Tamperelaiset ujoja??

Vaasalainen.

Pari vuotta asunut tampereella. Huomasin heti et tamperelaiset ovat vissiin aika ujoja/hiljasia. Parhaiten sen huomaa kuntosalilla. Ruuhkaa koneille mut paikallisen ei aukase koskaan suutansa et nyt olis sun tai mun vuoro. Katseilla pelataan vaan. Aika jännä juttu.

6

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä asia jotenkin Sinua?

Onko kuntiksella käymisiisi syy muu kuin lihaskunnon ylläpitäminen -nostaminen?
      Usein kun keskittyy fyysisiin harjoituksiin ei oikeastaan huvita harrastaa jotain smolktolkkia, sitähän voi harrastaa sitten muina aikoina senkin edestä!

En tiedä mitkä ovat sinun motiivisi ja innostuksesi syyt kuntoiluun, itse pidän sitä myös jonkin tasoisena meditaatiotilanteena, harjoitusten tehokkuus riippuu paljolti siitä miten keskittyneesti ja ajatuksella teet ne.

• Charmander

Olen kyllä huomannut (kun täällä oon lähes aina asunut) että täällä on suurimmalla osalla aika vaikeaa aukasta suutaan entuudestaan tuntemattomien ihmisten seurassa, jos vaikka pitäis tiedustella tai kysyä jotain. Mutta luulen että tilanna on aika samanlainen monissa muissakin Suomen osissa. Paitsi että eron ihmisissä huomaa selvästi kun käyn esim. Kotkassa kaverini luona, siellä ihmiset on puheliaita ja juttelee helposti ihan vieraillekin.

• Trelaiset

Kyllä Trelaiset on juuri sopivan puheliaita ja rentoa porukkaa. Kaipa se riippuu ihmisestä, joidenkin kanssa on helpompi aloittaa jutustelu kuin toisten.

• mulle kerrottiin

juuri tässä kesävieraita saatellessa tuli puheeksi tamperelainen välittömyys. Kesävieraani ihmetteli, miten rennosti ihmiset juttelevat toisilleen ja vastailevat kysyttäessä vaikka kysyjä olisi ventovieras tai jopa eksoottisen näköinen, todettakoon että kesävieraani oli kyllä aivan tavallinen suomalainen.

Että mitekähän lienee, voihan olla niinkin että asiallisiin jutusteluihin kyllä ollaan valmiita, mutta jos joku suorastaan tuppaa itteensä väkisin seuraan silloin kun toista ei hotsita niin kyllähän sellainen nyppii.

Oikeastaan kuuluu normaaliin sosiaalisiin taitoihin myös ymmärtää, että kaikki ei aina ja joka tilanteessa ole halukkaita höpöttelemään. Minusta pitää osaa kunnioittaa lähimmäisen halua olla puhumatta silloin kun se ei kerran ole välttämätöntä.

• tuppisuita

Mutta viestinnän kannalta ei tietenkään ole yhtään mitään väliä, pelataanko viittomakielellä vai sanallisesti, jos viesti kulkee.

Ongelmia tulee vasta siinä vaiheessa, kun viesti ei kulje. Katsopas itseäsi peiliin. Tarkoititko, että kuntosalilla viesti ei kulje vai kulkee sanattomasti?

Minusta paikallisen viestinnän suurin ongelma on tämä tamperelainen valehtelukulttuuri, joka maksaa selvää rahaa. On iso lauma herkkäuskoisia tyhmiä ja muutamia kissan päiviä viettävä kyynisiä valehtelijoita, jotka kusettavat minkä ehtivät.

• MMJKLMS

SIELLÄ VIIHTYY < JOS SINNE JOSKUS AJAUTUISI NIIN REITTIÄ HÄMEENLINNA-KANGASALA-NOKIA-TAMPERE

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      179
      2688
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2519
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2197
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2073
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1444
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1428
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      225
      1163
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1138
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe