Uuden CRV:n muodot ovat vieneet sydämeni, joten kys. auto saattaa hyvinkin olla seuraava autovalintani :) Tässä vaiheessa kiinnostaisi tietää sekä diesel- että bensamallin huoltoväli, mahtaakohan joku tietää?
Huoltoväli?
25
10810
Vastaukset
- Hondissa
Kaikissa Hondissa on huoltoväli 20.000km.
- Uusi CDV
Siis diesel- ja bensakoneissa sama huoltoväli? Ja tuossa ei ole aikarajoitusta (esim. 20 000 km tai 1 vuosi) kuten monilla muilla merkeillä?
- aikaväli
Uusi CDV kirjoitti:
Siis diesel- ja bensakoneissa sama huoltoväli? Ja tuossa ei ole aikarajoitusta (esim. 20 000 km tai 1 vuosi) kuten monilla muilla merkeillä?
Varmista autosi huoltovälit Hondan merkkihuollosta.
Sanoohan sen jo maalaisjärkikin, jotta vähintään kerran vuodessa pitää öljyt vaihtaa auton moottoriin vaikka sillä ei ajettaisi kuin muutama tuhat kilometriä. - Uusi CRV
aikaväli kirjoitti:
Varmista autosi huoltovälit Hondan merkkihuollosta.
Sanoohan sen jo maalaisjärkikin, jotta vähintään kerran vuodessa pitää öljyt vaihtaa auton moottoriin vaikka sillä ei ajettaisi kuin muutama tuhat kilometriä."Varmista autosi huoltovälit Hondan merkkihuollosta."
Minulla kun ei vielä ole Hondaa ja siksi nimenomaan kyselenkin, kun olisin tuosta CRV:stä kiinnostunut.
"Sanoohan sen jo maalaisjärkikin, jotta vähintään kerran vuodessa pitää öljyt vaihtaa auton moottoriin vaikka sillä ei ajettaisi kuin muutama tuhat kilometriä."
No eipä näin ole ainakaan nykyisessä autossani (BMW), jossa auto itse ilmoittaa huollon tarpeen. Siihen vaikuttavat mm. kuinka paljon autolla on ajettu maantiellä ja kuinka paljon kaupungissa. Lisäksi Volkkareissa taitaa olla huoltoväli 2 vuotta tai 30 000 km. Se siitä "maalaisjärjestä". - maalaisjärkeä
Uusi CRV kirjoitti:
"Varmista autosi huoltovälit Hondan merkkihuollosta."
Minulla kun ei vielä ole Hondaa ja siksi nimenomaan kyselenkin, kun olisin tuosta CRV:stä kiinnostunut.
"Sanoohan sen jo maalaisjärkikin, jotta vähintään kerran vuodessa pitää öljyt vaihtaa auton moottoriin vaikka sillä ei ajettaisi kuin muutama tuhat kilometriä."
No eipä näin ole ainakaan nykyisessä autossani (BMW), jossa auto itse ilmoittaa huollon tarpeen. Siihen vaikuttavat mm. kuinka paljon autolla on ajettu maantiellä ja kuinka paljon kaupungissa. Lisäksi Volkkareissa taitaa olla huoltoväli 2 vuotta tai 30 000 km. Se siitä "maalaisjärjestä".Maalaisjärki sanoo, Veho huoltoon voi soittaa ja kysellä Honda huolto asioista, vaikka ei edes aikoisi ostaa hondaa.
Maalaisjärki sanoo myös, 2-vuoden ja/tai 30.000km huoltoväli on aivan varmasti liian pitkä, kestäähän auton moottorit todennäköisesti takuuajan vaikka et vaihtaisi öljyjä kertaakaan, tosin öljyn kulutus nousee huimasti tuollaisilla öljynvaihto väleillä.
Yksi syy Öljyn vuosittaiseen öljyn vaihtoon on öljytilaan kondensoituva vesi.
P.S.
2 vuotta tai 30 000 km huoltoväli on aivan varmasti liian pitkä se on pelkkä markkinointi keino, jolla uusavuttomia narrattavia höppönöitä hööpötetään. - sittenkin niin...
maalaisjärkeä kirjoitti:
Maalaisjärki sanoo, Veho huoltoon voi soittaa ja kysellä Honda huolto asioista, vaikka ei edes aikoisi ostaa hondaa.
Maalaisjärki sanoo myös, 2-vuoden ja/tai 30.000km huoltoväli on aivan varmasti liian pitkä, kestäähän auton moottorit todennäköisesti takuuajan vaikka et vaihtaisi öljyjä kertaakaan, tosin öljyn kulutus nousee huimasti tuollaisilla öljynvaihto väleillä.
Yksi syy Öljyn vuosittaiseen öljyn vaihtoon on öljytilaan kondensoituva vesi.
P.S.
2 vuotta tai 30 000 km huoltoväli on aivan varmasti liian pitkä se on pelkkä markkinointi keino, jolla uusavuttomia narrattavia höppönöitä hööpötetään.... että 1 v / 20 000 km on markkinointijippo, jolla hölmöjä autonostajia jymäytetään huoltamaan autoaan turhankin usein? Katsos kun jälleenmyyjät saavat huolloista RAHAA! Vähän samanlainen markkinointikikka kuin esim. Kian pitkä takuu, joka tulee todella kalliiksi huoltojen ollessa hinnakkaita ja huoltovälin ollessa lyhyt. Tietysti yksi - ja todennäköisesti oikea - vastaus voi olla, että toisten autonvalmistajien koneet kestävät paremmin kuin toiset, ja näin ollen kaikki eivät uskalla myöntää moottoreilleen yli vuoden huoltovälejä.
Ja käsittääkseni tämä on KESKUSTELUPALSTA, joten jos miksi ihmeessä sinun pitää olla kommentoimassa tyyliin "soita maahantuojalle", jos et tiedä kysymykseen vastausta. Jos sinä et tiedä CRV:n huoltovälejä, niin se ei tarkoita sitä, etteikö joku toinen niitä tällä palstalla tietäisi.
Kummasti nuo VAG-konsernin ja Bemarien koneet tuntuvat kestävän satoja tuhansia kilometrejä, vaikka niitä huolletaan "vain" silloin kuin niitä huolto-ohjelman mukaan kuuluukin huoltaa - ilman ylimääräistä öljynkulutusta. Olen kyllä kuullut, että vesi voi kondensoitua moneen paikkaan, mutta että öljyn sekaan. Ettet vaan olisi hätäpäissäsi keksinyt koko jutun :D - maalaisjärkeä
sittenkin niin... kirjoitti:
... että 1 v / 20 000 km on markkinointijippo, jolla hölmöjä autonostajia jymäytetään huoltamaan autoaan turhankin usein? Katsos kun jälleenmyyjät saavat huolloista RAHAA! Vähän samanlainen markkinointikikka kuin esim. Kian pitkä takuu, joka tulee todella kalliiksi huoltojen ollessa hinnakkaita ja huoltovälin ollessa lyhyt. Tietysti yksi - ja todennäköisesti oikea - vastaus voi olla, että toisten autonvalmistajien koneet kestävät paremmin kuin toiset, ja näin ollen kaikki eivät uskalla myöntää moottoreilleen yli vuoden huoltovälejä.
Ja käsittääkseni tämä on KESKUSTELUPALSTA, joten jos miksi ihmeessä sinun pitää olla kommentoimassa tyyliin "soita maahantuojalle", jos et tiedä kysymykseen vastausta. Jos sinä et tiedä CRV:n huoltovälejä, niin se ei tarkoita sitä, etteikö joku toinen niitä tällä palstalla tietäisi.
Kummasti nuo VAG-konsernin ja Bemarien koneet tuntuvat kestävän satoja tuhansia kilometrejä, vaikka niitä huolletaan "vain" silloin kuin niitä huolto-ohjelman mukaan kuuluukin huoltaa - ilman ylimääräistä öljynkulutusta. Olen kyllä kuullut, että vesi voi kondensoitua moneen paikkaan, mutta että öljyn sekaan. Ettet vaan olisi hätäpäissäsi keksinyt koko jutun :D>Olen kyllä kuullut, että vesi voi kondensoitua moneen paikkaan, mutta että öljyn sekaan<
-Voihan vee sinua uusavutonta, ei öljy ja vesi tietenkään sekoitu VESI kondensoituu sinne öljytilaan joka hiton autossa joka on suomen vaihtelevassa ilmastossa.(ruostuttaen autosi moottorin osat sisältäpäin),
Veden kondensoitumisen takia pitää vaihtaa autoon myös jäähdytys ja jarrunesteetkin aika ajoin.
LUE HUOLELLISESTI aivan minkä tahansa automerkin vaikkapa VAG-konsernin autojen huoltokirjasta, siellä lukee selkeästi, öljyt pitää vaihtaa useammin vaikeissa olosuhteissa, vaikeita ajo olosuhteita on esim. vaihteleva ilmasto (talvi pakkaset) ja usein toistuva lyhyiden matkojen ajaminen (kaupunki ajo, perävaunun vetäminen jne.
Moottori Öljyt kannattaa vaihdattaa 10.000km välein ja/tai ainakin kerran vuodessa jos haluaa autonsa moottorin olevan pitkäikäinen.
Esim. Honda Civin VTEC moottoreita valmistettu kymmeniä miljoonia, eikä Honda tehtaan tiedossa ole vielä ainuttakaan ajamalla rikkimennyttä VTEC moottoria.
P.S.
Älä vaan jatkossakaan lue autosi huoltokirjasta mitä siellä kerrotaan erityisolosuhteista jolloin ölynvaihtoväliä pitää tihentää vaan usko . - ihan varma?
maalaisjärkeä kirjoitti:
>Olen kyllä kuullut, että vesi voi kondensoitua moneen paikkaan, mutta että öljyn sekaan<
-Voihan vee sinua uusavutonta, ei öljy ja vesi tietenkään sekoitu VESI kondensoituu sinne öljytilaan joka hiton autossa joka on suomen vaihtelevassa ilmastossa.(ruostuttaen autosi moottorin osat sisältäpäin),
Veden kondensoitumisen takia pitää vaihtaa autoon myös jäähdytys ja jarrunesteetkin aika ajoin.
LUE HUOLELLISESTI aivan minkä tahansa automerkin vaikkapa VAG-konsernin autojen huoltokirjasta, siellä lukee selkeästi, öljyt pitää vaihtaa useammin vaikeissa olosuhteissa, vaikeita ajo olosuhteita on esim. vaihteleva ilmasto (talvi pakkaset) ja usein toistuva lyhyiden matkojen ajaminen (kaupunki ajo, perävaunun vetäminen jne.
Moottori Öljyt kannattaa vaihdattaa 10.000km välein ja/tai ainakin kerran vuodessa jos haluaa autonsa moottorin olevan pitkäikäinen.
Esim. Honda Civin VTEC moottoreita valmistettu kymmeniä miljoonia, eikä Honda tehtaan tiedossa ole vielä ainuttakaan ajamalla rikkimennyttä VTEC moottoria.
P.S.
Älä vaan jatkossakaan lue autosi huoltokirjasta mitä siellä kerrotaan erityisolosuhteista jolloin ölynvaihtoväliä pitää tihentää vaan usko .Yritin löytää tietoa tuosta veden kondensoitumisesta öljytilaan, mutten löytänyt ensimmäistäkään viittausta kyseiseen asiaan. Sen tiedän ainakin, että jäähdytinneste sisältään nimenomaan korroosiota estäviä aineita, sillä jos korroosiota ei olisi, niin puhdas vesi olisi paras aine jäähdyttämiseen. Toki jäähdytinnesteen toinen ja ehkä oleellisempi tarkoitus näillä leveysasteilla on jäätymisen estäminen. Käsittääkseni jäähdytinneste "laimenee" iän myötä ja sen vuoksi sen jäätymisen- ja korroosionesto heikkenee, ja tästä syystä jäähdyinnesteitä vaihdetaan, eikä suinkaan sen takia, että jäähdytinnesteen sekaan olisi kondensoitunut vettä (joka siis on paras jäähdytinaine moottorille).
Mitä jarruihin tulee, niin eihän jarrunesteitä vaihdeta kuin isomman jarruremontin kohdalla, eli todella harvoin. Jos jarruputket ruostuvat, niin ne ruostuvat ulkoa päin, eikä suinkaan sisältä minkään kondensioveden vaikutuksesta.
Tuo Suomen vaihteleva ilmastokin kuulostaa hiukan hassulle, kun esim. Saksassa ja Japanissa on molemmissa lähes yhtä vaihtelevia kelejä kuin täällä, eli talvisin tulee lunta jne. Eli tuskinpa kummankaan maan autovalmistajille nämä Suomen olot niin poikkeukselliset ovat, että täällä pitäisi käyttää eri huolto-ohjelmia kuin muissa maissa, jossa talvet ovat pakkasen puolella.
Eli voisitko löytää muutaman artikkelin netistä, jotka puoltaisivat tuota kondensioveden kertymistä moottoriin, jäähdyttimeen ja jarruputkiin, niin väitteesi saisi hiukan enemmän pohjaa. - seurata
ihan varma? kirjoitti:
Yritin löytää tietoa tuosta veden kondensoitumisesta öljytilaan, mutten löytänyt ensimmäistäkään viittausta kyseiseen asiaan. Sen tiedän ainakin, että jäähdytinneste sisältään nimenomaan korroosiota estäviä aineita, sillä jos korroosiota ei olisi, niin puhdas vesi olisi paras aine jäähdyttämiseen. Toki jäähdytinnesteen toinen ja ehkä oleellisempi tarkoitus näillä leveysasteilla on jäätymisen estäminen. Käsittääkseni jäähdytinneste "laimenee" iän myötä ja sen vuoksi sen jäätymisen- ja korroosionesto heikkenee, ja tästä syystä jäähdyinnesteitä vaihdetaan, eikä suinkaan sen takia, että jäähdytinnesteen sekaan olisi kondensoitunut vettä (joka siis on paras jäähdytinaine moottorille).
Mitä jarruihin tulee, niin eihän jarrunesteitä vaihdeta kuin isomman jarruremontin kohdalla, eli todella harvoin. Jos jarruputket ruostuvat, niin ne ruostuvat ulkoa päin, eikä suinkaan sisältä minkään kondensioveden vaikutuksesta.
Tuo Suomen vaihteleva ilmastokin kuulostaa hiukan hassulle, kun esim. Saksassa ja Japanissa on molemmissa lähes yhtä vaihtelevia kelejä kuin täällä, eli talvisin tulee lunta jne. Eli tuskinpa kummankaan maan autovalmistajille nämä Suomen olot niin poikkeukselliset ovat, että täällä pitäisi käyttää eri huolto-ohjelmia kuin muissa maissa, jossa talvet ovat pakkasen puolella.
Eli voisitko löytää muutaman artikkelin netistä, jotka puoltaisivat tuota kondensioveden kertymistä moottoriin, jäähdyttimeen ja jarruputkiin, niin väitteesi saisi hiukan enemmän pohjaa.keskustelua. nyt tää näsäviisas kaveri vaan tais mennä hiljaseks =D mäkään en oo ikinä kuullu että vesi kondensoituis moottoriin tai muuallekaan ilmatiiviisiin osiin auton sisälle. mut antaa sen vaihdella öljyjä vaikka kaks kertaa vuodessa jos siitä tulee parempi mieli =D
- vedestä
ihan varma? kirjoitti:
Yritin löytää tietoa tuosta veden kondensoitumisesta öljytilaan, mutten löytänyt ensimmäistäkään viittausta kyseiseen asiaan. Sen tiedän ainakin, että jäähdytinneste sisältään nimenomaan korroosiota estäviä aineita, sillä jos korroosiota ei olisi, niin puhdas vesi olisi paras aine jäähdyttämiseen. Toki jäähdytinnesteen toinen ja ehkä oleellisempi tarkoitus näillä leveysasteilla on jäätymisen estäminen. Käsittääkseni jäähdytinneste "laimenee" iän myötä ja sen vuoksi sen jäätymisen- ja korroosionesto heikkenee, ja tästä syystä jäähdyinnesteitä vaihdetaan, eikä suinkaan sen takia, että jäähdytinnesteen sekaan olisi kondensoitunut vettä (joka siis on paras jäähdytinaine moottorille).
Mitä jarruihin tulee, niin eihän jarrunesteitä vaihdeta kuin isomman jarruremontin kohdalla, eli todella harvoin. Jos jarruputket ruostuvat, niin ne ruostuvat ulkoa päin, eikä suinkaan sisältä minkään kondensioveden vaikutuksesta.
Tuo Suomen vaihteleva ilmastokin kuulostaa hiukan hassulle, kun esim. Saksassa ja Japanissa on molemmissa lähes yhtä vaihtelevia kelejä kuin täällä, eli talvisin tulee lunta jne. Eli tuskinpa kummankaan maan autovalmistajille nämä Suomen olot niin poikkeukselliset ovat, että täällä pitäisi käyttää eri huolto-ohjelmia kuin muissa maissa, jossa talvet ovat pakkasen puolella.
Eli voisitko löytää muutaman artikkelin netistä, jotka puoltaisivat tuota kondensioveden kertymistä moottoriin, jäähdyttimeen ja jarruputkiin, niin väitteesi saisi hiukan enemmän pohjaa.Vettä (kosteutta) kondensoituu lämpötilan vaihtelun seurauksena etenkin metallipinnoille HUOM: etenkin suljetun tilan sisäpinnoille lämpötilan vaihteluiden johdosta.
Etenkin jarruputkistoon/säiliöön kondensoitunut vesi aiheuttaa huonontunutta jarrutustehoa sekä ruostumista kun siellä on vettä, siksi auton huolto ohjelmaan kuuluu AINA säännöllisesti tietyin aikavälein öljyn, jarru- ja pakkasnesteiden vaihdot..
Keskustelu tästä aiheesta päättyy osaltani tähän. - kerta vielä
seurata kirjoitti:
keskustelua. nyt tää näsäviisas kaveri vaan tais mennä hiljaseks =D mäkään en oo ikinä kuullu että vesi kondensoituis moottoriin tai muuallekaan ilmatiiviisiin osiin auton sisälle. mut antaa sen vaihdella öljyjä vaikka kaks kertaa vuodessa jos siitä tulee parempi mieli =D
...mäkään en oo ikinä kuullu että vesi kondensoituis moottoriin tai muuallekaan ilmatiiviisiin osiin auton sisälle....
-Vai et säkään oo kuullu....voi hellan lettas sentään.
Mistä hitosta teitä uusavuttomia nyhveröitä oikein sikiää?
Tee testi (jos osaat)pyydä isää tai äitiä se tekemään.
Laita tyhjä suljettu purkki pakastineen, ota muutaman tunnin päästä pois, avaa purkki vasta muutaman tunnin päästä kunhan se on ensin lämmennyt normaaliin huonelämpötilaan, kurkkaa sitten purkkiin, näetkö kosteutta purkissa
(Muistutan: kosteus on kondensoitunutta vettä) - Uusi CRV
vedestä kirjoitti:
Vettä (kosteutta) kondensoituu lämpötilan vaihtelun seurauksena etenkin metallipinnoille HUOM: etenkin suljetun tilan sisäpinnoille lämpötilan vaihteluiden johdosta.
Etenkin jarruputkistoon/säiliöön kondensoitunut vesi aiheuttaa huonontunutta jarrutustehoa sekä ruostumista kun siellä on vettä, siksi auton huolto ohjelmaan kuuluu AINA säännöllisesti tietyin aikavälein öljyn, jarru- ja pakkasnesteiden vaihdot..
Keskustelu tästä aiheesta päättyy osaltani tähän.Et sitten sinäkään löytänyt yhtään juttua netistä tuosta veden kondensoitumisesta moottoritilaan. Tietysti se mainostamasi maalaisjärki tässä tapauksessa tarkoittaisi sitäkin, että mikäli sinne jotain vettä kondensoituisikin, niin moottorin ollessa normaalissa käyntilämpötilassa moottori käy niin kuumana, että sinne kertynyt vesi haihtuisi muutamassa minuutissa, vai mitä mieltä itse olet?
Et myöskään osannut kommentoida tuota faktaa, että sekä Japanissa että Saksassa on myös talvi ja pakkasta, joten miksi väität Suomen olosuhteita jotenkin poikkeuksellisiksi veden kondensoitumisen suhteen.
Jos jarruputkistoon kertyvä vesi on mielestäsi nimenomaan se pahin juttu, niin miksi jarrunesteiden vaihto ei ole sitten autojen (Hondankaan) huolto-ohjelmassa läheskään joka vuosi, vaan ne vaihdetaan noin kolmen vuoden välein?
Entä miten kommentoit tuota veden kondensoitumista jäähdytinjärjestelmään, kun jäähdytinnesteestä on joka tapauksessa suurin osa vettä, niin mitä haittaa pienestä määrästä kondensiovettä on sen seassa?
Ei millään pahalla, mutta huru-ukon puheilta kuulostavat horinasi. Vedit ne joko hatustasi tai sitten olet sinisilmäisenä uskonut jonkun "asiantuntijan" Esson baarista kuultuja faktoja. Ehkäpä on todellakin hyvä, että sinä jätät tämän keskustelun tähän. - Hondan omistava
Uusi CRV kirjoitti:
Et sitten sinäkään löytänyt yhtään juttua netistä tuosta veden kondensoitumisesta moottoritilaan. Tietysti se mainostamasi maalaisjärki tässä tapauksessa tarkoittaisi sitäkin, että mikäli sinne jotain vettä kondensoituisikin, niin moottorin ollessa normaalissa käyntilämpötilassa moottori käy niin kuumana, että sinne kertynyt vesi haihtuisi muutamassa minuutissa, vai mitä mieltä itse olet?
Et myöskään osannut kommentoida tuota faktaa, että sekä Japanissa että Saksassa on myös talvi ja pakkasta, joten miksi väität Suomen olosuhteita jotenkin poikkeuksellisiksi veden kondensoitumisen suhteen.
Jos jarruputkistoon kertyvä vesi on mielestäsi nimenomaan se pahin juttu, niin miksi jarrunesteiden vaihto ei ole sitten autojen (Hondankaan) huolto-ohjelmassa läheskään joka vuosi, vaan ne vaihdetaan noin kolmen vuoden välein?
Entä miten kommentoit tuota veden kondensoitumista jäähdytinjärjestelmään, kun jäähdytinnesteestä on joka tapauksessa suurin osa vettä, niin mitä haittaa pienestä määrästä kondensiovettä on sen seassa?
Ei millään pahalla, mutta huru-ukon puheilta kuulostavat horinasi. Vedit ne joko hatustasi tai sitten olet sinisilmäisenä uskonut jonkun "asiantuntijan" Esson baarista kuultuja faktoja. Ehkäpä on todellakin hyvä, että sinä jätät tämän keskustelun tähän.Moottori öljyn sekaan kun ajetaan kylmissä olosuhteissa,mutta kun ajetaan pitkää osa haihtuu pois kuumassa moottorissa, jota ei kerkiä tapahtua kun ajetaan lyhyttä matkaa. Tästä syystä Hondan huoltokirjassa on vaihtoehtona lyhyempi huoltoväli (10tkm) kun ajetaan talvella yli 10 C pakkasessa paljon alle 15 km matkoja.
Myös jarrunesteeseen kertyy kosteutta aikaa myöten, mikä tuhoaa ennen pitkää sylinterit jotka ilmenee esim. että sylinterit ei enään palaudu kunnolla. - Hondan omistava
Hondan omistava kirjoitti:
Moottori öljyn sekaan kun ajetaan kylmissä olosuhteissa,mutta kun ajetaan pitkää osa haihtuu pois kuumassa moottorissa, jota ei kerkiä tapahtua kun ajetaan lyhyttä matkaa. Tästä syystä Hondan huoltokirjassa on vaihtoehtona lyhyempi huoltoväli (10tkm) kun ajetaan talvella yli 10 C pakkasessa paljon alle 15 km matkoja.
Myös jarrunesteeseen kertyy kosteutta aikaa myöten, mikä tuhoaa ennen pitkää sylinterit jotka ilmenee esim. että sylinterit ei enään palaudu kunnolla.Pitkä huoltovälit perustuu longlife öljyihin,Hondassa taasen käytetään tavallisia täyssynteettisiä öljyjä jotka ovat halvempia kuin ll-öljyt.
- Uusi CRV
kerta vielä kirjoitti:
...mäkään en oo ikinä kuullu että vesi kondensoituis moottoriin tai muuallekaan ilmatiiviisiin osiin auton sisälle....
-Vai et säkään oo kuullu....voi hellan lettas sentään.
Mistä hitosta teitä uusavuttomia nyhveröitä oikein sikiää?
Tee testi (jos osaat)pyydä isää tai äitiä se tekemään.
Laita tyhjä suljettu purkki pakastineen, ota muutaman tunnin päästä pois, avaa purkki vasta muutaman tunnin päästä kunhan se on ensin lämmennyt normaaliin huonelämpötilaan, kurkkaa sitten purkkiin, näetkö kosteutta purkissa
(Muistutan: kosteus on kondensoitunutta vettä)Älä nyt viitsi olla lapsellinen ja vääntää rautalangasta, mitä veden kondensoituminen tarkoittaa. Eiköhän se ole kaikille selvää.
Oletetaan, että tuo pakkasessa ollut purkki on metallia (eli kestää siis lämpöä) ja laitetaan sen veden kondensoitumisen jälkeen vaikkapa 10 minuutiksi sata asteiseen uuniin. Kurkkaa sitten purkkiin, näetkö kosteutta purkissa? - Uusi CRV
Hondan omistava kirjoitti:
Pitkä huoltovälit perustuu longlife öljyihin,Hondassa taasen käytetään tavallisia täyssynteettisiä öljyjä jotka ovat halvempia kuin ll-öljyt.
Kuulostaa ihan järkevälle tuo tekstisi, mutta luulisi, että ajomatkan sijaan puhuttaisiin minuuteista tuon kondenstioveden poistumisessa, sillä moottorin lämpötila on esim. ruuhkassa seistessä itse asiassa korkeampi kuin maantiellä huristellessa, eli luulisi 20 minuutin ajon riittävän kondensioveden poistumiseen, vaikka matkaa tuona aikana olisi ehtinyt kulkea alle tuon 15 kilometriä.
Mutta vaikken löytänytkään yhtään juttua netistä koskien kondensiovettä moottoritilassa, niin selityksesi kuulostaa uskottavalle.
Summa summarum: Hondan huoltoväli on 1 vuosi tai XX tuhatta kilometriä. Tämä ei toki ole mikään kynnyskysymys, ettenkö voisi CRV:hen siirtyä. Mutta onneksi tältä palstalta löytyi joku järkeväkin joka ymmärtää, että joillain autoilla voi todellakin ajaa pari vuotta putkeen ilman huoltoja - pelkäämättä että auto siitä kärsisi. Nykyisessä autossani tietokone laskee huoltotarpeen, eli se huomioi, kuinka pitkää ajoa ja missä olosuhteissa sillä on ajettu. - hööpötettäviä
Uusi CRV kirjoitti:
Kuulostaa ihan järkevälle tuo tekstisi, mutta luulisi, että ajomatkan sijaan puhuttaisiin minuuteista tuon kondenstioveden poistumisessa, sillä moottorin lämpötila on esim. ruuhkassa seistessä itse asiassa korkeampi kuin maantiellä huristellessa, eli luulisi 20 minuutin ajon riittävän kondensioveden poistumiseen, vaikka matkaa tuona aikana olisi ehtinyt kulkea alle tuon 15 kilometriä.
Mutta vaikken löytänytkään yhtään juttua netistä koskien kondensiovettä moottoritilassa, niin selityksesi kuulostaa uskottavalle.
Summa summarum: Hondan huoltoväli on 1 vuosi tai XX tuhatta kilometriä. Tämä ei toki ole mikään kynnyskysymys, ettenkö voisi CRV:hen siirtyä. Mutta onneksi tältä palstalta löytyi joku järkeväkin joka ymmärtää, että joillain autoilla voi todellakin ajaa pari vuotta putkeen ilman huoltoja - pelkäämättä että auto siitä kärsisi. Nykyisessä autossani tietokone laskee huoltotarpeen, eli se huomioi, kuinka pitkää ajoa ja missä olosuhteissa sillä on ajettu.---joillain autoilla voi todellakin ajaa pari vuotta putkeen ilman huoltoja----
Näköjään teitä hööpötettäviä riittää. - Uusi CRV
hööpötettäviä kirjoitti:
---joillain autoilla voi todellakin ajaa pari vuotta putkeen ilman huoltoja----
Näköjään teitä hööpötettäviä riittää.Tästä kommentista oli yhtä paljon hyötyä kuin kammasta kaljulle. Argumentointi siis puuttui. Toistaalta, jos mielipiteelle ei löydy perusteluja, niin eihän sitä silloin voi perustellakaan. Mutta käytä sinä toki autoasi huollossa vaikka kaksi kertaa vuodessa, jos siitä tulee jotenkin varmempi olo. En edes viitsi sanoa, ketä siinä silloin höynäytetään...
- crv 7002
maalaisjärkeä kirjoitti:
Maalaisjärki sanoo, Veho huoltoon voi soittaa ja kysellä Honda huolto asioista, vaikka ei edes aikoisi ostaa hondaa.
Maalaisjärki sanoo myös, 2-vuoden ja/tai 30.000km huoltoväli on aivan varmasti liian pitkä, kestäähän auton moottorit todennäköisesti takuuajan vaikka et vaihtaisi öljyjä kertaakaan, tosin öljyn kulutus nousee huimasti tuollaisilla öljynvaihto väleillä.
Yksi syy Öljyn vuosittaiseen öljyn vaihtoon on öljytilaan kondensoituva vesi.
P.S.
2 vuotta tai 30 000 km huoltoväli on aivan varmasti liian pitkä se on pelkkä markkinointi keino, jolla uusavuttomia narrattavia höppönöitä hööpötetään.no enpä ooo öljyn kulutuksen huomannu nousseen 07diesel cr-veessä ja huolto-ohjelman mukaan oon öljyt vaihellu kuus vuotta ja parisataa tuhatta k ämmää!Ja ei noissa lämmöissä millä moottorit käy puhdas vesi viihdy,se haihtuu...
- Kopipopi
Moro honda miehet.
Olen niin laiska että ajoin lyhyttä matkaa enkä jaksanut kävelää niin erehdyin kattomaan öljy tikkua ja hupsista oli aivan maitokahvin värinen öljy. Luulin että nyt on jäähdytys neste öljyn seassa. Vaihdoin öljyt ja avot kakki oli taas kondiksessa eli kondensiovettä - Anonyymi
Mobilin sivuilta (joku öljynvalmistaja) lainattua:
"...Moottoriöljyn kunto heikentyy ajan myötä, jolloin se ei enää tarjoa riittävää suojaa moottorille. Öljyyn voi kertyä pieniä määriä vettä moottorin jäähtymisen ja lämpenemisen myötä..."
Onko fysiikan lait muuttuneet tässä vuosikymmenen aikana?- Anonyymi
Totta. Öljykin heikkenee, etenkin Suomen olosuhteissa.
Mutta kuinka huoltovälit 2019 mallin autoisss?
Kuitenkin kerran vuodessa vaikka ajaisi vähän?
- Anonyymi
Hondissa nykyään huoltoilmaisin. Öljynvaihto tulee 11-13thkm kohdalla.
- Anonyymi
Huoltoilmaisin on ollut jo vuosia. Enemmän ajavilla se muuttuu kilometriperusteiseksi ja vähemmän ajavilla aikaperusteiseksi. Auto itse laskee kunkin ajoille sopivat huoltovälit, eli öljynvaihtoväli voi olla pitkäkin.
Huoltoilmaisimen on pystynyt ainakin näistä muutaman vuoden ikäisistä nollaamaan itse ja voi näin itsekin huolehtia osasta huolloista niin halutessaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltoilmaisin on ollut jo vuosia. Enemmän ajavilla se muuttuu kilometriperusteiseksi ja vähemmän ajavilla aikaperusteiseksi. Auto itse laskee kunkin ajoille sopivat huoltovälit, eli öljynvaihtoväli voi olla pitkäkin.
Huoltoilmaisimen on pystynyt ainakin näistä muutaman vuoden ikäisistä nollaamaan itse ja voi näin itsekin huolehtia osasta huolloista niin halutessaan.Pystyy nollaa ilmaisemisen. Ei pienennä öljynvaihtoväliä. Alle 13thkm. Ollut muutaman vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851