Aihe

Kellopeli appelsiini

Alex-Dim

Onko elokuva versio Kellopeli appelsiinista uskollinen kirjalle? Vai onko paljon muuteltu?

4

682

Vastaukset

• Ottaen huomioon Stanley Kubrickin ohjaustyylin (esim elokuvassa Hohto) kirja ei ole ihan elokuvan veroinen. Vähän sellanen väkisin kyhätty. Käy lukasemassa!

• hohdosta oli vaikea tehdä ehkä teknisesti sellaista kuin kirja, mut kivasti minusta K on onnistunut siinä muuttamaan pikkasen juttuja (esim. labyrintti juttu jne.).

No kellopeliappelsiini on kirjan veroinen ja eikä ole muuneltu siitä.

Se on kautta aikain mun yks suosikki leffa. Se saa miettimään asioita (väkivaltaa) ja ei minua ainakaan saa mitenkään ihannoimaan sitä.

• druuga kirjoitti:

hohdosta oli vaikea tehdä ehkä teknisesti sellaista kuin kirja, mut kivasti minusta K on onnistunut siinä muuttamaan pikkasen juttuja (esim. labyrintti juttu jne.).

No kellopeliappelsiini on kirjan veroinen ja eikä ole muuneltu siitä.

Se on kautta aikain mun yks suosikki leffa. Se saa miettimään asioita (väkivaltaa) ja ei minua ainakaan saa mitenkään ihannoimaan sitä.

Sori, onhan siitä tietty jätetty kohtia pois, joita on kirjassa.

Nythän mä vasta hokasin sen......sorry

• " Onko elokuva versio Kellopeli appelsiinista uskollinen kirjalle? Vai onko paljon muuteltu? "

Eroavaisuuksia on paljon, mutta haluan puuttua kirjassa olevaan kohtaukseen, jossa Alex juottaa kaksi 10-vuotiasta tyttöä humalaan ja raiskaa nämä. Täytyy muistaa, että Kirjassa Alex drugineen olivat myös alaikäisiä. Elokuvassa ikää ei ole määritelty, mutta näyttelijät olivat lähemmäs kolmikymppisiä! Elokuvassa tytöt ovat samanikäisiä kuin Alex ja täysin vapaaehtoisesti harrastavat seksiä Alexin omassa huoneessa.

Lisäksi kirja päättyy täysin erilailla, kuin tämä Kubrickin spektaakkeli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      13723
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      6352
    3. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      101
      5228
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      98
      3422
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      2705