KÄSKY KUIN KÄSKY SINETTINÄ - SAMA SE, KOLMASKO VAI NELJÄS ?
ADVENTISMIN tulenkantajat jankuttavat tällä foorumilla vain yhtä asiaa: 3. käsky eli saaptti on Herran sineti. Että sen noudattamisesta, lainkuuliaisuudesta, Herra tuntee oamnsa.
ELLENISMIN puolesta kiivailevat sensijaan väittävät, että se Herran sinettti on 4. käsky.
On vedottu EGW:n suureen taisteluun "totuuden puolesta".
> s. 448. (26. luku "Valon puolustajat".
Vaikea sanoa, kumpi elää loisena toisessaan. Sen kuvan kuitenkin saa, että adventismi imee voimansa tuosta EGW:n järjettömästä järkeisopista. Joka tapauksessa, hyvin onnistuu rinnakkaiselo, vaikka perustat ja sinetit ovat aivan erit, eri käskyt.
Vai miten on? JO seuraavalla sivullaan Ellen hieroo sopua adventismin kanssa ja hyväksyy myös 3. käskyn Herran sinetiksi! Näin yhteiselo ja maailman valloittaminen sujuu kumpaistakin hyödyttäen?
> (Näin siis EGW).
En käsitä sitäkään, että paavinvallalla tai millään muullakaan, edes enkeleillä, olisi
kykyä ottaa Herran sinettiä pois.
Sillä Herran sinetti on vähintäänkin vesileimaan verrattava sinetti; verimerkin sivelemisestä itse asiasa on kyse Herran sinetissä, antamalla se uudestisynnyttävä Pyhä Henki.
> Surkuhupaisaa se, ettei adventsimi sen kummemmin kuin ellenismikään ole tutustunut Raaamttuun tosissaan. Niinpä on jäänyt huomaamatta, että 4. käsky, vaikka sekin on käsky, on sidottu LUPAUKSIIN, eikä lakiin! Lupausten lasten sinetti se voisi olla. Mutta silloin ei enää puhutakaan käskemisestä, vaan lupauksiin luottamisesta.
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: [6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".
ENTÄS KRISTITYT - MISTÄ HERRA HEIDÄT TIETÄÄ TUNTEA ?
Lainnoudattajissa siis on ellenistisen adventismin mukaan käskyjen sinetit ja niistä Herra heidät tietää. Tietää vaatia heiltä lainnoudattamista viimeistä piirtoa myöden. Mikäli ovat ympärileikkauttaneet tai peräti kuohinneet itsensä. Mutta varsinkin, jos lainkiihkoilijat sanovat, että laki on heidän SYDÄMESSÄÄN (sinettinä?), niin sitäkin suuremmalla syyllä heidän on pidettävä aivan kaikki.
Kaikki, mitä 5. Mooseksen kirja säätää noudatettavaksi "iankaikkisesta iankaikkiseen" "merkkinä israelilaisten ja Minun välillä". (Viittaan niihin, jotka sanovat: me olemme se uusi israel).
Raamattu - Gal 5:11-13
11 Veljet, jos minä tosiaan yhä julistan ympärileikkausta, miksi minua sitten vainotaan? Silloinhan ei julistamani risti olisi enää loukkauksena. [1. Kor. 1:23; Gal. 2:3]
12 Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!
Henki ja liha
13 Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Mutta älkää tämän vapauden varjolla päästäkö itsekästä luontoanne valloilleen, vaan rakastakaa ja palvelkaa toisianne. [1. Kor. 8:9, 9:19; 1. Piet. 2:16].
Kristillisyydessä ei ole kyse opeista, vaan se on elämää. Niinpä uskovaisuuden tunnusmerkkejä on niin paljon, että kirjoittakoon joku siitä toisaalla.
Tässä yhteydessä mainitsen vain yhden: tuomio on laupias laupiaalle. Sillä Herra tuntee ja tietää armahtaa sitä, joka muita armahtaa.
Raamattu Jaak 1:25, 2:12-13
Jaak. 1:25 Mutta se, joka kiinnittää katseensa vapauden täydelliseen lakiin ja jää sen ääreen, ei unohda kuulemaansa vaan tekee sen mukaisesti, ja kerran hän on saava kiitoksen siitä mitä tekee.
Jaak 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ].
Jes 53:10-11
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
Herran sinetti ja EGW:n sinetti
13
241
Vastaukset
- Vaikkapa
Jumalan kymmenien käskyjen Raamatullinen Järjestys. Kerro mihin sinä olet piiloittanut ensimmäisen käskyn kuvien kumartamisesta? Sulla onkäskyjen Järjestykset hieman sekaisin?
Koeta pysyä Raanatussa.Ulkoluvun opin jo alakoulussa ja sisäluvun opetti Pyhä Henki. voit vaikka tarkistaa Häneltä.
Hyvä, että vihdoinkin joku sanoo: suoraan Raamatusta, pliis! Käskyt suoraan Raamatusta lupaavt paljon enemmän kuin ihmiskäskyiksi muovaillut laihialaiset säädökset.
SITÄPAITSI; käskyjä ei pidä erotella toisistaan, vaan yhtä käskyä ovat!
Kymmenen käskyn laki - 5.Moos 5. luku
--- "kuulkaa israelilaiset"---
1 Mooses kutsui koolle kaikki israelilaiset ja sanoi heille: "Kuulkaa, israelilaiset, ne lain käskyt ja säädökset, jotka minä teille tänään julistan. Painakaa ne mieleenne ja eläkää tarkoin niiden mukaan.
2 "Herra, meidän Jumalamme, teki meidän kanssamme liiton Horebilla. [2. Moos. 19:5]
3 Hän ei tehnyt tätä liittoa vain meidän isiemme kanssa, vaan myös meidän kanssamme, kaikkien meidän, jotka nyt olemme elossa ja täällä.
4 Herra puhui teille vuorella tulen keskeltä kasvoista kasvoihin. [2. Moos. 19:18, 20:1; 5. Moos. 4:12]
5 Minä seisoin silloin Herran ja teidän välissänne ja ilmoitin teille hänen sanansa, sillä te pelkäsitte tulta ettekä nousseet vuorelle. "Näin Herra puhui: [2. Moos. 20:18,19].
------ "johdatin sinut pois Egyptistä"-----
6 "'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. [2. Moos. 20:2; Ps. 81:11]
7 "'Sinulla ei saa olla muita jumalia. [2. Moos. 20:3; Ps. 81:10]
8 "'Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. [2. Moos. 20:4 ]
9 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. [5:9,10: 2. Moos. 20:5,6 ]
10 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
11 "'Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [Ks. selitystä 2. Moos. 20:7.] [2. Moos. 20:7]
----- "itse olit orjana Egyptissä" -----
12 "'Pidä lepopäivä mielessäsi ja pyhitä se, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. [2. Moos. 20:8 ]
13 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi,
14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, härkäsi, aasisi eikä mikään muu juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi. Näin sinun orjasi ja orjattaresi saavat levätä kuten sinä itsekin.
15 Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6].
----- "että menestyisit" -----
16 "'Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että saisit elää kauan ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. [2. Moos. 20:12 ]
17 "'Älä tapa. [2. Moos. 20:13 ]
18 "'Älä tee aviorikosta. [2. Moos. 20:14 ]
19 "'Älä varasta. [2. Moos. 20:15 ]
--- "...väärin toista ihmistä vastaan"---
20 "'Älä todista väärin toista ihmistä vastaan. [2. Moos. 20:16 ]
21 "'Älä tavoittele toisen vaimoa. Älä myöskään havittele toisen taloa, peltoa, orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen.' [2. Moos. 20:17 ].
--- "koko Israelille"---
22 "Nämä sanat Herra puhui vuorella teille, koko Israelille, tulen ja synkkien pilvien keskeltä mahtavalla äänellä. Muuta hän ei sanonut. Hän kirjoitti sanansa kahteen kivitauluun ja antoi taulut minulle. [2. Moos. 24:12 ]
Kansa pyytää Moosesta välittäjäksi
23 "Kun te kuulitte äänen pimeyden keskeltä ja vuori leimusi liekeissä, kaikki teidän heimojenne päämiehet ja vanhimmat tulivat minun luokseni
24 ja sanoivat: 'Herra, meidän Jumalamme, on antanut meidän nähdä kirkkautensa ja suuruutensa, ja me olemme kuulleet hänen äänensä tulen keskeltä. Tänään olemme nähneet, että ihmiset voivat jäädä eloon, vaikka Jumala puhuukin heille. [5. Moos. 4:33].
--- "tuli saattaa polttaa meidät" ---
25 Mutta pitäisikö meidän nyt uudelleen vaarantaa henkemme? Tuo suuri tuli saattaa polttaa meidät, ja jos me vielä kerran kuulemme Herran, Jumalamme, äänen, me kuolemme.
26 Onko yksikään kuolevainen meidän laillamme kuullut elävän Jumalan puhuvan tulen keskeltä ja silti jäänyt henkiin?
27 Mene sinä Herran, meidän Jumalamme luo. Kuuntele ja kerro meille kaikki, mitä hän sinulle puhuu, niin me tottelemme ja elämme hänen käskyjensä mukaan.' [2. Moos. 24:3,7]
28 "Kun Herra kuuli, mitä te puhuitte, hän sanoi minulle: 'Minä olen kuullut, mitä tämä kansa puhui sinulle. Se, mitä he sanoivat, on oikein.
29 Kunpa he aina yhtä mielellään kunnioittaisivat minua ja noudattaisivat minun käskyjäni. Jos he niin tekevät, he ja heidän lapsensa menestyvät polvesta polveen. [Ps. 81:14].
--- "siinä maassa" ---
30 Käske heidän nyt palata teltoilleen,
31 mutta jää sinä tänne minun luokseni, niin minä ilmoitan sinulle koko lain, kaikki käskyt ja säädökset. Ne sinun tulee opettaa israelilaisille, ja niitä heidän on noudatettava siinä maassa, jonka minä annan heidän omakseen.'
32 "Noudattakaa siis näitä käskyjä ja eläkää niiden mukaan, niin kuin Herra, teidän Jumalanne, on teitä käskenyt. Älkää poiketko oikealle älkääkä vasemmalle, [5. Moos. 17:20; Joos. 1:7, 23:6; 2. Kun. 22:2].
--- "silloin menestytte" ---
33 vaan kulkekaa vakaasti sitä tietä, jota Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt teidän kulkea. Silloin menestytte ja saatte elää kauan siinä maassa, jonka otatte omaksenne.
........Toivotan menestystä kaikille........
- Tiedä *
Edes käsky Järjestystä Raamatun mukaan. 4jäs käsky on sapatti käsky. Martti Luther ei muuttanut Käskyjä oikeaan muotoon, vaan seurasi sokeana perässä katolilaista käskyjärjestystä. Ensimmäinen käsky kuuluu Älä tee mitään kuvaa. Niistä jotka ovat maan päällä Ja vesissä. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä-----edelleen.Palaja takaisin Raamattuun. Lisämaininta, että luku kymmenen pysyisi kunnossa. K kirkko teki Himoitsemis käskystä kaksi. Näin saatiin luku pysymään kymmenenä.
Riitikko
Riitikko.TAKAISIN RAAMATTUUN - ULOS ELLENISMISTÄ !
Jassoo... kun se väärä profeetta muisti kuulopuheiden kautta väärin käskyt, tai kun tietäjähenget eksyttivät - niin nytpä sitten
Raamatun järjestsy on väärä!!!
Käy kirjastossa ja tarkista - tosin ei ksäkyjen ULKOINEN järjestys ole mitään.
Olen vilpittömästi pahoillani siitä,
siitä ellenistisestä eksytyksestä, usko tai älä!
Olen paljonkin lukenut Lutheria, jota ihannoin seuraavaksi Paavalin jälkeen - sen Isä tietää!
Mutta foorumilla puhun mieluummin tuhat sanaa suoraan Raamatusta kuin yhden sanan Lutherilta lainaten.
Varsinkin 10 käskyä otan suoraan Raamatusta sydämeeni, jotta Raamattu tulisi eläväksi.
Nuo typistetyt ihmiskäskyt kuoletan pois mielestäni.
VAPAHTAJAN P Ä I V Ä K Ä S K Y:
ÄLKÄÄ USKOKO VAINAJA- JA TIETÄJÄHENKIÄ
5.Moso.18:11-12
11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja-tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
SILLÄ sanoohan jo Raamattukin, niin V.T. kuin uusikin, että käsky lepopäivän noudattamiseksi on 3.
>
ENSINNÄKIN, lepopäiväkäskyssä lukee "muista pyhittää LEPOPÄIVÄ", eikä niinkuin vainajat ovat uskotelleet herkkäuskoisille: sapatti.
Mistäkö tiedän, ettei 4. käsky ole lepopäiväkäsky?
Siitä, että Gamalielin jalkain juuressa kaikkein pisimmälle juutalaisuudessa edistynyt Saul so. Paavali tietää kertoa, että e. käsky on jotain aivan muuta. Lepopäiväkäskyä tai sapattia hän ei välitä edes mainita, sillä vasta 4. käskyyn liittyy lupaus:
Efesolaiskirje 6:1-3
1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.- Eroon
AnttiVKantola kirjoitti:
TAKAISIN RAAMATTUUN - ULOS ELLENISMISTÄ !
Jassoo... kun se väärä profeetta muisti kuulopuheiden kautta väärin käskyt, tai kun tietäjähenget eksyttivät - niin nytpä sitten
Raamatun järjestsy on väärä!!!
Käy kirjastossa ja tarkista - tosin ei ksäkyjen ULKOINEN järjestys ole mitään.
Olen vilpittömästi pahoillani siitä,
siitä ellenistisestä eksytyksestä, usko tai älä!
Olen paljonkin lukenut Lutheria, jota ihannoin seuraavaksi Paavalin jälkeen - sen Isä tietää!
Mutta foorumilla puhun mieluummin tuhat sanaa suoraan Raamatusta kuin yhden sanan Lutherilta lainaten.
Varsinkin 10 käskyä otan suoraan Raamatusta sydämeeni, jotta Raamattu tulisi eläväksi.
Nuo typistetyt ihmiskäskyt kuoletan pois mielestäni.
VAPAHTAJAN P Ä I V Ä K Ä S K Y:
ÄLKÄÄ USKOKO VAINAJA- JA TIETÄJÄHENKIÄ
5.Moso.18:11-12
11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja-tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.
SILLÄ sanoohan jo Raamattukin, niin V.T. kuin uusikin, että käsky lepopäivän noudattamiseksi on 3.
>
ENSINNÄKIN, lepopäiväkäskyssä lukee "muista pyhittää LEPOPÄIVÄ", eikä niinkuin vainajat ovat uskotelleet herkkäuskoisille: sapatti.
Mistäkö tiedän, ettei 4. käsky ole lepopäiväkäsky?
Siitä, että Gamalielin jalkain juuressa kaikkein pisimmälle juutalaisuudessa edistynyt Saul so. Paavali tietää kertoa, että e. käsky on jotain aivan muuta. Lepopäiväkäskyä tai sapattia hän ei välitä edes mainita, sillä vasta 4. käskyyn liittyy lupaus:
Efesolaiskirje 6:1-3
1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.Noista vainaja hengistäsi. Ei elämäsi ole mukavaa elää jatkuvasti vainaja henkien parissa. Kirjoituksistasi olen huomannut, että Jonkinlaiset henget ovat ottaneet sinut ohilleen. Olen erittäin pahoillani puolestasi. Nämä Henget tekevät sinusta yliihmisen et ole voinut edes myöntää Kymmenien käskyjenkään suhteen erhtyneesi. Tunnut olevan Erehtymätön kaikessa. Raamatun tuntemuksesi on aivan pikkulapsen alueella. Väännät kaiken kieroon.
Monet lukiat ovat kysyneet useampaan otteeseen missä kohtaa Raamattua on paikka, Jossa Jeesus käskee pyhittämään sunnuntain? Sunnuntaihan on kautta aikojen kuulunut noiden noita voimien palvojille. Yritä kääntyä kokosydämisesti Herran puoleen, että voisit vapautua noista henkivalloistasi. Tämä on vain neuvo Kaikkitietävälle A K lle. Tutki myös Raamattusi
terveen pohjan kanssa. Älä etsi Jumalan sanalle porsaanreikiä. Koeta palata takaisin Raamattuun.
Riitikko Eroon kirjoitti:
Noista vainaja hengistäsi. Ei elämäsi ole mukavaa elää jatkuvasti vainaja henkien parissa. Kirjoituksistasi olen huomannut, että Jonkinlaiset henget ovat ottaneet sinut ohilleen. Olen erittäin pahoillani puolestasi. Nämä Henget tekevät sinusta yliihmisen et ole voinut edes myöntää Kymmenien käskyjenkään suhteen erhtyneesi. Tunnut olevan Erehtymätön kaikessa. Raamatun tuntemuksesi on aivan pikkulapsen alueella. Väännät kaiken kieroon.
Monet lukiat ovat kysyneet useampaan otteeseen missä kohtaa Raamattua on paikka, Jossa Jeesus käskee pyhittämään sunnuntain? Sunnuntaihan on kautta aikojen kuulunut noiden noita voimien palvojille. Yritä kääntyä kokosydämisesti Herran puoleen, että voisit vapautua noista henkivalloistasi. Tämä on vain neuvo Kaikkitietävälle A K lle. Tutki myös Raamattusi
terveen pohjan kanssa. Älä etsi Jumalan sanalle porsaanreikiä. Koeta palata takaisin Raamattuun.
RiitikkoMissä kohdin Jeesus kieltää pyhittämästä sunnuntain?
Omassa sydämessämme voimme pyhittää ihan kaikki päivät ja yöt!
Missä kohden Jeesus ensinkään asettaa sapattia verensä liittoon kuuluville?
Kun Jeesus juutalaisten evankeliumissa so. Matteuksen, esittää (Matt 24:20), että rukoilisivat, jottei pako sen kaikkien aikojen suurimman ahdistuksen alta, etei se tapahtuisi sapattina, ei hän siinäkään esitä sapattivaatimusta.
SILLÄ silloinhan Hän sanoisi: älkää paetko kantamuksinenne tai raskaana olevina, jos on sapatti.
Mitäs tähän sanot? Joko suuri suusi tukittiin!
Room. 3:19
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
- ihanko tosissasi
luulet että kinaamalla viedään evankeliumia eteenpäin? Puhumalla alentavasti ihmisistä, pilkkaamalla, yrittäen tehdä heistä naurunalaisia, osaamalla paremmin. Olet vain esimerkki siitä kuinka EI pitäisi tehdä - se sinun ainoa ansiosi..
Miksi et käänny tieltäsi ja ala puhumaan Jumalan Sanaa? Jos et tunne sen sanomaa - ei sekään tee mitään sillä voit sen kyllä saada - mutta saadaksesi totuuden sinun on ensin tunnustettava että sinulla ei sitä vielä ole - sinun tulee tehdä paikka totuudelle itsessäsi. Eikä sinun tarvitse netissä tunnustaa puutteitasi ja niistä kirjoitella ja asettua asettua siten irvileukojen pilkattavaksi, riittää kun sanot sen itsellesi ja Jumalalle. Mutta jos yhä jättäydyt vajavaisten tunteittesi vangiksi - niin siellä pysyt ja huutelet sieltä sitten muille kuinka huonoja he ovat ja kuinka väärässä he ovat ..Ihanko tosissasi syytät, että minä riitelen?
Olen tehnyt useita aloitteita sen eteen, että edes senverran TOTUUKSIA tunnustettaisiin, että päästäisiin rakentamisen linjalle!
Jos tosiaan olet sitä mieltä, että minä en vie evankeliumia eteenpäin - ala sitten SINÄ viedä!!
Jarrumiehen armolahjaa EI Raamatussa mainita!
Syyttäjän virka kylläkin, mutta se on aivan toisen isän alaisuudessa. Minun Isäni rakas ystävä, rakkauden apostoliksikin kutsuttu, apostoli Johannes sai siitä ilmestyksen Herralta, joten tosi on.
Ilm 12:10
Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
Mikä mielestäsi on Jumalan Sanaa? Suuri Taisteluko? Sillä enhän muuta foorumilla ole tehnytkään kuin "oikein jakanut totuuden sanaa"!
Aivan ilmeisesti kaikkien pilkkaviestien takana olet yksin sinä. Koskapa hoksaat jopa valkeuden enkeliksi tekeytyä.
Jopin postia pilkkaajalleni - suoraan Raamatusta:
Job 13:1-12
1 "Katso, kaikkea tätä on silmäni nähnyt, korvani kuullut ja sitä tarkannut.
2 Mitä te tiedätte, sen tiedän minäkin; en ole minä teitä huonompi.
3 Mutta minä mielin puhua Kaikkivaltiaalle, minä tahdon tuoda todistukseni Jumalaa vastaan.
4 Sillä te laastaroitte valheella, olette puoskareita kaikki tyynni.
5 Jospa edes osaisitte visusti vaieta, niin se olisi teille viisaudeksi luettava!
6 Kuulkaa siis, mitä minä todistan, ja tarkatkaa, mitä huuleni väittävät vastaan.
7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;
8 tahdotteko olla puolueellisia hänen hyväksensä tahi ajaa Jumalan asiaa?
9 Koituuko siitä silloin hyvää, kun hän käy teitä tutkimaan; tahi voitteko pettää hänet, niinkuin ihminen petetään?
10 Hän teitä ankarasti rankaisee, jos salassa olette puolueellisia.
11 Eikö hänen korkeutensa peljästytä teitä ja hänen kauhunsa teitä valtaa?
12 Tuhkalauselmia ovat teidän mietelauseenne, savivarustuksia silloin teidän varustuksenne.
Kehottaisin ystävällisesti kuulemaan radio Deitä arkisin klo 21 tai 6 - Jobin kirja on meneillään. Ja sinunlaisesi ovat saaneet minut näkemään itseni Jobin asemassa. Oppisit hieman minuakin tuntemaan ja Jumala-kuvasi vääristymät saattaisivat edes hiukan oieta.- vaan nuo muut!"
AnttiVKantola kirjoitti:
Ihanko tosissasi syytät, että minä riitelen?
Olen tehnyt useita aloitteita sen eteen, että edes senverran TOTUUKSIA tunnustettaisiin, että päästäisiin rakentamisen linjalle!
Jos tosiaan olet sitä mieltä, että minä en vie evankeliumia eteenpäin - ala sitten SINÄ viedä!!
Jarrumiehen armolahjaa EI Raamatussa mainita!
Syyttäjän virka kylläkin, mutta se on aivan toisen isän alaisuudessa. Minun Isäni rakas ystävä, rakkauden apostoliksikin kutsuttu, apostoli Johannes sai siitä ilmestyksen Herralta, joten tosi on.
Ilm 12:10
Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
Mikä mielestäsi on Jumalan Sanaa? Suuri Taisteluko? Sillä enhän muuta foorumilla ole tehnytkään kuin "oikein jakanut totuuden sanaa"!
Aivan ilmeisesti kaikkien pilkkaviestien takana olet yksin sinä. Koskapa hoksaat jopa valkeuden enkeliksi tekeytyä.
Jopin postia pilkkaajalleni - suoraan Raamatusta:
Job 13:1-12
1 "Katso, kaikkea tätä on silmäni nähnyt, korvani kuullut ja sitä tarkannut.
2 Mitä te tiedätte, sen tiedän minäkin; en ole minä teitä huonompi.
3 Mutta minä mielin puhua Kaikkivaltiaalle, minä tahdon tuoda todistukseni Jumalaa vastaan.
4 Sillä te laastaroitte valheella, olette puoskareita kaikki tyynni.
5 Jospa edes osaisitte visusti vaieta, niin se olisi teille viisaudeksi luettava!
6 Kuulkaa siis, mitä minä todistan, ja tarkatkaa, mitä huuleni väittävät vastaan.
7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;
8 tahdotteko olla puolueellisia hänen hyväksensä tahi ajaa Jumalan asiaa?
9 Koituuko siitä silloin hyvää, kun hän käy teitä tutkimaan; tahi voitteko pettää hänet, niinkuin ihminen petetään?
10 Hän teitä ankarasti rankaisee, jos salassa olette puolueellisia.
11 Eikö hänen korkeutensa peljästytä teitä ja hänen kauhunsa teitä valtaa?
12 Tuhkalauselmia ovat teidän mietelauseenne, savivarustuksia silloin teidän varustuksenne.
Kehottaisin ystävällisesti kuulemaan radio Deitä arkisin klo 21 tai 6 - Jobin kirja on meneillään. Ja sinunlaisesi ovat saaneet minut näkemään itseni Jobin asemassa. Oppisit hieman minuakin tuntemaan ja Jumala-kuvasi vääristymät saattaisivat edes hiukan oieta.Itsehyvä fariseus taas äänesä!
Sinä puhut alentavassa sävyssä toisista Kristukseen turvaavista veljistäsi.
Olet niin itseäsi ja omaa "vanhurskauttasi" ja viisauttasi täynnä, ettei Jumalalla ole sinulle enää mitään antamista.
Lisäksi olet langennut imartelemisen syntiin toisaalla, mutta toisaalta "tapat" lähimmäisiäsi joka päivä, puhumalla heistä valheellisesti kaikkea pahaa.
Sinulla ei näytä olevan mitään tietoa kristillisestä kirkkokunnasta nimeltä Suomen adventtikirkko, vääristelet totuutta ja puhut ainoastaan siinä merkityksessä, että saisit poljettua heidät lokaan.
Mutta jos Herra on puolellamme, ei siinä yksi panettelija paljon paina, joten itsellesi siinä vai keräät niitä tulisia hiiliä pääsi päälle. - sunnuntaisin
AnttiVKantola kirjoitti:
Ihanko tosissasi syytät, että minä riitelen?
Olen tehnyt useita aloitteita sen eteen, että edes senverran TOTUUKSIA tunnustettaisiin, että päästäisiin rakentamisen linjalle!
Jos tosiaan olet sitä mieltä, että minä en vie evankeliumia eteenpäin - ala sitten SINÄ viedä!!
Jarrumiehen armolahjaa EI Raamatussa mainita!
Syyttäjän virka kylläkin, mutta se on aivan toisen isän alaisuudessa. Minun Isäni rakas ystävä, rakkauden apostoliksikin kutsuttu, apostoli Johannes sai siitä ilmestyksen Herralta, joten tosi on.
Ilm 12:10
Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
Mikä mielestäsi on Jumalan Sanaa? Suuri Taisteluko? Sillä enhän muuta foorumilla ole tehnytkään kuin "oikein jakanut totuuden sanaa"!
Aivan ilmeisesti kaikkien pilkkaviestien takana olet yksin sinä. Koskapa hoksaat jopa valkeuden enkeliksi tekeytyä.
Jopin postia pilkkaajalleni - suoraan Raamatusta:
Job 13:1-12
1 "Katso, kaikkea tätä on silmäni nähnyt, korvani kuullut ja sitä tarkannut.
2 Mitä te tiedätte, sen tiedän minäkin; en ole minä teitä huonompi.
3 Mutta minä mielin puhua Kaikkivaltiaalle, minä tahdon tuoda todistukseni Jumalaa vastaan.
4 Sillä te laastaroitte valheella, olette puoskareita kaikki tyynni.
5 Jospa edes osaisitte visusti vaieta, niin se olisi teille viisaudeksi luettava!
6 Kuulkaa siis, mitä minä todistan, ja tarkatkaa, mitä huuleni väittävät vastaan.
7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;
8 tahdotteko olla puolueellisia hänen hyväksensä tahi ajaa Jumalan asiaa?
9 Koituuko siitä silloin hyvää, kun hän käy teitä tutkimaan; tahi voitteko pettää hänet, niinkuin ihminen petetään?
10 Hän teitä ankarasti rankaisee, jos salassa olette puolueellisia.
11 Eikö hänen korkeutensa peljästytä teitä ja hänen kauhunsa teitä valtaa?
12 Tuhkalauselmia ovat teidän mietelauseenne, savivarustuksia silloin teidän varustuksenne.
Kehottaisin ystävällisesti kuulemaan radio Deitä arkisin klo 21 tai 6 - Jobin kirja on meneillään. Ja sinunlaisesi ovat saaneet minut näkemään itseni Jobin asemassa. Oppisit hieman minuakin tuntemaan ja Jumala-kuvasi vääristymät saattaisivat edes hiukan oieta.klo 17.00. Kuuntele!
TV7 tiistaisin klo 18.00. Katsele! vaan nuo muut!" kirjoitti:
Itsehyvä fariseus taas äänesä!
Sinä puhut alentavassa sävyssä toisista Kristukseen turvaavista veljistäsi.
Olet niin itseäsi ja omaa "vanhurskauttasi" ja viisauttasi täynnä, ettei Jumalalla ole sinulle enää mitään antamista.
Lisäksi olet langennut imartelemisen syntiin toisaalla, mutta toisaalta "tapat" lähimmäisiäsi joka päivä, puhumalla heistä valheellisesti kaikkea pahaa.
Sinulla ei näytä olevan mitään tietoa kristillisestä kirkkokunnasta nimeltä Suomen adventtikirkko, vääristelet totuutta ja puhut ainoastaan siinä merkityksessä, että saisit poljettua heidät lokaan.
Mutta jos Herra on puolellamme, ei siinä yksi panettelija paljon paina, joten itsellesi siinä vai keräät niitä tulisia hiiliä pääsi päälle.OLEN MIELUUMMIN FARISEUS KUIN MEIDÄN VELJIEMME SYYTTÄJÄ
Kiitos siitä, että tunnustit kuulumiseni fariseusten lahkoon!
Tosin kuulun myös Jeesus nasarealaisen lahkoon, mutta me olemmekin fuusioineet nämä lahkot jo 2. pääkonferenssissa,
Jerusalemissa.
Pääkonferenssissa, Sauluksen vanavedessä J.Nasaretilaisen lahkoon
tulleet vilpittömät fariseukset VAATIVAT aivan vilpittömästi ja asiallisesti,
että Mooseksen lakia ei pidätä hylätä - vaan täyttää:
Apt 15:5 Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.
6 Apostolit ja vanhimmat kokoontuivat käsittelemään tätä kysymystä.
Ihan asiallisesti ja kiihkottomasti heille julistettiin pääkonferenssin päätös asiassa:
Apt 15:10 Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
11 Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät." [Matt. 11:29; Room. 3:24; Gal. 2:16; Ef. 2:8,9].
Niin: armohan se pelasti vnhatkin - miksi siis laittaa uuden liiton lasten harteille sopimatonta iestä?
Nuo uskovaiset vilpittömät fariseukset hyväksyivät yhteisen päätöksen nurisematta.
Tuommoien yksimielisyyden oli Pyhä henki valmis allekirjoittamaan !!!
Apt 15:28 Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
JOTEN
Vilpistely pois ja sitten vaan yhtymään Hengen johdatettavaksi!
"Tuliset hiilet", muuten, ei tarkoita pahaa - ei ne mitään kiivauden hiiliä ole - vaan hyvä lahja - eihän rakkauden Jumala paha ole, että pahaan neuvoisi!
Hiiliä kannettiin arabipäähineen kaltaisessa myssyssä, jotta voitiin tuli sytyttää toisessakin paikassa. Kun toiselle tuollaisen avun lahjoittaa, niin kenties "Jumalan hyvyys vetää parannukseen".
Tässäpä lahjoitan sinulle terveen opin hyviä tulisia hiiliä - ehkä vielä rakastut Jumalaan; mutta kaikella on aikansa.
Jos sinulle on nisitä hiilistä toisin opetettu, niin sinut on eksytetty.- Radio JOB
sunnuntaisin kirjoitti:
klo 17.00. Kuuntele!
TV7 tiistaisin klo 18.00. Katsele!Kristilliset tv-ohjelmat ovat lähes silkkaa viihdettä.
Kaikki hengellinen ohjelma on oljen kevyttä
vettattuan Raamattuopetukseen radio Deissä
arkisin klo 21 ja 6.
ERITYISESTI näinä viikkoina, kun vaikeaa, mutta äärimmäisen tärkeää Jobin kirjaa opetetaan.
Kuuntele Raamattu avoinna edessäsi ja muistiinpanovälineet.
On saatavana myös kirjoina nuo Norvannon "Raamattu kannesta kanteen" -opetukset. Ohjelmia ja viihdettä tulee ja menee, mutta Jobin kirjan raamatullinen selitys muuttaa sydämesi.
juuri siksi sielunvihollinen tulee tyrkyttämään sinulle IHAN KAIKKEA MUUTA "hyvää".
- mitään
eroa - Jumalan kirjoittamien kymmenen käskyn laintaulujen ja Mooseksen kirjoittamien Israelin lain pykälien välillä?
Niitä ei edes säilytetty samalla tavalla.. oletko koskan ajatellut MIKSI näin oli..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671633
- 104941
- 75753
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429
