Jeesuksen asettaman lepopäivän, sapatin vietto, on uskoa Jeesuksen vanhurskauteen meissä!
Sunnuntain vietto itsevanhurskautta
10
104
Vastaukset
- vanhurskauttamista
6:1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa
16:15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
13:10 ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla. - parempi?
Jokainen kristitty suhtautuu erilaisten päivien viettämiseen haluamallaan tavalla ja kristittyjen tulee kunnioittaa toisiaan rakkauden hengessä, toisiaan loukkaamatta. Tuomion mittapuuna viimeisenä päivänä on ainoastaan usko Kristukseen ja se, miten lähimmäisiä on kohdeltu. Epäusko Kristuksen evankeliumia kohtaan johtaa kadotukseen. Pelastuksen etsiminen Mooseksen lain mukaisista teoista tai Mooseksen lain mukaisten tekojen asettaminen pelastumisen ehdoksi, päinvastoin kadottaa ja merkitsee evankeliumin mitätöintiä. Sapatin pitämisen korostaminen ja kristittyjen tuomitseminen sunnuntain viettämisen takia on - varsinkin Kolossalaiskirjeen varoituksien valossa - osoitus hengellisestä ylpeydestä ja farisealaisesta omahyväisyydestä, halusta olla muita parempia.
- lasten merkki!
Uskon ja kuuliaisuuden merkki, lapseuden merkki.
. Mat. 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
Ilm. 20:12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ilmi 22:3. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
- Tai Elleniä
Niin missä kohden Jeesuksen Testamentia (Raamattu) Jeesus sen lauantaisapatin "ASETTAA"?
Ja missä kohden "Suurta taistelua" Ellen sen asettaa?- Sapattia
ei ole koskaan poistettu Jumalan asetuksista. Keisari Konstantin on nykyinen Kristikunnan Jumala onhan hän Yhdessä oman aikansa Piispojen kanssa muuttanut kristityille lepopäiväksi sunnuntain. Hän ei näet halunnut mitenkään loukata Aurinkojumalain palvojain pyhääpäivää. Yks Aurinkojumalainen pakana vaan!
- saapttilaki asetetaan
Sapattia kirjoitti:
ei ole koskaan poistettu Jumalan asetuksista. Keisari Konstantin on nykyinen Kristikunnan Jumala onhan hän Yhdessä oman aikansa Piispojen kanssa muuttanut kristityille lepopäiväksi sunnuntain. Hän ei näet halunnut mitenkään loukata Aurinkojumalain palvojain pyhääpäivää. Yks Aurinkojumalainen pakana vaan!
Missä kohden uuden liiton TESTAMENTTIAAN Jeesus asettaa sapatin?
Ja mitä se sisältää - mitä kieltoja, mitä noudatettavia määräyksiä?
Ja ennenkaikkea: mikä päätarkoitus?
Vasta löydettyäsi em. asiat Sanasta, vasta sitten voit alkaa omahyväiseksi ja alkaa luottaa itseesi.
- päivillä
Sunnuntai pyhyys=ihmisen asetus=yö
Sapatin pyhyys=Jumalan asetus=kirkas päivä Sunnuntaita viettävä ei valikoi päiviä, eikä tuomitse vapaasti muun päivän valinneita.
Se ei ole omavanhurskautta, vaan jumalallista viisautta.
Lauantain viettäjät eivät suvaitse mitään muuta päivää lepopäoväksi. Ei itselle eikä muille. He siis valikoivat päiviä.
Ovat omavanhurskaita, itsekeskeisiä ja rakkaudettomia. Ainakin tässä asiassa.- Keisarin
Palvottavakseen: En tuomitse Antin keisari kulttia. Olkoon Antti uskollinen Keisarilleen!
- ajanlasku myös
Keisarin kirjoitti:
Palvottavakseen: En tuomitse Antin keisari kulttia. Olkoon Antti uskollinen Keisarilleen!
Jumalan armosta senaikainen keisari aloitti uuden ajanlaskun Uuden Liiton alkamisen muistamiseksi.
Ensimmäisen vuosisadan kristityiltä keisari senkin hyvän idean, että sunnuntai pyhitettäisiin Jeesukselle Kristukselle, eikä jumalille.
Tämä on selvää historian tuntemusta, joka selviää mm. Isosta Raamatun Tietosanakirjasta.
Et sinä, eikä kukaan voi antaa antille yksinoikeutta historiallisiin käsityksiin tahi raamatullisiin totuuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070