Tehomaatalous

ystäväni

Olen alkanut etsimään tietoa miten syömäni eläimet tai tuotteita joita tuottavat eläimet voivat.En ole koskaan broileria syönytkään,koska ne elinolot tiedän.Kokolihaa taas en yksinkertaisesti saa alas.Jauhelihaa kyllä jota olen alkanut korvamaan soijarouheella.Myös luomumunia,mutta siinäkin tulin ajatelleeksi monta asiaa.Kukonpojat heitellään silppuriin jo heti kohta kuoriutumisen jälkeen.Maitotuotteita olen myös paljon käyttänyt.Olihan meillä lapsuudessani lehmiä.Nykyään olen nähnyt utareliivejä lehmillä.Ei niitä ennen ollut,eikä noin valtavia utareita.Varmasti ovat haitta näille jalostetuille "maitokoneille".Meillä oli myös talvisin riimussa.Siinä pystyivät mm.vaikka rapsuttamaan takajalalla korvallistaan tai nuolemaan hännänpäällystää.Yllättävän notkeita sekä viereisen kanssa nuolemaan toisiaan.Ja ennnenkaikkea nukkumaan pää kyljessä.Nämä nykyiset kytkimet ovat kamalan näköisiä.Eipä noissa paljon liikuta,siinä seisot pää putkien välissä.Eikä noissa suurissa yksiköissä riitä kaikille yksilöllinen hoito.Olipa mikä tuotanto tahansa.Siinä osa noista syistä,joiden takia olen alkanut opiskelemaan.Siis todella opiskelemaan millä korvata mikin ja tutustua eri ruoka-aineisiin.Juustot on olleet herkkua leivän päällä.Siihenhän menee valitettavasti todella paljon maitoa ja kallitakin ovat.Myös meervurstia on mennyt.Siis suolainen ja mausteinen,sen olen korvannut suolakurkulla.No ehkä tuolta vege puolelta olisin saanut näitä ruokavinkkejä.Jos satutte keksimään millä korvaisin tuon juuston laittakaa vinkkejä.Myös marjarahkoista tykkään,mutta jos tässä vähän kerrallaan,,.Valtavat ovat eläinmäärät mitä teurastetaan ihmisten ruuaksi.Olen tyytyväinen jos tiedän,ettei minun takiani lyhyttä surkeaa elämää ole tarvinnut yhdenkään elää.Jotenkin sitä meikäläinen kunnioittaa elämää.Rakkaita ystäviä olivat lapsuuden lehmät,kuten lemmikki koirakin.

4

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Söksö

Kaupunkilaisia varten sitä halpaa ruokaa pitää tuottaa! Itse pitäisin vaikka yhtä "lemmikki"lehmää tai kanaa jos kaupunkilaiset maksaisivat sellaisesta ruuan tuotannosta!

• Aito kylmäsavustettu tofu

On niitä soijajuustoja, mutta eivät ne maultaan mitenkään, ainakaan mitään tahkojuustoa korvaa, korkeintaan tuovat vähän makunsa puolesta mieleen tuorejuustot.

itse en ole jäänyt kaipaamaan kuin raejuustoa.

Yksi hyvänmakuinen lisä leivän päälle on kylmänä tarjoiltu kylmäsavustettu tofu.

• ystäväni

Vinkistä,täytyypä katsella.Tämä on aika pieni paikka kaikkea ei löydy.Lähimmästä kaupungista ainakin.

• On seurausta

Halusta saada halpoja elintarvikkeita. Poliittinen enemmistö (lähinnä kaupungeissa) ei ollut valmis maksamaan sitä pientä lisähintaa, jonka eläinten paremman olot vaatisivat.

Huvittavaa on, että näiden samojen kaupunkilaisten lapset nyt sitten syyllistävät viimeisiä maatalouden harjoittajia eivätkä niitä, jotka asian tälle tolalle aikoinaan ajoivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      340
      6365
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3796
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      953
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      870
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      826
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      820
    7. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      803
    8. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      800
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      135
      792
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      711
    Aihe