kuivajään käyttö?

juomien jäähdytyksessä?

Eli onko kellään kokemusta hiilidioksidijään käytöstä?

mulla on tulossa melko isot juhlat ja olis siistiä käyttää sitä jäätä jossain vaiheessa juomien jähädytyksessä tms. kun siitä saa hienon, usvaisen tunnelmankin. (:
eli minkälaisia kokemuksia?

tiedän kyllä ettei sitä voi suoran laittaa jäähdytettävän tuotteen viereen ym. faktaa, luin netistä. :p mut ois kiva kuulla kokemuksia ja vinkkejä!

7

4161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotissööri

      kuivaa jäätä voi ostaa AGAn tehdasmyymälästä. Se sopii minkä tahansa juoman jäähdyttämiseen, sillä sen sulamispiste on hyvin alhainen ja mihin tahansa juomaan pistettynä se kehittää hiilihappoa, joka siis aiheuttaa juoman poreilun. Pistämällä muutamia palasia booliin saat sen jäähdytettyä, että pinnalle sumumaisen usvan ja lisäksi vichy-veden tapaisen poreilun. "Freedom of the seas" laivan "let's have a party" - juhlissa käytetään juuri tätä menetlemää.

      Seuraavaksi voinemme kuulla T.epin kommentit siitä, että hän suosittelee pakkasnesteenä Lasolia juotavaksi ja että joku on saanut potkut "jollakokin" tehtävistä ja on on nyt työttömänä ja humalassa ja mahdollisesti joitain sanoja lihapullistakin, erityisesti niiden suosituksesta syödä lämmittämättömänä. Tosiasia on, että naukkailin muutaman viskin työvuoron päätyttyä, mutta osaan juoda ne humaltumatta, kuten Mannerheim.

      • että kun

        tämä toinen idioottiääliö T.epi nyt tuntuu lopettaneen (tai ainakin vähentäneen) typerää riidanhaastantaa täällä eikä vastaa Rotissöörin hölmöyksiin, Rotissöörin täytyy ITSE kirjoittaa ikään kuin T.epin puolesta. Jakautunut persoonallisuus?


      • rotissööri
        että kun kirjoitti:

        tämä toinen idioottiääliö T.epi nyt tuntuu lopettaneen (tai ainakin vähentäneen) typerää riidanhaastantaa täällä eikä vastaa Rotissöörin hölmöyksiin, Rotissöörin täytyy ITSE kirjoittaa ikään kuin T.epin puolesta. Jakautunut persoonallisuus?

        kuten näet, ei idioottiääliö-T.epi voi olla mollailematta minua, joten uskoa se pitää. Minä taidan pitää mukanani nyt aina pesäpallomailaa, siltä varalta, että tapaisin T.epin ääliön, niin löytyisi sille mailallekin vähän käyttöä. Sitten ainekin "vähentäisi" typerää riidanhaastantaa, kuten olet kertonut.


      • T.epi

        Ja pari viskiä liikaa kuitenkin, ettei oikeinkirjoitus suju :-) Oksidi, yhdellä i:llä. Ja Mannerheim ei kai whiskyä naukkaillut. Mutta pitänee ottaa blue labelia, kun alkoi tekemään whiskytujausta mieli ennen nukkumaanmenoa...

        Ja jos AGA:lta hakee CO2:sta jäämuodossa, kannattaa varata hyvä styroxinen kylmälaukku mukaan kuljetusta varten. Maksaa noin 20 euroa kylmälaukullinen.


    • Larry The Chef

      Suosittelisin pilliä juomaan jossa kelluu ko. kuutio. Näyttää hyvältä mutta jos huuli koskee, tulee ikävä paleltumavamma.

      • juomaan

        Eli siis laittaa johonkin isoon astiaan niitä jäitä ja niiden päälle sen boolikulhon tms, jolloin jäitä vahingossakaan ei tule juomaan.

        ja näyttää hienolta.


    • kkkkkkkkkkkkkk

      Hiilihappojäätä ei saa käsitellä ilman suojavarustusta, eli se polttaa pahasti jos paljaalle iholle osuu, nieltynä luultavasti tappaa nopsasti, kun hengitystiet palaa.
      Juhlissa se on vaarallista - kaikki kun ei sen vaaroja tiedä tai kännipäissään muista.
      Aina on myös näitä " kyl mä ainaskin uskallan" toheloita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe