Seurustelujuomaa etsimässä

elizia

Olen viinien parissa melkoinen untuvikko. Tähän asti olen nautiskellut lähinnä siidereistä, lonkeroista sekä erilaisista muista juomasekoituksista.

Nyt tahtoisin tutustua viinien maailmaan valko- tai kuohuviinin merkeissä. Budjettini on pieni, ja makuni makea. Kaipaan juomalta vahvaa, makeaa makua joka tuntuu suussa "paksuna" (esim. kahvi on mielestäni vahvaa mutta ikävän epä-paksua). Jos sinulla on muistikuvissasi joku hyvä, makeahko valko- tai kuohuviini joka sopii illanviettoon pienibudjettiselle, niin suosituksia otetaan vastaan!

Kiitos.

7

1106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tykkää kuivista

Castillo Perelada cava brut rosado

CAVA BRUT ROSADO

CASTILLO PERELADA
      DO Cava, Espanja
      Rypäle:    Garnacha, Monastrell, Pinot Noir - 60/ 22/ 18
      Alkoholia:    11.5 til-%
      Sokeria:    10.0 g/l
      Luonnehdinta:

Väri on vaalea, hohtava kirsikanpunainen. Kuplat ovat huomattan pienet ja maltilliset, rakentuvat hyvin suussa. Tuoksu on hyvin hedemäinen ja hieman kehittynyt. Maku on kuiva, monimuotoinen ja hedelmäinen, herkullinen ja raikas.

Perelada on tunnettu laadukkaan cavan tuottajana. Heillä on myös hyvät referenssit laadusta: Salvador Dalin suosikki juoma oli Pereladan Brut Rosado. Hän ei yleensä juonut alkoholia lainkaan, mutta mikäli Pereldan Rose Cavaa oli saatavilla, sen hän kelpuutti.
      Tämä upea rosé cava on myös valittu laajan sokkotestin kautta Espanjan kuninkaallisten häiden juhlajuomaksi. Sitä nimittäin juotiin Doña Letician ja Prince Philippen häissä.

• rotissööri

suosittelisin kokeilemaan Lepaan viinitilan valkoherukkaviiniä. ks.

www.lepaa.hamk.fi

Kyseistä vinkkua ei myydä Alkossa, mutta voi saada postitse tilaamalla. Käväise myös Alkossa, jossa on saatavilla erilaisia esitteitä ja myyjät voivat antaa asiantuntevaa apua valinnassa. Kysele myös kotimaista Arctic-kuohuviiniä. Siinä maistuu Lapin marjojen aromi. Varsin hyvä kirja on myös Alkosta saatava "Viiniä aterialla" (hinta 10 €).

• T.epi

Ilmeisesti tarkoitit Lepaan huoltoaseman Lasolia? Lasolista tunnut puhuneen niin paljon täällä palstoilla.

• ..............................
    • Anni

kokeilepas tätä: http://www.alko.fi/tuotteet/fi/563967
      Minä itse tykkään kuohuviinistä ja mielestäni tämä on aivan ihanaa, joskin aika makeaa, mutta eihän sitä pullokaupalla juodakaan vaan lasi, pari nautiskellen hyvässä seurassa.

• saku......

punaviini syrah.... "punainen ruusu" pullossa... hinta laatusuhde ok....

• balletti

Suosittelen kokeilemaan edullista kuohuviiniä
      BALLET maksaa alle kuusi euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    9. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe