kierukan laitto

tytteli1982

hei. olisin menossa kierukan laittoon, runsaiden kuukautisten takia. minulle laitetaan kierukka nukutuksessa sillä en ole koskaan synnyttänyt. kauanko kyseinen sektio kestää, kun itse mietin että kuinka paljon aikaisemmin siellä pitää olla ennen toimeenpitoon tekoa itse toimenpide, nukutusaineen vaikutusaika, ja laitetaanko suoraan heräämöstä kotiin, pelkään vain että jos laitetaan ja tunnen itseni huonovointiseksi.

onko kellään kokemuksia kyseisestä jutusta.

kiitoksia kaikille jo etukäteen.

10

2570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhake

      todella nukutetaan kyseistä toimenpidettä varten niin saat/olet saanut kyllä tarpeelliset ohjeet sairaalasta.Ketään ei myöskään laiteta suoraan heräämöstä kotiin ja hakija pitää nukutetulla olla mukana ja joku "valvoja" seuraavan yön yli.
      Kierukan laitolla ei ole mitään tekemistä sektion kanssa...Kierukkaa tuskin edes nukutuksessa laitetaan,en minäkään alateitse synnyttänyt vaan sektiolla(=keisarinleikkaus,tosin minulla hätäsellainen) ja silti kierukka laitettiin ihan tavallisessa tk:ssa,se on ihan simppelitoimenpide eikä juurikaan tunnu.

      • tytteli1982

        kiitoksia vastauksesta, mutta minulle sanottin että nukutuksessa laitetaan leikkaussalissa koska muuallakaan ei ole mahdollista, odotan vain innolla tuota päivää että millainen siitä tulee, olisin toivonut ja toivon että jäisin sinne yön yli tarkkailtavaksi


    • tyttönen-84

      Kierukka nukutuksessa? Miksi ihmeessä? Itselleni laitettiin kierukka juuri runsaitten kuukautisten hoitoon, enkä minäkään ikinä ole synnyttänyt. Gynegologi laittoi sen paikallee, itse operaatio täysin hereillä ja sielun voimissa gynegologin pöydällä kesti noin puolitoista minuuttia. Pieni nipsahdus tuntui mutta ei siinä muuten ollut mitään pahaa. Sitä nipsahdustakin lähinnä vähän pelästyin ja sen jälkeen nauroin omaa herkkänahkaisuuttani - en todellakaan ymmärrä miksi operaatio pitäisi suorittaa nukutuksessa?

    • Alias

      Kierukka nukutuksessa siksi, että kivut ovat liian kovat ja gyne ei muuten sitä saa laitettua. Ainoa hoitovaihtoehto, ja jos tämä ei onnistu niin sitten on kohdunpoisto! Joskus vaan ei mene niin kuin strömsössä! Toki olisin ihan ilman mitään, kun en vaan pysty kivuiltani olemaan!

      • fgnjjj

        Sinulle laitetaan todennäköisesti hormonikierukka? Kierukkahan yleensä nimenomaan lisää vuotoja, joten mikään vuotojen hoitomuoto normaali kierukka ei ole. Nukutuksessa laittavat varmaankin yksityislääkärit, mutta jos kunnallisella puolella nukutuksessa saat kierukan, niin jotakin muutakin erikoista sinulla on kuin vain synnyttämättömyys. Ei kohtua hevillä poisteta nuorelta ihmiseltä. Toki syitä voi olla monenmoisia, joita et halua tässä kertoa. Antavat varmaan lievän humauksen joka kestää vain hetken, että saavat kierukan laitettua. Pääset muutaman tunnin kuluttua kotiin ja olet ihan ok nukutuksesta. Kannattaa aina kysyä tarkkaan mitä tehdään niin ei tarvitse pelossa täristä etukäteen. Pieni toimenpide älä panikoi, kyllä kaikki hyvin menee.


      • kevytnukutus?
        fgnjjj kirjoitti:

        Sinulle laitetaan todennäköisesti hormonikierukka? Kierukkahan yleensä nimenomaan lisää vuotoja, joten mikään vuotojen hoitomuoto normaali kierukka ei ole. Nukutuksessa laittavat varmaankin yksityislääkärit, mutta jos kunnallisella puolella nukutuksessa saat kierukan, niin jotakin muutakin erikoista sinulla on kuin vain synnyttämättömyys. Ei kohtua hevillä poisteta nuorelta ihmiseltä. Toki syitä voi olla monenmoisia, joita et halua tässä kertoa. Antavat varmaan lievän humauksen joka kestää vain hetken, että saavat kierukan laitettua. Pääset muutaman tunnin kuluttua kotiin ja olet ihan ok nukutuksesta. Kannattaa aina kysyä tarkkaan mitä tehdään niin ei tarvitse pelossa täristä etukäteen. Pieni toimenpide älä panikoi, kyllä kaikki hyvin menee.

        Kuparikierukka lisää monella vuotoa,hormoonikierukka taas on eri asia ja sitä todellakin käytetään runsaiden vuotojen hillitsemiseen.


      • häh ja mitäh??

        Siis eikö sitä kierukaa vielä viiden vuoden päästäkään ole laitetettu, näin kauanko olet jaksanut kärsiä?


    • Moniongelma

      Menossa kanssa operaatioon nukutuksessa koska ei saada laitettua rakenteen ja kipujen takia normaalisti. Käsittääkseni aika kevyt uni kuitenkin odotettavissa. Käsittääkseni pari tuntia operaatiosta pääsee saattajan kanssa kotiin. Näitä kuulemma tehdään julkisella yleensä vammaisille ja yksityisellä pelko- ja kipupotilaille. Itse kuuluun kaikkiin kolmeen kategoriaan.

    • Anonyymi

      Minulle laitetaan kierukka nukutuksessa 11.10.2019 koska kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Ja voimakas pelko. Laitetaan keskussairaalassa ihan julkisella puolella. Olen 29-vuotias ja minulla on kehitysvamma minkä vuoksi nukutetaan.

    • Anonyymi

      Kierukan laitto ja kohdun kaavinta sekä näytteiden otto ja gynekologinen tutkinus meni hyvin nukutuksessa ,mutta olin Zinacef antibiootille allerginen olevan penisilliinin vuoksi. Ja pahoinvointia tuli nukutuksen jälkeen. Kohdun kaavinnassa ei näkynyt kiinnikkeitä. Ei löytynyt mitään syytä miksi minulla on kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Kanyylin laitto meni emlan ja esilääkkeen avulla kivuttomasti. Mirena kierukka on auttanut niukentamaan vuotoa ja kipuja on nyt vähemmän. Ja minulla oli pinkki kanyyli kädessä. Leikkaussalin henkilökunta oli ystävällistä. Ja anestesiologi ja anestesiahoitaja osasivat harhauttaa minua kanyylin laitossa. En huomannut koko kanyylia kun se laitettiin. Mun gynekologikin ja sairaanhoitajakin oli ystävällisiä. Oli miellyttävää nukahtaa leikkaussalissa kun sain lämpimän peiton. Ja nukutuskaasu ei haissut pahalle. Se tuoksui miellyttävälle. Ei voi olla kuin tyytyväinen. Kierukan poistossa pyydän sedaatiota joskus 5 tai 7 vuoden päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe