Itä ja länsi

Jakakaamme maailman ihmiset kahteen eri ryhmään:
Itä ja länsi-ihmisiin.

Itäisille kansoille on luonteenomaista yhteisöllisyys, rauhan aate, filosofia, vieraanvaraisuus ja tunteellisuus.

Länsimaisille ihmisille on tunnusomaista yksilöllisyys, ahneus, välinpitämättömyys ja
sotaisuus.


Muutama esimerkki:

Kun isoisäni tovereineen
miehitti jatkosodan aikana aluetta jonka venäläinen väestö nääntyi hitaasti nälkään, niin he ihmettelivät mikseivät he kuitenkaan suhtautuneet vihamielisesti heihin.

Vietnamin sodassa Usan ilmavoimat hyökkäsivät viidakkokyliin
ja kylvivät niiden päälle napalmia ja myrkkyjä.
Ilmatorjunnan pudottamat lentäjät ihmettelivät saadessaan apua saman kylän asukkailta, jonka he olivat juuri polttaneet.

Toisen maailman sodan aikana saksan yläpuolella pudotettujen US AIRFORCE: n ja RAF:n koneiden lentäjät murhattiin, jos viranomaiset antoivat vapaat kädet
pommitetun kaupungin asukkaille.


"Eihän tämä tietenkään voi olla totta"


MarttyyriMallari-TTt

7

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • propagandamyllyään pyörittää.
      • kirjoittaa tuo viesti, mutta tämä nyt sattuu olemaan faktaa.


        "Tulevaisuus kuuluu voimakkaimmille itäisille kansoille"


        Adolf Hitler 26.04 1945


        "Siinä taas esimerkki asiasta"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Vaka Vanha
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        kirjoittaa tuo viesti, mutta tämä nyt sattuu olemaan faktaa.


        "Tulevaisuus kuuluu voimakkaimmille itäisille kansoille"


        Adolf Hitler 26.04 1945


        "Siinä taas esimerkki asiasta"


        MarttyyriMallari-TTt

        Tämähän on vanha uhkakuva ...

        Raamatussa jo todetaan, että idästä nousee keltainen vaara ...
        Napoleon totesi, että kun Kiinan kansa herää niin maailma vapisee ...
        Hitler totesi, että tulevaisuus kuuluu idän kansoille ...

        Tuskin siellä mitään tapahtuu.


    • Vaka Vanha

      Toisaalta Saksa, kuten ei Suomikaan koskaan ole ollut länttä, ei myöskään Ruotsi.

      Venäjä itse ei pidä itseään Itänä ...

      Kun ihmisiä jaetaan kahteen eri ryhmään, niin syy on se, että joku haluaa meidän liittyvän läntisiin oragnisaatioihin tai Itäisiin ...
      Sille jollekkin ei sovi se, että olisimme itsemme herroja ja vapaita.

      Mongoolilla on mogoolin sielu, Venäläinen taas on lunteeltaan toisenlainen ...
      Venäläinen on sellainen, että kunniaa korostavan Itäroomalaisen purppuraviitan alta pilkistää mongoolin pirullinen virne ...

      Suomen tie on toinen, kansallinen kohtalomme on ollut jäädä näiden kahden kirkon rajamaaksi, tämä on jakanut historiallisen kansamme kahtia, katolisen/luterilaisen Suomalais-Virolaiseen ryhmään ja Ortodoksiseen Karjalais-Vepsäläiseen ryhmään, josta jälkimmäinen on sulautettu osaksi Slaavilaisuutta.

      Naapurimme ovat osanneet aina hyödyntää tätä jakoa omaksi hyväkseen, luomalla näitä uhkakuvia "idästä ja lännestä" ...
      Joihin kumpaankaan emme edes kuulu.

      • toivottavasti aina.

        Kyllä me kuulumme länteen, länsimaisen demokratian piiriin.

        Pysykäämme aina erossa itäisitä barbaarikansoista.


      • toivottavasti aina. kirjoitti:

        Kyllä me kuulumme länteen, länsimaisen demokratian piiriin.

        Pysykäämme aina erossa itäisitä barbaarikansoista.

        saattavat toimia toisinaan kuitenkin hyvin inhimmillisesti ja
        se oli juttuni pointti.


        "Sodat syttyvät epäluuloista"


        MarttyyriMallari-TTt


    • -Eihän se olekaan!

      Mikään kertomastasi ei pidä paikkaansa, eli osasit itse lisätä asiallisen loppuhuomautuksen?

      Sä alat oppii!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe