Tehomaatalous

ystäväni

Olen alkanut etsimään tietoa miten syömäni eläimet tai tuotteita joita tuottavat eläimet voivat.En ole koskaan broileria syönytkään,koska ne elinolot tiedän.Kokolihaa taas en yksinkertaisesti saa alas.Jauhelihaa kyllä jota olen alkanut korvamaan soijarouheella.Myös luomumunia,mutta siinäkin tulin ajatelleeksi monta asiaa.Kukonpojat heitellään silppuriin jo heti kohta kuoriutumisen jälkeen.Maitotuotteita olen myös paljon käyttänyt.Olihan meillä lapsuudessani lehmiä.Nykyään olen nähnyt utareliivejä lehmillä.Ei niitä ennen ollut,eikä noin valtavia utareita.Varmasti ovat haitta näille jalostetuille "maitokoneille".Meillä oli myös talvisin riimussa.Siinä pystyivät mm.vaikka rapsuttamaan takajalalla korvallistaan tai nuolemaan hännänpäällystää.Yllättävän notkeita sekä viereisen kanssa nuolemaan toisiaan.Ja ennnenkaikkea nukkumaan pää kyljessä.Nämä nykyiset kytkimet ovat kamalan näköisiä.Eipä noissa paljon liikuta,siinä seisot pää putkien välissä.Eikä noissa suurissa yksiköissä riitä kaikille yksilöllinen hoito.Olipa mikä tuotanto tahansa.Siinä osa noista syistä,joiden takia olen alkanut opiskelemaan.Siis todella opiskelemaan millä korvata mikin ja tutustua eri ruoka-aineisiin.Juustot on olleet herkkua leivän päällä.Siihenhän menee valitettavasti todella paljon maitoa ja kallitakin ovat.Myös meervurstia on mennyt.Siis suolainen ja mausteinen,sen olen korvannut suolakurkulla.No ehkä tuolta vege puolelta olisin saanut näitä ruokavinkkejä.Jos satutte keksimään millä korvaisin tuon juuston laittakaa vinkkejä.Myös marjarahkoista tykkään,mutta jos tässä vähän kerrallaan,,.Valtavat ovat eläinmäärät mitä teurastetaan ihmisten ruuaksi.Olen tyytyväinen jos tiedän,ettei minun takiani lyhyttä surkeaa elämää ole tarvinnut yhdenkään elää.Jotenkin sitä meikäläinen kunnioittaa elämää.Rakkaita ystäviä olivat lapsuuden lehmät,kuten lemmikki koirakin.

4

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Söksö

Kaupunkilaisia varten sitä halpaa ruokaa pitää tuottaa! Itse pitäisin vaikka yhtä "lemmikki"lehmää tai kanaa jos kaupunkilaiset maksaisivat sellaisesta ruuan tuotannosta!

• Aito kylmäsavustettu tofu

On niitä soijajuustoja, mutta eivät ne maultaan mitenkään, ainakaan mitään tahkojuustoa korvaa, korkeintaan tuovat vähän makunsa puolesta mieleen tuorejuustot.

itse en ole jäänyt kaipaamaan kuin raejuustoa.

Yksi hyvänmakuinen lisä leivän päälle on kylmänä tarjoiltu kylmäsavustettu tofu.

• ystäväni

Vinkistä,täytyypä katsella.Tämä on aika pieni paikka kaikkea ei löydy.Lähimmästä kaupungista ainakin.

• On seurausta

Halusta saada halpoja elintarvikkeita. Poliittinen enemmistö (lähinnä kaupungeissa) ei ollut valmis maksamaan sitä pientä lisähintaa, jonka eläinten paremman olot vaatisivat.

Huvittavaa on, että näiden samojen kaupunkilaisten lapset nyt sitten syyllistävät viimeisiä maatalouden harjoittajia eivätkä niitä, jotka asian tälle tolalle aikoinaan ajoivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe