Adventistien möykkyoppi

Ellen White lanseerasi demoneilta näyissä saamansa möykkyopin, johon kuuluu erilaisia epäraamatullisia osasia mm. ihmisen olemus, Jumalan olemus, ruokasäännöt, käsitys tuonelasta, käsitys helvetistä, luonteenkehitysoppi, käsitys kuolleiden tilasta yleensäkin jne.

Raamattu puhuu ihmisestä ruumiina, sieluna ja henkenä (kuollut ei-uskovilla ja elävä uskovilla), mutta möykkyopin mukaan nuo kaikki ovat vain yksi. Ihminen on vain luotu muka vain pikku hetkeksi ja saa loppunsa kuolemassa, jolloin tuo ihmismöykky kokonaisuudessaan makaa ja mätänee haudassa.

Eihän Ellenin Jumalakaan ollut kolmiyhteinen, joten eipä voinut olla ihminenkään ruumis, sielu ja henki, vaan vain yksi möykky. Mutta samoin kuin Jumala on kolmiyhteinen; Isä, Poika ja Pyhä Henki, sekoittamatta ja erottamatta, niin ihminenkin on ruumis, sielu ja henki (tosin ei-uskovilla henki ei ole elävä, vaan kuolleeksi näivettynyt) sekoittamatta ja erottamatta.

Raamatussa ei tuota Ellenin möykkyoppia ole, vaan Raamatun mukaan ihminen koostuu kolmesta: ruumiista (soma), sielusta (psuche) ja hengestä (pneuma) (1 Tess 5:23, Heb 4:12). Näistä ruumis kuolee ja maatuu, mutta nostetaan sitten haudasta ja muuttuu ei-materiaaliseksi eli hengelliseen ulottuvuuteen kuuluvaksi. Sielu on iankaikkinen ja menee ruumiin kuollessa joko tuonelaan tai taivaaseen odottelemaan. Henki taas on ihmisessä kuollut ja näivettynyt, mutta herää eloon Pyhän Hengen voimasta ihmisen tullessa uskoon eli uudestisyntyessä (Joh 3:6-7).

Sielu ei ole mikään ihmismöykyn persoonallisuus, vaan erillinen iankaikkinen osanen, jota ei voi tappaa "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt 10:28) Mutta näin kirjoitti eläköitynyt adventistipastorikin tällä palstalla helmikuussa todistaen uskovansa Ellenin möykkyoppiin: "Ihmisellä ei ole sielua, vaan ihminen on elävä sielu eläessään ja kuollessaan kuollut sielu." ja huhtikuussa: "Raamatun mukaan ihmisellä ei ole elävää sielua, vaan ihminen on elävä sielu. Käsitys ihmisestä erillään olevasta sielusta on peräisin muualta kuin Raamatusta."

Ajatus, että ihmisessä ei olisi erillistä ruumista ja sielua on täysin väärä, Raamatussa on monia kohtia, joissa kuollut on herätetty henkiin ja tällöin mainittu, että sielu/henki palaa ruumiiseen ja että ruumis ilman sielua on kuollut (1Kun 17:21-22, Luke 8:54-55, Jaak 2:26). Jeesus myös selkeästi toi esiin sielun ja ruumiin erillisyyden ja molempien helvettiin heittämisen (Matt 10:28). Samoin Paavali halusi jättää ruumiin ja mennä kotiin Jumalan luo, koska ruumiissa ollessaan uskovat ovat poissa Herrasta (2 Kor 5:6-8). Sieluista myös kerrotaan, kuinka ne ovat erillään ruumiista taivaassa ja täydessä ymmärryksessä (Ilm 6:9-11) eivät siis minään henkäyksinä. Tempauksen yhteydessä sanotaan kuinka ruumiit katoamattomiksi muuttuneina nousevat taivaaseen (1 Kor 15:51-52) ja kuinka taivaalliset ruumiit ovat erilaisia kuin maalliset ruumiit (1 Kor 15:40, 53-58). Stefanus näki taivaaseen ennen marttyyrikuolemaansa ja pyysi ottamaan henkensä taivaaseen (Apt 7: 55-60) tottahan hänen ruumiinsa jäi kivitettynä makaamaan, vaikka henki ja sielu lähti taivaaseen.    

Viimeiselle tuomiolle ei-uskovat taas nostetaan sielut tuonelasta ja ruumiit haudasta. Heidänkin ruumiinsa muuttuu, niin että se ei kulu eikä pala, vaikka on matojen syötävänä ja tulen polttamana ikuisesti olemassa helvetin tulijärvessä.

Raamattu opettaa ihmisen olevan iankaikkinen - se on Ellen White, joka tässäkin asiassa vastustaa Jumalaa ja tuo omat pahoilta hengiltä saamansa näkytiedot Raamatun tilalle.

Ihminen viettää ikuisuutensa joko helvetissä tai taivaassa, yhtä kauan ne kestävät:

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt 25:46)

Ja eihän siinä mitenkään muuten voinut käydäkään kuin että Ellen möykkyoppiaan noudattaen hengellisti ihmisen ruumiilliset toiminnot, kuten syömisen. Mutta Raamattu pitää kyllä hengellisen syömisen hengen alueella, jossa ihmisen henki syö Jumalan sanaa: "Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'" (Matt 4:4)

Ja erikseen ruumiin syömistoiminnot, jotka kielsi sekoitamatta hengellisiin asioihin: "Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta -ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi." (Kol 2:20-23)

Ja koska ei ole erotusta lihalla ja hengellä, niin Ellen lanseerasi semmoisenkin harhaopin, että ihmisen liha tai tuo ihmismöykky siis kokonaisuutena voi näin puhdistua:
"Niiden, jotka elävät maan päällä, kun Kristuksen välittäjätoimi taivaan pyhäkössä päättyy, täytyy seisoa pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman välittäjää. Heidän vaatteidensa täytyy olla tahrattomat, heidän luonteidensa täytyy olla vihmontaverellä synnistä puhdistetut. Jumalan armon ja omien uutterien ponnistustensa kautta heidän on täytynyt päästä voittajiksi taistelussa pahaa vastaan."(Ellen White, Suuri Taistelu 424-425) Mutta Raamattu puhuu aivan toista: "Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin te ette ole lain alla". (Gal.5:16-18) Eli ei liha ikinä puhdistu ja käy synnittömäksi niin kauan kuin täällä maan päällä ollaan edes uskovilta saati sitten harhaoppisilta.

23

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan ilmakin puhdistui

      Tunnustan Sinut totuuden sanan oikeaksi jakajaksi.

      2. Kor. 4:2
      Olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.

      2. Tim. 2:15
      Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.

      Tit. 1:1
      Paavali, Jumalan palvelija ja Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan valittujen uskoa ja sen totuuden tuntemista varten, joka on jumalisuuden mukainen.

      1. Joh. 4:6
      Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

      Sanoo:
      toinen Paavalilta oppinut
      1. Tim. 6:5
      alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

      Room. 9:1
      Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-

    • Niin saat +

      Lääkityksen. Eiväköhän ne sinun pahat henkesi ala lähtemään kunnon lääkityksen avulla. Tapauksessasi Psykiatri voi auttaa sinua. Yleensä henkisesti sairaat eivät tunnista omaa tilaansa. Sinä tunnut vain hokevan samaa Mantraa yötä päivää. Juttusi ovat todella, niin sairaita, että olet pikaisen avuntarpeessa asian huomannut ulkopuolinen.

      • mutta olet ulkopuolella

        ET ole ulkopuolinen, vaan se ulkokulalttu, joka aina on osoittelemassa sormella, henkilöön katsoen.
        Ulkopuolella totisesti olet, mitä tulee Jumalan armon taloudenhoitoon.

        Ilm. 12:10
        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

        Seuraat uskollisen kuuliaisesti isäsi jälkiä, näemmä.

        Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.


      • Ole muuta
        mutta olet ulkopuolella kirjoitti:

        ET ole ulkopuolinen, vaan se ulkokulalttu, joka aina on osoittelemassa sormella, henkilöön katsoen.
        Ulkopuolella totisesti olet, mitä tulee Jumalan armon taloudenhoitoon.

        Ilm. 12:10
        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

        Seuraat uskollisen kuuliaisesti isäsi jälkiä, näemmä.

        Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

        Sanottavaa, kuin antaa meuvoja höyrähtyneelle. sehän on asia erikseen ottaako höyrypää neuvoita vaaria. Näet Tämä U_1 Evankeliumi johtaa heikkohermoisia Henkisen sairaalan hoitoon. He voivat näissä tämän Uskovan neuvojen mukaan jopa lopettaa oman elämänsä. Suosittelisin Sairasmielisen uskovan poistamista Netistä. Tämä on vain hyvä toivomus. Kysymys: oletko sinäkin jo syttynyt Helvetistä?
        Terveen linjan puolesta. Harhainen pois.


      • Ole muuta kirjoitti:

        Sanottavaa, kuin antaa meuvoja höyrähtyneelle. sehän on asia erikseen ottaako höyrypää neuvoita vaaria. Näet Tämä U_1 Evankeliumi johtaa heikkohermoisia Henkisen sairaalan hoitoon. He voivat näissä tämän Uskovan neuvojen mukaan jopa lopettaa oman elämänsä. Suosittelisin Sairasmielisen uskovan poistamista Netistä. Tämä on vain hyvä toivomus. Kysymys: oletko sinäkin jo syttynyt Helvetistä?
        Terveen linjan puolesta. Harhainen pois.

        Totusu ei ole sinne päinkään, mitä uskottelet vastoin parempaa tietoasi.

        Sinun ja muiden sinun kaltaistesi - ehkä niitä ei muita olekaan tällä foorumilla, tuskinpa - harjoittama henkinen julmuus foorumilla on omiaan aiheuttamaan psyyken tasapainohäiriöitä.

        Mutta esim Uskova_1:n kirjoitukset huokuvat rakkautta ja huolenpitoa - välittämistä lähimmäisestä. Nimittäin ei asioista keskusteleminen ketään loukkaa - EIKÄ VOISIKAAN - mutta henkilöherja loukkaa Luojan luomaa IHMISTÄ.

        Jeesus ei tullut tänne oppeja puolustelemaan, vaan ihmistä puolustamaan.

        JOS olisit yrittänyt ja JOS olisit löytänytkin jonkin pienen virheen Uskova_1:n opetuksesta - siltikään sinulla ei olisi ollut oikeutta rienata häntä julkiselal foorumilla henkilökohtaisesti.

        Jaak. 4:11
        Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka panettelee veljeään tai tuomitsee hänet, puhuu lakia vastaan ja tuomitsee lain. Mutta jos tuomitset lain, et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. [3. Moos. 19:16; Ps. 15:3; Matt. 7:1 ]

        Jos olisit ihan vaan ulkopuolelta letkauttaja, niin et olisi v aivautunut. Mutta nytpä sinä juuri osoittaudutkin sylttytehtaaksi - ehkä ainoaksi.

        Kristus puhuu tiukat neuvon sanat niille, jotka tietensä vääristävät totuutta. Ja se on rakkautta, se että Hän vaivautuu nuhtelemaan. Yhtä hyvin Hän voisi katsoa jonkun ihmisen niin ulkopuoliseksi, ettei välittäisi ottaa kantaakaan.

        Olet hyvä tapaus, jos vertaa sellaisiin ihmisiin, jotka eivät lainkaan ota osaa hengellisten asiain käsittelyyn. Aivan toivottomat sanat Jeesus niille lausuu.

        Joh. 8:44
        Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8] .

        Joh 3:15-18 :

        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.


    • mistä olet tullutkin!

      Miten noin kaunainen ihminen pysyy nahkoissaankaan? Olet JÄRKYTTÄVÄ! Miten JAKSAT SYYLLISTÄÄ IHMISIÄ JATKUVASTI? Samanlaisia luojan luomia ne adventistit on kuin sinäkin! Vain SAATANA voi olla noin ITSERAKAS ja KERSKAAVA, kuin sinä olet! Saatana on ollut SYYTTÄJÄ alusta asti ja sinä sitten päätit ryhtyä hänelle elinikäiseksi kumppaniksi, NIINKÖS?

      • Onpas merkillistä - adventismin edustaja saa raivota niin paljon, kuin itsestään ja kavereistaan irti saa

        - muiden täytyisi vain silitellä päitä: sinulla on niin niin niin hyvä oppi, että kyllä se oppi varmasti sinut pelastaa, älä yhtään edes epäile, älä ajattelekaan muuta. Eihän Jumalalla Sinua vastaan voi mitään olla, sillä olethan Sinä kuuliainen Ellenin selityskirjalle. ("Suuri taistelu").

        Miksi?

        Miksi Jumala ei hyväksyisi EGW:n kyseenalaistamista, kun kuitenkin ellenistit kyseenalaistavat melkein kaiken Uudessa Testamentissa?? Vain tästä on kysymys; tästä riidat juontuvat.

        EI siltikään ole ksye henkilöriidoista, vaan pimeyden henkivallat koettavat ohjata ajatukset pois elävästä elämästä - pakertamaan kuolleiden oppien parissa. Ei Raamatunkaan oppi - parhaat irtojakeet edes - mitään hyödytä, ellei se sana uskossa sulaudu jokaisen elämän suolaksi.


        Joh. 19:7
        Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".

        Teillä on laki, vai onko?
        Me tosikristityt olemme Jumalan sukua, Jlan lapsia - aj meille on annettu kaikki valta tehdä kansat Jeesuksen opetuslapsiksi. Näin teemme itsestämme Jlan vertaisia!

        Kun kaupan (armokaupan, muuten; kaikki ihan rahatta ja hinnatta ja vaivatta)) päälle vielä
        lisätään Kristuksen oma todistus meistä:

        Joh. 10:34
        Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

        ... niin ei ihme, jos vanhat höyrypannut halkee ja opinhöyryt haihtuu sinne mistä tulikin - sillä niin vain täytyy käydä, jotta uusi sijaan tulisi.

        Ilm. 12:12
        Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"


        Jesaja 43:17-21 - Jeesus luo uutta !!!

        17 Joka vei sotaan vaunut ja hevoset, sotaväen ja sankarit kaikki; he vaipuivat eivätkä nousseet, he raukenivat, sammuivat niinkuin lampunsydän:
        18 Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
        19 Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
        20 Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
        21 Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.


      • Taidat olla aika
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Onpas merkillistä - adventismin edustaja saa raivota niin paljon, kuin itsestään ja kavereistaan irti saa

        - muiden täytyisi vain silitellä päitä: sinulla on niin niin niin hyvä oppi, että kyllä se oppi varmasti sinut pelastaa, älä yhtään edes epäile, älä ajattelekaan muuta. Eihän Jumalalla Sinua vastaan voi mitään olla, sillä olethan Sinä kuuliainen Ellenin selityskirjalle. ("Suuri taistelu").

        Miksi?

        Miksi Jumala ei hyväksyisi EGW:n kyseenalaistamista, kun kuitenkin ellenistit kyseenalaistavat melkein kaiken Uudessa Testamentissa?? Vain tästä on kysymys; tästä riidat juontuvat.

        EI siltikään ole ksye henkilöriidoista, vaan pimeyden henkivallat koettavat ohjata ajatukset pois elävästä elämästä - pakertamaan kuolleiden oppien parissa. Ei Raamatunkaan oppi - parhaat irtojakeet edes - mitään hyödytä, ellei se sana uskossa sulaudu jokaisen elämän suolaksi.


        Joh. 19:7
        Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".

        Teillä on laki, vai onko?
        Me tosikristityt olemme Jumalan sukua, Jlan lapsia - aj meille on annettu kaikki valta tehdä kansat Jeesuksen opetuslapsiksi. Näin teemme itsestämme Jlan vertaisia!

        Kun kaupan (armokaupan, muuten; kaikki ihan rahatta ja hinnatta ja vaivatta)) päälle vielä
        lisätään Kristuksen oma todistus meistä:

        Joh. 10:34
        Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

        ... niin ei ihme, jos vanhat höyrypannut halkee ja opinhöyryt haihtuu sinne mistä tulikin - sillä niin vain täytyy käydä, jotta uusi sijaan tulisi.

        Ilm. 12:12
        Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"


        Jesaja 43:17-21 - Jeesus luo uutta !!!

        17 Joka vei sotaan vaunut ja hevoset, sotaväen ja sankarit kaikki; he vaipuivat eivätkä nousseet, he raukenivat, sammuivat niinkuin lampunsydän:
        18 Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
        19 Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
        20 Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
        21 Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.

        nulju kaveri? Tuo valokuvasi antaa sinusta aika tavalla "näköisesi" kuvan! Oletko sinä holisti, vai muutoin vain "nirvanassa" tuossa kuvassa?


      • Vaan he ovat
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Onpas merkillistä - adventismin edustaja saa raivota niin paljon, kuin itsestään ja kavereistaan irti saa

        - muiden täytyisi vain silitellä päitä: sinulla on niin niin niin hyvä oppi, että kyllä se oppi varmasti sinut pelastaa, älä yhtään edes epäile, älä ajattelekaan muuta. Eihän Jumalalla Sinua vastaan voi mitään olla, sillä olethan Sinä kuuliainen Ellenin selityskirjalle. ("Suuri taistelu").

        Miksi?

        Miksi Jumala ei hyväksyisi EGW:n kyseenalaistamista, kun kuitenkin ellenistit kyseenalaistavat melkein kaiken Uudessa Testamentissa?? Vain tästä on kysymys; tästä riidat juontuvat.

        EI siltikään ole ksye henkilöriidoista, vaan pimeyden henkivallat koettavat ohjata ajatukset pois elävästä elämästä - pakertamaan kuolleiden oppien parissa. Ei Raamatunkaan oppi - parhaat irtojakeet edes - mitään hyödytä, ellei se sana uskossa sulaudu jokaisen elämän suolaksi.


        Joh. 19:7
        Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".

        Teillä on laki, vai onko?
        Me tosikristityt olemme Jumalan sukua, Jlan lapsia - aj meille on annettu kaikki valta tehdä kansat Jeesuksen opetuslapsiksi. Näin teemme itsestämme Jlan vertaisia!

        Kun kaupan (armokaupan, muuten; kaikki ihan rahatta ja hinnatta ja vaivatta)) päälle vielä
        lisätään Kristuksen oma todistus meistä:

        Joh. 10:34
        Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

        ... niin ei ihme, jos vanhat höyrypannut halkee ja opinhöyryt haihtuu sinne mistä tulikin - sillä niin vain täytyy käydä, jotta uusi sijaan tulisi.

        Ilm. 12:12
        Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"


        Jesaja 43:17-21 - Jeesus luo uutta !!!

        17 Joka vei sotaan vaunut ja hevoset, sotaväen ja sankarit kaikki; he vaipuivat eivätkä nousseet, he raukenivat, sammuivat niinkuin lampunsydän:
        18 Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
        19 Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
        20 Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
        21 Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.

        asiallisia, kuten Annu, Seraja, Kuhilas, Jari Laurila, Timo Karppi, Matalapalkkatuunari Maija, Virsu ym. Ne jotka lähettävät loukkaavia viestejä, EIVÄT OLE ADVENTISTEJA. Adventistit ovat asiallista porukaa, eivätkä kirjoittele henkilökohtaisia loukkauksia kenellekään, vaan perustelevat vain omaa kantaansa uskonasioissa. Kyllä ne parjaajat tulevat ihan muualta. NÄIN OLEN NÄHNYT!


      • niin...
        Vaan he ovat kirjoitti:

        asiallisia, kuten Annu, Seraja, Kuhilas, Jari Laurila, Timo Karppi, Matalapalkkatuunari Maija, Virsu ym. Ne jotka lähettävät loukkaavia viestejä, EIVÄT OLE ADVENTISTEJA. Adventistit ovat asiallista porukaa, eivätkä kirjoittele henkilökohtaisia loukkauksia kenellekään, vaan perustelevat vain omaa kantaansa uskonasioissa. Kyllä ne parjaajat tulevat ihan muualta. NÄIN OLEN NÄHNYT!

        Tuosta porukasta löytyy yksi ylitse muiden, nimittäin Timo Karppi.


      • nimittelevän ketään?
        niin... kirjoitti:

        Tuosta porukasta löytyy yksi ylitse muiden, nimittäin Timo Karppi.

        Asioista voi olla erimieltä, mutta ei tarvitse alentua panettelijoiden tasolle!


      • eikä Jeesus?
        Vaan he ovat kirjoitti:

        asiallisia, kuten Annu, Seraja, Kuhilas, Jari Laurila, Timo Karppi, Matalapalkkatuunari Maija, Virsu ym. Ne jotka lähettävät loukkaavia viestejä, EIVÄT OLE ADVENTISTEJA. Adventistit ovat asiallista porukaa, eivätkä kirjoittele henkilökohtaisia loukkauksia kenellekään, vaan perustelevat vain omaa kantaansa uskonasioissa. Kyllä ne parjaajat tulevat ihan muualta. NÄIN OLEN NÄHNYT!

        Harva nimeämistäsi on useinkan uskaltautunut
        nimimerkillään kirjoittamaan.
        Mutta te, joku teistä näyttää penkovan tietoja kaikkialta internetistä, jotta voisi tuoda niitä tänne vääristeltäväksi.

        kuten ei-adventististen kirjoittajien kasvojen arvostelu ja elämänkaaren alhaisuuden arviointi.

        Hämmästyttävän raivokasta peliä - ei edes asian puolesta - vaan ihmisä vastaan. Jos olen noin vähäinen, kuin kuvailet tai kuvailette, niin sitäkin hennommin tähän särkyneeseen oljenkorteen tulisi koskea!

        Job 40:12
           
        (40:7) Nöyryytä katseellasi kaikki ylpeät, ja muserra jumalattomat siihen paikkaan.

        Jes. 42:3
           
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

        Matt. 12:20
           
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Matt. 25:40
           
        Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet YHDELLE näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

        Vaikka eipä kait
        toisten puolesta
        saa kirjoittaa


      • tahraisi panettelua harrast...
        nimittelevän ketään? kirjoitti:

        Asioista voi olla erimieltä, mutta ei tarvitse alentua panettelijoiden tasolle!

        Ja kukapa omalla nimellään tai yleensäkään millään nimimerkillä varustettuna
        ellenismiä uskaltaisi puolustella?

        Paree pyssyy vaan salassa
        ampua pimeyden turvin
        ettei vastaisku tyrmäisi


      • kirjoitit?
        nimittelevän ketään? kirjoitti:

        Asioista voi olla erimieltä, mutta ei tarvitse alentua panettelijoiden tasolle!

        Koska nuo mainitsemasi, ovat puhtaita pulmusia, niin jäljelle jäät sinä.

        KIRJOITITKO TÄMÄN?
        ***Mitä sinäkin "niljake" luulet tietävinäsi?
        Kirjoittanut: Taidat olla aika 18.8.2007 klo 11.42
           nulju kaveri? Tuo valokuvasi antaa sinusta aika tavalla "näköisesi" kuvan! Oletko sinä holisti, vai muutoin vain "nirvanassa" tuossa kuvassa?***

        --------------------

        Miksi sinun mielestä Antille ei kuuluisi sananvapaus eikä uskonnonvapaus, vaikka ne määritellään LAISSA!!!!


      • kyllä he niin
        kirjoitit? kirjoitti:

        Koska nuo mainitsemasi, ovat puhtaita pulmusia, niin jäljelle jäät sinä.

        KIRJOITITKO TÄMÄN?
        ***Mitä sinäkin "niljake" luulet tietävinäsi?
        Kirjoittanut: Taidat olla aika 18.8.2007 klo 11.42
           nulju kaveri? Tuo valokuvasi antaa sinusta aika tavalla "näköisesi" kuvan! Oletko sinä holisti, vai muutoin vain "nirvanassa" tuossa kuvassa?***

        --------------------

        Miksi sinun mielestä Antille ei kuuluisi sananvapaus eikä uskonnonvapaus, vaikka ne määritellään LAISSA!!!!

        suuna päänä omavanhurskaudessaan kieriskelevätkin ja toisia loukkaavat. Esimerkiksi Jari Laurila ja Kuhilas ovat poistuneet palstalta Uskova 1.den häijyyden ansiosta!

        Niin paljon hän Jariakin loukkasi, jopa intiimeillä asioilla.

        Samoin Kuhilasta.

        Että niitä kaloja saa, mitä pyytää!

        Mitä tuohon uskon vapauden loukkaamiseen taas tulee, niin eiköhän täällä eniten ole adventistien uskonnon vapautta loukattu!


    • tempauksen jälkeen.

      kirjoitit:
      "Niiden, jotka elävät maan päällä, kun Kristuksen välittäjätoimi taivaan pyhäkössä päättyy, täytyy seisoa pyhän Jumalan kasvojen edessä ilman välittäjää. Heidän vaatteidensa täytyy olla tahrattomat, heidän luonteidensa täytyy olla vihmontaverellä synnistä puhdistetut. Jumalan armon ja omien uutterien ponnistustensa kautta heidän on täytynyt päästä voittajiksi taistelussa pahaa vastaan."(Ellen White, Suuri Taistelu 424-425) ..



      Jotenkin samaa yhtälöä on opetus jota kuuntelin Syvännön (Kalervo? Olavi? jompsin kumpsin) puheista, kun tämä seurakunnan ylöstempaaminen tapahtuu ns. salainen, niin hänen tyttärensä se hyvinoppinut henkilö, aikoo vasta sitten kääntyä ja ns. marttyyriyden kautta hankkia pelastus lippu perille.
      Eli tämä opetus joka on edelleen uskovien käsityksissä, seurakunnan ylösotto ja ketkä jää tänne pelastuvat marttyyriyden kautta vaivan ajasta.
      Eli lippu hankitaan lihankäsivarren maksulla, kun oikein typistää lyhyeksi sanotun sanoman.
      Armon tarjous ei nyt kelpaa, onnutaan tietä molemmin puolin.

      Mikä ero? Ei mikään. Taivaaseen kaupataan monta tietä.
      Kaivele siinä sitten malkaa toisten silmistä.

    • Ilm.12:12

      Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
      _______________________________________________________

      Herra Jumala teki ihmisen maantomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja niin IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU! Siinä sinun möykkyoppisi! Siis IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU, ei että ihmiseen! Tajuatko "möykky" tämän?

      • Kyllä Jumala antoi ihmiselle iankaikkisen sielun, jota Ellen White, jehovalaiset, adventistit tms. eivät kykene poistamaan, vaikka paisuneita ovatkin ylpeydessään. Ikuisuus on yhtä pitkä helvetissä kuin taivaassakin, koska kukaan ei koskaan häviä.

        Tässäpä sinulle miettimistä tuosta ihmisen valmistamisesta: "Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua" (Saarn 3:11)


    • alex-kasi

      jonkinlaisen sinulle sopivan ikuisen piinan jumalan?

      No, ne jotka moiseen uskovat - sitten uskovat. Se ei kuitenkaan tee "piina opistanne" sen oikeampaa. Näyttää vain yhden asian - selvästi - että ette tiedä mistä Raamatussa on kysymys ja ette tunne Jumalaa.

      Kuinka sait päähäsi että vajavainen ihminen voisi elää ikuisesti, ihan omasta takaa - miten ihmeessä sellainen joka ei ole täydellinen voisi olla ikuinen? Et ole ymmärtänyt mitään - Jumala on täydellinen ja ikuinen mutta ei ihminen (ainoastaan Jeesus oli täydellinen) mutta meistä voi tulla täydellisiä Jumalan avulla ja sitten ikuisiakin.

      Raamattu ei tue oppia ikuiseen kärsimykseen.

      • vai,,,,

        Kristinuskossa on kysymys sen uusitestamentillisessä ja fundamentalistis-herätyskristillisessä muodossaan henkisestä kiristämisestä mafiamaisella tarjouksella, josta ei voi kieltäytyä. Alistamisen halusta, mielenhallinnasta pelon ja syyllistämisen keinoin, totalitäärisestä kultista, johon suvaitsemattomuus sisältyy kuin nenä päähän. Liberaali kristillisyys taasen on erikoinen kummajainen, joka on itse luopunut omasta historiallisesta jatkuvuudestaan klassisiin kristinuskon oppeihin. On ihmisiä, jotka haluavat päästä hallitsemaan toisten mieliä ja sitä kautta koko elämää ja uskonnon perustaminen on siihen tarkoitukseen mitä oivallisin keino (tosin uskonnossa on oltava jotain kosketuspintaa ainakin joidenkin ihmisten elämäntilanteisiin ja positiivisia täkyjä - toivoa, lohtua, sosiaalisuutta, laupeuden tekoja avun tarvitsijoille - käännynnäisten kalastelemiseksi ja niitä kristinusko on itseensä sisällyttänytkin). Jos ihminen saadaan luulemaan, että hän joutuu helvettiin, ellei hän usko kuten pappi, piispa, paavi tai lahkosaarnaaja käskee, voi ihmistä pompottaa mielensä mukaan ja tie on auki henkiselle väkivallalle ("rakaudelliselle ojentamiselle" yms.). Hänet saa vaikka konttaamaan kirkon lattialla "katumusharjoituksena", kuten joskus tapahtui ja testamenttaamaan omaisuutensa lahkolleen. Jos ihminen saadaan hyväksymään jonkun ihmisen "hengellinen" auktoriteetti ja luulemaan, että sillä auktoriteetilla on "valta sitoa ja päästää" taivaassa ja maassa niin ihminen on täysin hallinnassa, vahvimmalla mahdollisella tavalla. Sitten on helppo saada häneltä rahaa kymmenyksiin, kirkollisveroihin, kolehteihin ja hänelle saadaan myytyä raamattuja, kommentaareja, katekismuksia, virsikirjoja ja muuta sälää.

        Näin ollen, se mitä "hengelliset auktoriteetit" pelkäävät kuollakseen on, että ihmiset alkavat tehdä kriittisiä kysymyksiä, vaatia todisteita ja rationaalisia perusteita, epäillä, kyseenalaistaa ja tutkia kyseisen uskonnollisen rakennelman perustuksia ja pyhiä lehmiä. Tieto on noille auktoriteeteille pahempaa myrkkyä kuin syanidi ja tutkivaa, uteliasta, epäluuloista, kyselevää järkeä he pelkäävät enemmän kuin mitään muuta. Tieto on vaarallista uskonnoille, ei vain kristinuskolle, vaan muillekin. Pahinta, mitä voi olla, on ihminen, joka ei suostu syyllistettäväksi eikä "murtumaan", pelaamaan hengellisten johtajien säännöillä, vaan hän pelaa omilla säännöillään ja käsittelee uskonnon väitteitä antamatta niille mitään "kunnioittavaa" erikoisasemaa kritiikin ja todisteiden edellyttämisen yläpuolella.


      • Tiedetään jo, että pelkäät helvettiä ja siksi hyökkäät uskovia vastaan ja tukeudut ihmis/demonioppeihin, jotta sinun ei tarvitsisi pelätä, miten sinun käy kuolemasi jälkeen, jos et ikinä tule uskoon.


    • aivan puhdasta

      platonismia, jolla ei ole mitään tekemistä raamatullisen ihmiskäsityksen kanssa.

      • Kuoliko Justinus Marttyyri filosofi Platonin seuraajana! Salli minun nauraa.

        Hän sanoi, että "ruumis on sielun asunto, sielun on hengen asunto". Revi siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe