Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sairaat heitteillä!

haloooo

Taas yksi dementikko on kateissa, eikä kohtalosta ole tietoa.

Miksi yhteiskunta jättää nämä muistinsa menettäneet ihmiset elämään siten, että he eksyvät ja menehtyvät?

Kenen on vastuu, kun dementikoille ei anneta huoltapitävää hoitopaikkaa, eikä se todellakaan ole palvelutalo, josta päästetään karkaamaan.

Nämä vanhukset ovat eläneet raskaat sota-ajat ja näin vaurastunut Suomi heidät huomioi, jättää nääntymään yksinänsä jonnekin polkunsa varrelle.

Missä on heidän ihmisarvo?

3

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitoalalla töissä

      Työskentelen kotihoidossa. Paljon ovat ajat muuttuneet. Ennen kotihoidon asiakkaat olivat kohtuullisen hyväkuntoisia vanhuksia ja melko suuri osa oli myöskin lapsiperheitä. Siivoiltiin ja laitettiin ruokaa jne. Nykyään taas kotihoitotyö on hyvin hoitopainotteista. Asiakkaat ovat monisairaita, osa hyvinkin huonokuntoisia. Muistisairaita on paljon, samoin mielenterveysongelmaisia. Meillä kotihoidon työntekijöillä on kaikilla sama mielipide: Liian pitkään ihmiset joutuvat kärsimään kotonaan yksin ennen hoitopaikan saamista! Kotihoito ei voi tarjota kovin runsaita määriä hoitoa ja huolenpitoa yhtä asiakasta kohti!

      Nykyään johtoporras on määritellyt melkoisen vahvat perusteet ennen kuin hoitopaikkaa saa. Meillä hoitajilla on nykyään kotihoidossa täysi työ selviytyä työpäivästä. Asiat jäävät meitä hoitajiakin vaivaamaan. On vaikeaa jättää huonokuntoinen ja surullinen ihminen pitkäksi aikaa yksin kotiinsa odottamaan seuraavaa käyntiä.

      Johtoportaaseen siis luokaamme syyttävä katse...

    • olemme me

      Yhteiskunta olemme me, minä ja jopa sinä. Aina ulkoistetaan vastuu yhteiskunnalle ja laitoksille ynnä muille. Missä ovat näiden vanhusten perheet? Missä olet sinä?

      • dghjdhk

        Niin, toimitko itse humaanisti? Toimitko itse omaishoitajana, jotta tiedät mitä se tarkoittaa käytännössä?

        Suurin osa äänestäjistä toivoo päättäjien toimivan humaanisti, kuten lehdistä jatkuvasti saamme lukea. Politiikan päätöksenteossa vain sellainen asia ei ole tärkeä, vaan eri tahojen edut vaikuttavat eniten.

        Suomessa olisi rahaa jopa dementikkojen ja muiden sairaiden hyvään hoitoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe