Kysymys

ateistille

Miksi en saisi tulkita elämääni teistisesti, jos sinä saat tulkita omaasi ateistisesti?

9

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telegod

Kukaan ei estä sinua olemasta niin teistinen kuin haluat. Ateistit vain tahtovat ettet tule kertomaan jumalastasi heille koska heitä ei voisi kiinnostaa vähempää.

• kertomaan

Ja jos kuitenkin tulet, niin miksei ateisti saisi kertoa kuinka väärässä harhakuvitelminesi olet?

• aloittaja

Kiitos. Keskustelen kyllä uskosta ja uskonnoista vain niiden kanssa, jotka ovat asiasta kiinnostuneita.

• Telegod
        kertomaan kirjoitti:

Ja jos kuitenkin tulet, niin miksei ateisti saisi kertoa kuinka väärässä harhakuvitelminesi olet?

Ei vaites. Mulle saat kyllä sanoa päin naamaa jos tulen sinulle uskontoa tuputtamaan että ei kiinnosta. Tosin harvemmin, jos koskaan, meikäläinen alkaa puhumaan jumalasta/jumalista/uskonnosta kuin asiasta kiinnostuneelle.

• Atte Ateisti

Tietenkin saat tulkita omaa elämääsi vaikka sängyn alla asuvien mörköjen kautta. Miten minä sitä estämään.

Mutta pysypä omalla reviirilläsi. Siihen ei kuulu mörköuskonnon levittäminen ateisteille tai muuten uskoville. Eikä myöskään se, että ajat mörköuskonnosta valtionuskontoa, jolle kerätään varoja valtionverotuksen yhteydessä ja jonka saarnamiehet tulevat päiväkoteihin, kouluihin ja varuskuntiin olettaen että kaikki ovat mörköuskonnon pauloissa.

Ja sitten vielä päälle selitetään ettei mörköuskonnosta saa kieltäytyä koska se on olennainen osa kansanperinnettä ja suomalaisuutta.

• jaina

ei krisseliväen tms. teistiväen ole syytä tulla huutelemaan oikeuksiaan uskonnollisuuteen. Krisselismiä pidetään NORMINA, pöljäke, joten olet säälinkerjäläisasenteellasi jäävi tässä uskonnonvapausasiassa.

Tietenkin pitäisi olla lempeäsanaisempi buddhalaista, pakanaa tai satanistia kohtaan, mutta koska tod.näk. sille, että olet vikisevä hihhuli, on yhdeksän kymmenestä niin, en vaivaudu.

• -ei uskossa-

minun puolesta..tuskin se sinusta sen huonompaa tai parempaa ihmistä tekee kuin ateismi minusta :)tai meistä muista täällä seikkailevista.

• Admira

saat tulkita elämääsi miten haluat. Eihän sitä voi kukaan sinulta kieltää. Minua ei harmita mikään muu uskonnossa, kuin se, että kouluissa sitä opetetaan, lapsia liitetään kirkon jäseniksi ja kirkko rahastaa valtiota.
      Minä en muuten "tulkitse" elämääni mitenkään ateistisesti. Kunhan tässä elelen ennen kuolemaani.

• nimimerkki

Tietenkin saat ja ihan vapaasti, kunhan et vaadi minua osallistumaan samaan ääliömäisyyteen. Etkä siis vaadi minua noudattamaan kuvitellun jumalasi kuviteltuja määräyksiä tai elämään kuvitellun jumalasi kuviteltujen moraalikäsitysten mukaisesti.

Jos sinä itse haluat elää 2000 vuotta sitten eläneiden lähi-idän vuohipaimenten moraalikäsitysten mukaisesti niin aivan sama minulle, kunhan et tuputa samoja arvoja minulle tai vaadi että minunkin pitäisi niitä noudattaa. Tai rupea tuomitsemaan minua moraalittomaksi tai "syntiseksi" jos en suostu noudattamaan samoja vuohipaimenten moraalikäsityksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      325
      6225
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3686
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      149
      2861
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2190
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1232
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1102
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      958
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      904
    Aihe