http://www.taloussanomat.fi/kahvitunti/2007/08/08/Kolumni: Googlailkaa kakaroitanne!/200718925/107?rss=4
Kuinka moni teistä googlaa tuttuja ja oletteko löytäneeet mitään ihmeellistä?
Satunnaisesti saatan googlettaa jonkun ihmisen, jos etsin jotakin erityistä. Harvemmin tulee huvin vuoksi etsittyä tietoa kenestäkään. Oman nimeni googletan säännöllisesti, että tiedän, mitä minusta puhutaan;)
Olipas eräs työnantajakin etsinyt nimelläni tietoa ennen työhaastattelua, kun tuntui tietävän esim. mun harrastukset aika hyvin.
Google löytää
46
32744
Vastaukset
- RockBull
Edellinen työnantajani on jo lopettanut toimintansa, mutta jostain syystä heidän nettisivut vielä toimivat. Nimeni on heidän sivuillaan ja salapoliisia leikkivä työvoimatoimiston virkailija laittoi päivärahani poikki ja minua epäiltiin huijauksesta. Ihan vaan siitä syystä, että google löysi nimeni kyseiseltä sivulta.
Aika syvältä!- skidisti liikaa aikaa
huhhuh! noiden virastojen tädeillä taitaa sitte olla sitä luppoaikaa tai jotain.. Voisivat keskittyä ehkä tekemään jotain hyödyllistä työtä, eikä tuollaista arvailua alkaa harjoittamaan, toi on aika naurettavaa!
- Omituista toimintaa
Jatkuiko karenssi vai peruttiinko se?
Virkailija ei sitten tullut soittaneeksi firmaan ja tarkistaneeksi asian oikeaa laitaa? Firman olemassaolon voi tarkistaa myös Patentti- ja rekisterihallituksen sivuilta tai http://www.yritysrekisteri.com.
Tätä palstaa lukiessa ihmetyttää työvoimatoimiston virkailijoiden "pätevyys". Eräs virkailija kertoi näillä palstoilla kuinka joutui hävittämään asiakkaan omien sivujen korjaustiedot, koska ei osannut korjata niitä sivuille. Ei tämä karenssin antajakaan hallinnut työtään. Tällaista ei voi sattua "oikeassa firmassa". Koko työvoimatoimisto taitaa olla vain lumetoimisto, jossa muka-hoidetaan asioita.
Jos olisit vienyt asian oikeuteen olisit saanut korvausta aiheutetusta vahingosta.
- pölyä pölyä
Nyt löytyy jo esim. pölyrätti ja pölyharja :D
- tottakai..!
etsitään xD Jos aihetta on! Eikö niin? Eikö kaikki tee tätä? :D
- columbo2007
Se vaan on niin, että Googlen tiedot ihmisistä eivät yleensä pidä paikkaansa ollenkaan.
Omalta osalta olen huomannut sen, että Googlettaessa
nimeni, niin se linkittyy jenkkilään.
Tämä väärä tieto ei pidä paikkaansa ollenkaan. Samoin on käynyt usealla tuttavallani.
Joten Googleen ei voi luottaa ollenkaan. - A--
columbo2007 kirjoitti:
Se vaan on niin, että Googlen tiedot ihmisistä eivät yleensä pidä paikkaansa ollenkaan.
Tämä väärä tieto ei pidä paikkaansa ollenkaan. Samoin on käynyt usealla tuttavallani.
Joten Googleen ei voi luottaa ollenkaan.Oletko ajatellut, että voi olla muitakin joilla on sama nimi kuin sinulla?
- Nimetön
A-- kirjoitti:
Oletko ajatellut, että voi olla muitakin joilla on sama nimi kuin sinulla?
Ajatellut.
Mutta minulla on onneksi niin harvinaiset etunimet
ja harvinainen sukunimi ettei se ihan heti tule
missään " vastaan ".
Keskustelussa on myös tarkoitettu pohtia sitä asiaa,
että miksi kaikkien pitäisi olla virtasia tai lahti-
sia.
On kummallista se, että pitää aina matkia etunimeä
lapselle antaessa väestörekisterin suosituimpaa
nimeä.
Mikään ei ole sen rasittavampaa ettei ihmiset osaa
ajatella itsenäisesti vaan pitää aina matkia muita.
Mikään ei ole myöskään rasittavampaa kuin se, että
jos etsii " vanhaa " tuttavaa 10 - 20 kpl nimiva-
likoimasta sitä oikeaa henkilöä.
Tämä ei varmaan tullut sinun mieleen? - tepa83
columbo2007 kirjoitti:
Joten Googleen ei voi luottaa ollenkaan.urpo x49
- Nimetön
tepa83 kirjoitti:
urpo x49
Minä kyllä tiedän syntyperäisenä 4 polven stadilai-
sena, vaikka asun täl hetkel böndel!
>>> Siis daijju on " köniin antamista ". Eli tulee
sanasta vedä daijjuun = turpaan veto!
Muu osa kuukkelista pitää paikkansa.
Kansa vaan kuvittelee, että kuukkelissa kerrottu on
totta.
Ei ole.
Kuukkelissa osa on asia tietoa osa ei!
Terveisin nimimerkki 50 vuotia tietokonealan
järjestelmäasiantuntija.
Joten kannattaa aina miettiä sitä mitä tänne
sinä kirjoitat tepa83!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- touhuaja
Satunnaisesti tekemisen puutteessa saatan googlettaa vaikkapa vanhoja luokkatovereitani tai muita tuttavuuksia. Ei mitään ihmeellistä ole löytynyt. Jostain syystä useimpia ei löydy ensimmäistäkään osumaa. Osa vanhoista tuttavista tosin saattaa elää nykyään eri sukunimellä, mutta nekin, joiden sukunimen tiedän, saattavat loistaa poissaoloaan. No, kaikkien elämä ei ole netissä.
Omaa nimeäni googletan silloin tällöin.Aika kuvaava otos tulee töitä ja harrastuksia ja osallisuuksia. Ja vaikka sukunimeni on melko harvinainen Suomessa, löytyypä kotomaasta itselleni kaima, etu- ja sukunimellä. Ei mitään hirveän noloa hän puuhastele, mutta en silti kaikkia hänen harrastuksiaan haluaisi "tililleni".- uteliaille stoppi
ettei nimelläni löydy eikä tule löytymään mitään.
- haluan tietää
uteliaille stoppi kirjoitti:
ettei nimelläni löydy eikä tule löytymään mitään.
miten etsitte?haluaisin tietää mitä omalla nimelläni löytyy???kiitos jo etukäteen neuvoista ja mitä sillä löytää?
- Vinkkinä vaan
haluan tietää kirjoitti:
miten etsitte?haluaisin tietää mitä omalla nimelläni löytyy???kiitos jo etukäteen neuvoista ja mitä sillä löytää?
Kaikella ystävyydellä... ; )
- Mie.....
Itse googletan omaa nimeäni, ja olen löytänyt kokonimi kaiman, (toinen nimi ei ole sama), mutta etu- ja sukunimi ovat.
- Pohjan-Akka
löytyy puhelimella: oma nimi ja haku.
En ole ainutlaatuinen.
- gogol.
tällaisella viestillä voi olla yli 5000 lukijaa?
- .............
Nii, siten :)
- Pohjan-Akka
Olen joskus , jos olen ollut vain netitse tekemisissä: olen etsinyt, josko kuvia löytyisi. Että onko komea ja sillei...
Myös jännänlaista tietoa historiastaan voi löytää joskus esim. jos laittaa jonkun sukunimen ja paikkakunnan: silmät ymmyrkäisinä saa lukea. että sus siunakhoon, mie ole tienykhään...
Aika monista siellä tietoa on.
terveisin
utelias ko piru- Pohjan-Akka
kokeilkaa tuoltakin kirjoitti:
http://www.fi/
"mauno ahonen" löytyy mitö läöutyymycket tacksamma ock sillei....
EMIL!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=Ef3GhVJVZCg
- Ninja26
Eli koskaa en oo ketää henkilöä googlettanu, ei oo ees käyny mielessä moinen homma. Ihmeellistä touhuu.
- sitten aika
antifiksu. eka kerran googletin jollain kirjaston
koneella ja henkilönimellä tottakai, jotain kirjailijaa, vaikken ollut tietsikkaa kunnolla koskaan nähnytkään. sitten on tullut tuttujakin
tutkittua..
- esimerkkejä
Embassy of Finland, London - Finnish CorrespondentsMs Anna Mård Taloussanomat, (Turun Sanomat, Kaleva, Keskisuomalainen, Etelä-Suomen Sanomat, Savon Sanomat) [email protected] mobile 44 (0)7816 788 035 ...
www.finemb.org.uk/doc/en/FINinGB/correspond.html - 9k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Tee merkintä
Suomen suurlähetystö, Lontoo - Suomalaisia kirjeenvaihtajiaAnna Mård Taloussanomat, lehtiryhmä (Turun Sanomat, Kaleva, Keskisuomalainen, Etelä-Suomen Sanomat & Savon Sanomat) [email protected] ...
www.finemb.org.uk/doc/fi/FINjaGB/kirjeenvaiht.html - 9k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Tee merkintä
[ Lisää tuloksia kohteesta www.finemb.org.uk ]
Markkinakommentti: Marks & Spencerin marttarealismia / pörssi ja ...Anna Mård. [email protected] · Toimittajan omat jutut · Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssi. Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei ...
www.taloussanomat.fi/.../2007/07/13/Markkinakommentti: Marks & Spencerin marttarealismia/200717105/103 - 54k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Tee merkintä
Markkinakommentti: Pääomaa virtaa idästä länteen / pörssi ja raha ...Kirjoittaja: Anna Mård, Lontoo. Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssi. Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen ...
www.taloussanomat.fi/.../2007/07/26/Markkinakommentti: P%E4%E4omaa virtaa id%E4st%E4 l%E4nteen/200717887/103 - 52k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Tee merkintä
[ Lisää tuloksia kohteesta www.taloussanomat.fi ]
Omasana.fiAnna Mård ... Anna Mård. Lontoon kirjeenvaihtaja [email protected]. “Talous on inhimillistä toimintaa ja kiinnostava talousuutinen on ihmisennäköinen. ...
www.omasana.fi/anna-mard/ - 23k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Tee merkintä
Suomalainen.com - kirjakauppasi verkossaAnna palaa!: kahden viikon tehokas rasvanpolttodieetti. Toimitusaika 2-5 työpäivää. kpl. 2006, sidottu. 35,00. 5. Mård, Taija ...
www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=getAuthorProducts&authorid=354317 - 40k - Välimuistissa - Samankaltaisia sivuja - Tee merkintä- sun nimi
Anna Mård ?
Ikävää kun on liian yksilöllinen nimi, google paljastaa heti kaiken.
- Hemmetti!
Kyseisien sivujen ylläpitäjä ei suostu
poistamaan typeriä viestejäni, jotka oon
kirjoittanut omalla nimelläni. Aion kyllä ottaa
selvää voinko johonkin lakiin vedoten vaatia
ylläpitoa poistamaan viestini. Mielestäni
mikään täällä netissä ei saisi olla
peruuttamatonta. Onko kohtalotovereita???- Nettiapina
Lähes kaikki netissä tallentuu archive.org-tietokantaan. Sieltä löytyy kaikki ammoisina aikoina hävinneet sivut ja niiden versiot.
Eikä niitä sieltä pois saa. - Salattu ei pysy salaisena
Netissä oli vertaistukena henkilökohtaista läppää salasanan takana ja sitten vertaistuen petturi pläjäytti sivut julkisiksi. Siellä on kaikki minun psyykeni heilahtelut.
Olinpa sinisilmäinen! :(
Mutta muiden ei pidä olla. Kaikki netissä oleva tieto on oletusarvoisesti epäluotettavaa.
Kun luen työkkärin toiminnasta tässä ketjussa - niin jos se on totta- kaipaan paluuta Derkkulan aikoihin. Kymmenet suomalaiset stasilistalaiset voivat todistaa, että Stasi-listalle joutuneet olivat tulleet ilmiannetuiksi AIHEESTA eikä nettihuhun perusteella!
- hemmo
onneksi ei ole omalla nimelläni löytynyt mitään... huhhuh. se vasta karseata olisikin jos löytyisi jotain törkyä.
- sen verran tavisnimi
että osumia ropahtelee n.1000 kpl. Siinähän ihmettelevät miten moneen se ehtii vai onko se yhdenkään osuman takana?
- satunnaisesti
Itse olen hakenut tietoja uteliaisuuttani vanhoista koulukavereista tai työkavereista.Vanhojen heilojen tai ihastusten kuulumisia olen joskus myös selaillut,joistakin on joskus paljastunut varsin intiimejäkin tietoja,esim. lapsettomuushoidoista(oli kirjoittanut omalla nimellään vetoomuksen johonkin julkiseen foorumiin). Kannattaa olla varsin varovainen mitä tietoja kirjoittaa omalla nimellään ja minnekä.
- eivittukiin
nosta
- tyhmääkin tyhmenpi
hei miten saatte etsittyä omia tietojanne.en oo mikää tietokenörtti mut silti haluaisin kattoa jos ois musta jotai..kiitti
- googlettaa
tyhmääkin tyhmenpi kirjoitti:
hei miten saatte etsittyä omia tietojanne.en oo mikää tietokenörtti mut silti haluaisin kattoa jos ois musta jotai..kiitti
omalla nimellä voi tulla osumia - tai sitten ei ;) Suomessa on 5 - 6 saman nimistä (etun. sukun.) kuin itselläni on ja lisäksi yksi ns. kokonaan saman niminen, tosin paikkakunta ynnä muut jutut ihan erilaiset kuin itselläni - joten siitä tiesin ettei se ollut meikästä olevaa tietoa ;)
- columbo2007
googlettaa kirjoitti:
omalla nimellä voi tulla osumia - tai sitten ei ;) Suomessa on 5 - 6 saman nimistä (etun. sukun.) kuin itselläni on ja lisäksi yksi ns. kokonaan saman niminen, tosin paikkakunta ynnä muut jutut ihan erilaiset kuin itselläni - joten siitä tiesin ettei se ollut meikästä olevaa tietoa ;)
Ettei ole liikaa " Kalle Tappisia " tässä Suomen
maassa.
Ihmettelen muutenkin sitä miksi laitetaan lapselle
yleensä se sama muotinimi, joka johtaa Väestörekisterin suosituimman etunimen tilastoissa.
Kuten esim; mika. teemu, ari, kari, ville, kalle,
matti, seppo tässä vaan muutama esimerkki.
Se on todella hankalaan etsiä tutun henkilön puhe-
linnumeroa, jos hän on muuttanut, eikä ole samaa
numeroa käytössä tai häneen ei ole ollut yhteydes-
sä moneen vuoteen.
Tämä on todella ärsyttävää, jos hakusanaksi laittaa henkilön nimen, niin saa usean samalla ni-
mellä olevan henkilön tiedot ympäri Suomen. - Termospullo..
tyhmääkin tyhmenpi kirjoitti:
Ei tarvii olla tietokonenörtti googlatakseen oman nimen.
- Höyrysilitysrauta..
Termospullo.. kirjoitti:
Ei tarvii olla tietokonenörtti googlatakseen oman nimen.
Minä en edes tienny omaa nimeäni. Onneksi se löytyy kuuklesta.
- kyseliä
kokeilin, mutta en minä kylläkään saanut omia tietoja näkyviin, että neuvoisitko. ??
- columbo2007
Kaikkien tietoja.
Ole tyytyväinen ettei sinun tietoja siellä ole.
Yleensä ihmisten tiedot tulevat kuukkeliin esim:
työpaikan, järjestöjen, harrastusten tai muun vas-
taavan perusteella.
Yksi tapa on laittaa itse omat tiedot kuukkeliin.
Omalta osaltani googlettaessa nimeäni, kuukkeli
hakee ne minun suureksi huviksi Washingtoniin ja
Tukholmaan. Molemmat ovat osaltani väärin.
Voit hakea jonkun osoitetta ja puhelinnumeroa
eri puhelinoperaattorien nettisivuille kirjautu-
malla maksamalla operaattorille pienen liittymis-
maksun, joka on suuruudeltaan yleensä 0.49€/
liittyminen.
Liittymisesi jälkeen tee itsellesi helposti muis-
tettava salasana ja laita se myös talteen jonnek-
kin.
Tämän kertamaksun maksettuasi voit hakea operaat-
torien sivuilta tietoa henkilöistä joita etsit.
Operaattorien tiedot eivät aina ole täydellisiä
tai etsimääsi henkilöä ei välttämättä sieltä löy-
dy, jos henkilö on estänyt tiedon julkaisemisen.
- löytyy
Kerrotko miten sinne sivustolle pääsee?
- Nimetön
On laitettava hakuehdoksi seuraava teksti www.google.fi
Tämän jälkeen googlen sivusto aukeaa ja sitten sii-
hen hakukenttään se sana tai nimi, tai yritys jota hakee. Tämän jälkeen saattaa tulla oikea vastaus tai
sitten ei.
On muistettava se asia, että google ei aina ole oi-
keassa.
- vakea yksilöidä
"Olipas eräs työnantajakin etsinyt nimelläni tietoa ennen työhaastattelua, kun tuntui tietävän esim. mun harrastukset aika hyvin."
Tämä onnistuu, jos on sellainen nimi, joka varmasti erottuu muista ja tietysti sellaisia harrastuksia, joista on tietoja netissä. Vaikka sukunimeni ei ole ihan niitä tavallisimpia, etunimeni on niin yleinen, että täsmälleen samannimisiä henkilöitä löytyy Suomesta muutamia. Yleisimmpiä etu- ja sukunimien yhdistelmiä on varmasti kymmenillä henkilöillä, joiden erottaminen toisistaan pelkän Googlen avulla on usein mahdotonta. - Rampe 67
Googlesta löysin upouuden palstan www.vaalifoorumi.fi jonka on avannut maamme ehkä tunnetuin (tempauksistaan) vuorineuvos Suominen.
On se mahtavaa kun ikäihmisetkin jaksaa yrittää eikä suostu petiin jäämään... :-) - humbba bumb
Helsingin Sanomien Vieraskynä, 12.1.2004
Jotkut sinänsä ratkaisevat kantansa kirkkoon kirkon yhteiskunnallisen roolin perusteella kiinnostumatta itse uskonasioista. Kun olin nuori, oikeistolaiset kunnioittivat kirkkoa kommunismin vastustajana ja yhteiskunnallisen kurin ylläpitäjänä. Nyt kirkkoa johtava oma sukupolveni omaksui 60-luvulla uusvasemmistolaisen käsityksen oikeudenmukaisuudesta ja vaatimuksen, jonka mukaan kirkon on otettava yhteiskunnallista kantaa. Ikätoverini, joita valitaan piispoiksi ja muihin kirkon johtotehtäviin, eivät ole kääntäneet takkiaan. Heille oikeudenmukaisuus on epämääräistä sosialidemokratiaa, joka vivahtaa ujosti vihreälle.
Jos kirkosta kehittyy yhä ilmeisempi sosialidemokratian hengellinen siipi, porvarillinen ulosmarssi kirkosta voimistuu. En kannata tätä kehitystä.
http://www.terhopursiainen.fi/kirjoituksia.php?subactio n=showfull&id=1073910667&archive=&start_from=&ucat=3&su bpage=uusimmat- googlemaster
Kun kerran niin monet tuntuu googlailevan niin miksette liity aglocoon, aglocon viewbarissa olevia hakukoneita käyttämällä (google,live,yahoo ym. hakukoneita) saisitte myös pientä korvausta hakukoneen käytöstä.
Google maksaa aglocolle korvausta google hakupalkin käytön mukaan ja agloco jakaa tämän rahan jäsenilleen.
- maailma on menossa
Maailma on menossa suuntaan, jossa yksityisyys vähenee jatkuvasti. Nykyään ihmisiä myös kuvataan sekä valvontakameroilla että yksityisihmisten omilla leluilla. Sitä kautta nettiin päätyy kaikenlaista videopätkää, ja tämä ilmiö tulee vain kasvamaan tulevaisuudessa. Nythän tämä uusi todellisuus on muokannut enimmäkseen ns. julkkisten elämää. Nykyään kuka tahansa voi olla videoiva paparazzi.
Täytyy muistaa, että kuka tahansa voi laittaa nettiin kenen tahansa nimellä aivan mitä tahansa. Tällainen netitse mustamaalaaminen ei liene vielä yleistä (vai onko? koulukiusaaminen kai on jo juurtunut nettiin), mutta sellainen toiminta tulee varmasti yleistymään.
Saapa nähdä, miten lähdekritiikki pysyy kehityksessä mukana. Lopulta netistä tulee laari, jonka sisältö on yksityishenkilöiden kohdalla sekamelskaa. Jo muutaman vuoden päästä netti on niin pullollaan informaatiota ja disinformaatiota, ettei tiedä enää mihin uskoa.
Heikkohermoisille ja vainoharhaisille tämä kehitys on painajainen, mutta se painajainen jää pienen joukon painajaiseksi siinä vaiheessa, kun 2000-luvun alussa syntyneet ovat keski-ikäisiä.
Maailma muuttuu. Loppujen lopuksi ehkä parempaan suuntaan, mutta aika näyttää.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251