Miksi ihmiset ruunauttavat poninsa tai hevosensa yleensä, paitsi jos hevonen on aivan liian villi!
Tunnen yhden ponin joka oli todella rauhallinen ori, mutta sen omistaja ruunautti sen. Ruunaamisen jälkeen hevonen ei ole oma itsensä. En kuitenkaan sano sitä etteikö ruunat olisi ihnia ja mukavia, mutta miksi juuri tämä poni!? Kiinnyin poniin viikon aikana ja aloin rakastaa sitä. Päivät pitkät laahustin serkkuni kanssa tallilla ja hoitelimme kysesistä ponia. Talvella serkkuni ilmoittaa että poni myydään jonnekkin hesan lähelle. Nyt myymisestä on menny yli vuosi ja poni ruunattiin tässä lähi aikaoina.
Poni oli niin ihan ja rakastin sitä yli kaiken ja rakasten vieläkin. Mutta tiedän sen, että kun näen sen seuraavan kerran niin se on aivan erilainen ja en enää tykkääkkään siitä.
Sanokaa mulle miksi juuri mun lempi poni!!
Miksi??
Nimetön
3
498
Vastaukset
- Papillonia
Poni tai hevonen ruunataan jotta vahinkoja ei pääse syntymään ja näinollen eläimen on helpompi olla myös ilman luonnollisia kiusauksiaan - ilman tarvetta astua tammoja tai haistaa kiimaisia tammoja ympärillään.
Tottakai eläin muuttuu, mutta sekin on kovin yksilöllistä. Kaikki eivät välttämättä muutu juuri nimeksikään.
Ehkäpä ponin uudet omistajat katsoivat ruunaamisen sille parhaaksi. Ole onnellinen, ettei poni ole sairas tai huonossa kunnossa; sehän elää vieläkin. - Kröhöm
Olen samaa mieltä Papillonian kanssa.
- hjdhgjhjhgj
samaa mieltä papillonian kans
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2323047Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b2202698Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1221343Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1411278- 721166
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait3051165Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin101164Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3721111Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831075Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a211045