Taannoin aloitin radio Dein kuuntelemisen nimenomaan Jobin kirjan vuoksi. Nyt Norvanto on selittänuyt Ison Kirjan lävitse ja on jälleen Jobissa.
Ei mikään kirja niin paljon paljasta KESTÄVÄN USKON salaisuutta, kuin juuri Jobin kirja. Norvanto on vasta 5. luvussa, joten kuunnelkaamme ihmeessä, arkisin klo 21 ja uusinta aamukudelta.
Koetin minäkin jotain Jobista sanoa - vähän taaksepäin, otsikolla:
"KAIKKIVALTIAALTA ONNETTOMUUS",
mutta kirjan päätarkoitus on opettaa, että usko alkaa siinä, kun Jumala vaikenee.
Kiinnostuuko henkesi uskon haasteista?
6-9 kk helvetillistä piinaa ja yhä vain kaiken elämänsä menettänytJob jaksaa riippua kiinni Lunastajassaan!!!
Kaikki opit tuossa karisevat pois, eikä meistä taitaisi kukaan kestää tuota Jumalan vaikenemista äärimmäisen tuskamme keskellä! Pelkkää tuomiota ynnä syytöstä kuukaudesta toiseen. Ja ihan todelliset menetykset. Miksi Jla yhä vaikenee?
Job 2:1-10 :
Saatana tahtoo yhä koetella Jobia
1 Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat taas koolle ja asettuivat Herran eteen. Myös Saatana oli heidän joukossaan.
2 Herra kysyi Saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Olen kuljeksinut pitkin ja poikin maita mantereita."
3 Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa. Yhä vain hän on pysynyt nuhteettomana, vaikka sinä olet yllyttänyt minut syöksemään onnettomuuteen hänet, viattoman miehen."
4 Saatana vastasi Herralle: "Hyvän kaupan Job on tehnyt: pelasti sentään oman nahkansa!
5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen lihaansa ja luihinsa. Saat nähdä, että hän kiroaa sinua vasten kasvoja!"
6 Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!"
Jobin uusi koettelemus
7 Niin Saatana lähti pois Herran edestä. Hän meni ja runteli Jobia märkivillä paiseilla. Niitä nousi kaikkialle, päästä jalkoihin.
8 Job kävi jätekasalle istumaan ja kaapi ruumistaan ruukunpalalla.
9 Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"
10 Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan. [Jes. 45:7; Valit. 3:38; Aam. 3:6].
Tärkeän tärkeää - JOBia Deissä!
9
208
Vastaukset
- Kantolalta:
Saatanallinen Jumalan armottomuuden ylistys jatkuu!
Jumala saakoon sinuakin poloista armahtaa!TOIVON VARASSA - MULLA ON VAIN LUPAUKSET PUOLELLANI
1. Kor. 4:4
Sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
JOB 19:23-29 :
23 Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
24 uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!
25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, [19:26,27: 1. Kor. 13:12]
27 saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.
28 Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."
29 Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.>
Mitäs tuo on? Miksi ette anan lukijoidenkaan olla rauhassa? Yhdentekevää minua kohtaan, mutta säsätäkää toki lukijoita! Jumalan nimessä!
Norvanto par'aikaa opettaa radio Deissä Jobin kirjaa. Vielä monen viikon ajan, Minä opetan ihan samaa, tosin vaatimattomin eväin, mutta edes yritän. Kehotankin lukijoita seuraamaan radio-ohjelmaa, sillä sitä ei häiritä.
EN puhu helvetistä, vaan hurskaan Jobin helvetillisistä kärsimyksistä maan päällä, jossain Iranin paikkeilla, lähellä Eufrat- ja Tigris-virtoja.
Koetan osoittaa, että se kaikki on Jlan rakkautta Jobia kohtaan. Ne joilla ei ole kärsimyksiä, niillä on varaa suunsoittoon - mutta Job on verrattomasti rakkaampi Jlalle.
Miksi on niin ?
Job ei lue ansiokseen mitään siitä paljosta hyvästä, jota hän elinaikanaan on jo toimittanut.
Koettelemujsten kestämisen seurauksena hän sai rutkasti lisää leivisköitä. Ja arvatenkin tuli yhä vain rakkaammaksi Lunastajalleen.
Luultavasti Job olisi toteuttanut itsemurhahalunsa, jos kolme sielunhoitajaa tai kolme enkeliä olisivat syyttelyn lisäksi kuiskailleet kuoleman vapauttavasta mahdollisuudesta.
Mutta kiitos Luojalle, Job ei hetkeäkään kuvitellut, että kuolema voisi tuoda jonkinlaisen vapautuksen helvetillisiin tuskiin.
Kaikki henki, sielu ja ruumis (1.Tess 5:23) oli vaivattuna täysin palkein. Sillä parantumaton, erittäin tuskallinen tauti vaivasi kuu kuulta ja Jla vaikeni tykkänään. Sensijaan lohduttamaan tulleet ystävät suorastaan kisailivat siitä, kuka keksisi julmemman synti-syyttelyn.
Job toki oli valmis tunnustamaan, jos jotain tunnolla olisi ollut. Mutta kun ei ollut. Olisi päässyt vähällä syyttäjistä, jos olisi vain tunnustanut vaikkakin valheellisesti.
Paljonkin nykyajassa tapahtuu niin, että lopulta syytösten kohteena oleva tunnustaa ihan vain mieliksi. Näin ei pidä milloinkaan tehdä.
Sillä rauha itsemme kanssa on tosi tärkeä asia.
KUN JUMALA VAIKENEE, USKONVANHURSKAUS KOETELLAAN !
Minulla on taivaassa todistaja - Job 16:18-22 :
18 Älä peitä minun vertani, maa! Älä tukahduta sen kostonhuutoa.
19 Minulla on taivaassa todistaja, hän on minun puolustajani korkeudessa.
20 Ystäviltäni saan osakseni vain pilkkaa, mutta minun silmieni kyynelet kohoavat Jumalan eteen.
21 Kunpa olisikin joku, joka ratkaisisi ihmisen ja Jumalan välillä! Ratkaisisi, niin kuin asiat ratkaistaan ihmisten kesken.
22 Vähät vuoteni ovat jo kuluneet. Aivan pian minä lähden tielle, jolta ei ole paluuta.
Kuinka voisin enää toivoa? - Job 17:1-13 :
1 Henkeäni ahdistaa, päiväni pimenevät, hauta odottaa.
2 Joka puolelta kuulen pilkkaa, pahat puheet vievät silmistäni unen.
3 Aseta sinä itse pantti, takaa minut! Kuka muuten minut takaisi, kättä päälle lyöden?
4 Sinä olet varjellut pilkkaajiani liialta älyltä - - et anna heille aihetta voitonjuhliin.
5 Ystäville kyllä löytyy kestitystä, omien lasten silmät sumentaa nälkä.
6 Minusta on tullut kaikkien pilkkalaulu, ihmiset sylkevät minua silmille. [5. Moos. 28:37; Job 30:9,10; Ps. 44:15; Valit. 3:14].
7 Minun silmäni ovat surusta hämärtyneet, minun ruumiini on kuihtunut, se on pelkkä varjo.
8 Kunnon ihmiset kauhistelevat kaikkea tätä: "Jumalaton saa vilpittömät järkyttymään."
9 Ja silti, vanhurskas pitää suuntansa vakaana, se, jolla on puhtaat kädet, saa lisää voimaa.
10 Vaikka tulisitte minun luokseni kaikki, teidän joukostanne en löydä yhtäkään viisasta miestä.
11 Päiväni haipuvat pois, tyhjiin valuvat kaikki minun aikeeni, kaikki sydämeni toiveet.
12 Te väitätte yötä päiväksi, sanotte, että valo on lähellä, vaikka on aivan pimeää. [Job 5:17, 8:21, 11:17]
13 Minullako toivoa? Kotini on tuonela, pimeyteen minä sijaan vuoteeni.
Job 1:20-22
20 Silloin Job nousi ja repäisi viittansa. Hän ajoi päänsä paljaaksi, kumartui maahan
21 ja sanoi: -- Alastomana minä tulin äitini kohdusta, alastomana palaan täältä. Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi! [Ps. 49:18; Saarn. 5:14; 1. Tim. 6:7]
22 Kaiken tämän keskellä Job ei kapinoinut Herraa vastaan eikä syyttänyt häntä.- Epäluotettava mies
AnttiVKantola kirjoitti:
>
Mitäs tuo on? Miksi ette anan lukijoidenkaan olla rauhassa? Yhdentekevää minua kohtaan, mutta säsätäkää toki lukijoita! Jumalan nimessä!
Norvanto par'aikaa opettaa radio Deissä Jobin kirjaa. Vielä monen viikon ajan, Minä opetan ihan samaa, tosin vaatimattomin eväin, mutta edes yritän. Kehotankin lukijoita seuraamaan radio-ohjelmaa, sillä sitä ei häiritä.
EN puhu helvetistä, vaan hurskaan Jobin helvetillisistä kärsimyksistä maan päällä, jossain Iranin paikkeilla, lähellä Eufrat- ja Tigris-virtoja.
Koetan osoittaa, että se kaikki on Jlan rakkautta Jobia kohtaan. Ne joilla ei ole kärsimyksiä, niillä on varaa suunsoittoon - mutta Job on verrattomasti rakkaampi Jlalle.
Miksi on niin ?
Job ei lue ansiokseen mitään siitä paljosta hyvästä, jota hän elinaikanaan on jo toimittanut.
Koettelemujsten kestämisen seurauksena hän sai rutkasti lisää leivisköitä. Ja arvatenkin tuli yhä vain rakkaammaksi Lunastajalleen.
Luultavasti Job olisi toteuttanut itsemurhahalunsa, jos kolme sielunhoitajaa tai kolme enkeliä olisivat syyttelyn lisäksi kuiskailleet kuoleman vapauttavasta mahdollisuudesta.
Mutta kiitos Luojalle, Job ei hetkeäkään kuvitellut, että kuolema voisi tuoda jonkinlaisen vapautuksen helvetillisiin tuskiin.
Kaikki henki, sielu ja ruumis (1.Tess 5:23) oli vaivattuna täysin palkein. Sillä parantumaton, erittäin tuskallinen tauti vaivasi kuu kuulta ja Jla vaikeni tykkänään. Sensijaan lohduttamaan tulleet ystävät suorastaan kisailivat siitä, kuka keksisi julmemman synti-syyttelyn.
Job toki oli valmis tunnustamaan, jos jotain tunnolla olisi ollut. Mutta kun ei ollut. Olisi päässyt vähällä syyttäjistä, jos olisi vain tunnustanut vaikkakin valheellisesti.
Paljonkin nykyajassa tapahtuu niin, että lopulta syytösten kohteena oleva tunnustaa ihan vain mieliksi. Näin ei pidä milloinkaan tehdä.
Sillä rauha itsemme kanssa on tosi tärkeä asia.
KUN JUMALA VAIKENEE, USKONVANHURSKAUS KOETELLAAN !
Minulla on taivaassa todistaja - Job 16:18-22 :
18 Älä peitä minun vertani, maa! Älä tukahduta sen kostonhuutoa.
19 Minulla on taivaassa todistaja, hän on minun puolustajani korkeudessa.
20 Ystäviltäni saan osakseni vain pilkkaa, mutta minun silmieni kyynelet kohoavat Jumalan eteen.
21 Kunpa olisikin joku, joka ratkaisisi ihmisen ja Jumalan välillä! Ratkaisisi, niin kuin asiat ratkaistaan ihmisten kesken.
22 Vähät vuoteni ovat jo kuluneet. Aivan pian minä lähden tielle, jolta ei ole paluuta.
Kuinka voisin enää toivoa? - Job 17:1-13 :
1 Henkeäni ahdistaa, päiväni pimenevät, hauta odottaa.
2 Joka puolelta kuulen pilkkaa, pahat puheet vievät silmistäni unen.
3 Aseta sinä itse pantti, takaa minut! Kuka muuten minut takaisi, kättä päälle lyöden?
4 Sinä olet varjellut pilkkaajiani liialta älyltä - - et anna heille aihetta voitonjuhliin.
5 Ystäville kyllä löytyy kestitystä, omien lasten silmät sumentaa nälkä.
6 Minusta on tullut kaikkien pilkkalaulu, ihmiset sylkevät minua silmille. [5. Moos. 28:37; Job 30:9,10; Ps. 44:15; Valit. 3:14].
7 Minun silmäni ovat surusta hämärtyneet, minun ruumiini on kuihtunut, se on pelkkä varjo.
8 Kunnon ihmiset kauhistelevat kaikkea tätä: "Jumalaton saa vilpittömät järkyttymään."
9 Ja silti, vanhurskas pitää suuntansa vakaana, se, jolla on puhtaat kädet, saa lisää voimaa.
10 Vaikka tulisitte minun luokseni kaikki, teidän joukostanne en löydä yhtäkään viisasta miestä.
11 Päiväni haipuvat pois, tyhjiin valuvat kaikki minun aikeeni, kaikki sydämeni toiveet.
12 Te väitätte yötä päiväksi, sanotte, että valo on lähellä, vaikka on aivan pimeää. [Job 5:17, 8:21, 11:17]
13 Minullako toivoa? Kotini on tuonela, pimeyteen minä sijaan vuoteeni.
Job 1:20-22
20 Silloin Job nousi ja repäisi viittansa. Hän ajoi päänsä paljaaksi, kumartui maahan
21 ja sanoi: -- Alastomana minä tulin äitini kohdusta, alastomana palaan täältä. Herra antoi, Herra otti, kiitetty olkoon Herran nimi! [Ps. 49:18; Saarn. 5:14; 1. Tim. 6:7]
22 Kaiken tämän keskellä Job ei kapinoinut Herraa vastaan eikä syyttänyt häntä.Veistelet noita pelastus Helvetillä höystettyjä helvettiin johtavia pelastussaarnojasi, Olet mitätöintyt Jeesuksen armotyön kokonaan luuletkos sinä ketään helvetti peloittelullasi voittavan sinne pakans uskoosi? Lopeta jo hyvä mies. Teet vain itsestäsi suuren pellen. Mene hrätyspalstalle siellä sinun omat Hengen heimolaisesi sinua toden näköiseti kuuntelevat Ironinen hymysilmä kulmassaan: Ruhtinnassi siunausta sinulle toivottaa:
Kritiikko. Epäluotettava mies kirjoitti:
Veistelet noita pelastus Helvetillä höystettyjä helvettiin johtavia pelastussaarnojasi, Olet mitätöintyt Jeesuksen armotyön kokonaan luuletkos sinä ketään helvetti peloittelullasi voittavan sinne pakans uskoosi? Lopeta jo hyvä mies. Teet vain itsestäsi suuren pellen. Mene hrätyspalstalle siellä sinun omat Hengen heimolaisesi sinua toden näköiseti kuuntelevat Ironinen hymysilmä kulmassaan: Ruhtinnassi siunausta sinulle toivottaa:
Kritiikko.Oikean nimimerkin, vaikkakin tilapäisen, olit valinnut itsellesi.
Sillä ei voi olla vilpittömät tarkoitukset siinä, kun käyttää toisen nimeä. Eri hengessä.
Eräs nimeni varastaja kylläkin oli ihan hyvä, sillä hänen ainoa sanomansa kirjoituksessaan oli: rakkaus.
Kiittelinkin nikmeni kelpaamisesta silloin.
En ole helvetinraivossa kirjoitellut - kuten sinä kirjoitat. Vaan tahdon ryöstää helvetin tyhjäksi.
VAROITAN helvetistä Jeesuksen käskyn mukaisesti.
Sillä varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Tuho on aina tuho - sen pituutta käy vain typerys arvioimaan ja laskelmoimaan, että kannattaako siltä välttyä vai ei.
Tämähän ON "herätyspalsta", sillä tämä on "kristinusko" -nimikkeen alla.
Ja mistäs herätellään, ellei unesta?
Gal. 5:4
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
Gal. 5:18
Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
Gal. 6:2
Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
- Raamattu-mies
Raamatussa löytyy joillekin kiellettyjä kohtia.
Opillistettu usko antaa jokaiselle samanlaisen henkilökohtaisen uskon ja muutamaa Raamatun kohtaa toistettuna saadaan psykologisesti mahtava yhteenkuuluvuuden tunne.
Opillisuuteen ripaus lakihenkisyyttä ja raamatullisia tulkintoja vahvistaa henkilökohtaista uskoa.
Voihan sitä vihata ja panetella sunnuntaina hengellisisssä kokouksissa kävijöitä sydämensä kyllyydesta koska sapattisinetti antaa kaiken mitä ihminen tarvitsee uskontiellä.- Nimetön
Paavalin kirjeet Galatalaisille ovat todella hyvää ja rakasta luettavaa! Pidän todella juuri niistä.
Kaikki, mitä Paavali on kirjoittanut on hyvää ja tervehenkistä, riippuu vain vääristä tulkinnoista, jos niistä muka löytyy jotakin adventismin vastaista?
Sillä evankeliset kristinuskovat adventistit ovat raamatullisin uskovien ryhmä, jotka uskovat Jumalan Sanan sellaisenaan.
Lutherikin tykkäsi Galatalais kirjeestä niin paljon, että kirjoitti siitä kirjan. Galatalaiskirjettä sanotaankin hänen evankelisimmaksi teoksekseen:
>> Luther sanoo tässä evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuheessa näin:"Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herättänyt sen, jota vähimmän olen aavistanut, tai odottanut, niiden näet, lahkokunnan, jotka opettavat, että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava...." - mutta miten vähän ymmärretty
Valitettavasti tuo luuloteötu sapattisinetti saattaa monen kohdalla paljastua liain myöhään polttomerkiksi.
1. Tim. 4:2
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty.
Sillä Jlan kanssa ei voi leikkiä sapattileikkiä.
Vaan saapttilaki on sitten myös viimeistä piirtoa myöden noudatettava.
Kuitenkin Jumala jo Raamatussakin - ja kuinka paljon enemmän omissatunnoissa - osoittaa, ettei sitä kukaan edes kykenisi silleen pitämään, sitäkään lainkohtaa. - suoraan ellenistille
Nimetön kirjoitti:
Paavalin kirjeet Galatalaisille ovat todella hyvää ja rakasta luettavaa! Pidän todella juuri niistä.
Kaikki, mitä Paavali on kirjoittanut on hyvää ja tervehenkistä, riippuu vain vääristä tulkinnoista, jos niistä muka löytyy jotakin adventismin vastaista?
Sillä evankeliset kristinuskovat adventistit ovat raamatullisin uskovien ryhmä, jotka uskovat Jumalan Sanan sellaisenaan.
Lutherikin tykkäsi Galatalais kirjeestä niin paljon, että kirjoitti siitä kirjan. Galatalaiskirjettä sanotaankin hänen evankelisimmaksi teoksekseen:
>> Luther sanoo tässä evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuheessa näin:"Ja aivan äskettäin hän(Saatana)on herättänyt sen, jota vähimmän olen aavistanut, tai odottanut, niiden näet, lahkokunnan, jotka opettavat, että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava...."Gal 3:22
Pyhä kirjoitus on kaiken sulkenut synnin vankilaan sitä varten, että se, mitä on luvattu, annettaisiin niille, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. [Room. 3:9, 11:32]
Eksyttävät opetukset
1. Tim 4:1-5 :
1 Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. [Matt. 24:23,24; 2. Tim. 3:13; 2. Piet. 3:3,4; 1. Joh. 2:18]
2 He luottavat tekopyhiin valehtelijoihin, joiden omassatunnossa on polttomerkki.
3 Nämä kieltävät menemästä naimisiin ja syömästä ruokia, jotka Jumala on luonut sitä varten, että ne, jotka tuntevat ja uskovat totuuden, nauttisivat niitä ja kiittäisivät Jumalaa. [1. Moos. 9:3; Mark. 7:19; Room. 14:6; Kol. 2:20,21]
4 Kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä siitä tarvitse hylätä mitään, kun se otetaan kiittäen vastaan. [1. Moos. 1:31 | 1. Kor. 10:30]
5 Jumalan sana ja rukous pyhittävät sen. [Mark. 6:41; Ap. t. 27:35].
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011835- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4611179- 1701063
- 58841
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49786- 84773
- 51728
- 57691