Tragikoomista tämä vastentahtoisen yrittämisen suunnittelu.
Siis olen tutkimuksissani havainnut, että esimerkiksi lääkäriyrittäjillä ei välttämättä ole toiminimeä.
http://www.lpy.fi/784?dsid13=gn8lc537e0ki8ef2pqldlaotb0
"Ammatinharjoittajalla ei välttämättä tarvitse olla toiminimeä. Toiminimeä ei myöskään pidetä sinänsä yhtiömuotona."
No sitten ennakkoperintärekisteriin ja jos tulot on yli 8400 EUR/vuosi, niin alv tulee kuvioihin mukaan, eli siis pitää tilittää joka kuukausi perityt alvit. Mutta mikä on veroprosentti jos myyskentelee työpanosta?
Ammatinharjoittaja ei tarvitse välttämättä toiminimeä
2
530
Vastaukset
- hieman...
Yksityinen elinkeinonharjoittaja voi olla ammatinharjoittaja tai liikkeenharjoittaja. Käytännössä ero lienee siinä, onko toimipaikkaa, jos on silloin on pidettävä kahdenkertaista kirjanpitoa. Samat paperit täytetään aloitettaessa, olipa kumpi vaan.
Arvonlisäverovelvollisuus syntyy, jos liikevaihto ylittää sen 8400 euroa, mutta tietenkin silloin on kysymys alasta, joka on arvonlisäverovelvollisuuden piirissä.
Tuota kysymystäsi en oikein ymmärtänyt. On aloja, joissa alv-prosentti on vaikkapa 8, esimerkiksi parturi-kampaamojen työt. Muitakin on.
Riippuu siitä minkä alan yrittäjä olet. Yleinen prosentti on 22, mutta poikkeuksia on. Kuten myös sitten niitä, joissa ei ole lainkaan arvonlisäverovelvollisuutta.
Tarkenna hiukan.- ammattitutkintomies
Valmistuin tietokoneasentajaksi aikuisryhmässä. Suunnitelmissa on myydä työpanosta yleensä sähköalan yrittäjille ja Autocad -piirtämisapua suunnittelijoille. Mahdollisesti pakkoraossa joudun tarjoamaan extraamista maajusseillekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233