Jumala rakastaa aivan jokaista lastaan. Me kaikki olemme Hänen henkilapsiaan.
Taivaallinen Isänne on antanut teille vapaan tahdon - valinnan vapauden - nähdäkseen, teettekö kaiken, mitä Hän käskee (ks. KH. Aabr. 3:25). Valinnanvapaus on Jumalan antama iankaikkinen periaate, johon liittyy moraalinen vastuu tehdyistä valinnoista.
Koko maanpäällisen elämän tarkoitus on se, että ihminen oppii hyvän ja pahan. Häntä koetellaan maan päällä, ja hän voi asettua omasta vapaasta tahdostaan hyvän puolella ja pahaa vastaan. Samalla ihminen voi saada maan päällä opetusta, joka on tarpeen hänen etenemisessään henkimaailmassa, kun hän ruumiin kuoltua on palannut sinne takaisin. Jotta ihminen voisi ratkaista suhteensa Jumalaan vapaasti, hän on unohtanut aikaisemman olemassaolonsa henkimaailmassa syntyessään maan päälle.
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan ne jotka myös noudattavat lakia, Room. 2:13.
Ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella, Jaak. 23:14-26.
Pidä Jumalan käskyt. Tämä koskee jokaista ihmistä, Saarn. 12:13.
Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, Miika 6:8.
Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, veikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki,
Kirje Room. 2:14.
Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämiinsä. Siitä todistaa heidän omantuntonsakin, kun heidän ajatukset syyttävät tai myös puolustavat heitä, Kirje Room. 2:15.
Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi,
Kirje Room. 2:16.
Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne, Matt. 5:48.
Te olette Herran, Jumalanne lapsia, 5. Moos. 14:1.
Te olette Jumalia, kaikki tyynni korkeimman poikia, Ps. 83:6.
Te olette elävän Jumalan lapsia, Hoos. 2:1.
Eikö meillä kaikilla ole sama isä?
Eikö yksi ja sama Jumala ole luonut meidät? Mal. 2:10.
Me olemme Jumalan sukua, Ap. t. 17:29.
Henki itse todistaa, että olemme Jumalan lapsia, Room. 8:16.
Meillä on syy alistua taivaallisen Isämme tahtoon, Hepr. 12:9.
Kaikkien ihmisten henki otetaan kotiin sem Jumalan luokse, joka antoi heille elämän, Alma 40:11.
Maailmojen asukkaat ovat Jumalalle syntyneitä poikia ja tyttäriä, OL 76:24.
Ihminen oli alussa Isän luona, OL 93:23, 29.
Jumala loi kaikki ihmiset hengellisesti, ennen kuin he olivat maan päällä, Moos 3:5-7.
Minä olen Jumala. Minä tein maailman ja ihmiset, ennen kuin he olivat lihassa, Moos. 6:51.
Me olemme Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa, Room. 8:17.
Jos kerran olet lapsi, olet myös perillinen, Jumalan tahdosta, Gal. 4:7.
Ne, jotka perivät selestisen valtakunnan, ovat jumalia, jumalan lapsia, OL 76:50, 58.
Eikö teidän laissanne sanota: te olette jumalia? Joh. 10:34.
Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, Ilm. 3:21.
Minä olen antanut heidän tulla Jumalan lapsiksi, 3. Nefi 9:17.
Silloin he ovat jumalia, koska heillä on kaikki valta, OL 132:2.
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus, Joh. 13:35.
Rakkaat
12
543
Vastaukset
- V.Mayfield
hyvä kirjoitus. Minä allekirjoitan Vilpitöntotuden viestin ja todistan näistä asioista, että ne ovat totta.
Me olemme Jumalan lapsia, elämän tarkoitus on kehittyä valintojemme kautta Isämme kaltaiseksi. Jeesuksen Kristuksen sovitus tekee tämän kaiken mahdolliseksi.
V.Mayfield - uskoooon
Tunnustakaa syntinne Herralle, Esra 10:11.
Tehkää loppu pahoista töistänne, lakatkaa tekemästä pahaa, Jes. 1:16.
Kääntykää, luopukaa synneistänne, Hes. 18:30-31.
Taivaassa iloitaan syntisestä, joka tekee parannuksen, Luuk. 15:7.
Jumala vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen, Ap. t. 17:30.- eimoro
ton ja Jeesus sanoi vielä tule ja seuraa minua!
- V.Mayfield
tämän. Parannus on yksi Jeesuksen Kristuksen evankeliumin perusperiaatteista.
V.Mayfield
- Turust
koskevat kaikkine henkineet muinaisten fonikialaisten uskoa joka on kristityille peräti vieras. Tuohon fonikialaiseen uskoon kuuluu mm. pariutuminen vielä maallisen kuoleman jälkeen.
Myös hinduille uudelleen hengestä syntyminen on hyvin tärkeä uskon osa.
Kristityt uskovat, että kuolemassa vapaudumme kaikista himoistamme ja olemme täysin tasavertaisia Herran edessä.
Turust- eimoro
sanoa kyllä. Onneksi olemme silloin tosi vapaita ja on vähän muuta ajateltavaa kuin noi "himot".
- islam kiinnostaa
vehreine paratiiseineen ja tummasilmäisine neitoineen.
Jos kristinusko on sitä, mitä kerrot, ei voi kuin tyrmistyä sen seksuaalisuuskielteisyyttä. - to..
islam kiinnostaa kirjoitti:
vehreine paratiiseineen ja tummasilmäisine neitoineen.
Jos kristinusko on sitä, mitä kerrot, ei voi kuin tyrmistyä sen seksuaalisuuskielteisyyttä.puoli joka monilta jää neitsyiden tummien silmien takia huomaamatta on sen ehdoton monoteismi: tulee kivestä päähän jos vihjaakin että ihminen ja Allah ovat jotenkin sama tai että on elohimeja ja kristuksia sun muita jumalolentoja. Mutta jos paratiisiseksi on mitä haet, islam on varteenotettava vaihtoehto. Islamissa ei ole luopumustakaan.
- islam kiinnostaa
to.. kirjoitti:
puoli joka monilta jää neitsyiden tummien silmien takia huomaamatta on sen ehdoton monoteismi: tulee kivestä päähän jos vihjaakin että ihminen ja Allah ovat jotenkin sama tai että on elohimeja ja kristuksia sun muita jumalolentoja. Mutta jos paratiisiseksi on mitä haet, islam on varteenotettava vaihtoehto. Islamissa ei ole luopumustakaan.
sentään kivestä päähän.
Kyllä kristittyjen, myös mormonien, ja muslimien dialogia on käyty ja käydään ihan rauhanomaisissakin merkeissä.
Yritä päästä eroon ennakkoluuloistasi kahta hienoa uskontokuntaa ja niiden edustajia kohtaan!
- Carita
Aamen. =)
- calmato
Meillä on ollut henkilapsia puulaatikossa monena vuotena. Tiedän hyvin mitä tarkoitat ja voin yhtyä käsitykseesi, että ne ovat luojalleen rakkaita. Vanha narttukoiramme Nasku on tehnyt henkilapsile pesän eteisen puulaatikkoon ja nostellut klapit pois, jos tilaa ei muuten ole ollut tarpeeksi. Nasku on valmistanut henkilapsille kodin. Se on pöyhinyt tuohenpalasia ja puruja ja kierinyt ja hyörinyt puulaatikossa niin, että alustasta on saatu henkilapsille paras mahdollinen maailma.
Rakastavan vanhemman tavoin Nasku on puolustanut henkilapsiaan ja käynyt imettämässä niitä jokseenkin säännöllisesti. Viime syksynä Nasku valitettavasti joutui nivustyräleikkaukseen ja sen yhteydessä poistettiin kohtu ja munasarjat. Tänä keväänä sillä ei ollut juoksuaikaa ja henkilapset jäivät syntymättä.
Tämä pieni tarina vanhasta Naskusta osoittaa kuitenkin meille kaikille, että henkilapset ovat äärimmäisen rakkaita luojalleen.Eläimet ja kasvit luotiin kukin lajinsa mukaan, mutta ihmiset luotiin Jumala kuviksi ja kaltaisiksi. Se merkitsee ainakin sitä, että olemme yksilöitä ja uskomme, että tuo yksilöllisyys alkoi jo taivaassa. Voi olla niin, että eläimillä on ylösnousemuskin lajeittain, mutta ihmisillä yksilöittäin. Joka tapauksessa on niin, ettemme tiedä kaikkea, joten "Calmaton" pilkka on asiatonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070