Vankila ei ole koskaan liian

mukava.

Kyllä se niin on, ettei vankila ole koskaan liian mukava. Vapauden menetys on niin rankkaa ihmiselle, ettei siinä muuta tarvita. Itse ainakin tulisin hulluksi, jos joutuisin olemaan vankeudessa luksusomakotitalossa kaikilla mukavuuksilla niin, etten lainkaan saisi poistua sieltä. Luulenpa, että ne, jotka vaativat huonompia vankilaoloja, eivät ole ajatelleet, tai eivät kykene ajattelemaan asiaa omakohtaisesti. Vai onko joku lukijoista niin köyhä henkisesti, että voisi viihtyä vankina yhdessä talossa tai asunnossa, poistumatta sieltä koskaan, olipa se sitten kuinka mukava tahansa?

4

226

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäksi aikaa?

Mutta jos ulos pääsisi jaloittelemaan ja vaikka urheilemaankin ihan, niin en usko että tuottaisi vaikeuksia.

Useita viikkoja voi vierähtää, etten poistu pihapiiriä pidemmäksi, jos joku muu "kommuunistamme" vain sattuu käymään kaupassa, eikä minun itse tarvitse.

Johan sitä oltiin armeijassakin kiinni monen viikon putkia. Neljä viikkoa taisi olla pisin gines. Ei häirinnyt eikä hajottanut. Vuoden päivät läpeensä vapaudenriistoa. Iltavapailla en juuri käynyt.

Koskaan on aika voimakas sana. Eihän elinkautinen vankilassakaan kestä yleensä montaakaan kymmentä vuotta.

Jos vankilassa ei perseeseen panna, niin en usko että mielenterveyteni järkkyisi useankaan vuoden kakusta... Ehtisi kerrankin lueskella rauhassa ja pohtia maailman menoa.

Enkä tosiaankaan tunne olevani henkisesti kovinkaan köyhä. Taiteita harrastanut koko ikäni; piirtänyt, maalannut ja tehnyt biisejä. Kahdessa yliopoistossa kirjoilla.

• mukavaa

peli/tietokonenörteillä olisi mukavaa semmosessa vankilassa (jos vain on tietsikka).

• he voisivatkin

suorittaa rangaistukset vapaudenhaluisten puolesta. Itse en vankilaan halua, siksi en tee rikoksiakaan. Putkarangaistus varusmiesaikana oli järkyttävä kokemus.

• kirjan..

Ivan Denisovitsin päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4164
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3587
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3309
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2830
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2309
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2248
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2042
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1554
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1500
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1486
    Aihe