Veikkaus-kortti utelee liikaa

rahat käteisenä pelipisteistä

Veikkas siirtää voiton maksut tapahtuvaksi veikkaus-kortin kautta syksyn aikana. Jos haluat rahat omalle taikka veikkauksen pelitilille, kortti on oltava. Ei tuossa mitään, mutta miksi kortin saadakseen on Veikkaukselle kerrottava kaikki itsestään? Henkilötunnusta myöden?

Veikkaus perustelee sotu-tunnuksen kysymistä, sillä että näin varmistetaan pelaajan olevan Suomen kansalainen ja 18 vuotta täyttänyt. Käykö siis Veikkauskortti virallisesta henkilöllisyystodistuksesta?

Miksei veikkaukselle kelpaa oikeat viralliset todistukset pelaajan pelikelpoisuuden todistamikseksi?

Mihin näitä tietoja oikeasti käytetään?

Minä siirryn pelaanmaan niin, että käyn tarkistuttamassa voittoni Veikkauksen peli-pisteissä ja haluan voittoni käteisnostona.

8

2935

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elmeri

Rahapelaaminenhan voi olla myös rahan pesua. On käteistä rahaa joka tulisi muuttaa viralliseksi rahaksi pankkitilille. Jollain on 1 000 000 euroa ja kun sen "oikein" pelaa, osan siitä saa laillisesti pankkitilleen. Tosin tappiota tulee tuolle miljoonalle, mutta raha on sen jälkeen virallista rahaa joka on tullut veikkauksen avulla.

Tosin, Veikkaus tarkkailee koko ajan tätä rahan pesumahdollisuutta, että pelaako joku isolla rahalla varman päälle saadanseen sijoitukselleen n. 0.7 kertaisen voiton.

KOhta on niin, että kun kaikki raha liikkuu muovirahana ja käteinen on poistunut, niin työtönkään ei voi ansaita veikkausvoittoja sosiaalitoimen tietämättä.

• Itsekin haluaisin, mutta..

> Veikkaus perustelee sotu-tunnuksen kysymistä, sillä että näin varmistetaan pelaajan olevan Suomen kansalainen ja 18 vuotta täyttänyt.

Ei, vaan näin varmistetaan että pelaaja on henkilö jolla on VAKINAINEN ASUINPAIKKA SUOMESSA. Siis myös muiden maiden kuin Suomen kansalaiset voivat totta kai saada tuollaisen kortin.

Juuri tänä kesänä kolmisen viikkoa sitten törmäsin ikäväkseni ekaa kertaa tähän Veikkaus-korttiin, josta en ollut aiemmin kuullut. Olen asunut jo yli 10 vuotta ulkomailla, mutta edelleen tykkään pelata lottoa myös Suomessa. Joitakin vuosia sitten homma hoitui kätevästi netin kautta, kunnes alkoivat todella noudattaa sitä sääntöä että pitää asua Suomessa, ja pistivät pelitilini kiinni. Uuden tilin avaaminen ei onnistu, koska pitää antaa henkilötunnus, ja tarkistavat välittömästi tilanteen ja näkevät että en asu Suomessa.

Olen siis lottoillut kesä- ja joululomilla, 10 viikon kestoloton kerrallaan, ja koska en ikinä muista mitään kuponkeja tarkistella, olen käyttänyt sitä erillistä pikku kuponkia jolla voi ilmoittaa tilinumeron. Vaan nytpä ei maaseutupaikan R-kioskilla enää niitä kuponkeja ollutkaan, ja myyjä antoi minulle Veikkaus-kortin hakukaavakkeen. Sitä korttia en tietystikään voi saada. Myyjä suostui ottamaan tilinumeroni suoraan minun kertomanani ja näppäilemään sen koneeseen, mutta tiedä sitten miten kauan tuokaan systeemi toimii.

> Miksei veikkauselle kelpaa oikeat viralliset todistukset pelaajan pelikelpoisuuden todistamikseksi?

Siksi että ihmisellä voi olla "oikea virallinen henkilöllisyystodistus" kuten passi, suomalainen ajokortti, tai suomalainen henkilökortti, vaikka ei olisi asunut Suomessa kymmeniin vuosiin. Pelkällä nimellä ei ihmisiä voi yksilöidä tarpeeksi, koska voi olla useita saman nimisiä. Siksi Veikkauksen on saatava myös henkilötunnus, jotta henkilön oikea kotipaikka voidaan väestörekisteristä tarkistaa.

Kokonaan toinen asia on sitten se, miksi Veikkaukselle on niin tärkeä estää ulkomailla asuvan Suomen kansalaisen osallistuminen lottoon. Henkilökohtaisesti pidän heidän politiikkaansa aivan järjettömänä, mutta kai heilläkin joku mielestään hyvä syy on.

• Rawknrole

Veikkaus pystyy näin vaikeuttamaan ulkolaisten ammattilaisten vedonlyöntiä, ei paljon kiinnosta tulla fyysisesti ulkomailta suomeen jättämään lappuja kioskille ja jonottamaan voittoja käteisellä. Kyllähän Veikkaus uusia asiakkaita haluaisi ja mahdollisimman paljon, nämä ammattilaiset vaan tuppaavat olemaan voittavia ammattilaisia.

• pelaajia
        Rawknrole kirjoitti:

Veikkaus pystyy näin vaikeuttamaan ulkolaisten ammattilaisten vedonlyöntiä, ei paljon kiinnosta tulla fyysisesti ulkomailta suomeen jättämään lappuja kioskille ja jonottamaan voittoja käteisellä. Kyllähän Veikkaus uusia asiakkaita haluaisi ja mahdollisimman paljon, nämä ammattilaiset vaan tuppaavat olemaan voittavia ammattilaisia.

voi olla että tavallisen kansalaisen on vaikea ajatella että nämä erilaiset hämärä pelaajat kuten rahanpesijät olisivat jotenkin haitta heidän pelaamiselleen, tämänkaltainen asia kuin että raha maksetaan vain tilille tuntuu lähinnä nipottamiselta, se on ihan ymmärrettävää. Tälläinen tavallinen peluri joka saa ehkä kerran kolmessa vuodessa 24.50 tai 5.30 ei tietenkään ymmärrä miksei sitä voi saada suoraan käteisenä.

• Oletko käsittänyt väärin?
        pelaajia kirjoitti:

voi olla että tavallisen kansalaisen on vaikea ajatella että nämä erilaiset hämärä pelaajat kuten rahanpesijät olisivat jotenkin haitta heidän pelaamiselleen, tämänkaltainen asia kuin että raha maksetaan vain tilille tuntuu lähinnä nipottamiselta, se on ihan ymmärrettävää. Tälläinen tavallinen peluri joka saa ehkä kerran kolmessa vuodessa 24.50 tai 5.30 ei tietenkään ymmärrä miksei sitä voi saada suoraan käteisenä.

Mistä olet ymmärtänyt että voittoja ei tulevaisuudessa voisi saada myös käteisenä halutessaan? Eihän tuollaisesta ole ollut tämän Veikkaus-kortin yhteydessä yhtään mitään puhetta!

• kysy, jos epäselvää

"Yhteystiedot
      Miten voimme palvella?
      Asiakaspalvelu (maksuton)
      päivittäin klo 8.00-22.00
      puh. 08001 7284
      [email protected]
      Anna palautetta"

Miksi et voi soittaa ilmaiseen numeroon ja kysyä sieltä???

• paljon rahaa kassassa

Pienet veikkauspisteet varmasti tykkäävät kovasti, jos ihmiset alkavat nostamaan voittonsa käteisenä. Rahaa pitää olla kassassa ja se taas saattaa alkaa kiinnostamaan tiettyjä ryhmiä..

Silti, pakko kai tuohon on mennä, että lippunsa tarkastuttaa veikkauspisteessä ja nostaa rahat käteisenä. En ymmärrä enkä hyväksy, veikkauksen rekisteriä veikkaajista. Onkohan ihan riittävästi perusteita pitää moista rekisteriä?

• Veikkausvoittaja !

Mä huomasin kirjoituksesi tänään, kun linkitin veikkauksen sivuille. Sä kirjoitit reilut 3 vuotta sitten: "Minä siirryn pelaanmaan niin, että käyn tarkistuttamassa voittoni Veikkauksen peli-pisteissä ja haluan voittoni käteisnostona".

Mä luulen, ettei yli 20.000 euron voittoja makseta kuin 3 viikon karenssiajan jälkeen ja sen tilille, joka voittokuponkinsa esittää. Jos viet pankkiin tilillesi yli 10.000 euroa on sun täytettävä plakaati, josta käy ilmi, mistä sä olet rahasi saanut. Maksajan nimi ja Y-tunnus tai hetu, tili jolta on maksettu, maksun syy ja vastaanottajan henkilöllisyyden selvitys.

On kokemusta. Mä sain kaupan välittäjänä myydystä kiinteistöstä kauppahinnan mun tililleni, noin 250.000. Kun yritin siirtää sen edelleen edustamani myyjän tilille, alkoivat vaikeudet. Raha ei liikkunut tililtä tilille ennen kuin sain todistettua, mistä saamani rahat olin saanut. Samoin kai kävisi veikkausvoiton suhteen, jos se maksettaisiin käteisenä (yli 20.000 euroa).

Luopuisikohan kukaan voitosta, joka on yli 20.000 euroa vain siksi, ettei Veikkaus ennen tilisiirtoa saisi tietää, kenelle maksetaan summa, josta arpajaisvero on jo maksettu?

Toivottavasti on onni suosinut sua kirjoituksesi jälkeen josta on kulunut nyt yli 3 v ja 3 kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13