Uuden tilitoimistomme kanssa on ongelma: miten hankkisimme lisää asiakkaita kun kaikki asiakkaat ovat periaatteessa jonkin kilpailijan asiakkaita!
Tähän liittyen satuin kuulemaan erään kahvipöytäkeskustelun jonka mukaan tilitoimistojen vaihtaminen on tutkimustenkin valossa erittäin harvinaista. Haluaisin hieman penkoa asiaa ja kysyä paria asiaa gallup henkeen pienyrittäjiltä.
1) Oletko vaihtanut tilitoimistoa vai oletko ollut alusta saakka saman tilitoimiston asiakas?
2) Millä seuraavista perusteista vaihtaisit tilitoimistoa:
a) merkittävä hinnan alennus n. 50 % esim 400 -> 200 euroon
b) hinnan alennus n. 30 % esim 300 -> 200 euroon
c) nopeampi palvelu / miltä osin
d) helpompi palvelu / miltä osin
e) laadukkaampi palvelu / miltä osin
Tilitoimiston vaihtaminen
13
3263
Vastaukset
- näin..
Omalla kohdallani kirjanpitotoimiston vaihto on käsillä johtuen siitä, että olen tyytymätön saamaani palveluun, kirjanpidon myöhästyilemiseen ja yhteydenottovaikeuksiin kirjanpitäjäni kanssa.
- että näin on
Kehittääkseni palveluamme haluaisin hieman haastatella sinua;
Millaista yhteydenpitoa tilitoimistolta kaipaat lisää - tarkoitatko neuvoja taloudellisissa päätöksissä, veroissa, etc vai jotain muuta?
Olet siis ilmeisesti halukas jopa maksamaan enemmän, jos kirjanpitosi toteutuisi ajan tasolla?
Entä tarvitsetko/arvostatko lisäpalveluita kuten täsmällisempää raportointia? - Vastaaja....
että näin on kirjoitti:
Kehittääkseni palveluamme haluaisin hieman haastatella sinua;
Millaista yhteydenpitoa tilitoimistolta kaipaat lisää - tarkoitatko neuvoja taloudellisissa päätöksissä, veroissa, etc vai jotain muuta?
Olet siis ilmeisesti halukas jopa maksamaan enemmän, jos kirjanpitosi toteutuisi ajan tasolla?
Entä tarvitsetko/arvostatko lisäpalveluita kuten täsmällisempää raportointia?Odottaisin, että kuukausittaiset taseet/tulolaskelmat olisivat tiedossani aina ajallaan, ilman erillisiä muistutuksia.
Että maksettava alv olisi tiedossa eräpäivään mennessä eikä aina myöhässä. Että kaikkea tietoa ei tarvitse aina onkimalla onkia, vaan että hänen kirjanpidollinen tietämyksensä ja kokemuksensa olisivat paremmin käytettävissäni, kun olen neuvon tarpeessa.
Veloitus on pieni, joten siitä kai tämä lepsuilu johtuu. - parilla kysymyksellä ;)
Vastaaja.... kirjoitti:
Odottaisin, että kuukausittaiset taseet/tulolaskelmat olisivat tiedossani aina ajallaan, ilman erillisiä muistutuksia.
Että maksettava alv olisi tiedossa eräpäivään mennessä eikä aina myöhässä. Että kaikkea tietoa ei tarvitse aina onkimalla onkia, vaan että hänen kirjanpidollinen tietämyksensä ja kokemuksensa olisivat paremmin käytettävissäni, kun olen neuvon tarpeessa.
Veloitus on pieni, joten siitä kai tämä lepsuilu johtuu."Että kuukausittaiset taseet/tulolaskelmat olisivat tiedossani aina ajallaan, ilman erillisiä muistutuksia."
Meillä tämä on näin, eli saat tuloksen ja taseen kerran kuukaudessa ilman erikseen pyytämättä. Käytämme Netvisor nimistä ohjelmistoa.
"Että maksettava alv olisi tiedossa eräpäivään mennessä eikä aina myöhässä."
On taatusti. Haluaisitko että myös maksaisimme alvisi tililtänne puolestasi?
"Että kaikkea tietoa ei tarvitse aina onkimalla onkia, vaan että hänen kirjanpidollinen tietämyksensä ja kokemuksensa olisivat paremmin käytettävissäni, kun olen neuvon tarpeessa."
Voisitko hieman avata tätä puolta kun tämä kiinnostaa eniten. Millainen olis esimerkki neuvosta jota tarvitset?
"Veloitus on pieni, joten siitä kai tämä lepsuilu johtuu."
Paljonko nykyinen veloitus on? Meidän tapauksessa veloitus on kohtuullinen, jopa edullinen, mutta ei se kyllä ole osoitus siitä että lepsuiltaisiin. Se kertoo kuinka tehokkailla työvälineillä toimitaan.
Voin antaa noin hinnan, jos kerrot;
- mitä yrityksenne tekee
- montako työntekijää sillä on
- montako tositetta per kuukausi - vaan palvelu
parilla kysymyksellä ;) kirjoitti:
"Että kuukausittaiset taseet/tulolaskelmat olisivat tiedossani aina ajallaan, ilman erillisiä muistutuksia."
Meillä tämä on näin, eli saat tuloksen ja taseen kerran kuukaudessa ilman erikseen pyytämättä. Käytämme Netvisor nimistä ohjelmistoa.
"Että maksettava alv olisi tiedossa eräpäivään mennessä eikä aina myöhässä."
On taatusti. Haluaisitko että myös maksaisimme alvisi tililtänne puolestasi?
"Että kaikkea tietoa ei tarvitse aina onkimalla onkia, vaan että hänen kirjanpidollinen tietämyksensä ja kokemuksensa olisivat paremmin käytettävissäni, kun olen neuvon tarpeessa."
Voisitko hieman avata tätä puolta kun tämä kiinnostaa eniten. Millainen olis esimerkki neuvosta jota tarvitset?
"Veloitus on pieni, joten siitä kai tämä lepsuilu johtuu."
Paljonko nykyinen veloitus on? Meidän tapauksessa veloitus on kohtuullinen, jopa edullinen, mutta ei se kyllä ole osoitus siitä että lepsuiltaisiin. Se kertoo kuinka tehokkailla työvälineillä toimitaan.
Voin antaa noin hinnan, jos kerrot;
- mitä yrityksenne tekee
- montako työntekijää sillä on
- montako tositetta per kuukausiItse olen kanssa sitä mieltä, että ei se hinta tilitoimistopalveluista ratkaise kaikkea, vaan palvelu mitä saa. Ei tietty ole mitään järkeä maksaa älyttömiä hintojakaan.
Mutta itse olen ihan mielissäni, jos kirjanpitäjä pitää yhteyttä ja seuraa firman taloudellista menoa, jotta itse voi keskittyä olennaiseen. Tietty on tärkeä, että kirjanpito valmistuu ajoissa ja saa esim. alv-laskelman hyvissä ajoin. - kädestä kiinni pitämistä
vaan palvelu kirjoitti:
Itse olen kanssa sitä mieltä, että ei se hinta tilitoimistopalveluista ratkaise kaikkea, vaan palvelu mitä saa. Ei tietty ole mitään järkeä maksaa älyttömiä hintojakaan.
Mutta itse olen ihan mielissäni, jos kirjanpitäjä pitää yhteyttä ja seuraa firman taloudellista menoa, jotta itse voi keskittyä olennaiseen. Tietty on tärkeä, että kirjanpito valmistuu ajoissa ja saa esim. alv-laskelman hyvissä ajoin.Jäin pohtimaan tuota yhteydenpito asiaa.
Kumpaa mahtaisi olla enemmän:
a) Toivotaanko että kirjanpitäjä ottaa talouspäällikkö roolia, käy aktiivisesti keskustelua toimitusjohtajan kanssa yrityksen tilanteesta.
b) Tuotetaan täsmälliset raportit ajan tasalla ja asiakas tulkitsee tilannetta omatoimisesti
- Yrittäjätäti
Yrittäjyyttä minulla takana 12vuotta. Kerran olen tilitoimiston vaihtanut ja syy oli selvä:
Halusin ajantasalla olevan kirjanpidon/taseen. En ole alv-yrittäjä, joten entinen teki KOKO vuoden kirjanpitoni vasta seuraavan vuoden tammi-helmikuulla AINA. Minulla ei monista pyynnöistä huolimatta ollut koskaan mitään todellista tietoa vuoden aikana missä mennään. Toinen pointti oli neuvonnan puute: ei koskaan tullut mitään neuvoja esim verotuksellisesti (mikä olisi edullisempaa) ja poistot oli aina ihan "hassusti". Itse asiassa kun käytiin kirjanpitoa läpi, ei kirjanpitäjä oikeastaan edes muistanut miten oli tehnyt ja mitä ajatellut.
Hänen firman hinta oli kyllä edullinen. Mutta vaikka hinta lähes kaksinkertaistui niin todellisuudessa olen varmasti saanut vaihdon jälkeen edun moninkertaisena takaisin. Ja kaikki raportit tulevat kahden kuukauden jaksoissa, se riittää minulle. Lisäksi kysymyksiini vastataan ja asiat selvitetään, kun "tyhmiä kysymyksiäni" teen.
Siis halvalla ei saa hyvää. Enkä enää hinnan perässä vaihtaisi. Tärkeää on että on YKSI firmaani perehtynyt ihminen (=oma kirjanpitäjäni), eikä aina joku "kirjaaja" (kuten edellisellä: työntekijät kirjasivat ja itse "johtaja" jakoi paperit ulos tietämättä mitä niissä oli) eikä oikein kukaan ota vastuuta. Tärkeää on myös ehdoton luottamus ja yhteydenpidon helppous. - jokainen euro pitää ansaita!
1)Olen vaihtanut tilitoimistoa.
2)Vaihdoin hinnan takia.
a)Vanhan kuukausihinta noin 140 euroa. Uusi 85 euroa.
Uudessa hitaanpi palvelu. Hinta on vaan niin paljon halvempi uudessa, että en ole katunut. - urakoitsija__
Kerran olen vaihtanut, mutta syy oli se, että entinen toimisto lopetettiin, siinä oli silloin vain kaksi työntekijää. Olen tyytyväinen nykyisen palveluihin. Pidän hyvänä sitä, että meillä on luotettavat suhteet kirjanpitäjän kanssa. Se on melko tärkeää. Voi olla, että halvempia on, mutta en ainakaan hinnan vuoksi ole valmis vaihtamaan, enkä muutenkaan.
Omasta mielestäni saamme hyvää ja laadukasta palvelua, kaikki on ajoissa valmiina, jos ne paperit tai tiedot on toimitettu toimistoon ajoissa. Sellaistakin on sattunut, että on unohtunut. - Pitkäaikainen asiakas
1) En ole vaihtanu.
Luin silloin paikallisesta suuresta sanomalehdestä pienen ilmoituksen ja siitä lähti yhteistyö käyntiin.
2) - Tärkeintä on että yhteistyö toimii molempiin suuntiin.
- Tilitoimisto hoitaa hommat lain mukaisesti ja niin miten on sovittu.
- Osaa laskea palkat, sairauspäivärahat yms. Tessin mukaisesti ja ovat ajallaan
- Käytössä on ohjelma jolta saa kaikki raportit ja tarvittaessa lisäraportteja.
- Osaa antaa tarvittaessa vinkkejä verosuunnitteluun yms.
- Turvallisuus puoli on huomioitu (palomuurit ja varmuuskopiointi)
- tilitoimiston sijainti.
- Lopuksi hinta.
Ite olen asiakkaana tyytyväinen pieneen tilitoimistoon ja tiedän että siellä on kaikki tekniset asiat kunnossa ja käy säännöllisesti koulutuksessa sekä on ammattitaitoinen. Se mikä aluksi toi haasteita niin meidän alan TESsi jota käytiin kahdestaan läpi. - palveluun....
Olen pieni yrittäjä, ja kirjanpitoni hoidetaan ajallaan ja asianmukaisesti. Hinnankaan takia en vaihtaisi, vaikka tottakai edullisempi houkuttelisi. Minulla on tuntiveloitus, vaikkei tositteita ja kuitteja ole yhteensä kuukautta kohden kuin 20-30 kpl, silti menee joka kuukausi n.2 tuntia.... Se kyllä ihmetyttää eikö niitä nyt tunnissa ammattilainen tee...
Mutta kirjanpitäjäni on jotenkin tyly ja suuttuu pienestäkin. Jos kysyn jotain moneen kertaan hän sanoo kiukkuisesti ja saattaa olla vastaamatta puhelimeen, jos soitan uudelleen... Toivoisin kirjanpitäjäksi jotenkin ystävällistä ja kärsivällistä ihmistä, joka ymmärtää, että jotkut asiat ovat asiakkaalle tärkeitä tietää, vaikkei kirjanpitäjän mielestä ne ole tärkeitä. Ja toisaalta taas ymmärtää, ettei yrittäjä ehkä ymmärrä kaikkea kirjanpitoon liittyvää, koska jos ymmärtäisi kaiken, pienyrittäjä ainakin ehkä silloin tekisi kirjanpitonsa itse! - Harmillista
1. emme ole vielä vaihtaneet
2.
a ja b
c ja d (ulkoistaisin mielelläni osto- ja myyntilaskut, hyväksyisin niitä netin kautta)
e) nykyisessä pienessä pajassa on muutama työntekijä joka tekee vain omaa tonttiaan, kirjanpitäjän ammattitaito ei riitä neuvonantajarooliin yms..
terv. tyytymätön saamaton- vaihdettu on
Olen vaihtanut tilitston, koska tuntui, että tein itse kaiken työn, heille jäi vain koneella alvin näpyttely ja siitä ilosta sain sitten maksaa. Kyselivät joskus sellaisten kuittien perään, jotka olin toimittanut, heitä ei saanut sähköpostilla kiinni ja puhelimellakin oli hankaluuksia pitää yhteyttä. Heillä ei riittänyt kärsivällisyyttä vastailla kysymyksiin. Sain enemmän ja selvempää tietoa kirjaston kirjoista ja vanhoista koulupapereista ajalta kauppakorkea.
Että siksi vaihdoin kirjanpitäjää. Kirjanpitäjän työhän täytyy kuulua muukin kuin alvi lapun ilmoitus verottajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652