Seurustelujuomaa etsimässä

elizia

Olen viinien parissa melkoinen untuvikko. Tähän asti olen nautiskellut lähinnä siidereistä, lonkeroista sekä erilaisista muista juomasekoituksista.

Nyt tahtoisin tutustua viinien maailmaan valko- tai kuohuviinin merkeissä. Budjettini on pieni, ja makuni makea. Kaipaan juomalta vahvaa, makeaa makua joka tuntuu suussa "paksuna" (esim. kahvi on mielestäni vahvaa mutta ikävän epä-paksua). Jos sinulla on muistikuvissasi joku hyvä, makeahko valko- tai kuohuviini joka sopii illanviettoon pienibudjettiselle, niin suosituksia otetaan vastaan!

Kiitos.

7

1012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tykkää kuivista

      Castillo Perelada cava brut rosado

      CAVA BRUT ROSADO

      CASTILLO PERELADA
      DO Cava, Espanja
      Rypäle:    Garnacha, Monastrell, Pinot Noir - 60/ 22/ 18
      Alkoholia:    11.5 til-%
      Sokeria:    10.0 g/l
      Luonnehdinta:

      Väri on vaalea, hohtava kirsikanpunainen. Kuplat ovat huomattan pienet ja maltilliset, rakentuvat hyvin suussa. Tuoksu on hyvin hedemäinen ja hieman kehittynyt. Maku on kuiva, monimuotoinen ja hedelmäinen, herkullinen ja raikas.

      Perelada on tunnettu laadukkaan cavan tuottajana. Heillä on myös hyvät referenssit laadusta: Salvador Dalin suosikki juoma oli Pereladan Brut Rosado. Hän ei yleensä juonut alkoholia lainkaan, mutta mikäli Pereldan Rose Cavaa oli saatavilla, sen hän kelpuutti.
      Tämä upea rosé cava on myös valittu laajan sokkotestin kautta Espanjan kuninkaallisten häiden juhlajuomaksi. Sitä nimittäin juotiin Doña Letician ja Prince Philippen häissä.

    • rotissööri

      suosittelisin kokeilemaan Lepaan viinitilan valkoherukkaviiniä. ks.

      www.lepaa.hamk.fi

      Kyseistä vinkkua ei myydä Alkossa, mutta voi saada postitse tilaamalla. Käväise myös Alkossa, jossa on saatavilla erilaisia esitteitä ja myyjät voivat antaa asiantuntevaa apua valinnassa. Kysele myös kotimaista Arctic-kuohuviiniä. Siinä maistuu Lapin marjojen aromi. Varsin hyvä kirja on myös Alkosta saatava "Viiniä aterialla" (hinta 10 €).

      • T.epi

        Ilmeisesti tarkoitit Lepaan huoltoaseman Lasolia? Lasolista tunnut puhuneen niin paljon täällä palstoilla.


    • ..............................
    • Anni

      kokeilepas tätä: http://www.alko.fi/tuotteet/fi/563967
      Minä itse tykkään kuohuviinistä ja mielestäni tämä on aivan ihanaa, joskin aika makeaa, mutta eihän sitä pullokaupalla juodakaan vaan lasi, pari nautiskellen hyvässä seurassa.

    • saku......

      punaviini syrah.... "punainen ruusu" pullossa... hinta laatusuhde ok....

    • balletti

      Suosittelen kokeilemaan edullista kuohuviiniä
      BALLET maksaa alle kuusi euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe