Miltä kuulostaa

mathetes

1.Jotkut uskovat niinsanottuun kirkon opettamaan "ennättävään armoon", elikä lapsikasteen pelastavaan voimaan jota Raamatun sana ei ilmoituksessaan tunne! Toisinsanoen ihminen pelastuu kasteen vaikutuksessa jo ennenkuin edes usko on syntynyt!

2.Minä taasen uskon JEESUKSEEN johon olen saanut evankeliumin SANAN kautta syntyä uskovaksi ja johon olen myös uskoontultuani saanut kasteen! En ole "kasteessa liitetty seurakuntaan", vaan olen uskon kautta Jeesuksessa saanut "syntyä" uskovien yhteyteen, "Kristusruumiiseen"!

3.Uskon kautta Jeesukseen minulla on Raamatun mainitsema "yksi usko ja yksi Herra" ja uskon kautta minulla uskoontultuani on myös tuo "yksi kaste", joka on uskoon syntymisen seurausta!

4.Kaste ei ole "uudestisynnyttävä toimi", vaan "uudestisyntyneen uskon toimi"!

Miltä tuo kuulostaa!?


Ps//Olen jo noin viikonverran pohdiskellut lopettavani kirjoittelun täällä kokonaan koska näyttää siltä, että muuta seurakunnallista tomintaa on alkanut tulemaan "lokoisien" eläkepäivieni täytteeksi!
(olen entinen tanssimuusikko)=(hanuri/kitara)! Joten ainakin paljon harvemmin tänne jatkossa ennätän kirkoittelemaan!

17

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstejä, tarvittaisiin

      jatkossakin oikaisemaan sanasta poikkeavia huuhaa juttuja.
      Kiitos Jumalalle sinun kirjoituksistasi, on ollut ilo niitä lukea.

      • mathetes

        Noo, katsotaan nyt miten tuo muu puuha vie aikaani, jotta se selviää sitten aikanaan!


        Kiitos mukavasta viestistäsi!
        Jeesuksen nimessä runsasta siunausta elämääsi!


      • terence.hill
        mathetes kirjoitti:

        Noo, katsotaan nyt miten tuo muu puuha vie aikaani, jotta se selviää sitten aikanaan!


        Kiitos mukavasta viestistäsi!
        Jeesuksen nimessä runsasta siunausta elämääsi!

        Ehkä voisit kirjoittaa mielestäsi tärkeimmistä, tai usein esillä olleista ajatuksistasi, jonkinlaisen koosteen, jonka voisi laittaa sopivin väliajoin keskusteluun muistuttamaan, miten olet kastetta ja sen tiimoille liittyviä asioita Raamatusta ymmärtänyt. Minäkin olen miettinyt sellaista omalla kohdallani. Jos täällä keskustelee aktiivisesti, niin samoja asioita saa toistaa usein.


      • mathetes
        terence.hill kirjoitti:

        Ehkä voisit kirjoittaa mielestäsi tärkeimmistä, tai usein esillä olleista ajatuksistasi, jonkinlaisen koosteen, jonka voisi laittaa sopivin väliajoin keskusteluun muistuttamaan, miten olet kastetta ja sen tiimoille liittyviä asioita Raamatusta ymmärtänyt. Minäkin olen miettinyt sellaista omalla kohdallani. Jos täällä keskustelee aktiivisesti, niin samoja asioita saa toistaa usein.

        Ne "muut puuhat" ovat siis seurakunta toiminta puuhia!

        Olen niin monta vuotta tänne kirjoitellut, että jää nähtäväksi niiden "muiden puuhien" jälkeen, että jääköhän aikaa keskittyä ainakaan suurempiin pohdintoihin tuon uskon ja kastekysymys asian suhteen, jotka olen mielestäni tuonut aiemmin jo melko selvästi esille hyvinkin moneen kertaan, että siis miten ajattelen ja näen nuo asiat!

        Siunausta vain sinullekin!


      • varma sana
        mathetes kirjoitti:

        Ne "muut puuhat" ovat siis seurakunta toiminta puuhia!

        Olen niin monta vuotta tänne kirjoitellut, että jää nähtäväksi niiden "muiden puuhien" jälkeen, että jääköhän aikaa keskittyä ainakaan suurempiin pohdintoihin tuon uskon ja kastekysymys asian suhteen, jotka olen mielestäni tuonut aiemmin jo melko selvästi esille hyvinkin moneen kertaan, että siis miten ajattelen ja näen nuo asiat!

        Siunausta vain sinullekin!

        Lahkolaisia, jotka vietellen estää sylilapsien pyhän kasteen Kristuksen ruumiiseen, heidän osakseen tulee kerran myllynkivet kaulaan.

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."


    • aivan.

      Totuudesta luopuneen puhetta tuollainen.

    • raamatullisesti

      "Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

      Uskonlahkojen ja muiden sellaisten KASTAMATTOMAT LAPSET EIVÄT KUULU KRISTUKSEN RUUMIISEEN ELI SEURAKUNTAAN.

      • mathetes

        ...rajallinen tuo sinun ymmärryksesi ystävä hyvä!

        Kirjoitat-
        >>>"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."


      • azuzilla
        mathetes kirjoitti:

        ...rajallinen tuo sinun ymmärryksesi ystävä hyvä!

        Kirjoitat-
        >>>"Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

        h-liikke ja sen henki nousi vasta 100-vuotta sitte Los Angelesin Asusakadulla.

        Tietääkseni Jerusalemissa ei ole sen nimistä katua.


    • terence.hill

      mathetes kirjoitti:
      "Jotkut uskovat niinsanottuun kirkon opettamaan "ennättävään armoon", elikä lapsikasteen pelastavaan voimaan jota Raamatun sana ei ilmoituksessaan tunne! Toisinsanoen ihminen pelastuu kasteen vaikutuksessa jo ennenkuin edes usko on syntynyt!"


      Sinähän uskot VIELÄKIN ENNÄTTÄVÄMPÄÄN ARMOON, joka AUTOMAATTISESTI PELASTAA KAIKKI MAAILMAN ALAIKÄISET ILMAN USKOA TAI KASTETTA TAI YHTÄÄN MITÄÄN!

      Ja uskot, että YMMÄRTÄVÄSSÄ IÄSSÄ TEHTYYN TIETOISEEN TEKOSYNTIIN SAAKKA IHMINEN ON PELASTETTU AUTOMAATTISESTI.

      MUTTA TÄTÄ OPPIA RAAMATTU TUNTEE VIELÄ VÄHEMMÄN!
      SE ON TÄYSIN JÄRJEN PÄÄTELMÄ!

      • oppi automaattikadotuksesta

        ei näköjään tunne Jumalan armoa, joka on ilmestynyt
        maailmaan pelastukseksi kaikille.
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän rikko-
        muksiaan"


      • terence.hill
        oppi automaattikadotuksesta kirjoitti:

        ei näköjään tunne Jumalan armoa, joka on ilmestynyt
        maailmaan pelastukseksi kaikille.
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän rikko-
        muksiaan"

        Mutta ei se, että koko maailman synnit on sovitettu, merkitse, että siitä syystä kaikki pelastuisivat.

        Miksi Jeesus käski viedä evankeliumia?

        Jos koko maailma ilman muuta pelastuu, kun synnit on sovitettu, niin ei mitään lähetyskäskyä olisi tarvittu.


      • ole vielä
        terence.hill kirjoitti:

        Mutta ei se, että koko maailman synnit on sovitettu, merkitse, että siitä syystä kaikki pelastuisivat.

        Miksi Jeesus käski viedä evankeliumia?

        Jos koko maailma ilman muuta pelastuu, kun synnit on sovitettu, niin ei mitään lähetyskäskyä olisi tarvittu.

        tekosyntejä, jotka kaipaisivat sovittamista.!

        Jeesus palautti sovintokuolemallaan ihmisen takaisin
        viattomuuden tilaan:
        Hebr 9:15
        "Ja sen tähden Hän on uuden-liiton välimies,
        että, koska Hänen kuolemansa on tapahtunut lunastuk-
        seksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista."

        Unohda jo tuo kadotusautomaatti!


      • sikiämisestä alkaen
        ole vielä kirjoitti:

        tekosyntejä, jotka kaipaisivat sovittamista.!

        Jeesus palautti sovintokuolemallaan ihmisen takaisin
        viattomuuden tilaan:
        Hebr 9:15
        "Ja sen tähden Hän on uuden-liiton välimies,
        että, koska Hänen kuolemansa on tapahtunut lunastuk-
        seksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista."

        Unohda jo tuo kadotusautomaatti!

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
        "Meidän isämme ovat syntiä tehneet, heitä ei enää ole, mutta me kannamme heidän sytivelkaansa."

        "Olemmeko me parempia, emme suinkaan, vaan niin hyvin juutalaiset, kuin kreikkaliset, kaikki me olemme syntyneet synnin alle."

        "Sillä kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla"

        Anna sovittaa lapsesi ja vie heidät oikeaan kirkkoon koulutettujen pappien kasttaviksi Kristuksen ruumiin jäseniksi. Amen.


    • uskis

      Olet selvästi harhaoppinen ja eksytyksen vallassa. Tee siis parannus, jos enää on paatuneen sydämesi vuoksi mahdollista.
      Parempi kun häivyt pois eksyttämästä ihmisiä.

      Jeesus Kristus on Herra!

      • mathetes

        On hyvä että ihminen on jotain mieltä, se todistaa että hän ajattelee, ja sehän on parempi kuin ei ajattelisi mitään! Osaat siis ajatella mitä sanot vaikka et osaa perustella sanomastasi mitä ajattelet!

        Ainut mista olen samaa mieltä kirjoituksestasi on tuo viimeinen lauseesi:
        "Jeesus Kristus on Herra"!

        Kaikki muu tekstisi on perustelematonta sanasotkua ja kerranhan kaikki meille selviää, eikös vain, että toinen meistä oli oikeassa!

        Siunausta vain ja Kristusvaloa elämääsi! :)


      • uskis
        mathetes kirjoitti:

        On hyvä että ihminen on jotain mieltä, se todistaa että hän ajattelee, ja sehän on parempi kuin ei ajattelisi mitään! Osaat siis ajatella mitä sanot vaikka et osaa perustella sanomastasi mitä ajattelet!

        Ainut mista olen samaa mieltä kirjoituksestasi on tuo viimeinen lauseesi:
        "Jeesus Kristus on Herra"!

        Kaikki muu tekstisi on perustelematonta sanasotkua ja kerranhan kaikki meille selviää, eikös vain, että toinen meistä oli oikeassa!

        Siunausta vain ja Kristusvaloa elämääsi! :)

        uudestikaste on synti ja laittomuus.

        Ef.4:5 "yksi kaste"

        tuon totuuden kun jätit taaksesi, niin silloin jätit taaksesi Jeesuksen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe