Olen myymässä ok-taloa ja ilmeisesti ostajakin on löytynyt. Eli ilmeiseti nyt siis kuntotarkastus ja kun hinta on sovittu niin pankkiin jossa kauppakirjat tehdään ja vahvistetaan... Mitä muuta pitää huomioida?
Ok-Talon myynti
4
929
Vastaukset
- helposti
esim seuraavilta sivuilta ja sivuilla olevista linkeistä ja esim kuluttajaviraston sivulta tulostettavissa olevalta pdfltä.
http://www.info.tampere.fi/eta/laki2/kiinteisto/kiinteisto1.html
http://www.laki24.fi/aski-kiinteistokauppa-kiinteistonkauppa.html
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7826&site=34&tmf=7436&root_id=7436&mode=readdoc
[email protected] - LKV
Oletteko käyttäneet talonne myyntiin välittäjää, jos et ole ostajasta ihan varma ("ilmeisesti löytynyt")?
Jos välittäjänne ei teille ole kertonut, miten asia etenee ja mitä pitää huomioida, niin häpeän hänen puolestaan.
Kuntokartoitus on vapaaehtoinen (paitsi OP vaatii käytetyistä asunnoista ilmeisesti aina), eikä poista myyjän vastuuta myymästään asunnosta. Omakotitalon kohdalla rakentajan vastuu rakenteista on 10 vuotta ja myyjän vastuu piilevien rakenteellisten vaurioiden osalta 5 vuotta. Jotkut vakuutusyhtiöt ovat tarjonneet asiakkailleen vakuutusta, joka turvaa näissä tapauksissa myyjän vastuun (muistelen, että aika kalliita), mutta saapahan nukkua hyvin :)
Kaupanvahvistajan palkkio on kiinteistökaupassa 77 euroa. Vuokratontilla sijaitsevan talon myyntiin ei tarvita kaupanvahvistajaa. - alennusta
Tee itse ehdotus ylimääräisestä hinnanalennuksesta. Alenna vaikka 5-10% ja sano ostajalle että siinä vähän remonttirahaa, kun remonttia tulee kuitenkin eteen.
Kun ostaja hyväksyy tämän hinnanalennuksen remonttirahaksi, et joudu vastuuseen siitä, mitä talosta mahdollisesti löytyy. Alennus on tarjottu ja se on otettu.- uskoakko
No kuin se alennus vois sen 5 vuoden vastuun poistaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511