Minä pelkään - pelkäätkö Sinäkin ?

MINUA PELOTTAA - PELOTTAAKO SINUA?

Harmi, että ani harvalla on hallussaan se suuri kirja - että voisi nähdä. Sillä onhan aivan eri asia vain kuulopuheiden varassa päätellä tai uskotella. Minä näen - siksi kirjoitan.

AVATTU KIRJA - sivut 324-325.

"Avattu kirja" siinä ihan lukeekin, otsikkona se. Toinen sivu on todella kaunista luettavaa. Se kuvaa Turun tuomiokirkkoa, jota ihastelen melkein päivittäin - asunhan melkein sen juurella.
Ihastuttavampaa nähtävyyttä saa hakea. Syntyy mielikuva iäti turvallisena pysyvästä Jumalasta.

Kuvan teksti, viereisen sivun kirjoitus - tuota kuvattua kirkkoa paljon myöhemmin syntynyt kirjoitus, kuuluu seuraavasti:

Monet kieltäytyvät ottamasta vaarin Ilmestyskirjassa olevista varoituksista ja opetuksista;
kukaan näistä ei voi vaatia luvattua siunausta.
Kaikki, jotka pilkkaavat profetian aiheita ja laskevat leikkiä tässä kirjassa juhlallisesti esitetyistä vertauskuvista;
kaikki jotka kieltäytyvät tekemästä elämässään parannusta ja valmistautumasta Ihmisen Pojan tulolle,
jäävät osattomiksi siunauksesta.

(EGW, Suuri Taistelu, s. 324.)

Avattu suuri kirja ei ole Raamattu, vaikka kirkon kuvasta niin voisi arvella.
Vaan pelon henkien innoittama kirja nimeltä "Suuri Taistelu", kirj. E.G.W., Kirjatoimi 1967 jKr.
Kuva ja teksti ovat tarkoituksellisesti järkyttävässä ristiriidassa keskenään.
Siinähän se suuri taistelu juuri onkin. Luodaan jos mahdollista, vielä helvetin pelkoakin suurempi pelko: ellen tähän Ellenkirjaan usko ja sen esittämään ellensapattiin - niin minulla ei ole osaa Kristuksen kanssa.

Sapattipelottelussaan ellensimi on aivan kateellinen helvetin pelottelulle. Pelon henget ovat kateita toisilleen. Adventismissa voidaan mielistellä ihmisiä, kosiskella ystäviä sillä, että rakastava Jla ei ketään helvettiin syöksisi - sillä heillä on toinen pelon ase: ken ei lauantaisapatissa pysy, ei sillä aamunkoittoa ole.

Mutta vielä suuremman kirjan - Raamatun - sanoma taistelee kaikkea pelkoa vastaan.
Kristus nimittäin vakuuttaa, ettei MIKÄÄN voi erottaa Hänen rakkaudestaan. Vaikka et sitä vähäisintäkään käskyä, sitä helpointa - lauantain pyhittämis-käskyä - osaisi täyttää, silti voit olla varma Jlan rakkaudesta ja huolenpidosta.

Kuolemanpelko on aina seuranasi, jos uskosi riippuu lakiuskonnosta, vaikkapa ellensapatista.
Syttyikö kiivautesi Ellenin puolesta tahi lain puolesta, kun vähättelin lepopäiväkäskyä?
MUTTA SE ON AINOA KÄSKY, JOLLA EI OLE SUORANAISTA KONTRASTIA LÄHIMMÄISENRAKKAUTEEN - SIKSI SE ON KÄSKYISTÄ VÄHÄISIN !!!

Hepr. 2:15 Ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.    

AVATTU KIRJA EI AVAUDU

AVATTU kirja edessäni ja silkkaa pelottelua jokainen sivu, ellensapatin puolesta. Ellen ellensapattia vietä ... Enempää ei "Suuri Taistelu" voikaan avautua uskovaiselle, kun sillä ei ole mitään tekemistä Raamatun sanoman kanssa. Irtojakeet ja kaikki on yhtä pelottelua rivien välistä:

EGW:tä ei saa arvostella, vaan hänen "raamattunsa" - "Suuri Taistelu" - on se ainoa kirja, joka selittää totuuden. Hyvät ellenistit: miksi vain Raamattua saa arvostella, miksei myös Raamatun SELITYSTÄ? Miksi pelottelette EGW:n ja hänen "Suuren Taistelunsa" olevan Raamattuakin ylempi ja ehdoton auktoriteetti?
Miksi syöksette kristittyjä pelon syövereihin, vähäisimpään käskyyn vedoten?
Voisiko mukamas pelko synnyttää oikeaa uskoa - tai oikea sapatti synnyttää aitoa uskoa?

PELKOA EI RAKKAUDESSA OLE

1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.    

LASTENI äidin äiti sai tämän juuri nyt pöydälläni avattuna olevan kirjan käsiinsä 18.8.67 - siis kohta tämän kolmannen - uudistetun - painoksen ilmestyttyä.
Opuksen lukeminen omalla tavallaan vahvistaa uskoa Rakkauden Jumalaan. Sillä aina tämän avatun kirjan edessä JOUDUN kysymään itseltäni sitä samaa, mitä J.Kastaja tivasi tekopyhiltä:

Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?    
Luuk. 3:7    
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?    

NIIN - KUKA kehottaa kastautumaan ellensapattiin? Sillä Sana ei kehota meitä pakenemaan pelkoa, vaan antautumaan Jumalan rakkaudelle, jotta meistä tulisi kanssaihmisillemme hyödyllisiä "laupeuden astioita".
Miksi sitten en sivu sivulta kumoa foorumilla "Suurta Taistelua"? Siksi että joka tapauksessa ne, jotka vain tahtovat "oman nahkansa pelastaa", uskottelevat itselleen, että lauantaisapatti sen tekee.

JOTKA uskottelevat itselleen, että ellensapattiin kastautumalla voivat "paeta tulevaista vihaa", ne kastautuvat, ikäänkuin varmuuden vuoksi. Mutta juuri tällaisten eksytystenkin kautta Jla koettelee, kuka tahtoo elämänsä löytää; kuka sitävastoin on valmis sen kadottamaan - itsensä Kristuksen tähden.

SUURI TAISTELU PELON JA RAKKAUDEN VÄLILLÄ

PALJON on Suuri Taistelu kulunut käsissäni taannoin. Lukijan kannalta pääkohdaksi - pelottelussa, kuinkas muuten - on osoittautunut mainitsemani asia ja sivu, 324.
Toinen tämän vertainen - lukijan kannalta pääkohta - esitetään sivulla 448 :

"Sido todistus talteen, lukitse laki talteen minun opetuslapsiini", Jes 8:16. Jumalan lain sinetti on neljännessä käskyssä. Kymmenestä käskystä on tämä ainoa, joka esittää lainsäätäjän sekä nimen, että arvon.

(EGW, Suuri Taistelu, s. 448.)

RAAMATTU on "avattu kirja" sille, joka uskoo Jeesuksen sanat. Sillä ne sanat ovat täynnä henkeä ja elämää. Ensimmäinen pääkohta ja toinen tämän vertainen käsky ja pääkohta, esitetään Matt 22:36-42.
Niissä löytyy pelastus, niiden noudattaminen sinetöi tulevaisuutesi pitkälle, pitkälle.

"Älä pelkää - usko ainoastaa!" Ei Jlan rakkaus sinua hylkää, vaikka et nyt heti noita sapattiuskon häpeällisiä salateitä hylkäisikään. Sillä kaikella on aikansa, myös Jumalan löytämisellä.

2.Kor 4:1

1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,   

2. Kor. 4:2    Vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.    

Huomatkaa - jos on olemassa puhdas adventismi, en minä sitä arvostele - vain ellenismistä on kyse tässä.

31

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei......

Pelkoa ole.

• ole ,.,.,.

Eikä adventismissa myöskään ole Raamatun tarkoittamaa rakkautta. dibi daa daa dibi dibi dei.....

• itsessäsi on
        ole ,.,.,. kirjoitti:

Eikä adventismissa myöskään ole Raamatun tarkoittamaa rakkautta. dibi daa daa dibi dibi dei.....

Raamatun tarkoittamaa rakkautta. dibi daa daa dibi dibi dei.....

??Et taida edes tietää mitä se tarkoittaa tai sitten se ei ehkä koskekaan sinua?? Raamatun rakkaus pah! pärjäät muutenkin ..

• Mistäs tuo tulla tupsahti: "Rakkaudessa ei pelkoa ole"?

Jossain kirjassahan käsketään PELÄTÄ Jumalaa.
        Ja pelätä enemmän kuin ihmistä!
        Ellen väärin muista ...jonkun uuden ajan profeetan sanotaan kuitenkin olevan erehtynätön.
        Eikös sellaista sitten tulisi pelätä kuin jumalaa?

Eellä alkavat profeetat onneksi ovat aivan tavallisia, heikkuksien alaisia ja erehtyviä!
        Saa arvostella ainakin ne profeetat, niinkuin jossain kehotetaankin.

Jaak 5:16-18 (E-profeetat vajavaisia)

16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
        18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.

Matt 11:9-12 :

9 Vai mitä te lähditte? Profeettaako katsomaan? Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta.
        10 Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.

11 Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

"Tempaavat sen itselleen" !?

Sapatti pitämälläkö? Ei suinkaan, vaan hellittämättömän uskon kautta!!! Asiassa kuin asiassa. Eliaan ja Johannes Kastajan tulee vähetä, mutta USKON kasvaa!

Tempaavat sen itselleen ilman lakia!
        Mutta Elias ja J.Kastaja lakeineen ja profetioineen auttavat vain Jeesukseen asti!
        USKOSTA alkaa Jumalan valtakunta, johon "tunkeudutaan" ainoastaan uskon kautta!

Matt 11:13-14

13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
        14 ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.

Muutoin olen sitä mieltä, että sinulle ja minulle on tuiki tarpeellista kuulla opetusta Jobin kirjasta, radio Dein taajuudella arkisin klo 21 ja 6 - jotta voimme tunkeutua läpi syytösten ja lainvaatimusten - uskonvanhurskauden valtakintaan.
        Sillä SIITÄ on kyse Jobin kirjassa, vain siitä.

• Uxseli
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mistäs tuo tulla tupsahti: "Rakkaudessa ei pelkoa ole"?

Ellen väärin muista ...jonkun uuden ajan profeetan sanotaan kuitenkin olevan erehtynätön.

Eellä alkavat profeetat onneksi ovat aivan tavallisia, heikkuksien alaisia ja erehtyviä!

16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.

9 Vai mitä te lähditte? Profeettaako katsomaan? Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta.
        10 Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.

11 Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.

12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

Sapatti pitämälläkö? Ei suinkaan, vaan hellittämättömän uskon kautta!!! Asiassa kuin asiassa. Eliaan ja Johannes Kastajan tulee vähetä, mutta USKON kasvaa!

Mutta Elias ja J.Kastaja lakeineen ja profetioineen auttavat vain Jeesukseen asti!

Muutoin olen sitä mieltä, että sinulle ja minulle on tuiki tarpeellista kuulla opetusta Jobin kirjasta, radio Dein taajuudella arkisin klo 21 ja 6 - jotta voimme tunkeutua läpi syytösten ja lainvaatimusten - uskonvanhurskauden valtakintaan.

Jumalaa: Onhan hänellä tapana tehdä Jumalasta hirtehis huumoria ja suoraa Jumalan pilkkaa, joten tällä menolla saattaa olla Antin pelkotiloihin aihettakin. Todella rakautta ei paljoakaan Antin saarnoissa ole. Peloittelee toisia Helvetillä ja itse pilkkaa Jumalaa sen kun kerkiää.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Mistäs tuo tulla tupsahti: "Rakkaudessa ei pelkoa ole"?

Antille vähän samaa kuin jos pelkäisi naapurin Kallea kun se on pari metriä ja vahva kuin karhu ja uhkaa että jos et tee niin kuin sanon niin panen sinut leivinuuniin ja lämmitän 200 asteeseen..

JOS Antti ajattelee että Herran pelko on sellaista - niin en yhdy siihen ajatukseen - minulle Herran pelko on sitä että ymmärtää sen totuuden että valheella on lyhyet jäljet. Valhe teettää kannattajillaan uusia valheita kunnes he haluavat ottaa vastaan Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden ja elää se omassa elämässäkin..

Se on Herran pelkoa - ei se ole olemattoman ikuisen piinan pelkoa.

• PÖÖÖÖ PÖÖ
        alex-kasi kirjoitti:

Antille vähän samaa kuin jos pelkäisi naapurin Kallea kun se on pari metriä ja vahva kuin karhu ja uhkaa että jos et tee niin kuin sanon niin panen sinut leivinuuniin ja lämmitän 200 asteeseen..

JOS Antti ajattelee että Herran pelko on sellaista - niin en yhdy siihen ajatukseen - minulle Herran pelko on sitä että ymmärtää sen totuuden että valheella on lyhyet jäljet. Valhe teettää kannattajillaan uusia valheita kunnes he haluavat ottaa vastaan Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden ja elää se omassa elämässäkin..

Pelottako?

• Uxseli kirjoitti:

Jumalaa: Onhan hänellä tapana tehdä Jumalasta hirtehis huumoria ja suoraa Jumalan pilkkaa, joten tällä menolla saattaa olla Antin pelkotiloihin aihettakin. Todella rakautta ei paljoakaan Antin saarnoissa ole. Peloittelee toisia Helvetillä ja itse pilkkaa Jumalaa sen kun kerkiää.

Jobia antti sentään kunnioittaa ja antaa tuon patriarkan puhua. Puhuu, muuten, myös radio Deissä, arkisin klo 21 ja 6. Kuule vanhaa viisasta Dein taajuudella! tässä ote Jobia, Lunastettua.

Kunpa jo ymmärtäisitte olla vaiti! - JOB 13. luku

1 Kaiken tämän olen nähnyt omin silmin, omin korvin kuullut ja ymmärtänyt.
        2 Minä tiedän sen minkä tekin, en häviä teille yhtään. [Job 12:3]
        3 Kaikkivaltiaalle minä tahdon puhua, tahdon selvittää asiat Jumalan kanssa.

4 Te, te kaunistelette kaiken valheillanne, pelkkiä puoskareita olette kaikki tyynni! [Job 16:2; Jer. 6:14]
        5 Kunpa jo lopulta vaikenisitte! Silloin voisitte hyvinkin käydä viisaasta. [Sananl. 17:28]
        6 Kuunnelkaa nyt, mitä minulla on sanottavana, kuulkaa vastaväitteet, jotka nousevat huulilleni.

7 Yritättekö te valheella puolustaa Jumalaa, ajaa vilpillä hänen asiaansa?
        8 Yritättekö te kaunistella hänen tekojaan, toimia hänen asianajajinaan?
        9 Miten sitten käy, kun hän alkaa tutkia teitä? Voitteko pettää häntä niin kuin ihmistä petetään?
        10 Kovalla kädellä hän teitä ojentaa, jos te olette vääristelleet totuutta. [Job 42:7]

11 Ettekö pelkää, kun hän nousee tuomitsemaan, eikö kauhu silloin täytä mielenne?
        12 Teidän kehotuksenne ovat pelkkää tuhkaa, murenevaa savea teidän vastauksenne.
        13 Olkaa te vihdoin hiljaa, nyt minä puhun, käyköön minulle sitten miten käyneekin.
        14 Minä panen alttiiksi oman ruumiini, puhun, vaikka henki menisi.

15 Olen valmis, vaikka hän surmaisi minut, mutta ensin tahdon näyttää hänelle, millainen minun vaellukseni on ollut.
        16 Jo se merkitsisi minulle voittoa, että saisin astua hänen eteensä. Teeskentelijät eivät hänen eteensä pääse. [Ps. 5:5,6]
        17 Kuulkaa, kuulkaa minun sanani, tarkatkaa, mitä minä puhun!
        18 Minä vien asiani oikeuden eteen, minä tiedän, että olen syytön.

19 Kuka voi syyttää minua? Jos joku voi, minä vaikenen ja kuolen.
        20 Vain kahta asiaa sinulta pyydän -- jos ne täytät, en enää pakene sinun katsettasi.
        21 Ota kätesi pois minun päältäni, ota pois tämä kauhu, jonka ylleni laskit. [Job 9:34]
        22 Kutsu sitten minua, niin minä vastaan, ja anna sinä minulle vastaus, kun puhun sinulle.
        Mitkä ovat minun rikokseni?

23 Kuinka paljon tililläni on rikkomuksia ja syntejä? Sano minulle, mitkä ne ovat!
        24 Miksi peität minulta kasvosi, miksi kohtelet minua kuin vihollista? [Job 19:11, 33:10]
        25 Pelotteletko vielä tuulen ajelemaa lehteäkin, vainoatko kuivaa oljenkortta?

26 Sinä määräsit minulle nämä katkerat päivät, panit taakakseni nuoruuteni synnit. [Ps. 25:7]
        27 Sinä kiinnität minun jalkoihini kahleet, tarkkailet minne menen, mistä tulen ja merkitset muistiin jokaisen askeleni, [Job 33:11]
        28 vaikka ihminen on vain laho leili, vain koinsyömä vaate. [Jes. 50:9].

Herran sanat Jobin ystäville - Job 42:7-10 :

7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä, menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa hyvitykseksi omasta puolestanne polttouhri. Palvelijani Job rukoilee teidän puolestanne, ja minä kuulen hänen rukouksensa. Näin minä säästän teidät rangaistukselta ja häpeältä, vaikka te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job." [1. Moos. 20:7; Job 22:30]
        9 Temanilainen Elifas, suahilainen Bildad ja naamalainen Sofar tekivät niin kuin Herra oli heitä käskenyt, ja Herra kuuli Jobin rukouksen.
        10 Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta, Herra käänsi hänen kohtalonsa. Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea, mitä hänellä oli ennen ollut.

• alex-kasi kirjoitti:

JOBIN KIRJA - LUKU 9
        Emme voi käydä oikeutta Jumalaa vastaan

1 Nyt Job sanoi:
        2 -- Totta kai minä tuon tiedän! Ei ihminen voi olla oikeassa Jumalaa vastaan. [Job 4:17, 8:3]
        3 Se, joka ryhtyisi käymään hänen kanssaan oikeutta, ei pystyisi vastaamaan hänen kysymyksiinsä, ei yhteen tuhannesta. [Room. 3:4]
        4 Hänen on viisaus, hänen on voima ja mahti. Kuka voisi uhmata häntä joutumatta tuhoon?

5 Hän siirtää vuoria kuin huomaamatta, hän kääntää ne nurin, kun hän vihastuu.
        6 Hän koskettaa maata, ja se järähtää paikoiltaan, sen peruspylväät horjuvat.
        7 Hän käskee, ja aurinko pimenee. Hän sulkee sinetillään tähtien valon.

8 Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli. [Job 26:7; Ps. 104:2]
        9 Leijonan tähdistön hän on tehnyt, Orionin ja Seulaset ja eteläisten tähtien tarhat. [Job 38:31,32; Aam. 5:8]
        10 Suuria tekoja hän tekee, tutkimattomia, ihmeitä, joilla ei ole määrää, ei rajaa. [Job 5:9]

11 Hän kulkee läheltä, enkä minä häntä näe, hän kiitää ohitseni, enkä minä häntä huomaa. [2. Moos. 33:19; 1. Kun. 19:11-13]
        12 Kun hän tempaa käsiinsä jotakin, kuka voi sen estää? Kuka sanoisi hänelle: "Miksi sinä noin teet?"

13 Mikään voima ei käännä pois Jumalan vihaa, hänen alleen lyyhistyvät Rahabin* joukot. [Rahab on alkumeren hirviö.] [Job 26:12; Ps. 87:4, 89:11; Jes. 51:9]

Kuka voisi vastata Jumalalle?

Job 9:14 Kuinka minä voisin käydä kiistaan Jumalan kanssa, kuinka voisin löytää sanat häntä vastaan?
        15 Vaikka olisin kuinka oikeassa, en pystyisi hänelle vastaamaan. Voin vain rukoilla armoa häneltä, joka minut tuomitsee.

16 Vaikka hän ottaisi vastaan minun haasteeni, en usko, että hän suostuisi minua kuulemaan --
        17 hän, joka myrskyllään iskee minut maahan ja aina vain lisää minun haavojeni määrää ilman mitään syytä.

18 Edes hengenvedon ajaksi hän ei anna minulle rauhaa, ei, hän lisäämistään lisää kärsimystäni.
        19 Jos turvaudun voimaan -- hänen on voima. Jos vaadin oikeutta, hän kysyy: "Kuka minut haastaa?"
        20 Vaikka minä olen oikeassa, oma suuni joutuu tuomitsemaan minut. Vaikka olen syytön, hän tuomitsee minut väärintekijäksi. [Job 15:6]

21 Syytön olen. Mutta mitäpä minun elämästäni! Minä inhoan sitä.
        22 Yhdentekevää! Siksi minä sanon: "Yhtä lailla hän tekee sinusta lopun, olitpa syytön tai syyllinen." [Ps. 73:3; Saarn. 2:15, 9:2]
        23 Kun tuhon ruoska iskee ihmisiin, hän ei välitä viattomien kärsimyksistä.

24 Kun maa on annettu kelvottomien käsiin, hän peittää tuomarien silmät. Ellei se ole hän -- kuka sitten?

Elämä liukuu pois

Job 9:25 Minun päiväni rientävät nopeammin kuin juoksija, ne häipyvät luotani, onnea ne eivät saaneet nähdä, [9:25,26: Ps. 90:9,10]
        26 kuin kaislaveneet ne liukuvat toinen toisensa perään pois, ne kiitävät kuin saaliin kimppuun syöksyvä kotka. [Jes. 18:2 | Hab. 1:8]

27 Jos sanon itselleni: "Nyt minä unohdan murheet, otan iloisen ilmeen, nauran",
        28 niin kohta iskee minuun uusi kauhu, sillä minä tiedän, että sinä et minua syyttömäksi julista.
        29 Kun minut joka tapauksessa tuomitaan syylliseksi, miksi harata vastaan?

30 Vaikka minä kylpisin lumessa ja pesisin käteni lipeällä, [Jer. 2:22]
        31 kuitenkin sinä ryvettäisit minut likakuopassa, niin että minua inhoaisivat omat vaatteenikin.
        32 Hän ei ole ihminen, niin kuin minä olen. En minä voi käydä hänen kanssaan oikeutta, en puolustautua häntä vastaan. [Saarn. 6:10]

33 Ei kukaan voi olla tuomarina meidän välillämme, asettaa kättään meidän molempien päälle.
        34 Voi, jospa Jumala kääntäisi ruoskansa minusta pois, ettei minun enää tarvitsisi säikkyä häntä! [Job 13:21]
        35 Silloin voisin puhua hänelle suoraan, pelkäämättä! Nyt en voi. Olen itseni kanssa yksin.

Job
        kärsivien ystävä

• alex-kasi
        PÖÖÖÖ PÖÖ kirjoitti:

Pelottako?

kyllä pelotti kun noin kovaa PÖÖ PÖTIT :)

• muusta,

mutta kova poika olet herjaamaan uskovia.
      Siitä sinulle epäröimättä kunniamaininta.
      Varmasti saat joskus myös palkinnon.

• JOB 13:1-9 - Kunpa jo ymmärtäisitte olla vaiti!

4 Te, te kaunistelette kaiken valheillanne, pelkkiä puoskareita olette kaikki tyynni! [Job 16:2; Jer. 6:14]
        5 Kunpa jo lopulta vaikenisitte! Silloin voisitte hyvinkin käydä viisaasta. [Sananl. 17:28]
        6 Kuunnelkaa nyt, mitä minulla on sanottavana, kuulkaa vastaväitteet, jotka nousevat huulilleni.

9 Miten sitten käy, kun hän alkaa tutkia teitä? Voitteko pettää häntä niin kuin ihmistä petetään?

EN SAA PALKKAA opettamisesta, niinkuin toivot; vaan tuomion.
        Mutta koska minun opettamisessani on esillä evankeliumi, niin evankeliumista pääsen osalliseksi itsekin. Se riittäköön minulle.

Jaak. 3:1
        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

1. Kor. 9:23
        Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

"KOVA POIKA OLET HERJAAMAAN USKOVIA" -osoita se!

Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Mutta kuuntelepa radio Deistä arkisin klo 21 ja 6 opetusta Jobin kirjasta. Kuule ja usko - niin pelastus on sinua lähempänä kuin luuletkaan!

• sivulliselle kuulu
        AnttiVKantola kirjoitti:

JOB 13:1-9 - Kunpa jo ymmärtäisitte olla vaiti!

EN SAA PALKKAA opettamisesta, niinkuin toivot; vaan tuomion.
        Mutta koska minun opettamisessani on esillä evankeliumi, niin evankeliumista pääsen osalliseksi itsekin. Se riittäköön minulle.

Jaak. 3:1
        Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

1. Kor. 9:23
        Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

"KOVA POIKA OLET HERJAAMAAN USKOVIA" -osoita se!

Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Mutta kuuntelepa radio Deistä arkisin klo 21 ja 6 opetusta Jobin kirjasta. Kuule ja usko - niin pelastus on sinua lähempänä kuin luuletkaan!

MUTTA kuinka ihmeessä voit sanoa että puhut kuin Jeesus? Ethän ymmärrä edes kunnolla edes mistä Jeesus puhui. Jeesus opetti kuinka ihminen voi Jumalan armoteon avulla siirtyä kuolemasta elämään - Sinä taas "opetat" kuinka ihminen voi siirtyä ikuisesta kärsimyksestä taivaaseen.

En ole radio Deistä kuullut, joten en sano siitä mitään, mutta et vaikuta kovinkaan oppineelta, joten ?? Raamatusta olen kuullut joten pysytään siinä. Luetaan Raamattua - ja uskotaan mitä siellä sanotaan.

• sivulliselle kuulu kirjoitti:

MUTTA kuinka ihmeessä voit sanoa että puhut kuin Jeesus? Ethän ymmärrä edes kunnolla edes mistä Jeesus puhui. Jeesus opetti kuinka ihminen voi Jumalan armoteon avulla siirtyä kuolemasta elämään - Sinä taas "opetat" kuinka ihminen voi siirtyä ikuisesta kärsimyksestä taivaaseen.

En ole radio Deistä kuullut, joten en sano siitä mitään, mutta et vaikuta kovinkaan oppineelta, joten ?? Raamatusta olen kuullut joten pysytään siinä. Luetaan Raamattua - ja uskotaan mitä siellä sanotaan.

>

Kiitos Jumalalle, etten edes "VAIKUTA" oppineelta!
        Sillä kirjan-oppineet järkeilevät Raamatun totuudet tyhjäksi. Oppi tulee elämän sijalle.
        Usko ei toimi ajatuksissa vaan sydämessä.

Luuk. 10:21
        Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

radio Deitä kananttaisi kuunnella arkisin klo 21 tai 6 - varsinkin nyt, kun siellä opetetaan Jobin kirjaa. Se on Raamatun vaikein kirja käsittää oikein.

"Luetaan Raamattua ja uskotaan, mitä siellä sanotaan". Tuo viisaus pelasti päiväni!

• alex-kasi

Jossittelet taas omia luulojasi.

Et ole oppinut edes sen vertaa että tietäisit mihin adventistit uskovat ja miksi. Eihän nuo sinun jossittelusi osu kohdalleen ollenkaan. Alla pieni esimerkki jossittelun takaovesta - ja JOS olen väärässä niin "enhän minä ole sellaista väittänytkään" ... jossittelen vaan

Alla jossitellaan siis sinusta (kun olet lukenut ne läpi niin mitäs ajattelet jos jossittelu jatkuisi ja sinulle alettaisiin kirjoittamaan samaa viisi kertaa päivässä ja JOS vastaat ja sanot että ei josiittelu passaa sinuun - niin .. jatketaan vain samaa jossittelua... ja välillä voidaan vaikka höystää omilla liitteillä omaan jossitteleluun.

Ei olisi oikein reilua eihän.. joten tässä hieman sinulle...

JOS jonkun täytyy puhua palturia muista ihmisistä ja siten todistaa olevansa oikeassa niin minkä arvoinen sellainen ihminen on?

JOS sinä olet vankina helvetin pelossasi niin ei kai se todista muista mitään?

JOS et usko siihen mitä ihmiset kirjoittavat vaan vääntelet heidän kirjoituksensa toisekseksi olet luulojesikin vanki.. tai ?

JOS et usko että Jumala kirjoitti 10 käskyä - silloin kyseenalaistutat Raamatun tekstin...

JOS et todella tajua mitään siitä miksi aventistit pyhittävät sapatin niin kysy heiltä äläkä juokse kirjaimen perässä jonka Ellen on kírjoittanut sata vuotta sitten.

JOS et usko että adventistit tekevät eron Jumalan kirjoittamien 10 käskyn ja Mooseksen kirjoittaman Isralin lain välillä niin sitten et usko mutta niin se vain on.

JOS ottaisit selvää mihin he uskovat ja miksi - niin toden näköisesti voisit olla muutamissa asioissa erimieltä ja muutamissa asioissa samaa mieltä

JOS olisit erimieltä ja JOS haluaisit keskustella siitä missä olette erimieltä - ja JOS voisit keskustella siitä kuin aikuinen ja ottamalla kantaa heidän uskoonsa eikä omiin luuloihisi niin siitä luullakseni olisi hyötyä sinullekin ja toivon mukaan myös adventistille jonka kanssa keskustelet.

Pikku esimerkki:
      Eräs mies, joka oli suuniilleen samanlainen jossittelija kuin sinä, kysyi kerran eräältä pastorilta jonka kanssa väitteli asioista että "uskotko sinä edes Jumalaan"? Johon pastori vastasi "en usko siihen Jumalaan johon sinä luulet minun uskovan".

Adventistit voisivat vastata sinulle samalla tavalla. He eivät usko asioihin niikuin sinä oletat heidän uskovan - se usko minkä yrität sovittaa heidän omakseen ei ole oikea se on vain sinun päässäsi - adventistit eivät usko asioihin siten kuin sinä oletat heidän uskovan.

Tämän asenteesi seurauksena keskustelu kanssasi on vain "hyvää päivää" - "kirvesvartta".

• jossittelen

Olen saanut sellaisen käsityksen, että adventistit uskovat Israelin jumalaan, hehän luulevat kuuluvansa Israelin kansaan, sinne vanhaan liittoon.

Oletko sinä löytänyt raamatusta "kymmenen käskyä" numeroituna silleen, kun adventistit niitä esittelevät?

Uskotko sinä, että sapatti pyhittää sinutkin?

Uskotko sinäkin, että maapallo on litteä ja luotu noin 6000 vuotta sitten, et kai kyseenalaista raamatun sanaa?

• alex-kasi
        jossittelen kirjoitti:

Olen saanut sellaisen käsityksen, että adventistit uskovat Israelin jumalaan, hehän luulevat kuuluvansa Israelin kansaan, sinne vanhaan liittoon.

Oletko sinä löytänyt raamatusta "kymmenen käskyä" numeroituna silleen, kun adventistit niitä esittelevät?

Uskotko sinäkin, että maapallo on litteä ja luotu noin 6000 vuotta sitten, et kai kyseenalaista raamatun sanaa?

Mutta et tiedä minkälaiseen Jumalaan adventistit uskovat vaan väität heidän uskonsa sisältöä erilaiseksi kuin se on.

Et tunnu tietävän mitään heidän uskostaan - valitettavasti - kirjoituksesi paljastavat tietämättömyytesi..
        --------------------------------------
        Numeroituna tai ei niin käskyt kirjoitettiin kiveen ja ne kirjoitti Jumala ei Mooses RAAMATUN MUKAAN. Jumala käski säilyttämäänkin laintauluja eri paikassa kuin Mooseksen lakia. Jos et usko niin älä mutta niin se vain on.. RAAMATUN MUKAAN..

-----------------------------------------------
        Ei kukaan usko "että sapatti pyhittää" ei adventistitkaan - sehän on vain sitä samaa TIETÄMÄTTÖMIEN höpötystä. Eikö olisi viisaampaa ENSIN ottaa selvää ennekuin antaa lausuntonsa - (tuo on taas sitä "päivää" - "kirvesvartta" ... eli omaa luuloasi..
        --------------------------------------------------
        Litteä? Eihän kukaan usko sellaiseen, jos jotkut uskovat uskovat (adventistit tai muut lahkolaiset) että maapallo on 6000 vuotta vanha niin sitten tekevät - vaikka luullakseni useimmat uskovat että Jumala puhalsi ihmiseen oman henkensä noin 6000 vuotta sitten.. tai sitten uskovat luomiskertomukseen enemmänkin symboliikkana ...

Jos joskus opettelet keskustelemaan (mikä on hyvä taito osata) etkä vain riitelemään niin voit varmasti keskustella vaikka adventistienkin kanssa. Se joka osaa keskustella ei katso muihin kuin he olivat vähäjärkisiä oman itsensä rinnalla..

Enkä minä väitä että adventistit olisivat aina oikeassa - sen enempää kuin muutkaan, mutta se ei osoita kenenkään viisautta JOS joku toinen on väärässä.
        Täällä tuntuu usein olevan kysymys siitä, että halutaan osoittaa toisten olevan väärässä jotta saataisiin joku puupää uskomaan että itse on oikeassa. Vaikka ei useinkaan edes tiedetä paljoakaan koko asiasta..

• sattuu..
        alex-kasi kirjoitti:

Mutta et tiedä minkälaiseen Jumalaan adventistit uskovat vaan väität heidän uskonsa sisältöä erilaiseksi kuin se on.

Et tunnu tietävän mitään heidän uskostaan - valitettavasti - kirjoituksesi paljastavat tietämättömyytesi..
        --------------------------------------
        Numeroituna tai ei niin käskyt kirjoitettiin kiveen ja ne kirjoitti Jumala ei Mooses RAAMATUN MUKAAN. Jumala käski säilyttämäänkin laintauluja eri paikassa kuin Mooseksen lakia. Jos et usko niin älä mutta niin se vain on.. RAAMATUN MUKAAN..

-----------------------------------------------
        Ei kukaan usko "että sapatti pyhittää" ei adventistitkaan - sehän on vain sitä samaa TIETÄMÄTTÖMIEN höpötystä. Eikö olisi viisaampaa ENSIN ottaa selvää ennekuin antaa lausuntonsa - (tuo on taas sitä "päivää" - "kirvesvartta" ... eli omaa luuloasi..
        --------------------------------------------------
        Litteä? Eihän kukaan usko sellaiseen, jos jotkut uskovat uskovat (adventistit tai muut lahkolaiset) että maapallo on 6000 vuotta vanha niin sitten tekevät - vaikka luullakseni useimmat uskovat että Jumala puhalsi ihmiseen oman henkensä noin 6000 vuotta sitten.. tai sitten uskovat luomiskertomukseen enemmänkin symboliikkana ...

Jos joskus opettelet keskustelemaan (mikä on hyvä taito osata) etkä vain riitelemään niin voit varmasti keskustella vaikka adventistienkin kanssa. Se joka osaa keskustella ei katso muihin kuin he olivat vähäjärkisiä oman itsensä rinnalla..

Enkä minä väitä että adventistit olisivat aina oikeassa - sen enempää kuin muutkaan, mutta se ei osoita kenenkään viisautta JOS joku toinen on väärässä.
        Täällä tuntuu usein olevan kysymys siitä, että halutaan osoittaa toisten olevan väärässä jotta saataisiin joku puupää uskomaan että itse on oikeassa. Vaikka ei useinkaan edes tiedetä paljoakaan koko asiasta..

Piditkö minua nyt vähäjärkisenä puupäänä, kun uskalsin tyhmiä kysellä itseäni "viisaammalta".

Olen kuullut adventistin sanovan, että sapatti pyhittää, valehteliko hän?

Siksi minä kysynkin, kun en todellakaan adventismista mitään tiedä, ainoastaan kuulopuheita.

• alex-kasi
        sattuu.. kirjoitti:

Piditkö minua nyt vähäjärkisenä puupäänä, kun uskalsin tyhmiä kysellä itseäni "viisaammalta".

Olen kuullut adventistin sanovan, että sapatti pyhittää, valehteliko hän?

Siksi minä kysynkin, kun en todellakaan adventismista mitään tiedä, ainoastaan kuulopuheita.

oli adventisti? jota kuuntelit.
        Minulle anventistit sanovat että "muista pyhittää lepopäiväsi" mutta senhän voi lukea Raamatustakin JOS haluaa.

Miksi sanoisit sitä että jos joku HALUAA puhua täyttä puppua muista ihmisistä tai heidän uskostaan?

• suuresti sinua!

Et edes ole adventisti, niin miten voit noin hyvin tietää heistä kaiken? Muistan sinun myös vähätelleen Ellenin kirjoja. Miksi sitten noin mahdoton puollustus Ellenin kirjan kriittisestä tarkastelusta?

Vai oletko kuitenkin adventistitohtori Kuhilas?

• adventisti
        alex-kasi kirjoitti:

oli adventisti? jota kuuntelit.
        Minulle anventistit sanovat että "muista pyhittää lepopäiväsi" mutta senhän voi lukea Raamatustakin JOS haluaa.

Miksi sanoisit sitä että jos joku HALUAA puhua täyttä puppua muista ihmisistä tai heidän uskostaan?

Nimimerkistä päätellen kyseessä on "kolmen-enkelin" -sanoman julistaja

Sapatti pyhittää ihmisen
        Kirjoittanut: kolme-enkeliä 24.8.2007 klo 10.42

Jumala pyhitti sapatin. Pyhä sapatti pyhittää jokaisen sapatin pyhittävän ihmisen.

• alex-kasi
        suuresti sinua! kirjoitti:

Et edes ole adventisti, niin miten voit noin hyvin tietää heistä kaiken? Muistan sinun myös vähätelleen Ellenin kirjoja. Miksi sitten noin mahdoton puollustus Ellenin kirjan kriittisestä tarkastelusta?

Vai oletko kuitenkin adventistitohtori Kuhilas?

Kirjoitat näin:
        "Et edes ole adventisti, niin miten voit noin hyvin tietää heistä kaiken? Muistan sinun myös vähätelleen Ellenin kirjoja. Miksi sitten noin mahdoton puollustus Ellenin kirjan kriittisestä tarkastelusta?

Vai oletko kuitenkin adventistitohtori Kuhilas? "
        -------------------------------------------------
        Koko tuo höpötyksesi kertoo enemmänkin sinusta.
        (Se kertoo esimerkiksi että se on vain epäluulo mikä on tuonkin kirjoituksesi takana).

Muistisi on aika huono tai sitten et lue mitä muut kirjoittavat vaan näet kaiken siinä valossa missä HALUAT ne nähdä.
        Minä olen sanonut Ellen G Whitesta että hän kirjoitti PALJON kirjoja ja että varmasti kirjoitti kiinnostavaa ja rakentavaakin mutta että hän kutsua häntä profeetaksi ei ole minun mielestäni oikein.
        Tämä mielipiteeni ei mielestäsi ole vähättelemistä tai Ellenin parjaamista - vaan asiallista keskustelua johon monet adventistitkin yhtyvät.

Oletko olevinasi parempi kirjailija kuin Ellen??

Kuinka paljon olet muuten lukenut hänen kirjojaan? Osaatko englantia?

Totuus on että EI kukaan ole oikeassa vain siksi, että joku toinen on väärässä.

Se että Ellen on väärässä silloin tällöin ei tee muista sen parempia.

Ei sekään että Ellen on oikeassa silloin tällöin tee muista sen huonompia.

Ei maailmassa ole yhtään kirkkokuntaa tai srk:taa joka olisi oikeassa kaikessa.

Joten ei kannata olle olevinaan niin suurta että olisi varaa haukkua sellaisia uskovia jotka uskovat Raamattuun erilailla kuin minä itse. Olla olevinaan aina oikeassa - TOTUUA ON - VAIN JUMALA ON OIKEASSA JA VAIN HÄNESSÄ ON TÄYDELLINEN OIKEUDENMUKAISUUS JA RAKKAUS. Keskustelu uskonasioista ei ole toisten parjaamista, mutta väittäminen että muut ihmiset ovat erilaisia kuin he ovat ei ole keskustelua vaan kinaamista ja riitelyä.
        ---
        Kuhilas??? ei kai Kuhilas edes ollut adventisti?? tai sitten oli mutta omaa oman uskon..

Taisi olla tuokin vain niitä luulojasi, mikä perustuu siihen harhaluuloon, että se joka ei yhdy adventisteja haukkuvien laumaan - on aina adventisti.

Etkö ole katsonut asiaa hieman toiselta kannalta - nimittäin että kuka itseään kunnioittava ihminen yhtyisi ihmisten asiattomaan parjaamiseen - joten sanon vain että ei kiitos ...

Se että tiedän paljon adventismista johtuu siitä että olen ottanut selvää mihin he todellisuudessa uskovat ja luen esimerkiksi mitä he kirjoittavat - enkä kääntele heidän kirjoituksiaan - se on mahdollista sinullekin - ei kenenkään tarvitse vääristellä heidän oppejaan - siinä tekee itsensä vain vääristelijäksi..

• alex-kasi
        adventisti kirjoitti:

Nimimerkistä päätellen kyseessä on "kolmen-enkelin" -sanoman julistaja

Sapatti pyhittää ihmisen
        Kirjoittanut: kolme-enkeliä 24.8.2007 klo 10.42

Jumala pyhitti sapatin. Pyhä sapatti pyhittää jokaisen sapatin pyhittävän ihmisen.

on ymmärtänyt asian vähän pieleen.. tai ehkä selitti huonosti kantansa.. Jumala pyhittää ei sapatti.. se että sapatti pyhittää ei ole adventismia.. kaan ..

• Turha on sinun potkia Herran tutkainta vastaan, kuten oli suuren Sauluksen! Sillä Herra on ilmoittanut minulle, ettet löydä Raamatun Sanasta sanaa "kymmenen käskyä" etkä "kolmas käsky" etkä "neljäs käsky". En "jossittele" - vaan tiedän sen !!!

Numeroitujen käskyjen etsimisessä en pääse kahta pidemmälle. Ensimmäisen, ja toisen tämänveroisen, löydän sekä vanhasta että Uudesta Liitosta.

VANHASSA TESTAMENTISSA

5.Moos.5:6-7
        6 "'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. [2. Moos. 20:2; Ps. 81:11]
        7 "'Sinulla ei saa olla muita jumalia. [2. Moos. 20:3; Ps. 81:10].

3.Moos.19:15-18 :

15 "Älkää oikeutta jakaessanne tehkö vääryyttä. Älä ole puolueellinen köyhän hyväksi, mutta älä myöskään suosi mahtavaa, vaan ole lähimmäisesi tuomarina oikeudenmukainen. [2. Moos. 23:3; 5. Moos. 1:17].

16 Älä kulje panettelemassa heimolaisiasi, älä saata lähimmäistäsi syytöksilläsi hengenvaaraan. Minä olen Herra. [Ps. 15:3].

17 "Älä paheksu lähimmäistäsi vain ajatuksissasi, vaan nuhtele häntä avoimesti; muuten joudut osalliseksi hänen syyllisyydestään. [Sir. 19:13-17; Matt. 18:15; Luuk. 17:3].

18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra. [5. Moos. 32:35; Room. 12:19 | Mark. 12:31]

UUDESSA TESTAMENTISSA 1. JA 2. KÄSKY

LUUK 10:26-28 :

26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
        27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]

28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12].

Halleluja! "Tee näin, niin saat elää".

ON MYÖS LUPAUKSET - JUMALAN PUOLELTA

Minulle Iskä sanoi, etten saa numeroida noita kahta pidemmälle, sillä se olisi lain särkemistä palasiksi. Mutta tuo maininta "niin saat elää", se innoittaa minua kunnioittamaan, kunnioittamaan opettajia, jotka ymmärtävät enemmän.
        Avarran nääs sillä lailla sydämessäni tuon käskyn: kunnioita isääsi ja äitiäsi. Vain siksi, että siihen sisältyy niin selvä lupaus SIUNAUKSISTA.

Matt. 19:19
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [3. Moos. 19:18 ; Matt. 5:43, 22:39; Gal. 5:14; Jaak. 2:8]

Ef 6:2-3

2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: [6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
        3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".

MUUTOIN

Muutoin olen sitä mieltä, että ... "Karthago on hävitettävä"? Ei, mitäpä historiasta ja Machiavellistä - vaan olen sitä mieltä, että näinä päivinä on meidän foorumilaisten kuunneltava, mitä vanhurskaalla Jobilla on sanottavaa. Radio Dein taajuudella hän opettaa arkisin klo 21 ja 6 - hän totisesti hävittää kaiken omavanhurskauden ja tukkii suut syyttelijöiltä! Jumalan avulla!

Herran sanat Jobin ystäville - Job 42:

7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä, menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa hyvitykseksi omasta puolestanne polttouhri. Palvelijani Job rukoilee teidän puolestanne, ja minä kuulen hänen rukouksensa. Näin minä säästän teidät rangaistukselta ja häpeältä, vaikka te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job." [1. Moos. 20:7; Job 22:30]

9 Temanilainen Elifas, suahilainen Bildad ja naamalainen Sofar tekivät niin kuin Herra oli heitä käskenyt, ja Herra kuuli Jobin rukouksen.
        10 Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta, Herra käänsi hänen kohtalonsa. Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea, mitä hänellä oli ennen ollut.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Turha on sinun potkia Herran tutkainta vastaan, kuten oli suuren Sauluksen! Sillä Herra on ilmoittanut minulle, ettet löydä Raamatun Sanasta sanaa "kymmenen käskyä" etkä "kolmas käsky" etkä "neljäs käsky". En "jossittele" - vaan tiedän sen !!!

Numeroitujen käskyjen etsimisessä en pääse kahta pidemmälle. Ensimmäisen, ja toisen tämänveroisen, löydän sekä vanhasta että Uudesta Liitosta.

VANHASSA TESTAMENTISSA

5.Moos.5:6-7
        6 "'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. [2. Moos. 20:2; Ps. 81:11]
        7 "'Sinulla ei saa olla muita jumalia. [2. Moos. 20:3; Ps. 81:10].

3.Moos.19:15-18 :

15 "Älkää oikeutta jakaessanne tehkö vääryyttä. Älä ole puolueellinen köyhän hyväksi, mutta älä myöskään suosi mahtavaa, vaan ole lähimmäisesi tuomarina oikeudenmukainen. [2. Moos. 23:3; 5. Moos. 1:17].

16 Älä kulje panettelemassa heimolaisiasi, älä saata lähimmäistäsi syytöksilläsi hengenvaaraan. Minä olen Herra. [Ps. 15:3].

17 "Älä paheksu lähimmäistäsi vain ajatuksissasi, vaan nuhtele häntä avoimesti; muuten joudut osalliseksi hänen syyllisyydestään. [Sir. 19:13-17; Matt. 18:15; Luuk. 17:3].

18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra. [5. Moos. 32:35; Room. 12:19 | Mark. 12:31]

UUDESSA TESTAMENTISSA 1. JA 2. KÄSKY

LUUK 10:26-28 :

26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
        27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]

28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12].

Halleluja! "Tee näin, niin saat elää".

ON MYÖS LUPAUKSET - JUMALAN PUOLELTA

Minulle Iskä sanoi, etten saa numeroida noita kahta pidemmälle, sillä se olisi lain särkemistä palasiksi. Mutta tuo maininta "niin saat elää", se innoittaa minua kunnioittamaan, kunnioittamaan opettajia, jotka ymmärtävät enemmän.
        Avarran nääs sillä lailla sydämessäni tuon käskyn: kunnioita isääsi ja äitiäsi. Vain siksi, että siihen sisältyy niin selvä lupaus SIUNAUKSISTA.

Matt. 19:19
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [3. Moos. 19:18 ; Matt. 5:43, 22:39; Gal. 5:14; Jaak. 2:8]

Ef 6:2-3

2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: [6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
        3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".

MUUTOIN

Muutoin olen sitä mieltä, että ... "Karthago on hävitettävä"? Ei, mitäpä historiasta ja Machiavellistä - vaan olen sitä mieltä, että näinä päivinä on meidän foorumilaisten kuunneltava, mitä vanhurskaalla Jobilla on sanottavaa. Radio Dein taajuudella hän opettaa arkisin klo 21 ja 6 - hän totisesti hävittää kaiken omavanhurskauden ja tukkii suut syyttelijöiltä! Jumalan avulla!

Herran sanat Jobin ystäville - Job 42:

että Herran tutkain on samaa kuin Antin nettikirjoitukset?? mutta Antti on väärässä.

En minä ole Jumalaa vastaan vaan sinun höpötyksiäsi vastaan.. Antti siinä on iso ero, ISO ERO.

Jumala On kaikkivaltias Luoja - niin uskon.
        Ei Jumala istu netissä ja kirjoita pehmosia - se olet sinä - Antti. Vetelet Raamatunlauseen sieltä ja toisen täältä ja "keskustet" sitten kuinka oikeassa olet ja kuinka väärässä toisin ajattelevat ovat.

Ja mikä on eniten valitettavaa on, ettet ymmärrä edes mitä toiset palstalaiset kirjoittavat, vaan toistat samoja syytösiäsi ja jauhat sitä samaa kerta kerran jälkeen ja nyppäät sitten Raamatun lauseen sieltä ja toisen täältä.

Ne asiat jotka Jumala kirjoitti laintauluihin olivat laintauluissa ja vain niissä. Laintauluja ei Raamatun mukaan kirjoittanut Mooses vaan Jumala tämän asian Raamattu kertoo jopa kahdesti. Jumala siis kirjoitti laintaulujen tekstin.
        OK???

Laintauluja säilytettiin eri tavalla ja eri paikassa kuin Mooseksen kirjoittamaa Israelin lakia..

Ymmärsitkö mitä kirjoitin?

Siis Jumala itse kirjoitti laintaulujen tekstin ja laintauluja säilytettiin eripaikassa kuin Mooseksen lakia. Raamatun mukaan.

Täten emme siis voi sanoa, että Jumalan kirjoittamat laintaulut ovat sama kuin Mooseksen kirjoittama Israelin laki.

(Tai sanoahan voi mitä haluaa - mutta se ei muuta asiaa toiseksi)..

Näin on siis RAAMATUN MUKAAN.
        Ei tällä ole mitään tekemistä minkään muun kanssa vaan näin se on RAAMATUN mukaan. ok?

Minun uskostani sen verran (vaikka asia ei sinulle oikeastaan edes kuulu) että:

minä uskon Jumalaan ja siihen että Raamattu on se kirja mistä ihminen voi oppia tuntemaan Jumalan ominaisuuksia - mutta se vaatii että HALUAA oppia eikä vain HALUA sovittaa OMIA uskomuksiaan ja PELKOJAAN Raamatun tekstiin.

Siis meidän ei pitäisi tehdä jälleen samaa erehdystä minkä ihminen teki jo paratiisissa..

Esimerkiksi -
        Raamattu ei mainitse sielun kuolemattomuutta edes vanhassa testämentissa. Vt ottaa esille sanan sielu tai sielua vastaavan sanan 1500 > 1600 kertaa, mutta ei koskaan mainitse sanaa kuolematon.

Sen sijaan on Jumalan sana Vt:ssa täysin selvä, että ihmisen on kuoltava tottelemattomuutensa tähden.

Miksi on näin?

Raamattu opettaa että koska VAIN Jumalassa on täydellisyys ja siksi myös ikuinen elämä ja ihmisen omapäisyys vie ihmisen automaattisesti eroon Luojastaan ja siten myös siitä ikuisesta elämästä mikä Jumalassa On.

Ihminen on siis kuoleman oma - ilman Jumalaa - koska ikuinen elämä on vain Jumalassa.
        Mutta se ei tarkoita että ihminen olisi tuomittu ikuiseen piinaan, sellainen on vain Jumalan vastaista pakana-oppia, mikä on solutettu kristinuskoon ja johon sinäkin sitten uskot.

Te jotka uskotte että Jumala piinaisi luotujaan (vieläpä ikuisesti) teette niin vaikka Raamattu todistaa myöskin Ut:ssa että VAIN Jumala on kuolematon ja ihmisen ikuinen elämä on siinä että uskoo Jeesukseen pelastajanaan.
        Te uskotte Jumalasta että Hän piinaa luotujaan ja rukoilette että Hän ei heittäisi teitä helvetin ikuiseen piinaan Ette tajua että sellainen ei ole edes tullut Jumalan mieleen että koko oppi on täyttä harhaa ja humpuukia..

Ikuinen elämä on mahdollista Jumalan valtakunnassa EI muualla, mutta ei jokainen joka sanoo Herra Herra pääse Jumalan valtakuntaan.

Mielstäni piinaopi on vakava syytös kaikkivaltiasta Jumalaa kohtaan ja sokaisee sitäpaitsi ihmisen näkemästä sitä todellisuutta, että se ei ole Raamatun mukainen oppi ja että se on erittäin vahingollista "usko" ihmiselle ..

Usko Jeesukseen tarkoittaa m.m. että me uskomme Jeesuksen OIKEUTEEN siihen ikuiseen elämään johon meillä ei ole oikeutta - koska Jeesus eli Jumalan tahdon mukaan ja jossa ikuinen elämä on siis ymmärrämme että se tuomio millä Jeesus tuomittiin oli ihmisen (ihmislakien) tuomio ja VASTOIN JUMALAN LAKIA. Jos me uskomme että Jeesus tuomittiin oikeudenmukaisesti emme ole ymmärtäneet asiaa oikein.

Siis se mitä tapahtui kun Jeesus tuomittiin oli suuri vääryys ja täysin epäoikeudenmukainen ja Jumalan vastainen tuomio - oikea usko Jeesukseen tarkoittaa, että me uskomme näin on ja että Jeesus täytti Jumalan tahdon kaikessa, että elämässään Jeesus täytti Jumalan elämänlain ja että SE laki on ikuinen ja Jumalasta että se on osa Jumalan ominaisuuksista ja siksi ikuinen elämä, se on oikeudenmukaisuuden ja rakkauden laki ja ikuisen elämän antaja.

Siis me uskomme, että Jeesus täytti ikuiselle elämälle välttämättömän ja Jumalasta olevan ikuiselle elämälle välttämättömän elämänlain joka sisältää oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ja että hänen kuolemansa lasketaan meille hyväksi. Jeesus kuoli sen kuoleman mikä olisi ollut meidän osamme - Jeesus kuoli meidän syntiemme tuottaman kuoleman meidän puolestamme. Ja Jumala herätti hänet kuolemasta kolmantena päivänä juuri niin kuin Raamattu sanoo.

Se Jumalasta lähtevä elämänaki (jonka Jeesus täytti meidän puolestamme) ei tarkoita että ihmisen joka haluaa ikuista elämää ei tarvitse enää välittää oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta omassa elämässään vaan voi tehdä tahallista syntiä lakia vastaan - meidän tulee sitävastoin yrittää ymmärtää mitä ikuisen elämään kuuluu.

Siksi me emme saa unohtaa Jeesuksen muita opetuksia - jos me vain haluamme kuulla lupaukset mutta emme tunnustaa ikuisen elämän todellisuutta emme ole ymmärtäneet asiaa oikein.

Meidän tulee muistaa että PÄÄASIA on Jumalan valtakunnan tulemus. Pääasia on oikeudenmukaisuuden ja rakkauden voitto ja pahuuden katoaminen - se on pääasia.

Jumala pelastaa valtakuntaansa sen jonka Hän pelastaa - ja kukaan ei voi syyttää Häntä - Jumala tekee aina oikeudenmukaisesti ja Jumalan oikeudemukaisuuteen sisältyy rakkaus. Siis se joka sanoo että Jumala tekee elämää ikuiseen piinaan - on väärässä - ja vieläpä kyseenalaistavat kaiken keskustelun asiasta (enkä ihmettele koska se on aivan päätön oppi).

Jeesus sanoo: Kadu kuolemaan vievää elämääsi vihaa sitä koska se on valheellinen ja elämää vastaan ja se ei voi koskaan olla ikuinen koska vain Jumala voi antaa sinulle ikuisenelämän. Oma elämän tapasi vain tappaa sinut, jos et käänny pois tavoistasi ja käänny sen sijaan Jumalan puoleen. Jeesus sanoo ikuisen elämän voit saada vain minun kauttani, vain minun kuolemani kautta koska vain minun kuolemani voi maksaa sen hinnan minkä Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus elämää kohtaan vaatii - ota siis opiksesi ja kuuntele minun neuvojani.

• alex-kasi kirjoitti:

että Herran tutkain on samaa kuin Antin nettikirjoitukset?? mutta Antti on väärässä.

En minä ole Jumalaa vastaan vaan sinun höpötyksiäsi vastaan.. Antti siinä on iso ero, ISO ERO.

Jumala On kaikkivaltias Luoja - niin uskon.
        Ei Jumala istu netissä ja kirjoita pehmosia - se olet sinä - Antti. Vetelet Raamatunlauseen sieltä ja toisen täältä ja "keskustet" sitten kuinka oikeassa olet ja kuinka väärässä toisin ajattelevat ovat.

Ja mikä on eniten valitettavaa on, ettet ymmärrä edes mitä toiset palstalaiset kirjoittavat, vaan toistat samoja syytösiäsi ja jauhat sitä samaa kerta kerran jälkeen ja nyppäät sitten Raamatun lauseen sieltä ja toisen täältä.

Ne asiat jotka Jumala kirjoitti laintauluihin olivat laintauluissa ja vain niissä. Laintauluja ei Raamatun mukaan kirjoittanut Mooses vaan Jumala tämän asian Raamattu kertoo jopa kahdesti. Jumala siis kirjoitti laintaulujen tekstin.
        OK???

Laintauluja säilytettiin eri tavalla ja eri paikassa kuin Mooseksen kirjoittamaa Israelin lakia..

Ymmärsitkö mitä kirjoitin?

Siis Jumala itse kirjoitti laintaulujen tekstin ja laintauluja säilytettiin eripaikassa kuin Mooseksen lakia. Raamatun mukaan.

Täten emme siis voi sanoa, että Jumalan kirjoittamat laintaulut ovat sama kuin Mooseksen kirjoittama Israelin laki.

(Tai sanoahan voi mitä haluaa - mutta se ei muuta asiaa toiseksi)..

Näin on siis RAAMATUN MUKAAN.
        Ei tällä ole mitään tekemistä minkään muun kanssa vaan näin se on RAAMATUN mukaan. ok?

Minun uskostani sen verran (vaikka asia ei sinulle oikeastaan edes kuulu) että:

minä uskon Jumalaan ja siihen että Raamattu on se kirja mistä ihminen voi oppia tuntemaan Jumalan ominaisuuksia - mutta se vaatii että HALUAA oppia eikä vain HALUA sovittaa OMIA uskomuksiaan ja PELKOJAAN Raamatun tekstiin.

Siis meidän ei pitäisi tehdä jälleen samaa erehdystä minkä ihminen teki jo paratiisissa..

Esimerkiksi -
        Raamattu ei mainitse sielun kuolemattomuutta edes vanhassa testämentissa. Vt ottaa esille sanan sielu tai sielua vastaavan sanan 1500 > 1600 kertaa, mutta ei koskaan mainitse sanaa kuolematon.

Sen sijaan on Jumalan sana Vt:ssa täysin selvä, että ihmisen on kuoltava tottelemattomuutensa tähden.

Miksi on näin?

Raamattu opettaa että koska VAIN Jumalassa on täydellisyys ja siksi myös ikuinen elämä ja ihmisen omapäisyys vie ihmisen automaattisesti eroon Luojastaan ja siten myös siitä ikuisesta elämästä mikä Jumalassa On.

Ihminen on siis kuoleman oma - ilman Jumalaa - koska ikuinen elämä on vain Jumalassa.
        Mutta se ei tarkoita että ihminen olisi tuomittu ikuiseen piinaan, sellainen on vain Jumalan vastaista pakana-oppia, mikä on solutettu kristinuskoon ja johon sinäkin sitten uskot.

Te jotka uskotte että Jumala piinaisi luotujaan (vieläpä ikuisesti) teette niin vaikka Raamattu todistaa myöskin Ut:ssa että VAIN Jumala on kuolematon ja ihmisen ikuinen elämä on siinä että uskoo Jeesukseen pelastajanaan.
        Te uskotte Jumalasta että Hän piinaa luotujaan ja rukoilette että Hän ei heittäisi teitä helvetin ikuiseen piinaan Ette tajua että sellainen ei ole edes tullut Jumalan mieleen että koko oppi on täyttä harhaa ja humpuukia..

Ikuinen elämä on mahdollista Jumalan valtakunnassa EI muualla, mutta ei jokainen joka sanoo Herra Herra pääse Jumalan valtakuntaan.

Mielstäni piinaopi on vakava syytös kaikkivaltiasta Jumalaa kohtaan ja sokaisee sitäpaitsi ihmisen näkemästä sitä todellisuutta, että se ei ole Raamatun mukainen oppi ja että se on erittäin vahingollista "usko" ihmiselle ..

Usko Jeesukseen tarkoittaa m.m. että me uskomme Jeesuksen OIKEUTEEN siihen ikuiseen elämään johon meillä ei ole oikeutta - koska Jeesus eli Jumalan tahdon mukaan ja jossa ikuinen elämä on siis ymmärrämme että se tuomio millä Jeesus tuomittiin oli ihmisen (ihmislakien) tuomio ja VASTOIN JUMALAN LAKIA. Jos me uskomme että Jeesus tuomittiin oikeudenmukaisesti emme ole ymmärtäneet asiaa oikein.

Siis se mitä tapahtui kun Jeesus tuomittiin oli suuri vääryys ja täysin epäoikeudenmukainen ja Jumalan vastainen tuomio - oikea usko Jeesukseen tarkoittaa, että me uskomme näin on ja että Jeesus täytti Jumalan tahdon kaikessa, että elämässään Jeesus täytti Jumalan elämänlain ja että SE laki on ikuinen ja Jumalasta että se on osa Jumalan ominaisuuksista ja siksi ikuinen elämä, se on oikeudenmukaisuuden ja rakkauden laki ja ikuisen elämän antaja.

Siis me uskomme, että Jeesus täytti ikuiselle elämälle välttämättömän ja Jumalasta olevan ikuiselle elämälle välttämättömän elämänlain joka sisältää oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ja että hänen kuolemansa lasketaan meille hyväksi. Jeesus kuoli sen kuoleman mikä olisi ollut meidän osamme - Jeesus kuoli meidän syntiemme tuottaman kuoleman meidän puolestamme. Ja Jumala herätti hänet kuolemasta kolmantena päivänä juuri niin kuin Raamattu sanoo.

Se Jumalasta lähtevä elämänaki (jonka Jeesus täytti meidän puolestamme) ei tarkoita että ihmisen joka haluaa ikuista elämää ei tarvitse enää välittää oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta omassa elämässään vaan voi tehdä tahallista syntiä lakia vastaan - meidän tulee sitävastoin yrittää ymmärtää mitä ikuisen elämään kuuluu.

Siksi me emme saa unohtaa Jeesuksen muita opetuksia - jos me vain haluamme kuulla lupaukset mutta emme tunnustaa ikuisen elämän todellisuutta emme ole ymmärtäneet asiaa oikein.

Meidän tulee muistaa että PÄÄASIA on Jumalan valtakunnan tulemus. Pääasia on oikeudenmukaisuuden ja rakkauden voitto ja pahuuden katoaminen - se on pääasia.

Jumala pelastaa valtakuntaansa sen jonka Hän pelastaa - ja kukaan ei voi syyttää Häntä - Jumala tekee aina oikeudenmukaisesti ja Jumalan oikeudemukaisuuteen sisältyy rakkaus. Siis se joka sanoo että Jumala tekee elämää ikuiseen piinaan - on väärässä - ja vieläpä kyseenalaistavat kaiken keskustelun asiasta (enkä ihmettele koska se on aivan päätön oppi).

Jeesus sanoo: Kadu kuolemaan vievää elämääsi vihaa sitä koska se on valheellinen ja elämää vastaan ja se ei voi koskaan olla ikuinen koska vain Jumala voi antaa sinulle ikuisenelämän. Oma elämän tapasi vain tappaa sinut, jos et käänny pois tavoistasi ja käänny sen sijaan Jumalan puoleen. Jeesus sanoo ikuisen elämän voit saada vain minun kauttani, vain minun kuolemani kautta koska vain minun kuolemani voi maksaa sen hinnan minkä Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus elämää kohtaan vaatii - ota siis opiksesi ja kuuntele minun neuvojani.

Et näemmä ole vaivautunut kuulemaan radio Deistä arkisin klo 21 tai 6 maailman parhaan opettajan, Jukka Norvannon opetusta Jobin kirjasta.
        Koskapa rohkenet tuota yleisen ssyyttäjän virkaasi yhä kantaa.

Tuskin tiedät minun uskoni toimivuudesta sen enemää kuin minäkään tiedän sinun lainkuuliaisuutesi onnistumisesta. "Antti uskoo" - uskallat silti julistaa julkisesti. Etkö pelkää, että Isä voi, jos Hänen kärsivällisyytensä lopulta joutuu koetteille, sallia oikeudenmukaisen julkisen häpeän, rangaistuksena?

Miksi joutavia kirjoittelet? Tekstin avulla tulisi johdatella Raamatun sivuille eikä aivan päinvastoin!
        Et sitten löytänyt sitä jaetta, jossa lukisi "kymmenen käskyä"? Etkä kehtaa myöntää tietämättömyyttäsi, vaan pitkällä pölötyksellä peität totuuden!

Oikeassa silti olet - sillä se löytyy. Kunhan kahlaa läpi hyväksi luulemansa käännökset ja vihdoin avaa sen paljon moititun - kirkon virallisen UUDEN käännöksen.

Tässä se; se on eräässä jakeessa. Mutta tietenkin tulee tutkia kokonaisuudessaan tuo uusien laintaulujen käyttöönotto ja lakiliiton uudistaminen. Uusittuine sapatin sisältöineen kaikkineen.

Uudet laintaulut - 2. Moos.34. luku

1 Herra sanoi Moosekselle: "Tee kaksi entisten kaltaista kivitaulua, niin minä kirjoitan niihin sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit. [2. Moos. 32:19; 5. Moos. 10:1,2 | 2. Moos. 24:12 ]
        2 Tee ne valmiiksi aamuun mennessä, nouse aamulla Siinainvuorelle ja jää vuoren huipulle odottamaan minua.
        3 Kukaan muu älköön tulko mukanasi, kukaan ei saa olla edes näkyvillä missään koko vuorella. Myöskään lampaat, vuohet tai nautakarja eivät saa kulkea vuoren lähistöllä."

4 Mooses teki kaksi entisten kaltaista kivitaulua. Varhain seuraavana aamuna hän nousi Siinainvuorelle, niin kuin Herra oli käskenyt, ja vei kivitaulut mukanaan.
        5 Herra laskeutui alas verhoutuneena pilveen, tuli Mooseksen luo ja lausui nimen Jahve.
        6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri. [2. Moos. 33:19 | Neh. 9:17; Ps. 103:8; Joel 2:13]
        7 Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." [2. Moos. 20:5,6]

8 Mooses polvistui kiireesti, heittäytyi kasvoilleen maahan
        9 ja sanoi: "Jos siis edelleenkin tahdot osoittaa minulle armoasi, Herra, niin kulje meidän mukanamme. Vaikka tämä kansa on uppiniskainen, anna anteeksi meidän pahat tekomme ja syntimme ja ota meidät omiksesi."

Herra uudistaa liittonsa

10 Herra sanoi: "Minä teen liiton, ja sinun kansasi saa nähdä ihmeitä, joita ei koskaan ennen ole tapahtunut missään maan päällä eikä minkään muun kansan keskuudessa. "Kansa, jonka parissa elät, saa nähdä ne pelottavan voimalliset teot, jotka minä, Herra, teen sinun hyväksesi. [5. Moos. 5:2]
        11 Noudata tarkoin niitä käskyjä, jotka minä sinulle nyt annan, niin minä karkotan sinun tieltäsi amorilaiset, kanaanilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset.
        12 Varokaa tekemästä mitään liittoa sen maan asukkaiden kanssa, johon olette matkalla. Jos liittoudutte heidän kanssaan, te joudutte heidän pauloihinsa. [2. Moos. 23:32 ]
        13 Repikää maahan heidän alttarinsa, murskatkaa heidän kivipatsaansa ja hakatkaa poikki heidän asera- paalunsa*. [Asera-paalu edusti kanaanilaisten jumalatarta.] [5. Moos. 7:5, 12:3; 2. Kun. 18:4, 23:14]

14 Älkää kumartako mitään muuta jumalaa, sillä Herra, joka on kiivas Jumala, ei suvaitse muita jumalia rinnallaan. [2. Moos. 20:5 ]
        15 Älä siis tee liittoa sen maan asukkaiden kanssa, ettet luopuisi minusta, eksyisi palvelemaan heidän jumaliaan ja lankeaisi syömään niistä uhreista, joita he teurastavat omille jumalilleen. [1. Kor. 10:20]
        16 Jos otat pojillesi vaimoiksi heidän tyttäriään, jotka palvovat jumaliaan irstain menoin, nämä viettelevät myös poikasi samoihin palvontamenoihin. [5. Moos. 7:3; Tuom. 3:6; 1. Kun. 11:2]

17 Älä myöskään vala itsellesi jumalankuvia. [2. Moos. 20:23; 3. Moos. 19:4]
        18 "Vietä happamattoman leivän juhlaa ja syö happamatonta leipää seitsemänä päivänä, kuten olen sinua käskenyt, säädettyyn aikaan abib-kuussa, sillä siinä kuussa sinä lähdit Egyptistä. [2. Moos. 12:17 ]
        19 "Jokainen, joka ensimmäisenä tulee ulos äitinsä kohdusta, kuuluu minulle, samoin jokainen karjaasi syntyvä urospuolinen esikoinen, niin sonnivasikka kuin karitsakin. [2. Moos. 13:2 ]
        20 Mutta aasin ensimmäisen varsan voit lunastaa omaksesi uhraamalla karitsan, ja ellet halua sitä lunastaa, taita siltä niska. Lunasta omaksesi jokainen sinulle syntyvä esikoispoika. Älköön kukaan tulko eteeni tyhjin käsin. [2. Moos. 13:13 | 2. Moos. 23:15]

21 "Tee työtä kuutena päivänä viikossa, mutta seitsemänneksi päiväksi lopeta työnteko. Myös kyntöjen ja elonkorjuun aikana pidä seitsemäntenä päivänä lepopäivä. [2. Moos. 20:8 ]
        22 "Vietä viikkojuhlaa, kun leikkaat ensi tähkät vehnäsadostasi, ja korjuujuhlaa vuoden vaihteessa.

[4. Moos. 28:26; 5. Moos. 16:10; 2. Aik. 8:13]
        23 Kolmesti vuodessa kokoontukoot kaikki miehet Herran, Israelin Jumalan, kasvojen eteen. [2. Moos. 23:17; 5. Moos. 16:16]
        24 Ja kun minä hävitän kansat sinun tieltäsi ja ulotan kauas sinun rajasi, niin kukaan ei tavoittele sinun maatasi omakseen, jos vain vaellat kolmesti vuodessa Herran, Jumalasi, kasvojen eteen. [5. Moos. 12:20, 19:8]

25 "Kun uhraat minulle teurasuhrin veren, älä uhraa samalla kertaa mitään hapatettua äläkä jätä pääsiäisjuhlan uhrista mitään tähteeksi seuraavaan aamuun. [2. Moos. 23:18 | 2. Moos. 12:10]
        26 "Tuo joka vuosi peltosi ensimmäisistä antimista parhaat Herran, Jumalasi, pyhäkköön. "Älä keitä karitsaa emänsä maidossa." [2. Moos. 22:28 | 2. Moos. 23:19; 5. Moos. 14:21]

27 Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita muistiin nämä käskyt, sillä ne ovat sinun ja Israelin kanssa tekemäni liiton ehdot." [2. Moos. 24:4]
        28 Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton ehdot, nuo kymmenen käskyä. [2. Moos. 24:18 ]

Mooseksen kasvot säteilevät

29 Kun Mooses laskeutui Siinainvuorelta molemmat liitontaulut käsissään, hänen kasvonsa säteilivät, koska hän oli puhunut Herran kanssa. Itse hän ei sitä tiennyt,
        30 mutta kun Aaron ja israelilaiset näkivät Mooseksen kasvojen säteilevän, he pelkäsivät mennä häntä vastaan. [2. Kor. 3:7]
        31 Silloin Mooses kutsui heitä, ja Aaron ja kaikki kansan päämiehet tulivat hänen luokseen, ja hän puhui heille.

32 Kun israelilaiset olivat tulleet lähemmäs, Mooses ilmoitti heille käskyt, jotka Herra oli antanut hänelle Siinainvuorella.
        33 Sanottuaan kaiken tämän Mooses verhosi kasvonsa. [2. Kor. 3:13]
        34 Aina kun Mooses astui Herran eteen puhuakseen hänen kanssaan, hän riisui kasvoiltaan verhon ja oli ilman sitä, kunnes lähti pois. Tultuaan israelilaisten luo hän kertoi, mitä Herra oli käskenyt,
        35 ja silloin israelilaiset huomasivat, että hänen kasvonsa säteilivät. Sitten Mooses jälleen peitti kasvonsa ja poisti verhon vasta mennessään puhumaan Herran kanssa.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Et näemmä ole vaivautunut kuulemaan radio Deistä arkisin klo 21 tai 6 maailman parhaan opettajan, Jukka Norvannon opetusta Jobin kirjasta.
        Koskapa rohkenet tuota yleisen ssyyttäjän virkaasi yhä kantaa.

Tuskin tiedät minun uskoni toimivuudesta sen enemää kuin minäkään tiedän sinun lainkuuliaisuutesi onnistumisesta. "Antti uskoo" - uskallat silti julistaa julkisesti. Etkö pelkää, että Isä voi, jos Hänen kärsivällisyytensä lopulta joutuu koetteille, sallia oikeudenmukaisen julkisen häpeän, rangaistuksena?

Miksi joutavia kirjoittelet? Tekstin avulla tulisi johdatella Raamatun sivuille eikä aivan päinvastoin!
        Et sitten löytänyt sitä jaetta, jossa lukisi "kymmenen käskyä"? Etkä kehtaa myöntää tietämättömyyttäsi, vaan pitkällä pölötyksellä peität totuuden!

Oikeassa silti olet - sillä se löytyy. Kunhan kahlaa läpi hyväksi luulemansa käännökset ja vihdoin avaa sen paljon moititun - kirkon virallisen UUDEN käännöksen.

Tässä se; se on eräässä jakeessa. Mutta tietenkin tulee tutkia kokonaisuudessaan tuo uusien laintaulujen käyttöönotto ja lakiliiton uudistaminen. Uusittuine sapatin sisältöineen kaikkineen.

Uudet laintaulut - 2. Moos.34. luku

1 Herra sanoi Moosekselle: "Tee kaksi entisten kaltaista kivitaulua, niin minä kirjoitan niihin sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit. [2. Moos. 32:19; 5. Moos. 10:1,2 | 2. Moos. 24:12 ]
        2 Tee ne valmiiksi aamuun mennessä, nouse aamulla Siinainvuorelle ja jää vuoren huipulle odottamaan minua.
        3 Kukaan muu älköön tulko mukanasi, kukaan ei saa olla edes näkyvillä missään koko vuorella. Myöskään lampaat, vuohet tai nautakarja eivät saa kulkea vuoren lähistöllä."

4 Mooses teki kaksi entisten kaltaista kivitaulua. Varhain seuraavana aamuna hän nousi Siinainvuorelle, niin kuin Herra oli käskenyt, ja vei kivitaulut mukanaan.
        5 Herra laskeutui alas verhoutuneena pilveen, tuli Mooseksen luo ja lausui nimen Jahve.
        6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: "Herra, Herra on laupias Jumala, hän antaa anteeksi. Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri. [2. Moos. 33:19 | Neh. 9:17; Ps. 103:8; Joel 2:13]
        7 Hän on armollinen tuhansille ja antaa anteeksi pahat teot, rikkomukset ja synnit, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Lapset ja lasten lapset aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka hän panee vastaamaan isiensä pahoista teoista." [2. Moos. 20:5,6]

8 Mooses polvistui kiireesti, heittäytyi kasvoilleen maahan
        9 ja sanoi: "Jos siis edelleenkin tahdot osoittaa minulle armoasi, Herra, niin kulje meidän mukanamme. Vaikka tämä kansa on uppiniskainen, anna anteeksi meidän pahat tekomme ja syntimme ja ota meidät omiksesi."

Herra uudistaa liittonsa

10 Herra sanoi: "Minä teen liiton, ja sinun kansasi saa nähdä ihmeitä, joita ei koskaan ennen ole tapahtunut missään maan päällä eikä minkään muun kansan keskuudessa. "Kansa, jonka parissa elät, saa nähdä ne pelottavan voimalliset teot, jotka minä, Herra, teen sinun hyväksesi. [5. Moos. 5:2]
        11 Noudata tarkoin niitä käskyjä, jotka minä sinulle nyt annan, niin minä karkotan sinun tieltäsi amorilaiset, kanaanilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset.
        12 Varokaa tekemästä mitään liittoa sen maan asukkaiden kanssa, johon olette matkalla. Jos liittoudutte heidän kanssaan, te joudutte heidän pauloihinsa. [2. Moos. 23:32 ]
        13 Repikää maahan heidän alttarinsa, murskatkaa heidän kivipatsaansa ja hakatkaa poikki heidän asera- paalunsa*. [Asera-paalu edusti kanaanilaisten jumalatarta.] [5. Moos. 7:5, 12:3; 2. Kun. 18:4, 23:14]

14 Älkää kumartako mitään muuta jumalaa, sillä Herra, joka on kiivas Jumala, ei suvaitse muita jumalia rinnallaan. [2. Moos. 20:5 ]
        15 Älä siis tee liittoa sen maan asukkaiden kanssa, ettet luopuisi minusta, eksyisi palvelemaan heidän jumaliaan ja lankeaisi syömään niistä uhreista, joita he teurastavat omille jumalilleen. [1. Kor. 10:20]
        16 Jos otat pojillesi vaimoiksi heidän tyttäriään, jotka palvovat jumaliaan irstain menoin, nämä viettelevät myös poikasi samoihin palvontamenoihin. [5. Moos. 7:3; Tuom. 3:6; 1. Kun. 11:2]

17 Älä myöskään vala itsellesi jumalankuvia. [2. Moos. 20:23; 3. Moos. 19:4]
        18 "Vietä happamattoman leivän juhlaa ja syö happamatonta leipää seitsemänä päivänä, kuten olen sinua käskenyt, säädettyyn aikaan abib-kuussa, sillä siinä kuussa sinä lähdit Egyptistä. [2. Moos. 12:17 ]
        19 "Jokainen, joka ensimmäisenä tulee ulos äitinsä kohdusta, kuuluu minulle, samoin jokainen karjaasi syntyvä urospuolinen esikoinen, niin sonnivasikka kuin karitsakin. [2. Moos. 13:2 ]
        20 Mutta aasin ensimmäisen varsan voit lunastaa omaksesi uhraamalla karitsan, ja ellet halua sitä lunastaa, taita siltä niska. Lunasta omaksesi jokainen sinulle syntyvä esikoispoika. Älköön kukaan tulko eteeni tyhjin käsin. [2. Moos. 13:13 | 2. Moos. 23:15]

21 "Tee työtä kuutena päivänä viikossa, mutta seitsemänneksi päiväksi lopeta työnteko. Myös kyntöjen ja elonkorjuun aikana pidä seitsemäntenä päivänä lepopäivä. [2. Moos. 20:8 ]
        22 "Vietä viikkojuhlaa, kun leikkaat ensi tähkät vehnäsadostasi, ja korjuujuhlaa vuoden vaihteessa.

[4. Moos. 28:26; 5. Moos. 16:10; 2. Aik. 8:13]
        23 Kolmesti vuodessa kokoontukoot kaikki miehet Herran, Israelin Jumalan, kasvojen eteen. [2. Moos. 23:17; 5. Moos. 16:16]
        24 Ja kun minä hävitän kansat sinun tieltäsi ja ulotan kauas sinun rajasi, niin kukaan ei tavoittele sinun maatasi omakseen, jos vain vaellat kolmesti vuodessa Herran, Jumalasi, kasvojen eteen. [5. Moos. 12:20, 19:8]

25 "Kun uhraat minulle teurasuhrin veren, älä uhraa samalla kertaa mitään hapatettua äläkä jätä pääsiäisjuhlan uhrista mitään tähteeksi seuraavaan aamuun. [2. Moos. 23:18 | 2. Moos. 12:10]
        26 "Tuo joka vuosi peltosi ensimmäisistä antimista parhaat Herran, Jumalasi, pyhäkköön. "Älä keitä karitsaa emänsä maidossa." [2. Moos. 22:28 | 2. Moos. 23:19; 5. Moos. 14:21]

27 Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita muistiin nämä käskyt, sillä ne ovat sinun ja Israelin kanssa tekemäni liiton ehdot." [2. Moos. 24:4]
        28 Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton ehdot, nuo kymmenen käskyä. [2. Moos. 24:18 ]

Mooseksen kasvot säteilevät

29 Kun Mooses laskeutui Siinainvuorelta molemmat liitontaulut käsissään, hänen kasvonsa säteilivät, koska hän oli puhunut Herran kanssa. Itse hän ei sitä tiennyt,
        30 mutta kun Aaron ja israelilaiset näkivät Mooseksen kasvojen säteilevän, he pelkäsivät mennä häntä vastaan. [2. Kor. 3:7]
        31 Silloin Mooses kutsui heitä, ja Aaron ja kaikki kansan päämiehet tulivat hänen luokseen, ja hän puhui heille.

32 Kun israelilaiset olivat tulleet lähemmäs, Mooses ilmoitti heille käskyt, jotka Herra oli antanut hänelle Siinainvuorella.
        33 Sanottuaan kaiken tämän Mooses verhosi kasvonsa. [2. Kor. 3:13]
        34 Aina kun Mooses astui Herran eteen puhuakseen hänen kanssaan, hän riisui kasvoiltaan verhon ja oli ilman sitä, kunnes lähti pois. Tultuaan israelilaisten luo hän kertoi, mitä Herra oli käskenyt,
        35 ja silloin israelilaiset huomasivat, että hänen kasvonsa säteilivät. Sitten Mooses jälleen peitti kasvonsa ja poisti verhon vasta mennessään puhumaan Herran kanssa.

Raamattu kertoo selvästi kuka on kuolematon ja kuka ei - siitä ei kenenkään tarvitse olla epätietoinen.

Jumala on kuolematon.

1. Tim. 6:16
        Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Raamatun sana siitä kuinka ihminen voi saada ikuisen elämän.

1. Joh. 5:11
        Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

Raamatun sana siitä kenellä ei ole ikuista elämää.

1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

Ilman ikuista elämää ei ole ikuista piinaakaan..
        (jos nyt et jo muutenkin ymmärrä että piinaoppi ei ole Jumalasta..

Jumala pelastaa kuolemasta >>> elämään. Ei piinasta > taivaaseen.

1. Moos. 2:17
        Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."

mutta Jumalan vihollinen petti naisen kun väitti -
        1. Moos. 3:4
        Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".

Sen lunastuksen hinnan joka TODELLA johtaa ihmisen "eheyttämiseen" ja takaisin kuolemasta > ikuiseen elämään täytyy täyttää ikuiseen elämään välttämättömät oikeudenmukaisuuden ja rakkauden vaatimukset.

Pelastus tarkoittaa siis AINA pelastusta kuolemasta >>> elämään (ei "ikuisesta piinasta" >>> taivaaseen) ...

Tällainen on Raamatun sanoma ja tästä se puhuu kerta kerran jälkeen: Pelastus kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse.

Joh. 6:27
        Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

Joh. 4:14
        mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

Joh. 4:36
        Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

Joh. 6:40
        Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Joh. 6:47
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Joh. 6:51
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

Joh. 6:58
        Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

Joh. 6:68
        Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

Joh. 10:28
        Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

Joh. 12:25
        Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

Joh. 12:34
        Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

Joh. 12:50
        Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Joh. 17:2
        koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

Joh. 17:3
        Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Ap. t. 13:46
        Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

Ap. t. 13:48
        Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

Room. 5:21
        että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

Room. 6:22
        Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Room. 6:23
        Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

1. Tim. 1:16
        Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

1. Tim. 6:12
        Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.

Tit. 1:2
        apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -

Tit. 3:7
        että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

Hepr. 9:12
        meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

Hepr. 9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!

Hepr. 9:15
        Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

1. Joh. 2:25
        Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

1. Joh. 5:13
        Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

• maleksi
        alex-kasi kirjoitti:

Raamattu kertoo selvästi kuka on kuolematon ja kuka ei - siitä ei kenenkään tarvitse olla epätietoinen.

Jumala on kuolematon.

Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."

Sen lunastuksen hinnan joka TODELLA johtaa ihmisen "eheyttämiseen" ja takaisin kuolemasta > ikuiseen elämään täytyy täyttää ikuiseen elämään välttämättömät oikeudenmukaisuuden ja rakkauden vaatimukset.

Pelastus tarkoittaa siis AINA pelastusta kuolemasta >>> elämään (ei "ikuisesta piinasta" >>> taivaaseen) ...

Tällainen on Raamatun sanoma ja tästä se puhuu kerta kerran jälkeen: Pelastus kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse.

Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.

apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -

että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!

Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Olet adventismin kummitustalon aave. Perustat oppisi adventismin tulkintoihin ja tuet väitteesi niille perusteille. Tämä elämä jos olisi ikuista, olisi se jo sinällään ikuista kitumista. Ja adventistien seassa eläen olisi se jo pahinta painajaista.

• olekaan
        alex-kasi kirjoitti:

on ymmärtänyt asian vähän pieleen.. tai ehkä selitti huonosti kantansa.. Jumala pyhittää ei sapatti.. se että sapatti pyhittää ei ole adventismia.. kaan ..

Eikä adventismi kuulu mitenkään uusitestamentilliseen kristillisyyteen....kään. Joten se siitä adventismista!

• alex-kasi
        maleksi kirjoitti:

Olet adventismin kummitustalon aave. Perustat oppisi adventismin tulkintoihin ja tuet väitteesi niille perusteille. Tämä elämä jos olisi ikuista, olisi se jo sinällään ikuista kitumista. Ja adventistien seassa eläen olisi se jo pahinta painajaista.

Sen mitä olen lukenut ja oppinut näissä asioissa sen osaan Raamatusta.

Jos sinusta on siten, että jokainen asia mistä on sama käsitys kuin joillain muilla (esim. adventisteilla) olisi matkimista niin olet pulassa koska lähes jokainen ajatuksesi on olemassa joillain toisillakin. Ei mitään uutta taívaan alla näissä asioissa :)

On luonnollista että ikuinen elämä voi vain olla olemassa sellaisissa olosuhteissa missä se on mahdollista. Missä sen vaatimukset täytetään ei muualla - sen nyt tajuaa kuka vain .. ja jos joku väittää että ihminen itsessään olisi ikuinen niin voi vain ihmetellä kuinka täydellinen se ihminen ajattelee olevansa? Olisiko kukaan ihminen ilman vajavaisuuksia?

Vain täydellinen voi säilyä ja vain Jumala on täydellinen, siksi on niin että vain Hänessä voi ihminen saada ikuisen elämän..

Mutta ei kukaan pakota valitsemaan elämää.

Jos et valitse Jumalaa et valitse ikuista elämää vaan vain "oman elämän" tai paremminkin "omapäisen elämän" ja se ei ole ikuinen.

Ja olen samaa mieltä siitä että sellainen elämä jota ihmiset tänään elävät, ei olisi edes mielekästä elää ikuisesti, mutta ole huoleti se on mahdottomuuskin . Joten ei sellaista ikuista elämää ole olemassakaan.. koska sellaisesta elämästä puuttuvat ne ominaisuudet jotka tekisivät siitä ikuisen..

• alex-kasi kirjoitti:

Jumala on kuolematon.

Niin. Kuolemisella Sana pyrkii osoittamaan, että Jumalan yhteydestä voi kuolla pois. Eikä sen pahempaa helvettiä ole olemassakaan.
        Joten siinä mielessä helvetti on enemmän kuin totta.

Aadam ja Eeva söivät ja olivat "kuoleman omia", 1.Ms.2:17. ei Jla valehdellut. Yhteydestä Jlaan kuolivat "sinä päivänä. Voiko pahempaa tapahtua?

Mutta sielunvihollinen kaunistelee asiaa.
        Te vain nukutte pois, kerrn se kirpaisee.
        Ei veikkoset - tilinteon päivä sitten tulee.

"Ikuinen" kuolema ilman Jlaa vaiko "ikuinen elämä Kristuksessa", siitä on kyse.
        Ei niin, että kuolema vapauttaisi epäuskoiset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1198
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      628
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      610
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56