apua!hevoseni ollu mulla n.puol vuotta ennen mua jo impannu...ensin imppasi vaan aidasta tukea ottaen,mutta nyt keksinyt miten tehdä sen suoraan ilmasta!!laitoin sille imppauspannan!saako sen jättää yöksi kaulaan?saako pitää ratsastaessa?onko siitä haittaa hevoselle esim. syödessä/juodessa?kuinka kireellä se saa olla?voiko sen saada niin kireelle että hevonen ei saisi henkeä??
imppauspanta ja sen käyttö!!muut vinkit impparien omistajilta!!
4
6062
Vastaukset
- en olis
moista potilasta huolikseni ottanu.Saithan edes halvalla..
- Maalaisponi
Imppauspanta täytyy vetää kireälle, muuten siitä ei ole mitään apua. Ei sillä hevosta kuristettua saa, pari sormea voi mennä väliin, ei enempää. Pidetään päässä aina sisällä, ulos voi ottaa pois jos ei siellä imppaa, jos imppaa niin pidä päällä ulkonakin. Joiltain hevosilta leikataan osa imppaamisen mahdollistavia lihaksia pois ja saavat siitä avun, itse kokeilisin ensin jotain muuta virikkeitä. Ratsastaessa pantaa ei kannata pitää ja silloin hevosella on muutakin tekemistä.
- tautau
Hevonen on äärimmäisen tylsistynyt/ stressaantunut kun keksii jotain korviketoimintaa, kuten imppaus ja kutominen yms. jos virikkeitä on kuitenkin tarpeeksi, kyse on suolen toimintahäiriöstä tai nälän tunteesta.
koita liikuttaa sitä mahdollisimman paljon ja tarkista ruokinta. - Lindsu123
Mistä ostit imppauspannan ja paljon se maksoi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053661
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472600- 1122423
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401954Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu271658- 271512
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et211488- 221328
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81241Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701225