98/ xp poisto

Jamppade

Miten saan pois täyttöjärjettelmät koneestani
jossa on 98 ja Xp rinnakkain Pitäisi saada kummatki formatointua Pois koneestani.

2

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumman

      Asennuslevyllä poistat kaikki osiot.
      Tee uudet vain sillä systeemillä, jota aiot jatkossa käyttää.

    • try-me

      Vaatii hiukan työtä. On olemassa kokeiluversio ohjelmasta killdisk osoitteesta http://www.killdisk.com/downloadfree.htm se ajamalla postuu kyseisen levyn sisältö ja koko levy niin, ettei sitä näy. Sama tulee tehdä molemmille levyille, koska nuo kaksihan eivät voi olla samalla levyosiolla. Toinen tapa on ns. vanha ja molemmsiaa tapauksissa tarvitset 98 käynnistyslevykkeen. Vanhalla tavalla toimi näin: Pistä 98:n käynnistyslevyke koneeseen käynnistä kone uudelleen (tarvittaessa mene BIOSin SetUp ohjelmaan, ruudussa käynnistyksen aikana näkyvällä näppäimellä ja katso sieltä valinta käynnistymään ensin levykeasemalta). Huomioi myös, että jotkin koneet edllyttävät käynnistyslohkon virusturvan pois ottoa ennenkuin voit asentaa käyttöjärjestelmää. Nyt anna komento FDISK ja paina enteriä. Ohjelma avautuu voit mennä katsomaan asetuksia numerolla 4 voit vaihtaa asemaa numerolla 5 osion poisto tapahtuu numerolla 3 sen jälkeen valitse varmuuden vuoksi isoin numerovaihtoehto, jos kone ilmoittaa ettei poistettavia"" ole paina Esc. Ja sitten taas 3 sen jälkeen mene pienempään numeroon alavalikossa kunnes olet saanut molemmilta osioilta osiot poistettua. Nyt sinun tulee uudestaan osioida kintolevy/kiintolevyt tapahtuu numerolla 1 ja siellä voit valita haluatko käyttää koko kiintolevytilan yhteen vai useampaan osaan. Tämän jälkeen poistut soisointi ohjelmasta painamalla Esc Käynnistä kone uudestaan ja alusta kiintolevy. Nyt voit pistää haluamasi käyttöjärjestelmälevyn asemaan ja asentaa sen. Eli mene taas BIOSin SetUp ohjelmaan ja valtse käynnistysjärjestykseksi ensin se jolta asennat ohjelman. Kun olet asentanut käyttöjärjestelmän kannattaa käydä vielä laittamassa käynnistyslohkon virussuoja päälle. Tuli sen verran pitkä juttu, että saattaa olla helpompi kopioida teksti vaikka Wordiin ja tulostaa se siellä.
      Toivottavasti helpotti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe