ParkCom ja Lauttasaaren S-Market / Cafe Picnic

Unohtakaa

ParkCom ja kauppakeskus Lauttasaaren Cafe Picnic / S-Market
Kirjoittanut: ex-asiakas 22.8.2007 klo 10.00

Melkonkadun Cafe Picnic / S-Market on katsonut tarpeelliseksi karsia asiakaskuntaansa ottamalla käyttöön ParkCom:n laskutuspalvelut! VÄLTTÄKÄÄ ASIOIMISTA KYSEISESSÄ KESKUKSESSA!

Piipahdin itse keskuksessa kahvilla ja takaisin palattuani huomasin saaneeni 40e laskun parkkikiekon käyttämättä jättämisestä. Syykin on yksinkertainen, en ollut huomannut keskuksen seinälle olevaan vaatimusta kiekon käyttöstä. Laskun mukaan olen rikkonut mm. oheisia sääntöjä:

1) En ollut tutustunut alueen pysäköintiehtoihin. Tästä ParkCom opastaa säädetyn tieliikennelaissa 28$2.

2) Pysäköimälle olen hyväksynyt "sopimuksemme" ehdot.

Olen ymmärtänyt, että laskun voi jättää maksamatta jos vain kiistää ajaneensa itse ajoneuvoa. Itse en lähde tätä kiistämään, ajoin itse ja pysäköin itse. Mielestäni on kuitenkin äärimmäisen huonoa palvelua kauppakeskukselta hankkia kauppakeskuksen tiloihin asiakkaiden asiointia häiritsevä ulkopuolinen taho. Tästä syystä katson velvollisuudeksi äänestää jaloillani ja hoitaa asiointini muissa keskuksissa.

Jos itse pidät ParkCom käytöntöä huonona asiakaspalveluna niin kehotan myös sinua välttämään lauttasaaren Picniciä

20

3244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BigDenial

ParkCom on erittäin heikoilla vesillä vaikka olisit nähnyt k.o. kyltin. Sanotaan vaikka että et hyväksynyt ehtoja koska pidit niitä itesellesi epäedullisina. Koska sopimuskumppania ei ollut paikalla, ei sopimusta voinut neuvotella uudelleen eikä sitä näinollen syntynyt.

Paras kuitenkin kun sanot että et tiedä tai muista asiasta mitään etkä maksa asiattomia laskuja etkä viitsi edes perehtyä moiseen asiaan joka ei sunulle mitenkään kuulu. Se riittää, sopimusta ei ole koska nimeasi ei ole missään paperissa. Itse laittaisin lapun välittömästi roskikseen.

Jos ParkCom jatkaa ahdistelua, hanki lähestymiskielto :-)

• oikea ex-asiakas

Outo viesti, viestin sisältö on minun kirjoittamani (nimim. ex-asiakas), mutta kaupan nimi on korvattu uudella.

Kirjoitin viestin aloituksena kerjuun "ParkCom ja kauppakeskus Arabia". Viesti on suora kopio sieltä, mutta kaupan nimi on vaihdettu tässä Lauttasaaren S-marketiksi.

Miksi näin on tehty menee yli ymmärrykseni :)

• .........................

Mistähän johtuu että ne jotka saavat lapun tuulilasiin ovat eniten täällä äänessä ja uhkaavat että eivät enää mene sinne ja sinne kauppakeskukseen... Ne taas jotka osaavat liikennesäännöt ovat varmaankin hiljaa mielissään että nyt saa helpommin parkkipaikan kun nämä monen tunnin pysäköijät saadaan häädettyä parkkipaikoilta.

• Sakoton
        ......................... kirjoitti:

Mistähän johtuu että ne jotka saavat lapun tuulilasiin ovat eniten täällä äänessä ja uhkaavat että eivät enää mene sinne ja sinne kauppakeskukseen... Ne taas jotka osaavat liikennesäännöt ovat varmaankin hiljaa mielissään että nyt saa helpommin parkkipaikan kun nämä monen tunnin pysäköijät saadaan häädettyä parkkipaikoilta.

Ei ne kaikki parkkisakon saaneet ole mitään monen tunnin pysäköijiä!

• mummo vaan

:):):)

• ft7g8yp9u

Varsinkin arabia on ollut aina melkein tyhjä. Siis myös ennen noita roistoja.

• dfghjk
        ft7g8yp9u kirjoitti:

Varsinkin arabia on ollut aina melkein tyhjä. Siis myös ennen noita roistoja.

Edelliseen ilmoitan tuon viimeisen sanan olevan mielipiteenvapauteen perustuva ilmaisu noiden firmojen toimintatapojen johdosta. Kai ne kohta yrittävät haastaa meitäkin keinolla millä hyvänsä.

• diku

Olen omalta osaltani pistänyt
      kaikki ne myymälät boikottiin,
      jossa käytetään Parcom:in palveluita.
      Se on huonoa asiakaspalvelua ja sellaista
      ei tarvitse suvaita.

T.S.

• Myyrmäessä

Itse kävin eräässä ruokakaupassa vakituiseen hyvän palvelun takia.
        Lopetin siihen kun kyseinen Parcom:in kyltit tuli lähelläolevaan parkkialueelle ja kuulin miten naapuri oli saanut ekan lapun kiekon käyttämättä jättämisestä.
        Katson ettei kyseinen kauppa tarvi enää minun viikonloppu ostosten rahoja.
        Tajuaisin asian kun se kyseinen pysäköintialue olisi joskus täynnä.
        No kukin kauppias katsoo miten haluaa palvella asiakkaita.

• Kauppias-Lauri
        Myyrmäessä kirjoitti:

Itse kävin eräässä ruokakaupassa vakituiseen hyvän palvelun takia.
        Lopetin siihen kun kyseinen Parcom:in kyltit tuli lähelläolevaan parkkialueelle ja kuulin miten naapuri oli saanut ekan lapun kiekon käyttämättä jättämisestä.
        Katson ettei kyseinen kauppa tarvi enää minun viikonloppu ostosten rahoja.
        Tajuaisin asian kun se kyseinen pysäköintialue olisi joskus täynnä.
        No kukin kauppias katsoo miten haluaa palvella asiakkaita.

Kai olet kuitenkin muistanut käydä mainitsemassa asiasta kauppiaalle, jos ei muuten niin vaikkapa palautelaatikon kautta? Ei se kauppias sitä muuten tajua, kun on niin tyhmä että menee tekemään sakkofirmojenkin kanssa sopimuksen.

• <<<<<<...
        Kauppias-Lauri kirjoitti:

Kai olet kuitenkin muistanut käydä mainitsemassa asiasta kauppiaalle, jos ei muuten niin vaikkapa palautelaatikon kautta? Ei se kauppias sitä muuten tajua, kun on niin tyhmä että menee tekemään sakkofirmojenkin kanssa sopimuksen.

sitten tosi jos ei haluu asiakkaita tai ei oikeesti tarvikkaa ku se on sillai hyvä ei tarvi jonottaa jos vaikka tarvii hakee pari maitoo kaupasta.
        Vai olisko tässä se ??? et saanhan mä sen palkan ilman asiakkaita tyyliin.

• Kiki  

Asun Turun ydinkeskustassa jossa on etenkin ilamiset parkkipaikat aika vähissä, no meidän taloyhtiön pihalla on noin 20 paikkaa asukkaille, ja niistä pitää maksaa 10€/kk

No ennen saattoi työpäivän jälkeen olla omalla paikalla jonnekin asioimaan menneen auto, samoni jollain naapureilla oli kaksikin autoa ties missä seinän vieressä.

Nykyjään on meillä parkcomin valvonta, ja parkkipaikan lunastanut saa lapun joka oikeuttaa pysäköimään omalle numeroidulle paikalle, jos lapun numero ei vastaa paikkaa, tai ei ole lappua, tulee 40€ lasku, ja tästä tiedotetaan selvästi portilla.

Kummasti on vähentynyt seinien ja ovien eteen pysköinti, samoin porvareiden on vietävä se kakkosmersu johonkin muualle.

Mitä tässä siis pitäisi protestoida, muuttaa pois vai?

• penttone

Porvarit tuskit asustelevat käyhälistön taloyhtiöissä.

No oli miten oli. Mikä on viestisi sanoma? Toteat vain satunnaisia asioita kuvitteellisesta pysäköinnistä. Eli? Jos haluat muuttaa pois, niin ole hyvä vain!

• Kaupunki-Lauri

Kaupunkiasumiseen liittyy aina epämukavuustekijöitä, joita joutuu jossain määrin sietämään. Osa epämukavuustekijöistä on sellaisia, joissa haitan aiheuttaja samalla rikkoo myös lakia. Väärinpysäköinti yksityiselle tontille on esimerkki tällaisesta.

Jos vuokratulle autopaikalle on pysäköity väärin, paikalle voisi sakkofirman vaihtoehtona pyytää myös rehellisen, kunnallisen pysäköinninvalvojan. Olette kuitenkin taloyhtiössä päätyneet siihen, että oman käden oikeus eli sakkofirman käyttäminen on parempi vaihtoehto. Toinen vaihtoehtohan tietysti olisi ollut vaikkapa puomin asentaminen ajoväylälle, mutta tämähän olisi tietysti maksanut rahaa.

Sitä rahaakin joutuu joskus käyttämään. Meillä on kotiovessa lukko, joka esimerkiksi estää varsin tehokkaasti satunnaisten kulkijoiden pääsyn istuskelemaan vaikkapa olohuoneemme sohvalle. Niinpä emme ole edes miettineet sitä, että käyttäisimme vaikkapa vartiointiliikkeen palveluita sohvan vapaana pitämiseen. Tottakai se lukko maksoi ostettaessa jonkin verran, mutta elämä on sellaista. Jos asuisi jossain maaseudun perukoilla sadan kilometrin päässä naapurista, niin sen lukonkin olisi ehkä voinut tarpeettomana jättää ostamatta.

• Kiki  
        Kaupunki-Lauri kirjoitti:

Kaupunkiasumiseen liittyy aina epämukavuustekijöitä, joita joutuu jossain määrin sietämään. Osa epämukavuustekijöistä on sellaisia, joissa haitan aiheuttaja samalla rikkoo myös lakia. Väärinpysäköinti yksityiselle tontille on esimerkki tällaisesta.

Jos vuokratulle autopaikalle on pysäköity väärin, paikalle voisi sakkofirman vaihtoehtona pyytää myös rehellisen, kunnallisen pysäköinninvalvojan. Olette kuitenkin taloyhtiössä päätyneet siihen, että oman käden oikeus eli sakkofirman käyttäminen on parempi vaihtoehto. Toinen vaihtoehtohan tietysti olisi ollut vaikkapa puomin asentaminen ajoväylälle, mutta tämähän olisi tietysti maksanut rahaa.

Sitä rahaakin joutuu joskus käyttämään. Meillä on kotiovessa lukko, joka esimerkiksi estää varsin tehokkaasti satunnaisten kulkijoiden pääsyn istuskelemaan vaikkapa olohuoneemme sohvalle. Niinpä emme ole edes miettineet sitä, että käyttäisimme vaikkapa vartiointiliikkeen palveluita sohvan vapaana pitämiseen. Tottakai se lukko maksoi ostettaessa jonkin verran, mutta elämä on sellaista. Jos asuisi jossain maaseudun perukoilla sadan kilometrin päässä naapurista, niin sen lukonkin olisi ehkä voinut tarpeettomana jättää ostamatta.

Olisi ollut puomista, esim. muutama naapuri olisi avannut kaukosäätimellä sen puomin myös heidän muille autoilleen/moottoripyörilleen ja vieraiden autoille jne ja pysäköinyt ne mihin satttuu.

Ennen oli portilla kyltti "kielletty säännön ja momentin mukaan" ketä tommonen muka pelottelee? ei ketään!

Nyt kun on se pelote että tulee lasku jos jättää auton sinne, niin ei sitä jätetä sinne, eikä tuoda kuin se yksi auto parkkiin, ja vieraat saa jättää esim kadulle.

Eikä se firma sakkoja anna ollenkaan, he antaan vain laskun sopimusrikkomuksesta, ja tosiaan, semmonen hyvännäkönen jätkä käy pihallamme noin kolme kertaa päivässä, kattomassa että se lupalappu löytyy, ja että se vastaa paikan numeroa, ja jos ei vastaa, ottaa hän kolme digikuvaa autosta, ja kirjoittaa laskun.

• Kiki  
        penttone kirjoitti:

Porvarit tuskit asustelevat käyhälistön taloyhtiöissä.

No oli miten oli. Mikä on viestisi sanoma? Toteat vain satunnaisia asioita kuvitteellisesta pysäköinnistä. Eli? Jos haluat muuttaa pois, niin ole hyvä vain!

Keskustan kämpät ei välttämättä ole 40m2 koirankoppeja, vaan vaikkapa 200m2 asuntoja, josita ei kuulu naapureiden äänet.

Ja kaikki (edes porvarit) eivät halua asua missään maaseudulla omakotitalossa

• Helsinki-Lauri
        Kiki   kirjoitti:

Olisi ollut puomista, esim. muutama naapuri olisi avannut kaukosäätimellä sen puomin myös heidän muille autoilleen/moottoripyörilleen ja vieraiden autoille jne ja pysäköinyt ne mihin satttuu.

Ennen oli portilla kyltti "kielletty säännön ja momentin mukaan" ketä tommonen muka pelottelee? ei ketään!

Nyt kun on se pelote että tulee lasku jos jättää auton sinne, niin ei sitä jätetä sinne, eikä tuoda kuin se yksi auto parkkiin, ja vieraat saa jättää esim kadulle.

Eikä se firma sakkoja anna ollenkaan, he antaan vain laskun sopimusrikkomuksesta, ja tosiaan, semmonen hyvännäkönen jätkä käy pihallamme noin kolme kertaa päivässä, kattomassa että se lupalappu löytyy, ja että se vastaa paikan numeroa, ja jos ei vastaa, ottaa hän kolme digikuvaa autosta, ja kirjoittaa laskun.

Kaukosäätimen saa luonnollisesti vain silloin, jos on vuokrannut paikan. Vuokrasopimuksen kirjallisiin ehtoihin voidaan aivan hyvin liittää sopimussakko ehtojen noudattamisesta, jolloin toisen paikalle perusteettomasti pysäköinyt henkilö voitaisiin velvoittaa suorittamaan sopimussakkona parkkipaikan oikealle omistajalle tämän maksamat pysäköintivirhemaksut sen vuoksi, ettei oma paikka ollut käytettävissä.

Sakkofirman käyttäminen on oman käden oikeutta. Minuakin huvittaisi esimerkiksi vetäistä turpaan sellaisia koiranulkoiluttajia, jotka jättävät koiransa jätökset lasten leikkipaikan viereen, mutta tämä olisi ihan yhtä lailla oman käden oikeutta.

No, onnea valitsemallanne tiellä. Minä puolestani en suostu koskaan ostamaan asuntoa sellaisesta taloyhtiöstä, jonka asukkaat ovat niin tyhmiä, että pitävät sakkofirman käyttöä hyväksyttävänä. Kun riittävän moni tekisi näinkin, niin eiköhän sakkofirmojen hyöty tai haitta tulisi realisoiduksi asuntojen hinnassa.

• ostoksista
        Kiki   kirjoitti:

Tämä lasku onkin hyvä.
        Hienoa positiivista ajattelua se olikin vain lasku ostoksista.
        Eli kävin Myyrmäessä K-kaupassa ja ostin viikon ruuat nelihenkiselle perheelle ja sain tyhjällä parkkipaikalla laskun siitä kun kävin ostamassa ruokaa perheelle.
        No vikahan oli mun kun ensiksi menin väärään kauppaan vaimon kertoman mukaan se viereinen kauppa oli se missä olisi pitäny olla.
        Toinen virhe oli se että en muistanut sitä pysäköinti kiekkoa.
        Tosin nyt voin itse vähän perustella asiaa kun sivulla tai oikeastaan jokapuolella oli tyhjiä parkkipaikkoja.
        Joten kiitos sulle kun ajattelet bpositiivisesti.

• hermo meni
        ostoksista kirjoitti:

Tämä lasku onkin hyvä.
        Hienoa positiivista ajattelua se olikin vain lasku ostoksista.
        Eli kävin Myyrmäessä K-kaupassa ja ostin viikon ruuat nelihenkiselle perheelle ja sain tyhjällä parkkipaikalla laskun siitä kun kävin ostamassa ruokaa perheelle.
        No vikahan oli mun kun ensiksi menin väärään kauppaan vaimon kertoman mukaan se viereinen kauppa oli se missä olisi pitäny olla.
        Toinen virhe oli se että en muistanut sitä pysäköinti kiekkoa.
        Tosin nyt voin itse vähän perustella asiaa kun sivulla tai oikeastaan jokapuolella oli tyhjiä parkkipaikkoja.
        Joten kiitos sulle kun ajattelet bpositiivisesti.

alusta asti asiakkaana, en oo koskaan autoa jättäny yli tunniksi eikä tullu mieleenkään että alkaisivat sakottamaan.
        Aivan täysi idiootti kauppakeskuksen päättäjä joka on parkcom kuvion keksiny, jos haluaa parkkitilaa niin todellakin saa sitä!

• ASPERGER PHILIP
        hermo meni kirjoitti:

alusta asti asiakkaana, en oo koskaan autoa jättäny yli tunniksi eikä tullu mieleenkään että alkaisivat sakottamaan.
        Aivan täysi idiootti kauppakeskuksen päättäjä joka on parkcom kuvion keksiny, jos haluaa parkkitilaa niin todellakin saa sitä!

HUUDON VOIMAKKUUDEN MAHDOLLISTI SE ETTÄ SAMALLA KUN MAINOSTA TEHTIIN NIIN
        NAINEN NIMELTÄ EILA K. KONTULASTA IMI MIEHEN PENISTÄ ESINAHAN ALTA.
        HIRVEÄ HAJU! JA KAIKKI IKKUNAT JA OVET SELÄLLEEN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2198
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe