aika tyhmää se et jos ei väliaikasen ajokortin jälkeen ole rahaa uusia korttia tai mennä 2-vaiheeseen niin sit joutuu ajaa inssin uusiks ja suorittamaan teoria kokeen...
ajokortti ei voimassa
8
1628
Vastaukset
- R.Aivo
Ei sulle kukaan sanonu, että se väliaikanen kortti ON väliaikanen?
On kyllä aika tyhmää kun tyhmät ei tajua. No se selittyy sillä että ne on aika tyhmiä.
Ja sekin on tosi tyhmää kun kaikki tyhmät tulee tänne avautuun ja paljastaan oman tyhmyytensä, on se tyhmää. - vvv
Poliisilaitokselta voi hakea väliaikaiselle kortille 2 vuoden lisäaikaa. Siinä on sitten pari vuotta aikaa kerätä tuo muutama huntti kasaan.
- ....
pari hunttia?:DD jo oot kalliissa autokoulussa käynyt viime viikolla itse olin kakkosvaiheessa ja maksoi 250e ;)
- .....
.... kirjoitti:
pari hunttia?:DD jo oot kalliissa autokoulussa käynyt viime viikolla itse olin kakkosvaiheessa ja maksoi 250e ;)
anteeksi, sekosin lukemisessani :)
- perustietoa
ajokorteista.
Kuljettajantutkinnon ajokokeessa hyväksytty saa ns. todistuksen kuljettajantutkinnon hyväksymisestä, jolla on ajo-oikeus vain suomessa. Todistus on voimassa kuukauden kokeen hyväksymisestä lukien.
Parin viikon sisällä tulee ns. lyhytaikainen ajokortti, jonka voimassaoloaika on 2 vuotta kokeen hyväksymisestä lukien.
Lyhytaikaisen kortin voimassaoloaikana eli ns. välivaiheen aikana suoritetaan 2-vaihe, joka sisältää teoriaa, arvioivan ajon, rataopetuksen ja tarvittaessa pimeän opetuksen, jos pimeän opetusta ei ole aikaisemmin suoritettu.
2-vaiheeseen saa osallistua kun lyhytaikainen kortti on ollut voimassa 6 kk mutta viimeistään ennen kuin 2 vuotta täyttyy.
Jos välivaiheessa eli lyhytaikaisenajokortin voimassa oloaikana ei suorita 2-vaiheen opetusta.
Kortin haltijan tulee hakea uusi ajokorttilupa poliisilta ja suorittaa uudet kuljettajantutkinnot ja homma jatkuu jälleen jos ajokoe hyväksytään seuraavat 2 vuotta välivaihetta ja lyhtyaikaisella ajokortilla.
Että silleen, ei mitään humpuukia. Menee se raha huonompaakin tarpeeseen.- ...
"Jos välivaiheessa eli lyhytaikaisenajokortin voimassa oloaikana ei suorita 2-vaiheen opetusta.Kortin haltijan tulee hakea uusi ajokorttilupa poliisilta ja suorittaa uudet kuljettajantutkinnot ja homma jatkuu jälleen jos ajokoe hyväksytään seuraavat 2 vuotta välivaihetta ja lyhtyaikaisella ajokortilla."
Mistä tuo tieto on, että pitäisi suorittaa kuljettajantutkinto? - tai Ajovarmaan
... kirjoitti:
"Jos välivaiheessa eli lyhytaikaisenajokortin voimassa oloaikana ei suorita 2-vaiheen opetusta.Kortin haltijan tulee hakea uusi ajokorttilupa poliisilta ja suorittaa uudet kuljettajantutkinnot ja homma jatkuu jälleen jos ajokoe hyväksytään seuraavat 2 vuotta välivaihetta ja lyhtyaikaisella ajokortilla."
Mistä tuo tieto on, että pitäisi suorittaa kuljettajantutkinto?AKE on Ajoneuvohallintokeskus ja Ajovarma on Aken valtuuttama toimielin kuljettajantutkintoasioissa.
Siinäpä faktatietoa sinulle. Ole hyvä. - ...
tai Ajovarmaan kirjoitti:
AKE on Ajoneuvohallintokeskus ja Ajovarma on Aken valtuuttama toimielin kuljettajantutkintoasioissa.
Siinäpä faktatietoa sinulle. Ole hyvä.Mutta eikö kuitenkin poliisilaitoksella tehdä päätös siitä, että joutuuko tutkintoon vai ei?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855