Ostossa Porsche 911 SC

porsche design

Suomesta vai saksasta? hyväkuntoisen 80-luvun alun mallin alle 200tkm sais n.15t€ sakuista ja suomessa verot n.6t€.Miten huolto,osat ja tietenkin jälleenmyyntiarvo suomessa jos tohon sakuun päätyy ,kannattaako siirtyä possun omistajaksi ?

41

17269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikealle Porsche-

      sivustolle: www.9xxfin.com.

      Täällä ei ole kuin Piippolan tyhjäpäinen jenkkirunkkari.

      • .......

        Sinäkö?


    • mieti ensin

      tuon ikäiset 911:t ovat pajalla aika paljon ajokaudesta. Lisäksi pieni merkki kun on,niin huoltopaikat harvassa ja siten todella tyyristä hommaa tuo ylläpito Suomessa. Saman suorituskyvynhän saat jostain tämänpäivän kutoskoneisesta pikku perheautosta(joku uusi BMW 130i vaikkapa). Toisaalta Possu tulee hankintahinnalta halvemmaksi,sillä niitä lähtee Sakuistakin kyllä sinne 10 000 euroon.
      Oikeastaan ainoa pitävä argumentti hankinnan puolesta on se että se näyttää porschelta,toisaalta monen mielestä se on yhtäkuin yksi historian rumimmista automuoiluista mutta jos itse pitää niin mikä ettei.

      • hintahaitari

        Vain yks asia tuossa postauksessasi oli oikein. Tuo hinta on todellakin 10 000e. Siitä voit olla varma, ettei 911SC irtoa 10 000e hintaan. Tuo plus taas tarkoittaa, että hinta voi olla 10000-9999999999999e.

        Tuon ikäiset 911:t on tekniikaltaan lähes pomminvarmoja. Tekniikka on myöskin yksinkertaista, joten lähes kuka tahansa autoharrastaja pystyy huoltamaan autoaan ihan itse. Tuskin ne pajalla viihtyy niin kovasti.

        Minkälainen pösilö täytyy olla, että ehdottaa klassisen urheiluauton hankintaa suunnittelevalle bmw 130i:n ostamista? Mee jonnekkin muualle provoileen.


      • 911sc:ssä ei ole
        hintahaitari kirjoitti:

        Vain yks asia tuossa postauksessasi oli oikein. Tuo hinta on todellakin 10 000e. Siitä voit olla varma, ettei 911SC irtoa 10 000e hintaan. Tuo plus taas tarkoittaa, että hinta voi olla 10000-9999999999999e.

        Tuon ikäiset 911:t on tekniikaltaan lähes pomminvarmoja. Tekniikka on myöskin yksinkertaista, joten lähes kuka tahansa autoharrastaja pystyy huoltamaan autoaan ihan itse. Tuskin ne pajalla viihtyy niin kovasti.

        Minkälainen pösilö täytyy olla, että ehdottaa klassisen urheiluauton hankintaa suunnittelevalle bmw 130i:n ostamista? Mee jonnekkin muualle provoileen.

        kuin oikeiden urheiluautojen kulutus,muutenhan se häviää ominaisuuksissa vaikka sille BMW 130:lle aina kiihtyvyydestä lähtien.. No,onhan se harvinaisempi,muttei se nyt vielä urheiluauto ole,aikansa mittapuulla keskivertoa nopeampi 4 paikkainen takamoottoriauto toki,muttei mikään urheiluauto sentään. Pomminvarmuutta voit kysellä 9xxfin-foorumista vaikka kavereilta joilla hajoilee alle 60 tkm ajetut uudet Porsche Boxterit siihen malliin järjestään että joutuvat tilaamaan uutta konetta Saksasta kun juuri maahantullutta vasta suurinpiirtein Auto Carrerassa asennetaan hajonneen tilalle..


      • hoitoon
        911sc:ssä ei ole kirjoitti:

        kuin oikeiden urheiluautojen kulutus,muutenhan se häviää ominaisuuksissa vaikka sille BMW 130:lle aina kiihtyvyydestä lähtien.. No,onhan se harvinaisempi,muttei se nyt vielä urheiluauto ole,aikansa mittapuulla keskivertoa nopeampi 4 paikkainen takamoottoriauto toki,muttei mikään urheiluauto sentään. Pomminvarmuutta voit kysellä 9xxfin-foorumista vaikka kavereilta joilla hajoilee alle 60 tkm ajetut uudet Porsche Boxterit siihen malliin järjestään että joutuvat tilaamaan uutta konetta Saksasta kun juuri maahantullutta vasta suurinpiirtein Auto Carrerassa asennetaan hajonneen tilalle..

        Lopeta jo tuo lapsellinen lässytys tapaska! Teet itsestäsi naurettavan. Kyllähän tuo 911 SC on ihan takuulla oikea urheiluauto. 130 bemu taas on ihan tavallinen 4 ovinen perheen kauppakassi. Sillä ei ole mitään tekemistä urheiluauton kanssa. tuota SC:tä pitää muuten verrata aikansa autoihin, eikä nykyautoihin. Voisitko olla myöskin tarkempi määrityksessäsi "alle 60 tuhatta ajettu uusi boxsteri"? Miten kymmeniä tuhansia ajettu auto voi olla uusi?


      • ollut luotettavin auto
        hoitoon kirjoitti:

        Lopeta jo tuo lapsellinen lässytys tapaska! Teet itsestäsi naurettavan. Kyllähän tuo 911 SC on ihan takuulla oikea urheiluauto. 130 bemu taas on ihan tavallinen 4 ovinen perheen kauppakassi. Sillä ei ole mitään tekemistä urheiluauton kanssa. tuota SC:tä pitää muuten verrata aikansa autoihin, eikä nykyautoihin. Voisitko olla myöskin tarkempi määrityksessäsi "alle 60 tuhatta ajettu uusi boxsteri"? Miten kymmeniä tuhansia ajettu auto voi olla uusi?

        Porschet ovat aivan idiotti varmaa tekniikkaa, kaikki on viimeisen päälle suunniteltu, eikä missään ole tingitty. Osta Porsche etkä varmasti pety.

        Suosittelen kuitenkin hankkimaan 911 malleista jonkun.. Parhaita ovat.


      • Vadiootti-Irma
        ollut luotettavin auto kirjoitti:

        Porschet ovat aivan idiotti varmaa tekniikkaa, kaikki on viimeisen päälle suunniteltu, eikä missään ole tingitty. Osta Porsche etkä varmasti pety.

        Suosittelen kuitenkin hankkimaan 911 malleista jonkun.. Parhaita ovat.

        Tuossa linkissä muutamia "idioottivarman" ja "viimeisen päälle suunnitellun" auton tyyppivikoja:

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1111

        Kuuluneeko esim. lohkojen välistä öljyä vuotavat moottorit ja jumiutuvat jarrusatulat viimeisen päälle suunniteltujen autojen ominaisuuksiin.


      • Varmaankin, näetsen.
        Vadiootti-Irma kirjoitti:

        Tuossa linkissä muutamia "idioottivarman" ja "viimeisen päälle suunnitellun" auton tyyppivikoja:

        http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1111

        Kuuluneeko esim. lohkojen välistä öljyä vuotavat moottorit ja jumiutuvat jarrusatulat viimeisen päälle suunniteltujen autojen ominaisuuksiin.

        Onko jumiutuvat jarrusatulat vika, vai pikemminkin Porscheille tyypillisen vähäisen käytön tuoma ilmiö?

        Käydäänpä taas läpi:

        1. Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
        (juu, bokserikoneille tyypillinen juttu)

        2. Öljyputket syöpyneet.
        (Juu, kuivasumppuvoidellussa autoissa on öljyputket. Samalla tavalla Toyotasta löytyy "jarruputket ruostuneet"-kohta, joka se on myös aika raskas vika)

        3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        4. Sytytyslaitevikoja.
        (Mitä sytytyslaitevikoja? Tulpat pitää vaihtaa sillointällöin? Tulpanjohdot uusia?)

        5. Ajonestolaitteen vikoja.
        (No aha, näitä ei onneksi ole missään muussakaan autossa.)

        6. Virranjakajan kansivikoja.
        (Vähäinen käyttö johtaa hapettumiseen, joka johtaa virranjakajan kansivikoihin. Eipä ole mikään vika, vaan vähäisen käytön tuoma ominaisuus)

        7. Laturivikoja.
        (Näitäkö ei ole muissa autoissa? Edelleen, vähäinen käyttö rasittaa laturia enemmän kuin tiivis ajelu)

        8. Polttoainepumpun relevika.
        (Tämän hirvittävän vian korjaaminen maksaa 25 euroa ja kestää 1 minuutin. Vika on Boschin huonossa pumpunreleessä, joka on vuosikymmeniä vanha malli. Uusittu versio ei prakaa)

        9. Kytkin kulunut.
        (Hui perkele mikä vika. Ihan selvä laatuvika, ei mitään tekoa tehokkaan koneen ja urheilullisen ajon kanssa vissiin...)

        10. Pyöränlaakerivikoja.
        (Näitäkään ei onneksi löydy muistakaan autoista... :D)

        11. Jarrusatulat juuttuvat.
        (vähäinen käyttö ja huono huolto syynä. Porschen jarrut ovat olleet aina ylimitoitetut, laadun puutteesta tai tehottomuudesta ei ole kyse)

        12.Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
        (Joo, samalla tavalla kun bensa loppuu nopeasti jos ajaa urheilullisesti, niinkuin yleensä osa porukasta urheiluautolla ajaa. Täysin käsittämätön "vika".)


      • Tapastikos
        Varmaankin, näetsen. kirjoitti:

        Onko jumiutuvat jarrusatulat vika, vai pikemminkin Porscheille tyypillisen vähäisen käytön tuoma ilmiö?

        Käydäänpä taas läpi:

        1. Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
        (juu, bokserikoneille tyypillinen juttu)

        2. Öljyputket syöpyneet.
        (Juu, kuivasumppuvoidellussa autoissa on öljyputket. Samalla tavalla Toyotasta löytyy "jarruputket ruostuneet"-kohta, joka se on myös aika raskas vika)

        3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        4. Sytytyslaitevikoja.
        (Mitä sytytyslaitevikoja? Tulpat pitää vaihtaa sillointällöin? Tulpanjohdot uusia?)

        5. Ajonestolaitteen vikoja.
        (No aha, näitä ei onneksi ole missään muussakaan autossa.)

        6. Virranjakajan kansivikoja.
        (Vähäinen käyttö johtaa hapettumiseen, joka johtaa virranjakajan kansivikoihin. Eipä ole mikään vika, vaan vähäisen käytön tuoma ominaisuus)

        7. Laturivikoja.
        (Näitäkö ei ole muissa autoissa? Edelleen, vähäinen käyttö rasittaa laturia enemmän kuin tiivis ajelu)

        8. Polttoainepumpun relevika.
        (Tämän hirvittävän vian korjaaminen maksaa 25 euroa ja kestää 1 minuutin. Vika on Boschin huonossa pumpunreleessä, joka on vuosikymmeniä vanha malli. Uusittu versio ei prakaa)

        9. Kytkin kulunut.
        (Hui perkele mikä vika. Ihan selvä laatuvika, ei mitään tekoa tehokkaan koneen ja urheilullisen ajon kanssa vissiin...)

        10. Pyöränlaakerivikoja.
        (Näitäkään ei onneksi löydy muistakaan autoista... :D)

        11. Jarrusatulat juuttuvat.
        (vähäinen käyttö ja huono huolto syynä. Porschen jarrut ovat olleet aina ylimitoitetut, laadun puutteesta tai tehottomuudesta ei ole kyse)

        12.Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
        (Joo, samalla tavalla kun bensa loppuu nopeasti jos ajaa urheilullisesti, niinkuin yleensä osa porukasta urheiluautolla ajaa. Täysin käsittämätön "vika".)

        1. Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
        (juu, bokserikoneille tyypillinen juttu)

        *Juu ja kuka käskee tehdä ne koneet iänikuisella,huonoksi huomatulla boxeritekniikalla vielä 2000-luvulla siis? Aivan ei kukaan,siksi samaa ö-luokan tekniikkaa käyttää vain toinen autonvalmistaja Japanissa.. Miksiköhän..Aivan. Se on ö-luokan tekniikkaa. Vähän sama kun kun kaikista uusista autoista saisi sietää sen,että pakoputkisto putoaa keskelle tietä(kuten Porsche 911:n tyyppivika oli pari vuotta sitten) koska se uusi auto on vaikka 911 merkkinen. Ei se ole mikään perustelu,vaan huono selitys joka laskee vain merkin suossa olevaa imagoa.

        2. Öljyputket syöpyneet.
        (Juu, kuivasumppuvoidellussa autoissa on öljyputket. Samalla tavalla Toyotasta löytyy "jarruputket ruostuneet"-kohta, joka se on myös aika raskas vika)

        Ei muissa vastaavasti ajetuissa ja yhtä tuoreissa autoissa ole vastaavia ongelmia. Koskee taas vain VW-Audi-Seat-Skoda-Porschea.

        3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        Tämä on persaukisen tehtaan syytä,kuka laittaa enää halpaa jakohihna konstruktiota joka vaatii huoltoa koko ajan 2000-luvun autoihin? Corvette teki jo 50-luvulla ensimmäiset mallinsa jakoketjulla,vaikka se vähän kaliimpaa onkin kyllä..Se laatu se laatu.
        4. Sytytyslaitevikoja.
        (Mitä sytytyslaitevikoja? Tulpat pitää vaihtaa sillointällöin? Tulpanjohdot uusia?)

        Koko sytkäpuoli tiedetään vanhemmissa Possuissa sudeksi. Sisältää puolaviasta lähtien koko sytytyspuolen. Luonnollisesti kun esimerkki on haettu VW kuplasta niin tulos ei aina mairittele kun vertaa oikeisiin urheiluautoihin.

        5. Ajonestolaitteen vikoja.
        (No aha, näitä ei onneksi ole missään muussakaan autossa.)

        Se että jostain Pösö 205:sta on vuonna y ja x löytynyt vastaavaa vikaa ei taas riitä selitykseksi sille miksi Porscheissa tämäkin vika on enemmän ominaisuus kuin vika.Taas,kamalan huono laatutaso.

        6. Virranjakajan kansivikoja.
        (Vähäinen käyttö johtaa hapettumiseen, joka johtaa virranjakajan kansivikoihin. Eipä ole mikään vika, vaan vähäisen käytön tuoma ominaisuus)

        Seliseli nro 924. Tehdään ne osat kestävistä komponenteista niin ei tarvitse laskea tuliko ajettua kesässä 15 000 km vai 14 999 km että starttaako se auto ensikeväänä enää jos tuli ajettua tuo viimemainittu määrä..Huono laatu taas.
        7. Laturivikoja.
        (Näitäkö ei ole muissa autoissa? Edelleen, vähäinen käyttö rasittaa laturia enemmän kuin tiivis ajelu)

        Ei pitäisi olla vasta kun siellä lähemmäs miljoonan ajetut kilsan paikkeilla jos auto on laadukas. Porschellahan tämäkin ongelma johtuu taas ali-arvoisista alihankintaosista ja huonosta asennustyöstä tehtaalla..Eivät taida turkkilaiset kepapvääntäjämaahanmuuttajat kauheasti katsella laatustandardien perään Stuttgartissa.

        8. Polttoainepumpun relevika.
        (Tämän hirvittävän vian korjaaminen maksaa 25 euroa ja kestää 1 minuutin. Vika on Boschin huonossa pumpunreleessä, joka on vuosikymmeniä vanha malli. Uusittu versio ei prakaa)

        Kas,Porscheomistajat kokivat positiivisen yllätyksen: Vika(kuinkas muuten),mutta halpa sellainen(siinä se yllätysmomentti piilee). Taas,laaduton osa. Valitettavasti niistä kun kokoat koko auton saat laaduttoman auton.
        9. Kytkin kulunut.
        (Hui perkele mikä vika. Ihan selvä laatuvika, ei mitään tekoa tehokkaan koneen ja urheilullisen ajon kanssa vissiin...)

        Minkä tehokkaan :D Puhutko nyt 356:n kuplamoottorin 45 hevosesta vai peräti 2000-luvun Boxsterin - 200 hevosesta? :D Ainiin,se Boxun kone ei silti kestä ensimmäistä 30 tkm:ää ilman että pitää kaikki osat vaihtaa uusiksi.. Selityksiä selityksiä, asennetaan sinne rasituksen kestävät komponentit niin kestää paremmin. Kuriositeettina jo 60-luvun Corvettejen jopa automaattilaatikot oli mitoitettu kestämään yli 500 hv:n tehoa ja 750 Nm:n vääntöä,kupla-Porschella painittiin silloin vielä siellä sadan hevosvoiman sarjoissa ja silti pelit hajoili koko ajan.Sama meno näyttää jatkuvan.

        10. Pyöränlaakerivikoja.
        (Näitäkään ei onneksi löydy muistakaan autoista... :D)

        Ja taas,jos Fiat 600:essa oli 60-luvulla laakerivika,ei se selitä miksi Porscheissa on yhtä laaduton meno paljon myöhemminkin..

        11. Jarrusatulat juuttuvat.
        (vähäinen käyttö ja huono huolto syynä. Porschen jarrut ovat olleet aina ylimitoitetut, laadun puutteesta tai tehottomuudesta ei ole kyse)

        Haha,juuri näin. Kun Motor Und Sport lehti tykitti noin 3 sekuntia kovempia aikoja vakiolla Corvetella verrattuna uuteen kaikkien aikojen tehokkaimpaan 911 biTurboon Mantorpin radalla,niin taisivat vahingossa asentaa siihen 911:een samat linjaston Skoda Fabian jarrut kun jäi noin paljon lyhyelläkin radalla :D Jos jarrut ovat autoon riittävät,tai jopa ylimitoitetut,pitäisi niiden toimia nimenomaan paremmin kuin alimitoitettujen.Sitäpaitsi tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että satulat lukkiutuvat,se on huonoa suunnittelua ja huonojen osien käyttöä taas. Vaarallistakin vieläpä muillekin tienkäyttäjille..

        12.Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
        (Joo, samalla tavalla kun bensa loppuu nopeasti jos ajaa urheilullisesti, niinkuin yleensä osa porukasta urheiluautolla ajaa. Täysin käsittämätön "vika".)    

        Aha,viime väitteessä jarrut oli vielä ylimoitetut,nyt ne onkin sitten "luonnollisesti" sellaiset että kuluvat nopeasti(lue,alimitoitetut oikeassa elämässä) :D Justjust.. Käytä halpoja osia,tässä tulos. Kaikki kuluu alta hetkessä tai hajoaa.

        Saa olla aikamoinen fanaatikko että voi leimata virallisista tyyppivikaominaisuuksista noin hehkuvan luettelon kuin tämä ensivastaaja. Vaikka pitäisiskin perheautoluokan ( -3 litran moottori arkipäivää jo Volvoissakin) mid-size nopeahkoista perheenautoista(kuten Toyota MR-2,tosin siinä 2 paikkaa urheiluautotyyliin,911:nen 4 paikkainen sedan),niin turha tossa nyt on alkaa taas puhumaan mistään laadukkaista uhreiluautoista samassa lauseessa. Niitä kun ei Porsche-merkin alta ole montaa maailmalle tullut,oli kyse sitten mistä vuosikymmenestä tahansa.
              
           


      • Teet itsestäsi naurettavan
        Tapastikos kirjoitti:

        1. Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
        (juu, bokserikoneille tyypillinen juttu)

        *Juu ja kuka käskee tehdä ne koneet iänikuisella,huonoksi huomatulla boxeritekniikalla vielä 2000-luvulla siis? Aivan ei kukaan,siksi samaa ö-luokan tekniikkaa käyttää vain toinen autonvalmistaja Japanissa.. Miksiköhän..Aivan. Se on ö-luokan tekniikkaa. Vähän sama kun kun kaikista uusista autoista saisi sietää sen,että pakoputkisto putoaa keskelle tietä(kuten Porsche 911:n tyyppivika oli pari vuotta sitten) koska se uusi auto on vaikka 911 merkkinen. Ei se ole mikään perustelu,vaan huono selitys joka laskee vain merkin suossa olevaa imagoa.

        2. Öljyputket syöpyneet.
        (Juu, kuivasumppuvoidellussa autoissa on öljyputket. Samalla tavalla Toyotasta löytyy "jarruputket ruostuneet"-kohta, joka se on myös aika raskas vika)

        Ei muissa vastaavasti ajetuissa ja yhtä tuoreissa autoissa ole vastaavia ongelmia. Koskee taas vain VW-Audi-Seat-Skoda-Porschea.

        3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        Tämä on persaukisen tehtaan syytä,kuka laittaa enää halpaa jakohihna konstruktiota joka vaatii huoltoa koko ajan 2000-luvun autoihin? Corvette teki jo 50-luvulla ensimmäiset mallinsa jakoketjulla,vaikka se vähän kaliimpaa onkin kyllä..Se laatu se laatu.
        4. Sytytyslaitevikoja.
        (Mitä sytytyslaitevikoja? Tulpat pitää vaihtaa sillointällöin? Tulpanjohdot uusia?)

        Koko sytkäpuoli tiedetään vanhemmissa Possuissa sudeksi. Sisältää puolaviasta lähtien koko sytytyspuolen. Luonnollisesti kun esimerkki on haettu VW kuplasta niin tulos ei aina mairittele kun vertaa oikeisiin urheiluautoihin.

        5. Ajonestolaitteen vikoja.
        (No aha, näitä ei onneksi ole missään muussakaan autossa.)

        Se että jostain Pösö 205:sta on vuonna y ja x löytynyt vastaavaa vikaa ei taas riitä selitykseksi sille miksi Porscheissa tämäkin vika on enemmän ominaisuus kuin vika.Taas,kamalan huono laatutaso.

        6. Virranjakajan kansivikoja.
        (Vähäinen käyttö johtaa hapettumiseen, joka johtaa virranjakajan kansivikoihin. Eipä ole mikään vika, vaan vähäisen käytön tuoma ominaisuus)

        Seliseli nro 924. Tehdään ne osat kestävistä komponenteista niin ei tarvitse laskea tuliko ajettua kesässä 15 000 km vai 14 999 km että starttaako se auto ensikeväänä enää jos tuli ajettua tuo viimemainittu määrä..Huono laatu taas.
        7. Laturivikoja.
        (Näitäkö ei ole muissa autoissa? Edelleen, vähäinen käyttö rasittaa laturia enemmän kuin tiivis ajelu)

        Ei pitäisi olla vasta kun siellä lähemmäs miljoonan ajetut kilsan paikkeilla jos auto on laadukas. Porschellahan tämäkin ongelma johtuu taas ali-arvoisista alihankintaosista ja huonosta asennustyöstä tehtaalla..Eivät taida turkkilaiset kepapvääntäjämaahanmuuttajat kauheasti katsella laatustandardien perään Stuttgartissa.

        8. Polttoainepumpun relevika.
        (Tämän hirvittävän vian korjaaminen maksaa 25 euroa ja kestää 1 minuutin. Vika on Boschin huonossa pumpunreleessä, joka on vuosikymmeniä vanha malli. Uusittu versio ei prakaa)

        Kas,Porscheomistajat kokivat positiivisen yllätyksen: Vika(kuinkas muuten),mutta halpa sellainen(siinä se yllätysmomentti piilee). Taas,laaduton osa. Valitettavasti niistä kun kokoat koko auton saat laaduttoman auton.
        9. Kytkin kulunut.
        (Hui perkele mikä vika. Ihan selvä laatuvika, ei mitään tekoa tehokkaan koneen ja urheilullisen ajon kanssa vissiin...)

        Minkä tehokkaan :D Puhutko nyt 356:n kuplamoottorin 45 hevosesta vai peräti 2000-luvun Boxsterin - 200 hevosesta? :D Ainiin,se Boxun kone ei silti kestä ensimmäistä 30 tkm:ää ilman että pitää kaikki osat vaihtaa uusiksi.. Selityksiä selityksiä, asennetaan sinne rasituksen kestävät komponentit niin kestää paremmin. Kuriositeettina jo 60-luvun Corvettejen jopa automaattilaatikot oli mitoitettu kestämään yli 500 hv:n tehoa ja 750 Nm:n vääntöä,kupla-Porschella painittiin silloin vielä siellä sadan hevosvoiman sarjoissa ja silti pelit hajoili koko ajan.Sama meno näyttää jatkuvan.

        10. Pyöränlaakerivikoja.
        (Näitäkään ei onneksi löydy muistakaan autoista... :D)

        Ja taas,jos Fiat 600:essa oli 60-luvulla laakerivika,ei se selitä miksi Porscheissa on yhtä laaduton meno paljon myöhemminkin..

        11. Jarrusatulat juuttuvat.
        (vähäinen käyttö ja huono huolto syynä. Porschen jarrut ovat olleet aina ylimitoitetut, laadun puutteesta tai tehottomuudesta ei ole kyse)

        Haha,juuri näin. Kun Motor Und Sport lehti tykitti noin 3 sekuntia kovempia aikoja vakiolla Corvetella verrattuna uuteen kaikkien aikojen tehokkaimpaan 911 biTurboon Mantorpin radalla,niin taisivat vahingossa asentaa siihen 911:een samat linjaston Skoda Fabian jarrut kun jäi noin paljon lyhyelläkin radalla :D Jos jarrut ovat autoon riittävät,tai jopa ylimitoitetut,pitäisi niiden toimia nimenomaan paremmin kuin alimitoitettujen.Sitäpaitsi tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että satulat lukkiutuvat,se on huonoa suunnittelua ja huonojen osien käyttöä taas. Vaarallistakin vieläpä muillekin tienkäyttäjille..

        12.Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
        (Joo, samalla tavalla kun bensa loppuu nopeasti jos ajaa urheilullisesti, niinkuin yleensä osa porukasta urheiluautolla ajaa. Täysin käsittämätön "vika".)    

        Aha,viime väitteessä jarrut oli vielä ylimoitetut,nyt ne onkin sitten "luonnollisesti" sellaiset että kuluvat nopeasti(lue,alimitoitetut oikeassa elämässä) :D Justjust.. Käytä halpoja osia,tässä tulos. Kaikki kuluu alta hetkessä tai hajoaa.

        Saa olla aikamoinen fanaatikko että voi leimata virallisista tyyppivikaominaisuuksista noin hehkuvan luettelon kuin tämä ensivastaaja. Vaikka pitäisiskin perheautoluokan ( -3 litran moottori arkipäivää jo Volvoissakin) mid-size nopeahkoista perheenautoista(kuten Toyota MR-2,tosin siinä 2 paikkaa urheiluautotyyliin,911:nen 4 paikkainen sedan),niin turha tossa nyt on alkaa taas puhumaan mistään laadukkaista uhreiluautoista samassa lauseessa. Niitä kun ei Porsche-merkin alta ole montaa maailmalle tullut,oli kyse sitten mistä vuosikymmenestä tahansa.
              
           

        "3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        Tämä on persaukisen tehtaan syytä,kuka laittaa enää halpaa jakohihna konstruktiota joka vaatii huoltoa koko ajan 2000-luvun autoihin? Corvette teki jo 50-luvulla ensimmäiset mallinsa jakoketjulla,vaikka se vähän kaliimpaa onkin kyllä..Se laatu se laatu."

        Missä tuossa sanottiin, että 6 boxerissa ois jakohihna?

        Mitä tulee corvetteen, niin valurautaisella kuorma-autonmoottorilla varustetusta kärryvankkurijousitetusta lasikuitupulkasta ja urheiluautosta ei voi puhua edes samana päivänä! :D

        Mitä tulee boxsterin -200 heppaan, niin noita boxstereita ei ole koskaan valmistettu alle 200 heppasilla koneilla. Jopa mopoimmissa on 204 hepoa. Boxsterin urheilullisuus ei muutenkaan perustu tehoihin vaan täydelliseen painojakaumaan ja huippuhyvään alustasuunnitteluun.

        Laadullisesti ajatellen ei kannattas korealaisen autonvalmistajan Chevroletin ja Porschen nimeä mainita edes samassa postauksessa. Tuossa muuten linkki valmistajan sivuille: http://www.chevrolet.fi/

        Nuo korealaiset Corvettet on nimittäin laadullisesti todella säälittävää kuonaa. Edes katot eivät pysy paikoillaan vaan irtoavat liimauksestaan. (huomioitavaa, että auto on kasattu halvoista muoviosista halvalla pikaliimalla).

        Porsche sensijaan on aina keikkunut laatuvertailujen kärjessä, ollen kaikkien aikojen vähävikaisin automerkki.


      • vähät faktasi oikein
        Tapastikos kirjoitti:

        1. Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
        (juu, bokserikoneille tyypillinen juttu)

        *Juu ja kuka käskee tehdä ne koneet iänikuisella,huonoksi huomatulla boxeritekniikalla vielä 2000-luvulla siis? Aivan ei kukaan,siksi samaa ö-luokan tekniikkaa käyttää vain toinen autonvalmistaja Japanissa.. Miksiköhän..Aivan. Se on ö-luokan tekniikkaa. Vähän sama kun kun kaikista uusista autoista saisi sietää sen,että pakoputkisto putoaa keskelle tietä(kuten Porsche 911:n tyyppivika oli pari vuotta sitten) koska se uusi auto on vaikka 911 merkkinen. Ei se ole mikään perustelu,vaan huono selitys joka laskee vain merkin suossa olevaa imagoa.

        2. Öljyputket syöpyneet.
        (Juu, kuivasumppuvoidellussa autoissa on öljyputket. Samalla tavalla Toyotasta löytyy "jarruputket ruostuneet"-kohta, joka se on myös aika raskas vika)

        Ei muissa vastaavasti ajetuissa ja yhtä tuoreissa autoissa ole vastaavia ongelmia. Koskee taas vain VW-Audi-Seat-Skoda-Porschea.

        3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        Tämä on persaukisen tehtaan syytä,kuka laittaa enää halpaa jakohihna konstruktiota joka vaatii huoltoa koko ajan 2000-luvun autoihin? Corvette teki jo 50-luvulla ensimmäiset mallinsa jakoketjulla,vaikka se vähän kaliimpaa onkin kyllä..Se laatu se laatu.
        4. Sytytyslaitevikoja.
        (Mitä sytytyslaitevikoja? Tulpat pitää vaihtaa sillointällöin? Tulpanjohdot uusia?)

        Koko sytkäpuoli tiedetään vanhemmissa Possuissa sudeksi. Sisältää puolaviasta lähtien koko sytytyspuolen. Luonnollisesti kun esimerkki on haettu VW kuplasta niin tulos ei aina mairittele kun vertaa oikeisiin urheiluautoihin.

        5. Ajonestolaitteen vikoja.
        (No aha, näitä ei onneksi ole missään muussakaan autossa.)

        Se että jostain Pösö 205:sta on vuonna y ja x löytynyt vastaavaa vikaa ei taas riitä selitykseksi sille miksi Porscheissa tämäkin vika on enemmän ominaisuus kuin vika.Taas,kamalan huono laatutaso.

        6. Virranjakajan kansivikoja.
        (Vähäinen käyttö johtaa hapettumiseen, joka johtaa virranjakajan kansivikoihin. Eipä ole mikään vika, vaan vähäisen käytön tuoma ominaisuus)

        Seliseli nro 924. Tehdään ne osat kestävistä komponenteista niin ei tarvitse laskea tuliko ajettua kesässä 15 000 km vai 14 999 km että starttaako se auto ensikeväänä enää jos tuli ajettua tuo viimemainittu määrä..Huono laatu taas.
        7. Laturivikoja.
        (Näitäkö ei ole muissa autoissa? Edelleen, vähäinen käyttö rasittaa laturia enemmän kuin tiivis ajelu)

        Ei pitäisi olla vasta kun siellä lähemmäs miljoonan ajetut kilsan paikkeilla jos auto on laadukas. Porschellahan tämäkin ongelma johtuu taas ali-arvoisista alihankintaosista ja huonosta asennustyöstä tehtaalla..Eivät taida turkkilaiset kepapvääntäjämaahanmuuttajat kauheasti katsella laatustandardien perään Stuttgartissa.

        8. Polttoainepumpun relevika.
        (Tämän hirvittävän vian korjaaminen maksaa 25 euroa ja kestää 1 minuutin. Vika on Boschin huonossa pumpunreleessä, joka on vuosikymmeniä vanha malli. Uusittu versio ei prakaa)

        Kas,Porscheomistajat kokivat positiivisen yllätyksen: Vika(kuinkas muuten),mutta halpa sellainen(siinä se yllätysmomentti piilee). Taas,laaduton osa. Valitettavasti niistä kun kokoat koko auton saat laaduttoman auton.
        9. Kytkin kulunut.
        (Hui perkele mikä vika. Ihan selvä laatuvika, ei mitään tekoa tehokkaan koneen ja urheilullisen ajon kanssa vissiin...)

        Minkä tehokkaan :D Puhutko nyt 356:n kuplamoottorin 45 hevosesta vai peräti 2000-luvun Boxsterin - 200 hevosesta? :D Ainiin,se Boxun kone ei silti kestä ensimmäistä 30 tkm:ää ilman että pitää kaikki osat vaihtaa uusiksi.. Selityksiä selityksiä, asennetaan sinne rasituksen kestävät komponentit niin kestää paremmin. Kuriositeettina jo 60-luvun Corvettejen jopa automaattilaatikot oli mitoitettu kestämään yli 500 hv:n tehoa ja 750 Nm:n vääntöä,kupla-Porschella painittiin silloin vielä siellä sadan hevosvoiman sarjoissa ja silti pelit hajoili koko ajan.Sama meno näyttää jatkuvan.

        10. Pyöränlaakerivikoja.
        (Näitäkään ei onneksi löydy muistakaan autoista... :D)

        Ja taas,jos Fiat 600:essa oli 60-luvulla laakerivika,ei se selitä miksi Porscheissa on yhtä laaduton meno paljon myöhemminkin..

        11. Jarrusatulat juuttuvat.
        (vähäinen käyttö ja huono huolto syynä. Porschen jarrut ovat olleet aina ylimitoitetut, laadun puutteesta tai tehottomuudesta ei ole kyse)

        Haha,juuri näin. Kun Motor Und Sport lehti tykitti noin 3 sekuntia kovempia aikoja vakiolla Corvetella verrattuna uuteen kaikkien aikojen tehokkaimpaan 911 biTurboon Mantorpin radalla,niin taisivat vahingossa asentaa siihen 911:een samat linjaston Skoda Fabian jarrut kun jäi noin paljon lyhyelläkin radalla :D Jos jarrut ovat autoon riittävät,tai jopa ylimitoitetut,pitäisi niiden toimia nimenomaan paremmin kuin alimitoitettujen.Sitäpaitsi tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että satulat lukkiutuvat,se on huonoa suunnittelua ja huonojen osien käyttöä taas. Vaarallistakin vieläpä muillekin tienkäyttäjille..

        12.Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
        (Joo, samalla tavalla kun bensa loppuu nopeasti jos ajaa urheilullisesti, niinkuin yleensä osa porukasta urheiluautolla ajaa. Täysin käsittämätön "vika".)    

        Aha,viime väitteessä jarrut oli vielä ylimoitetut,nyt ne onkin sitten "luonnollisesti" sellaiset että kuluvat nopeasti(lue,alimitoitetut oikeassa elämässä) :D Justjust.. Käytä halpoja osia,tässä tulos. Kaikki kuluu alta hetkessä tai hajoaa.

        Saa olla aikamoinen fanaatikko että voi leimata virallisista tyyppivikaominaisuuksista noin hehkuvan luettelon kuin tämä ensivastaaja. Vaikka pitäisiskin perheautoluokan ( -3 litran moottori arkipäivää jo Volvoissakin) mid-size nopeahkoista perheenautoista(kuten Toyota MR-2,tosin siinä 2 paikkaa urheiluautotyyliin,911:nen 4 paikkainen sedan),niin turha tossa nyt on alkaa taas puhumaan mistään laadukkaista uhreiluautoista samassa lauseessa. Niitä kun ei Porsche-merkin alta ole montaa maailmalle tullut,oli kyse sitten mistä vuosikymmenestä tahansa.
              
           

        Eli opettele lukemaan.

        > jakoketju
        > jakohihna

        Etsi ensin jakohihnallinen 911 ja tule sitten selittämään lisää.


      • Eskomannes.
        Teet itsestäsi naurettavan kirjoitti:

        "3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        Tämä on persaukisen tehtaan syytä,kuka laittaa enää halpaa jakohihna konstruktiota joka vaatii huoltoa koko ajan 2000-luvun autoihin? Corvette teki jo 50-luvulla ensimmäiset mallinsa jakoketjulla,vaikka se vähän kaliimpaa onkin kyllä..Se laatu se laatu."

        Missä tuossa sanottiin, että 6 boxerissa ois jakohihna?

        Mitä tulee corvetteen, niin valurautaisella kuorma-autonmoottorilla varustetusta kärryvankkurijousitetusta lasikuitupulkasta ja urheiluautosta ei voi puhua edes samana päivänä! :D

        Mitä tulee boxsterin -200 heppaan, niin noita boxstereita ei ole koskaan valmistettu alle 200 heppasilla koneilla. Jopa mopoimmissa on 204 hepoa. Boxsterin urheilullisuus ei muutenkaan perustu tehoihin vaan täydelliseen painojakaumaan ja huippuhyvään alustasuunnitteluun.

        Laadullisesti ajatellen ei kannattas korealaisen autonvalmistajan Chevroletin ja Porschen nimeä mainita edes samassa postauksessa. Tuossa muuten linkki valmistajan sivuille: http://www.chevrolet.fi/

        Nuo korealaiset Corvettet on nimittäin laadullisesti todella säälittävää kuonaa. Edes katot eivät pysy paikoillaan vaan irtoavat liimauksestaan. (huomioitavaa, että auto on kasattu halvoista muoviosista halvalla pikaliimalla).

        Porsche sensijaan on aina keikkunut laatuvertailujen kärjessä, ollen kaikkien aikojen vähävikaisin automerkki.

        On se ihme että viitsii äijää jakaa viisauttaan muille vaikkei tiedä asioista yhtään mitään.Tyhmä vai kulpafriikki ja tyhmä?!

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Buickeissa ja Lexuksissa vähiten ongelmia/1135229587238

        Tuorein tutkimus Porschen suurimmalta markkina-alueelta. Buick ja Cadillac rankattiin luotettavimmiksi autoiksi(laadukkaimmiksi),peränpitäjien joukossa Taas VW-Porschet Kia-autojen kanssa :D

        Mitäs nyt taas seuraavaksi. Alkaako meidän "200hv on kuule tosi tehokas ja nopea urheiluauto"-Perttimme rehaamaan jollain perä-hikiäläisen sanomalehden tutkimuksella vuodelta 1968 jossa todetaan että Lada on paras? Vai se 45 hv Porsche 356 kuplan tekniikalla? Vai oliskos aika sen 80-luvun alun pikkuAudeilta tekniikan lainanneen 924:n vuoro olla maailman nopein urheiluauto vaikka näennäisesti tehoa ja vääntöä ei olekaan oikein mitään ? :D

        Olet tehnyt itsestäsi vuosidadan pellen. Jälleen.


      • Vadiootti-Irma
        Varmaankin, näetsen. kirjoitti:

        Onko jumiutuvat jarrusatulat vika, vai pikemminkin Porscheille tyypillisen vähäisen käytön tuoma ilmiö?

        Käydäänpä taas läpi:

        1. Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
        (juu, bokserikoneille tyypillinen juttu)

        2. Öljyputket syöpyneet.
        (Juu, kuivasumppuvoidellussa autoissa on öljyputket. Samalla tavalla Toyotasta löytyy "jarruputket ruostuneet"-kohta, joka se on myös aika raskas vika)

        3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        4. Sytytyslaitevikoja.
        (Mitä sytytyslaitevikoja? Tulpat pitää vaihtaa sillointällöin? Tulpanjohdot uusia?)

        5. Ajonestolaitteen vikoja.
        (No aha, näitä ei onneksi ole missään muussakaan autossa.)

        6. Virranjakajan kansivikoja.
        (Vähäinen käyttö johtaa hapettumiseen, joka johtaa virranjakajan kansivikoihin. Eipä ole mikään vika, vaan vähäisen käytön tuoma ominaisuus)

        7. Laturivikoja.
        (Näitäkö ei ole muissa autoissa? Edelleen, vähäinen käyttö rasittaa laturia enemmän kuin tiivis ajelu)

        8. Polttoainepumpun relevika.
        (Tämän hirvittävän vian korjaaminen maksaa 25 euroa ja kestää 1 minuutin. Vika on Boschin huonossa pumpunreleessä, joka on vuosikymmeniä vanha malli. Uusittu versio ei prakaa)

        9. Kytkin kulunut.
        (Hui perkele mikä vika. Ihan selvä laatuvika, ei mitään tekoa tehokkaan koneen ja urheilullisen ajon kanssa vissiin...)

        10. Pyöränlaakerivikoja.
        (Näitäkään ei onneksi löydy muistakaan autoista... :D)

        11. Jarrusatulat juuttuvat.
        (vähäinen käyttö ja huono huolto syynä. Porschen jarrut ovat olleet aina ylimitoitetut, laadun puutteesta tai tehottomuudesta ei ole kyse)

        12.Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
        (Joo, samalla tavalla kun bensa loppuu nopeasti jos ajaa urheilullisesti, niinkuin yleensä osa porukasta urheiluautolla ajaa. Täysin käsittämätön "vika".)

        Johan se Porsche-mies innostui.

        Vaikuttaa siltä, että muissa autoissa ilmenevät negatiiviset asiat ovat vikoja, mutta Porschessa ne ovat vaan auton ominaisuuksia.

        Jos vie Porschensa takuuaikana esim. öljyvuodon, laahaavien jarrujen tai vaikkapa levinneen kytkimen vuoksi huoltoon, siellä sanotaan: "Nämä ovat autoon kuuluvia ominaisuuksia, jotka eivät missään tapauksessa ole vikoja, joten eivät kuulu myöskään takuun piiriin."

        Siitäpä sitten Porsche-mies lähtee vaihteita välikaasulla päälle rusautellen ja jarrut punaisina öljylammikon päältä nauttiman autonsa "ominaisuuksista."

        Saattaahan olla niin, Porschen vähäiseksi jäävä käyttö johtuu siitä, ettei se yksinkertaisesti kestä paljoa käyttöä. auton ominaisuudet pitävät auton suurimman osan ajokaudesta pajalla.

        Itse en rahojani pistä moisilla ominaisuuksilla ladattuun autoon.


      • Chevelle 454
        Vadiootti-Irma kirjoitti:

        Johan se Porsche-mies innostui.

        Vaikuttaa siltä, että muissa autoissa ilmenevät negatiiviset asiat ovat vikoja, mutta Porschessa ne ovat vaan auton ominaisuuksia.

        Jos vie Porschensa takuuaikana esim. öljyvuodon, laahaavien jarrujen tai vaikkapa levinneen kytkimen vuoksi huoltoon, siellä sanotaan: "Nämä ovat autoon kuuluvia ominaisuuksia, jotka eivät missään tapauksessa ole vikoja, joten eivät kuulu myöskään takuun piiriin."

        Siitäpä sitten Porsche-mies lähtee vaihteita välikaasulla päälle rusautellen ja jarrut punaisina öljylammikon päältä nauttiman autonsa "ominaisuuksista."

        Saattaahan olla niin, Porschen vähäiseksi jäävä käyttö johtuu siitä, ettei se yksinkertaisesti kestä paljoa käyttöä. auton ominaisuudet pitävät auton suurimman osan ajokaudesta pajalla.

        Itse en rahojani pistä moisilla ominaisuuksilla ladattuun autoon.

        et saa mitään siitä autolla enempää kuin kansanautostakaan irti,vaikka kestäiskin kasassa vähän aikaa. Eikun taisi se 356 olla 0,2 sekuntia nopeampi 0-100 km/h kiihdytyksessä kun aikalainen VW Kupla..Sori,melkein pääsi virhe keskusteluun.


      • vaikka
        Chevelle 454 kirjoitti:

        et saa mitään siitä autolla enempää kuin kansanautostakaan irti,vaikka kestäiskin kasassa vähän aikaa. Eikun taisi se 356 olla 0,2 sekuntia nopeampi 0-100 km/h kiihdytyksessä kun aikalainen VW Kupla..Sori,melkein pääsi virhe keskusteluun.

        Chevoletin urheiluautoista kuten 90hv:n 1986 Camaro joka jakoi moottorinsa maitoauton kanssa tai 165hv Corvette vuodelta 1975, mutta eihän näistä saa puhua...


      • 348cid
        Teet itsestäsi naurettavan kirjoitti:

        "3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        Tämä on persaukisen tehtaan syytä,kuka laittaa enää halpaa jakohihna konstruktiota joka vaatii huoltoa koko ajan 2000-luvun autoihin? Corvette teki jo 50-luvulla ensimmäiset mallinsa jakoketjulla,vaikka se vähän kaliimpaa onkin kyllä..Se laatu se laatu."

        Missä tuossa sanottiin, että 6 boxerissa ois jakohihna?

        Mitä tulee corvetteen, niin valurautaisella kuorma-autonmoottorilla varustetusta kärryvankkurijousitetusta lasikuitupulkasta ja urheiluautosta ei voi puhua edes samana päivänä! :D

        Mitä tulee boxsterin -200 heppaan, niin noita boxstereita ei ole koskaan valmistettu alle 200 heppasilla koneilla. Jopa mopoimmissa on 204 hepoa. Boxsterin urheilullisuus ei muutenkaan perustu tehoihin vaan täydelliseen painojakaumaan ja huippuhyvään alustasuunnitteluun.

        Laadullisesti ajatellen ei kannattas korealaisen autonvalmistajan Chevroletin ja Porschen nimeä mainita edes samassa postauksessa. Tuossa muuten linkki valmistajan sivuille: http://www.chevrolet.fi/

        Nuo korealaiset Corvettet on nimittäin laadullisesti todella säälittävää kuonaa. Edes katot eivät pysy paikoillaan vaan irtoavat liimauksestaan. (huomioitavaa, että auto on kasattu halvoista muoviosista halvalla pikaliimalla).

        Porsche sensijaan on aina keikkunut laatuvertailujen kärjessä, ollen kaikkien aikojen vähävikaisin automerkki.

        lähtien Corvetteja on tehty E-Koreassa?
        Vitun toope......


      • .......
        vaikka kirjoitti:

        Chevoletin urheiluautoista kuten 90hv:n 1986 Camaro joka jakoi moottorinsa maitoauton kanssa tai 165hv Corvette vuodelta 1975, mutta eihän näistä saa puhua...

        puhu tästä Chevroletin urheiluautosta? http://www.conceptcarz.com/vehicle/z2964/default.aspx


      • kertoo hyvin paljon
        Tapastikos kirjoitti:

        1. Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
        (juu, bokserikoneille tyypillinen juttu)

        *Juu ja kuka käskee tehdä ne koneet iänikuisella,huonoksi huomatulla boxeritekniikalla vielä 2000-luvulla siis? Aivan ei kukaan,siksi samaa ö-luokan tekniikkaa käyttää vain toinen autonvalmistaja Japanissa.. Miksiköhän..Aivan. Se on ö-luokan tekniikkaa. Vähän sama kun kun kaikista uusista autoista saisi sietää sen,että pakoputkisto putoaa keskelle tietä(kuten Porsche 911:n tyyppivika oli pari vuotta sitten) koska se uusi auto on vaikka 911 merkkinen. Ei se ole mikään perustelu,vaan huono selitys joka laskee vain merkin suossa olevaa imagoa.

        2. Öljyputket syöpyneet.
        (Juu, kuivasumppuvoidellussa autoissa on öljyputket. Samalla tavalla Toyotasta löytyy "jarruputket ruostuneet"-kohta, joka se on myös aika raskas vika)

        Ei muissa vastaavasti ajetuissa ja yhtä tuoreissa autoissa ole vastaavia ongelmia. Koskee taas vain VW-Audi-Seat-Skoda-Porschea.

        3. Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
        (Onko tämä vika, vai persaukisten omistajien syytä? Ei pidetä huolta autosta)

        Tämä on persaukisen tehtaan syytä,kuka laittaa enää halpaa jakohihna konstruktiota joka vaatii huoltoa koko ajan 2000-luvun autoihin? Corvette teki jo 50-luvulla ensimmäiset mallinsa jakoketjulla,vaikka se vähän kaliimpaa onkin kyllä..Se laatu se laatu.
        4. Sytytyslaitevikoja.
        (Mitä sytytyslaitevikoja? Tulpat pitää vaihtaa sillointällöin? Tulpanjohdot uusia?)

        Koko sytkäpuoli tiedetään vanhemmissa Possuissa sudeksi. Sisältää puolaviasta lähtien koko sytytyspuolen. Luonnollisesti kun esimerkki on haettu VW kuplasta niin tulos ei aina mairittele kun vertaa oikeisiin urheiluautoihin.

        5. Ajonestolaitteen vikoja.
        (No aha, näitä ei onneksi ole missään muussakaan autossa.)

        Se että jostain Pösö 205:sta on vuonna y ja x löytynyt vastaavaa vikaa ei taas riitä selitykseksi sille miksi Porscheissa tämäkin vika on enemmän ominaisuus kuin vika.Taas,kamalan huono laatutaso.

        6. Virranjakajan kansivikoja.
        (Vähäinen käyttö johtaa hapettumiseen, joka johtaa virranjakajan kansivikoihin. Eipä ole mikään vika, vaan vähäisen käytön tuoma ominaisuus)

        Seliseli nro 924. Tehdään ne osat kestävistä komponenteista niin ei tarvitse laskea tuliko ajettua kesässä 15 000 km vai 14 999 km että starttaako se auto ensikeväänä enää jos tuli ajettua tuo viimemainittu määrä..Huono laatu taas.
        7. Laturivikoja.
        (Näitäkö ei ole muissa autoissa? Edelleen, vähäinen käyttö rasittaa laturia enemmän kuin tiivis ajelu)

        Ei pitäisi olla vasta kun siellä lähemmäs miljoonan ajetut kilsan paikkeilla jos auto on laadukas. Porschellahan tämäkin ongelma johtuu taas ali-arvoisista alihankintaosista ja huonosta asennustyöstä tehtaalla..Eivät taida turkkilaiset kepapvääntäjämaahanmuuttajat kauheasti katsella laatustandardien perään Stuttgartissa.

        8. Polttoainepumpun relevika.
        (Tämän hirvittävän vian korjaaminen maksaa 25 euroa ja kestää 1 minuutin. Vika on Boschin huonossa pumpunreleessä, joka on vuosikymmeniä vanha malli. Uusittu versio ei prakaa)

        Kas,Porscheomistajat kokivat positiivisen yllätyksen: Vika(kuinkas muuten),mutta halpa sellainen(siinä se yllätysmomentti piilee). Taas,laaduton osa. Valitettavasti niistä kun kokoat koko auton saat laaduttoman auton.
        9. Kytkin kulunut.
        (Hui perkele mikä vika. Ihan selvä laatuvika, ei mitään tekoa tehokkaan koneen ja urheilullisen ajon kanssa vissiin...)

        Minkä tehokkaan :D Puhutko nyt 356:n kuplamoottorin 45 hevosesta vai peräti 2000-luvun Boxsterin - 200 hevosesta? :D Ainiin,se Boxun kone ei silti kestä ensimmäistä 30 tkm:ää ilman että pitää kaikki osat vaihtaa uusiksi.. Selityksiä selityksiä, asennetaan sinne rasituksen kestävät komponentit niin kestää paremmin. Kuriositeettina jo 60-luvun Corvettejen jopa automaattilaatikot oli mitoitettu kestämään yli 500 hv:n tehoa ja 750 Nm:n vääntöä,kupla-Porschella painittiin silloin vielä siellä sadan hevosvoiman sarjoissa ja silti pelit hajoili koko ajan.Sama meno näyttää jatkuvan.

        10. Pyöränlaakerivikoja.
        (Näitäkään ei onneksi löydy muistakaan autoista... :D)

        Ja taas,jos Fiat 600:essa oli 60-luvulla laakerivika,ei se selitä miksi Porscheissa on yhtä laaduton meno paljon myöhemminkin..

        11. Jarrusatulat juuttuvat.
        (vähäinen käyttö ja huono huolto syynä. Porschen jarrut ovat olleet aina ylimitoitetut, laadun puutteesta tai tehottomuudesta ei ole kyse)

        Haha,juuri näin. Kun Motor Und Sport lehti tykitti noin 3 sekuntia kovempia aikoja vakiolla Corvetella verrattuna uuteen kaikkien aikojen tehokkaimpaan 911 biTurboon Mantorpin radalla,niin taisivat vahingossa asentaa siihen 911:een samat linjaston Skoda Fabian jarrut kun jäi noin paljon lyhyelläkin radalla :D Jos jarrut ovat autoon riittävät,tai jopa ylimitoitetut,pitäisi niiden toimia nimenomaan paremmin kuin alimitoitettujen.Sitäpaitsi tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että satulat lukkiutuvat,se on huonoa suunnittelua ja huonojen osien käyttöä taas. Vaarallistakin vieläpä muillekin tienkäyttäjille..

        12.Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
        (Joo, samalla tavalla kun bensa loppuu nopeasti jos ajaa urheilullisesti, niinkuin yleensä osa porukasta urheiluautolla ajaa. Täysin käsittämätön "vika".)    

        Aha,viime väitteessä jarrut oli vielä ylimoitetut,nyt ne onkin sitten "luonnollisesti" sellaiset että kuluvat nopeasti(lue,alimitoitetut oikeassa elämässä) :D Justjust.. Käytä halpoja osia,tässä tulos. Kaikki kuluu alta hetkessä tai hajoaa.

        Saa olla aikamoinen fanaatikko että voi leimata virallisista tyyppivikaominaisuuksista noin hehkuvan luettelon kuin tämä ensivastaaja. Vaikka pitäisiskin perheautoluokan ( -3 litran moottori arkipäivää jo Volvoissakin) mid-size nopeahkoista perheenautoista(kuten Toyota MR-2,tosin siinä 2 paikkaa urheiluautotyyliin,911:nen 4 paikkainen sedan),niin turha tossa nyt on alkaa taas puhumaan mistään laadukkaista uhreiluautoista samassa lauseessa. Niitä kun ei Porsche-merkin alta ole montaa maailmalle tullut,oli kyse sitten mistä vuosikymmenestä tahansa.
              
           

        sinusta. Et näytä tietävän autotekniikasta yhtään mitään. Kanssasi on kuitenkin mukava keskustella.

        Sinulla tosin ei ole minkäänlaista Corvettea, eikä mitään muutakaan Chevroletiä, joten sanoillasi ei ole minkäänlaista painoarvoa.

        Jos haluat todistaa omistavasi Chevroletin, ota kuva siitä ja laita vaikka jollekin nimettömälle palvelimelle ja linkitä tänne. Todista tilanteen aitous kirjoittamalla vastauspäivän päivälehden kanteen nimesi ja liittämällä se kuvaan.


      • tuningautot
        ....... kirjoitti:

        puhu tästä Chevroletin urheiluautosta? http://www.conceptcarz.com/vehicle/z2964/default.aspx

        ovat ihan oma rotunsa...Sinultakin löytynee korvarengas.

        Mikset sinä julkaise meille 1986 Camaro 2.5 Sport Coupen kiihtyvyyslukuja?
        Siis sen 90hp tehomallin...


      • .......
        tuningautot kirjoitti:

        ovat ihan oma rotunsa...Sinultakin löytynee korvarengas.

        Mikset sinä julkaise meille 1986 Camaro 2.5 Sport Coupen kiihtyvyyslukuja?
        Siis sen 90hp tehomallin...

        tämä, vai osaatko englantia; http://www.supercars.net/cars/371.html

        Mistä lähtien pienin moottorivaihtoehto on ollut tehomalli?
        Isälläsi on korvarengas...
        Tässäpä sähäkkä Porsse: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=15741&Volkswagen


      • et antanut

      • "auto"

      • ex boxsteristi
        911sc:ssä ei ole kirjoitti:

        kuin oikeiden urheiluautojen kulutus,muutenhan se häviää ominaisuuksissa vaikka sille BMW 130:lle aina kiihtyvyydestä lähtien.. No,onhan se harvinaisempi,muttei se nyt vielä urheiluauto ole,aikansa mittapuulla keskivertoa nopeampi 4 paikkainen takamoottoriauto toki,muttei mikään urheiluauto sentään. Pomminvarmuutta voit kysellä 9xxfin-foorumista vaikka kavereilta joilla hajoilee alle 60 tkm ajetut uudet Porsche Boxterit siihen malliin järjestään että joutuvat tilaamaan uutta konetta Saksasta kun juuri maahantullutta vasta suurinpiirtein Auto Carrerassa asennetaan hajonneen tilalle..

        Hmm... itse tuota 9xxfin forumia aktiivisesti seuraavana en kyllä allekirjoita tuota väitettä noista "hajoilevista boxterin koneista" en oo kyllä törmänny siellä tuollaisiin ongelmiin. Itse asiasssa en muista lukeneeni yhdestäkään.

        Oon myöskin ajellu boxsterilla yli 4 vuotta ja tuona aikana siinä ei oo ollut yhtään edes pienempää vikaa. Tuolla vanhalla boxsterin rouskulla, joka mulla oli oli ajettu vähän reipas 80 tuhatta kun myin sen pois. Voisin jopa väittää, ettei mulla oo koskaan ollu yhtä laadukasta autoa. Suosittelen lämpimästi


    • villet350

      ....

    • rohkeutta ostoon

      Suomesta saa noita 80 luvun 911:a todella edullisesti ottaen huomioon mitä ne maksavat muualla. Hakemalla saksasta sulla tulee tuo auto kalliimmaksi ja saat huonomman yksilön. Ainoastaan Japanista tai Jenkkilä/Kanada suunnalta voi saada noita suomea halvemmalla.

      Verot noissa 86 vuosimallia vanhemmissa on pajon halvempia, koska auto on yli 25 vuotta vanha. Verot taitaa jäädä kaikkinensa alle 3000e, jos et osta 86 uudempaa. Huolto-osia saa suomessa useasta paikoista mukaanlukien Porschen tiskiltä. Ei tarvitse mennä ku 9xxfin sivustolle ja katsoa kaupallisia ilmoituksia, niin löytyy suomalaisia erikoistuneita varaosatoimittajia. Halvimmaksi tulee ku tilaa osat esim Britanniasta.

      Käyttö/huoltokuluiltaan nuo vanhat 911:t on kohtuullisen edullisia. Tekniikka on yksinkertaista ja osia on runsaasti tarjolla. Suosittelen lämpöisesti possun omistamista! :-) Jälleenmyyntiä/arvoa helpottaa huomattavasti jos ostat räpeltämättömän yksilön, jonka saa museorekisteröityä.

    • Porsche 996

      Olen itse katsellut vm 1998-2000 Porsche 996- autoja Saksasta, nehän tulisivat painoon perustuvalla verolla. Kaikki Porsche- tietouteni on keskustelufoorumeilta, sieltä olen oppinut että juuri näissä vuosimalleissa on paljon moottoriongelmia.

      Se ei tietenkään vähennä kiinnostusta, sillä laatuauto ei koskaan ole ollut erityisen luotettava. Luotettavaa autoa en ole koskaan halunnut, enkä usko kenenkään heteromiehen haluavankaan.

      On kuitenkin hurjan mukavaa kutsua elossa hinuri paikalle moottorin hajottua verrattuna Corvette- mieheen. 1990- luvun Corveten "ajonvakautusjärjestelmä" pitää kaasun pohjassa samalla kun jarrupoljin menee kivikovaksi. Huono esimerkki, sillä Corvette ei ole laatu- eikä luotettava auto.

      Olen samaa mieltä, ettei 1980- luvun alun 911 voi verrata 130i:hin, mutta samanikäinen 323 olisi kyllä kiva. Ne ovat vain vielä harvinaisempia kuin 911.

    • 911 rules

      porsche boxerit kestää kilometrejä. Mutta kalliit vara-osat , niin ei kiinnosta tekemään peruskunostusta. Lisäksi vaihdelaatikko pettää, kun urheiluautoilla vedätellään useinkin.

      Usa:ssa on tapana vaihtaa huolettomampi halpa subaru boxer tilalle tai chevy v8, kun ne on niin halpoja siellä.
      Varsinki gm v8 varmaan pilaa ajo-ominaisuudet kun on painava.. Ja vaihdelaatikko myös ei kestä enää v8 vääntöä. Subaru boxer lienee hyvä vaihtoehto.

      Ja vanhoja 911 saa halavalla kun tekniikka prakaa. Siis ei porsche ole sen kummempi kuin jokin muu vanha auto, vanhat hajoo kun kilometrejä on...
      Ja esim vaihdelaatikko-vikainen 911, se on halpaa kamaa , se....

      Koriltaa 911 on jäykkä ja luja.

    • säälittävä 911

      Vaihdelaatikko remontti maksaaaaaaaaa......

      ja kun ajaa 911 nykyisen 991 viereen, niin huomaa miten vanha on se 911. ihan mopo !

    • 12+7

      Niin mutta kumpi niistä on urheiluauto?

    • se on valmis

      uusi on...

    • päivää teille

      "Se ei tietenkään vähennä kiinnostusta, sillä laatuauto ei koskaan ole ollut erityisen luotettava. Luotettavaa autoa en ole koskaan halunnut, enkä usko kenenkään heteromiehen haluavankaan."


      Noinko Porschefanit ajattelee...

    • PEPI.

      Mutta se kutosen ärjäisy keväänmerkki .Katsokaa 911 kori muotoilua ja nauttikaa.

    • Tyhmempi

      Mistäs voinee kattella nuita Jaappaanian maalla myytäviä Possuja? Kun oon muualtakin kuullut, että siellä olisi halvempia jopa nuo ahdetut kun täällä päin. Ja huhupuheiden mukaan jopa hyväkuntoisia olisivat. Ihan mielenkiinnosta kesä/harrastepeliä kohtaan. Houkuttelisi nimittäin 964 Turbo.

    • 944+964

      Ei oo riemulla rajaa ku saa Porschella ajaa ;) Kyllä siinä bemari kari vaan kateellisena yleensä liikenne valois ainakin mun possua on vahdannu, vaikka onkin itsellä ns urheiluauto alla. Aja millä ajat. Vasta posulla nauttii elämästä

      • jullikka13

        Siinäpä chevyä kerrakseen.......


    • Jarviss

      Porschet ovat mainioita autoja. Vikoja voi joskus tulla, mutta ne korjataan, ja
      sitten voi ajella taas hymyillen pitkän aikaa. Toki huonosti pidetyistä voi löytyä vikapommejakin. Vanhemmat 928, 944 ja 968 ovat uskomattoman mainioita autoja, monet uudet nykyautot ovat aivan lannoitekamaa noihin verrattuna :D 911 arvostetuin ja sekin toki mainio, vaikkakin erilainen kuin nuo aiemmin mainitut. Vanhempikin 911 omaa särmää, jota monessa autossa ei yksinkertaisesti ole. Ajotuntuma on hyvä ja joka kevät ja kesä voit nauttia, kun lähdet liikkeelle. Jos et ole ajanut Porschella, niin kokeile muutamaa ja totea auton laatu...

    • Ville911

      Huomaa hyvin kateellisten äänen keskustelussa.

      Toki moni nykyauto on varmasti monilla eri mittareilla parempi kuin vanha 911.

      Mutta 911 on 911. Se on klassikko, se on käsite ja se on elämäntapa.

      Mulla on ollu vuosien varrella vaikka mitä kulkuneuvoa Audi A8 ja Jaguar XJ -malleja myöten, mutta kyllä mun -76 mallinen 911 on ollut luotettavin ja ylläpitokustannuksiltaan halvin omistamani auto.

      Ja mikä parasta, auton arvo vaan nousee vuosi vuodelta.

      Suosittelen lämpimästi 911:stä. Jos sellaisen haluaa niin sen kanssa harvoin pettyy. Mä en hirveesti välittäisi sellaisten ihmisten mielipiteistä ja kokemuksista, kotka itse eivät ole 911:stä koskaan omistaneet.

    • Toivottavasti_aloittaja

      älysi ostaa sen Porschensa jo silloin kun ketjun aloitti. Hyväkuntoisten hinnat ovat tällävälin nimittäin nousseet pilviin. Pistää kovasti miettimään jos 80-luvun alun hyvä 911 maksaa tänä päivänä Saksassa 40-50 tuhatta kun vielä vuosi-pari sitten 150-200 tkm ajetun alkuperäiskuntoisen 996-mallin saattoi saada parilla kympillä. Muutenkaan nuo mallit joissa etuvalot olivat vähän oudon näköiset, eivät ole jostain syystä kovinkaan suosittuja. Johtuu varmasti osaksi myös koneen osittaisesta nestejäähdytyksestä.

    • Kokemuksiaon

      Köyhät ostavat käytettyjä porscheja ostakaa uusia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe