Olemmepa herkkähipiäisiä !

Ei meitä foorumilaisia ainakaan kovanahkaisiksi voi syytellä! Parummehan liki jokaisesta negatiivisesta sanasta. Jopa silloin, kun se ei kohdistu edes henkilöön, vaan vain asioihin, joista keskustelemme.

OPPIKAAMME JOBIN PERHEESTÄ

Job huudahtaa HENKILÖKOHTAISESTI vaimolleen:
"Hullun puhetta, vaimo!"

Sitä ennen vaimo on HENKILÖKOHTAISESTI huutanut hänelle:

"Kuole pois!"

No, mieshän ei omistanut muuta kuin paiseita, ja majaili kaatopaikalla (Job 2:8); ohikulkijat hymähtelivät sääliväisesti. Ei ollenkaan ihme, että vaimo raivosi hänelle ja häpesi häntä.
Ei ollut hauska sinne kahvia tarjoilla.

Tuleeko ero ja sanooko vaimo: et ikinä enää saa, et enää saa minua, et minulta mitään hyvää?

Mitä vielä - toisiaan rakastavat niin yöllä kuin päivällä !!! Todisteeksi Raamattu kertoo, että vaimo antoi Jobille, antoi vielä 10 lasta.
(Job 2:7-10, Job 42:13)

Eikä sen takana ollut 10 alistavaa käskyä, vaan:
rakkauden tekoja yötä päivää! Näin minä uskon.

"Jobin kärsivällisyyden te tiedätte", tietää Uusi Testamentti kertoa. Mutta VAIKKA Jumala Jobin kirjassa paljon kerskuu luomis-ihmeistään Jobille ja vaikka Jobin nuhtelijat paljon syntiä ovat löytävinään Jobista - sapatista ei sanaakaan!

Tuon sapattihuomion osoitan niille, jotka väittävät, että jo ennen lakia ja jopa IHAN alusta asti olisi tullut saapttia viettää, viettää luomistyön kunniaksi. Ei siis pidä paikkaansa väite, että sapatti olisi alkujaan julistettu kaikille kansoille.

JOBILLA OLI KÄRSIVÄLLISYYS, MUTTEI SAPATTIA!

MEILLÄKÖ ON SAPATTI, MUTTEI KÄRSIVÄLLISYYTTÄ?

Päätelkää itse, kumpi parempi, kumpi hedelmällisempää!

3

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnioitti

Herran sinun Jumalasi Sapatin: Kirjoituksistasi Päätellen olet ulkopuolinen ja ymmärtämätön Herran Jeesuksen teistä. Et ole edes vaivautunut todistamaan Raamatulla väitteidesi paikkansa pitävyyttä. Kysyn vain ketä sinä yrität narrata. Ehkä koetat narrata Jeesusta. Koeta vaan tehdä, niin Jeesuksenn narraamisessa et varmati onnistu. Vastaa ensi esitettyihin kysymyksiin ja tee uudet aloituksen vasta sen jälkeen!
      Kriitikko

• pitäisi puolustaa

Asioitaan ja uskoaanhan pitäisi puolustaa Raamatun sanalla, sen mukaan mitä kirjoitettu on, eikä herjailla paholaisen tavoin kuten harhaoppiset. Pitäisi ottaa oppia vaikka helluntalaisista, miten puhuvat sanan mukaan uskostaan ja Jeesuksesta. Tosiaan se mitä Raamattun on kirjoitettu, oli se Jobia tai mitä tahansa tulisi olla meidän ohjenuora ja puhua siitä. Emme pääsee taivaaseen toisia herjaamalla. Niiden joudumme helvettiin.

• Tutki Jobin kirja ja kerro, missä. Missä sivulauseessa.
        Sen lopussa.

mainitaan SAPATTI!

Tai edes sap-?

Tutki 2. Moos., 3. Moos., 4. Moos. ja 5. Moos !

Vasta sitten sinulla on lupa edes mainita

sana: s a p a t t i !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1795
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1170
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      444
      1139
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      131
      822
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      763
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      718
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      681
    Aihe