Kolmekin jo hapattaa foorumin

Kol. 2:14    
Hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24].

Em. kohtaan vedoten minulle on lukuisia kertoja tällä foorumilla vastattu, että Jeesus naulitsi ristille isien perinnäissäännökset - ne, joista Jeeus sanoi: käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle.
Sen päälle sitten on muistutettu, että näin Jeesus tuli puhdistamaan sapatin - poistamalla määräykset ja säilyttäen lauantain.

Minulle, lapselliselle, ilmeisesti voi sanoa, mitä sylki suuhun tuo - joutumatta vastaamaan sanoistaan? Vai kuinka on, Isä??

Tuo on kaikkien aikojen homeisin valhe lauantaisapatin pysyttämisen puolesta. Sen sanon kaikella vakavuudella Pyhässä Hengessä.
Itse asiassa tuo pyrkii tekemään tyhjäksi ristin armon evankeliumin.

Sillä evankeliumin ollessa kyseessä, me laitamme Hänen sielunsa vikauhriksi - heitämme Hänen päälleen syntivelkamme. Näin henkilökohtaista Jeesuksen lunastustyö on. Ei sapatin kautta hyväksytyksi tulemista, vaan evankeliumin uskomisen kautta.
Jesaja 53 on Jeesuksen todistus ja profetian henki. Tutki ja syö se! Anna "uskossa sulautua", jotta se hyödyttäisi juuri sinua!

SALLIKAA LASTEN TULLA ELÄVÄÄN YHTEYTEEN

Hei, Isä Jeesus - kiitos että lunastit sen
sen väärennetyn velkakirjan, jonka isät
taskuuni työnsivät ja sanoivat: maksa pois.

Päällä luki "isien perinnäissäännöt" ja
takapuolella: "käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle"

Isä, sinähän moititkin opettajia siitä, että sitovat lapsia vaikeilal taakoilla, joita eivät
itsekään kanna.

Mitäs turhia kiittelet, poikani - vai luuletko, että erehtyisin väärän velkakirjan lunastamaan?!
Sellaiset raukeaa tyhjiin, ihan itsestään lahoo.

Näen, että sulla on sydämesi lompakossa vielä se
Mooseksen vahvistama velkakirja liitteineen
heitäpä se tänne ylös; tänne vaan - ristille

Katsos; minä lunastin sut lain alta, sen mahdottoman taakan kantamisesta
lain vaatimasta vääjäämättömästä rangaistuksesta

Olet vapahdettu - rauhani olkoon kanssasi
julista tätä ilosanomaa veljilleni ja sisarilleni
niin saat aina ja enenevästi olla siitä osallinen.

selväksi tuli? Tutki vielä lakikirjasta - Jes 53 viittaa Testamenttiini - uskon kautta sen omistat - kaikki mikä on mun on myös sun, Luuk 15:31.

19

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin..

1.Korinttolaiskirje:
      13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

• armon ajallansa,

etkä joutuisi kadotukseen!

Sillä Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrälle hän antaa armon!

"Joka itsensä ylentää, niin se alennetaan, mutta nöyrä saa armon Herran silmissä:"

• Paavalia
        armon ajallansa, kirjoitti:

etkä joutuisi kadotukseen!

Sillä Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrälle hän antaa armon!

"Joka itsensä ylentää, niin se alennetaan, mutta nöyrä saa armon Herran silmissä:"

Mikä sinä olet Paavalia neuvomaan, eikö Paavali olekaan raamatussa todenpuhuja? Sinäkö tuomitset Paavalin kadotukseen?

• HYLÄTKÄÄMME ALAIKÄISYYDEN ELKEET !

Oikein teit, kun hylkäsit tukahduttavan lain talutusnuoran - niinhän apostolit kehottavat Apt 15. luvussa. tuollainen maitoruoka ei täysi-ikäisille kuulu. Lapsenvahti on epäitsenäisiä varten.
        Kehota pastoriasi tekemään samoin!
        Heitit roskana pois vanhan hapatuksen - niin teki myös Paavali.

Ei suuri oppi hulluuttanut Paavalia, vaikka kuningas Agrippa niin väitti.
        Paavalihan äkkäsi vedota keisariin, roomalaiseen ystäväänsä - tuo vähäistä Benjaminin sukua edustava juutalainen. Se oli rohkea miehen teko ja pelasti sillä kertaa Paavalin henkiparan.
        Jumalan hullutus Kristuksessa osoittautui ihmisten viisautta suuremmaksi.

Joitakin tuo helppo elämä aidatussa hiekkalaatikoss kiinnostaa vielä miehen iässä.
        He konttaavat takaisin - onhan veräjä yhä auki. He eivät suinkaan ole lapsenmielisiä, vaan mieltä vailla - opettaa Sana.

VAIN YKSI KYSYMYS ON SELLAISIA VARTEN

Gal 3:1-5 :

1 Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!
        2 Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? [Ap. t. 2:38; Room. 10:17; Ef. 1:13] .

3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?
        4 Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain.

5 Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin?

VERRATON TIE - RAKKAUS

Olet todelalkin päässyt "täyteen miehuuteen Kristuksessa", kun osasit valita mitä parhaimman raamatunkohdan. Tekojen so. lelujen helinän sijaan jumalallinen rakkaus! Näin tehdessäsi olet valinnut verrattoman tien!

1. Kor 12:31
        Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi. [1. Kor. 14:1]   

1. Kor 13:1-11 :

Suurin on rakkaus   
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.   
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, EN OLISI MITÄÄN. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]   
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä MITÄÄN VOITTAISI.

4 RAKKAUS ON kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]   
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]   
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 4; 3. Joh. 4]   
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]   
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.   
        9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]   
        10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]

11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.   

Jumalan lapsi Kristuksen armon täyteydessä

• kiitos!
        AnttiVKantola kirjoitti:

HYLÄTKÄÄMME ALAIKÄISYYDEN ELKEET !

Oikein teit, kun hylkäsit tukahduttavan lain talutusnuoran - niinhän apostolit kehottavat Apt 15. luvussa. tuollainen maitoruoka ei täysi-ikäisille kuulu. Lapsenvahti on epäitsenäisiä varten.
        Kehota pastoriasi tekemään samoin!
        Heitit roskana pois vanhan hapatuksen - niin teki myös Paavali.

Ei suuri oppi hulluuttanut Paavalia, vaikka kuningas Agrippa niin väitti.
        Paavalihan äkkäsi vedota keisariin, roomalaiseen ystäväänsä - tuo vähäistä Benjaminin sukua edustava juutalainen. Se oli rohkea miehen teko ja pelasti sillä kertaa Paavalin henkiparan.
        Jumalan hullutus Kristuksessa osoittautui ihmisten viisautta suuremmaksi.

Joitakin tuo helppo elämä aidatussa hiekkalaatikoss kiinnostaa vielä miehen iässä.
        He konttaavat takaisin - onhan veräjä yhä auki. He eivät suinkaan ole lapsenmielisiä, vaan mieltä vailla - opettaa Sana.

VAIN YKSI KYSYMYS ON SELLAISIA VARTEN

Gal 3:1-5 :

1 Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!
        2 Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin? [Ap. t. 2:38; Room. 10:17; Ef. 1:13] .

3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?
        4 Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain.

5 Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin?

VERRATON TIE - RAKKAUS

Olet todelalkin päässyt "täyteen miehuuteen Kristuksessa", kun osasit valita mitä parhaimman raamatunkohdan. Tekojen so. lelujen helinän sijaan jumalallinen rakkaus! Näin tehdessäsi olet valinnut verrattoman tien!

1. Kor 12:31
        Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi. [1. Kor. 14:1]   

1. Kor 13:1-11 :

Suurin on rakkaus   
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.   
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, EN OLISI MITÄÄN. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]   
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä MITÄÄN VOITTAISI.

4 RAKKAUS ON kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]   
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]   
        6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 4; 3. Joh. 4]   
        7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]   
        8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.   
        9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]   
        10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]

11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.   

Jumalan lapsi Kristuksen armon täyteydessä

Hyvin ymmärsit, mistä oli kyse, vaikka adventistit jo ehtivät Paavalin tuomita kadotukseen puheistaan.

• oikeudenmukaisuuden

tuomitsija! Jumalan laki on hyvä ja oikeudenmukainen, Paavalikin sanoi niin!

Ei Jeesus lunastanut sinua Isänsä rakkaudellisilta ja OIKEILTA KÄSKYILTÄ tekemään laittomuutta, vaan SYNNIN ja PERKEKEEN VALLASTA! Siinä on SUURI ERO!

Sinä olet LAITTOMUUDEN OPETTAJA, juuresi ovat saatanasta, asetut Jumalaa vastaan ja teet Jumalasta väärän ja kohtuuttoman lainantajan, jota hän EI OLE!

"Rakkaus Jumalaan on SE, että pidämme HÄNEN käskynsä, EIVÄTKÄ NE OLE RASKAAT!"

Tämä on UUTTA TESTAMENTTIA, löytyy Johanneksen kirjeistä!

Näin sinä runoilet omiasi:

>>Katsos; minä lunastin sut lain alta, sen mahdottoman taakan kantamisesta
      lain vaatimasta vääjäämättömästä rangaistuksesta

• VOI SINUA JUMALAN OIKEUDENMUKAISUUDEN TUOMITSIJA !

Miksi syötät omia sanojasi Jumalan suuhun - etkö lainkaan pelkää Jumalaa? Mutta Jlan oikeudenmukaisuus on laupeuden tuomio laupiaille ja armoton tuomio armottomille. Sellaista se on.
        (Jaak 2:12-13).

Paavali tosin sanoi, että "laki on hyvä", mutta minä joudun ne kohdat sinulle Sanasta kaivamaan, sillä olethan vain korvasyyhyysi kuunnellut - osatotuuden, mikä jo yleensäkin on totuuden irvikuva.
        1. Tim. 1:8 . "Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti." [Room. 7:12] .

Room. 7:12    Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä. [Ps. 19:8,9; 1. Tim. 1:8]    

Paavali OPETTAA, että laki on hyvä ja pyhä - kunhan sitä oikeassa tarkoituksessa käytetään. Ja sinun Paavalisi toteaa, että laki ei ensinkään ole kristittyjä varten vaan jumalattomia varten.
        Sinä siis opetat puuta heinää, mutta Raaamttu opettaa totuutta.

1. Tim 1:5-11 :

5 Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. [Mark. 12:31 ]

6 Eräät ovat eksyneet tästä pois ja ruvenneet jaarittelemaan joutavia.   
        7 He haluavat esiintyä lainopettajina, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja mitä niin varmasti väittävät.

8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. [Room. 7:12]   
        9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, [1:9,10: 2. Moos. 21:12,15,16; 3. Moos. 18:22, 19:11,12]   
        10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. [1. Tim. 6:3; 2. Tim. 4:3; Tit. 1:9, 2:1]

11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.   

Yhdyn täysin sydämin Paavalin esiintuomaan totuuteen. Iloitsen sanoamattomalala ilolla yhdessä totuuden kanssa - koko totuuden; vakuuttaa veljistä vähäisin.

• Armoherätys haussa!

>

Tälleen adventistit herjaavat kristittyjä - jokaista, joka ei ole 7. päivän kiivailija!

Joka toisessa kirjoituksessaan sitten julistautuvat rakakuden Jumalan totujuden torviksi. tietenkään adventistijohtajilal ei ole senkaltaista moraalia, että puuttuisivat tuollaiseen rakkaudettomuuteen.

Onko adventismista todellakin tullut maassamme pahin kristinuskon vastustaja? Päättäkää itsekukin tykönänne, miten on!

• alex-kasi
        Armoherätys haussa! kirjoitti:

>

Tälleen adventistit herjaavat kristittyjä - jokaista, joka ei ole 7. päivän kiivailija!

Joka toisessa kirjoituksessaan sitten julistautuvat rakakuden Jumalan totujuden torviksi. tietenkään adventistijohtajilal ei ole senkaltaista moraalia, että puuttuisivat tuollaiseen rakkaudettomuuteen.

Onko adventismista todellakin tullut maassamme pahin kristinuskon vastustaja? Päättäkää itsekukin tykönänne, miten on!

Enpä oikein osaa uskoa tuohon. Joku adventisti? no - ehkä mutta että tuo olisi adventistien tapa ja näkökanta - näinköhän?

Ajattele vähän, kun ihminen kerran seisoo Jumalan totuuden edessä niin se on kuin seisoisi alastomana valonheittimien kirkkaassa valossa jokainen ryppy näkyy. Ja jos on katumaton (ja sellainen "toi aloitti" ihminen) niin .. no, ymmärrät kyllä .. jos asiaa siis katsotaan tältä pohjalta niin tekevätköhän adventistit noin?

• iltalukemista

Kopioin tuolta toiselta palstalta: ole hyvä.

Kun Raamattu kertoo, että Jumala luotuaan ihmisen ja puhallettuaan häneen henkensä varoitti ihmistä syömästä hyvän ja pahantiedon puusta? Silloin Jumala tosiasiassa varoitti ihmistä tekemästä omia tulkintojaan siitä mikä on hyvää ja mikä on pahaa ..

Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
      mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

Voimme tänään ymmärtää paremmin kuin ehkä Aadam aikoinaan paratiisissa ymmärsikään MIKSI Jumala antoi tämän vakavan varoituksen - Jumala tiesi, että jos ihminen alkaa päättämään itse hyvästä ja pahasta tulevat seuraukset siitä auttamattomasti olemaan turmiolliset – ei vain ihmiselle itselleen vaan myös koko maan päälliselle luomakunnalle, koska ihmisen Jumalta saama tehtävä on maan hoitaminen ja huolehtiminen sen muista ”asukkaista”. Jumala tiesi myös tarkalleen että luopumuksensa seurauksena ihminen menettäisi myös mahdollisuutensa iankaikkiseen elämään, siksi Hän näki tarpeelliseksi ja oikeaksi että erittäin suorin sanoin varoittaa ihmistä .... ”hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman” tai kuten Eeva myöhemmin tunnusti Jumalan kieltäneen ”... sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi...

Tämä ensimmäinen Raamatun kertomus opettaa kouriintuntuvasti, että ihmisellä on aina ollut mahdollisuus valita, että valinta on kuulunut aina ihmisen elämään ja velvollisuuksiin - alusta asti. Voimme todeta, että ihmisen elämä on paljossa riippuvainen myös hänen omista vapaaehtoisista valinnoistaan ja että se on ollut ihmisen Luojan tarkoitus alusta lähtien.

Voi siis sanoa että valinnan vapaus ja valinnan velvollisuus on osa ihmisen elämästä. Ihmisen Luoja sanoo Sanassaan – Valitse minun tieni niin sinun käy hyvin ja saat elää minun huolenpidossani.

Minkälainen on ihmisen Luoja?
      Ihminen voi tarkastella Jumalan olemusta (ominaisuuksia) lähemmin vain Hänen oman Sanansa valossa (mikä ainakin minulle on ainoa luotettava tiedon lähde) ja oppia paljon siitä mitä Raamattu Hänestä opettaa.

Esimerkiksi: että Jumala on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen ja että Jumala ei koskaan langeta väärää tuomiota. Voi sanoa että vaikka emme tunnekaan Jumalan KAIKKIA ominaisuuksia voimme kuitenkin ymmärtää, että Jumalassa ei ole niitä heikkouksia jotka tekisivät Hänestä kuolevan – Jumalan on siis täydellinen – ja juuri Hänen täydelliset ominaisuutensa tekevät Hänestä ikuisen, kuolemattoman elämän.

Yhtä varmasti kuin Jumala On ikuinen, yhtä varmasti ihminen ei ole ikuinen.

Tosiasiassa ihminen ei ole koskaan edes ollut itsestään ikuinen – ihmisen ikuisuus on täysin riippuvainen ihmisen Luojasta eikä ikuinen elämä koskaan ole ollut mahdollista hänelle ilman Jumalaa.

Luojan tarkoitus ei koskaan ole ollut että ihminen olisi ikuinen erossa Hänestä.

Vain jos Jumala on ihmisessä voi hän elää ikuisesti sillä vain Jumalassa on ikuinen elämä.

Jos katsot Jumalan varoitusta tältä pohjalta voit ymmärtää sen vakavuuden ja oikeutuksen paremmin.

Jumalan varoitusta voisi verrata siihen kun me käskemme omia lapsiamme tottelemaan meitä - me teemme sen siksi että me tiedämme miten heidän käy jos he tekevät oman päänsä mukaan.

Siis lyhyemmin sanottuna:
      Jumala On sellainen joka On ikuinen - mutta koska ihminen ei itsessään omaa Jumalan ikuisia ominaisuuksia, ihminen ei myöskään ole ikuinen ilman jatkuvaa yhteyttä Luojaansa. Ei ole mitään ikuista elämää muualla kuin Jumalassa ja niissä jotka ovat hänessä. Ihminen ei koskaan saa itselleen iankaikkista elämää erossa Jumalasta, koska ihmiseltä/stä puuttuvat ne ikuiselle elämälle ehdottomasti tarpeelliset ominaisuudet jotka ovat Jumalan/ssa ja VAIN Hänessä.

Jumalan vastustaja - jota käärme syntiilankeemuksessa kuvaa tapahtumissa ja joka oli jo itse ajautunut pois Jumalasta (oman tottelemattomuutensa ja oman "viisautensa" tähden) - ”petti" ihmisen - voimme ymmärtää että se ei ollut vain erehdys vaan että käärme tiesi mitä teki ja että teko oli täysin tahallinen.

Käärme ei erehtynyt, vaan ”petti” ihmisen.

Vaikka ihminen oli tottelemattomuudessaan katkaissut suhteensa Luojaansa ja siten sinetöinyt oman kohtalonsa (orjuuttanut itsensä pahan valtaan) ei Jumala halunnut kuitenkaan jättää langennutta ihmistä oman onnensa onnettomaksi sepäksi. Oman itsensä tähden ja oikeudenmukaisuutensa ja rakkautensa tähden Jumala lupasi olla NIIDEN luotujensa suojana joka huolimatta kuolevasta tilastaankin kuuntelisivat Häntä ja eläisivät hänen tahtonsa mukaisesti hakien Jumalan oikeudenmukaisuuta ja rakkautta elämässään.

Jumala lupasi myös, että Hän tulee tarjoamaan näille ihmisille auttavan kätensä ja että paluu Hänen luokseen tulee olemaan mahdollista, mutta sen tulee tapahtua Jumalan oman oikeudenmukaisuuuden ja rakkauden mukaan.

Se rikkomus mikä aiheutti ihmisen kuolemantilan täytyy sovittaa täydellisesti, samoin kuin ne teotkin mitkä sokeudessaan kulkeva ihmiset tekevät.

Vain täydellisesti sovitettuna voisi ihminen palata takaisin Jumalan vaikutuksen piiriin.

Raamattu kertoo kuinka tämä ihmisen ”palauttaminen” tapahtuu oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa ja kuinka kaikki tapahtuu ajallaan - Jumalan ennalta päättämällä tavalla.

IHMISEN TÄHDEN maailma on tullut kärsimyksen tyyssijaksi. Ihminen päättää YHÄ asioista sen vajavaisen ymmäryksensä mukaan mikä hänellä on ja kieltäytyy kuuntelemasta Luojansa neuvoja, kaikki hänen ajatuksensa ja päätöksensä ovat vajavaisia, egoistisia ja johtavat maailman yhä kauemmaksi Jumalasta.

Ihminen yrittää epätoivoisesti korjata aikaisemmin tekemiään erehdyksiä uusilla erehdyksillä mikä vain johtaa hänet entistä suurempiin vaikeuksiin.

Sitä mukaa kun ihminen on keksinyt uusia teknisiä laitteitaan on hänen pahuutensa hedelmät tulleet yhä vaarallisemmiksi koko luomakunnalle. Tänään voimme vain todeta että ihminen on käytöksensä ja päätöksiensä hedelmänä tuhoamassa koko Jumalan luoman maailman eikä vain itsensä.

Tästä Jumala varoitti Aadamia: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
      mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

Kaikkina aikoina on maailmassa ollut ja on kuitenkin myös ihmisiä jotka tästä kuoleman tilastaan huolimatta kaipaavat sitä todellista oikeudenmukaisuutta ja rakkautta mikä on vain Jumalassa. Heidän tähtensä Jumala lähetti Poikansa maailmaan. Koska Jumala ei halua että se kirous minkä ihminen veti lankeemuksessaan myös veisi veisi heidät kadotukseen.

Jeesus kulki Israelissa ja teki Jumalan tahdon uskossa ja rakkaudessa. Hän osoitti Jumalan voiman ja Jumalan hyvän tahdon itsessään puhumalla Israelin kansalle Jumalan Sanaa (ikuisen elämän sanoja) ja kehoittamalla heitä tekemään panannuksen tekoja ja kääntymään Jumalan puoleen. Jeesus osoitti myös Jumalan rakkauden voiman parantamalla sairaita ja auttamalla vaikeuksissa olevia. Jeesuksen lupaukset esimerkiksi hänen vuorisaarnassaan olivat lupauksia tulevasta..niille jotka valitsevat Jumalan tahdon ihmisen tahdon sijasta. Monet Jumalaa ja Hänen oikeudenmukaisuuttaan rakastavat ihmiset uskoivat hänen olevan se Messias mitä niin monet israelin kansasta odottivat, mutta toiset taas eivät tunteneet omakseen sitä Jumalan totuutta mikä Hänessä oli vaan väittelivät hänen kanssaan kaikesta ja yrittivät kaikin keinoin kumota hänen opetuksiaan, kuitenkaan siinä koskaan onnistumatta.

Lopulta Israelin papisto kiusaantui Jeesukseen siinä määrin että alkoivat miettiä miten saisivat raivatuksi hänet ”tieltään” – he katsoivat hänet vääräuskoiseksi ja Mooseksen lain rikkojaksi ja pilkkaajaksi sekä kansan villitsijäksi. Jeesus tiesi heidän ajatuksensa ja että hänet tullaan vangitsemaan ja että hänet tuomitaan ja tapetaan. Mutta hän tiesi myös että Jumala tulee lupauksensa mukaan herättämään hänet kolmantena päivänä kuolleista. Kuitenkin kun aika läheni rukoili Jeesus Jumalaa sanoen ” "Isä, jos se on mahdollista, niin menköön tämä malja minun ohitseni. Mutta ei niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä.- Rukouksensa jälkeen hän tiesi mikä on Jumalan tahto ja alistui siihen.
      Me jotka tunnemme Raamatun sanoman, tiedämme kuinka Jeesus tuomittiin epäoikeudenmukaisella tuomiolla syylliseksi Jumalan lain ja tahdon vastaisesti. Tuomio oli ihmiskäskyihin nojaava kuolemantuomio ja perustui valheellisiin syytöksiin.
      Voi sanoa että: tämä epäoikeudenmukainen tuomio oli seuraus siitä että ihminen oli valinnut jo paratiisissa oman tiensä ja päättänyt tehdä omat päätöksensä – sen seurauksena he tuomitsivat nyt Jumalan pojan kuolemaan.

Kaikkivaltias Jumala jätti poikansa pahuuden ruhjottavaksi ja tapettavaksi, jotta pahuus tulisi hänessä tuomituksi. Tämä väärä, rakkaudeton ja epäoikeidenmukainen Jumalan vastainen tuomio näytti jokaiselle ”joka näkee” syntiinlankeemuksen seuraukset ja pahuuden hedelmän.

Jumalan tuomio pahuuden ylitse on syntisen pelastus – niin ihmeelliset ovat Jumalan tiet. Jumala antoi pahuuden kaivaa itse itselleen oman kuoppansa. Jumalan armo tuli mahdolliseksi koko maalílmassa. Jumala voi oikeudenmukaisella tuomiolla armahtaa syntisen, laskea syntivelan jo maksetuksi Jeesuksessa jos ihminen tunnustaa että pahuus surmasi viattoman väärällä ja rakkaudettomalla tuomiolla.

Nyt Jumala sanoo kaikille Jumalan oikeutta ja rakkautta kaipaaville ihmisille, usko siihen että Jeesus on se joksi Raamattu häntä kutsuu: Jumalan poika joka sikisi Pyhästä Hengestä ja tuomittiin epäoikeudenmukaisella tuomiolla kuolemaan, kuoli ja haudattiin, mutta jonka Jumalan herätti kolmantena päivänä kuolleista.

Jos sinä uskot ja kadut syntistä elämääsi ja haluat liittyä oikeudenmukaisuuden ja rakkauden valtakuntaan niin Jumala laskee Jeesuksen kuoleman sinulle hyväksesi ja poistaa päältäsi sen kuoleman kirouksen joka on seurannut ihmiskuntaa sen alusta asti.

Niin kuin jo paratiisissa - niin nytkin ”valinta on sinun” ...
      Jumala kehoittaa ja varoittaa jälleen ... Valitse elämä – sillä jos valitset oman tiesi olet yhä sen kirouksen vanki joka kuuluu: ” Sinun on kuolemalla kuoltava. ”

Jumala ei tule kiduttamaan ketään – sellainen ei ole Hänen mieleenkään tullut – Jumala ei kiduta ketään – mutta maailmassa on yhä kaksi tietä toinen niistä on Jumalan tie ja se vie ikuiseen elämään ja se toinen on ihmisen tie ja vie ikuiseen kuolemaan ja valinta on yhä sinun.

Jumala on luvannut että pahuus katoaa ja pahuuden kannattajat sen mukana joten kehoitus kuuluu yhä VALITSE ELÄMÄ. Vain ne jotka elävät Jumalan yhteydessä voivat saada ikuisen-elämän uskomattoman lahjan. Vain siellä on ikuinen elämä VALITSE Jumalan tahto elämäsi johtotähdeksi juuri niinkuin Jeesus teki.

• Täysin minua tuntematon kirjoitti juuri minulle erikoisesti - melko outoa ! Ikäänkuin en olisi koetellut Herran sanaa ennenkin.

Vaikea arvioida, mutta joko adventismin tai ateismin tai jeesus-on-herra.com - systeemin puolesta kiivaileva tuo lienee.
        Raamatun yläpuolelle asettuminenhan on niille yhteistä, joten vaikea erottaa.

Kun minut näin vedetään ikäänkuin tuomioistuimen eteen - vastata täytyy ja sen mukaan, mitä Henki puhuttavaksi antaa. Ei itseni vuoksi, vaan totuuden esillä pitämiseksi. Sillä meillä on taistelu henkivaltoja vastaan:

Matt. 10:19
        Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.

KUINKA MONTA KERTAA MINUN TÄYTYY KUMOTA ARMON LAPSIA VASTAAN TEHDYT HYÖKKÄYKSET - ihanko 70 kertaa 7? Mutta tässä ehkä noin viides sadas.

Hyökkääjä muistuttaa, että Jla kieltää ihmistä tulkitsemasta sitä, mikä on hyvää ja mikä pahaa.
        Sitten tämä kirjoittaa erityisen pitkän kirjoituksen omia tulkintojaan! Haloo, herätkää !! Ei päätä ei hänttä sellaisessa, kuten ei yleensäkään järkeisopeissa.

Ei yhtäkään Sanan kohtaa, että voisi tarkistaa!! Juuri tällainen kiemurtelija paratiisissa aloitti varastelun, tappamisen ja tuhoamisen! Johdattamalla ULOS Jumalan Sanasta, korvakuulolta uskomuksia uskomaan.

Oikeudenmukaisuutta meidän tulee osoittaa, armollista sellaista, kanssaihmistä kohtaan.
        Tätä kautta Jlan on tarkoitus olla armollinen ja oikeudenmukainen ihmiskunnalle. Mutta useimmat etsivät syytä kärsimyksiin, kuten Jobin tekopyhät ystävät - Elifas, Soofar ja Bildad.

Hyökkääjän sairaan mielikuvituksen tuotetta tuokin:
        >

Tuo mieletön lausehirviö sentään paljastaa, mitä seuraavaksi henget uskottelevat.
        Nimittäin sen pohjalta sitten alkaa todistelu, että ihminen on vain yksi eläin eläinten joukossa.
        Sillä sitä ihminen olisi, ellei hän olisi Jumalan sukua, niinkuin Raamattu todistaa jopa sukupuun avulla, että ON.

Tässä kohden TÄYTYY todistaa, että ihminen todella on Jumalan kuva; ei enempää eikä vähempää, LANGENNEENAKIN. Jeesus uhrautui, että tuo hauras kuvatus saataisiin toimimaan jälleen, Pyhän Hengen täyteyden kautta.
        Ja ettei tuo ikiolento joutuisi kuoltuaan ikieroon Isästään.

Poislangenneen henkihän on kuolleessa (Juud 1:19) tilassa ilman uudestisyntymistä, mutta Jeesushan puhuukin siitä, että "tänä yönä sinun SIELUSI vaaditaan sinulta".

1. Tess. 5:23    Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.    

KAIKKIVALTIAS LOI KÄRSIMYKSEN

Hän jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä - hän loi kärsimyksen ja käyttää sitä täysin oikeudenmukaisesti. Sielunvihollisen vallassa on vain valheen luominen, sillä se on kaiken valheen isä.

Room. 8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?    
        Room. 11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.    

Kaikkivaltiaalta tulee niin onni kuin onnettomuuskin, sillä sielunvuhollinen ei voi koetella meitä rahtuakaan pitemmälle kuin Kaikkialtias sallii.
        Tuo valheen isä tulee kylläkin "valheen kaikelal voimalla" ja monet lankeavat opillisiin ansoihin. Jotta kasvaisimme kiinni Kristuksen rakkauteen, pahojen päivien täytyy tulla.

Saarn 12:1-2
        1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:   
        2 "Nämä eivät minua miellytä"; ennenkuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin-   

JOB

Job on täydellinen esimerki Luojalle rakkaasta uskovaisesta. Luoja tahtoi osoittaa sielunviholliselle, että Job ei luovu Luojastaan ja Lunastajastaan, vaikka Luoja jättäisi hänet sielunvihollisen käsiin.
        "Täyteen miehuuteen Krsituksessa" kasvanut uskovainen laittaa toivonsa yksin Lunastajaansa vielä silloinkin, kun hänet on kaikesta riisuttu. (Job 19:21-29).
        Ja kasvu palkitaan, se uskonvanhurskaudessa kasvaminen. Sellaista uskonelämä on.

Mutta lakiin katsovat eivät kasva kuin vain sillä, että uskonvanhurskaat rukoilevat heidän puolestaan - viittaan Jobin kolmeen ystävään. Sellaista alaikäiseksi jääneen elämä on.

Job 42:7-10

7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."

9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.   
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.   

• mikäs siinä
        AnttiVKantola kirjoitti:

Täysin minua tuntematon kirjoitti juuri minulle erikoisesti - melko outoa ! Ikäänkuin en olisi koetellut Herran sanaa ennenkin.

Vaikea arvioida, mutta joko adventismin tai ateismin tai jeesus-on-herra.com - systeemin puolesta kiivaileva tuo lienee.
        Raamatun yläpuolelle asettuminenhan on niille yhteistä, joten vaikea erottaa.

Kun minut näin vedetään ikäänkuin tuomioistuimen eteen - vastata täytyy ja sen mukaan, mitä Henki puhuttavaksi antaa. Ei itseni vuoksi, vaan totuuden esillä pitämiseksi. Sillä meillä on taistelu henkivaltoja vastaan:

Matt. 10:19
        Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.

KUINKA MONTA KERTAA MINUN TÄYTYY KUMOTA ARMON LAPSIA VASTAAN TEHDYT HYÖKKÄYKSET - ihanko 70 kertaa 7? Mutta tässä ehkä noin viides sadas.

Hyökkääjä muistuttaa, että Jla kieltää ihmistä tulkitsemasta sitä, mikä on hyvää ja mikä pahaa.
        Sitten tämä kirjoittaa erityisen pitkän kirjoituksen omia tulkintojaan! Haloo, herätkää !! Ei päätä ei hänttä sellaisessa, kuten ei yleensäkään järkeisopeissa.

Ei yhtäkään Sanan kohtaa, että voisi tarkistaa!! Juuri tällainen kiemurtelija paratiisissa aloitti varastelun, tappamisen ja tuhoamisen! Johdattamalla ULOS Jumalan Sanasta, korvakuulolta uskomuksia uskomaan.

Oikeudenmukaisuutta meidän tulee osoittaa, armollista sellaista, kanssaihmistä kohtaan.
        Tätä kautta Jlan on tarkoitus olla armollinen ja oikeudenmukainen ihmiskunnalle. Mutta useimmat etsivät syytä kärsimyksiin, kuten Jobin tekopyhät ystävät - Elifas, Soofar ja Bildad.

Hyökkääjän sairaan mielikuvituksen tuotetta tuokin:
        >

Tuo mieletön lausehirviö sentään paljastaa, mitä seuraavaksi henget uskottelevat.
        Nimittäin sen pohjalta sitten alkaa todistelu, että ihminen on vain yksi eläin eläinten joukossa.
        Sillä sitä ihminen olisi, ellei hän olisi Jumalan sukua, niinkuin Raamattu todistaa jopa sukupuun avulla, että ON.

Tässä kohden TÄYTYY todistaa, että ihminen todella on Jumalan kuva; ei enempää eikä vähempää, LANGENNEENAKIN. Jeesus uhrautui, että tuo hauras kuvatus saataisiin toimimaan jälleen, Pyhän Hengen täyteyden kautta.
        Ja ettei tuo ikiolento joutuisi kuoltuaan ikieroon Isästään.

Poislangenneen henkihän on kuolleessa (Juud 1:19) tilassa ilman uudestisyntymistä, mutta Jeesushan puhuukin siitä, että "tänä yönä sinun SIELUSI vaaditaan sinulta".

1. Tess. 5:23    Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.    

KAIKKIVALTIAS LOI KÄRSIMYKSEN

Hän jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä - hän loi kärsimyksen ja käyttää sitä täysin oikeudenmukaisesti. Sielunvihollisen vallassa on vain valheen luominen, sillä se on kaiken valheen isä.

Room. 8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?    
        Room. 11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.    

Kaikkivaltiaalta tulee niin onni kuin onnettomuuskin, sillä sielunvuhollinen ei voi koetella meitä rahtuakaan pitemmälle kuin Kaikkialtias sallii.
        Tuo valheen isä tulee kylläkin "valheen kaikelal voimalla" ja monet lankeavat opillisiin ansoihin. Jotta kasvaisimme kiinni Kristuksen rakkauteen, pahojen päivien täytyy tulla.

Saarn 12:1-2
        1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:   
        2 "Nämä eivät minua miellytä"; ennenkuin pimenee aurinko, päivänvalo, kuu ja tähdet, ja pilvet palajavat sateen jälkeenkin-   

JOB

Job on täydellinen esimerki Luojalle rakkaasta uskovaisesta. Luoja tahtoi osoittaa sielunviholliselle, että Job ei luovu Luojastaan ja Lunastajastaan, vaikka Luoja jättäisi hänet sielunvihollisen käsiin.
        "Täyteen miehuuteen Krsituksessa" kasvanut uskovainen laittaa toivonsa yksin Lunastajaansa vielä silloinkin, kun hänet on kaikesta riisuttu. (Job 19:21-29).
        Ja kasvu palkitaan, se uskonvanhurskaudessa kasvaminen. Sellaista uskonelämä on.

Mutta lakiin katsovat eivät kasva kuin vain sillä, että uskonvanhurskaat rukoilevat heidän puolestaan - viittaan Jobin kolmeen ystävään. Sellaista alaikäiseksi jääneen elämä on.

Job 42:7-10

7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."

9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.   
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.   

kirjoituksessa oli väärin mielestäsi - voinut kommentinkin antaa etkä vain ottaa nokkaasi.
        Et tainnut edes lukea koko kirjoitusta - kun se oli niin pitkäkin. Minun mielestä siinä selitettiin Raamattua ihan oikein - valinnastahan siinä ole kysy.

• alex-kasi

mutta kun sinulla on jo tuo uskosi vähän kallellaan niin se ei siitä sen paremmaksi tule ennekuin ennenkuin ennenkuin panet sen "ensimmäisen napin" oikeaan napinläpeen. Menee vain sellaiseksi selittelyksi koko touhusi. Ala alusta ja opettele ensin itse mistä on kysymys ennekuin avaat suusi opettamaan muita.

• kun Antti ....

****Enpä oikein osaa uskoa tuohon. Joku adventisti? no - ehkä mutta että tuo olisi adventistien tapa ja näkökanta - näinköhän?

Ajattele vähän, kun ihminen kerran seisoo Jumalan totuuden edessä niin se on kuin seisoisi alastomana valonheittimien kirkkaassa valossa jokainen ryppy näkyy. Ja jos on katumaton (ja sellainen "toi aloitti" ihminen) niin .. no, ymmärrät kyllä .. jos asiaa siis katsotaan tältä pohjalta niin tekevätköhän adventistit noin?****

• opit elämän toteuttamiseksi

Anttihan tossa osoitti ihan Sanan pohjalta ne napinlävet. Nyt sitten vain nappai läpeen.
        Oma vika jos menee juoponnappiin.

Kyllä oppikysymykset jäävät sivuun, kun Herra aktsoo niin rakkaaksi, että haluaa elämän kautta kasvattaa,

• kun teksti noin hoipertelee
        kun Antti .... kirjoitti:

****Enpä oikein osaa uskoa tuohon. Joku adventisti? no - ehkä mutta että tuo olisi adventistien tapa ja näkökanta - näinköhän?

Ajattele vähän, kun ihminen kerran seisoo Jumalan totuuden edessä niin se on kuin seisoisi alastomana valonheittimien kirkkaassa valossa jokainen ryppy näkyy. Ja jos on katumaton (ja sellainen "toi aloitti" ihminen) niin .. no, ymmärrät kyllä .. jos asiaa siis katsotaan tältä pohjalta niin tekevätköhän adventistit noin?****

Ilm. 3:18
        Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Opit eivät meitä pue viimeisellä tuomiolla, vaan koeteltu lahjavanhurskaudessa pysyminen.

Käsittääkseni antti koetti tätä tuoda esille.

Yhdentekevää, onko juovuksissa, paiseissa tahi kaatopaikalla (niinkuin Job) - häävaate on puhdas, sillä sehän saadaan sitten siellä häätalon porstuassa. Vanhan juutalaisen tavan mukaan.

• kysyä
        kun teksti noin hoipertelee kirjoitti:

Ilm. 3:18
        Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Opit eivät meitä pue viimeisellä tuomiolla, vaan koeteltu lahjavanhurskaudessa pysyminen.

Käsittääkseni antti koetti tätä tuoda esille.

Yhdentekevää, onko juovuksissa, paiseissa tahi kaatopaikalla (niinkuin Job) - häävaate on puhdas, sillä sehän saadaan sitten siellä häätalon porstuassa. Vanhan juutalaisen tavan mukaan.

Kysäse Alex-Kasilta, siinähän hän itse vastaa itselleen!!! Juovuksissa tai ei, yhtä tekopyhä aina!

• alex-kasi
        opit elämän toteuttamiseksi kirjoitti:

Anttihan tossa osoitti ihan Sanan pohjalta ne napinlävet. Nyt sitten vain nappai läpeen.
        Oma vika jos menee juoponnappiin.

Kyllä oppikysymykset jäävät sivuun, kun Herra aktsoo niin rakkaaksi, että haluaa elämän kautta kasvattaa,

Antti selittää niin paljon että ei itsekään oikein loppujen lopuksi tiedä mistä aikaisemmin on kirjoittanut. Esimnerkiksi Antin "sapattisaarnat" ja muut hössötykset ovat vain yhtä sekamelskaa. Sen näkee jo kaukaa että tarkoitus ei ole keskustella asioista - vaan paremminkin kinata asioista.

valitettavasti
        alex

• alex-kasi
        kysyä kirjoitti:

Kysäse Alex-Kasilta, siinähän hän itse vastaa itselleen!!! Juovuksissa tai ei, yhtä tekopyhä aina!

No yhtä tyhjän kanssa on puheesi - että syyttele mitä suýyttelet. Oletko ihan varma ettet koskaan joudu vastuuseen puheistasi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe