Olen 20v. Meillä on suvussa joko kilpirauhasen liika- tai vajaatoimintaa, en muista kumpaa.
Minulla itselläni on järkyttävää yöhikoilua, joka alkoi joskus viime talvena. Lisäksi olen hirvittävän väsynyt aina, vaikka nukkuisin hyvät ja täydet yöunet, monesti päivälläkin pitää nukkua. Olo on myös "vetämätön". Entäs onkohan iho-oireet oireita.. Minulle on tullut selittämätöntä ihottumaa johon ei ole ihottumalääkkeet tepsineet..
Voiko viitata kilpirauhasen häiriöön?
3
800
Vastaukset
Kuulostaa siltä että sulla on kilpparivika. Joten kokeisiin mars! Yksinkertaisin verikokein selviää. Ota tulokset papereille ja kerro tulokset täällä. Muista mennä kokeisiin aamulla aikaisin ja EI kahvia eikä tupakkaa!
Kerro lääkärille sukurasitteestasi. Mulla tuo yöhikoilu oli todella voimakasta myös eikä lääkäri uskonut että sitä voi olla myös vajiksessa kun se liitetään usein liikatoimintaan.- kissaliisa87
Minä olen siis alkuperäinen kirjoittaja :)
Varaankin siis heti huomenna ajan labraan, niin selviääpä sitten tuokin. Netistä luin vielä lisää noita oireita, ja niistä bongasin vielä yhtäläisyyksiä; eli lihominen (olen syönyt ja urheillut normaalisti) ja kuiva iho.
- heluna62
Mulla on todettu kilpirauhasen liikatoimintaa, siinä hikoiluttaa, väsyttää, paino putoaa, ripuloin, vapisuttaa ja on vaan niin vetämätön olo. käy verikokoeissa, niin selviää.Lääkkeet siihenkin kuulema auttaa, mula ei ole vielä kun vasta aika on tulosssa tarkempiin tutkimuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2283945Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1391418
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein126925- 77909
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!288759Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8757J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61736