HYVIÄ UUTISIA ellenismin TULENKANTAJILLE
Joku oli tietävinään, ettei Ilmestyskirjasta löydy mainintaa spatista. Eipä taidakaan löytyä - eivät ole adventistitkaan löytäneet. Mutta ei hätä ole TÄMÄN näköinen.
Nääs; Matt 24:15-44, varoittaessaan israelilaisia pedon valtakauden ahdistuksista, Jeesus ihan itse mainitsee sapatin Ilmestyskirjan tapahtumiin liittyen!!!
Matt 24:20 "Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä SAPATTINA".
Eikös tähdellistä olekin vain se, että MAINITAAN! Senhän voi selittää ja sovittaa "Suureen Taisteluun". Ja tässähän on enemmän kuin suuri taistelu - on suuriN. Nääs; 21. jakeessa Jeesus vakuuttaa: " Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti, eikä milloinkaan tule."
Lopun lähetessä voisi EGW-raamattuun lisätä tuon n-kirjaimen - Ilmestyskirjan kauhuihin se kirja kuitenkin keskittyy, Daniel tukenaan. Ja niinhän tuo tuleva "Suurin taistelu" ON tosi. Ken tietää, miten Pääkonferenssi tuon 20. jakeen selittäisi, jos saisi tietää siitä.
Minulla on jo MINUN selitykseni, jonka tietenkin joudun julkituomaan, koskapa kyseisen jakeen esiin nostin. Mitäpä selittämättömällä raamatunkohdalla tekisi; ei niin mitään.
Selitys on tämä: Jeesuksen käsky kuuluu: rukoile Israelin puolesta, ettei äkkipako tapahtuisi ainakaan talvella ja sapattina, koska se olisi kovin vaikeaa, varsinkin raskaana oleville ja imettäväisille.
Selittämisessä auttaa edeltävä, 19. jae.
Mutta miksi kristikansan täytyy rukoilla Israelin puolesta sitäkin, ettei se päivä olisi SAPATTI ?! Ei kai hätä lue lakia? Ainakin luullaan; useimmat luulevat, etteivät sapattina saa pakoa toimittaa, koskapa se päivä ei saisi olla sapatti.
Ja kuitenkin lähtö silloin onnistuisi nopeammin - perhe on koolla ja synagoogan kautta tieto kulkee. Herran voidaan ainakin kuvitella silloin olevan lähempänä kuin arjessa.
Niin, laki ei ole kyennyt avaamaan Israelin silmiä ja korvia - sydäntä - Kristukselle. Vasta tämä kaikkien aikojen suurin ahdistus ajaa heidät Messiaan turviin.
Lopun juuri noista hetkistä kertoo Daniel, tuo ellenistien hyvin tuntema kirja. Toki myös mm. Ilm 19., Sak 9., Hes 38. Dan 12. Väärän profeetan ja pedon joukkojen solmima "Pyhä liitto" raukeaa tyhjiin. Minne se peto, se antikristus katoaa, yhtäkkiä, sitä ei kukaan edes huomaa, sillä kaikkien katseet kohdistuvat: Jeesukseen.
DAN 11:30-45 :
30 Häntä vastaan hyökkäävät kittiläisten laivat, ja hän menettää rohkeutensa, kääntyy takaisin ja purkaa kiukkunsa pyhää liittoa vastaan. Kotiin palattuaan hän suo huomiota niille, jotka hylkäävät pyhän liiton.
31 Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.
32 Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä.
33 Ja taidolliset kansan seassa opettavat monta, mutta heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä, jonkun aikaa.
34 Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen.
35 Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on.
36 Ja kuningas tekee, mitä hän tahtoo, ja korottaa itsensä ja uhittelee jokaista jumalaa, itse jumalien Jumalaa vastaan hän puhuu kauheita. Ja hän menestyy, kunnes vihan aika on lopussa; sillä mikä on säädetty, se tapahtuu.
37 Hän ei välitä isäinsä jumalista, ei naisten lempijumalasta, eikä hän välitä mistään muustakaan jumalasta, sillä hän uhittelee niitä kaikkia.
38 Mutta sen sijaan hän kunnioittaa linnoitusten jumalaa. Sitä jumalaa, jota hänen isänsä eivät tunteneet, hän kunnioittaa kullalla ja hopealla, kalliilla kivillä ja muilla kalleuksilla.
39 Ja tätä hän tekee vahvoille linnoituksille - hän vieraine jumalineen. Niille, jotka hän omikseen tuntee, hän osoittaa suurta kunniaa ja panee heidät monien hallitsijaksi ja jakaa heille maata palkaksi.
40 Mutta lopun ajalla Etelän kuningas iskee yhteen hänen kanssansa. Ja Pohjan kuningas käy tämän kimppuun vaunuilla ja ratsuilla ja monilla laivoilla, hyökkää hänen maihinsa, tulvana leviten niiden ylitse.
41 Hän hyökkää myös Ihanaan maahan, ja monta kaatuu. Mutta hänen kädestänsä pelastuvat nämä: Edom ja Mooab ja ammonilaisten pääosa.
42 Ja hän ojentaa kätensä maita kohti; Egyptin maa ei ole säästyvä.
43 Hän valtaa kulta-ja hopea-aarteet ja kaikki Egyptin kalleudet, ja liibyalaiset ja etiopialaiset liittyvät häntä seuraamaan.
44 Mutta sanomat idästä ja pohjoisesta säikähdyttävät häntä, ja hän lähtee täynnä kiukkua hävittämään monia ja vihkimään heitä tuhon omiksi.
45 Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta.
Sapatti ON Ilmestyskirjassa
4
120
Vastaukset
- Kuitenkaan
Ymmärtämättä mitä sana tuo julki. Näistäkin kirjoituksista, tulee jokainen saamaan jotain irti, Jos kirjoittaja pn tutustunut tämän ajan varhaisiin Historian tietoihin.
A K väittää, ettei sapattia ole uudessa testamentissa. Tämä Järjen vastainen väite. Näet ensin sinun pitää löytää Raamatustasi paikka, jossa Jeesus kumoaa sapatin? Haeppa tämä paikka meille ensin esille. Toinen selvä asia taas on sunnuntai, Jos todella uskot sunnuntain olevan vuorenvarmasti olevan Jeesuksen asetus, niin näytä tästäkin asiasta selvä Raamatun paikka. Näet mitä Raamatun käskyjen vaihtoihin tulee, niin tämä valta on yksin Jumalalta! Keisarilla ei ole valtaa yli Jumalan vallan. Raamatun mukaan kapinoitsia Saatana on tämän maanpiirin Ruhtinas ja Hänen voimallaan on tehty Jumalan sana mitättämäksi, Jos keisari on muuttanut sapatin pyhyyden sunnuntaille. Tässä tapauksessa tulee Keisarista Automaattisesti Kristittyjen todellinen Jumala onhan Keisari ottanut itselleen Jumalan valtuudet!
Apostolien tekojen mukaan Jeesus oli täällä maan
päällä 40 vuorokautta ennen ylösottoaan. Eikä hän edes tänä aikana muuttanut yhtä ainoata antamaansa käskyä. Kaikki käskyt jäivät paikalleen. Näin ollen kun puhutte sunnuntaista Herran päivänä koettakaa mainita myös Herran Keisarin nimi. Voit käydä Raamattusi alusta loppuun löytämättä vahvistusta Raamatustasi olettamallesi Herran päivälle Sunnuntaille. Sunnuntain pyhitys on kautta pitkien aikakausien kuulunut Jeesuksen vastustajalle, Jota Raamattu kutsuu Perkeleeksi.
Kritiikko- VAAHTOAT?
Eihän kukaan ole niin hölmö, että luulisi sapatilla olevan jotain merkitystä ihmisen elämässä. Normaali ihminen osaa levätä silloin, kun häntä väsyttää ja hänellä on lepoon mahdollisuus.
VAAHTOAT? kirjoitti:
Eihän kukaan ole niin hölmö, että luulisi sapatilla olevan jotain merkitystä ihmisen elämässä. Normaali ihminen osaa levätä silloin, kun häntä väsyttää ja hänellä on lepoon mahdollisuus.
Lepopäivää tietysti vietämme ihmisen ja yhteiskunnan ehdoilla. Niin lauantai kuin sunnuntaikin on helposti käytettävissä. Joillekin sopii aivan muu päivä ja se on hänen asiansa. Herra on voimallinen pyhittämään niin päivän kuin viettäjänkin sekä vielä sisällönkin.
Mutta israelilaisten saaptilla myös on tarkoituksensa. ei niinkään nykyajassa, mutta tulevassa. SIITÄ puhuin. Asia on tärkeä niille, jotka eivät vielä ole havainneet, että
Jumalalla on tulevaisuus Israelille.Minkä kirjoitin, sen kirjoitin Pyhässä Hengessä !
Eihän Raamatun salaisuuksia omin voimin KUKAAN kykenisi selittämään, sillä siinä tarvitaan hengellistä viisautta; ei niinkään omaa päättelytaituruutta.
Nykyajssa on merkit siihen, että mainitsemieni profeettojen maininnat lopun ajasta ovat jo meneillään. Tuo pedon ja antikristuksen kauden vihon viimeinen päivä tietysti pysyy salassa siihen kyseiseen päivään saakka. Sen on tarkoitus olla yllätys kaikelle maailmalle.
NYT EN YMMÄRRÄ !
Sillä sapatti ON - on ja tulee vielä voimaankin! Siihen ainakin VIITTAA Sak 14:16-19. Mutta sinä vastaat kysyen:
>
Vaadit minua Jeesuksen auktoriteetilla kumoamaan sapatin, ennenkuin voisin kirjoittaa otsikon "Sapatti ON Ilmestyskirjassa" alla! Minähän Jeesuksen auktoriteetilla kehotin rukoilemaan, ettei israelilaisten tarvitsisi sapattina paeta petoa, vaan että ahdistuksen päiviä lyhennettäisiin niin, että se kaikki päättyisi ennen sapattia - Matt 24:20,22.
Puhumme siis pedon, antikristuksen viimeisestä viikosta, jolloin hän hyökkää "Ihanaan maahan", ns. "Pyhän liiton" valtuuksin, Dan 11:41-45.
Israelissahan ei vielä tuolloinkaan uskota Messiaaseen, Jeesukseen, vaan sapattipäivästä kiinnipitäminen on lähes ainoa muistutus Israelin Jumalasta.
Niinpä tästä jumalattomasta kansasta pelastuu vain kolmannes - se paljon puhuttu "jäännös" - lopun päivinä; Sak 13:8. Juuri tätä sanankohtaa Paavali teroittaa Roomalle, vakuuttaessaan, että "niin KAIKKI Israel on pelastuva", (Room 11:32).
Mitä sapattiin tulee - kohta tämän jälkeen - 1000-vuotisessa valtakunnassa jälleen vietetään ihan aidosti jopa lehtimajanjuhlaa, toki sitten sapattiakin:
Sak. 14:16
Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
Sak. 14:18
Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
Sak. 14:19
Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
MINUN KÄSITYKSENI VIHON VIIMEISISTÄ PÄIVISTÄ
Mitä tässä ja nyt vielä kirjoitan, sen sanon vain omana käsityksenäni.
Mitä tulee kiistaan sapatista, niin ei Jeesuksen tarvitse Raamatun avulla sapattia kumota tai vahvistaa. Eikä Hänen tarvinnut ristinkuolemansa kautta kumota "isien perinnäissääntöjä". Isien säännöt raukeavat tyhjiin ihan itsestään, kuten myös peto, tuo antikristus.
Dan 11:45
"Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta".
Toisaalla sanotaan, että Jeesus tuhoaa hänet "suunsa henkäyksellä". Kaiketi sillä hetkellä, kun Hän fyysisesti laskeutuu Öljymäelle, varsin lähelle pedon senhetkistä olinpaikkaa. Näin titaanien taistelu päättyy ehdottomaan ylivoimaan - tuo Kristuksen ja antikristuksen yhteenotto.
Väärän profeetan ja pedon aikaansaama "Pyhä liitto" on maailmanlaajuinen. Sielunvihollinen saa Israelin luottamaan tuon liiton takaamaan rauhaan ehkä siksikin, että liiton painostuksesta maailmassa on astunut voimaan juutalainen lauantaisapatti sekä ajanlasku ei enää tapahdu "jKr". Ehkäpä sijaan on astunut alkuvuodeksi 1844?
Rauhan ehtona aseistus Lähi-Idässä on lähes olematon ja etenkään sapattina eivät israelilaiset osaa odottaa joukkotuhoa. Rukoilkaamme siis, ettei tuo pako tapahtuisi talvena tai sapattina, Matt 24:20,22 !
Hes 37. kertoo laaksosta, jota pitkin kansa pakenee petoa, kohti kaukaisempia vuoria. Tuota laaksoa astellessaa heidän silmänsä avautuvat Jeesukselle ja siinä laaksossa Jeesus tuhoaa kaikki nuo hyökkäävät kansainväliset sotajoukot. Hoosea 2:14-20 :
Hoos.2:14 Sentähden, katso, minä taivuttelen hänet, kuljetan hänet erämaahan ja viihdyttelen häntä.
15 Minä annan hänelle sieltä alkaen hänen viinimäkensä ynnä Aakorin laakson toivon oveksi, ja hän on oleva siellä kuuliainen niinkuin nuoruutensa päivinä, niinkuin sinä päivänä, jona hän Egyptin maasta läksi.
16 Sinä päivänä, sanoo Herra, sinä puhuttelet minua: 'Minun mieheni', etkä enää puhuttele minua: 'Minun Baalini';
17 ja minä poistan baalien nimet hänen suustansa, eikä niiden nimiä enää mainita.
18 Ja sinä päivänä minä teen heidän hyväksensä liiton metsän eläinten ja taivaan lintujen kanssa ja maan matelevaisten kanssa; ja jousen ja miekan ja sodan minä särjen maasta ja annan heidän asua turvassa.
19 Ja minä kihlaan sinut itselleni ikiajoiksi, kihlaan sinut itselleni vanhurskaudella ja tuomiolla, armolla ja laupeudella,
20 kihlaan sinut itselleni uskollisuudella, ja sinä olet tunteva Herran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2562348- 1921704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä501389Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad581088- 41856
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä32821Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .26794Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23788Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647