Vähän ihmettelen miten ukkoköörin upotetut jäsenet voi pelastua kun Simonkaan ei pelastunut.
Jos sen satukirjan mukaan eletään niin uudentestamentin evankeliumithan huutaa kaiken lisäksi lapsikastetta tähän tapaan:
"Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä".
Uppokasteesta höpissään vain hitusen myöhempien aikojen kirkkoraamatussa.
Uppokastettu ukkokööri
4
242
Vastaukset
- pakana.
Sinä nyt olet tyypillinen vauvakastettu luterilainen. Olet pakana ja ateisti ja silti kirkko opettaa että pääset taivaaseen kasteen perusteella, ilman parannusta ja uskoa. Raamattu ei lapsikastetta tunne, joka maininta kasteesta kuvaa uskovien kastetta.
- perttu3
Raamattu ei tunne aikuis kastetta eikä lapsi kastetta,vaan uskovien kasteen
- ALH
Oletko huomannu mitä Jeesus teki lapsille?
Hän siunasi lapsia! Samalla tavalla meidänkin on syytä toimia pienten lasten suhteen.
Mark.10:14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. 15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." 16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Mark.16:15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Katso järjestys. Kun kastetaan uskoontulon jälkeen niin on kysymyksessä uskovien kaste.- Pakanain-Huuto
linjaa kasteesta? os sattuisi uudestisyntymään sahararassa, niin missä siellä voisi kasta, kun ei ole vettä maillahalmeilla.
Eikö usko yksin riitä?
Kaste / siunaus ovat ihmisten tekemiä rituaaleja vaikka ne mainitaankin raamatussa.
Eihän vajavainen ihminen muutenkaaan raamatun sanaa niin tarkasti noudata ainakaan mielessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482