistä valtavista ihmeistä, joita olen kokenut, mutta ne tapahtumat ovat täysin totta ja olen hyvinkin tunnettu omalla paikkakunnallani, sillä moni on niiden ihmeiden kautta tullut uskoon ja moni on niiden ihmeiden kautta alkanut etsiä Jeesusta.
Mikä estää sinua uskomasta Jumalan Sanaan, jossa luvataan terveyttä. Ei sinun tarvitse uskoa meitä, jotka olemme kokeneet ihmeitä, mutta jos tahdot uskoa Jeesukseen, usko hänen puhumaansa ja tiedosta, että ihmeet kuuluvat Jumalan lapsille tänäkin päivänä. Merkit seuraavat uskoa. surullista, kirjoitti:
että sinä vaadit vain merkkejä ja tarkennuksia, etkä usko, että tänäkin päivänä Raamatun Sana on totuus ja ilmenee, kuten on ilmennyt uskovaisten kohdalla aina, eli merkkien seuraamana uskona.
Sinä tahdot vain sitkeästi puhua tuon Markku Hintsilän puolesta ja kerrot mielelläsi, että todistettavia ihmeitä ei löydy ja näin sinä hylkäät Jumalan Sanan, joka lupaa ihmeitä.
Miksi sinä mainostat epäuskoista kirjoittajaa ja tutkijaa. Heitä on maailma täynnä ja heidän puolesta puhujiaan on joka paikassa, mutta yhtään näiden tutkimusten puolesta puhujaa ei ole Jumalan valtakunnassa. Jeesusta syynättiin jatkuvasti ja hänet todettiin epäuskoisten toimesta, jos miksi, tahdotko sinä olla tämänpäivän syynääjä.
Samoin, kuin sinä et ota kuuleviin korviisi opetusta uudesti syntymisestä, samoin sinä sanot kyllä uskovasi paranemisiin, koska Raamattu niitä lupaa, mutta toisella suupielellä puhut niitä vastaan.
Kuten jo sanoin, että en nyt kerro tarkemmin niistä valtavista ihmeistä, joita olen kokenut, mutta ne tapahtumat ovat täysin totta ja olen hyvinkin tunnettu omalla paikkakunnallani, sillä moni on niiden ihmeiden kautta tullut uskoon ja moni on niiden ihmeiden kautta alkanut etsiä Jeesusta.
Mikä estää sinua uskomasta Jumalan Sanaan, jossa luvataan terveyttä. Ei sinun tarvitse uskoa meitä, jotka olemme kokeneet ihmeitä, mutta jos tahdot uskoa Jeesukseen, usko hänen puhumaansa ja tiedosta, että ihmeet kuuluvat Jumalan lapsille tänäkin päivänä. Merkit seuraavat uskoa."Kuten jo sanoin, että en nyt kerro tarkemmin niistä valtavista ihmeistä,...".
---
Varsin tyypillinen vastaus, kun aletaan kysymään tarkemmin sairauden luonteesta.
Ja syyttelyä epäuskosta, kun ei voi muka luottaa toisen sanaan.
Miksi ylipäätään kertoa ihmeparantumisistaan, kun se kuitenkin jää hämärän peittoon, mistä sairaudesta onkaan ollut kyse?
Raamatun kertomukset ihmeparantumisista ovat tosia ja kiistattomia. Niitä ei sovi epäillä.
Samaa ei voi sanoa tämän päivän "ihmeparantumisista"- on todettava
Tapio522 kirjoitti:
"Kuten jo sanoin, että en nyt kerro tarkemmin niistä valtavista ihmeistä,...".
---
Varsin tyypillinen vastaus, kun aletaan kysymään tarkemmin sairauden luonteesta.
Ja syyttelyä epäuskosta, kun ei voi muka luottaa toisen sanaan.
Miksi ylipäätään kertoa ihmeparantumisistaan, kun se kuitenkin jää hämärän peittoon, mistä sairaudesta onkaan ollut kyse?
Raamatun kertomukset ihmeparantumisista ovat tosia ja kiistattomia. Niitä ei sovi epäillä.
Samaa ei voi sanoa tämän päivän "ihmeparantumisista"että kanssasi ei synny hedelmällistä keskustelua, kuten olen havainnut muidenkin sen todenneen. Miksi sinä, joka kuitenkin vaikutat aivan sivistyneeltä ihmiseltä, muututkin uskonasioiden kohdalla, jotka sinua ei mielytä, junkuttavaksi epäilijäksi.
Tuon hengen minä kuitenkin tunnen, koska jouduin olemaan sen kanssa tekemisissä viisi vuotta ollessani luterilaisessa yhteisössä.
Jos olisit hienotunteinen, et yrittäisi keinoillasi pakotta kertomaan sairauksista, joista olemme ihmeiden kautta parantuneet, vaan ajattelisit hienotunteisesti kertomattomuuteen olevan jonkin syyn, etkä heti leimaisi meitä valehtelijoiksi.
Minä en kerro ainakaan vielä niistä sairauksista tarkemmin, koska olen sen verran tunnettu paikkakunnallani ja kun täällä todistan, kerron ohessa siitä luterilaisesta yhteisöstä, josta Jeesus minut siirsi poissa. En halua, että tämän yhteisön jäsenet joutuvat vastamaan kysymyksiin, että miksi ette uskoneet niihin ihmeisiin tai heidän uskoaan muuten alettaisiin arvostelemaan asiattomasti tai juoruilemaan siitä yhteisöstä, enkä halua, että esim. kertomani pappi, joka muutenkin on suurissa vaikeuksissa, joutuisi jonkinkaan pahan silmätikuksi.
Sinunkin on syytä varoa, että et aivan kaikkea kerro julkisesti, sillä aina on pahoja ihmisiä, jotka mielellään juoruilevat ja toisaalta itsensä tunnetuksi tekeminen, voi estää rehellisen kertomisen, niin kuin asiat ovat tapahtuneet.
Jos Jeesus antaa lähetyskäskyn, eli käskee minun kertoa kaikki kokemastani avoimesti, niin minä teen sen. - mitä muut sinulle kertovat?
uskoo Raamatun kirjoitti:
Rukoilkaa uudesti syntymistä, jotta saatte kaikkivoittavan uskon ja ikuisen rauhan, sillä yksikään, joka ei synny uudeksi Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.Vaikka olenkin uskossa, osaan olla kriittinen tämän maailman informaatiotulvalle. Sama koskee myös ns. uskonasioita.
>Sitä sinun sietää miettiä, eli sinun sietää tarkata mitkä ovat ne hedelmät, jotka sinussa ovat. Ilmentävätkö ne uskoa Jesukseen, joka itse kertoo meille opetuslapsilleen, että minun nimessäni te tulette terveiksi. Vai ilmentävätkö hedelmäsi epäuskoa, jossa Jumalan Sanalla ja ilmoituksilla ei ole mitään arvoa ja merkitystä.
<
Toimit nyt juuri samalla tavalla, kuin tutkimuksen "koehenkilöt". Et tainnut uskaltaa lukea sitä edes? Pelkäätkö uskosi horjuvan?
>On tavattoman surullista nähdä, miten hekin jotka tahtovat uskoa, etsivät vain todisteita ja merkkejä uskonsa tueksi. Meidän on uskottava näkymättömiinkin ja sen sanon, että vain Jumala voi merkit ja todisteet meille antaa, mutta hän antaa ne vain uskovaisille, kuten olet luultavasti itsekin Raamatusta lukenut. <
Niin onkin uskottava näkymättömiin, mutta en usko suoralta kädeltä ihmisten (uskovaistenkaan) puheisiin.
>Epäuskoisille ja syntisille hän ei merkkejä tuhlaa. <
Asia, jota olen aina ihmetellyt. Mihin me niitä merkkejä enää tarvitsemme. Kyllähän ne olisi paljon tarpeellisempia ateisteille, eikö totta? - asia
mitä muut sinulle kertovat? kirjoitti:
Vaikka olenkin uskossa, osaan olla kriittinen tämän maailman informaatiotulvalle. Sama koskee myös ns. uskonasioita.
>Sitä sinun sietää miettiä, eli sinun sietää tarkata mitkä ovat ne hedelmät, jotka sinussa ovat. Ilmentävätkö ne uskoa Jesukseen, joka itse kertoo meille opetuslapsilleen, että minun nimessäni te tulette terveiksi. Vai ilmentävätkö hedelmäsi epäuskoa, jossa Jumalan Sanalla ja ilmoituksilla ei ole mitään arvoa ja merkitystä.
<
Toimit nyt juuri samalla tavalla, kuin tutkimuksen "koehenkilöt". Et tainnut uskaltaa lukea sitä edes? Pelkäätkö uskosi horjuvan?
>On tavattoman surullista nähdä, miten hekin jotka tahtovat uskoa, etsivät vain todisteita ja merkkejä uskonsa tueksi. Meidän on uskottava näkymättömiinkin ja sen sanon, että vain Jumala voi merkit ja todisteet meille antaa, mutta hän antaa ne vain uskovaisille, kuten olet luultavasti itsekin Raamatusta lukenut. <
Niin onkin uskottava näkymättömiin, mutta en usko suoralta kädeltä ihmisten (uskovaistenkaan) puheisiin.
>Epäuskoisille ja syntisille hän ei merkkejä tuhlaa. <
Asia, jota olen aina ihmetellyt. Mihin me niitä merkkejä enää tarvitsemme. Kyllähän ne olisi paljon tarpeellisempia ateisteille, eikö totta?jonka nyt sanon sinulle, että en pelkää hetkeäkään uskoni horjumista, sillä se usko ei tule minusta, vaan on Jumalan lahja.
Luin tuota tuomaasi tutkimusta, vaikka en innostunutkaan sitä aivan pikkutarkasti syynäämään.
Raamattu innostaa minua, sillä siellä on totuus, mutta tuollaiset tutkimukset, jotka perustuvat ihmiseen ja hänen järkeilyynsä, eivät kertakaikkiaan saa minussa mielenkiintoa syntymään, sillä olenhan itse saanut kokea Raamatun totuudellisuuden.
Ei sinun tulekaan suoraltakäsin uskoa kenenkään puheisiin, mutta sinunkin, jos tahdot uskon olevan merit uskosta synnyttävä, tulee usko suoraltakädeltä Raamattuun. Älä ikinä järkeile Raamatun Sanaa, äläkä vesitä sitä esim. sanomalla, että noita on tapahtunut, mutta ei tapahdu enää, sillä jos niin teet, et koskaan saa elää elävän, tänäänkin ihmetekoja omilleen tekevän Jumalan kanssa.
Tarvitsimme, tai emme merkkejä, Jumala kuitenkin katsoo meidän niitä tarvitsevan ja siksi merkit seuraavat uskoamme ja pitävät uskomme alati tuoreena.
Itse olen ollut todella kauan uskossa ja koska Jeesus on todistanut lupaamiensa merkkien kautta uskoni, ei epäusko ole käynyt lähelläkään minua, vaan armosta olen saanut joka ikinen päivä uskoa.
Toivon ainakin sinun huomaavan, että en todella valehtele, vaan rakastan Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä kuin itseäni ja sellainen ihminen ei voi rikkoa käskyä: älä valehtele. asia kirjoitti:
jonka nyt sanon sinulle, että en pelkää hetkeäkään uskoni horjumista, sillä se usko ei tule minusta, vaan on Jumalan lahja.
Luin tuota tuomaasi tutkimusta, vaikka en innostunutkaan sitä aivan pikkutarkasti syynäämään.
Raamattu innostaa minua, sillä siellä on totuus, mutta tuollaiset tutkimukset, jotka perustuvat ihmiseen ja hänen järkeilyynsä, eivät kertakaikkiaan saa minussa mielenkiintoa syntymään, sillä olenhan itse saanut kokea Raamatun totuudellisuuden.
Ei sinun tulekaan suoraltakäsin uskoa kenenkään puheisiin, mutta sinunkin, jos tahdot uskon olevan merit uskosta synnyttävä, tulee usko suoraltakädeltä Raamattuun. Älä ikinä järkeile Raamatun Sanaa, äläkä vesitä sitä esim. sanomalla, että noita on tapahtunut, mutta ei tapahdu enää, sillä jos niin teet, et koskaan saa elää elävän, tänäänkin ihmetekoja omilleen tekevän Jumalan kanssa.
Tarvitsimme, tai emme merkkejä, Jumala kuitenkin katsoo meidän niitä tarvitsevan ja siksi merkit seuraavat uskoamme ja pitävät uskomme alati tuoreena.
Itse olen ollut todella kauan uskossa ja koska Jeesus on todistanut lupaamiensa merkkien kautta uskoni, ei epäusko ole käynyt lähelläkään minua, vaan armosta olen saanut joka ikinen päivä uskoa.
Toivon ainakin sinun huomaavan, että en todella valehtele, vaan rakastan Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä kuin itseäni ja sellainen ihminen ei voi rikkoa käskyä: älä valehtele."Älä ikinä järkeile Raamatun Sanaa, äläkä vesitä sitä esim. sanomalla, että noita on tapahtunut, mutta ei tapahdu enää...".
---
Kuka näin väittää?
Kysymys on, missä ne merkit ovat ILMEISIÄ ja TODISTETTAVISSA olevia.
Eikö nyt tosiaan kukaan tässä ketjussa voi avoimesti sanoa, mistä sairaudesta on kokenut ihmeparantumisen leimaamatta kysyjää epäuskoiseksi "kirkkouskovaiseksi".
Luulisi, ettei siinä ole mitään salattavaa.
Salailu synnyttää aina epäilyksiä, onko ihmekertomukset tosia.
Luukas kertoo evankeliumissaan VARMOISTA asioista, TARKKAAN TUTKITTUAAN TOSIKSI TUNNETUT kertomukset (Luuk. 1:1-4).
Jos nyt tänään joku tekee samoin, hänen uskoaan aletaan epäillä ja alkaa salailu ja syyttely.
Ei tunnu kovin uskottavalta.- että...
Tapio522 kirjoitti:
"Älä ikinä järkeile Raamatun Sanaa, äläkä vesitä sitä esim. sanomalla, että noita on tapahtunut, mutta ei tapahdu enää...".
---
Kuka näin väittää?
Kysymys on, missä ne merkit ovat ILMEISIÄ ja TODISTETTAVISSA olevia.
Eikö nyt tosiaan kukaan tässä ketjussa voi avoimesti sanoa, mistä sairaudesta on kokenut ihmeparantumisen leimaamatta kysyjää epäuskoiseksi "kirkkouskovaiseksi".
Luulisi, ettei siinä ole mitään salattavaa.
Salailu synnyttää aina epäilyksiä, onko ihmekertomukset tosia.
Luukas kertoo evankeliumissaan VARMOISTA asioista, TARKKAAN TUTKITTUAAN TOSIKSI TUNNETUT kertomukset (Luuk. 1:1-4).
Jos nyt tänään joku tekee samoin, hänen uskoaan aletaan epäillä ja alkaa salailu ja syyttely.
Ei tunnu kovin uskottavalta.uskot Raamatun ilmoitukseen merkeistä ja ihmeistä.
Silloinhan sinun on myönnettävä, että jossakin päin on se lauma, jonka jäsenet elävät ihmeissä. Vaikka koskaan et heistä todistusta saisi, niin saat todistuksen Jeesuksen kaikki voipaisesta voimasta Raamatusta ja voit lukea, miten hän vapautti ja paransi koko toimintansa ajan ja ilmoitti olevansa laumansa kanssa aina maailman loppuun saakka.
Siis, jossakin päin on lauma, jonka jäsenet saavat Jeesukselta kaiken, vapauden, terveyden ja rauhan. - fghfghfgh
uskoo Raamatun kirjoitti:
Rukoilkaa uudesti syntymistä, jotta saatte kaikkivoittavan uskon ja ikuisen rauhan, sillä yksikään, joka ei synny uudeksi Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.rukoile puolestani mulla on paha olla,en tiedä syytä, on kai dementia ihakuin olisi kaukana itsestään.
"Sinunkin on syytä varoa, että et aivan kaikkea kerro julkisesti, sillä aina on pahoja ihmisiä, jotka mielellään juoruilevat ja toisaalta itsensä tunnetuksi tekeminen, voi estää rehellisen kertomisen, niin kuin asiat ovat tapahtuneet".
--
Totta toinen puoli, mutta....
Kannattaako sellaisista ihmeparantumisista kertoakkaan, joista ei voi "rehellisesti kertoa, niinkuin asiat ovat tapahtuneet"?
Silloinhan herätämme turhia epäilyksiä ihmeparantumisen suhteen, kun emme suostu avoimuuteen.
Luukas toimi toisin (Lk. 1:1-4).
Jospa mekin toimisimme samoin.- kerron
rehellisesti, vaikka en niin avoimesti, kuin sinä vaatimalla vaatisit, sillä jos kertoisin niin avoimesti, niin olisi aivan sama vaikka laittaisin nimeni ja osoitteeni tänne, sillä niin tunnettuja ne tapahtumat ovat täällä, jossa asun.
Katsoin sinun galleriastasi ja näin, että sinäkään et ole koko nimeäsi sinne laittanut, ehkäpä sinäkään et ole julkisuuden hakuinen.
Minä tahdon todistaa Jumalan voimasta ja jos hän vaatii, niin kerron kyllä avoimesti ja pikkutarkasti asioistani ja niistä tapahtumista mitkä todella ovat minulle tapahtuneet.
Olisi antavaa ja siunaavaa, jos ihmiset kykenisivät havaitsemaan toisissaan luotettavan hengen. Vain he kykenevät, joille Jumala on antanut henkienerottamisen lahjan.
Ei ollut helppo Jeesuksen kertoa totuudesta täällä, sillä hän oli jatkuvan epäilyksen ja pilkan kohteena, emmekä me hänen askelissaan kulkevat ole kummemmassa asemassa. Hän sanoikin meille, että jos he ovat minua syyttäneet, syyttävät he teitäkin. kerron kirjoitti:
rehellisesti, vaikka en niin avoimesti, kuin sinä vaatimalla vaatisit, sillä jos kertoisin niin avoimesti, niin olisi aivan sama vaikka laittaisin nimeni ja osoitteeni tänne, sillä niin tunnettuja ne tapahtumat ovat täällä, jossa asun.
Katsoin sinun galleriastasi ja näin, että sinäkään et ole koko nimeäsi sinne laittanut, ehkäpä sinäkään et ole julkisuuden hakuinen.
Minä tahdon todistaa Jumalan voimasta ja jos hän vaatii, niin kerron kyllä avoimesti ja pikkutarkasti asioistani ja niistä tapahtumista mitkä todella ovat minulle tapahtuneet.
Olisi antavaa ja siunaavaa, jos ihmiset kykenisivät havaitsemaan toisissaan luotettavan hengen. Vain he kykenevät, joille Jumala on antanut henkienerottamisen lahjan.
Ei ollut helppo Jeesuksen kertoa totuudesta täällä, sillä hän oli jatkuvan epäilyksen ja pilkan kohteena, emmekä me hänen askelissaan kulkevat ole kummemmassa asemassa. Hän sanoikin meille, että jos he ovat minua syyttäneet, syyttävät he teitäkin."Olisi antavaa ja siunaavaa, jos ihmiset kykenisivät havaitsemaan toisissaan luotettavan hengen. Vain he kykenevät, joille Jumala on antanut henkienerottamisen lahjan".
---
Luottamus ei synny hetkessä.
Meidän on vaikea sanoa, mikä kunkin sydämentila on.
Ilmeisesti luokittelet minut epäluotettavien joukkoon, kun haluan varmuutta ihmeparantumisista enkä luota sokeasti pelkkiin huhupuheisiin.
Toteat: "tunnettuja ne tapahtumat ovat täällä, jossa asun".
--Todennäköisesti ihmeparantumisesi ovatkin tarkoitetut vain niille, jotka voivat omin silmin todeta ne OIKEIKSI.
Mehän emme voi sanoa niistä "juuta emmekä jaata".
Meille jää siis täysin hämärän peittoon, mistä ihmeparantumisissasi- jota ilmaisua käytät-oikeasti on ollut kyse.
Voihan olla niinkin, että kyseessä on "vain" luonnollinen parantuminen, jossa myös lääkärillä on osuutta asiaan (Jumalan välikätenä).
Kaikki jää arvailujen varaan, kun näyttö puuttuu.
Näin kävi myöskin Markus Hirsilän tutkimuksissa. Yhtään ihmeeksi luokiteltua tapausta ei löytynyt perusteellisenkaan etsimisen jälkeen.
Eikö tässä pitäisi jo havahtua jokaisen miettimään, mistä näissä väitetyissä ihmeparantumisissa on lähes poikkeuksetta kyse.
Hän sai myös monien uskovien syytökset päälleen epäuskosta, kun ei uskonut niihin "ihmejuttuihin" (huhupuheisiin).kerron kirjoitti:
Ei ollut helppo Jeesuksen kertoa totuudesta täällä, sillä hän oli jatkuvan epäilyksen ja pilkan kohteena, emmekä me hänen askelissaan kulkevat ole kummemmassa asemassa. Hän sanoikin meille, että jos he ovat minua syyttäneet, syyttävät he teitäkin."...tunnettuja ne tapahtumat ovat täällä, jossa asun".
---
Voisinko tavata sinut ja kyläläisiäsi?
yhteystietoni: [email protected]
Jos ei käy, niin voisitko luottamuksellisesti kertoa tarkemmin ihmeparantumisistasi minulle sähköpostin välityksellä.
Lupaan pitää ne salassa, jos et halua tietoja kaiken kansan luettaviksi.- totisesti
Tapio522 kirjoitti:
"Olisi antavaa ja siunaavaa, jos ihmiset kykenisivät havaitsemaan toisissaan luotettavan hengen. Vain he kykenevät, joille Jumala on antanut henkienerottamisen lahjan".
---
Luottamus ei synny hetkessä.
Meidän on vaikea sanoa, mikä kunkin sydämentila on.
Ilmeisesti luokittelet minut epäluotettavien joukkoon, kun haluan varmuutta ihmeparantumisista enkä luota sokeasti pelkkiin huhupuheisiin.
Toteat: "tunnettuja ne tapahtumat ovat täällä, jossa asun".
--Todennäköisesti ihmeparantumisesi ovatkin tarkoitetut vain niille, jotka voivat omin silmin todeta ne OIKEIKSI.
Mehän emme voi sanoa niistä "juuta emmekä jaata".
Meille jää siis täysin hämärän peittoon, mistä ihmeparantumisissasi- jota ilmaisua käytät-oikeasti on ollut kyse.
Voihan olla niinkin, että kyseessä on "vain" luonnollinen parantuminen, jossa myös lääkärillä on osuutta asiaan (Jumalan välikätenä).
Kaikki jää arvailujen varaan, kun näyttö puuttuu.
Näin kävi myöskin Markus Hirsilän tutkimuksissa. Yhtään ihmeeksi luokiteltua tapausta ei löytynyt perusteellisenkaan etsimisen jälkeen.
Eikö tässä pitäisi jo havahtua jokaisen miettimään, mistä näissä väitetyissä ihmeparantumisissa on lähes poikkeuksetta kyse.
Hän sai myös monien uskovien syytökset päälleen epäuskosta, kun ei uskonut niihin "ihmejuttuihin" (huhupuheisiin).kokenut ihmeparanemiset, mutta kuten aikanaan osa siitä raamattupiiriläisten joukosta, jossa olin jäsenenä vielä silloin, ei uskonut ensimäiseen paranemiseeni tai halusi muuten sen vaieta, niin en toki pyri vakuuttamaan sinuakaan enkä väkisin pakottamaan uskomaan paranemisiini ja sehän olisi mahdotontakin.
Yhä ihmettelen, että sinä mielummin uskot tämän Markus Hirsilän tutkimuksiin, kuin Raamattuun.
Missä on sinun uskosi Jumalan Sanaan, sillä Sana selvästi lupaa, että Jumalan lapset näkevät ihmeitä, he tulevat terveeksi ja mikään myrkky ei heitä vahingoita. - mielelläni
Tapio522 kirjoitti:
"...tunnettuja ne tapahtumat ovat täällä, jossa asun".
---
Voisinko tavata sinut ja kyläläisiäsi?
yhteystietoni: [email protected]
Jos ei käy, niin voisitko luottamuksellisesti kertoa tarkemmin ihmeparantumisistasi minulle sähköpostin välityksellä.
Lupaan pitää ne salassa, jos et halua tietoja kaiken kansan luettaviksi.sinulle sähköpostin välityksellä ihmeistä, joita olen saanut Jeesuksen armosta kokea.
Ja kutsun sinut mielelläni kylään. totisesti kirjoitti:
kokenut ihmeparanemiset, mutta kuten aikanaan osa siitä raamattupiiriläisten joukosta, jossa olin jäsenenä vielä silloin, ei uskonut ensimäiseen paranemiseeni tai halusi muuten sen vaieta, niin en toki pyri vakuuttamaan sinuakaan enkä väkisin pakottamaan uskomaan paranemisiini ja sehän olisi mahdotontakin.
Yhä ihmettelen, että sinä mielummin uskot tämän Markus Hirsilän tutkimuksiin, kuin Raamattuun.
Missä on sinun uskosi Jumalan Sanaan, sillä Sana selvästi lupaa, että Jumalan lapset näkevät ihmeitä, he tulevat terveeksi ja mikään myrkky ei heitä vahingoita."Yhä ihmettelen, että sinä mielummin uskot tämän Markus Hirsilän tutkimuksiin, kuin Raamattuun".
--
Missä kohtaa olen näin sanonut?
Ettet vain riko 8:tta käskyä!- kertoo
Tapio522 kirjoitti:
"Yhä ihmettelen, että sinä mielummin uskot tämän Markus Hirsilän tutkimuksiin, kuin Raamattuun".
--
Missä kohtaa olen näin sanonut?
Ettet vain riko 8:tta käskyä!uskostasi sentään jotakin.
Kirjoitit:
"Kaikki jää arvailujen varaan, kun näyttö puuttuu.
Eikö tässä pitäisi jo havahtua jokaisen miettimään, mistä näissä väitetyissä ihmeparantumisissa on lähes poikkeuksetta kyse."
Jos luet tuota edellistä ikään, kuin ulkopuolisena, tuleeko sinulle kuva, että ihminen, joka tuota edellistä kirjoittaa, on Jumalan Sanan puolustaja ja uskoo, että Jumalalle kaikki on mahdollista, tai tuleeko kuva, että kyseessä on epäuskoinen henkilö, joka ei usko, että Jeesus toimii tänään samoin, kuin toimi maallisen vaelluksensa aikana. kertoo kirjoitti:
uskostasi sentään jotakin.
Kirjoitit:
"Kaikki jää arvailujen varaan, kun näyttö puuttuu.
Eikö tässä pitäisi jo havahtua jokaisen miettimään, mistä näissä väitetyissä ihmeparantumisissa on lähes poikkeuksetta kyse."
Jos luet tuota edellistä ikään, kuin ulkopuolisena, tuleeko sinulle kuva, että ihminen, joka tuota edellistä kirjoittaa, on Jumalan Sanan puolustaja ja uskoo, että Jumalalle kaikki on mahdollista, tai tuleeko kuva, että kyseessä on epäuskoinen henkilö, joka ei usko, että Jeesus toimii tänään samoin, kuin toimi maallisen vaelluksensa aikana."....että Jeesus toimii tänään samoin, kuin toimi maallisen vaelluksensa aikana".
---
Lueppa tarkemmin Markuksen evankeliumissa kerrottuja ihmeparantumisia.
Missä tänään Suomessa näet vastaavia ihmeitä; kuurot kuulevat, rammat kävelevät, kuolleita herätetään, riivatut vapautuvat jne.
Kerro minulle yksikin vastaava VARMA TODISTETTAVISSA OLEVA TAPAUS. Ehkäpä niitä löytyy useitakin lähipiiristäsi tai omasta seurakunnastasi.
Pyydä vaikka ko. henkilöitä ottamaan minuun yhteyttä.
[email protected]- löytyy
Tapio522 kirjoitti:
"....että Jeesus toimii tänään samoin, kuin toimi maallisen vaelluksensa aikana".
---
Missä tänään Suomessa näet vastaavia ihmeitä; kuurot kuulevat, rammat kävelevät, kuolleita herätetään, riivatut vapautuvat jne.
Kerro minulle yksikin vastaava VARMA TODISTETTAVISSA OLEVA TAPAUS. Ehkäpä niitä löytyy useitakin lähipiiristäsi tai omasta seurakunnastasi.
[email protected]monia paranemisihmeitä, mutta yhdestäkään ei löydy vaatimaasi lääkärintodistusta.
Vaikuttaako sinulle kertoa noista ihmeistä ilman vaatimaasi lääkärintodistusta?
Luulisin sinunkin lukeneen tai kuulleen tai tavanneen jonkun henkilön, joka kertoo saaneensa kokea suuria Jumalan puolelta, mutta sinä et taida uskoa, jos tämä henkilö ei tuo sinulle kirjoitettua todistusta paranemisestaan.
Hyödytöntä ja hedelmätöntä on kertoa tosi kokemuksia ihmiselle, joka vastustaa niitä, eikä kykene niihin uskomaan.
On toisenkinlaisia ihmisiä, heitä, jotka iloitsevat ihmeitä kokeneen ihmisen kanssa ja kiittävät Jeesusta ja haluavat itsekin päästä osalliseksi Jeesuksen ihmeitä tekevästä voimasta.
Aivan vain uteliaisuuttani kysyn, että onko Jeesus todistanut sinulle elävyytensä ja jos on niin miten hän on sen tehnyt? - vielä,
Tapio522 kirjoitti:
"....että Jeesus toimii tänään samoin, kuin toimi maallisen vaelluksensa aikana".
---
[email protected]että millaisella moraalilla varustettu ihminen ottaa itselleen oikeuden leimata ihminen, joka hänelle totisesta mielestään totuutta kertoo, valehtelijaksi.
Huomaatko sinä, että sinä teet sitä.
Mille sinusta tuntuisi, jos kertoisit meille jonkin asian, minkä tahansa ja me alkaisimme sinulta tivaamaan käsinkosketeltavaa todistusta kertomastasi.
Itse tietäisit puhuvasi rehellisesti, mutta sinun rehellisyytesi kiellettäisiin ja sinut leimattaisiin valheenpuhujaksi, koska sinulla ei olisi antaa todistusta, koska kaikesta, mitä sinulle on tapahtunut, sinulla ei ole antaa todistusta, kuten ei ole kenelläkään muullakaan.
Näin tapahtui silloin, kun Jeesus kertoi ihmisille, että hän on Jumala, joka on tullut sovittamaan ihmisen synnin ristintyön kautta.
Hänet leimattiin valehtelijaksi ja sanottiin, että hän on riivattu.
Jumalan Poika puhui vain totta, mutta häntä syljettiin, ruoskittiin, halveksittiin ja lopulta naulattiin ristiin.
Matt. 26:67
Silloin he sylkivät häntä silmille ja löivät häntä nyrkillä kasvoihin; ja toiset sivalsivat häntä poskelle
Matt. 27:30
Ja he sylkivät häntä, ottivat ruovon ja löivät häntä päähän.
Mark. 15:19
Ja he löivät häntä päähän ruovolla, sylkivät häntä ja laskeutuen polvilleen kumarsivat häntä.
Ketkä sen tekivät? He juuri, jotka tunsivat mielestään niin mahdottoman hyvin kirjoitukset, eli kirjanoppineet ja fariseukset, jotka olivat niin mahdottoman "viisaita ja hyviä."
Jeesus kyllä sanoi heidän olevan valkeita hautoja, jotka ovat luita täynnä.
Matt. 23:27
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Tällä kaikella tarkoitan sitä, että yksikään, joka todistaa Jumalan voimasta täällä, ei ole kummemmassa asemassa, kuin Jeesus oli.
Joh. 15:20
Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. löytyy kirjoitti:
monia paranemisihmeitä, mutta yhdestäkään ei löydy vaatimaasi lääkärintodistusta.
Vaikuttaako sinulle kertoa noista ihmeistä ilman vaatimaasi lääkärintodistusta?
Luulisin sinunkin lukeneen tai kuulleen tai tavanneen jonkun henkilön, joka kertoo saaneensa kokea suuria Jumalan puolelta, mutta sinä et taida uskoa, jos tämä henkilö ei tuo sinulle kirjoitettua todistusta paranemisestaan.
Hyödytöntä ja hedelmätöntä on kertoa tosi kokemuksia ihmiselle, joka vastustaa niitä, eikä kykene niihin uskomaan.
On toisenkinlaisia ihmisiä, heitä, jotka iloitsevat ihmeitä kokeneen ihmisen kanssa ja kiittävät Jeesusta ja haluavat itsekin päästä osalliseksi Jeesuksen ihmeitä tekevästä voimasta.
Aivan vain uteliaisuuttani kysyn, että onko Jeesus todistanut sinulle elävyytensä ja jos on niin miten hän on sen tehnyt?Sanot: "Hyödytöntä ja hedelmätöntä on kertoa tosi kokemuksia ihmiselle, joka vastustaa niitä, eikä kykene niihin uskomaan.
---Taas tyypillinen väistöliike!
Miksi en uskoisi, jos esim. paareilla makavaa halvattu tuotaisiin rukoiltavaksi (Kuten tekstissämme Mark. 2:1-12)ja hän alkaisi heti kävelemään
Tai mätänemistilassa olevan kuolleen henkilön puolesta rukoiltaisiin ja tämä heräisi henkiin, kuten Lasaruksen tapauksessa. Kuka tällaisia ihmeparantumisia voi kieltää tai tehdä tyhjäksi, jos ne ovat vielä omin silmin nähtävissä.
Onko sinulla kokemuksia tämäntapaisista ihmeistä (vaikka omin silmin nähtyinä), joita Jeesuskin teki maan päällä ollessaan?
Mielelläni kuulisin niistä!
--
Kysyt: "Aivan vain uteliaisuuttani kysyn, että onko Jeesus todistanut sinulle elävyytensä ja jos on niin miten hän on sen tehnyt"?
---Sanansa kautta Hän on vaikuttanut minussa uskon. Jeesus on sovittanut minunkin syntini vuodattamalla kallin verensä ristillä. Tämä Jeesuksen meille ansaitsema pelastus tulee minunkin osakseni uskon kautta, yksin armosta, ilman omaa ansiotani.
Tämä on elämässäni elävää todellisuutta ja saan iloita jokaisesta uudesta armonpäivästä, jonka Hän minulle vielä suo, tuntui miltä tuntui.
Hänessä minulla on rauha sydämessäni.
Saamme luottaa Raamatun Sanan lupauksiin; olemme sovitettuja ja kerran pääsemme täysin vapaiksi matkan vaivoista ja sairauksistamme.vielä, kirjoitti:
että millaisella moraalilla varustettu ihminen ottaa itselleen oikeuden leimata ihminen, joka hänelle totisesta mielestään totuutta kertoo, valehtelijaksi.
Mille sinusta tuntuisi, jos kertoisit meille jonkin asian, minkä tahansa ja me alkaisimme sinulta tivaamaan käsinkosketeltavaa todistusta kertomastasi.
Itse tietäisit puhuvasi rehellisesti, mutta sinun rehellisyytesi kiellettäisiin ja sinut leimattaisiin valheenpuhujaksi, koska sinulla ei olisi antaa todistusta, koska kaikesta, mitä sinulle on tapahtunut, sinulla ei ole antaa todistusta, kuten ei ole kenelläkään muullakaan.
Näin tapahtui silloin, kun Jeesus kertoi ihmisille, että hän on Jumala, joka on tullut sovittamaan ihmisen synnin ristintyön kautta.
Jumalan Poika puhui vain totta, mutta häntä syljettiin, ruoskittiin, halveksittiin ja lopulta naulattiin ristiin.
Silloin he sylkivät häntä silmille ja löivät häntä nyrkillä kasvoihin; ja toiset sivalsivat häntä poskelle
Ja he löivät häntä päähän ruovolla, sylkivät häntä ja laskeutuen polvilleen kumarsivat häntä.
Ketkä sen tekivät? He juuri, jotka tunsivat mielestään niin mahdottoman hyvin kirjoitukset, eli kirjanoppineet ja fariseukset, jotka olivat niin mahdottoman "viisaita ja hyviä."
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Tällä kaikella tarkoitan sitä, että yksikään, joka todistaa Jumalan voimasta täällä, ei ole kummemmassa asemassa, kuin Jeesus oli.
Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.Taitaa "Pekka" taas olla oman leimakirveensä kanssa asialla todetessaan minusta:
"että millaisella moraalilla varustettu ihminen ottaa itselleen oikeuden leimata ihminen, joka hänelle totisesta mielestään totuutta kertoo, valehtelijaksi.
Huomaatko sinä, että sinä teet sitä".
---
Siis epäillä ei saa.
Kaikki ihmeparantumiset, mitä täällä kerrotaan, pitää vain uskoa oikeasti tapahtuneiksi, muutoin on moraaliltaan heikko.
Tervettä harkintaa ja kritiikkiäkö ei mielestäsi pidä sallia?
Miltä sellaisesta henkilöstä, joka haluaa ottaa kuulemastaan tarkemmin selvää, taas tuntuisi, jos hänet sen takia leimataan epäuskoiseksi ja moraaliltaan heikoksi?vielä, kirjoitti:
että millaisella moraalilla varustettu ihminen ottaa itselleen oikeuden leimata ihminen, joka hänelle totisesta mielestään totuutta kertoo, valehtelijaksi.
Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.Taitaa "Pekka" taas olla oman leimakirveensä kanssa asialla todetessaan minusta:
"että millaisella moraalilla varustettu ihminen ottaa itselleen oikeuden leimata ihminen, joka hänelle totisesta mielestään totuutta kertoo, valehtelijaksi.
---
Siis epäillä ei saa.
Kaikki ihmeparantumiset, mitä täällä kerrotaan, pitää vain uskoa oikeasti tapahtuneiksi, muutoin on moraaliltaan heikko.
Miltä sellaisesta henkilöstä, joka haluaa ottaa kuulemastaan tarkemmin selvää, taas tuntuisi, jos hänet sen takia leimataan epäuskoiseksi ja moraaliltaan heikoksi?- kuulemastaan
Tapio522 kirjoitti:
Taitaa "Pekka" taas olla oman leimakirveensä kanssa asialla todetessaan minusta:
---
Siis epäillä ei saa.
Miltä sellaisesta henkilöstä, joka haluaa ottaa kuulemastaan tarkemmin selvää, taas tuntuisi, jos hänet sen takia leimataan epäuskoiseksi ja moraaliltaan heikoksi?tuleekin selvää ottaa, mutta ei pidä aliarvioida niitä asioista, joista kertojalla ei ole kirjoitettua todistusta. Ei sinullakaan ole uskostasi antaa kirjoitettua todistusta, mutta varmasti kukaan ei halveksi ja väitä, että et kertoisi sitä totuutta, jonka totuudeksi tunnet itsessäsi.
Miten täällä koskaan voisi kenenkään kanssa mistään asiasta keskustella, jos pitäisi jokainen asia kirjoitetulla todistuksella todistaa, muuten ei olisi mitään toivoa tulla uskotuksi. Eikö olisikin aika rankkaa?
Minulla on tapana ajatella lähimäisistäni hyvää ja pitää häntä rehellisenä, jos ei toista todistusta tule, jossa hän tulee todistetuksi vaikka valehtelijaksi. Hedelmiä seuraamalla me saamme arvioida itseämme ja lähimäisiämme.
Tehtävämme ei ole tuomita täällä ketään, vaan meidän tulee pyrkiä elämään kaikkien kanssa, jos mahdollista, sovussa ja rauhassa.
On huomioitava, että ihminen on mitätön tuomioita ja arviointeja jakelemaan, sillä niin vähäinen hänen kykynsä on nähdä toisen sisimpään, vain ainoastaan ilmeiseksi tulevat hedelmät antavat meille hieman kuvaa toisistamme.
En ole tavannut yhtään uskovaista, joka väittäisi parantunensa ihmeen kautta niin, että tämä henkilö olisi valehdellut. He ovat todella saaneet kokea ihmeen.
Voisitko kertoa mitä hyötyä sinä kuvittelisit olevan siitä, että valehtelee parantuneensa Jeesuksen parantamana?
Arvaan kuinka paljon surua tuottaakaan heille, jotka ovat ihmeen kokeneet, ne lukemattomat tutkijat, jotka väittävät, että ihmettä ei ole tapahtunut, koska todistusta ei löydy.
Jos olisit ystävällinen ja vastaisit kysymykseeni, että mitä hyötyä kenellekään olisi valehdella ihmeen tapahtuneen kohdalleen. kuulemastaan kirjoitti:
tuleekin selvää ottaa, mutta ei pidä aliarvioida niitä asioista, joista kertojalla ei ole kirjoitettua todistusta. Ei sinullakaan ole uskostasi antaa kirjoitettua todistusta, mutta varmasti kukaan ei halveksi ja väitä, että et kertoisi sitä totuutta, jonka totuudeksi tunnet itsessäsi.
Miten täällä koskaan voisi kenenkään kanssa mistään asiasta keskustella, jos pitäisi jokainen asia kirjoitetulla todistuksella todistaa, muuten ei olisi mitään toivoa tulla uskotuksi. Eikö olisikin aika rankkaa?
Minulla on tapana ajatella lähimäisistäni hyvää ja pitää häntä rehellisenä, jos ei toista todistusta tule, jossa hän tulee todistetuksi vaikka valehtelijaksi. Hedelmiä seuraamalla me saamme arvioida itseämme ja lähimäisiämme.
Tehtävämme ei ole tuomita täällä ketään, vaan meidän tulee pyrkiä elämään kaikkien kanssa, jos mahdollista, sovussa ja rauhassa.
On huomioitava, että ihminen on mitätön tuomioita ja arviointeja jakelemaan, sillä niin vähäinen hänen kykynsä on nähdä toisen sisimpään, vain ainoastaan ilmeiseksi tulevat hedelmät antavat meille hieman kuvaa toisistamme.
En ole tavannut yhtään uskovaista, joka väittäisi parantunensa ihmeen kautta niin, että tämä henkilö olisi valehdellut. He ovat todella saaneet kokea ihmeen.
Voisitko kertoa mitä hyötyä sinä kuvittelisit olevan siitä, että valehtelee parantuneensa Jeesuksen parantamana?
Arvaan kuinka paljon surua tuottaakaan heille, jotka ovat ihmeen kokeneet, ne lukemattomat tutkijat, jotka väittävät, että ihmettä ei ole tapahtunut, koska todistusta ei löydy.
Jos olisit ystävällinen ja vastaisit kysymykseeni, että mitä hyötyä kenellekään olisi valehdella ihmeen tapahtuneen kohdalleen."Jos olisit ystävällinen ja vastaisit kysymykseeni, että mitä hyötyä kenellekään olisi valehdella ihmeen tapahtuneen kohdalleen".
---
Ovatko ne valehtelijoita, jotka ovat tutkineen näitä ihmeparantumisia, eivätkä ole löytäneet yhtään todistettavissa olevaa ihmettä.
Esim. kuolleistaheräämisiä, sokean tai ramman parantumisia jne. eli niitä ihmeitä, mitä Jeesus teki.
Leimaatko heidät epäuskoisiksi ja valehtelijoiksi, vaikka he toimivat kuten Luukas teki (Lk.1:1-4)?
Leimaatko myös minut epäuskoiseksi "kirkkouskovaiseksi", kun myös haluan "TARKKAAN TUTKIA" (LK. 1:3), mistä näissä täälläkin kerrotuissa ihmeparantumisissa on kyse?- sinua, enkä
Tapio522 kirjoitti:
"Jos olisit ystävällinen ja vastaisit kysymykseeni, että mitä hyötyä kenellekään olisi valehdella ihmeen tapahtuneen kohdalleen".
---
Ovatko ne valehtelijoita, jotka ovat tutkineen näitä ihmeparantumisia, eivätkä ole löytäneet yhtään todistettavissa olevaa ihmettä.
Esim. kuolleistaheräämisiä, sokean tai ramman parantumisia jne. eli niitä ihmeitä, mitä Jeesus teki.
Leimaatko heidät epäuskoisiksi ja valehtelijoiksi, vaikka he toimivat kuten Luukas teki (Lk.1:1-4)?
Leimaatko myös minut epäuskoiseksi "kirkkouskovaiseksi", kun myös haluan "TARKKAAN TUTKIA" (LK. 1:3), mistä näissä täälläkin kerrotuissa ihmeparantumisissa on kyse?noita tutkijoita valehtelijoiksi, vaikka sanonkin, että ihmisen järjellä ei Jumalan töitä selvitetä.
Enkä kehoita ketään uskomaan mihin sattuu, mutta kehoitan jokaista uskomaan Raamattuun ja sen kautta arvioimaan, voinko esim. minä puhua totta, tai voivatko puhua totta ne henkilöt, jotka ovat tämän tutkimuksen kautta todetut asiattomia puhuneeksi.
Eli, voiko tänään tapahtua ihmeitä. Se tulee ensin selvittää ja sen jälkeen miettiä, onko syytä karttaa ihmeiden kokeneita, tai onko syytä antaa heidän todistukselleen se arvo, joka niille kuuluu.
- jää edelleen tunne
että ei saisi epäillä mitään uskontoon liittyviä kertomuksia.
Eikös meidän tulisi etsiä totuutta? Kuulopuheet usein eivät sitä ole. Totuutta pitää etsiä, vaikka se olisikin omaa uskoa vastaan.
Tämä tutkimus näistä "ihmeparanemisista" on minusta juuri sitä totuuden etsimistä, ja tutkijat sen ovat mielestäni "totuuden" täysin objektiivisesti kirjanneet ylös.
Jos tällaiset tutkimukset ja niihin luottavat aina leimataan saatanan sanansaattajiksi ja huonommiksi uskoviksi, niin ihan turha niiden "oikeiden uskovien" puhua mitään totuudesta ja sen etsimisestä.- on toinenkin
puoli. Jos ihminen, joka ihmeistä kertoo, onkin ne kokenut, mutta ei kykene niitä todistamaan, vaikka kuinka penättäisiin niitä lääkärintodistuksia. Eli hänen epäillään valehtelevan, koska ei kykene todistamaan, vaikka puhuukin totta
- Totuuden puhuja
Hän opetti, kun te uskotte teille tapahtuu suuria ihmeitä.
Kun te uskotte teille tapahtuu suurempa ihmeitä, kuin silloin, kun Hän oli maanpäällä.
Mihin on jäänyt teiltä Luterilaisilta raamatun sana?
Sana lupaa: te saatte terveyden Jeesuksen Nimessä, Hänen haavainsa kautta olette parannetut.
Mitä mieltä on suunata ajatukset johonkin tutkimukseen, jolla ei ole mitään merkitystä uskon ja todellisuuden kanssa.
Minäkin ole parantunut, monesta vaivasta joita lääkäri ei olisi voinut parantaa.
Minä uskon Häneen, joka Jumala antoi kertakaikkiseksi uhriksi minun puolestani.
Kenenkään ei tule leimata uskovaa, joka todella sydämestään uskoo.
Eikö juuri sydämen uskosta meidät, jotka valittuja olemme Jeesus mennnyt ristille.
Jeesus on sama eilen ja tänään, Hän tekee ihmeitä ilman määrää.
Raaamatun sana on totuus, sieltä lähtee usko, ja jos ei ole uskoon soveliaita hedelmiä, ei myöskää ole totuutta.
Jeesus on totuus ja kuka Häneen uskoo on löytävä totuuden. - Totuuden puhuja
on toinenkin kirjoitti:
puoli. Jos ihminen, joka ihmeistä kertoo, onkin ne kokenut, mutta ei kykene niitä todistamaan, vaikka kuinka penättäisiin niitä lääkärintodistuksia. Eli hänen epäillään valehtelevan, koska ei kykene todistamaan, vaikka puhuukin totta
Sinä todistat sokeille, ja yrität avata heidän silmiään mutta he ovat vailla sitä, Pyhää Henkeä ja sitä totuutta mikä sinulla on.
Älä lannistu sillä sinä ole Jumalan äänitorvi totuuden julistaja, suurien ihmeitten kautta sinä niinkuin minäkin, olet tietoinen siitä että Jeesus elää tekee ihmeitä ilman määrää.
Lääkärin todistus on vain paperi, mutta ihmeet on suurempi todistus, sillä ihmeitä ei voi kiistää, vaikka kuinka yrittäisi.
Totuudessa kulkevaa seuraavat ihmeet, sitä ei voi mikään mailman mahti estää.
Tiedän monta niitä, jotka eivät tule netiin todistamaan ihmeistä, tuttava piiriini kuuluu useita jotka ihmeiden kentässä kulkevat.
Mitä hyödytää tulla tänne puhumaan, kun sokeita on joka paikka täynnä, sokea sokeaa talutaa.
Jumalan sanaa julistetaan, mutta ei uskota.
Jeesus sanoo: jos teillä olisi uskoa sinapin siemenen verran te siirtäisitte vuori.
Sana on totuus siinä ei ole valhetta, ja uskovan todistus joka tulee, puhdistetustä sydämestä on tosi joka ei pala tulessakaan. - €€€€€
Totuuden puhuja kirjoitti:
Sinä todistat sokeille, ja yrität avata heidän silmiään mutta he ovat vailla sitä, Pyhää Henkeä ja sitä totuutta mikä sinulla on.
Älä lannistu sillä sinä ole Jumalan äänitorvi totuuden julistaja, suurien ihmeitten kautta sinä niinkuin minäkin, olet tietoinen siitä että Jeesus elää tekee ihmeitä ilman määrää.
Lääkärin todistus on vain paperi, mutta ihmeet on suurempi todistus, sillä ihmeitä ei voi kiistää, vaikka kuinka yrittäisi.
Tiedän monta niitä, jotka eivät tule netiin todistamaan ihmeistä, tuttava piiriini kuuluu useita jotka ihmeiden kentässä kulkevat.
Mitä hyödytää tulla tänne puhumaan, kun sokeita on joka paikka täynnä, sokea sokeaa talutaa.
Jeesus sanoo: jos teillä olisi uskoa sinapin siemenen verran te siirtäisitte vuori.
Sana on totuus siinä ei ole valhetta, ja uskovan todistus joka tulee, puhdistetustä sydämestä on tosi joka ei pala tulessakaan.Kaksi maailmanhistorian pahinta ja tuhoisinta ajatusta. Uskonto ja politiikka. Niitä ilman ei käytäisi sotiakaan. Usko johonkin itseä suurempaan on se, joka tiellä pitää. Heti kun sitä aletaan veivata uskonnoiksi on koko ajatus kivillä. Siitä seuraa vain vaikeuksia, riitaa, väittelyä ja lopulta tuhoisia sotia. Tämä on historiallinen totuus jos näkee vaivaa tutkia asioita ja tarkastella niitä ilman ennakkoluuloja ja -odotuksia. Mutta epätotuuksien ja tarukertomusten mukaan kun alkaa ajatella ja elää, ei rauhaa saavuteta. Tämä on harvinaisen yksinkertaista kun sen oivaltaa ja jättää höpöhöpöt heille, jotka niistä eivät vielä osaa irtautua. Vaikeaahan se on, koska silloin joutuu luopumaan itsekeskeisyydestä, eikä voi tai halua enää kenellekään hallelujaa, tuhoa tai mielikuvituksen tuomaa keinopelastusta saarnata. Tämä ei ole käännyttämistä tai saarnaa, ompahan vain oma elämäntapani.Se minulle riittää, eikä mikään ahdista tai pelota. Jos jonkun mielestä olen väärässä ja hän uskoo satuihin, niin mitäs sitten. Omapa on asiansa.
- lohduttavasta
Sana on totuus siinä ei ole valhetta, ja uskovan todistus joka tulee, puhdistetustä sydämestä on tosi joka ei pala tulessakaan.viestistä. Olen todistanut jo hyvin kauan, mutta aika lyhyen ajan täällä netissä.
Ei todistajan osa ole helppo, mutta ei ollut helppo Jeesuksenkaan osa.
Olen kuitenkin valajastettu tehtävään niin suurella voimalla, että en häiriinnyt, vaikka minua epäilläänkin, mutta toivon, että edes yksi ihminen saisi todistukseni kautta tarpeen tulla tuntemaan elävä Jumala, Jeesus Kristus, jolla on kaikki valta. - en arvostele
mutta rehellisesti oikaisen niitä vääristymiä, jotka tiedän vääristymiksi.
Kirjoitat näin:
"Jos tällaiset tutkimukset ja niihin luottavat aina leimataan saatanan sanansaattajiksi ja huonommiksi uskoviksi, niin ihan turha niiden "oikeiden uskovien" puhua mitään totuudesta ja sen etsimisestä."
En käytä tuollaista arviota kenestäkään ihmisestä, enkä tuomitse ikinä ihmisiä. Pyrin kertomaan totuutta, vaikka tiedän, että se totuus, jota kerron on monille vastenmielinen.
Toivon sydämestäni, että sinäkin saat vielä elää ihmeitä tekevän Jumalan kanssa ja ehkäpä uskaltautua todistamaan niistä ihmeistä. Helppoa se ei tule olemaan, mutta se antaa elämään valtavan rauhan ja ilon siitä, että saa Jeesuksen eteen kärsiä ja tehdä jotakikaan työtä hänen eteensä. - he, jotka
Kun te uskotte teille tapahtuu suurempa ihmeitä, kuin silloin, kun Hän oli maanpäällä.
Sana lupaa: te saatte terveyden Jeesuksen Nimessä, Hänen haavainsa kautta olette parannetut.
Mitä mieltä on suunata ajatukset johonkin tutkimukseen, jolla ei ole mitään merkitystä uskon ja todellisuuden kanssa.
Minäkin ole parantunut, monesta vaivasta joita lääkäri ei olisi voinut parantaa.
Eikö juuri sydämen uskosta meidät, jotka valittuja olemme Jeesus mennnyt ristille.
Raaamatun sana on totuus, sieltä lähtee usko, ja jos ei ole uskoon soveliaita hedelmiä, ei myöskää ole totuutta.
Jeesus on totuus ja kuka Häneen uskoo on löytävä totuuden.eivät usko, edes kokea paranemisia ja ihmeitä.
Juuri tuo, jossa Jeesus lupaa, että tulemme tekemään suurempia, kuin hän teki, toteutuu tänäpäivänä.
Ahdistetut pääsevät vapauteen.
Vastainen voima tekee ahkerasti työtä, että ihmiset eivät uskoisi ja näin pääsisi vapauteen, mutta niin ahkeroimme mekin ja vahvistamme uskoa elävään Jumalaan.
Meidän tehtävämme on jakaa sitä totuutta, jonka olemme Jumalalta saaneet ja meidän ei tarvitse pälyillä, eikä peljätä, sillä pelkoa ei rakkaudessa ole.
Vaikka joudummekin, luulen sinunkin sen kokeneen, halveksinnankin kohteiksi, ei se meitä haittaa, sillä niin suuri on se rakkaus, jota Jeesus Kristus meille osoittaa. - voivat olla
€€€€€ kirjoitti:
Kaksi maailmanhistorian pahinta ja tuhoisinta ajatusta. Uskonto ja politiikka. Niitä ilman ei käytäisi sotiakaan. Usko johonkin itseä suurempaan on se, joka tiellä pitää. Heti kun sitä aletaan veivata uskonnoiksi on koko ajatus kivillä. Siitä seuraa vain vaikeuksia, riitaa, väittelyä ja lopulta tuhoisia sotia. Tämä on historiallinen totuus jos näkee vaivaa tutkia asioita ja tarkastella niitä ilman ennakkoluuloja ja -odotuksia. Mutta epätotuuksien ja tarukertomusten mukaan kun alkaa ajatella ja elää, ei rauhaa saavuteta. Tämä on harvinaisen yksinkertaista kun sen oivaltaa ja jättää höpöhöpöt heille, jotka niistä eivät vielä osaa irtautua. Vaikeaahan se on, koska silloin joutuu luopumaan itsekeskeisyydestä, eikä voi tai halua enää kenellekään hallelujaa, tuhoa tai mielikuvituksen tuomaa keinopelastusta saarnata. Tämä ei ole käännyttämistä tai saarnaa, ompahan vain oma elämäntapani.Se minulle riittää, eikä mikään ahdista tai pelota. Jos jonkun mielestä olen väärässä ja hän uskoo satuihin, niin mitäs sitten. Omapa on asiansa.
tuhoisia, mutta todellinen usko ei ole ja ihminen, joka todella uskoo Jeesukseen, tahtoo elää rauhassa ja jopa luopua omasta hyvästä, lähimäisen eteen, joka tarvitsee apua ja yhteisön hyvinvoinnin eteen ja näin itsekkyydestä luopuva saakin onnellisen yhteisön ja onnen itselleen.
Jeesuksen opetukset johdattavat meidät aina sopuun ja rauhaan.
Jeesus ei opeta ketään sotimaan, vaan hän käskee meidän kääntää toinenkin poskemme heille, jotka tahtovat meitä lyödä.
Käskyt Jeesus vahvistaa niin vahvoiksi, että tappamista on jo lähimäisestä pahaa ajatteleminen.
Ei ole kovinkaan pitkä aika, kun Jeesus puhui henkeeni sanoen:
"Mies ei voi uudesti syntyä, jollei hän ole valmis elämään joka hetki parannuksessa."
Jumala ei vaadi meiltä omaa kykyä, vaan hän odottaa, että TAHDOMME luottaa kaikessa häneen ja elää hänen opetuksiensa ja neuvojensa mukaan. Hän antaa itse meille kaiken. Voiman elää parannuksessa, eli jo ajatussynnin saamme tunnustaa Jeesukselle ja näin tämä synti ei saa otetta meistä, eli pysty tekemään meihin pesää.
Jeesus sanoo, että ajatuksista kaikki lähtee ja siksi hän antoi meille Pyhän Hengen, että tämä rakas Henki on joka hetki meidän kanssamme ja johdattaa meitä vapauteen. Vain Pyhä Henki todistaa meille Jeesuksesta ja vain tässä Hengessä on voima meidän elää uskossa ja vapaudessa.
Jeesus on lunastanut aivan jokaisen ihmisen, eli hän meni koko maailman edestä ristille. Ihmisen valintaan jää, tahtooko hän uskoa. he, jotka kirjoitti:
eivät usko, edes kokea paranemisia ja ihmeitä.
Juuri tuo, jossa Jeesus lupaa, että tulemme tekemään suurempia, kuin hän teki, toteutuu tänäpäivänä.
Ahdistetut pääsevät vapauteen.
Vastainen voima tekee ahkerasti työtä, että ihmiset eivät uskoisi ja näin pääsisi vapauteen, mutta niin ahkeroimme mekin ja vahvistamme uskoa elävään Jumalaan.
Meidän tehtävämme on jakaa sitä totuutta, jonka olemme Jumalalta saaneet ja meidän ei tarvitse pälyillä, eikä peljätä, sillä pelkoa ei rakkaudessa ole.
Vaikka joudummekin, luulen sinunkin sen kokeneen, halveksinnankin kohteiksi, ei se meitä haittaa, sillä niin suuri on se rakkaus, jota Jeesus Kristus meille osoittaa.Paavali joutui toteamaan:
”... minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä” (2Kor. 12:10.
Usein Jumala salaa tässä maailmassa voimansa ja kätkee sen heikkouteen.
Kuitenkin Kaikkivaltias Jumala teki ihmeitä Raamatun aikoihin ja halutessaan tekee niitä myös tänään.
Meille ei ole luvattu helppoa tietä, ei kunniaa eikä menestystä.
Apostolit joutuivat suuriin vaikeuksiin ja ahdistuksiin Kristuksen nimen tähden.
Paavali oli jopa mielistynyt näihin ahdistuksiin, koska hän tiesi, miksi hän Mestarinsa tavoin joutui kärsimään.
Useimmat meistäkin joudumme kantamaan kipumme ja sairautemme hautaan asti.
Apostoli Jaakob sanoo:
”Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä ” (Jaakob 1:1-2).
Herra antakoon meille viisautta, että oppisimme mekin pitämään pelkkänä ilona joutuessamme koettelemuksiin ja kiusauksiin.
Herra vastaa rukouksiimme, kun uskossa ja epäilemättä tätä rukoilemme (Jaakob 1:5,6).
--
1. Ah, tiesi usko haltuun Herran ja turvaa Isään rakkaaseen. Hän auttaa nyt ja kruunaa kerran myös sinut taivaan autuuteen. Ken tiensä uskoo Herralle, ei rakenna se hiekalle.
4. Hän aina meille lohdutuksen tuo oikealla hetkellä. Hän kuulee hartaan kaipauksen ja pysyy meitä lähellä. Hän ehtii kyllä auttamaan, yllättää meidät armollaan.
(Virsi 370:1,4)- Pequel
en arvostele kirjoitti:
mutta rehellisesti oikaisen niitä vääristymiä, jotka tiedän vääristymiksi.
Kirjoitat näin:
"Jos tällaiset tutkimukset ja niihin luottavat aina leimataan saatanan sanansaattajiksi ja huonommiksi uskoviksi, niin ihan turha niiden "oikeiden uskovien" puhua mitään totuudesta ja sen etsimisestä."
En käytä tuollaista arviota kenestäkään ihmisestä, enkä tuomitse ikinä ihmisiä. Pyrin kertomaan totuutta, vaikka tiedän, että se totuus, jota kerron on monille vastenmielinen.
Toivon sydämestäni, että sinäkin saat vielä elää ihmeitä tekevän Jumalan kanssa ja ehkäpä uskaltautua todistamaan niistä ihmeistä. Helppoa se ei tule olemaan, mutta se antaa elämään valtavan rauhan ja ilon siitä, että saa Jeesuksen eteen kärsiä ja tehdä jotakikaan työtä hänen eteensä.>Pyrin kertomaan totuutta, vaikka tiedän, että se totuus, jota kerron on monille vastenmielinen. <
siis PYRIT kertomaan? Sanamuodosta voisi saada sen käsityksen, että se ei aina onnistu :)?
Mistä muuten olet niin varma, että tiedät totuuden? - Pequel
Jeesus on totuus ja kuka Häneen uskoo on löytävä totuuden.esittämääni kysymykseen.
Muutama kommentti viestistäsi:
>Sana lupaa: te saatte terveyden Jeesuksen Nimessä, Hänen haavainsa kautta olette parannetut. <
Todellisuudessa uskovia kuolee sairauksiin ihan samaan tahtiin kuin ateistejakin. Miksi näin?
>Mitä mieltä on suunata ajatukset johonkin tutkimukseen, jolla ei ole mitään merkitystä uskon ja todellisuuden kanssa. <
Ohhoh! Jos kuulet huhupuheita tai tarinoita, jotka tukevat uskoasi, uskot ne kakistelematta. Mutta jos kuulet huhupuheita tai tarinoita, jotka ovat uskoasi vastaan, et usko niitä alkuunkaan.... eikös niin?
Kiinnostaako sinua siis totuus jostakin asiasta ollenkaan????
Minusta tällä tutkimuksella oli nimenomaan hyvin paljon tekemistä todellisuuden kanssa, jos haluaa vain aukaista silmänsä ja korvansa todellisuudelle.
>Minäkin ole parantunut, monesta vaivasta joita lääkäri ei olisi voinut parantaa. <
Ihan kaikella kunnioituksella: Epäilen, että näin on todellisuudessa tapahtunut. Se mitä uskot tapahtuneen on sitten ihan toinen asia...ja sitähän on turhaa kiistää. - teidät
Pequel kirjoitti:
>Pyrin kertomaan totuutta, vaikka tiedän, että se totuus, jota kerron on monille vastenmielinen. <
siis PYRIT kertomaan? Sanamuodosta voisi saada sen käsityksen, että se ei aina onnistu :)?
Mistä muuten olet niin varma, että tiedät totuuden?saa vääntämään asian, kuin asian. Mene sinäkin itseesi ja mieti sitä.
Näyttäisi, että tuo sana, jonka nostit esille ja jolla näyt PYRKIVÄN saamaan aikaan epäluotettavan kuvan sen sanan käyttäjästä, näyttäisi olevan käytetty raamatussa, aivan luotettavassa mielessä.
1. Kor. 12:31
Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
1. Kor. 14:1
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
1. Kor. 14:12
Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
1. Tess. 5:15
Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
Hepr. 12:14
Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
2. Piet. 1:5
niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
2. Piet. 1:10
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
2. Piet. 3:14
Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; - Pequel
teidät kirjoitti:
saa vääntämään asian, kuin asian. Mene sinäkin itseesi ja mieti sitä.
Näyttäisi, että tuo sana, jonka nostit esille ja jolla näyt PYRKIVÄN saamaan aikaan epäluotettavan kuvan sen sanan käyttäjästä, näyttäisi olevan käytetty raamatussa, aivan luotettavassa mielessä.
1. Kor. 12:31
Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
1. Kor. 14:1
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.
1. Kor. 14:12
Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.
1. Tess. 5:15
Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
Hepr. 12:14
Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
2. Piet. 1:5
niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
2. Piet. 1:10
Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
2. Piet. 3:14
Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;se oli lähinnä humoristinen heitto, jota et näköjään ymmärtänyt.
Joka tapauksessa pyrkiminen osallisiksi armolahjoista, pyrkiä tekemään hyvää ja mainitsemasi muut esimerkit ovat kyllä ihan eri asia, kuin pyrkiä puhumaan totuutta. Mutta turhaa turista siitä enempää....
Edelleen kylläkin jäi epäselväksi, mistä tiedät, että juuri sinulla on se ainoa totuus? - täällä
Pequel kirjoitti:
se oli lähinnä humoristinen heitto, jota et näköjään ymmärtänyt.
Joka tapauksessa pyrkiminen osallisiksi armolahjoista, pyrkiä tekemään hyvää ja mainitsemasi muut esimerkit ovat kyllä ihan eri asia, kuin pyrkiä puhumaan totuutta. Mutta turhaa turista siitä enempää....
Edelleen kylläkin jäi epäselväksi, mistä tiedät, että juuri sinulla on se ainoa totuus?VÄÄRISTELLÄÄN sanomaani. Minä kerron pyrkimyksenäni olevan julistaa totuutta, sinulle ja muille, mutta kuten sinäkin sen omalta kohdaltasi voit todeta, se pyrkimys jää usein pyrkimykseksi, sillä vain pieni osa voi ottaa vastaan Jumalan totuuden.
Tuon hengen, jossa sinä vääristelet sanomisiani, tunnen menneiltä ajoilta ja tuo henki on niin itseään korostava, että olen äärettömän kiitollinen, että Jeesus vapautti minut yhteisöstä, jossa tuo henki on yleinen ja toimii henkilöiden kautta, jotka eivät tahdo elää joka hetkisessä parannuksessa, mutta ovat kyllä armon valmiit ottamaan vastaan.
Armo ei ole sellainen, että se kuuluu jokaiselle, vaan se on sellainen, että se kuuluu heille, jotka tahtovat elää Jumalan tahdossa.
Armosta on tehty halpaa kauppatavaraa ja sitä jaetaan joka torilla.
Mistä totuuden tietää. Me ihmiset olemme langenneet syntiin ja siksipä emme voi luottaa omiin järkeilyihimme tai tunteisiimme, mutta niin valtava on ARMO, jonka Jumala uskovilleen lahjoittaa, että armosta pelastettu saa sisimpäänsä TOTUUDEN HENGEN, joka todista JUMALAN SANAN, ja se SANA on jokaiselle mahdollistettu saataville RAAMATUSTA. - kokemukseni.
Pequel kirjoitti:
se oli lähinnä humoristinen heitto, jota et näköjään ymmärtänyt.
Edelleen kylläkin jäi epäselväksi, mistä tiedät, että juuri sinulla on se ainoa totuus?Tuosta sinun heh, heh, ilmaisustasi tuli mieleen, miten silloin, kun aikanaan kävin luterilaisessa raamattupiirissä, siellä oli hyvä henki ihmisten kesken, niin kauan, kun kukaan ei poikennut yleisestä näkemyksestä, mutta jos joku olikin saanut enemmän, eli vaikkapa Jumalan opetusta, jota heidän keskuudessaan ei opetettu ja kertoi siitä toisille, niin alkoivat nämä "uskon ystävät" vinosti hymyilemään tai naureskelivat ääneen, tai tyrmäsivät tiedon sanoillaan.
Useimmiten se tyrmäys kuitenkin tapahtui vaikenemalla ja osoittamalla, että sinun puheesi ja tietosi eivät meitä kiinnosta tippaakaan.
Tämä entinen tiivis yhteisö on tänään haihtunut taivaan tuuliin, sillä joku on perustanut oman raamattupiirin, toinen on mennyt johonkin toiseen seurakuntaan, joku kuollut, joku jäänyt ulkopuolelle jne.
Se yksimielisyys, joka siellä vallitsi ei kestänyt mitään uutta ja nyt on aika, jolloin Jeesus antaa meille koko totuutensa tietoon ja palauttaa meitä saman uskon piiriin, mitä oli alkuseurakunnassa, eli uskoon elävään Jumalaan ja sen kykenevät vastaanottamaan vain he, joilla on nöyrä sydän, eli lihasydän.
Sairaat paranevat, ihmiset puhuvat uusin kielin, profetoivat....., sillä kaiken lihan päälle Jumala laskee Henkensä ja hänen poikansa ja tyttärensä unia näkevät..... - Totuuden puhuja
kokemukseni. kirjoitti:
Tuosta sinun heh, heh, ilmaisustasi tuli mieleen, miten silloin, kun aikanaan kävin luterilaisessa raamattupiirissä, siellä oli hyvä henki ihmisten kesken, niin kauan, kun kukaan ei poikennut yleisestä näkemyksestä, mutta jos joku olikin saanut enemmän, eli vaikkapa Jumalan opetusta, jota heidän keskuudessaan ei opetettu ja kertoi siitä toisille, niin alkoivat nämä "uskon ystävät" vinosti hymyilemään tai naureskelivat ääneen, tai tyrmäsivät tiedon sanoillaan.
Useimmiten se tyrmäys kuitenkin tapahtui vaikenemalla ja osoittamalla, että sinun puheesi ja tietosi eivät meitä kiinnosta tippaakaan.
Tämä entinen tiivis yhteisö on tänään haihtunut taivaan tuuliin, sillä joku on perustanut oman raamattupiirin, toinen on mennyt johonkin toiseen seurakuntaan, joku kuollut, joku jäänyt ulkopuolelle jne.
Se yksimielisyys, joka siellä vallitsi ei kestänyt mitään uutta ja nyt on aika, jolloin Jeesus antaa meille koko totuutensa tietoon ja palauttaa meitä saman uskon piiriin, mitä oli alkuseurakunnassa, eli uskoon elävään Jumalaan ja sen kykenevät vastaanottamaan vain he, joilla on nöyrä sydän, eli lihasydän.
Sairaat paranevat, ihmiset puhuvat uusin kielin, profetoivat....., sillä kaiken lihan päälle Jumala laskee Henkensä ja hänen poikansa ja tyttärensä unia näkevät.....Ovat myöskin luterilaisuudestsa, sehän oli minun rippikouluni, ja muutenkin olin mielestäni luterilainen.
Udesti syntymisen kautta, saatuani Pyhän Hengen lahjoja, näin lapun joka kotiin jaetiin siinä kutsutiin seurakunnan raamattupiiriin.
Keskustelemaan Hengen lahjoista, minä innostui oikein ja ajattelin, raamattupiirissä syttyneen Hengen.
Menin raamattyupiiriin ja iloissani kerroin heille, minä olen saanut Pyhän Hengen lahjoja.
Mikä oli vastaan otto, minut tyrmättiin täysin.
Minua pidettiin pahan lähettiläänä, Miksi näin. ihmettelen sitä näin vuosen jälkeenkin?Rukouspiirin johtaja tuli tiellä vastaa vaihtoi tien toiselle puolelle ja syleskeli.
Näikö on tänäkin päivänä?
Onneksi en ollenkaan välitä tänäpäivänä pilkasta, koska tiedän olevani oikealla tiellä.
Jeesustahan pilkatiin samoin.
Tiedän sen että raamattu on totta ja tiedän sen, että millään jalla ei Hegen lahjat minnekään kadonnet.
Pistämpä tähän kysymyksen, missä vaiheessa Pyhä Henki lahjoineen sammui???
Millon tuli vaihe jolloin Pyhän Hengen lahjoja ei enään tarvitttu???
Henkeä kyllä yritetään smmuttaa oikein urakalla,
Mutta oneksi Jeesus pitää omistaan huolen, voi kumpa ei niin pajon eksyisi, ihmis poloja kun niitä eksyy. - Betsy67
on toinenkin kirjoitti:
kun on nähnyt lääkärin todistuksen,
on suuntautunut uskoltaan lääkääriin ja hänen pätevyyteensä.
Hänen uskonsa kohde ei ole Jeesus, eikä Jumala.
Hän ei siis usko ihmeitä tekevään Jumalaan ennenkuin
ihminen (lääkäri) on vahvistanut ihmeparantumisen tieteellisesti.
Tämä paljastaa uskon suuntautumisen luotuun, (tieteeseen)
(luodun vahvistukseen) eikä Luojaan, joka on
kaiken elämän antaja ja ihmiskehon kutoja (äidin kohdussa)
Jumalalla on pääsy "varaosahuoneeseen" Hänellä on kaikki
mahdollisuudet parantaa ja luoda uutta.
Hän on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti.
Minäkin parannuin ujoudestani, vapauduin peloista ja
arkuudesta ja lakkasin häpeämästä itseäni,
löydettyäni Jeesuksen Vapahtajakseni.
Minulla ei ole näistä tietenkään lääkärintodistusta,
mutta kymmenittäin minut lapsesta saakka tunteneita ihmisiä
todistamassa. Mutta eihän ihmisten todistus epäuskoa kumoa.
Tämän maailman jumala on niin sokaissut ihmisten mielen "sakallaan",
ettei sinne loista se valo, joka tulee Kristuksen evankeliumista.
Jeesus on silti muuttumaton Majesteetti. Hän voi kaiken mitä tahtoo!
Näissä "ihmekeskusteluissa" emme saa unohtaa pääasiaa: "Jeesuksen varsinainen tehtävä oli julistaa syntejä anteeksi" (2:10).
Tätä Jeesus piti ruumiillista terveyttä tärkeämpänä.
Tänäänkin meidän pääsanomamme on; "Sinun syntisi annetaa sinulle anteeksi" (5).
Jumala etsii ja kutsuu syntisiä omistamaan tämän sanoman omalle kohdalle.
Älä hylkää tätä kutsua!- Totuuden puhuja
Jeesus on synnit antava anteeksi, niille jotka tunnustaa synnit hänelle.
Tunnistaa itse omat syntinsä, monikin luulee että riittä kun sanoo ota syntini, mutta kun Pyhä Henki uudesti syntyneessä ihmisessä, on myös tietoisuus missä olet rikkonut Jumalaa vastaan.
On myös tiedostamattomia syntejä alitajunnassa, joka johtaa tekoihin, jotka ovat Jumalan sanan vastaisia.
Tärkeintä on, että taivuttaa tahtonsa Jeesuksen eteen ja tahtoo pudistua.
Ensin on usko ja tahto uudistua, sydämen ympärileikkauksella.
Eihän uutta viiniä laskea vanhoihin leileihin.
Jeesus on omilleen rauha ja rakkaus.
Toivo ja kurotautuminen sitä kohti joka ei ole näkyväistä. Totuuden puhuja kirjoitti:
Jeesus on synnit antava anteeksi, niille jotka tunnustaa synnit hänelle.
Tunnistaa itse omat syntinsä, monikin luulee että riittä kun sanoo ota syntini, mutta kun Pyhä Henki uudesti syntyneessä ihmisessä, on myös tietoisuus missä olet rikkonut Jumalaa vastaan.
On myös tiedostamattomia syntejä alitajunnassa, joka johtaa tekoihin, jotka ovat Jumalan sanan vastaisia.
Tärkeintä on, että taivuttaa tahtonsa Jeesuksen eteen ja tahtoo pudistua.
Ensin on usko ja tahto uudistua, sydämen ympärileikkauksella.
Eihän uutta viiniä laskea vanhoihin leileihin.
Jeesus on omilleen rauha ja rakkaus.
Toivo ja kurotautuminen sitä kohti joka ei ole näkyväistä."...missä olet rikkonut Jumalaa vastaan".
---
Jumalan sana on lakia ja evankeliumia.
Laki ilmaisee Jumalan pyhän tahdon ja kurittaa meitä Kristuksen luo (Room, 3:24).
Evankeliumi on iloinen sanoma Jumalan armosta, joka tarjotaan meille Kristuksessa (Lk. 2:10-11). Näitä ei pidä sekoittaa toisiinsa.
--
Syntisen rukous:
” Oi sinä kaikkein armollisin,
ristiinnaulittu Herra Jeesus Kristus.
Armahda minua, vaivaista syntistä,
ja katso puoleeni laupeutesi silmin,
niin kuin sinä katsoit Pietariin, kun hän oli kieltänyt sinut,
ja niin kuin sinä katsoit syntiseen naiseen fariseuksen kodissa
ja ryöväriin ristinpuulla.
Anna minulle pyhä armosi,
että minä niin kuin Pietari itkisin syntejäni,
niin kuin syntinen nainen sinua sydämestäni rakastaisin
ja ryövärin kanssa saisin katsella pyhiä kasvojasi
taivaassa iankaikkisesti”.- Totuuden puhuja
Tapio522 kirjoitti:
"...missä olet rikkonut Jumalaa vastaan".
---
Jumalan sana on lakia ja evankeliumia.
Laki ilmaisee Jumalan pyhän tahdon ja kurittaa meitä Kristuksen luo (Room, 3:24).
Evankeliumi on iloinen sanoma Jumalan armosta, joka tarjotaan meille Kristuksessa (Lk. 2:10-11). Näitä ei pidä sekoittaa toisiinsa.
--
Syntisen rukous:
” Oi sinä kaikkein armollisin,
ristiinnaulittu Herra Jeesus Kristus.
Armahda minua, vaivaista syntistä,
ja katso puoleeni laupeutesi silmin,
niin kuin sinä katsoit Pietariin, kun hän oli kieltänyt sinut,
ja niin kuin sinä katsoit syntiseen naiseen fariseuksen kodissa
ja ryöväriin ristinpuulla.
Anna minulle pyhä armosi,
että minä niin kuin Pietari itkisin syntejäni,
niin kuin syntinen nainen sinua sydämestäni rakastaisin
ja ryövärin kanssa saisin katsella pyhiä kasvojasi
taivaassa iankaikkisesti”.Jeesusken nimi vaputti meidät vapauteen, Hän ei meitä asettanut lain alle vaan vapaksi laista.
Lainalla kun on lainalaisuuden raskas viitta.
Jeesus on vapaus rakkaus ja kaiken, sen on armosta Hän meille antanut.
Ei tienaamisen kautta vaan, vapauttaen meidät Pyhän Hengen kautta.
Uudestisyntymisen kautta, tulee lahjaksi vapautus, jokainen ihminen on syntinen epätäydellinen.
Jeesuksen kautta meidän tulee armahtaa itseämmekin, eikä kantaa taakoja itse, koska Jeesus on taakat sovittanut jo.
Meidän tulee taivuttaa tahtoa, jotta voisimme vapauttua, jokapäivähän on armo uusi.
Jumala rakaisee niitä, jotka kieltävät Jeesuksen ristin työn.
Miksi sinuakin ei armahdettaisi, kun etsit totuutta.
Jeesus ei kutsumustaan kadu, ei myöskään kurita vaan rakkaudella opettaa.
Nuhde kuitenkin on suurinta rakkautta, minäkin tiedän sen jos jään iman nuhdetta olen huolissani.
Koetuksessa minuakin punniataan, oleko oppinut ei Herra hylkää vaikka koettelee, joskus kovastikkin.
Hänen lapsensahan tarvitsevat välillä vitsaa, kaikki on vain kasvuksi, että jalostuisimme täälä mailmassa ja olisimme kestävät, kunnes Hän tulee. - hyvää päivää!
Jeesusken nimi vaputti meidät vapauteen, Hän ei meitä asettanut lain alle vaan vapaksi laista.
Lainalla kun on lainalaisuuden raskas viitta.
Jeesus on vapaus rakkaus ja kaiken, sen on armosta Hän meille antanut.
Ei tienaamisen kautta vaan, vapauttaen meidät Pyhän Hengen kautta.
Uudestisyntymisen kautta, tulee lahjaksi vapautus, jokainen ihminen on syntinen epätäydellinen.
Jeesuksen kautta meidän tulee armahtaa itseämmekin, eikä kantaa taakoja itse, koska Jeesus on taakat sovittanut jo.
Meidän tulee taivuttaa tahtoa, jotta voisimme vapauttua, jokapäivähän on armo uusi.
Jumala rakaisee niitä, jotka kieltävät Jeesuksen ristin työn.
Miksi sinuakin ei armahdettaisi, kun etsit totuutta.
Jeesus ei kutsumustaan kadu, ei myöskään kurita vaan rakkaudella opettaa.
Nuhde kuitenkin on suurinta rakkautta, minäkin tiedän sen jos jään iman nuhdetta olen huolissani.
Koetuksessa minuakin punniataan, oleko oppinut ei Herra hylkää vaikka koettelee, joskus kovastikkin.
Hänen lapsensahan tarvitsevat välillä vitsaa, kaikki on vain kasvuksi, että jalostuisimme täälä mailmassa ja olisimme kestävät, kunnes Hän tulee.Jumalan Henki on opettanut sinulle samat asiat, mitkä minäkin olen häneltä opiksi saanut.
Jeesus todella täytti lain, ei kumonnut, vaan täytti ja nyt hän kertoo meille jokaiselle, että kaikki laki ja profetiat riippuvat kahdesta suurimmasta käskystä, eli näistä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä niin, kuin itseäsi.
Ja Jeesus kertoo meille, että rakkaus on laintäyttymys.
Nämä kaksi suurinta käskyä pitävät sisällään kaikki pienimmät käskyt, joista Jeesus kieltää meitä purkamasta sitä kaikkein pienintäkään, mutta miten ihminen joka elää täytetyssä laissa, eli rakkaudessa, purkaisikaan pienintäkään käskyä, sillä ei hän saata valehdella, ei varastaa, ei himoita lähimäisensä omaa........
Lankeemus houkuttelee kyllä elämään Jeesuksen opetusten vastaisesti, mutta Jeesus antoi meille Henkensä ja tämä Henki varjelee meidät joutumasta lankeemukseen, jos kuitenkin lankeamme saamme nousta parannuksen teon kautta, sillä niin suuri on armo.
Mitä pidemmälle me tällä tiellä pääsemme, sitä pienemmäksi me tahdomme tulla, eli sitä mielummin me suostumme naulaamaan lihantahtomme ristille ja näin Kristus kasvaa meissä ja sen myötä meistä tulee vapaampia ja vapaampia.
On valtavaa armoa, että saamme myös nuhteita, sillä jos emme niitä koskaan saisi, ei Jumala meistä välittäisi.
Siunaan sinua ja sitä totuutta mitä sinä jaat muidenkin saataville.
Ihmeteko lienee sekin, kun vielä saan armon kävellä ja syödä omin neuvoin sairaudestani huolimatta.
Niin...ihmettä sinänsä koko elämäni ja uudestisyntymiseni (Joh. 3:5) ja Pyhän Hengen lahjan saaminen.
Ihmettä sekin, kun Jeesus on antanut uskon ja rauhansa sydämeeni.
Ihmettä sekin, kun Jumalan Sana Pyhän Hengen kautta tekee työtänsä joka päivä sydämessäni,opettaen, ohjaten, virvoittaen, uudistaen, lohduttaen...nuhdellenkin välillä, jos eksyn väärälle tielle.
Niin..., meillä on ihmeellinen Neuvonantaja, väkevä Jumala, Jeesus Kristus, syntiemme sovittaja.
Ihmeellistä on Jumalan ARMO, joka osaksemme on tullut, ilman mitään omia ansioita.
Kiitos Jumalalle!
---
Jos joku haluaa tehdä tyhjäksi nämä kohdallani tapahtuneet ihmeteot, niin minulla lienee lupa syyttää sellaista henkilöä epäuskoisesta suhtautaumisesta Raamatun Sanan lupauksia kohtaan.- noita sinulle tapahtuvia
asioita haluaisi tyhjäksi tehdä. Noitahan Jeesus meille Raamatussa lupaa, rauhaa ja rakkautta ja kaikkinaista huolenpitoa.
En ainakaan minä ala sinulle vastaan väittämään, enkä kerjäämään todistuksia, että puhutko totta, vai valehteletko. - että olet saanut
tuntea Herran armon osallasi.
Minua kummastuttaa edelleenkin se, että miksi toinen tosiuskova saa avun, toinen taas joutuu kuolemaan tuskissaan?
Jos sinä kohtaisit tälläisen kuolevan ihmisen, miten selittäisit asian hänelle? - Totuuden puhuja
että olet saanut kirjoitti:
Minua kummastuttaa edelleenkin se, että miksi toinen tosiuskova saa avun, toinen taas joutuu kuolemaan tuskissaan?
Jos sinä kohtaisit tälläisen kuolevan ihmisen, miten selittäisit asian hänelle?Vastaan tähän viesttiin omalta kohdaltani, vaikkei kysymystä minulle osoittettukkaan.
Minä olen saanut uusiutua, Jeesuksen armon kautta synneistä jotka minussa riippui, ja tunnen olevani vapaa.
Kuitenkin tehden parannusta muistojen mudossa tulevista synneistä, jotka minuun tuli vuosikymmenten myötä, toki uusia syntejäkin ilmaantuu.
Ruumiillisen sairauksista en taas ole saanut parntua, niinkuin monet kansasisareni ja veljeni.
Mutta olen ajatellut näin, ehkä Herra edelleen minua kasvattaa, pitkämielisyydessä ja kärsivällisyydessä.
Tiedän sen, että toisille vaan on annettu todistuksenvuoksi nopea parantuminen.
Toivo minulla on niin suuri, että tiedän Jeesuksen tahtonsa mukaan minutkin parantavan omalla ajallaan ja sitten todistan siitä.
Jos Hänen tahtonsa on, riipunkin nyt raaamatun lupauksissa ja uskossa, eihän usko häpeään saata.
Sanahan sanoo: Minun Jeesuksen nimessä oltte terveet.
Ja raamatun sana on totuus, ja näin tapahtuu kun uskomme. - kohdannut
että olet saanut kirjoitti:
Jos sinä kohtaisit tälläisen kuolevan ihmisen, miten selittäisit asian hänelle?muutaman kuolevan. Vanhana kuollut uskovainen täti oli täynnä rauhaa kuoleman lähestyessä ja voisin sanoa hänen iloineen kuolinvuoteellaan, koska hän USKOI, että hän saa kohta nähdä Jeesuksen. Hän oli syvässä rauhassa loppuun saakka.
Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA.
Eritysesti iloitsen, että sain kysyä nuorelta kuolevalta, että tahtooko hän antaa elämänsä Jeesukselle ja hän tahtoi ja nukkui levollisesti poissa.
Vastaan kysymykseesi näin:
Uskovaiselle minun ei tarvitse selittää mitään siitä, että hän ei parantunut sairaudestaan joka tuo kuoleman, sillä uskovaisen sisässä on VOIMA, joka takaa uskovaiselle levollisuuden kaiken keskellä.
Tämä lähemmäs yhdeksänkymmentä vuotias täti kuoli kahden viikon sairastamisen jälkeen. Siihen asti hän hoiti kaikki asiansa itse ja eli hyvää, rauhan täyttämää elämää uskoen lapsen uskollaan Jumalaan.
Tämä nuori kuoli muutaman kuukauden jälkeen sairauden alkamisesta, muutaman päivän kuluttua siitä, kun hän tahtoi antaa elämänsä Jeesukselle ja hänkin lähti levollisesti uskossa turvaten Jeesukseen.
Jeesus yhdistää kuoleman ja sairauden syntiin ja parantaessaan hän sanoo syntien olevan anteeksi annetut, eli syntien anteeksi saaminen parantaa ihmisen.
Synti toi kuoleman, mutta kuolema ei voi pitää Jeesuksen omia ja synti toi sairauden, mutta sairaus ei jää uskovaisen osalle.
Alkuseurakunnan aikan jokainen sairas parani, jos uskoi ja he jäivät sairastamaan, jotka eivät uskoneet.
Usko, jonka tulee olla niin lapsenmielinen, että se ei käy arvostelemaan Raamattua takaa vapauden ja terveyden.
Sairaus kuuluu uskovaisenkin elämään. Itse olen saanut armon uskoa aivan lapsesta lähtien, mutta uudesti syntymiseni tapahtui vasta aikuisena, jolloin tunnustin Jeesuksen ihmisten edessä Herrakseni. Siihen asi olin puhunut Jumalasta tai Taivaan Isästä.
Sen jälkeen olen saanut tuntea VOIMAN sisälläni ja tämä voima on taannut minulle terveyden ja rauhan.
Kuitenkin juuri uudesti syntymiseni jälkeen olen käynyt muutaman vakavan sairauden läpi ja kaikista Jeesus on minut hetkessä parantanut ja jokaisen sairauden jälkeen olen havainnut, että minä on tahtonut tulla pienemmäksi, jotta Jeesus saa minusta isomman tilan. Eli minun on sanottava, että ainakin kohdallani sairaudet on Jeesus kääntänyt voitoksi, eli siunaukseksi.
Meidän on rukoiltava Jeesuksen nimessä ja meidän on puhuttava Jumalastamme, sillä nimellä, minkä hän itselleen antoi, eli JEESUS. On muistettava, että Jumala oli ITSE ristillä Pojassaan, eli vaikka yksin Jeesus ilmensi meille puolestamme kärsijän, niin Jumala kärsi puolestamme kolmiyhteisenä. Jeesuksen kärsimys on kertakaikkinen, eli Jumalan kärsimys puolestamme ei tule toistumaan, eli meidän on uskottava se nyt ja samalla meidän on uskottava, että usko liittää meidät Jeesuksen ruumiiseen ja vain se takaa meille rauhan Jumalassa.
Raamattu kertoo, että Isä luovutti meidät Jeesukselle ja Jeesuksella on kaikki valta meihin nähden, eli meidän on nostettava kunniaan Jeesus Kristus, joka yksin kykeni meidät pelastamaan kuolemalta ja sairaudelta, eli synniltä, sovittamalla meidän syntimme.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikessa yhtä, mutta koska Jumala ilmoittaa meille, että vain Jeesuksessa me kelpaamme hänelle, niin se on uskottava, eikä kenenkää pidä kuvitella, että hän itsenään saapuu Jumalan luokse.
Jeesuksen ruumiinjäsenet kokevat toki koviakin, sairastavat ja kärsivät, mutta se ei ole pysyvä olotila, vaan pysyvä olotila on rauha ja vapaus.
Jeesus lupasi jättää meille rauhan ja voin vain todeta omalta kohdaltani, että hän täytti lupauksensa, sillä silloinkin, kun olin ihmisten puolelta, eli lääkärien sanomana kuolemaan tuomittu, sain vain ihmetellä sitä syvää rauhaa sisälläni.
Eli Jumalan vatakunta on VOIMASSA. kohdannut kirjoitti:
muutaman kuolevan. Vanhana kuollut uskovainen täti oli täynnä rauhaa kuoleman lähestyessä ja voisin sanoa hänen iloineen kuolinvuoteellaan, koska hän USKOI, että hän saa kohta nähdä Jeesuksen. Hän oli syvässä rauhassa loppuun saakka.
Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA.
Eritysesti iloitsen, että sain kysyä nuorelta kuolevalta, että tahtooko hän antaa elämänsä Jeesukselle ja hän tahtoi ja nukkui levollisesti poissa.
Vastaan kysymykseesi näin:
Uskovaiselle minun ei tarvitse selittää mitään siitä, että hän ei parantunut sairaudestaan joka tuo kuoleman, sillä uskovaisen sisässä on VOIMA, joka takaa uskovaiselle levollisuuden kaiken keskellä.
Tämä lähemmäs yhdeksänkymmentä vuotias täti kuoli kahden viikon sairastamisen jälkeen. Siihen asti hän hoiti kaikki asiansa itse ja eli hyvää, rauhan täyttämää elämää uskoen lapsen uskollaan Jumalaan.
Tämä nuori kuoli muutaman kuukauden jälkeen sairauden alkamisesta, muutaman päivän kuluttua siitä, kun hän tahtoi antaa elämänsä Jeesukselle ja hänkin lähti levollisesti uskossa turvaten Jeesukseen.
Jeesus yhdistää kuoleman ja sairauden syntiin ja parantaessaan hän sanoo syntien olevan anteeksi annetut, eli syntien anteeksi saaminen parantaa ihmisen.
Synti toi kuoleman, mutta kuolema ei voi pitää Jeesuksen omia ja synti toi sairauden, mutta sairaus ei jää uskovaisen osalle.
Alkuseurakunnan aikan jokainen sairas parani, jos uskoi ja he jäivät sairastamaan, jotka eivät uskoneet.
Usko, jonka tulee olla niin lapsenmielinen, että se ei käy arvostelemaan Raamattua takaa vapauden ja terveyden.
Sairaus kuuluu uskovaisenkin elämään. Itse olen saanut armon uskoa aivan lapsesta lähtien, mutta uudesti syntymiseni tapahtui vasta aikuisena, jolloin tunnustin Jeesuksen ihmisten edessä Herrakseni. Siihen asi olin puhunut Jumalasta tai Taivaan Isästä.
Sen jälkeen olen saanut tuntea VOIMAN sisälläni ja tämä voima on taannut minulle terveyden ja rauhan.
Kuitenkin juuri uudesti syntymiseni jälkeen olen käynyt muutaman vakavan sairauden läpi ja kaikista Jeesus on minut hetkessä parantanut ja jokaisen sairauden jälkeen olen havainnut, että minä on tahtonut tulla pienemmäksi, jotta Jeesus saa minusta isomman tilan. Eli minun on sanottava, että ainakin kohdallani sairaudet on Jeesus kääntänyt voitoksi, eli siunaukseksi.
Meidän on rukoiltava Jeesuksen nimessä ja meidän on puhuttava Jumalastamme, sillä nimellä, minkä hän itselleen antoi, eli JEESUS. On muistettava, että Jumala oli ITSE ristillä Pojassaan, eli vaikka yksin Jeesus ilmensi meille puolestamme kärsijän, niin Jumala kärsi puolestamme kolmiyhteisenä. Jeesuksen kärsimys on kertakaikkinen, eli Jumalan kärsimys puolestamme ei tule toistumaan, eli meidän on uskottava se nyt ja samalla meidän on uskottava, että usko liittää meidät Jeesuksen ruumiiseen ja vain se takaa meille rauhan Jumalassa.
Raamattu kertoo, että Isä luovutti meidät Jeesukselle ja Jeesuksella on kaikki valta meihin nähden, eli meidän on nostettava kunniaan Jeesus Kristus, joka yksin kykeni meidät pelastamaan kuolemalta ja sairaudelta, eli synniltä, sovittamalla meidän syntimme.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kaikessa yhtä, mutta koska Jumala ilmoittaa meille, että vain Jeesuksessa me kelpaamme hänelle, niin se on uskottava, eikä kenenkää pidä kuvitella, että hän itsenään saapuu Jumalan luokse.
Jeesuksen ruumiinjäsenet kokevat toki koviakin, sairastavat ja kärsivät, mutta se ei ole pysyvä olotila, vaan pysyvä olotila on rauha ja vapaus.
Jeesus lupasi jättää meille rauhan ja voin vain todeta omalta kohdaltani, että hän täytti lupauksensa, sillä silloinkin, kun olin ihmisten puolelta, eli lääkärien sanomana kuolemaan tuomittu, sain vain ihmetellä sitä syvää rauhaa sisälläni.
Eli Jumalan vatakunta on VOIMASSA.mukaan Poika ja Pyhä Henki itse, eikä kumpikaan voi tehdä mitään ilman Jumalan voimaa; [Joh. 16:13; Matt. 20:23; Mark.10].
Vain Isä YKSIN on totinen Jumala, kaikki muut ovat "niin sanottuja" jumalia, [Joh.17:3; 1. Kor. 8:5]. Pojallakin on Isältä saatu jumaluus, jolla Paavalin mukaan ei voi kerskata samalla tavalla kuin Isä omalla Jumaluudellaan, [Job 41:11; (41:2)].
1. Kor. 4:7
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"
Joh. 5:19
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESTÄNSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.«"
Joh. 5:30
En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
Joh. 14:10
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
- Edelläolevassa Tapio
tuo selvästi esille sen, kuinka ihmonen saa synnit anteeksi uskon kautta:
"Jeesuksen varsinainen tehtävähän oli julistaa syntejä anteeksi (2:10).
Tätä Jeesus piti ruumiillista terveyttä tärkeämpänä."
"2:5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
Toisessa ketjussa Tapio kiivailee sen puolesta, että kaste poistaa taianaomaisesti synnit,
ilman että tarvitaan uskoa tai halua noudattaa Jeesuksen sanoja.
Mikähän se Tapion oppi oikein on????
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175610
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus03841Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2252819- 412515
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432211Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme141548- 381410
- 1681327