1. Kor. 4:8-13
KUNINKAAT JA NARRIT
--
4:8 Te (Korinttilaiset)olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
4:9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
4:10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
4:11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
4:12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
4:13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
--
Korinttilaiset olivat ryhtyneet tuomareiksi (1. Kor. 4:3,5).
He koroittivat itsensä muitten yläpuolelle. Paavali kysyy nyt ankarasti, mistä he olivat tällaiset valtuudet itselleen saaneet (j. 6-8). Paavali moittii korinttilaisia purevan ironisesti: ”…teistä on tullut jo RIKKAITA, ilman meitä teistä on tullut KUNINKAITA! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne”! (j. 8.).
Paavali vastaavasti kertoo omasta apostolintehtävästään (9-13). Kristuksen käskyläiset kulkevat alatietä.
He pitäytyvät Jumalan Sanassa, eivätkä tavoittele korkeampaa hengellisyyttä ylpeilläkseen sillä (j. 6,7.). Vanhurskauden nälkä ja jano on lopullisesti poissa vasta perillä (Matt. 5:6).
Korinttilaiset olivat ryhtyneet kuninkaiksi ennenaikojaan. Tällainen väärä varmuus on pahasta.
Mutta sitä vastaan on tehokas lääke: vaivannäkö ja työ (j. 12.), pilkka ja vaino (j. 13.).
Herra pitää omiaan häpeän alla.
Se on totta tänäänkin! ”Meitä herjataan, mutta me puhumme leppeästi” (j. 13.)
HUONEENTAULUNI
Huoneentaulussani ovat sanat Jeesuksen Vuorisaarnasta:"Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä (ajallinen)teille annetaan" (Matt. 6:33).
Jeesus vuorisaarnassaan opettaa, kuka on autuas (Matt. 5:3-12). Hän sanoo mm. autuaiksi niitä, jotka ovat hengellisesti köyhiä ja niitä, joita vanhurskauden tähden vainotaan. (Matt.5:3,10,11). Heidän on taivasten valtakunta.
Huoneentauluni sanoma on siis aina yhtä ajankohtainen: Hengellisesti köyhät saavat omistaa taivasten valtakunnan.
Kuninkaita vai narreja?
10
270
Vastaukset
- on,,,,,,,,,
Kristinuskolla on molempia!!!
latelet Raamatun sanan TURVIN.
"Vanhurskauden nälkä ja jano on lopullisesti poissa vasta perillä (Matt. 5:6)."
Kohta jonka otit Raamatusta kuuluu näin:"Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan."
Tämän jakeen tulkitset saatan hengen mukaan:
"vasta perillä jano ja nälkä on lopullisesti poissa."
MIKÄ ON JUMALAN RAKKAUS, RAKASTAVA JUMALA ETTÄ PITÄÄ OMANSA JANOISSAAN JA NÄLISSÄÄN JA VASTA
IHMISEN JÄTETTYÄ TÄMÄ ELÄMÄ IHMINEN SAISI
RAVINNON JA JUOMAN??????
VOI; VOI JA VOI ; VOI.
TAIVAAN JA MAAN LUOJA EI TOTISESTI OMIAAN HENKIHIEVERISSÄ PIDÄ VAAN SE ON AIVAN MUU HERRA JOKA NÄIN TEKEE.
SIIS HALOO TAPIO JOKO NÄET JOKO HERÄÄT TODELLISUUTEEN!!!!!!!
Tällä mitä sanoit olet tekemässä JEESUKSEN VALEHTELIJAKSI KUN HÄN SANOO:
"mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
SIIS KOHTA JONKA LAITOIT ON TODELLA NIIN KUIN
JEESUS SANOI:"Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan."
Ja voin sanoa tähän esimerkiksi:
Asiile on autuas kun hän isoaa ja janoaa
vanhurskautta ja hänet Jumala tulee ravitsemaan.
Että näin on:"Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois."ArmiK:"Kohta jonka otit Raamatusta kuuluu näin:"Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan."
Tämän jakeen tulkitset saatanan hengen mukaan:
MIKÄ ON JUMALAN RAKKAUS, RAKASTAVA JUMALA ETTÄ PITÄÄ OMANSA JANOISSAAN JA NÄLISSÄÄN JA VASTA
RAVINNON JA JUOMAN??????
---
Luit huonosti viestini.
Lueppa tarkemmin; kirjoitin, että vanhurskauden jano ja nälkä on LOPULLISESTI poissa vasta perillä!
Tottakai Jumala täyttää kaikki, niin sielun kuin ruumimmekin, tarpeet tässä ajassa.
HERRA ON MINUN PAIMENENI.
23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.Tapio522 kirjoitti:
ArmiK:"Kohta jonka otit Raamatusta kuuluu näin:"Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan."
Tämän jakeen tulkitset saatanan hengen mukaan:
RAVINNON JA JUOMAN??????
---
Luit huonosti viestini.
Lueppa tarkemmin; kirjoitin, että vanhurskauden jano ja nälkä on LOPULLISESTI poissa vasta perillä!
Tottakai Jumala täyttää kaikki, niin sielun kuin ruumimmekin, tarpeet tässä ajassa.
HERRA ON MINUN PAIMENENI.
23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
23:2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
23:3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
23:5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
23:6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.Se todella keksii....
Lopullisesti?
Mitä aloituksessa sanoit olet tekemässä JEESUKSEN VALEHTELIJAKSI KUN HÄN SANOO:
"mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
SIIS ET HERÄNNYT.- millä?
Että näin on:"Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä
kiroilun- riidanhengellä täyttymisesi ei ole hyvyyksiä vaan kirouksia
siis haloo armi joko näet joko heräät todellisuuteen? ArmiK kirjoitti:
Se todella keksii....
Lopullisesti?
Mitä aloituksessa sanoit olet tekemässä JEESUKSEN VALEHTELIJAKSI KUN HÄN SANOO:
SIIS ET HERÄNNYT.ArmiK: "..SIIS ET HERÄNNYT".
---
Heräsin taas uuteen päivän ja sain vielä puettua vaatteetkin päälleni.
Samoin hengellisessä elämässämme tarvitsemme joka päivä "heräämistä" ja pukeutumista Kristukseen, ettei oma liha, saatana ja maailma saa meitä pauloihinsa.
Kol. 3:12-13
3:12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan..
--
Uusi elämä, jonka Kristus saa aikaan meissä (Kol. 2:13), on kuin pukeutumista uusiin puhtaisiin vaatteisiin (12). Meidät on kasteessa puettu tähän uuteen ihmiseen (Gal.3:27). Vaatteen riisuminen ja toiseen pukeutuminen kuvaa täydellistä siirtymistä vanhasta uuteen. Meidän on pukeuduttava siihen joka päivä, samoin kuin pukeudumme joka päivä omiin vaatteisiimme.
Tästähän Paavali puhuu myös Ef. kirjeessä: ” ... teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen” (Ef. 4:22-24)."Tapio522 kirjoitti:
ArmiK: "..SIIS ET HERÄNNYT".
---
Heräsin taas uuteen päivän ja sain vielä puettua vaatteetkin päälleni.
Samoin hengellisessä elämässämme tarvitsemme joka päivä "heräämistä" ja pukeutumista Kristukseen, ettei oma liha, saatana ja maailma saa meitä pauloihinsa.
Kol. 3:12-13
3:12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan..
--
Uusi elämä, jonka Kristus saa aikaan meissä (Kol. 2:13), on kuin pukeutumista uusiin puhtaisiin vaatteisiin (12). Meidät on kasteessa puettu tähän uuteen ihmiseen (Gal.3:27). Vaatteen riisuminen ja toiseen pukeutuminen kuvaa täydellistä siirtymistä vanhasta uuteen. Meidän on pukeuduttava siihen joka päivä, samoin kuin pukeudumme joka päivä omiin vaatteisiimme.
Tästähän Paavali puhuu myös Ef. kirjeessä: ” ... teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen” (Ef. 4:22-24)."eikä JEESUS SINUSSA.
Niin selvää sanomaa tuot siitä miten sinä itse siis
elät ja yrität "hyvällä" elämällä ansaita iankaikkista elämää.
Tämä on aivan TOTTA; "Ei jokainen joka sanoo HERRA, HERRA pääse taivasten valtakuntaan
vaan ne JOTKA TEKEVÄT MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON:" NÄMÄ OVAT JEESUKSEN SANAT.
SIIS EI JOKAINEN JOKA SANOO; HERRA, HERRA ...
VAAN HE JOTKA TEKEVÄT TAIVAALLISEN ISÄN TAHDON.millä? kirjoitti:
Että näin on:"Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä
kiroilun- riidanhengellä täyttymisesi ei ole hyvyyksiä vaan kirouksia
siis haloo armi joko näet joko heräät todellisuuteen?nähdä.
Järkyttävää on nähdä miten sinäkin olet saatanan
koukussa ja lujasti.
Tämä ei ole kiroilua niinkuin saatana sitä omilleen
mainostaa.
VOI, VOI, VOI olet kaukana JUMALASTA todella kaukana
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4943977Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483816Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303049Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902260- 1582068
- 1051760
- 1321624
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541460Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.421308Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71208