Oletteko jo

käsitelleet aihetta?

Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta (1) temppelissäni olisi ruokaa. (2) Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot*. - Silloin saatte nähdä, että minä (3) avaan taivaan ikkunat ja (4) vuodatan teille sateen runsaan siunauksen. Minä (5) karkotan heinäsirkat mailtanne, (6) ne eivät enää tuhoa peltojenne satoa, (7) tarhojenne viiniköynnös ei jää hedelmää vaille, sanoo Herra Sebaot*. - Silloin (8) kaikki kansat ylistävät teidän onneanne, sillä (9) maanne on oleva ihana maa, sanoo Herra Sebaot*. (Mal. 3:10-12) [1938] [1992]

(1) Riittävästi varoja hengelliseen työhön ja toimintaan
(2) Jos et vielä ole vakuuttunut, saat ensin kokeilla
(3) Siunaus tulee yliluonnollisesti ylhäältä
(4) Onnistumme yli omien kykyjemme
(5) Vahingot ja onnettomuudet vähenevät
(6) Epäonnistumiset eivät tuhoa työtä
(7) Tehty työ tuottaa tulosta
(8) Ulkopuolisetkin huomaavat siunauksenne
(9) Koko perhe/koti/kansa saa siunauksen

*Tärkeisiin valtiollisiin sopimuksiin kirjoitetaan allekirjoitetus

4

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on oma käsitykseni ja perustuu Mooseksen lakiin. Siellä määrättiin, että kymmenykset tuli antaa leeviläisille heidän elannokseen, koska Herra ei ollut antanut leeviläisille maata perinnöksi. Kymmenykset annettiin vain maan hedelmästä ja karjasta. Jeesus oli puuseppä, rakentajan poika eikä laki määrännyt heitä maksamaan kymmenyksiä. Jeesus noudatti kaikessa lakia; Hän oli lain poika, lain alaiseksi syntynyt lunastaakseen meidät lain orjuuden alta. Ja Hän teki sen, kiitetty olkoon Herran nimi.

Näin sanoo laki:

3. Moos. 27:30,32
      Kaikki maan kymmenykset, sekä pellon viljasta että puiden hedelmistä, ovat Herran omat, pyhä lahja Herralle.

Ja kaikki kymmenykset raavaskarjasta ja pikkukarjasta, joka kymmenes eläin kaikesta, mikä kulkee paimenen sauvan alitse, olkoot pyhä lahja Herralle.

4. Moos. 18:21,24
      Mutta leeviläisille minä annan kaikki kymmenykset Israelissa perintöosaksi, palkkana siitä palveluksesta, jonka he toimittavat ilmestysmajassa.

Sillä israelilaisten kymmenykset, jotka he antavat Herralle anniksi, minä annan leeviläisille perintöosaksi; sentähden minä kiellän heiltä perintöosan israelilaisten keskuudessa."

Kymmenysten aika päättyi siihen, kun Vanhan Liiton pappispalvelus tuli tiensä päähän ja syntyi uusi pappissuku, seurakunta.

Uskova, joka on oikeassa suhteessa Herraansa, antaa -ei vain kymmenykset- vaan enemmänkin, niin, jopa itsensä ja kaikkensa Herralle. Mutta jos joku antaa vain kymmenesosan tuloistaan Herralle, niin onhan sekin parempi kuin ei mitään. Älköön kuitenkaan kukaan tehkö sitä lainomaisesti ja pakosta, vaan iloisesti ja koko sydämestään.

Olen huomannut matkan varrella, että vaikka toiset antavat runsaasti Herralle niin mistään ei tunnu olevan puutetta, joskaan mitään ei ole liikaakaan.

• sgnsng

Jeesus sanoi,,antakaa keisarille mikä keisarin on ja Herralle mikä Herran on.

• sgnsng kirjoitti:

Jeesus sanoi,,antakaa keisarille mikä keisarin on ja Herralle mikä Herran on.

Rahassa oli keisarin kuva ja se tuli antaa keisarille, koska kuva osoitti, kenelle raha kuului.

Ihmisessä on Jumalan kuva. Se osoittaa kenelle ihminen kuuluu ja meidän tulee antaa siis itsemme Jumalalle. Että näin se menee, mutta ei liity varsinaisesti kymmenyksiin.

• hildurvonhopsis
        jukka.finland kirjoitti:

Rahassa oli keisarin kuva ja se tuli antaa keisarille, koska kuva osoitti, kenelle raha kuului.

Ihmisessä on Jumalan kuva. Se osoittaa kenelle ihminen kuuluu ja meidän tulee antaa siis itsemme Jumalalle. Että näin se menee, mutta ei liity varsinaisesti kymmenyksiin.

Tuo oli hyvin kirjoitettu. Meidät on luotu Jumalan kuvaksi ja Hänelle kuulumme.

Siitä meidät tunnetaan Jumalan lapsiksi jos meillä on keskinäinen rakkaus.

Jeesus antoi meille uuden käskyn, että me rakastamme toinen toisiamme.

Johannes 13:34-35 on yksi mielipaikoistani Raamatussa. Muitakin ihania asioita toki löytyy Raamatusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe