löytyi Unkarista.
Eikö maapallo ollutkaan 6000 v. vanha?
Onko Raamatussa sittenkin virhe?
8 milj. vuoden
7
181
Vastaukset
- Ritari, helluntailaisten
raamaatu- asiantuntijat vastata.
Vastaukseksi ei kelpaa: "missään kohtaa Raamatussa ei sanota maapallon iän olevan 6000 v.."
Em. ikää pitävät totena mm. kreationistit ja se on laskettu Raamatusta.
Kuka siis huijaa: Raamattu vai tiedemiehet?
Vastaas nyt Amos, äläkä vetäydy hiljaisuuden suojaan. Vai alkoiko Raamatun "totuus" epäilyttämään?maailmankaikkeuden ikää ilmoita eikä sano sitä, milloin oli ALUSSA!
Toisin kuin monet uskovaiset nykyisin opettavat, Raamattu ei kiellä luonnontieteitä tutkimasta, vaan päin vastoin käskee tutkimaan niitä ja uskomaan fossiileihin sekä niistä saatuun tietoon, [Room.1:19,20]
Job 12
7 "Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle;
8 tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle.
9 Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt,
10 hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" -
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, OLIVAT IKIVANHASTAAN OLEMASSA Jumalan sanan voimasta"
Maailmankaikkeuden mittaamattomuudesta on jo nykyisin niin luotettavaa tietoa, että paatuneimmankin uskovaisen pitäisi uskoa kaukaisimpien kiintotähtien olevan tuhansien miljardien valovuosien päässä, joka todistaa vain Kaikkivaltiaan Jumalan suuruudesta, ei pienuudesta!- raamatuntutkijat
ekivaari kirjoitti:
maailmankaikkeuden ikää ilmoita eikä sano sitä, milloin oli ALUSSA!
Toisin kuin monet uskovaiset nykyisin opettavat, Raamattu ei kiellä luonnontieteitä tutkimasta, vaan päin vastoin käskee tutkimaan niitä ja uskomaan fossiileihin sekä niistä saatuun tietoon, [Room.1:19,20]
Job 12
7 "Mutta kysypä eläimiltä, niin ne opettavat sinua, ja taivaan linnuilta, niin ne ilmoittavat sinulle;
8 tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle.
9 Kuka kaikista näistä ei tietäisi, että Herran käsi on tämän tehnyt,
10 hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" -
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, OLIVAT IKIVANHASTAAN OLEMASSA Jumalan sanan voimasta"
Maailmankaikkeuden mittaamattomuudesta on jo nykyisin niin luotettavaa tietoa, että paatuneimmankin uskovaisen pitäisi uskoa kaukaisimpien kiintotähtien olevan tuhansien miljardien valovuosien päässä, joka todistaa vain Kaikkivaltiaan Jumalan suuruudesta, ei pienuudesta!ovat laskeneet Raamatusta maaplaneetan iäksi 6000 - 10 000 vuotta. Sitäpaitsi raamattua tulkittiin niin satoja vuosia. Miksi tulkinta olisi tuosta muuttunut?
Parasta olisi vaan myöntää, että Raamatussa on tuossa(kin) kohtaa virhe.
Ilmeisesti olet selvänäkijä; muuten ei voi selittää tulkintaasi Job 12:sta.
Viimeisestä kappaleesta olemme liikuttavan yksimielisiä. Eikä tieteellinen tutkimus ole ongelma muille, kuin fundamentalistiuskoville (mm. helluntailaiset).
- kätkettynä lukuisat
määrät salaisuuksia, jotka kyllä selviävät jos on halua siihen. Salaisuuksien tarkoitus on paljastaa kuka uskoo, kuka ei usko.
Eikö maapallo ollutkaan 6000 v. vanha?
- Ei ole, vaan paljon vanhempi. Sana sanoo: Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
On voinut kulua hyvinkin pitkä aika ennenkuin Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli. Jumala näki, että valo oli hyvä.
Onko Raamatussa sittenkin virhe?
- Raamatussa sanotaan, että yksi päivä Jumalalle on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
-Siis laskennallisesti voi olla jopa näin: 365 päivää * 1000 vuotta = 365000 Jumalan vuotta ja nämä vuodet kerrotaan luomiskertomuksen vuosilla, niin saadaan 219000000 vuotta, eikä vielä pudota pois Raamatunlehdiltä.- virheelliseksi jostain kohtaa,
niin uskovat tekevät kerkeästi uuden, sopivan tulkinnan.
Pakkohan niin on tehdä, koska on mahdoton pitää Raamattua totuutena, jos osa siitä on valhetta.
Seli, seli seli, jne... - keskustella?
virheelliseksi jostain kohtaa, kirjoitti:
niin uskovat tekevät kerkeästi uuden, sopivan tulkinnan.
Pakkohan niin on tehdä, koska on mahdoton pitää Raamattua totuutena, jos osa siitä on valhetta.
Seli, seli seli, jne...Sinulle lienee turha vastata, koska olet jo ennakkoon päättänyt oman kantasi ja pidät omasta mielipiteestäsi kiinni.
virheelliseksi jostain kohtaa, kirjoitti:
niin uskovat tekevät kerkeästi uuden, sopivan tulkinnan.
Pakkohan niin on tehdä, koska on mahdoton pitää Raamattua totuutena, jos osa siitä on valhetta.
Seli, seli seli, jne...just samalla tavalla ja unohtaa virheensä. Ptolemaioksen aikaan pöyhkeilivät sen ajan tähtitieteilijät laskeneensa tähtien luvuksi, oliko se 1022 tai jotakin, ja pilkkasivat Raamatun ilmoittamaa lukematonta taivaan tähtien määrää, mutta eivätpä enää pöyhkeile sillä asialla vaan kaivautuvat mieluummin avaruusjuustossa oleviin madonreikiin ja niiden mustiin aukkoihin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743278
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161182- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap90713Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635