Paha Pietari keskuudessamme?

Semper.Fidelis

Olen selaillut tämän palstan kirjoituksia ja hämmästellen pannut merkille, että foorumilla huseeraa Teuvo Suni -niminen 'uskonsankari', joka esiintyy ikään kuin pidellen käsissään avaimia taivaan portille.

Lähinnä traagiselta vaikuttaa se yksitotisuus ja tuomiohenki, jotka leimaavat T. Sunin 'pahapietarimaista' retoriikkaa.
Tosin, huvittaviakin piirteitä on siinä määrätietoisessa ja mahtipontisessa tavassa, jolla Suni demonisoi ja teilaa eri mieltä olevia 'vastustajiaan'!

Miehen missiossa keihäänkärki ilmeisesti kohdistuu niihin kristittyihin, jotka uskoon tultuaan ovat käyneet Mestarilleen kuuliaisina uskovien kasteella. Heille ei Sunilta, jos oikein olen ymmärtänyt, liikene juuri mitään rohkaisua tai toivon kipinää - 'Saatanan valtaan kun ovat joutuneet'.

Kumpaa näistä pidät Teuvo Suni tärkeämpänä?
Helvetin luukkujenko lonksuttelua vai pelastuksen ilosanoman tarjolla pitämistä?

150

3276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistuttaja

Sunin harhaoppisesta kiroamisesta saavat osansa kaikki tasapuolisesti, sillä he kaikki ovat hänen mukaansa porttokirkkolaisia, niin luterilaiset kuin vapaiden seurakuntien uskovatkin yms. Hän on kutakuinkin ainoa, joka pelastuu. Että semmoista. Tällä hetkellä uskovien kastajat ovat tosin eniten tulilinjalla. Hänelle on tunnusomaista pilkka ja herja, joita ilman hän ei osaa kommunikoida.

• kohdistuu paljolti siihen, millaista sanomaa ja opetusta raamattu-palstalta löytyy totuuden etsijöille.
        Onhan täysin mahdollista, että palstalla vierailee niitäkin lukijoita, jotka todella kaipaavat elämäänsä apua ja rohkaisua Jumalan Sanasta.

Jos totuuden etsijä törmää 'kiroamistulvaan ja saatanan eksytyssyytöksiin', niin todennäköinen reaktio on perääntyminen ja moisen lähetystyön torjuminen.

Itse en tältä palstalta odota uskolleni vahvistusta. Tosin iloisia yllätyksiä sopii aina toivoa. Sillä rohkaisuahan me kaikki pohjimmiltaan tarvitsemme, rohkaisua rakkauteen ja hyviin tekoihin.

Joka tapauksessa vuolaan kiroamisen ja helvettiin ohjaamisen sijaan meille on annettu kehotus rakastaa ja siunata toisia - niitäkin, jotka meitä parjaavat!

Luukkaan evankeliumi:
        6:27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
        6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

• Jumala ei ennalta valittujansa valtuuta vastoin Jumalan Sanaa ketään tuomitsemaan ja kiroamaan.

Jumalan Sana velvoittaa rakastamaan ehdoitta ja sen lisäksi totuuteen sävyisästi ja lempeästi ohjaamaan.

2.Tim. 2:25
        "hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden".

• "Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti.
        Siksi he myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle
        siihen saakka kun Jumalan sanat toteutuvat."

Hänen valittujensa kohdalla ne toteutuvat jo heidän eläessään.
        kun hän kutsuu heidät pois jokikisestä porttoseurakunnasta,
        jonne he ovat totuudesta mitään tietämättöminä ajautuneet. Ja
        kadotukseen joutuvien, niiden "jotka eivä ole uskoneet totuuteen",
        hänen sanansa toteutuvat vasta viimeisellä tuomiolla.

Miksi erota vain kirkosta?
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 13.1.2007 klo 19.27

Miten on saanut alkunsa tämä kampanja saada ihmiset eroamaan kirkosta?
        Miksi heitä ei ole kehotettu eroamaan joka ainoasta näistä lopun ajan
        porttoseurakunnista, kun kerran Jumalakin siihen sanassaan kolmasti kehottaa:

Ensimmäinen kehotus vuonna 56, 6.Kor.14-7:1:

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella
        ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä. Voivatko Kristus
        ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
        Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin?

Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: - Minä asetun
        heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa
        ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo:

- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään
        saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Jumalanne ja te olette
        minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.

Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee
        puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten
        pyhittää elämämme kokonaan hänelle."

Toinen kehotus vuonna 61-62, Hepr.13:12-14:

"Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan
        omalla verellään. Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään
        kantaen. Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden
        sitä kaupunkia, joka tulee."

Kolmas kehotus vuonna 96, Ilm.18:3-5:

"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman
        kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman kauppamiehet
        ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:

"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi
        ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille,
        joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti,
        eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

• kuinkas on?

Vieläkös Teuvoa kritiikittömästi ihailet?

• heillä olla
        kuinkas on? kirjoitti:

Vieläkös Teuvoa kritiikittömästi ihailet?

'sukset ristissä' nykyisin.

• Mikä lienee syy?
        heillä olla kirjoitti:

'sukset ristissä' nykyisin.

Paljastuiko KariHenrikille Teuvon synnit?

• Mitäpä mieltä?

Mitäpä mieltä?

• Jeesuksen oma.

Kestetään kuitenkin pilkkaa Kristuksen tähden.

• kouluttanut ja tämän kansankeskelle lähettänyt ja käskenyt paljastaa kaiken tästä
      Saatanan lopunajan rajusta eksytyksestä, niin olisinko sellainen kelvoton
      vartiomies, joka sotilaskarkurina itselleni kuolemantuomion hankkisin?

Ymmärrätkö tätä?

"Kun vartiomies näkee sotajoukon lähestyvän, hän puhaltaa torveen ja varoittaa kansaa.
      Jos joku kuulee torven äänen mutta ei välitä varoituksesta ja saa sen vuoksi surmansa
      vihollisen kädestä, hän on itse syypää kuolemaansa. Hänhän ei välittänyt varoituksesta,
      vaikka kuuli torven soivan, ja siksi hän on itse syypää. Se, joka ottaa varoituksen varteen,
      pelastaa henkensä.

Jos vartiomies sotajoukon lähestyessä näkee sen, mutta ei puhalla torveen, eivätkä maan
      asukkaat saa varoitusta, ja vihollinen tulee ja tappaa. Joka kuolee, kuolee kyllä
      syntiensä tähden, mutta hänen kuolemastaan minä vaadin tilille vartiomiehen."

Jos minä en olisi tästä Saatanan tuomasta uudesta kasteestakaan ketään varoittanut,
      tuskin enää tänä päivänä olisin täällä ihmisten haukuttavana, sillä:

"Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
      etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään."

Onko totuus sinullekin helvetin luukkujen lonksutusta? Ja miksi se on sinulle kuolemanhaju?

Onko valhe sinulle ilosanoman tarjolla pitämistä, ja miksi se tuoksuu sinulle elämältä, vaikka
      juuri se on mitä kavalin kuoleman haju?

• Vartiomiehen varoitukset ovat paikallaan ja niitä on hyvä noudattaa, periaatteessa olet siis oikeassa. Mutta:

Sinun ongelmasi ja erehdyksesi onkin siinä, että Jumala ei ole sinua todellisuudessa kutsunut kasteasioista varoittamaan. Ja tuskin mistään muustakaan siinä hengessä, missä nyt olet.

Olet lähtenyt toisten tuomitsemisen tielle.
        Täysin omatoimisesti olet ryhtynyt veljiesi syyttäjäksi ja tuomariksi - ei Jumala ketään sellaiseen koiranvirkaan kutsu!

## käskenyt paljastaa kaiken tästä
        Saatanan lopunajan rajusta eksytyksestä ##.

Oliko tarkoittamasi Saatanan lopunajan raju eksytys siis nimenomaan se 'uusi kaste'?

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Vartiomiehen varoitukset ovat paikallaan ja niitä on hyvä noudattaa, periaatteessa olet siis oikeassa. Mutta:

Sinun ongelmasi ja erehdyksesi onkin siinä, että Jumala ei ole sinua todellisuudessa kutsunut kasteasioista varoittamaan. Ja tuskin mistään muustakaan siinä hengessä, missä nyt olet.

Täysin omatoimisesti olet ryhtynyt veljiesi syyttäjäksi ja tuomariksi - ei Jumala ketään sellaiseen koiranvirkaan kutsu!

Oliko tarkoittamasi Saatanan lopunajan raju eksytys siis nimenomaan se 'uusi kaste'?

ja puhu vasta sen jälkeen Teuvon omatekoisista varoituksista.

Lopunajan raju eksytys pääsi täyteyteensä 300-luvulla ja sen jälkeen,
        kun Saatana alkoi rakennuttaa koko maailman täyteen näitä
        ihmiskäsin tehtyjä temppelitä, kirkkoja, moskeijoita,
        rukoushuoneita jne. Ja kun sai sinne palvelijoikseen Jumalan
        jo Golgatalla hylkäämät papit:

Pojan lähetyskäsky - osa 3
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 17.12.2006 klo 14.40

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja
        tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksesi: kastakaa heitä Isän, Pojan ja
        Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä
        olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki
        päivät maailman loppuun asti.

Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille
        luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät
        kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montaakaan päivää. Te saatte
        voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani,
        koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

Näin perusteellinen ja selvä on Jeesuksen lähetyskäsky, jota hänen opetuslapsensa
        uskollisesti noudattivat kun odottivat sitä päivää, jolloin Pyhä Henki tulisi:

"He pitivät kaikki yhtä ja rukoilivat lakkaamatta yhdessä joukkoonsa kuuluvien
        naisten sekä Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien kanssa. Eräänä päivänä,
        kun opetuslapsia oli kolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan..."

Ja tämän puheen lopuksi he valitsivat kavaltaja Juudaksen tilalle Mattiaksen,
        joka näin liitettiin kahdentoista apostolin joukkoon. "Kun sitten koitti
        helluntaipäivä, ja he olivat kaikki yhdessä koolla": Lukekaa Apt. 2. luku.

"Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät
        keskinäisessä yhteydessä, mursivat leipää ja rukoilivat. Pelko levisi
        ihmisten keskuuteen, ja apostolien kätten kautta tapahtui monia ihmeitä ja
        tunnustekoja. He ylistivät Jumalaa ja olivat kansan suosiossa, ja päivä
        päivältä Herra liitti heidän joukkonsa niitä, jotka pelastuivat."

Miksi näin selvästä Jeesuksen käskystä huolimatta maailmassa ei ole enää
        ainuttakaan tällaista apostolien johdossa olevaa seurakuntaa, vaan erään tilaston
        mukaan vain 5000 erihenkistä porttoseurakuntaa, joita ei johdakaan enää
        Totuuden Hengen saaneet apostolit, vaan erilaisissa teologisissa tiedekunnissa
        ja jos jonkinlaisissa raamattukouluissa ja - opistoissa koulutetut erilaisten
        ihmisoppien opettajat: paavit, patriarkat, arkkipiispat, piispat papit jne?

Tästä alkuperäisesta Kristuksen uskosta luopuminen alkoi tapahtua Efesossa vuonna 90,
        kuten Raamattu todistaa, ja jota vastaan tässäkin keskustelussa on jatkuvasti
        erilaisin pilkkahuudoin hyökätty. Lopullinen sinetti porttoseurakuntien
        maailman valloitukselle lyötiin lukkoon keisari Konstantinuksen kolle kutsumassa
        "ensimmäisessä yleisessä kirkolliskokouksessa" Nikeassa vuonna 325, jossa oli
        mukana lähes kolmesataa piispaa valtakunnan kaikista osista. Ja huomatkaa:
        ei enää ainoatakaan apostolia. Siksi nämä piispat eivät yksimielisesti jääneetkään
        rukoilemaan ja odottamaan Pyhää Henkeä, vaan laativat tunnustuskirjansa,
        joiden avulla Saatana pystyi lähes huomaamattomasti ohittamaan Jeesuksen
        lähetyskäskyn kaksi tärkeintä kohtaa: "opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
        mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa" ja: Älkää lähtekö vaan jääkää odottamaan
        sitä, minkä Isä on teille luvannut."

Siksi minunkin piti jo rippikoulussa osata ulkoa yksi noista tunnustuksista,
        mutta ei annettu vähäisintäkään tietoa siitä totuudesta, jota Pyhä Henki
        alkoi minulle vasta yli kolmekymmentä vuotta myöhemmin opettaa.

Siksi tämän lopun ajan kristinuskon tärkeimmäksi asiaksi jäin vain kaste,
        jota sitten innolla lähdettiinkin oikein aseiden voimalla toteuttamaan.
        Ja todella suosittu siitä on tullutkin, kun on paljon ihmisiä, joille
        ei yksi kaste ole riittänyt vaan on pitänyt ottaa vielä toinenkin kaste.
        Varmuuden vuoksiko? Jopa kolmesti kastettuja miehiäkin olen tavannut:

"Mitä useampi kaste, sen varmempi tulos, kun jo toinenkin kaste vie totuuudesta ulos."

Viime vuosikymmenellä kirjoitti tämän paikkakunnan nykyinen kirkkoherra,
        hiippakunnan lähetyssihteerinä toimiessaan paikallisessa lehdessä:
        "Jokainen kastettu on myös lähetetty", joten ei pidä ihmetellä, miksi Saatanalla pyyhkii hyvin.

Ja näillä helpoilla tunnustuksilla on Saatana saanut kaikki totuudesta luopuneet
        ihmiset, kautta koko maailman, alistettua valtansa alle, ja rakentamaan toinen
        toistaan loistokkaampia temppeleitä ja kirkkoja kohti taivasta kohoavine
        torneineen tämän lopun ajan kristinuskon vahvoiksi tukipisteiksi.
        Tämä rakennusohjelma lähti käyntiin kivuttomasti, koska Saatana oli näiden temppelien
        prototyypin kohta vedenpaisumuksen jälkeen Babyloniaan rakennuttanut:

"Rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, joka ulottuu taivaaseen asti.
        Sillä tavoin saamme mainetta emmekä myöskään hajaannu yli koko maan."

Näin helpolla Saatana sai jo silloin ihmiset kannattamaan omia suunnitelmiaan,
        ja asettumaan Jumalan tahtoa vastaan, kun hän oli käskenyt ihmisten hajaantua
        kaikkialle maailmaan. Tuolloin Jumala kuitenkin jäädytti Saatanan rakennusohjelman.
        Ja merkitykselliset olivat hänen sanasa, kun hän yhdessä Poikansa kanssa menivät
        tuota Saatanan rakennuttamaa temppeliä katsomaan:

"Siinä he nyt ovat, yksi ja sama kansa, jolla on yksi ja sama kieli. Tämä, mitä
        he ovat saaneet aikaan, on vasta alkua. Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa.
        Menkäämme ja sekoittamaan heidän kielensä, niin että he eivät ymmärrä toistensa
        puhetta. Ja niin Herra hajotti heidät kaikkialle maailmaan, ja he lakkasivat
        rakentamasta kaupunkia."

Ja kun nämä Saatanan valtaansa saamat vääryyden ihmiset maailman hallintaansa saivat,
        niin ihmeiden ihme on sekin, että Saatana sai heidät eri kielistä huolimatta
        yksimielisesti toteuttamaan hänen temppelinrakennusohjelmaansa.
        Siksi niitä tässäkin maassa on pilvin pimein ja aina kaikkein arvokkaimmalla
        paikalla kautta koko valtakunnan, kun Saatana on tahtonut jokaiselle omalleen
        kodin pystyttää. Ja näin on täydellisesti tapahtunut se, mistä Jumala
        muistutti kun ensimmäistä Saatanan synagogaa katseli: "Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa."

Ja yksimielisesti ovat erilaisista kielistä huolimatta siihen pystyneet, koska
        Jumala oli tämän totuudesta luopuneiden ihmisparkojen kohtaloksi määrännyt:

"Jumala näet panee heidät toimimaan oman suunnitelmansa mukaisesti. Siksi he
        myös yksissä tuumin antavat kuninkaanvaltansa Pedolle siihen saakka kun
        Jumalan sanat toteutuvat."

Ja kaikkien niiden kohdalla, jotka Jumala on omikseen valinnut, hänen
        sanansa toteutuvat sitä mukaa, kun hän kutsuu ja johdattaa heidät pois jokikisestä
        Saatanan synagogasta ennen kuin ne lopullisesti tuhoaa. Ja tässä on hänen
        viimeinen kutsunsa, jonka hän viimeisen elossa olleen apostolin, Johanneksen,
        kautta valituilleen käskyksi antoi. Käskyksi, koska siinä sanotaan: "Lähtekää pois!"

kuninkaat ovat irstailleet hänen kanssaan ja kaikki maailman kauppamiehet ovat
        rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi
        joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä
        Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

Ja mitä sanoikaan tämä syntiröykkiön suuri isäntä kun ensimmäistä temppeliään rakennutti?

"Ja torni, joka ulottuu taivaaseen asti", ja siksi nämä ihmiskäsin tehdyt
        temppelit ovat ääriään myöten täynnä koko "ihmiskunnan syntivelkaa",
        kuten Raamattu todistaa, ja josta olen jo aikaisemmin kirjoittanut.

• TeuvoSuni kirjoitti:

luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät

Näin perusteellinen ja selvä on Jeesuksen lähetyskäsky, jota hänen opetuslapsensa

naisten sekä Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien kanssa. Eräänä päivänä,

"Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät

ainuttakaan tällaista apostolien johdossa olevaa seurakuntaa, vaan erään tilaston

Tästä alkuperäisesta Kristuksen uskosta luopuminen alkoi tapahtua Efesossa vuonna 90,
        maailman valloitukselle lyötiin lukkoon keisari Konstantinuksen kolle kutsumassa
        ei enää ainoatakaan apostolia. Siksi nämä piispat eivät yksimielisesti jääneetkään
        mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa" ja: Älkää lähtekö vaan jääkää odottamaan

"Mitä useampi kaste, sen varmempi tulos, kun jo toinenkin kaste vie totuuudesta ulos."

"Jokainen kastettu on myös lähetetty", joten ei pidä ihmetellä, miksi Saatanalla pyyhkii hyvin.

Ja näillä helpoilla tunnustuksilla on Saatana saanut kaikki totuudesta luopuneet
        Tämä rakennusohjelma lähti käyntiin kivuttomasti, koska Saatana oli näiden temppelien

kaikkialle maailmaan. Tuolloin Jumala kuitenkin jäädytti Saatanan rakennusohjelman.
        Ja merkitykselliset olivat hänen sanasa, kun hän yhdessä Poikansa kanssa menivät

rakentamasta kaupunkia."

Ja kun nämä Saatanan valtaansa saamat vääryyden ihmiset maailman hallintaansa saivat,
        muistutti kun ensimmäistä Saatanan synagogaa katseli: "Nyt he pystyvät tekemään mitä tahansa."

sanansa toteutuvat sitä mukaa, kun hän kutsuu ja johdattaa heidät pois jokikisestä
        kautta valituilleen käskyksi antoi. Käskyksi, koska siinä sanotaan: "Lähtekää pois!"

Ja mitä sanoikaan tämä syntiröykkiön suuri isäntä kun ensimmäistä temppeliään rakennutti?

Ei paljoa hengellistä viisautta tarvita siihen, että näkee kirkkokuntien ja uskonnollisten suuntausten eksyneen pois totuudesta.

Nyt on kysymys yksilöuskovien pelastumisesta ja oikealle tielle kannustamisesta.
        Älä siis lyö Herrasi palvelijoita. Heistä monet, ehkä useimmat palvelevat juuri sitä Herraa, jota sinäkin mitä ilmeisimmin haluat palvella.

Hebrealaiskirje:
        13:1 Pysyköön veljellinen rakkaus.

Hiljennä hiukan tempoa ylipäänsäkin toisten uskon arvioinnissa.
        Jumala näkee meidän sydämemme, sinä et näe.

Katsotaan huomisaamuna, onko tätä keskustelua tarpeen jatkaa.

Ei paljoa hengellistä viisautta tarvita siihen, että näkee kirkkokuntien ja uskonnollisten suuntausten eksyneen pois totuudesta.

Nyt on kysymys yksilöuskovien pelastumisesta ja oikealle tielle kannustamisesta.
        Älä siis lyö Herrasi palvelijoita. Heistä monet, ehkä useimmat palvelevat juuri sitä Herraa, jota sinäkin mitä ilmeisimmin haluat palvella.

Hebrealaiskirje:

Minua et Saatanan kastealtaaseen tule ikinä saamaan, sillä siitä pitää sydämessäni asuva
        Kristuksen Henki huolen:

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan
        voi riistää heitä minulta.

Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu,
        eikä kukaan voi riistä heitä minulta."

Viisaasti teksit, kun pysyisit niillä palstoilla, jotka Saatana
        on uudelleenkastetuilleen armostaan antanut!

• kirja
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Hebrealaiskirje:

Se kirja on Teuvon omatahto kirja,
        ja ala-arvoinen.
        36 kustantajaa lähetti takaisin,
        ja Teuvo kustansi sen sitten omillaan,
        siis omatahtoinen kirja.

• kyllä niin
        TeuvoSuni kirjoitti:

Minua et Saatanan kastealtaaseen tule ikinä saamaan, sillä siitä pitää sydämessäni asuva
        Kristuksen Henki huolen:

Kun ihminen joutuu sellaisen asian eteen .että omat keinot loppuvat hän alkaa räyhätä,silloin kun kokee ,että oma oikeassa oleminen joutuu uhatuksi,ei olekkaan enää varma omasta asiastaan.Tässäkin keskustelussa se tulee esiin ,ei ole eräs keskustelija aivan vakuuttunut siitä pitäisikö hänen mennä uskon kasteelle ja siksi ottaa kovat sanat käyttöön ja kiertää kysymykset uskon kasteesta ,Olen itsekkin siinä tilanteessa ja torjun kaiken mikä koskee kaste asiaa.Olen kylläkin odottavalla mielellä mitä minun kohdalla tässä asiassa tulee tapahtumaan ,kuuntelen mitä Jumala Pyhän Henkensä kautta puhuu ,olen puhunut Jumalalle ,että tervitsen selvän tiedon häneltä,en keneltäkään ihmiseltä .Olen lapsena kastettu.

Vartiomiehen varoitukset ovat paikallaan ja niitä on hyvä noudattaa, periaatteessa olet siis oikeassa. Mutta:

valhetta, valhetta suollat.

• kyllä niin kirjoitti:

Kun ihminen joutuu sellaisen asian eteen .että omat keinot loppuvat hän alkaa räyhätä,silloin kun kokee ,että oma oikeassa oleminen joutuu uhatuksi,ei olekkaan enää varma omasta asiastaan.Tässäkin keskustelussa se tulee esiin ,ei ole eräs keskustelija aivan vakuuttunut siitä pitäisikö hänen mennä uskon kasteelle ja siksi ottaa kovat sanat käyttöön ja kiertää kysymykset uskon kasteesta ,Olen itsekkin siinä tilanteessa ja torjun kaiken mikä koskee kaste asiaa.Olen kylläkin odottavalla mielellä mitä minun kohdalla tässä asiassa tulee tapahtumaan ,kuuntelen mitä Jumala Pyhän Henkensä kautta puhuu ,olen puhunut Jumalalle ,että tervitsen selvän tiedon häneltä,en keneltäkään ihmiseltä .Olen lapsena kastettu.

JOS JOKU SINULLE KEHOITUKSEN ANTAA MENNÄ UUDELLEEN
        KASTEELLE NIIN SE EI OLE JUMALA VAAN SAATANA.

Näin on TOTUUS.

• kirja kirjoitti:

Se kirja on Teuvon omatahto kirja,
        ja ala-arvoinen.
        36 kustantajaa lähetti takaisin,
        ja Teuvo kustansi sen sitten omillaan,
        siis omatahtoinen kirja.

saatana.

• reaktio
        ArmiK kirjoitti:

Normaalilta ihmiseltä!

• Yhtäältä minulle on samantekevää, mitä joku teuvosuni höyryää paisuneen egonsa siivittämänä.
        Miehen epätoivoinen soidinlento päättyy nöyryyttävään mahalaskuun ennemmin tai myöhemmin.

Jumalan Henki ei puhu sellaisen houkan kautta, joka silmittömässä tuomiokiihkossaan jakelee lippuja helvettiin ja kiroilee toisia 'saatanan armo'- ym. keksinnöillään

Jes. 32:6
        "Sillä houkka puhuu houkan lailla, ja hänen sydämensä hankkii turmiota, ja niin hän harjoittaa riettautta ja puhuu eksyttäväisesti Herrasta, jättää tyhjäksi nälkäisen sielun ja janoavaisen juomaa vaille."

Niin, toisaalta TS-tyyppisen kaverin voisi antaa teutaroida omissa mehuissaan, ehkä hän jopa rauhoittuisi kun ei häntä 'huomattaisi'.
        Nyt kuitenkin minun puuttumiseni miehen uskonnolliseen amok-juoksuun johtuu halustani koetella tuota TS-henkeä, joka huutaa noin julkeasti ja rumasti.
        Ehkäpä siitä oppii jotain hyödyllistä matkan varrelle..

Ja parhaimmillaan saan Jumalan armosta nujertaa tuon herjaajahengen; siis sen hengen, en miestä.
        Tosin, moni lienee samaa jo yrittänyt..;)

1.Joh. 4:1
        "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."

• ´-`

Yhtäältä minulle on samantekevää, mitä joku teuvosuni höyryää paisuneen egonsa siivittämänä.
        Miehen epätoivoinen soidinlento päättyy nöyryyttävään mahalaskuun ennemmin tai myöhemmin.

Jumalan Henki ei puhu sellaisen houkan kautta, joka silmittömässä tuomiokiihkossaan jakelee lippuja helvettiin ja kiroilee toisia 'saatanan armo'- ym. keksinnöillään

"Sillä houkka puhuu houkan lailla, ja hänen sydämensä hankkii turmiota, ja niin hän harjoittaa riettautta ja puhuu eksyttäväisesti Herrasta, jättää tyhjäksi nälkäisen sielun ja janoavaisen juomaa vaille."

Niin, toisaalta TS-tyyppisen kaverin voisi antaa teutaroida omissa mehuissaan, ehkä hän jopa rauhoittuisi kun ei häntä 'huomattaisi'.
        Nyt kuitenkin minun puuttumiseni miehen uskonnolliseen amok-juoksuun johtuu halustani koetella tuota TS-henkeä, joka huutaa noin julkeasti ja rumasti.

Ja parhaimmillaan saan Jumalan armosta nujertaa tuon herjaajahengen; siis sen hengen, en miestä.

"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."

Kun meiltä revitään uskoa pois,
        se onneton usko syvenee.

• "matkahuolto"
        ArmiK kirjoitti:

ArmiK.
        Se henki joka sinulla on,valhetta, valhetta suollat.

• ArmiK kirjoitti:

No valhettapa hyvinkin, ainakin sinun mielestäsi.

Olet omalla tavallasi hellyttävä ihminen, ArmiK.
        Kun jonkinasteisena profeettana pitämääsi Teuvoon kosketaan, sinun on, totta kai, noustava puolustamaan profeettaasi ja syyttämään tuota muukalaista, joka nostaa kättään profeettaa kohti.

Niinhän se profeettadraaman käsikirjoitus kulkee.
        Käsikirjoituksessa on vain yksi merkille pantava seikka:
        se draaman profeetta ei Jumalan kutsuma, vaan onkin väärä profeetta!

Suni on roolinsa ja vuorosanansa itse Raamatun sanaa väärentäen ja röyhkeästi hyväksikäyttäen kehittänyt.

• sellainen tuntuma

Yhtäältä minulle on samantekevää, mitä joku teuvosuni höyryää paisuneen egonsa siivittämänä.

Usko ja sellainen käsitys syntynyt ,että ei ole Jumala niin kuin ihminen ,ei ole Jumalan puheet samoja kuin ihmisen puheet.Jos Jumala puhuu ihmisen kautta ,puhe on jotain niin valtavaa ja koskettavaa .Puhetta ,jota emme ikänänsä olisi osanneet edes kuvitella ihmisen kautta tulevan.Nythän nämä porinat ovat sellaisia jokapäiväisiä jorinoita ,ei mitään mitä ei olisi jo kuullut ja tietäisi ennestään.

• kyllä niin kirjoitti:

Toteat: "Olen kylläkin odottavalla mielellä mitä minun kohdalla tässä asiassa tulee tapahtumaan ..."
        ---
        Tutkippa seuraavaa linkkiä:
        http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htm
        Jumalan johdatusta sinulle etsintääsi!

No valhettapa hyvinkin, ainakin sinun mielestäsi.

Olet omalla tavallasi hellyttävä ihminen, ArmiK.
        Kun jonkinasteisena profeettana pitämääsi Teuvoon kosketaan, sinun on, totta kai, noustava puolustamaan profeettaasi ja syyttämään tuota muukalaista, joka nostaa kättään profeettaa kohti.

Niinhän se profeettadraaman käsikirjoitus kulkee.
        Käsikirjoituksessa on vain yksi merkille pantava seikka:
        se draaman profeetta ei Jumalan kutsuma, vaan onkin väärä profeetta!

Suni on roolinsa ja vuorosanansa itse Raamatun sanaa väärentäen ja röyhkeästi hyväksikäyttäen kehittänyt.

et totisesti voi muuta sanoakkaan mitä sanot.

näin näkyy tuo eksyttävin saatanan henki sinussa.
        Voi kuinka monta sinä olet ihanilla puheillasi sinne
        saatanan altaaseen saanut?

• ´-` kirjoitti:

Kun meiltä revitään uskoa pois,
        se onneton usko syvenee.

saatana vahvistaa omaa uskoaan omissaan.

Kun se kaikessa matkii.

Onnetonta todella on että näin saatanan pettämät
        uskovat luulevat JUMALAN PUHETTA EKSYTYKSEKSI.

TODELLA ONNETONTA.

TULET SINÄKIN SEN KERRAN NÄKEMÄÄN.

HARVAT OVAT NE JOTKA AHTAASTA PORTISTA ELÄMÄN
        TIELLE OVAT KÄYNEET.

TOIVOTTAVASTI ET VAAN LIIAN MYÖHÄÄN.

• sellainen tuntuma kirjoitti:

Usko ja sellainen käsitys syntynyt ,että ei ole Jumala niin kuin ihminen ,ei ole Jumalan puheet samoja kuin ihmisen puheet.Jos Jumala puhuu ihmisen kautta ,puhe on jotain niin valtavaa ja koskettavaa .Puhetta ,jota emme ikänänsä olisi osanneet edes kuvitella ihmisen kautta tulevan.Nythän nämä porinat ovat sellaisia jokapäiväisiä jorinoita ,ei mitään mitä ei olisi jo kuullut ja tietäisi ennestään.

'Jos Jumala puhuu ihmisen kautta ,puhe on jotain niin valtavaa ja koskettavaa.'

Totta kirjoitat; itse en ainakaan pysty välittämään Jumalan puhetta suoraan, tuskin sitä minulta odotitkaan! En ole profeetta, en koe sellaista.

Mutta etsin totuutta omassa elämässäni ja olen sen löytänytkin Pelastajassani Jeesuksessa.
        Hänen armostaan saan kilvoitella totuuden ja puhtaan evankeliumin puolesta.

Porinaa kenties hyvinkin, mutta onhan jonkun noustava tuota julkeaa filistealaista syyttäjää ja herjaajaa vastaan.
        Oman osuuteni teen niissä 'sulkeisissa'!

• portaat.
        ArmiK kirjoitti:

Sinähän siellä altaassa kroolaat.
        eestaas ja etsit ulospääsyä.

JEESUKSEN SANOMAA OLIKO SE NIIN MAHTAVAA ETTÄ KAIKKI
        USKOIVAT?

JOS TAHDOT JUMALAN TOTUUDEN TULLA TUNTEMAAN NIIN
        SEN PÄÄSET TUNTEMAAN. MUTTA JOS KUUNTELET OMIA
        TUNTEMUKSIASI TAI SAATANAN (JOKA SINULLE TUON
        MAINITSEMASIKIN TUNTEMUKSEN OLI ANTANUT)
        NIIN TOTUUS JA PELASTUS PYSYVÄT KAUKANA SINUSTA.

• ."matkahuolto"
        ArmiK kirjoitti:

Kun se kaikessa matkii.

TODELLA ONNETONTA.

TIELLE OVAT KÄYNEET.

>>>Näin se näkyy
        ArmiK 26.8.2007 klo 07.49

Kun se kaikessa matkii.

TODELLA ONNETONTA.

TIELLE OVAT KÄYNEET.

• ArmiK kirjoitti:

Milloin viimeksi olet tuntenut sydämessäsi rakkautta lähimmäistäsi kohtaan?

Ei Jumala ole sinua kutsunut saatanan altaista höpöttämään.
        Mikä saa sinut moottoriturvan (anteeksi suora ilmaus!) lailla hokemaan tuota saatanan-henki-saatanan-henkeä koko ajan?

Eihän vain oppi-isäsi TS ole vienyt sinua valhehenkensä orjaksi. Siihen orjuuteen, jossa pystytään vain kiroamaan lähimmäisiä.

Mihin se rakkaus katosi, josta Sana puhuu?
        Vai pääsitkö sitä koskaan maistamaankaan?

JUMALAN TOTUUDEN HENGEN VIESTI ja VALKEUDEN ENKELIN
        KAAPUUN PUKEUTUNEEN SAATANAN ENKELIN VIESTI.

TUNNISTATKO?

• ."matkahuolto" kirjoitti:

>>>Näin se näkyy
        ArmiK 26.8.2007 klo 07.49

Kun se kaikessa matkii.

TODELLA ONNETONTA.

TIELLE OVAT KÄYNEET.

saatanan hengessä sinä et voi tätä nähdä et ynmmärtää.

• Devout

Mikä saa sinut moottoriturvan (anteeksi suora ilmaus!) lailla hokemaan tuota saatanan-henki-saatanan-henkeä koko ajan?

Eihän vain oppi-isäsi TS ole vienyt sinua valhehenkensä orjaksi. Siihen orjuuteen, jossa pystytään vain kiroamaan lähimmäisiä.

Noin kuukausi- pari sitten hän kirjoitti pari aidosti lohduttavaa sanaa, jollekin huolestuneelle.
        Pahasti näyttää, että se oli ohimenevä häiriö..

rakastaisi niin en sinulle TOTUUTTA toisi.

Siis saatanan sinulle valehtelee; Armi on rakkaudeton.

Mutta tätä sinä et voi ymmärtää kun henki sinussa
        vain lepertelee. EI TUO TOTUUTTA VAAN VALHETTA.

Mitä tulee noihin ALTAISIIN niin KYLLÄ SE NIIN ON
        JUMALA KAUTTANI VAROITTAA: ÄLKÄÄ TOISTA KASTETTA
        OTTAKO SE EI OLE JUMALASTA.

TÄMÄ ON TOTUUS.

TIEDÄN SINÄ ET VOI TÄTÄ TOTUUTTA NÄHDÄ, SILLÄ EI VALHEEN HENGELLÄ VOI NÄHDÄ SITÄ MIKÄ JUMALASTA ON.

MITÄ TS tulee niin MIKSI ET VOI USKOA IHMISEN
        PUHETTA JOKA ON SANONUT ETTÄ ON JUMALAN KOULUTTAMAKSI TULLUT PALJON AIEMMIN KUIN ON
        TS: STÄ ON MITÄÄN TIENNYT.

MIKSI ET VOI USKOA ETTÄ TOTTA ON JUMALAN OMAT OVAT YHTÄ.

MIKSI ET VOI USKOA ON YKSI TOTUUS NIINKUIN ON YKSI
        HERRA JA YKSI HENKI JA YKSI KASTE.

SILLÄ KUN ET NÄITÄ PYSTY USKOMAAN NIIN TIEDÄ JO
        MIKÄ ON USKOSI.

ÄLÄKÄ SANO USKOT YHTEEN KASTEESEEN SINUT ON KASTETTU VAIN YHDEN KERRAN SILLÄ TÄMÄ ON SAATANAN PUHETTA IHMISELLE "LAPSENA SAAMASI KASTE
        EI OLLUT KASTE."

• puhe
        ArmiK kirjoitti:

JEESUKSEN SANOMAA OLIKO SE NIIN MAHTAVAA ETTÄ KAIKKI
        USKOIVAT?

JOS TAHDOT JUMALAN TOTUUDEN TULLA TUNTEMAAN NIIN
        SEN PÄÄSET TUNTEMAAN. MUTTA JOS KUUNTELET OMIA
        TUNTEMUKSIASI TAI SAATANAN (JOKA SINULLE TUON
        MAINITSEMASIKIN TUNTEMUKSEN OLI ANTANUT)
        NIIN TOTUUS JA PELASTUS PYSYVÄT KAUKANA SINUSTA.

On niin valtavaa ja koskettavaa ,että se panee polvilleen .Eihän sitä kaikki ymmärrä ,"ei usko ole joka miehen".Eikyse ole siitä uskovatko kaikki,vaan kun jotkut tällä palstalla väittävät ,että Jumala puhu heille ja heidän puheensa ovat kuitenkin joutavaa jorinaa ,ei nämä puheet voi olla Jumalasta.

• Devout
        ArmiK kirjoitti:

TÄMÄ ON TOTUUS.

TIEDÄN SINÄ ET VOI TÄTÄ TOTUUTTA NÄHDÄ, SILLÄ EI VALHEEN HENGELLÄ VOI NÄHDÄ SITÄ MIKÄ JUMALASTA ON.

PUHETTA JOKA ON SANONUT ETTÄ ON JUMALAN KOULUTTAMAKSI TULLUT PALJON AIEMMIN KUIN ON

MIKÄ ON USKOSI.

ÄLÄKÄ SANO USKOT YHTEEN KASTEESEEN SINUT ON KASTETTU VAIN YHDEN KERRAN SILLÄ TÄMÄ ON SAATANAN PUHETTA IHMISELLE "LAPSENA SAAMASI KASTE
        EI OLLUT KASTE."

Sinä et rakkaudesta täällä räyhää..
        Kyse kohdallasi on puhtaasti valtapoliittinen.
        Haluat vain alistaa,,

• Devout kirjoitti:

Noin kuukausi- pari sitten hän kirjoitti pari aidosti lohduttavaa sanaa, jollekin huolestuneelle.
        Pahasti näyttää, että se oli ohimenevä häiriö..

Kovin tuttuja kohtia Raamatusta ja kuitenkin niin tavattoman keskeisiä:

"Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha.."

"Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."

"vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi."

Lipsumista voi tulla kenelle tahansa, mutta uskovan pitäisi sentään pääasiassa osoittaa rakkautta teoillaan ja sanoillaan!
        Jopa ajatukset tulisi saada kuuliaisiksi Kristukselle:

2.Kor.10:5
        "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle".

• Aam...
        ArmiK kirjoitti:

TÄMÄ ON TOTUUS.

MIKÄ ON USKOSI.

EI OLLUT KASTE."

Kun meidän koira paskansi kipponsa viereen,
        ja siitä moitittiin, ei saa kakia ruoka paikalle,
        niin koira vastas,

VOI,VOI,VOI,VOI,VOI,VOI,

ja kiersi kehää tarhassaan.

• "matkahuolto",
        ArmiK kirjoitti:

saatanan hengessä sinä et voi tätä nähdä et ynmmärtää.

Tarkista lähteesi.

• Devout

"Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."

"vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi."

Lipsumista voi tulla kenelle tahansa, mutta uskovan pitäisi sentään pääasiassa osoittaa rakkautta teoillaan ja sanoillaan!

"Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle".

"Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi", siinä on laki ja profeetat..

Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Jumala ei koskaan hylkää vilpitöntä Totuuden etsijää, tämän oivallisesti toit jo aiemmin esiin.

• ArmiK kirjoitti:

TÄMÄ ON TOTUUS.

MIKÄ ON USKOSI.

EI OLLUT KASTE."

"Huudat niin lujaa, etten kuule mitä sanot!"

Jos nuo viestisi on tarkoitettu rakkaudellisiksi, niin aivan liikaa siellä vilisee saatanoita ja perkeleitä.
        Lepertely on sinulle paha sana, siltä kuulostaa, mutta tee mieluummin vaikka sitä, jos osaat.

Erotan silloin paremmin rakkauden sävyt; nyt koko sinun sanomasi hukkuu 'sinne perkeleitten alle..' ;(

Muuten ArmiK:

Olen onnellisesti uskossa, tulin uskoon 21-vuotiaana.
        Olen käynyt uskovien kasteella jo 34 vuotta sitten.
        Kasteellani en kersku; ei se minua pelasta.
        Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani, ja Kristuksen voimasta.
        Minussa, se on minun lihassani, ei asu mitään hyvää.
        Kristus minussa on kirkkauden toivo.

Ihan ystävälliseksi ja lempeäksi neuvoksi:
        Olisiko sinunkin jo korkea aika laskeutua sieltä haukkumisportailtasi alemmaksi, ennen kuin sinut sieltä maahan ja tomuun pudotetaan.

• "matkahuolto", kirjoitti:

Tarkista lähteesi.

turvallista matkaa, rauhaa vain, rauhaa vain ei mitään hätää.

Miksi tahdot saatanaa palvella?

• puhe kirjoitti:

On niin valtavaa ja koskettavaa ,että se panee polvilleen .Eihän sitä kaikki ymmärrä ,"ei usko ole joka miehen".Eikyse ole siitä uskovatko kaikki,vaan kun jotkut tällä palstalla väittävät ,että Jumala puhu heille ja heidän puheensa ovat kuitenkin joutavaa jorinaa ,ei nämä puheet voi olla Jumalasta.

saatanan hengen kaatokokouksissa?

USKO EI OLE TODELLAKAAN JOKA MIEHEN JA NAISEN
        VAAN HARVAT OVAT NE JOTKA OVAT JUMALALTA USKON SAANEET.

• Devout
        ArmiK kirjoitti:

Kyllä usko kuuluu jokaiselle, joka sen vastaanottaa. Sydämessään uskoo, että kristus kuoli syntieni puolesta ja suullnsa tunnustaa hänet.
        Kyllä se Armi valitettavasti sinun kannaltasi on "jokamiehen oikeus".
        Etkö ymmärrä, että suljet ovea ihmisiltä, johon sinulla ei ole mitään oikeutta.

Jos nuo viestisi on tarkoitettu rakkaudellisiksi, niin aivan liikaa siellä vilisee saatanoita ja perkeleitä.
        Lepertely on sinulle paha sana, siltä kuulostaa, mutta tee mieluummin vaikka sitä, jos osaat.

Erotan silloin paremmin rakkauden sävyt; nyt koko sinun sanomasi hukkuu 'sinne perkeleitten alle..' ;(

Muuten ArmiK:

Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani, ja Kristuksen voimasta.

Olisiko sinunkin jo korkea aika laskeutua sieltä haukkumisportailtasi alemmaksi, ennen kuin sinut sieltä maahan ja tomuun pudotetaan.

Tunnetko sinä tätä sanomaa:"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

Tämä on TOTTA mutta tätäkään sinä et USKO.

Mitään uskoon tuloon tulee niin uskoon olet tullut.

MUTTA JUMALA EI OLE KOSKAAN SAANUT SINULLE USKOA ANTAA EIKÄ NÄIN UUDESTI SYNNYTTÄÄ YLHÄÄLTÄ.

Olet todella juuri sen eksyttävimmän saatanan hengen oma.

Nytkin se laittaa sinussa röyhistelemään omaa uskoasi että katso nyt olet jumalan oma kun tuo Armikin noin käy sinua vastustamaan.
        Ja tätä saatanan valhetta sinä uskot.

EI ole mitkään vastustelut merkki siitä että on
        JUMALAN OMA.

VAAN SE SANOMA SE HENKI MIKÄ IHMISESSÄ ON SE
        OSOITTAA KENEN OMA KUKINENKI ON.

JA NE JOTKA OVAT TODELLA JEESUKSEN OMIA
        HEILLE SANA ON TULLUT ELÄVÄKSI ELÄMÄKSI, HE TIETÄVÄT ETTÄ OVAT JUMALAN OMIA EIKÄ HEIDÄN USKOAAN PÖNKITÄ SE ETTÄ HEITÄ VASTAAN OLLAAN
        MITÄ SAASTAISIMMILLA SANOMILLA.

SIIS IHMINEN JOKA TODELLA ON JUMALAN OMA, JEESUKSESSA EI MITKÄÄN TOISTEN VASTUSTELUT
        SAA AIKAAN RINTOJEN RÖYHISTELYÄ JA AJATUSTA NIIN
        MINÄ LUJITAN VAAN USKOANI KUN SE ON OIKEA KUN
        SITÄ VASTAAN HYÖKÄTÄÄN.

EI SIIS JEESUKSESSA OLEVALLE VASTUSTUS TUO VARMUUTTA VAAN SE VARMUUS ON JA PYSYY SITÄ EI SIIS
        TARVITSE RUOKKIA PÖNKITTÄÄ MILLÄÄN.

sanoja juuri se sinussa oleva saatanan henki tuo.

Todella eksyttävää kun se on niin lihaa miellyttävää.

• Devout
        ArmiK kirjoitti:

Tunnetko sinä tätä sanomaa:"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

MUTTA JUMALA EI OLE KOSKAAN SAANUT SINULLE USKOA ANTAA EIKÄ NÄIN UUDESTI SYNNYTTÄÄ YLHÄÄLTÄ.

Nytkin se laittaa sinussa röyhistelemään omaa uskoasi että katso nyt olet jumalan oma kun tuo Armikin noin käy sinua vastustamaan.

JUMALAN OMA.

HEILLE SANA ON TULLUT ELÄVÄKSI ELÄMÄKSI, HE TIETÄVÄT ETTÄ OVAT JUMALAN OMIA EIKÄ HEIDÄN USKOAAN PÖNKITÄ SE ETTÄ HEITÄ VASTAAN OLLAAN

SIIS IHMINEN JOKA TODELLA ON JUMALAN OMA, JEESUKSESSA EI MITKÄÄN TOISTEN VASTUSTELUT
        SITÄ VASTAAN HYÖKÄTÄÄN.

EI SIIS JEESUKSESSA OLEVALLE VASTUSTUS TUO VARMUUTTA VAAN SE VARMUUS ON JA PYSYY SITÄ EI SIIS

Onko miehesikin "saatanan oma".
        Miten voit olla naimisissa saatanan kanssa?

• niin ahdas
        ArmiK kirjoitti:

Täytyi mennä kontaten sisään! Ei vain hengellisesti vaan aivan fyysisestikkin. Menitkö sinä kontaten sisään portista , vai ihan pystyasennossa? (Ymmärtääkseni Teuvokin oli polvistunut aivan fyysisesti)

• palstaa seuraava
        Tapio522 kirjoitti:

Toteat: "Olen kylläkin odottavalla mielellä mitä minun kohdalla tässä asiassa tulee tapahtumaan ..."
        ---
        Tutkippa seuraavaa linkkiä:
        http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htm
        Jumalan johdatusta sinulle etsintääsi!

vaan olet mennyt uudelleen kastettavaksi, ja nyt
        esiinnyt täällä vain kerran kastettuna?

• m 12

Muuten ArmiK:

Minä tulin uskoon 22 vuotiaana ja samana keväänä sain kasteen. Lähes 30 vuotta sitten (29,5 v)

Olen kirjoitellut sunilaisten kanssa vähän samanlaisissa merkeissä kuin sinäkin, mutta en ole osannut yhtä taitavasti. Nyt olen jo vähentänyt aktiivisuuttani.

• ArmiK kirjoitti:

JUMALAN OMA.

SITÄ VASTAAN HYÖKÄTÄÄN.

## VAAN SE SANOMA SE HENKI MIKÄ IHMISESSÄ ON SE
        OSOITTAA KENEN OMA KUKINENKI ON ##.

Tuossa olet oikeassa.
        Kyllä se tulee esille meistä, nimittäin se henki jonka hedelmiä olemme saaneet.
        Sydämen kyllyydestä suu puhuu!

Näin ArmiK:n sydän puhuu:
        ##Olet todella juuri sen eksyttävimmän saatanan hengen oma.##

Kuulehan sinä ArmiK:
        Oletko koskaan miettinyt ammattiauttajan puoleen kääntymistä?
        Kirjoituksistasi heijastuu syvä ahdistus ja sen ohella paniikinomainen torjunta kaikelle sille, mikä ei alistu sinulle tai TS:n hengelle.

Tuohon alla olevaan minä uskon, koko sydämestäni uskon ja toivon sitä samaa uskoa sinullekin:

1.Joh. 3:23
        "Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut."

• m 12 kirjoitti:

Minä tulin uskoon 22 vuotiaana ja samana keväänä sain kasteen. Lähes 30 vuotta sitten (29,5 v)

Olen kirjoitellut sunilaisten kanssa vähän samanlaisissa merkeissä kuin sinäkin, mutta en ole osannut yhtä taitavasti. Nyt olen jo vähentänyt aktiivisuuttani.

Kuitenkin senverran taitavasti että olet saanut
        eksytettyä niitä jotka olisivat sisälle tahtoneet
        mennä JUMALAN VALTAKUNTAAN, mutta sinun liehakoivan
        sanasi perässä ovatkin joutuneet saatanan ihanalle
        lavealle tielle.

TÄMÄ ON TOTUUS.

JA TÄYTYY SANOA SINUNKIN KOHDALLASI OLET SEN KERRAN NÄKEVÄ. JA SE NÄKY EI OLE MIELTÄ YLENTÄVÄ.

SAATANA SE ON JOKA LORUILEE SIUNUSTA VAIN JA RAUHAA EI MITÄÄN HÄTÄÄ KAIKILLE IHMISILLE.

SINUNKIN KOHDALLASI OLEN KOKENUT MITEN SAATANA
        TÄMÄNKIN KAUTTA ETTÄ OLEN VASTUSTANUT HENKEÄ
        JOKA SINUSSA ON JA SITÄ SANOMAA JOTA SE TUON NIIN
        SINÄ OLET SAANUT VAIN LISÄÄ VAHVISTUSTA SAATANAN
        USKOLLESI KUN SINUA VASTAAN OLLAAN; ETTÄ KYLLÄ SE
        OIKEAA USKOA SILLOIN ON.

MUTTA SANON OIKEA USKO EI TARVITSE PÖNKITTÄJIÄ;
        PÖNKITYSTÄ. SE ON VÄÄRÄ USKO JOKA NÄITÄ TARVITSEE
        JA NÄISTÄ VAHVISTUU.

TÄMÄ ON TOTUUS.

JUMALAN TOTUUS ON SIIS AIVAN MUU KUIN SAASTAISET
        IHMISOPIT.

SIIS PUOLUSTELET JA TUOT SAATANAN SANOMAA ETKÄ
        JUMALAN. NÄIN IKÄVÄ KYLLÄ ON.

## VAAN SE SANOMA SE HENKI MIKÄ IHMISESSÄ ON SE
        OSOITTAA KENEN OMA KUKINENKI ON ##.

Tuossa olet oikeassa.
        Kyllä se tulee esille meistä, nimittäin se henki jonka hedelmiä olemme saaneet.
        Sydämen kyllyydestä suu puhuu!

Näin ArmiK:n sydän puhuu:
        ##Olet todella juuri sen eksyttävimmän saatanan hengen oma.##

Kuulehan sinä ArmiK:
        Oletko koskaan miettinyt ammattiauttajan puoleen kääntymistä?
        Kirjoituksistasi heijastuu syvä ahdistus ja sen ohella paniikinomainen torjunta kaikelle sille, mikä ei alistu sinulle tai TS:n hengelle.

Tuohon alla olevaan minä uskon, koko sydämestäni uskon ja toivon sitä samaa uskoa sinullekin:

1.Joh. 3:23
        "Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut."

Sanomasi EI OLE JUMALASTA.

Tämä on TOTUUS.

Saatana tuo hengen hedelmät vastustaakseen TOTUUTTA
        JOTA JUMALA TUO.

Näin on asia. Mutta ymmärrä jo jos sinulla viellä
        on tallella oma JÄRKIKIN vai onko saatana saanut sen sumentaa täysin, että VALHEEN HENGELLÄ ET KOSKAAN
        VOI TULLA YMMÄRTÄMÄÄN SITÄ MIKÄ JUMALASTA ON.

OLIKO JÄRKI TALLELLA NIIN ETTÄ PYSTYIT NYT JÄRJEN
        KANSSA YMMÄRTÄMÄÄN: VALHEEN HENGELLÄSI ET SIIS KOSKAAN PÄÄSE TUNTEMAAN SITÄ MIKÄ JUMALASTA ON.

Mitä tulee sanontaan:
        SYDÄMEN KYLLYYDESTÄ SUU PUHUU, NIIN TODEN TOTTA
        SIITÄ PUHUN MITÄ JUMALA ON MINULLE SAANUT PUHUA
        SIITÄ MITÄ JUMALA ON MINULLE SAANUT TEHDÄ
        MITÄ HÄN TAHTOO ETTÄ JOKAISEN KOHDALLA SAISI TEHDÄ
        SIIS JOHDATTAA IHMINEN SYNNIN JA SAATANAN VALLASTA
        HÄNEN VALTAKUNTAANSA.
        TIEDÄTKÖ JUMALA MUISTUTTI YLI 30 VUOTTA SITTEN
        SINÄ SAIT JO NÄHDÄ MITEN TÄMÄKIN KANSA KUNNIOITTAA
        MINUA HUULILLAAN, KOSKAAN EIVÄT OLE TAHTONEET
        KÄYDÄ HÄNEN TYKÖNSÄ.
        OMIA OPPEJAAN OPETTAVAT KAUKANA OVAT MINUSTA
        (SIIS JUMALASTA)

Näiden vuosien aikana olen nähnyt miten kehitys
        on kulkenut yhä pahempaan ja pahempaan suuntaan.

EI OLE HERRAN PELKOA miksi olisi kun TOITOTETAAN
        JUMALA ON RAKKAUS jne...

MIHIN ON VIENYT SAATANALLINEN OPETUS?

SE EI OLE KETÄÄN JUMALAN LUO JOHTANUT VAAN TOISEN
        IHMISEN, TOISTEN IHMISTEN LUO JOIDEN HUULILTA
        OTETAAN NIINKUIN JUMALAN SANA. IHMIS OPIA USKOTAAN
        OTETAAN KUNNIAA TOINEN TOISELTAAN.
        EI OLLA ETSITTY SIIS SITÄ KUNNIAA JOKA JUMALALTA TULEE.

Mitä siis tulee sinun viestiisi minulle niin muuta en voi sanoa kuin TOTUUDEN VALHETTA OLI.

• m 12 kirjoitti:

Oli mukava saada viestisi!

Lyhyesti: armeija-ajan jälkeen ja opiskelun alettua tunsin joutuvani pahasti umpikujaan elämässäni.
        Sisäisen hätäni keskellä Jumala armossaan kutsui minua etsimään pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa.

Koko sydämestäni etsin apua Jumalalta, Hän tiesi tilanteeni ja niin sain kokea rauhan ja uudestisyntymisen ihmeen aivan yksikseni, en kenenkään saarnamiehen tai papin johdattamana.

'Sunilaisten' kanssa en halua osoittaa omaa taitoani tms.
        Sen sijaan yritän antaa Jumalan Hengelle tilaa tulla esiin minun kauttani niin pitkälle kuin se on mahdollista.

'Astian makua' tuppaa tulemaan mukaan, mutta sellaista 'mutapainia' mihin nuo sunilaiset ovat tottuneet, en ala harrastaa.
        Totuuden puolesta kannattaa taistella!

• niin ahdas kirjoitti:

Täytyi mennä kontaten sisään! Ei vain hengellisesti vaan aivan fyysisestikkin. Menitkö sinä kontaten sisään portista , vai ihan pystyasennossa? (Ymmärtääkseni Teuvokin oli polvistunut aivan fyysisesti)

Ei siitä liha sisälle pääse, ennen kuin se nuijitaan
        litteäksi kuin pihviksi paistettava lihamöhkäle.

• m 12 kirjoitti:

Yhtä ja samaa pahaa sukupolvea kumpikin.

Lyhyesti: armeija-ajan jälkeen ja opiskelun alettua tunsin joutuvani pahasti umpikujaan elämässäni.
        Sisäisen hätäni keskellä Jumala armossaan kutsui minua etsimään pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa.

Koko sydämestäni etsin apua Jumalalta, Hän tiesi tilanteeni ja niin sain kokea rauhan ja uudestisyntymisen ihmeen aivan yksikseni, en kenenkään saarnamiehen tai papin johdattamana.

Sen sijaan yritän antaa Jumalan Hengelle tilaa tulla esiin minun kauttani niin pitkälle kuin se on mahdollista.

'Astian makua' tuppaa tulemaan mukaan, mutta sellaista 'mutapainia' mihin nuo sunilaiset ovat tottuneet, en ala harrastaa.

tervehtivät toisiaan Shalom-huudoin, koska kirjoitettu on:

"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat:
        "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole.
        Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia
        tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään - häpeän tunne heiltä
        puuttuu tyystin. He kaatuvat kaatuneitten joukkoon,
        heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."

• TeuvoSuni kirjoitti:

Yhtä ja samaa pahaa sukupolvea kumpikin.

Mutta mitähän sukupolvea sinä Teuvo mahdat edustaa?

Äläkä laita vastaukseksi mitään pitkää jatkokertomus-esseetä elämäsi varrelta Dein Kampf -tyyliisi!

Kerro ihan selväsanaisesti ja mielellään raamattuviittein varustettuna, mikä on sinun sukupolvesi ja miten hyvä/paha se on!

Sanasta miestä ja sarv...., eikö niin?

• ole kelpaamisesta.
        palstaa seuraava kirjoitti:

vaan olet mennyt uudelleen kastettavaksi, ja nyt
        esiinnyt täällä vain kerran kastettuna?

Kas kun Raamattu sanoo: Ottakoon kukin teistä
        kasteen.
        Kysymys on Sanan noudattamisesta.

Jokaisen on itse, vapaaehtoisesti "Annettava kastaa
        itsensä"
        Näin Jumalan Sana käskee.

Jeesus sanoi: Jos te minua rakastatte, olette kuu-
        liaisia minun sanalleni."
        "Joka TAHTOO minun perässäni kulkea.."

• m 12

Haluan toivottaa sinulle voimia taisteluun evankeliumin totuuden puolesta kuten veljemme Paavali taisteli Galatalaiskirjeen mukaan. Tiedät mistä on kyse.

• TeuvoSuni kirjoitti:

tervehtivät toisiaan Shalom-huudoin, koska kirjoitettu on:

"Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat:
        "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole.
        Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia
        tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään - häpeän tunne heiltä
        puuttuu tyystin. He kaatuvat kaatuneitten joukkoon,
        heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."

Ei shalomissa mitään pahaa ole, eikä sen suomalaisessa vastineessa 'rauhassa'.

Luuk. 10:5
        "Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle talolle!'"

Varsinkin Herran omat voivat minun mielestäni aivan hyvin tervehtiä toisiaan rauhan tervehdyksellä.
        Ei siinä ole mitään hurmahenkisyyttä, eipä todellakaan!

Toivottavasti sinun tilannettasi ja rauhan puutettasi ei kuvata seuraavassa:

Roomalaiskirje:
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        3:17 ja RAUHAN TIETÄ HE EIVÄT TUNNE.
        3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

Mutta mitähän sukupolvea sinä Teuvo mahdat edustaa?

Äläkä laita vastaukseksi mitään pitkää jatkokertomus-esseetä elämäsi varrelta Dein Kampf -tyyliisi!

Kerro ihan selväsanaisesti ja mielellään raamattuviittein varustettuna, mikä on sinun sukupolvesi ja miten hyvä/paha se on!

Sanasta miestä ja sarv...., eikö niin?

elin 40 vuotta Jumalan vihan alla. Monet eivät sitä vielä tänäkään päivänä
        huomaa eivätkä tiedä, mutta minä sain armon Jumalan silmissä, koska
        hän oli jo äitini kohdusta minut omakseen valinnut, ja siksi hän
        - kun 40 vuotta oli tullut täyteen - näki hyväksi antaa, jo vihdoinkin,
        Poikansa ilmestyä minulle ja johdattaa lopulta ahtaan portin kautta,
        lihan nuijimisen jälkeen, oman Henkensä omistajaksi.

Yhtään Raamatun viitettä en tähän sinulle anna,
        koska viitteenä on koko Raamatun totuus.

• m 12 kirjoitti:

Haluan toivottaa sinulle voimia taisteluun evankeliumin totuuden puolesta kuten veljemme Paavali taisteli Galatalaiskirjeen mukaan. Tiedät mistä on kyse.

Voimia me tarvitsemme ja kestäväisyyttä Jumalalta voidaksemme tehdä Jumalan tahdon kukin omassa elämässämme!

Heb. 10:35-39
        "Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.

Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.

Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;

mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."

Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi."

Ei shalomissa mitään pahaa ole, eikä sen suomalaisessa vastineessa 'rauhassa'.

Luuk. 10:5
        "Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle talolle!'"

Varsinkin Herran omat voivat minun mielestäni aivan hyvin tervehtiä toisiaan rauhan tervehdyksellä.
        Ei siinä ole mitään hurmahenkisyyttä, eipä todellakaan!

Toivottavasti sinun tilannettasi ja rauhan puutettasi ei kuvata seuraavassa:

Roomalaiskirje:
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        3:17 ja RAUHAN TIETÄ HE EIVÄT TUNNE.
        3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

sillä minun sydämessäni ei ole tämän maailman rauhaa, vaan:

"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille,
        en sellaista, jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon."

Mitä suurempi on Saatanan vastustus, sitä suurempi on Pyhän Hengen todistus.

• m 12 kirjoitti:

kuin minulle teidän uudestikastettujen keskuudessa:

"Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne,
        kun sanon teille totuuden?"

• nimierkki.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Jos kerran "porttopapin" sinulle antama kaste kelpasi Jumalalle,olet sinä nuo 40-vuotta kasteen armon alla saanut elää etkä Jumalan vihan alla.

>>Et löydä maailmasta muita pappeja
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 5.8.2007 klo 17.45

Minun onnekseni se kaste kuitenkin kelpasi Jumalalle,
        koska hän esti minua menemästä uudelleen kastettavaksi,
        jonkun toisenlaisen porttopapin käsien alle.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Teuvo Suni:
        ## Poikansa ilmestyä minulle ja johdattaa lopulta ahtaan portin kautta,
        lihan nuijimisen jälkeen, oman Henkensä omistajaksi.##

Raamatun mukaan ei ainoastaan portti ole ahdas, vaan myös se tie on kaita, joka vie elämään. Matt. 7:14.

Oletko nyt uudestaan sen porttisi ja lihasi nuijimisen jälkeen lavealla tiellä, kun niin rehvakkaasti lyöt reklaamia valinnastasi?

Teuvo muista, kaikki on armoa, pelkkää armoa.
        Meissä ei ole itsessämme mitään hyvää; ei sinussakaan edes sen nuijimisesi jälkeen.

Lihasi ei pyhittynyt siinä nuijimisessa yhtään. Ja kunhan repaleet sait kasaan, niin jo on uudestaan vanha-Teuvo rehvastelemassa, ellet pidä varaasi.

Onko näin Teuvo:
        Kristus meissä, kirkkauden toivo.
        Vanha-Teuvo sinussa, perikadon merkki.

• Miten sen mutaisen kukin haluaa määritellä...

Tarkoitin tässä tapauksessa mutapainilla sellaista lajia, jossa kilpaillaan siitä kuka mojovimmin saa iskettyä toisen kanveesiin (lue: saatanan omaksi ja helvetin tuleen..?!).

Sunilaisten kärkikaksikko Armi&Teuvo on pärjännyt siinä kisassa erinomaisen 'hyvin'!

Jos itse olen sanoillani toisia saatanan omaksi tai helvettiin passittanut, olen siitä pahoillani.

Siinä kohdassa missä T. Suni vaati minua luopumaan uskostani ja Pyhän Hengen työstä minussa, siinä totesin 'vain perkeleen ja sen apurien' voivan vaatia sellaista vilpittömältä uskovalta.

Saattoi olla liian kovasti sanottu, mutta osui tuo vaatimus sen verran vakavaan saumaan, että reagoin voimakkaasti..
        Sanoihan Jeesus Pietarille kerran: "mene pois minun edestäni, saatana".

• nimierkki. kirjoitti:

Jos kerran "porttopapin" sinulle antama kaste kelpasi Jumalalle,olet sinä nuo 40-vuotta kasteen armon alla saanut elää etkä Jumalan vihan alla.

>>Et löydä maailmasta muita pappeja
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 5.8.2007 klo 17.45

Minun onnekseni se kaste kuitenkin kelpasi Jumalalle,
        koska hän esti minua menemästä uudelleen kastettavaksi,
        jonkun toisenlaisen porttopapin käsien alle.

että Jumala koettelee jokaisen, jonka omakseen ottaa.
        Siksi hänen oma Poikansakaan ei noilta koettelemuksilta säästynyt.

Kun hän minua noin pitkän ajan koetteli johtui varmaankin
        tästä tehtävästä, jonka hän minulle antoi, opettaen
        ensin elämään yksinäisyydessä 40 vuotta Jumalan vihan alla,
        jotta jaksaisin loppuelämäni elää yksinäisyydessä ihmisten vihan alla.

Saatana ei omiansa koettele, koska tietää, että he paratiisin
        ensimmäisestä herätyskokouksesta lähtien automaattisesti
        kuuluvat hänelle. Riittää, kun antaa heille sellaisen
        upotuskasteen, että siinä halut kapealle tielle ja ahtaalle
        portille varmasti katoavat.

Onko tämä sinun mahdotonta ymmärtää?

Teuvo Suni:
        ## Poikansa ilmestyä minulle ja johdattaa lopulta ahtaan portin kautta,
        lihan nuijimisen jälkeen, oman Henkensä omistajaksi.##

Raamatun mukaan ei ainoastaan portti ole ahdas, vaan myös se tie on kaita, joka vie elämään. Matt. 7:14.

Oletko nyt uudestaan sen porttisi ja lihasi nuijimisen jälkeen lavealla tiellä, kun niin rehvakkaasti lyöt reklaamia valinnastasi?

Teuvo muista, kaikki on armoa, pelkkää armoa.
        Meissä ei ole itsessämme mitään hyvää; ei sinussakaan edes sen nuijimisesi jälkeen.

Lihasi ei pyhittynyt siinä nuijimisessa yhtään. Ja kunhan repaleet sait kasaan, niin jo on uudestaan vanha-Teuvo rehvastelemassa, ellet pidä varaasi.

Onko näin Teuvo:
        Kristus meissä, kirkkauden toivo.
        Vanha-Teuvo sinussa, perikadon merkki.

Saatana ei minua enää omaksensa saa, siitä pitää sydämessäni
        asuva Kristuksen Henki huolen tälläkin hetkellä.

Etkö todella huomaa, miten kaita tie minulla on?
        Niin kaita, ettei tälle tielle ole saatu rakennettua
        edes yhtä upotuskasteallasta. Urheilukentillekin on saatu
        3000 metrin estejuoksuun yksi vesihauta, mutta
        totuuden kaidalle tielle ei ainuttakaan.

Saatana lähetti sinut tänne apujoukoksi omilleen,
        kun entiset uudestikastetut alkoivät vähitellen
        poistua tai käydä kovin vaitonaisiksi.

Sano nyt jumalallesi: Olen tehnyt sen minkä käskit,
        mutta tuota Sunia ja muita Totuuden Hengen saaneita
        en minä kastettavakseni saanut.

Sinun jumalasi hegellä ei rehvastella muulla kuin uudella kasteella.
        Mutta minun Jumalani Hengellä rehvastellaan koko Raamatun totuudella.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Saatana ei minua enää omaksensa saa, siitä pitää sydämessäni
        asuva Kristuksen Henki huolen tälläkin hetkellä.

Etkö todella huomaa, miten kaita tie minulla on?
        Niin kaita, ettei tälle tielle ole saatu rakennettua
        edes yhtä upotuskasteallasta. Urheilukentillekin on saatu
        3000 metrin estejuoksuun yksi vesihauta, mutta
        totuuden kaidalle tielle ei ainuttakaan.

Saatana lähetti sinut tänne apujoukoksi omilleen,
        kun entiset uudestikastetut alkoivät vähitellen
        poistua tai käydä kovin vaitonaisiksi.

Sano nyt jumalallesi: Olen tehnyt sen minkä käskit,
        mutta tuota Sunia ja muita Totuuden Hengen saaneita
        en minä kastettavakseni saanut.

Sinun jumalasi hegellä ei rehvastella muulla kuin uudella kasteella.
        Mutta minun Jumalani Hengellä rehvastellaan koko Raamatun totuudella.

## Sinun jumalasi hegellä ei rehvastella muulla kuin uudella kasteella.
        Mutta minun Jumalani Hengellä rehvastellaan koko Raamatun totuudella. ##

Sinun tilanteessasi en rehvastelisi millään.
        Omaksumasi rehvastelutyyli näet nostaa esiin vain sinun omaa egoasi, paisunutta vanhaa aatuasi.

Sinun pitäisi, jos kerskata haluaisit, kerskata Paavalin tavoin vain heikkoudestasi.
        Silloin sinä antaisit tilaa Kristuksen voimalle ja suuruudelle.
        Nyt olet vastoin alkeellisintakaan hengellistä viisautta pokkaamassa itsellesi koko pottia ja glooriaa.

Vielä on armon päivä meillä kaikilla pyytää Jumalalta syvempää ymmärrystä pelastuksestamme.
        Nyt on aika luopua kaikesta omavanhurskaudesta ja oman erinomaisuuden rehvastelusta!

Joh. 5:44
        "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"

## Sinun jumalasi hegellä ei rehvastella muulla kuin uudella kasteella.
        Mutta minun Jumalani Hengellä rehvastellaan koko Raamatun totuudella. ##

Sinun tilanteessasi en rehvastelisi millään.
        Omaksumasi rehvastelutyyli näet nostaa esiin vain sinun omaa egoasi, paisunutta vanhaa aatuasi.

Sinun pitäisi, jos kerskata haluaisit, kerskata Paavalin tavoin vain heikkoudestasi.
        Silloin sinä antaisit tilaa Kristuksen voimalle ja suuruudelle.
        Nyt olet vastoin alkeellisintakaan hengellistä viisautta pokkaamassa itsellesi koko pottia ja glooriaa.

Vielä on armon päivä meillä kaikilla pyytää Jumalalta syvempää ymmärrystä pelastuksestamme.
        Nyt on aika luopua kaikesta omavanhurskaudesta ja oman erinomaisuuden rehvastelusta!

Joh. 5:44
        "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"

minua ahtaassa portissa heikoksi nuijinut, en hetkeäkään
        olisi täällä tikkua ristiin totuuden puolesta laittamassa.

Ja vielä ahtaan portin tuskan jälkeenkin tuo nuijiminen jatkui.
        Kun sain läpikäydä 4 lähes perättäistä munuaiskivikohtausta,
        josta lääkärit sanovat, että siinä saa ihminen kokea todella
        suurta tuskaa. Ja niin varmasti on, koska siinä ei enää riitä
        polvilleen meno vaan tuntuu siltä, että jos saisi itsensä tungettua
        kaulaa myöten maahan, niin ehkä siinä tuska vähän hellittäisi.

Ja Pyhä Henki vaan sanoo: "Minä tahdon saada sinut polvillesi."

Lue Raamatusta Valitusvirsi 3:1-33, siinä on minunkin
        elämänkertasini ja siinäkin puhutaan munuaisiin ammutuista nuolista.

• Niin se vain on.
        TeuvoSuni kirjoitti:

kuin minulle teidän uudestikastettujen keskuudessa:

"Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne,
        kun sanon teille totuuden?"

Jaak. 1:20

sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

• K: 777=TO
        TeuvoSuni kirjoitti:

rakentamasta kaupunkia."

Pakanuus epäpyhään avioliittoon ja vieläkin on tämä liitto voimassa. Tämä Rooman vallan entinen valtion usko yhdistyi saman hengen alle. Todellisuudessa ihmisillä on uskoissaan enemmän pakanuutta, kuin Kristillisyyttä. Ei siis mikään ihme, kun Jeesuksen sanomaksi on pantu, että Portot ja Publikaanit
        tulevat pääsemään ennen teeskenteleviä Hurskaita JHWH valtakuntaan. Paras puoli lienee sentään
        Itsensä JHWH valinta kuka hänen lampaistaan on kelpaavaa lajia? Minä ainakin tunnen itseni
        Jumalan mänsioneihin kelpaamattomaksi. Te voitte väitellä aina ikuisuuteen asti omasta pyhyydestänne!

• L: 99+1= 100*
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kristuksen Henki huolen:

tämä vihmonta tuli meille lahjana Rooman Valtakunnan entiseltä Valtoion uskonnolta.

Tämä Jeesuksen oma kaste oli upotus kaste, koska kaste kuvaa vanhan ihmisen hautaamista ja

uudenelämän alkamista. Eihän nykyäänkään ketään vainajaa haudata Lapiollisella multaa?

Sanassahan sanotaan, että te olette hänen kuolemaansa kastetut. Eihän lapen vanhemman

vihmonta mitään hyödytä. Eihän Jeesuksen vanhemmat Jeesusta vauvana kastaneet. Jeesushan

meni itse vapaehtoisesti Johanneksen kastamaksi[]

• Raamatun kaste.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kristuksen Henki huolen:

Raamatun kaste, joka on tarkoitettu Jeesukseen uskoville Jumalan armosta.

• palstaa seuraava

Miksi poistit tämän avauksesi:
      SPIRITISMI SUNILAISUUDESSA?

• Devout

Olet Teuvo..
        Ei kuulunut palstan Raamattu aiheeseen ilmeisesti ja oli henkilöönkäyvä, myönnän näin oli.
        Mutta monestiko omat avauksesi menevät ohi palstan aiheen?

• palstaa seuraava
        Devout kirjoitti:

Olet Teuvo..
        Ei kuulunut palstan Raamattu aiheeseen ilmeisesti ja oli henkilöönkäyvä, myönnän näin oli.
        Mutta monestiko omat avauksesi menevät ohi palstan aiheen?

Teit, kun sinulle tulleet kysymykset kävivät sydämesi hengelle sietämättömiksi.

Eikö se kuulunut juuri tälle palstalle, kun kerran itse todistit,
        että Jumalan Henki onkin spiritismin henki.

Minä en ole Teuvo, vaan asun hänestä monen sadan kilometrin päässä.

Eikä sydämeesi tullut paholaisen henki voi pysyä piilossa, vaikka kaukana sinusta asunkin.

• Devout
        palstaa seuraava kirjoitti:

Teit, kun sinulle tulleet kysymykset kävivät sydämesi hengelle sietämättömiksi.

Eikö se kuulunut juuri tälle palstalle, kun kerran itse todistit,
        että Jumalan Henki onkin spiritismin henki.

Minä en ole Teuvo, vaan asun hänestä monen sadan kilometrin päässä.

Eikä sydämeesi tullut paholaisen henki voi pysyä piilossa, vaikka kaukana sinusta asunkin.

Sinä et voi olla muu kuin Suni, ivallinen tyylisi sinut kavaltaa

• palstaa seurannut
        Devout kirjoitti:

Sinä et voi olla muu kuin Suni, ivallinen tyylisi sinut kavaltaa

vaan spiritismin henki, ja sehän ei ole sinullekaan valehdellut.
        Ja sitäpaitsi älä nimittele minua Suniksi.

• Devout
        palstaa seurannut kirjoitti:

vaan spiritismin henki, ja sehän ei ole sinullekaan valehdellut.
        Ja sitäpaitsi älä nimittele minua Suniksi.

Jo tuo henkilökohtainen kauna sen kertoo.
        Sinussa se spiritismin henki on ei minussa.

• Jos ette pysy uskollisina minun kasteelleni niin tuo paha Pietari
      Suni tulee ja vetää teidätkin pois tältä ihanan lavealta tieltä,
      ja miten minulle sitten käy, jos minun omanikin hylkäävät minut.

• Sanohan nyt Teuvo S. minulle rehellisesti, että ONKO MINULLE enää mitään toivoa jäljellä:

- olen käynyt raamatullisella uskovien kasteella
        - olen saanut siitä hyvän omantunnon Jumalani edessä
        - haluan kasvaa uskossani ja noudattaa Totuutta rakkaudessa
        - haluan omalla elämälläni tuoda kunniaa Mestarilleni Jeesukselle
        - haluan viedä oman lihallisen tahtoni kuolemaan
        - uskon, että Kristus asuu minussa Henkensä kautta
        - uskon, että rakkauden ja rauhan Jumala on oleva minun kanssani

2.Kor. 13:11
        "Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne."

Onko sinulla Teuvo mitään rohkaisun sanaa minulle?

Sanohan nyt Teuvo S. minulle rehellisesti, että ONKO MINULLE enää mitään toivoa jäljellä:

- olen käynyt raamatullisella uskovien kasteella
        - uskon, että rakkauden ja rauhan Jumala on oleva minun kanssani

2.Kor. 13:11
        "Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne."

Onko sinulla Teuvo mitään rohkaisun sanaa minulle?

Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki. Sinun sydämessäsi
        ei asu Kristuksen Henki vaan tämän maailman jumalan,
        Jeesusta Kristusta matkivan, Antikristuksen henki.

Jos todellista rohkaisua tarvitset, niin nykyiselle hengellesi
        en voi mitään rohkaisua antaa, koska sen on tuomittu jo tuhoon.
        Mutta jos sinä halaut Pyhän Hengen omistajaksi päästä, niin voisitko
        jo vaikka tänään Jumalan edessä katua kaikkea sitä, mitä sinulla on:

"- olen käynyt raamatullisella uskovien kasteella
        - uskon, että rakkauden ja rauhan Jumala on oleva minun kanssani"

Ja pyytä häneltä voimaa luopua kaikesta tuosta ja tehdä tyhjäksi
        uuden kasteen kautta tulleet kaikki Saatanan hengen työt,
        joita vielä tänäänkin täällä oman lihasi tuntemusten
        varassa teet, ja siihen toisiakin yllytät, sillä onhan kirjoitettu:

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset
        elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan,
        sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin, eivätkä voikaan alistua.
        Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti eivät
        voi olla Jumalalle mieleen."

Suurinta rakkautta mitä Totuuden Hengen saanut ihminen, minäkin,
        voi lähimmäisilleen osoittaa, on kertoa heille totuus, sillä:

"Rakastavan lyönnitkin ovat rakkautta, vihamiehen suudelma pelkkää vihaa."

• TeuvoSuni kirjoitti:

Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki. Sinun sydämessäsi
        ei asu Kristuksen Henki vaan tämän maailman jumalan,
        Jeesusta Kristusta matkivan, Antikristuksen henki.

Jos todellista rohkaisua tarvitset, niin nykyiselle hengellesi
        en voi mitään rohkaisua antaa, koska sen on tuomittu jo tuhoon.
        Mutta jos sinä halaut Pyhän Hengen omistajaksi päästä, niin voisitko
        jo vaikka tänään Jumalan edessä katua kaikkea sitä, mitä sinulla on:

"- olen käynyt raamatullisella uskovien kasteella
        - uskon, että rakkauden ja rauhan Jumala on oleva minun kanssani"

Ja pyytä häneltä voimaa luopua kaikesta tuosta ja tehdä tyhjäksi
        uuden kasteen kautta tulleet kaikki Saatanan hengen työt,
        joita vielä tänäänkin täällä oman lihasi tuntemusten
        varassa teet, ja siihen toisiakin yllytät, sillä onhan kirjoitettu:

"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset
        elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan,
        sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin, eivätkä voikaan alistua.
        Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti eivät
        voi olla Jumalalle mieleen."

Suurinta rakkautta mitä Totuuden Hengen saanut ihminen, minäkin,
        voi lähimmäisilleen osoittaa, on kertoa heille totuus, sillä:

"Rakastavan lyönnitkin ovat rakkautta, vihamiehen suudelma pelkkää vihaa."

Sitä Jumalan Pyhää Henkeä, joka minussa asuu, en vaihtaisi mihinkään asiaan maailmassa.

Hyvä Jumala on armossaan antanut minulle "voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen" ja sellaisen uskon, jonka varassa aion kestää kaikki pahan palavat nuolet. Myös ne nuolet, joita sinä Teuvo Suni Jumalan vastustajana ammuskelet minua kohti.

Niin, todellakin, sinun viekoittelusi sijasta pysyn Kristuksen jalanjäljissä ja sillä taivastiellä, jolle Jumala on minut johtanut.
        Ei minulla ole mitään syytä luopua uskostani, toivostani tai rakkaudestani eikä myöskään katua kuuliaisuuttani kasteasiassa.

Virheitä olen toki tehnyt elämässäni, mutta Jumalan armo on kasvattanut ja yhä päivittäin kasvattaa minua hylkäämään omassa lihassa asuvaa syntiä, joka tulee esille.

Koko sydämestäni haluan jatkaa vaellusta päämäärääni kohti (Fil. 3:14) ja toimia Paavalin kehotuksen mukaan:

"Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,

hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,".

Sitä Jumalan Pyhää Henkeä, joka minussa asuu, en vaihtaisi mihinkään asiaan maailmassa.

Hyvä Jumala on armossaan antanut minulle "voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen" ja sellaisen uskon, jonka varassa aion kestää kaikki pahan palavat nuolet. Myös ne nuolet, joita sinä Teuvo Suni Jumalan vastustajana ammuskelet minua kohti.

Niin, todellakin, sinun viekoittelusi sijasta pysyn Kristuksen jalanjäljissä ja sillä taivastiellä, jolle Jumala on minut johtanut.
        Ei minulla ole mitään syytä luopua uskostani, toivostani tai rakkaudestani eikä myöskään katua kuuliaisuuttani kasteasiassa.

Virheitä olen toki tehnyt elämässäni, mutta Jumalan armo on kasvattanut ja yhä päivittäin kasvattaa minua hylkäämään omassa lihassa asuvaa syntiä, joka tulee esille.

Koko sydämestäni haluan jatkaa vaellusta päämäärääni kohti (Fil. 3:14) ja toimia Paavalin kehotuksen mukaan:

"Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa,

hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,".

kun Pyhän Hengen pilkkaan syyllistynyt ei enää pysty:
        "luopumaan kaikesta, mitä hänellä on".

Jos vastaukseni oli ovela, se johtuu tästä:

"Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään
        vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."

• TeuvoSuni kirjoitti:

viemään minulta sen uskon, jonka olen Herralta saanut!
        Luulitko todella saavasi minut luopumaan uskostani?
        Vain itse perkele apureineen pystyy moiseen ryöstöyritykseen.

No, ole rauhassa, en oikeasti tullut minkään asteiseen kiusaukseen suostua sinun kaupusteluusi.

Sotkeudutko Suni luopumisasiassa siihen, että Jeesus käski meidän "luopua kaikesta"?
        Jumala kyllä näkee, miten pitkälle olen siinä luopumisessa päässyt.

Mutta luopua uskosta ja Totuudesta ja Pyhästä Hengestä... huh huh!
        Se menee vain ja ainoastaan sinun epätoivoisten eksytystesi piikkiin.

Olet joutunut pimeyteen, Teuvo Suni.
        Tule ulos sieltä pimeydestä, rukoile Jumalaa päästämään sinut ulos!
        Minä ja varmaan muutama muukin rukoilee vielä sinun puolestasi. Toivoa on!!

Markuksen evankeliumi:
        11:22 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "PITÄKÄÄ usko Jumalaan.

Ilmestyskirja:
        3:11 Minä tulen pian; PIDÄ, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• nimierkki.
        TeuvoSuni kirjoitti:

>>"Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään
        vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne.">Hei, tässä lupaamani kirje
        Kirjoittanut: Teuvo Suni 16.12.2005 klo 16.07

Näiden yli 5000 porttoseurakunnan antikristuksien käsien alta ei kukaan ihminen ole elämäänsä saanut mitään muuta kuin JUMALAN KIROUKSEN:

viemään minulta sen uskon, jonka olen Herralta saanut!
        Luulitko todella saavasi minut luopumaan uskostani?
        Vain itse perkele apureineen pystyy moiseen ryöstöyritykseen.

No, ole rauhassa, en oikeasti tullut minkään asteiseen kiusaukseen suostua sinun kaupusteluusi.

Sotkeudutko Suni luopumisasiassa siihen, että Jeesus käski meidän "luopua kaikesta"?
        Jumala kyllä näkee, miten pitkälle olen siinä luopumisessa päässyt.

Mutta luopua uskosta ja Totuudesta ja Pyhästä Hengestä... huh huh!
        Se menee vain ja ainoastaan sinun epätoivoisten eksytystesi piikkiin.

Olet joutunut pimeyteen, Teuvo Suni.
        Tule ulos sieltä pimeydestä, rukoile Jumalaa päästämään sinut ulos!
        Minä ja varmaan muutama muukin rukoilee vielä sinun puolestasi. Toivoa on!!

Markuksen evankeliumi:
        11:22 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "PITÄKÄÄ usko Jumalaan.

Ilmestyskirja:
        3:11 Minä tulen pian; PIDÄ, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Kerran eräs vanhoillislestadiolainen saarnamies tuli uteliaisuudesta
        keskustelemaan kanssani, jolloin kysyn häneltä:

"Oletko koskaan epäillyt, että tuo uskosi ei olekaan Jumalasta?,
        johon hän vastasi: "Ei ole tarvinnut." Jatkoin: "Ethän sinä
        siinä mitään menettäisi jos vaikka tänä iltana kotonasi
        hiljaisuudessa polvistut Herran eteen rukoilemaan: 'Kaikkivaltias
        Jumala, jos tämä minussa oleva usko ei olekaan lähtöisin sinusta,
        niin kirkasta minulle Poikasi totuus, ja anna minulle voimaa
        jättää tämä usko ja lähteä seuraamaan yksin sinun viitoittamaa tietäsi.
        Tätä pyydän sinulta Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.'

"Jos minä tuon rukoilisin, en olisi enää uskomassa", hän vastasi.

Vastasin hänelle: "Varmaan niin kävisikin, ette enää olisi uskomassa,
        sillä ahtaassa portissa kaikenlaiset uskomiset muuttuvatkin totuudeksi."

Näin saattaisi käydä sinullekin, mutta kun Pyhää Henkeä olet jo pilkannut,
        sinä et enää pysty tuollaista vapauteen johdattavaa rukousta rukoilemaan.

• nimierkki. kirjoitti:

>>"Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään
        vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne.">Hei, tässä lupaamani kirje
        Kirjoittanut: Teuvo Suni 16.12.2005 klo 16.07

Näiden yli 5000 porttoseurakunnan antikristuksien käsien alta ei kukaan ihminen ole elämäänsä saanut mitään muuta kuin JUMALAN KIROUKSEN:

Miksi roikut perässäni, etkä voi uskoa, etten minä todellakaan
        pysty ainuttakaan uudelleen kastettua miellyttämään?

Sillä jos näin teksin, en olisi enää Kristuksen palvelija.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Kerran eräs vanhoillislestadiolainen saarnamies tuli uteliaisuudesta
        keskustelemaan kanssani, jolloin kysyn häneltä:

"Oletko koskaan epäillyt, että tuo uskosi ei olekaan Jumalasta?,
        johon hän vastasi: "Ei ole tarvinnut." Jatkoin: "Ethän sinä
        siinä mitään menettäisi jos vaikka tänä iltana kotonasi
        hiljaisuudessa polvistut Herran eteen rukoilemaan: 'Kaikkivaltias
        Jumala, jos tämä minussa oleva usko ei olekaan lähtöisin sinusta,
        niin kirkasta minulle Poikasi totuus, ja anna minulle voimaa
        jättää tämä usko ja lähteä seuraamaan yksin sinun viitoittamaa tietäsi.
        Tätä pyydän sinulta Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.'

"Jos minä tuon rukoilisin, en olisi enää uskomassa", hän vastasi.

Vastasin hänelle: "Varmaan niin kävisikin, ette enää olisi uskomassa,
        sillä ahtaassa portissa kaikenlaiset uskomiset muuttuvatkin totuudeksi."

Näin saattaisi käydä sinullekin, mutta kun Pyhää Henkeä olet jo pilkannut,
        sinä et enää pysty tuollaista vapauteen johdattavaa rukousta rukoilemaan.

T. Sunin evankelioivaa puhuttelua 'sydämeltä-sydämelle':

## Näin saattaisi käydä sinullekin, mutta kun Pyhää Henkeä olet jo pilkannut,
        sinä et enää pysty tuollaista vapauteen johdattavaa rukousta rukoilemaan. ##

Vielä aamupäivällä annoit T.Suni minulle toivoa, vaikka 'sydämessäni jo silloin asuikin Jeesusta Kristusta matkivan, Antikristuksen henki'.

Onko siis tilanteeni jo muutamassa tunnissa huonontunut sinun henkesi pilkan johdosta!?
        Jos sinun mielestäsi on, niin sen parempi minulle.

Olen nimittäin silloin saanut selvempää pesäeroa siihen saastaan, mitä sinä palstalle olet syytämässä.
        En halua loukata sinua ihmisenä, mutta tuo sinun oppisi ja elämäsi; siihen pitäisi tulla muutos.

Ollakseni oikeudenmukainen sinun pahalle hengellesi, minun pitäisi saada kokoon isompikin ryhmä, joka yhdessä yrittäisi ajaa sitä eksytyshenkeä Jeesuksen nimessä sinusta ulos.

Minun armoitukseni ei ulotu henkien ulos ajamiseen; siksi jätän tehtävän niille, jotka Jumala suuressa armossaan tuohon tehtävään mahdollisesti kutsuu.

T. Sunin evankelioivaa puhuttelua 'sydämeltä-sydämelle':

## Näin saattaisi käydä sinullekin, mutta kun Pyhää Henkeä olet jo pilkannut,
        sinä et enää pysty tuollaista vapauteen johdattavaa rukousta rukoilemaan. ##

Vielä aamupäivällä annoit T.Suni minulle toivoa, vaikka 'sydämessäni jo silloin asuikin Jeesusta Kristusta matkivan, Antikristuksen henki'.

Onko siis tilanteeni jo muutamassa tunnissa huonontunut sinun henkesi pilkan johdosta!?
        Jos sinun mielestäsi on, niin sen parempi minulle.

Olen nimittäin silloin saanut selvempää pesäeroa siihen saastaan, mitä sinä palstalle olet syytämässä.
        En halua loukata sinua ihmisenä, mutta tuo sinun oppisi ja elämäsi; siihen pitäisi tulla muutos.

Ollakseni oikeudenmukainen sinun pahalle hengellesi, minun pitäisi saada kokoon isompikin ryhmä, joka yhdessä yrittäisi ajaa sitä eksytyshenkeä Jeesuksen nimessä sinusta ulos.

Minun armoitukseni ei ulotu henkien ulos ajamiseen; siksi jätän tehtävän niille, jotka Jumala suuressa armossaan tuohon tehtävään mahdollisesti kutsuu.

että etsikää joukostanne muutama raavas mies,
        ja viekää Suni väkisten Raaheen helluntailaisten
        kastealtaaseen, niin eiköhän häneltä totuus
        siihen katoa samalla tavalla kuin se on muillakin
        kadonnut. Ja sitten voimme vain iloita, kun hän
        alkaa täällä raivota Armille ja Karille.

Helpollapa kuvittelette minut Saatanan omaksi saavanne.

• nimierkki.
        TeuvoSuni kirjoitti:

Miksi roikut perässäni, etkä voi uskoa, etten minä todellakaan
        pysty ainuttakaan uudelleen kastettua miellyttämään?

Sillä jos näin teksin, en olisi enää Kristuksen palvelija.

mitään vastausta ole antanut vaan selitelmän asian vierestä.
        Vastaa siis kysymykseen,

1.Kumman sinä kasteessasi sait kun "porttopappi" sinut kastoi,kasteen armon vai Jumalan kirouksen?

2.Pääsikö sinut kastanut pappi Jeesuksen lähetyskäskyn lupauksen mukaisesti ikiaikaisesti Jeesuksen tykö?

3.Kuka oli tämä pastori joka sinut kastoi?

• nimierkki. kirjoitti:

mitään vastausta ole antanut vaan selitelmän asian vierestä.
        Vastaa siis kysymykseen,

1.Kumman sinä kasteessasi sait kun "porttopappi" sinut kastoi,kasteen armon vai Jumalan kirouksen?

2.Pääsikö sinut kastanut pappi Jeesuksen lähetyskäskyn lupauksen mukaisesti ikiaikaisesti Jeesuksen tykö?

3.Kuka oli tämä pastori joka sinut kastoi?

1. En saanut armoa enkä kirousta vaan Jumalan lupauksen iankaikkisesta elämästä.

2. Ei päästänyt, koska ei hän, eikä edes rippikoulun aikainen
        kirkkoherra pystynyt noudattamaan tätä Jeesuksen käskyn osaa:
        "ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen
        teidän noudattaa", ja siksi minä 48-vuotiaaksi saakka harhailin
        maailmassa Jumalan vihan alla, kunnes Jumala armahti ja
        lähetti Poikansa opettamaan kaikkea sitä, mitä Poika on
        käskenyt noudattaa, ja siksi ei Saatana myöskään ole minua
        omalle kasteelleen saanut, koska:

"Teissä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te
        tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa
        ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut,
        niin pysykää hänessä."

3. En ole enää vaivautunut etsimään tuon papin nimeä, koska
        Jeesuksen lähetyskäskyn kastekaavassa toimii hänen Henkensä,
        eikä kastavan papin liha.

Et taida tietää, miksi Jeesus noin selvän käskyn antoi, vaikka
        hän muuten kutsuu kaikki omansa täydelliseen vapauteen,
        irti porttokirkkojen monenlaisista kaavoista?

Hän antoi sen siksi, koska tiesi, että Golgalla Jumala
        poisti käytöstään kaikki papit ja ihmiskäsin tehdyt temppelit,
        ja maailmaa tulevat hallitsemaan vain Saatanan palkkapaimenet,
        niin että he ainakin tämän yhden asian osaisivat tehdä hänen
        tahtonsa mukaisesti. Ja niin ovat osanneetkin, kunnes Saatana löysi
        tästäkin käärmeen mentävän reiän: uskovien kasteen.

Oletko muuten kiittänyt Jumalaa siitä, että hän poisti ympärileikkauksen
        ja toi sen tilalle kasteen. Olisitko sinäkään antanut ympärileikata
        itsei uudelleen, jos joku olisi sinulle sanonut:

"Ei tuo porttopapin lapsena tehty ympärileikkaus sinua
        pelasta. Sinun on mentävä uskovien miesten ympärileikattavaksi."

Ja mitähän Halebobillakin olisi enää miehuudesta jäljellä,
        jos hänet olisi ympärileikattu kymmenenkin kertaa?

• nimierkki.
        TeuvoSuni kirjoitti:

1. En saanut armoa enkä kirousta vaan Jumalan lupauksen iankaikkisesta elämästä.

2. Ei päästänyt, koska ei hän, eikä edes rippikoulun aikainen
        kirkkoherra pystynyt noudattamaan tätä Jeesuksen käskyn osaa:
        "ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen
        teidän noudattaa", ja siksi minä 48-vuotiaaksi saakka harhailin
        maailmassa Jumalan vihan alla, kunnes Jumala armahti ja
        lähetti Poikansa opettamaan kaikkea sitä, mitä Poika on
        käskenyt noudattaa, ja siksi ei Saatana myöskään ole minua
        omalle kasteelleen saanut, koska:

"Teissä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te
        tarvitse kenenkään opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa
        ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut,
        niin pysykää hänessä."

3. En ole enää vaivautunut etsimään tuon papin nimeä, koska
        Jeesuksen lähetyskäskyn kastekaavassa toimii hänen Henkensä,
        eikä kastavan papin liha.

Et taida tietää, miksi Jeesus noin selvän käskyn antoi, vaikka
        hän muuten kutsuu kaikki omansa täydelliseen vapauteen,
        irti porttokirkkojen monenlaisista kaavoista?

Hän antoi sen siksi, koska tiesi, että Golgalla Jumala
        poisti käytöstään kaikki papit ja ihmiskäsin tehdyt temppelit,
        ja maailmaa tulevat hallitsemaan vain Saatanan palkkapaimenet,
        niin että he ainakin tämän yhden asian osaisivat tehdä hänen
        tahtonsa mukaisesti. Ja niin ovat osanneetkin, kunnes Saatana löysi
        tästäkin käärmeen mentävän reiän: uskovien kasteen.

Oletko muuten kiittänyt Jumalaa siitä, että hän poisti ympärileikkauksen
        ja toi sen tilalle kasteen. Olisitko sinäkään antanut ympärileikata
        itsei uudelleen, jos joku olisi sinulle sanonut:

"Ei tuo porttopapin lapsena tehty ympärileikkaus sinua
        pelasta. Sinun on mentävä uskovien miesten ympärileikattavaksi."

Ja mitähän Halebobillakin olisi enää miehuudesta jäljellä,
        jos hänet olisi ympärileikattu kymmenenkin kertaa?

Kaste on aina myös henkikaste,"vedestä ja hengestä" jossa Pyhän Hengen läsnäolo tapahtuu Herran ARMOSTA.
        Mitään muuta erillistä myöhemmin saatavaa henkikastetta tai toista siunausta ei ole.

Joh.3
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Niinkö Jumala on sinulle minun vanhurskaudestani puhunut?
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 24.8.2007 klo 23.02

>>"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää
        siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        kastakaa heitä ISÄN POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN ja opettakaa heitä
        noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Tällaisella tekstillä minut on kastettu, ja kuten olen jo kymmeniä
        kertoja täällä vastannut: Tämä kelpasi Jumalalle, ja siksi hän rajusti
        esti minua menemästä uudelleen kastettavaksi.

• nimierkki. kirjoitti:

Kaste on aina myös henkikaste,"vedestä ja hengestä" jossa Pyhän Hengen läsnäolo tapahtuu Herran ARMOSTA.
        Mitään muuta erillistä myöhemmin saatavaa henkikastetta tai toista siunausta ei ole.

Joh.3
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny VEDESTÄ ja HENGESTÄ, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Niinkö Jumala on sinulle minun vanhurskaudestani puhunut?
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 24.8.2007 klo 23.02

>>"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää
        siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        kastakaa heitä ISÄN POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN ja opettakaa heitä
        noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
        Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Tällaisella tekstillä minut on kastettu, ja kuten olen jo kymmeniä
        kertoja täällä vastannut: Tämä kelpasi Jumalalle, ja siksi hän rajusti
        esti minua menemästä uudelleen kastettavaksi.

kun kohdalleni tuli se Herran päivä, jolloin hänen piti jättää
        minut joksikin aikaa Saatanan uhkauksien alle, ennen kuin uskalsin
        pimeyden työni valkeuteen tuoda:

"Herran päivä."
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 16.2.2007 klo 21.32

"Tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin antaa hänen ruumiinsa tuhoutua,
        jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. Te teette väärin, kun kerskutte.
        Ettekö tiedä, että pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. Puhdistakaa siis
        talonne hapantaikinasta, jotta teistä tulisi uusi taikina."

Mikä on Herran päivä? Se on jokaisen ihmisen kohdalla se päivä, josta kirjoitettu on:

"Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin
        taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava
        Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Milloin Jumala luovuttaa jonkun ihmisen Saatanalle, jotta hänen henkensä
        pelastuisi Herran päivänä? Tämän saavat täällä maan päällä kokea kaikki ne
        hänen valittunsa, jotka ovat jo kaksi hänen kutsuaan torjuneet.

Erittäin hyvän esimerkin tästä tarjoaa meille mies nimeltä Job. Tämä viisas
        ja varakas oman aikansa tekopyhitetty uskova, joka ei omassa viisaudessaan,
        vaikka paljon Jumalasta tiesikin, pystynyt näkemään omaa syntisyyttään
        Jumalan edessä. Samanlainen oli tilanne hänen kolmella ystävällään:

Bildad edusti isiltä perimäänsä uskonlahkoa: "Kysy neuvoa niiltä, jotka elivät
        ennen meitä, pidä kiinni siitä, mitä isämme ovat saaneet selville. Mehän olemme
        eilisen lapsia, emme me mitään tiedä, meidän päivämme maan päällä on kuin varjo.
        Mutta isät, he opettavat sinua ja puhuvat sinulle, heidän sanasa tulevat
        sydämen syvyydestä."

Elifas edusti myöskin jotain isiltä perimäänsä tyhjänpäiväistä elämää: "Minä puhun
        sinulle, kuuntele nyt! Kerron sinulle, mitä itse olen nähnyt, kerron, mitä olen
        oppinut viisailta miehiltä. He eivät salanneet isiensä tietoa."

Sofar taas oli muka itse löytänyt totuuden ja oli oman uskonlahkonsa edustaja: "Sinun puheesi
        ärsyttää minut vastaamaan, se kiihdyttää mieltäni. Se, miten opetat
        ja ojennat, loukkaa minua, mutta ymmärrykseni löytää kyllä sinulle vastauksen."

Mutta Job, joka Jumalan valittuna ja Saatanan runtelemana etsi elämäänsä
        ainostaan totuutta, ei saanut tyydytystä ystäviensä puheista ja alkoi
        joka kerta väitellä heitä vastaan.

Kun Jumala vihdoin näki, että Saatanan runtelema Job oli ehkä valmis vastaanottamaan
        totuuden, hän käski oman sanansaattajansa, Elihun, puhua:

"Vähät ovat minun elämäni päivät, kun vertaan teihin, vanhuksiin. Siksi minä
        arastelin ja pelkäsin lähteä kertomaan mitä minä tiedän. Ajattelin: "Puhukoot
        nuo vanhat, puhukoot viisauden sanoja ne, joilla on paljon vuosia."
        Mutta Henki ihmisen tekee viisaaksi, Kaikkivaltiaan Henkäys. Ei ikä yksin tuo
        viisautta, eivät vanhatkaan aina tiedä, mikä on oikein. Niinpä sanon: kuulkaa
        minua, nyt on minun vuoroni kertoa, mitä minä tiedän."

Ja kun Elihu on pitkän puheensa päättänyt, tapahtui ihme: Job ei enää alkanutkaan
        väittää vastaan, kuten oli väitellyt kolmea ystäväänsä vastaan. Ja kun hän vaikenee, hän
        alkaakin itse kuulla Jumalan puhetta. Ja kun tämä Herran päivä hänen elämässään
        koitti: hänen on pakko tunnustaa uskonsa harhaisuus:

"Sinä kysyit: "Kuka on tämä, joka näin peittää minun terkoitukseni mielettömillä
        puheillaan?" Minä se olen. Olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en
        käsitä - ne ovat minulle ihmeellisiä. Sinä sanoit: "Kuuntele nyt, kun minä puhun.
        Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat."
        Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut. Sen tähden minä
        häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa."

Olen täällä kertonut äidistäni ja läheisestä työtoverista, jotka kumpikin
        joutuivat elämnsä viimeisinä päivinä Saatanan kuritettavaksi, kun Jumalan hyvät
        kutsut eivät kumpaankaan tehonneet. Siksi Jumala turvautui tähän viimeiseen keinoonsa.

Ja niin kuolinvuoteen tuskat saivat heidät viimein näkemään oman syntisyytensä,
        ja turvautumaan siihen yhteen ainoaan tekoon, jota Jumala heiltä odotti:
        "Herra Jeesus armahda!" Tuo hätähuuto toi pelastuksen kummallekin. Elämänsä
        viimeisinä hetkinä. Työtoveri sai kohdata Jeesuksen vain kolme päivää ennen kuolemaansa.

Profeetta Aamokselle Jumala puhui tästä Herran päivästä näin selvää tekstiä:

"Voi teitä, jotka hartaasti odotatte Herran päivää! Mitä iloa teille on Herran
        päivästä? Se tuo pimeyden, ei valoa. Käy kuin miehen, joka pakeni leijonaa mutta
        kohtasi karhun - kun hän pääsi kotiin ja nojasi seinään, käteen puri käärme.
        Eikö Herran päivä siis ole pimeä eikä valoisa, ilman valon häivää."

Niille Jumalan kutsumille ihmisille, jotka eivät etsikkoaikaansa tajunneet, käy juuri näin.
        Kun Jumalan kutsuista viimeisin meni ohitse, niin silloin tällaisen ihmisen loppu
        on rajussa onnettomuudessa, äkillisessä sairaskohtauksessa ja itsemurhassa,
        joissa ei enää ehdi oman elämänsä suuntaa mihinkään muuttaa, sillä:
        "Jumala ei salli itseään pilkattavan."

Sitten on suuret ihmisjoukot, jotak koko elämänsä kulkevat pappien perässä
        - kehdosta hautaan tai omaa uskonlahkoaan johtaen, kokematta minkäänlaista
        Jumalan kutsua. Miksi nämä saavat elää elämänsä ilman mitään suurempia vaikeuksia
        - ilman Jumalan kuritusta ja Saatanalle luovuttamista?

He ovat niitä, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen olekaan ollut kirjoitettuna
        teurastetun Karitsan elämnkirjaan. Heidänkin kohdalla toteutuu Jumalan rakkaus
        siinä, että hän antaa heidän nauttia taivaosuutensa jo täällä maan päällä,
        tämän maailman jumalan lahjoista nauttien, niistä, jotka eivät Jeesukselle kelvanneet:

"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se
        on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon. Jos kumarrat
        minua tämä kaikki on sinun."

Näiden jumalattomien osa on juuri sellainen, kuten Jumala sen Saarnaajalle ilmoitti:

"Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahan tekoon:
        moni syntinen tekee pahaa sata kertaa ja elää silti kauan. Tiedän kuitenkin,
        että Jumalaa pelkäävälle käy hyvin hänen jumalanpelkonsa johdosta, ja tiedän
        myös, että jumalattomalle ei käy hyvin: koska hän ei pelkää Jumalaa, hänen
        elinpäivänsä häipyvät kuin varjo."

Tällaiseten ihmisten Herran päivä koittaa vasta viimeisellä tuomiolla, sen jälkeen,
        kun he ovat Jumalalle selitelleet, mitä kaikkea he ovat elämänsä aikana
        hänen nimessään tehneet:

"Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me
        profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi
        teimme monia voimatekoja.'
        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois
        minun luotani, vääryydentekijät!'

"Ja niin lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen,
        mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• sivusta seuraaja

Aloituksesi saama runsas huomio ja siitä kehkeytynyt keskustelu kertoo ytimeltään paljon siitä kuinka kovin kritiikkiallergisia ja omasta ihmisopistaan kouristuksenomaisesti kiinnipitäviä sunilaiset ovat. He eivät ole sellaisia kuin eräät, joista kerrotaan näin:
      Ap. t. 17:11
      "Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin".

• Jokainen saa toki tuoda esiin oman uskonsa perusteita.
        Pietarin kehotuksen mukaan siihen meidän pitää ollakin valmiita:

"olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

Mutta kun aletaan rellestää villipedon tavoin (T.Suni & kumpp.) uskonsa ja oikean oppinsa kanssa, niin silloin on puututtava 'peliin' ja yritettävä pysäyttää nuo ihmisparat, jotka "surmapaikalle hoippuvat".

En ole psykiatriaan paljoakaan perehtynyt, mutta aivan ilmeisesti tuossa hervottomassa tuomitsemisen 'kouristuksessa' on oireita mentaalipuolen vakavahkoista ongelmista.

Kiitos olkoon Jumalalle, meille kaikille on luvassa todellinen apu kaikkiin ongelmiimme, jos olemme kuuliaisia Hänen tahdolleen.

• Vaikka ilmeisesti kuulutkin 'sunilaisten' kärkitrioon (?), olet sinä KariHenrik kyllä kavereitasi paljon rauhallisemman oloinen.
        Em. arvio on minun henkilökohtainen käsitykseni ja perustuu vain parin päivän palstaseurantaan.

Puhutaan siis TeuvoS & kumpp. ArmiK:sta.
        Vertaukseni villipetoon ei tuon kaksikon 'uskonnollisen verenhimoisuuden' osalta ole liioitteleva. Täytyy toki ymmärtää asiayhteys ja se, että kyseessä on vastine em. kaksikon suorasukaiseen kielenkäyttöön.

Sinun osaltasi EN siis tunnista villipetomaista saalistamista. Päinvastoin, vaikutat kovin maltilliselta ja asialliselta.

Lopuksi ne 'vakavahkot ongelmat'.

Todellakaan en ole ammattilainen mentaalipuolella. Siksi jätin asian määrittelemättömälle 'aivan ilmeisesti' -tasolle.
        Jotain erikoista ja tavallisuudesta poikkeavaa täytyy olla takana, jos pääasiallinen 'uskon sanoma' on lähimmäisten moukarointia ja saatanan-saatanaa!

• Samperin fidelisko

Jokainen saa toki tuoda esiin oman uskonsa perusteita.
        Pietarin kehotuksen mukaan siihen meidän pitää ollakin valmiita:

"olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

Mutta kun aletaan rellestää villipedon tavoin (T.Suni & kumpp.) uskonsa ja oikean oppinsa kanssa, niin silloin on puututtava 'peliin' ja yritettävä pysäyttää nuo ihmisparat, jotka "surmapaikalle hoippuvat".

En ole psykiatriaan paljoakaan perehtynyt, mutta aivan ilmeisesti tuossa hervottomassa tuomitsemisen 'kouristuksessa' on oireita mentaalipuolen vakavahkoista ongelmista.

Kiitos olkoon Jumalalle, meille kaikille on luvassa todellinen apu kaikkiin ongelmiimme, jos olemme kuuliaisia Hänen tahdolleen.

tahdoin tehdän pienet Pyhän Hengen pilkat,
        jälleen kerran - sehän meiltä uusilta
        kastetuilta on aina onnistunut.

• sivusta seuraaja
        Samperin fidelisko kirjoitti:

tahdoin tehdän pienet Pyhän Hengen pilkat,
        jälleen kerran - sehän meiltä uusilta
        kastetuilta on aina onnistunut.

Etkö tiedä?
        1. Kor. 6:10
        eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

• on valehtelijan

Vaikka ilmeisesti kuulutkin 'sunilaisten' kärkitrioon (?), olet sinä KariHenrik kyllä kavereitasi paljon rauhallisemman oloinen.
        Em. arvio on minun henkilökohtainen käsitykseni ja perustuu vain parin päivän palstaseurantaan.

Puhutaan siis TeuvoS & kumpp. ArmiK:sta.
        Vertaukseni villipetoon ei tuon kaksikon 'uskonnollisen verenhimoisuuden' osalta ole liioitteleva. Täytyy toki ymmärtää asiayhteys ja se, että kyseessä on vastine em. kaksikon suorasukaiseen kielenkäyttöön.

Sinun osaltasi EN siis tunnista villipetomaista saalistamista. Päinvastoin, vaikutat kovin maltilliselta ja asialliselta.

Lopuksi ne 'vakavahkot ongelmat'.

Todellakaan en ole ammattilainen mentaalipuolella. Siksi jätin asian määrittelemättömälle 'aivan ilmeisesti' -tasolle.
        Jotain erikoista ja tavallisuudesta poikkeavaa täytyy olla takana, jos pääasiallinen 'uskon sanoma' on lähimmäisten moukarointia ja saatanan-saatanaa!

vastuun kantaminen

• on valehtelijan kirjoitti:

vastuun kantaminen

Kertoisitko ensin, kuka on se valehtelija, johon viittaat

ja mitkä ovat ne asiat, joita valheiksi tahdot väittää.

Jos asia sattuisi koskemaan minua, niin vastailen sinulle.

Ystävällisesti
        SF

• EX hellari

helvetin luukkujen rasvaaja, ettei niiden kolina valheen uneen nukutettuja herättäisi.

• Ikävä kyllä

tulevat luopioitten joukosta. miksi luovuit?

• EX hellari
        Ikävä kyllä kirjoitti:

tulevat luopioitten joukosta. miksi luovuit?

minkälaisia käärmeitä tällaisten lipevien helluntailaisten sydämissä luikertelee.

• "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"

Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,

ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.

Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on."

Ef. 5:14-17

• Mikaela...
        EX hellari kirjoitti:

minkälaisia käärmeitä tällaisten lipevien helluntailaisten sydämissä luikertelee.

liittyvät näihin lahkoihin? Aikanaan kävin (uskoon tultuani, josta hyvin pitkä aika) mm. eri vapaissa suunnissa kuuntelemassa ja katsomassa (vilpittömin mielin), mitä siellä tapahtuu, ja tapaisiko kenties muita uskovaisia. Myös työkavereina oli mm. helluntailaisia. Petyin kovasti moniin (jotkut olivat inhimillisesti ihan mukavia ihmisiä); siihen ylimielisyyteen, vouhottamiseen, syrjimiseen, sekä siihen oppiin, mistä puhuivat. Tutkin raamattua ja rukoilin (tietenkin rukoilin että Jumala Pyhän Henkensä kautta näyttää miten mikin on!). Huomasin, että heidän oppinsa on raamatun sanan kanssa ristiriidassa, mutta ennekaikkea keskeisin oli se HENKI, mikä vaikutti. Kristuksen Henkeä ei ollut. Monet ovat lähteneet näistä lahkoista, jotkut siirtyneet toiseen lahkoon, jotkut ovat tyystin luopuneet, mutta jokunen on voinut päästä "selville" vesille (raitis raamatullinen usko), mutta hyvin vaikeaa se on ollut.

• mathetes
        Mikaela... kirjoitti:

liittyvät näihin lahkoihin? Aikanaan kävin (uskoon tultuani, josta hyvin pitkä aika) mm. eri vapaissa suunnissa kuuntelemassa ja katsomassa (vilpittömin mielin), mitä siellä tapahtuu, ja tapaisiko kenties muita uskovaisia. Myös työkavereina oli mm. helluntailaisia. Petyin kovasti moniin (jotkut olivat inhimillisesti ihan mukavia ihmisiä); siihen ylimielisyyteen, vouhottamiseen, syrjimiseen, sekä siihen oppiin, mistä puhuivat. Tutkin raamattua ja rukoilin (tietenkin rukoilin että Jumala Pyhän Henkensä kautta näyttää miten mikin on!). Huomasin, että heidän oppinsa on raamatun sanan kanssa ristiriidassa, mutta ennekaikkea keskeisin oli se HENKI, mikä vaikutti. Kristuksen Henkeä ei ollut. Monet ovat lähteneet näistä lahkoista, jotkut siirtyneet toiseen lahkoon, jotkut ovat tyystin luopuneet, mutta jokunen on voinut päästä "selville" vesille (raitis raamatullinen usko), mutta hyvin vaikeaa se on ollut.

Hyvä kysymys!
        Jos sinä joka olet oikeassa oleva uskova ja ne kaikki muutkin oikeassa olevat uskovat lähdette vain siksi pois seurakunnasta kun ne "muut ovat väärässä ja toimivat virheellisesti ja jopa Raamatunvastaisesti", niin mitä sinne seurakuntaan sitten enään jää muita kuin niitä "vääriä ja virheellisiä uskovia"!? Miksi kukaan "oikeassa oleva uskova kuten esim, sinä" ei halua jäädä seurakuntaan opastamaan niitä vääriä uskovia oikealle tielle!?

Jos sinä lähtiessäsi viet sen "oikean hengen" seurakunnasta pois, niin miten ihmeessä seurakunta voi ollakaan oikea Jumalan seurakunta jossa Jumalan henki toimisi!? Miksi viet sen sieltä pois jos se sinulla kerran on? Eikö sinun tulisi jakaa Jumalan sanomaa ja henkeä niille joilla sitä ei ole!? Sehän jos mikä olisi Jumalalle mieluisaa tekemistä josta Jumala mielistyisi ja saisit itsekin itsellesi varmasti Jumalalta jonkun arvokkaan lahjan toimillesi! Onko virheet aina vain muissa, eikö itsessä koskaan?

Jeesus nämä asiat meille jokaiselle kirkastakoon ja antakoon voimia, viisautta ja ymmärrystä ja tahtoa totella hänen tahtoaan!

Terv, mathetes

• Mikaela...
        mathetes kirjoitti:

Hyvä kysymys!
        Jos sinä joka olet oikeassa oleva uskova ja ne kaikki muutkin oikeassa olevat uskovat lähdette vain siksi pois seurakunnasta kun ne "muut ovat väärässä ja toimivat virheellisesti ja jopa Raamatunvastaisesti", niin mitä sinne seurakuntaan sitten enään jää muita kuin niitä "vääriä ja virheellisiä uskovia"!? Miksi kukaan "oikeassa oleva uskova kuten esim, sinä" ei halua jäädä seurakuntaan opastamaan niitä vääriä uskovia oikealle tielle!?

Jos sinä lähtiessäsi viet sen "oikean hengen" seurakunnasta pois, niin miten ihmeessä seurakunta voi ollakaan oikea Jumalan seurakunta jossa Jumalan henki toimisi!? Miksi viet sen sieltä pois jos se sinulla kerran on? Eikö sinun tulisi jakaa Jumalan sanomaa ja henkeä niille joilla sitä ei ole!? Sehän jos mikä olisi Jumalalle mieluisaa tekemistä josta Jumala mielistyisi ja saisit itsekin itsellesi varmasti Jumalalta jonkun arvokkaan lahjan toimillesi! Onko virheet aina vain muissa, eikö itsessä koskaan?

Jeesus nämä asiat meille jokaiselle kirkastakoon ja antakoon voimia, viisautta ja ymmärrystä ja tahtoa totella hänen tahtoaan!

Terv, mathetes

"seurakuntiin". Oikea seurakunta on hengellinen pyhien yhteys, Kristuksen ruumiin jäsenien muodostama. Heillä on sama henki, mieli, kieli, ovat kaikessa yhtä. Ovat juoneet samasta hengellisestä kalliosta. Asia on vaan niin, että harva kuulee, ja ottaa vastaan täyttä totuutta. Kyllä Jumalan Henki johtaa niiden ihmisten luo eri tavoin, kelle on jotain sanottava. Ihminen ei voi yhtään mitään itsessänsä, ellei Kristus anna voimaansa ja lähetä. Raamattu sanoo, että vain harvat löytävät. Hengestä syntynyt tuntee toisen hengestä syntyneen, heillä kun on se sama Jumalan Henki joka yhdistää hengen yhdyssiteellä.

• EX hellari

"Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"

Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,

ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.

Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on."

Ef. 5:14-17

ole johdattaa kerran armosta antamansa kasteen jälkeen ketään perkeleen kastealtaaseen.

Vain perkeleen lapsi pystyy herjaamaan Herran Henkeä vailla minäänlaista estettä. Sinua parempaa esimerkkiä ei tältäkään palstalta ole löytynyt.

• EX hellari kirjoitti:

ole johdattaa kerran armosta antamansa kasteen jälkeen ketään perkeleen kastealtaaseen.

Vain perkeleen lapsi pystyy herjaamaan Herran Henkeä vailla minäänlaista estettä. Sinua parempaa esimerkkiä ei tältäkään palstalta ole löytynyt.

tai ellei se ole 'sitä ihtiään', niin hyvin on kirjoittaja teuvonsa lukenut.

Kysymys vain jää; mistä moinen katkeruus ja sokea viha nousee.

Apostolien teot:
        8:22 "Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa
        - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni
        vääryyden siteissä."

• Ved.2
        mathetes kirjoitti:

Hyvä kysymys!

Terv, mathetes

nyt puolestaan syyttää niitä jotka ovat selvinneet lahkojen siteistä ja syytöksistä. Yleensä, jotka jäävät noihin lahkoihin, joutuvat mukautumaan erilaisiin harhaoppeihin tekemällä kompromisseja harhaan joutuneiden kanssa. Vapauteen Kristus vapautti meudät, emme ole kenenkään orjia. Palvelemme muissa yhteyksissä ja ydistyksissä, mutta lahkoja käskee Raamattukin välttämään.

On paljon vielä vapaalla olevia etsiviä, jotka tarvitsevat evankeliumia. Mutta totuuden kirjan myötä emme lähde pilaamaan omaatuntoamme, joka meillä vielä on. Mutta varmaan moni haluaisi riistää meiltä tämän vapauden Jeesuksessa Kristuksessa. Se missä morsiusseurakunnassa olemme, olkoon se salaisuus, mistä Jumalan sanakin todistaa.

• Näin se vaan on

tai ellei se ole 'sitä ihtiään', niin hyvin on kirjoittaja teuvonsa lukenut.

Kysymys vain jää; mistä moinen katkeruus ja sokea viha nousee.

Apostolien teot:
        8:22 "Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa
        - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni
        vääryyden siteissä."

Tämä kaveri kopioi Teuvon tekstejä sanasta sanaan ja luulee sitten olevansa niin totuudellinen. Arvelen hänen olevan Teuvo itse, sillä Teuvo on kovin yksinäinen ja siksi hän on luonut tällaisen puskakaverin.

• 2. Piet. 3:16 nii

Pietarikin hänestä valisti ja hänenlaisistaan.

2. Piet. 3:16

niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• alkupkaifas

jotta Paavali ja hänelle uskollinen SF saisivat tätä palstaa johtaa.

• Tota noin.

Ajatteletko kenties, että Paavali olisi jotenkin Jeesusta vastaan?

• Mikä on syy?

Mikäköhän voisi olla syy siihen, että Teuvo niin raivokkaasti hyökkäilee apostoli Paavalia vastaan? Eikö hän ymmärrä, että hän taistelee samalla Jumalaa vastaan, joka on Paavalin kautta puhunut?

• Paavalin elämä ja hänen kirjeensä todistavat voimakkaasti evankeliumin totuudesta.

Suni on paaduttanut itsensä ja vieraantunut Jumalan elävästä sanasta ja totuudesta.
        Murheellista sanoa, mutta Sunin kannanottoja ja palstakäyttäytymistä ohjaa pimeyden
        ruhtinas. Pahuuden vallat näkevät Paavalissa 'punaisen vaatteen', vastustajan, jonka
        kimppuun ne hyökkäävät kaikin voimin.

Suni edustaa kaikissa kirjoituksissaan pimeyden rintamaa; sydämensä paaduttaneena
        hän taistelee pahuuden voimien kanssa evankeliumin totuutta vastaan.

Jos seuraat Sunin 'hengellistä' kehitystä, niin huomaat hänen taantuneen vähitellen
        yhä enemmän pimeyden ruhtinaan orjaksi.

.

• Pietari on hyvä.

häntä Pietariin edes kielteisesti.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      20
      6034
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      554
      2174
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      146
      1788
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1184
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      952
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      930
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      69
      826
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      793
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      774
    10. Kuntoportaat sai rahaa

Kuntoportaat sai mojovan tuen. Minua vain ihmetyttää, tuleeko ne pidettyä käyttökunnossa. Televisiossa oli yksi aamu p
      Hyrynsalmi
      37
      706
    Aihe