uskontonsa aiheuttamista mielenterveysongelmista?
Em. ongelmat ovat ehkä marginaali-ilmiö, mutta merkittävä, koska niiden vaikutus yksilöön on pitkäaikainen tai jopa koko elämän kestävä.
Helluntailaiset eivät tässä suhteessa ole mikään poikkeus. Kaikki ääriuskovaiset ryhmät toimivat samalla lailla. Ongelmat kielletään säännönmukaisesti, koska ne eivät sovi systeemin imagoon. Heluntailaisuutta markkinoidaan henkisien ongelmien poistajana, joten niiden lisääntyminen on varsin kiusallista liikkeelle.
Mielenterveysongelmien kieltäminen aiheuttaa itse asiassa enemmän ongelmia kuin niiden avoin käsittely, koska ulkopuolisille välittyy kuva jonkinasteisesta salaseurasta ja kähminnästä sen sisällä.
Minulla ei ole väitteeni tueksi mitään tilastoja, mutta julkisuuteen vuotaneita juttuja on kohtalaisen paljon ja nämä ovat todennäköisesti vain jäävuoren huippu. Useimmat tapaukset käsitellään liikkeen sisällä, eivätkä tule koskaan julkisuuteen.
Tälläkin palstalla on esiintynyt muutamia asiaa koskevia kirjoituksia. Täällä helluntailaiset kirjoittajat leimaavat jutut ns. luopioiden julkisuuspropagandaksi tai provoiksi, eikä asiallista keskustelua synny.
Miksi helluntailaiset
eivät ota vastuuta
1
84
Vastaukset
- juha e
minäkin lukenut tutkimuksen missä oli eri uskontokunnista tutkittu ketkä ovat joutuneet hoidettavaksi laitoksiin. Helluntailaisia prosentuaalisesti oli selvästi eniten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701519
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361146- 49982
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html184852- 39769
- 49720
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530615- 56602
- 117595
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp74546