Kyllähän nuo bensojen hinnat ovat korkealla, mutta mitäpä tässä sille itse voi. Jossain pitää kuitenkin tankata..:)
Itse asusta pääkaupunkiseudulla ja tulee tankattua vähän ympäriinsä. Sellaista olen kyllä pistänyt merkille, että Shellexpressit ovat pääsääntöisesti halvimpia kaikista - tosin paikoittain jotkut muut automaattiasemat ovat samoissa hinnoissa (siis ainakin pääkaunkiseudulla). Itse olen siirtynyt shellin mastercard shellexpress -yhdistelmään. Tietääkö joku parempaa yhdistelmää?
Bensojen hinnoista
31
5088
Vastaukset
- tiedän.
Useammankin.
- jookos?
pliis?
- ovat.....
St1 ja A24. Plussakortilla saa hinnan, joka on yleensä vähän alle Shell Expressin, Teboil Expressin ja Nexin.
- jookos?
Mut eikös tuo yömyn esimerkki ole Shellexpress -Shellin masterilla 3% joka pesee kirkkaasti A24:n ja ST1:n.
3% esimerkkihinnasta 1,3 = 3,9 sentin rabatti. Plussalla saa A24:lta 2 senttiä. Joten jos A24 menee vähän alle Shellin expressin plussakortilla niin shellin masterilla kasvaa ero takaisin ja ottaa itse asiassa vielä pari senttiä lisää rakoa.
;)
Vaikka bensa maksaisi vain 0,8 EUR on masterin %-rabatti expressillä suurempi kuin plussan rabatti A24:lta.
Esimerkkinä käytiin ostamassa uusi sohva, maksoin shellin masterilla ja nyt tuli ykkösbonuksen lisäksi liki kolmekymppiä shellin bonusta sohvaostoksesta jotka vähenee ensi kuun bensalaskusta...
:) - kuluja....
jookos? kirjoitti:
Mut eikös tuo yömyn esimerkki ole Shellexpress -Shellin masterilla 3% joka pesee kirkkaasti A24:n ja ST1:n.
3% esimerkkihinnasta 1,3 = 3,9 sentin rabatti. Plussalla saa A24:lta 2 senttiä. Joten jos A24 menee vähän alle Shellin expressin plussakortilla niin shellin masterilla kasvaa ero takaisin ja ottaa itse asiassa vielä pari senttiä lisää rakoa.
;)
Vaikka bensa maksaisi vain 0,8 EUR on masterin %-rabatti expressillä suurempi kuin plussan rabatti A24:lta.
Esimerkkinä käytiin ostamassa uusi sohva, maksoin shellin masterilla ja nyt tuli ykkösbonuksen lisäksi liki kolmekymppiä shellin bonusta sohvaostoksesta jotka vähenee ensi kuun bensalaskusta...
:)Itse en harrasta luottokortteja, yleensä luoton käyttäminen tulee aina kalliimmaksi kuin oman rahan, vaikka saisikin pari prosenttia alennusta.
- hessumobilisti
kuluja.... kirjoitti:
Itse en harrasta luottokortteja, yleensä luoton käyttäminen tulee aina kalliimmaksi kuin oman rahan, vaikka saisikin pari prosenttia alennusta.
luottokorttiostoksista tulee lasku kerran kuussa
jos et maksa koko summaa alkaa jäljelle jäävä velkasaldo raksuttamaan korkoa
tee niinkuin useimmat: maksa kerralla koko summa niin avot ei oo mitää luoton korkoja vaan maksat ihan saman summan kuin käteisellä mut joillain korteilla tulee jotain takasinkin
sit se vasta alkaa maksamaan jos ostat yli maksukykys mut eikös se oo silloin ihan oma moka? - kuluja...
hessumobilisti kirjoitti:
luottokorttiostoksista tulee lasku kerran kuussa
jos et maksa koko summaa alkaa jäljelle jäävä velkasaldo raksuttamaan korkoa
tee niinkuin useimmat: maksa kerralla koko summa niin avot ei oo mitää luoton korkoja vaan maksat ihan saman summan kuin käteisellä mut joillain korteilla tulee jotain takasinkin
sit se vasta alkaa maksamaan jos ostat yli maksukykys mut eikös se oo silloin ihan oma moka?Korot ja maksut 1.5.2007
Vuosimaksu: 60 €
Vuosikorko: Euribor 3 kk 11,25 %
Tilinhoitomaksu: 2 €/kk
Avausmaksu: 0 €
Rinnakkaiskortti: 0 €
Käteisnostot Suomessa: 3 % tai min. 4 €
Todellinen vuosikorko: 19,9 % 2000 € luotolle (2.4.2007)
Luottorajan ylitys: 10,00 €
Maksumuistutus: 5 €
On syytäkin saada alennusta jos tuollaiset joutuu maksamaan. Ei ne näitä kortteja ilmaiseksi jakele, kyllä se käyttäjä loppupeleissä maksaa. - oli että
kuluja... kirjoitti:
Korot ja maksut 1.5.2007
On syytäkin saada alennusta jos tuollaiset joutuu maksamaan. Ei ne näitä kortteja ilmaiseksi jakele, kyllä se käyttäjä loppupeleissä maksaa.jatketaan edelleen St1 jne... linjalla. ABC on täällä päin n. 3-4c liian kallis kun ei noita bonuksia oikein kerry.
- jatketaan linjalla
oli että kirjoitti:
jatketaan edelleen St1 jne... linjalla. ABC on täällä päin n. 3-4c liian kallis kun ei noita bonuksia oikein kerry.
ABC:n nettohinta 1,227€/l
NEX:n nettohinta 1,344€/l
=========================
erotus vaatimattomat 11,7 c/l ABC:n hyväksi - tuulipukuprovo
jatketaan linjalla kirjoitti:
ABC:n nettohinta 1,227€/l
NEX:n nettohinta 1,344€/l
=========================
erotus vaatimattomat 11,7 c/l ABC:n hyväksiHintatilastoja kun katsot, sinulle selviää, että ABC asemilla bonukseton hinta on n. 4c korkeampi kuin muilla kylmäasemilla.
Aikamoinen tuulipukuihminen saa olla, että saa sen 3% bonuksen. - riihimäelläkin
tuulipukuprovo kirjoitti:
Hintatilastoja kun katsot, sinulle selviää, että ABC asemilla bonukseton hinta on n. 4c korkeampi kuin muilla kylmäasemilla.
Aikamoinen tuulipukuihminen saa olla, että saa sen 3% bonuksen.Eilen täällä Riihimäellä s-marketin abc oli hinnassa 1,319 kun kylän halvin oli shellexpress hinnalla 1,269. A24 oli hinnassa 1,309 ja teboilin expressi 1,274
joten:
ketju:tolppahinta - alennus = nettohinta
ABC:1,319 - 0,06595 (5% bonus) = 1,25305
ABC:1,319 - 0,05276 (4% bonus) = 1,26624
ABC:1,319 - 0,03957 (3% bonus) = 1,27943
A24:1,309 - 0,02 (plussa) = 1,289
Shellexpress:1,269 - 0,03807 (3% bonus) = 1,23093
Teboilexpress:1,274 - 0 (ei aleja) = 1,274
5% s-bonus ei silti olis pärjänny shellexpress shellmastercard yhdistelmälle ja itse asiassa vielä 4% on vain nipinnapin (0,3 senttiä) parempi kuin shellexpressin lähtöhinta!
Jos kuulut asiakasomistajakastiin joka saa "vain" 3% niin sitten eroa tulee shellexpressin lähtöhintaan jo 1 sentti eli 30 litraa tankkaamalla maksat jo 30 senttiä enemmän vaikka otettaisiin sun 3% bonus huomioon... - ^^^^^VVVV^^^^
riihimäelläkin kirjoitti:
Eilen täällä Riihimäellä s-marketin abc oli hinnassa 1,319 kun kylän halvin oli shellexpress hinnalla 1,269. A24 oli hinnassa 1,309 ja teboilin expressi 1,274
joten:
ketju:tolppahinta - alennus = nettohinta
ABC:1,319 - 0,06595 (5% bonus) = 1,25305
ABC:1,319 - 0,05276 (4% bonus) = 1,26624
ABC:1,319 - 0,03957 (3% bonus) = 1,27943
A24:1,309 - 0,02 (plussa) = 1,289
Shellexpress:1,269 - 0,03807 (3% bonus) = 1,23093
Teboilexpress:1,274 - 0 (ei aleja) = 1,274
5% s-bonus ei silti olis pärjänny shellexpress shellmastercard yhdistelmälle ja itse asiassa vielä 4% on vain nipinnapin (0,3 senttiä) parempi kuin shellexpressin lähtöhinta!
Jos kuulut asiakasomistajakastiin joka saa "vain" 3% niin sitten eroa tulee shellexpressin lähtöhintaan jo 1 sentti eli 30 litraa tankkaamalla maksat jo 30 senttiä enemmän vaikka otettaisiin sun 3% bonus huomioon...JKL 12.8.2007
ST1 1,299 - St1 kortilla 0,5/1,0/1,5 = 1,284 netto
TebExpr 1,299 = 1,299 netto
ABC 1,319 - ylijäämän palautus 2%, bonus 0-5% = 1,227 netto
NEX 1,344 = 1,344 netto
ShellExp 1,289 (eilen) -3% = 1,25 netto
SEO 1,302 (eilen) = 1,302 netto - Karvian_Kalle
kuluja... kirjoitti:
Korot ja maksut 1.5.2007
On syytäkin saada alennusta jos tuollaiset joutuu maksamaan. Ei ne näitä kortteja ilmaiseksi jakele, kyllä se käyttäjä loppupeleissä maksaa.Shell-kortin vuosikustannus 60 12*2 = 84 euroa.
Perusperheen vuosilitrat voisi olla 1200 litraa.
Tällöin kustannukset kortista/litra = 84/1200 on 7,00 c/litra !!! Esim diesel autoiljalle shell-alea kertyy 3%*1,00 = 3,00 c/l > saa maksaa shellille joka litrasta 4,00 c/l yli tolppahinnan.
Ei kyllä mene käyttöön täällä päin.
Karvian Kalle - kuluja...
^^^^^VVVV^^^^ kirjoitti:
JKL 12.8.2007
ST1 1,299 - St1 kortilla 0,5/1,0/1,5 = 1,284 netto
TebExpr 1,299 = 1,299 netto
ABC 1,319 - ylijäämän palautus 2%, bonus 0-5% = 1,227 netto
NEX 1,344 = 1,344 netto
ShellExp 1,289 (eilen) -3% = 1,25 netto
SEO 1,302 (eilen) = 1,302 netto-St1 alennuksen saa ainakin pääkaupunkiseudulla myös plussakortilla.
-SEO:llakin on joku alennuskortti.
-Ysi5:llä saa alennusta, kun syöttää nelinumeroisen koodin, jonka voi päätellä aseman nimestä.
Ja kuten tuo toinen kaveri tuossa osoitti, Shell Expressin hinnasta ei mitään alennusta saa. Hinta on silti toisinaan kilpailukykyinen. - väärin
kuluja... kirjoitti:
-St1 alennuksen saa ainakin pääkaupunkiseudulla myös plussakortilla.
-SEO:llakin on joku alennuskortti.
-Ysi5:llä saa alennusta, kun syöttää nelinumeroisen koodin, jonka voi päätellä aseman nimestä.
Ja kuten tuo toinen kaveri tuossa osoitti, Shell Expressin hinnasta ei mitään alennusta saa. Hinta on silti toisinaan kilpailukykyinen."Shell Expressin hinnasta ei mitään alennusta saa"
saapi shellin masterilla - bensakortti
Karvian_Kalle kirjoitti:
Shell-kortin vuosikustannus 60 12*2 = 84 euroa.
Perusperheen vuosilitrat voisi olla 1200 litraa.
Tällöin kustannukset kortista/litra = 84/1200 on 7,00 c/litra !!! Esim diesel autoiljalle shell-alea kertyy 3%*1,00 = 3,00 c/l > saa maksaa shellille joka litrasta 4,00 c/l yli tolppahinnan.
Ei kyllä mene käyttöön täällä päin.
Karvian KalleJos katot kortin ominaisuuksia eikös se ole selvää ettei se ole perinteinen öljy-yhtiön bensakortti.
Se on KANSAINVÄLINEN LUOTTOKORTTI (jotka on etupäässä maksullisia) jossa on ominaisuutena se että saa bensasta shelliltä hyvin takaisin.
Sun matematiikallasi tosiaan näkee ettei se ole sopiva pelkkiin bensaostoksiin ellei sitten ole suurkuluttaja, mutta se ominaisuus että saa 1% bonuksen kaikesta muustakin kortilla ostetusta niin suomessa kuin ulkomaillakin tuo sen hyödyn.
Tuo 1% tulee kaikkien mahdollisten muiden kanta-asiakasohjelmien lisäksi elikkäns k-kaupasta plussaa, s-marketista s-bonusta jne.
Tiedän yhden pariskunnan joka on siirtynyt aiemmasta pankkikortin käytöstä tän shellin masterin käyttöön (heillä on rinnakkaiskortit) mitä tahansa ovatkin ostaneet, ja heille kortti tuo reilusti enemmän takaisin kuin mitä maksavat. Ovat kyllä myös s-bonusta ja plussaa metsästäviä. - kortin käytöstä
bensakortti kirjoitti:
Jos katot kortin ominaisuuksia eikös se ole selvää ettei se ole perinteinen öljy-yhtiön bensakortti.
Se on KANSAINVÄLINEN LUOTTOKORTTI (jotka on etupäässä maksullisia) jossa on ominaisuutena se että saa bensasta shelliltä hyvin takaisin.
Sun matematiikallasi tosiaan näkee ettei se ole sopiva pelkkiin bensaostoksiin ellei sitten ole suurkuluttaja, mutta se ominaisuus että saa 1% bonuksen kaikesta muustakin kortilla ostetusta niin suomessa kuin ulkomaillakin tuo sen hyödyn.
Tuo 1% tulee kaikkien mahdollisten muiden kanta-asiakasohjelmien lisäksi elikkäns k-kaupasta plussaa, s-marketista s-bonusta jne.
Tiedän yhden pariskunnan joka on siirtynyt aiemmasta pankkikortin käytöstä tän shellin masterin käyttöön (heillä on rinnakkaiskortit) mitä tahansa ovatkin ostaneet, ja heille kortti tuo reilusti enemmän takaisin kuin mitä maksavat. Ovat kyllä myös s-bonusta ja plussaa metsästäviä.Jos käteisnostosta veloitetaan 3% tai min 4€, meneekö sama hinta myös jokaisesta kauppa ja bensaostoksesta?
Ei luoton käyttö minun tietääkseni ole koskaan ilmaista ollut, eikä tule olemaan. Vuosikorkokin on kymmeniä prosentteja. - Master C. Ard
kortin käytöstä kirjoitti:
Jos käteisnostosta veloitetaan 3% tai min 4€, meneekö sama hinta myös jokaisesta kauppa ja bensaostoksesta?
Ei luoton käyttö minun tietääkseni ole koskaan ilmaista ollut, eikä tule olemaan. Vuosikorkokin on kymmeniä prosentteja. - bensakortti
Master C. Ard kirjoitti:
Jos jokaisesta käteisnosto ja maksutapahtumasta menee 3% ylimäärästä, niin siinähän et käytännössä saa yhtään alennusta edes Shellillä...
- ehdot
bensakortti kirjoitti:
Jos jokaisesta käteisnosto ja maksutapahtumasta menee 3% ylimäärästä, niin siinähän et käytännössä saa yhtään alennusta edes Shellillä...
käteisnosto = maksaa 3% tai minimissään 4 eur
(sitä varten pitäis olla automaattikortti)
kortilla maksaminen kassalla = ei maksa
sitten se alkaa maksamaan jos et maksa kuukausittaista saldoa kerralla pois. Silloin velkasaldo alkaa maksaa vuosittaista korkoa 11,25 3kk euribor - bensakortti
ehdot kirjoitti:
käteisnosto = maksaa 3% tai minimissään 4 eur
(sitä varten pitäis olla automaattikortti)
kortilla maksaminen kassalla = ei maksa
sitten se alkaa maksamaan jos et maksa kuukausittaista saldoa kerralla pois. Silloin velkasaldo alkaa maksaa vuosittaista korkoa 11,25 3kk euriborVoisitko laittaa tänne ehdot kokonaisuudessaan. Itse en niitä löytänyt. Olisi pitänyt syöttää ensin omia tietoja.
Eikös tuo käteisnoston 3% tai 4€ mene, jos nostat käteistä luottona? Miksi sama ei menisi bensaostoista?
Omalta tililtä nostamalla tuskin joutuu 3% maksamaan millään kortilla... tai jos joutuu, olisi syytä hankkia parempi kortti. - ehdot
bensakortti kirjoitti:
Voisitko laittaa tänne ehdot kokonaisuudessaan. Itse en niitä löytänyt. Olisi pitänyt syöttää ensin omia tietoja.
Eikös tuo käteisnoston 3% tai 4€ mene, jos nostat käteistä luottona? Miksi sama ei menisi bensaostoista?
Omalta tililtä nostamalla tuskin joutuu 3% maksamaan millään kortilla... tai jos joutuu, olisi syytä hankkia parempi kortti.https://www.citibank.fi/cffoa/shell/villkor.htm
Vastauksena kysymykseesi: kyllä menee jos nostat käteistä luottokortilla. Tämä on tietääkseni vakiona kaikissa luottokorteissa, maksut vain vaihtelee. Jos sulla olisi esim. pankkikortti-VISA ja nostat käteistä automaatilla VISAlla (etkä siis pankkikortilla) niin siitä menee maksu.
Kuitenkin jos maksat bensaostosi kortilla, on se mukana kerran kuukaudessa tulevassa laskussa ja jos sen maksaa ajallaan ei siitä mene erillistä maksua.
Sitä vain viestissä tarkoitin että automaattikortti kannattaa tietenkin säilyttää käteisen nostamista varten. Yllättävän harvoin sitä kuitenkaan enää käteistä nostelee.
- Tyyne Varjakka
ABC S-bonus Finnair Mastercard
Kylällämme ABC:n tolppahinta on ollut viimeaikoina n. 0-2c/l kalliimpi kuin Shell Express, SEO, ST1 tai Teboil Express. Nex on ollut viimeaikoina kalliimpi kuin ABC ja A24/Neste samanhintaisia.
No S-bonusta saamme joka kuukausi maksimi 5% ja lisäksi oman osuuskaupan alueella tehdyistä ostoista 2% lisää eli yhteensä 7%. Käytännössä tuo tarkoittaa 9-10c/l alennusta tolppahinnasta.
Polttoaineen kun maksaa Finnair Mastercardilla niin tulee kivasti lentomailejakin. (unohtamatta Masteriin kuuluvaa matkavakuutusta koko perheelle)- hessumobilisti
mut mulla ei olis vaihtoehtona kun ei oo koskaan tullu 3% enempää sbonusta ja sekin raivokkaalla keskittämisellä
shellin masterin hyvä puoli lienee se et saa tuon 3% bensasta shelliltä ihan suoraan ilman ostorajoja ja tuo 1% kaikesta muusta vissiinkin myös abc:ltä ja lidlistä joka on mun lähikauppani josta päivittäiset ostokset teen
mut sun ratkaisun tyyne ymmärrän hyvin jos tuo tilanne on teidän perheellä - kun lidlissä
hessumobilisti kirjoitti:
mut mulla ei olis vaihtoehtona kun ei oo koskaan tullu 3% enempää sbonusta ja sekin raivokkaalla keskittämisellä
shellin masterin hyvä puoli lienee se et saa tuon 3% bensasta shelliltä ihan suoraan ilman ostorajoja ja tuo 1% kaikesta muusta vissiinkin myös abc:ltä ja lidlistä joka on mun lähikauppani josta päivittäiset ostokset teen
mut sun ratkaisun tyyne ymmärrän hyvin jos tuo tilanne on teidän perheellä>...tuo 1% kaikesta muusta vissiinkin myös abc:ltä ja lidlistä joka on mun lähikauppani josta päivittäiset ostokset teen
..käy vain käteinen ja pankkikortti? Luottokortit ovat siellä pannassa. - hessumobilisti
kun lidlissä kirjoitti:
>...tuo 1% kaikesta muusta vissiinkin myös abc:ltä ja lidlistä joka on mun lähikauppani josta päivittäiset ostokset teen
..käy vain käteinen ja pankkikortti? Luottokortit ovat siellä pannassa.hyvä kun mainitsit, nyt kun tarkistin se onkin joku maestron eikä mastercardin merkki(muistuttavat merkit toisaan) mikä siinä lidlin kassalla on
täytyykin laskea uudestaan kannattavuutta
edessä tosin on marraskuun alussa puolentoista kuukauden komennus ulkomailla joten jonkun luottokortin hankinta on kuitenkin väistämättä edessä
- 12 l/100km
Mitä väliä jonkun sentin hintaeroilla? Omani kuluttaa kaupunkiajossa 12 litraa 98:a ja viis veisaan pumppuhinnoista, pääasia että bensaa saa. Ja en aja pintakaasulla, en. Enkä osta ikipäivänä nokilekaa.
- mutta pitkään meni
Ihmeen pitkään meni aikaa ennenkuin joku sairas pääsi päästelemään paineitaan pihalle.
- Gaasuttaja
Bensan hinta muuttuu päivittäin. Maakaasu maksaa autoon 63centtiä ekvalentti/litra gasumin mittarilta ja kotitankkauslaiteella paljon vähemmän.
- niko...
Minulla on firman kautta maksúkortti Nesteen asemille (A24). Alennus, jonka saan kerran kuussa tulevista laskuista on 3,7 c/ltr. Kun ajelen Etelä-Suomessa, katson ennen reissua polttoaine.netistä, mistä löytyymatkan varrella halvinta bensaa. Usein se on Hyvinkäällä, Tuusulassa tai missä milloinkin. En tee mitään suuria koukkauksia bensan hinnan perässä.
Valitettavasti kortti ei kelpaa Nex'in asemille.- fgr
hinnalle eiole pilattu ainakaan kyseinen tuota täällä rajna pinnassa,kruunupäitten maailmassa käyn tankilla 7kr litralta joudun kyöhtymään ja hyivn pelaa kyseinen etanoli-bensa autossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791