SAPATTIKÄSKY ON SE HELPOIN KÄSKY TÄYTTÄÄ
Pelkällä kalenteriin vilkaisulla pääsee alkuun, eikä sisällöllä väliä tunnu olevan. Pyynnöistäni huolimatta ei kukaan ole foorumilla kertonut, mitä ellenistinen sapattipäivä sisältää. Ja mikä on sapattina kiellettyä. Mitä tulee MUISTELLA!
Tietenkin sielunvihollinen valitsi helpoimman käskyn, kun uskottelee, että käsky pyhittää.
Kun se lisäksi opettaa, ettei sitä helvettiä edes ole, sitä jota se niin raivoisasti pelkää jo,
Ilm 12:12.
Ne, joiden elämä on yhtä helvettiä, ne voisivat saatanalle olla helppo saalis, jos ei olisi kristittyjä varoittamassa. Varoittamassa siitä, ettei kukaan pääse niin helpolla, että vain päivänsä päättää.
Mutta niin on, että kuoleman jälkeen se tuomio tulee, teoista vastaaminen - itse asiassa tekemättä jättämisistä. Ei kuolema ole tuomio, vaan siitä se vasta alkaa.
JUMALANPALVELUS - onko se sitä, että palvelemme Jumalaa? Eikö sittenkin sitä, että Jla palvelee meitä? Eikö jo Raamattukin sano, että oikea jumalanpalvelus meidän puoleltamme on ... rakkauden tekoja lähimmäisillemme ja tehden se kuin rakkaalle Herrallemme! Jeesus sanoo, että Hän EI tullut palveltavaksi - vaan palvelemaan!
Voimmeko lepopäivän viettämisellä antaa jotakin Jumalalle? Eiköhän ennemmin Jla anna meille, kun hiljennymme!
Eiköhän ennemminkin Jla lahjoita itsensä meille myös lepopäivänä! Kun jo ristilläkin antoi ihan kaikkensa.
SINETTI ENSIMMÄISESSÄ VAIKO VASTA KOLMANNESSA KÄSKYSSÄ
Onko se "Jumalan lain sinetti", mistä EGW:n "Suuri Taistelu" puhuu sivulla 448, onko se 4. ksäkyyn "sidottu" ja pelastaako se todella? Onko siinä todella tämä todistus: "Herra tuntee omansa"? Ellei ole, niin sinut joka niin uskot, on eksytetty ja olet ulkopuolella Kristuksen!
"Suuri Taistelu" opettaa, että se NELJÄS käsky on sapattikäsky. Kunpa "Suuri Taistelu" korottaisikin sapattikäskyn sijasta sitä, mitä kristityt pitävät neljäntenä!
"Kunnioita isääsi ja äitiä" on näet - kuten Ef 6:2-3 todistaa - ensimmäinen käsky, johon liittyy myös lupaus. Ei, ei mitään "sinetti"-höpötystä, mutta toki tässä elämässä ihan tavoittelemisen arvoista: "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
Jos sinulle on todella tärkeää pelastuminen ja jos todella uskot sapatin sinetöivän sinut iankaikkiseen elämään, niin katsopa, mitä Raamattu sanoo sapatista:
5.Moos.5:6
'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
5.Moos.5:15
Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
Niin siis päätämme me, jotka tämän luemme - että sapatin eli lepopäivän pitäminen tarkoittaa sitä, että siunaat Israelia ja kiität sen vapautumisesta Egyptin pakkotyöstä.
Näin tehden et ole kaukana siitä, että Jla laittaa sinuun iankaikkisen elämän sinettinsä, 2.Tim.2:19, Ef.1:13. Et ole kaukana Jlan rakkauden valtakunnasta.
Israelia siunatessasi osoitat uskollisuutta Israelin Jumalalle ja niin et ole kaukana osallisuudesta 1000-vuotisen rauhan valtakuntaan, tavalla tai toisella.
Sak 14:16
Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
Mutta luonnostaan sinä siunaat Israelia, jos tottelet ensimmäistä käskyä ja toista - sitä Jeesuksen antamaa uutta, ensimmäisen veroista. Niin yksinkertainen on taivastie.
Matt 22:36-40
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Kuitenkin toivon varassa, Room 8:20
Sapattikäsky maailman helpoin!
3
125
Vastaukset
- Vaikuttaa==#
Olevansa kirjoitustensa perusteella Saatanistinen, sillä eihän itsensä Jeesuksen ja Jumalan antamaa pyhää voi pilkata muuta, kuin saatanallinen luonne. Sanoohan jo Raamattukin, että kunnia kuuluu Jumalalle. ei Saatanalle. Jostain syystä ihmeellisestä selittömöttömästä syystä Antti vihaa Jeesuksen itsensä pyhittämää ja antamaa Sapattia. Hän nostaa itsensä Saatanan asetuksen aivan korkeuksiin. Antin kirjoituksista pääsee selville, että Jeesus on vain Saatanan apupoika. Ei voisi millään uskoa, sitä, että uskovaisena itseään pitävä halventaa Jeesuksen omat opetukset aivan romukoppa asteelle. Näin ollen olen saanut Antti kantolasta vain Jumalan iroonisen pilkkaajan kuvan. Kysymys Kantolalle? Ymärtämyyttäsikö pilkkaat Jeesusta vai täydellä ymmärryksellä?
Vastausta hakeva ?????- kumma juttu
Enhän tunne muuta kirkkokuntaa, joka enemmän pilkkaisi totuutta kuin adventismi. Olet irti meistä eikä sinulla ole mitään yhteistä kristinuskon kanssa. Pidä vain harhat itselläasi.
Toisin kuin sinä väittäisit - en saata tunnistaa itseäni noiden nimeämiesi syytösten kohteeksi.
Mutta kuuntelepa radio Deistä arkisin klo 21 ja 6 opetusta Jobin kirjasta. Kuule ja usko - niin pelastus on sinua lähempänä kuin luuletkaan!
Jobin kirjasta näet, riippuuko pelastus omasta itsestäsi ja sapatin viettämisestäsi - vaiko Herran puheesta.
Job 19:21-29
21 Säälikää minua, säälikää, te, jotka olette ystäviäni! Jumalan käsi on koskenut minuun.
22 Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa? Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet?
23 Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
24 uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!
25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan, [19:26,27: 1. Kor. 13:12]
27 saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.
28 Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."
29 Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85872
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52811- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253667Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,9646Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk57629- 53594