"Loppuun asti

ekivaari

on oleva sota", [Dan. 9:6]

Matteus 10
34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
41 Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."

Hepr. 4:12
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija";

Luuk. 11:22
"Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja voittaa hänet, ottaa hän häneltä kaikki aseet, joihin hän luotti, ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin".

Tulin taas tänne kaksiteräistä miekkaa heiluttelemaan, kun minulle jo rakkaaksi käyneellä NM-foorumilla poistivat Raamatusta lainaamiani jakeita, mikä todistaa vain sen, että oikein käytettynä pitävät Jumalan sanaa helluntailaisuudelle vaarallisena aseena!

Hallitkoot foorumiansa ja laumaansa "valituilla paloillaan", sillä siellä Helluntaioppi on vallannut Jumalan sanan paikan ja väkivaltaiset hallitsevat Jumalan sanaa. Mutta vapaata Jumalan sanan käyttöä he eivät voi ottaa pois sydämestäni!

33

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne

      Nokia Missio keskusteluun pääse mukaan, eli mikä on osoite. Kiitos jos vastaat.

      • RitariOlevainen

        "Nettmission", eli helluntailaisten foorumi!
        -Ja sinne pääsee: "nettmission.fi"


      • lyhennyksellä NM Nokia Missionia vaan NetMissionin helluntailaisuuspainotteista verkkosivuja, keskustelupalstoja, johon pääsee hakuikkunaan kirjoittamalla: "www.netmission, helluntaiherätyksen..."

        Lukea voi ilman rekisteröitymistä, joka oikeuttaa myös kirjoittamaan, joita modet ahkerasti poistavat!


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        "Nettmission", eli helluntailaisten foorumi!
        -Ja sinne pääsee: "nettmission.fi"

        netmission.fi (yhdellä väli-t;llä)!


      • todé
        ekivaari kirjoitti:

        lyhennyksellä NM Nokia Missionia vaan NetMissionin helluntailaisuuspainotteista verkkosivuja, keskustelupalstoja, johon pääsee hakuikkunaan kirjoittamalla: "www.netmission, helluntaiherätyksen..."

        Lukea voi ilman rekisteröitymistä, joka oikeuttaa myös kirjoittamaan, joita modet ahkerasti poistavat!

        olet loukkaantunut siitä, ettet saa opettaa NM-foorumilla universalismia, joka on suurinpiirtein ja suoraansanottuna ei-kristillistä oppia.
        Minusta kun sinun jatkuva kirjoittelusi ko. tavalla on jo opettamisen puolella, ei enään keskustelemisen.

        Täällähän sitä saa kirjoitella kaikenlaista soopaa - paitsi sienistä - niin että siitä vaan kirjoittamaan lisää. Muista kuitenkin, että olet uskovana Jumalalle vastuussa opistasi.


      • ekivaari kirjoitti:

        lyhennyksellä NM Nokia Missionia vaan NetMissionin helluntailaisuuspainotteista verkkosivuja, keskustelupalstoja, johon pääsee hakuikkunaan kirjoittamalla: "www.netmission, helluntaiherätyksen..."

        Lukea voi ilman rekisteröitymistä, joka oikeuttaa myös kirjoittamaan, joita modet ahkerasti poistavat!

        poistivat ja uhkasivat jatkossakin poistaa nämä kaksi Raamatun lausetta, jotka kuuluvat saumattomasti yhteen:

        "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan"

        ja:

        "Jumala tekee kaiken, mitä ikinä tahtoo"

        Molemmissa jakeissa on yhteisenä siteenä eli kontekstina "Jumalan tahto", joten väitteenne niiden irti repimisestä on pelkkää panettelua. Minähän yritän vakuuttaa, että ne kuuluvat yhteen, sillä jos jomman kumman näistä lauseista kiellätte, sanotte joko Jumalan valehtelevan, tai sitten pettävän lupauksistaan huolimatta lupauksensa:

        2. Kor. 1:20
        "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme",


      • todé
        ekivaari kirjoitti:

        poistivat ja uhkasivat jatkossakin poistaa nämä kaksi Raamatun lausetta, jotka kuuluvat saumattomasti yhteen:

        "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan"

        ja:

        "Jumala tekee kaiken, mitä ikinä tahtoo"

        Molemmissa jakeissa on yhteisenä siteenä eli kontekstina "Jumalan tahto", joten väitteenne niiden irti repimisestä on pelkkää panettelua. Minähän yritän vakuuttaa, että ne kuuluvat yhteen, sillä jos jomman kumman näistä lauseista kiellätte, sanotte joko Jumalan valehtelevan, tai sitten pettävän lupauksistaan huolimatta lupauksensa:

        2. Kor. 1:20
        "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme",

        nimenomaa jakeitten kontekstistaan irroittelemista. Missä muuten nuo 2 jaetta ovat Raamatussa?


      • ekivaari kirjoitti:

        poistivat ja uhkasivat jatkossakin poistaa nämä kaksi Raamatun lausetta, jotka kuuluvat saumattomasti yhteen:

        "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan"

        ja:

        "Jumala tekee kaiken, mitä ikinä tahtoo"

        Molemmissa jakeissa on yhteisenä siteenä eli kontekstina "Jumalan tahto", joten väitteenne niiden irti repimisestä on pelkkää panettelua. Minähän yritän vakuuttaa, että ne kuuluvat yhteen, sillä jos jomman kumman näistä lauseista kiellätte, sanotte joko Jumalan valehtelevan, tai sitten pettävän lupauksistaan huolimatta lupauksensa:

        2. Kor. 1:20
        "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme",

        Kohdat ensimmäisestä lauseesta:

        1. Tim. 2
        4 "joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden".

        King James
        4 "Who will have all men to be saved, and to come unto the knowledge of the truth".

        Sama jae NOVUMin mukaan on ilman ehtotapaa:
        4 "joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan".

        Ja tässä Paavalin kirjoituksessakin tulee Jumalan selvä tahto ilmi:

        Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus".

        Toinen lause eri muodoissa on useissakin kohti:

        Jes. 46:10
        "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen".

        Job 23:13
        "Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee".

        Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee2.

        Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";


      • todé
        ekivaari kirjoitti:

        Kohdat ensimmäisestä lauseesta:

        1. Tim. 2
        4 "joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden".

        King James
        4 "Who will have all men to be saved, and to come unto the knowledge of the truth".

        Sama jae NOVUMin mukaan on ilman ehtotapaa:
        4 "joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan".

        Ja tässä Paavalin kirjoituksessakin tulee Jumalan selvä tahto ilmi:

        Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus".

        Toinen lause eri muodoissa on useissakin kohti:

        Jes. 46:10
        "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen".

        Job 23:13
        "Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee".

        Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee2.

        Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

        tuon perusteella, että kaikki ihmiset pelastuvat hokkus pokkus?


      • ekivaari kirjoitti:

        Kohdat ensimmäisestä lauseesta:

        1. Tim. 2
        4 "joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden".

        King James
        4 "Who will have all men to be saved, and to come unto the knowledge of the truth".

        Sama jae NOVUMin mukaan on ilman ehtotapaa:
        4 "joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan".

        Ja tässä Paavalin kirjoituksessakin tulee Jumalan selvä tahto ilmi:

        Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus".

        Toinen lause eri muodoissa on useissakin kohti:

        Jes. 46:10
        "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen".

        Job 23:13
        "Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee".

        Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee2.

        Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

        pysty paremmin Raamatulla perustelemaan näkökantaasi kuin hokkus-pokkus tempulla? Käyn ottamassa välipalaa ja jatkan sitten.


      • tiedät hyvin
        ekivaari kirjoitti:

        Kohdat ensimmäisestä lauseesta:

        1. Tim. 2
        4 "joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden".

        King James
        4 "Who will have all men to be saved, and to come unto the knowledge of the truth".

        Sama jae NOVUMin mukaan on ilman ehtotapaa:
        4 "joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan".

        Ja tässä Paavalin kirjoituksessakin tulee Jumalan selvä tahto ilmi:

        Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus".

        Toinen lause eri muodoissa on useissakin kohti:

        Jes. 46:10
        "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen".

        Job 23:13
        "Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee".

        Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee2.

        Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

        Jeesuksen sanoneen viimeisen kerran Jerusalemiin saapuessaan, että "kuinka usein minä olen tahtonut koota teidät niin kuin kanaemo kokoaa poikasensa siipiensä suojiin, mutta te ette ole tahtoneet". Jumalan tahto ei tapahtunut tässä kohdassa siinä mielessä kuin opetat.

        Jos taivas täyttyy Jumalaa vihaavista ja Kristuksen hyljänneistä ihmisistä, niin se ei ole enää taivas. Ei tässä kovin syvällistä teologian taitamista tarvita.


      • PakanainHuuto
        todé kirjoitti:

        olet loukkaantunut siitä, ettet saa opettaa NM-foorumilla universalismia, joka on suurinpiirtein ja suoraansanottuna ei-kristillistä oppia.
        Minusta kun sinun jatkuva kirjoittelusi ko. tavalla on jo opettamisen puolella, ei enään keskustelemisen.

        Täällähän sitä saa kirjoitella kaikenlaista soopaa - paitsi sienistä - niin että siitä vaan kirjoittamaan lisää. Muista kuitenkin, että olet uskovana Jumalalle vastuussa opistasi.

        kun ei enää sienistä ja säästä saa kirjoitella?


      • ekivaari kirjoitti:

        Kohdat ensimmäisestä lauseesta:

        1. Tim. 2
        4 "joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden".

        King James
        4 "Who will have all men to be saved, and to come unto the knowledge of the truth".

        Sama jae NOVUMin mukaan on ilman ehtotapaa:
        4 "joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan".

        Ja tässä Paavalin kirjoituksessakin tulee Jumalan selvä tahto ilmi:

        Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus".

        Toinen lause eri muodoissa on useissakin kohti:

        Jes. 46:10
        "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen".

        Job 23:13
        "Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee".

        Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee2.

        Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

        tuohon on helppo vastata Jumalan sanalla:

        Jesaja 45
        23 "Minä olen vannonut itseni kautta, minun suuni on lausunut tämän totuuden, peruuttamattoman sanan: -- Minun edessäni on notkistuva jokainen polvi, JOKAINEN SUU ON VANNOVA MINUN NIMEENI! [Jes. 19:18; Room. 14:11; Fil. 2:10,11]

        Tässä vain välillä huomautan ettei rangaistukseen meneviltä valoja vaadita, vaan pikemminkin armahdetuilta!

        24 "Näin minusta sanotaan: -- Vain Herralla on voima, hän tekee pelastuksen tekoja. HÄVETEN TULEVAT HERRAN LUOKSE KAIKKI NE, JOTKA OVAT HEHKUNEET VIHAA HÄNTÄ VASTAAN". [Jes. 41:11]

        Filippiläiskirje 2
        10 "niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra".

        1. Kor. 15:22
        "Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa",

        Eikä se eläväksi tekeminen tarkoita vain tietoiseksi tekemistä, niin kuin sitä yritetään vääristellä, vaan kaikkien ihmisten vanhurskauttamista:

        Room. 5
        18 "Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE IHMISILLE ELÄMÄN VANHURSKAUTTAMISEKSI";


      • todé kirjoitti:

        olet loukkaantunut siitä, ettet saa opettaa NM-foorumilla universalismia, joka on suurinpiirtein ja suoraansanottuna ei-kristillistä oppia.
        Minusta kun sinun jatkuva kirjoittelusi ko. tavalla on jo opettamisen puolella, ei enään keskustelemisen.

        Täällähän sitä saa kirjoitella kaikenlaista soopaa - paitsi sienistä - niin että siitä vaan kirjoittamaan lisää. Muista kuitenkin, että olet uskovana Jumalalle vastuussa opistasi.

        Ruotsalaisen helluntaifoorumilla pitää keskustelun olla torontolais-henkistä tai muuten Reijoa Jumalana pitävää sillä kaikki muu sensuroidaan.

        Tällä palstalla ylläpito sensuroi vain räikeimmät viestit.

        Uskovaisilla täällä ei löydy suvaitsevaisuutta kun edes sienistä ei saa vakavien asioiden lomassa ystävien kesken mainita.

        Ateistit ovat aina suvaitsevia ja ymmärtävät jos asiat lipsuu aiheesta ja suhtautuvat huumorilla järjettömiinkin harhaluuloihin nolaamatta ketään.

        Ekivaarikin pilkkasi meitä kun ei muka tiedetty pilvien olevan vesihöyryä.
        No haettiin todisteet että pilvet on vettä eikä vesihöyryä niin eiköhän tämä väärässä olija sortunut entistäkin pahempaan pilkkaamiseen kun terve ihminen olis pyytänyt anteeksi moista erehdystään.


      • todé
        PakanainHuuto kirjoitti:

        kun ei enää sienistä ja säästä saa kirjoitella?

        helluntailaisten moittimisessa ja helluntailaisuuden äimistelemisessä.


      • todé
        ekivaari kirjoitti:

        pysty paremmin Raamatulla perustelemaan näkökantaasi kuin hokkus-pokkus tempulla? Käyn ottamassa välipalaa ja jatkan sitten.

        nuo mainitsemasi Raamatun jakeet ovat?


      • todé kirjoitti:

        nuo mainitsemasi Raamatun jakeet ovat?

        Vastasin tuossa klo 10:48, tässä ne uudestaan:

        Kohdat ensimmäisestä lauseesta:

        1. Tim. 2
        4 "joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden".

        King James
        4 "Who will have all men to be saved, and to come unto the knowledge of the truth".

        Sama jae NOVUMin mukaan on ilman ehtotapaa:
        4 "joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan".

        Ja tässä Paavalin kirjoituksessakin tulee Jumalan selvä tahto ilmi:

        Ap. t. 17:30
        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus".

        Toinen lause eri muodoissa on useissakin kohti:

        Jes. 46:10
        "Minä ilmoitan alusta asti, mitä tuleva on, ammoisia aikoja ennen, mitä ei vielä ole tapahtunut; minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen".

        Job 23:13
        "Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? Mitä hän tahtoo, sen hän tekee".

        Ps. 115:3
        "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee2.

        Ps. 135:6
        "Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";

        Jos hermostuu pahasti niin ei näe eikä huomaa mitään! Eikös se niin ole?


      • PakanainHuuto
        todé kirjoitti:

        helluntailaisten moittimisessa ja helluntailaisuuden äimistelemisessä.

        pysymistä sitten, jos helluntailainen käy sienessä.
        Ihan samalla tavalla kuin helluntailainen käy keskustelua jostain ei helluntailaisuuteen liittyvästä aiheesta kuten ateismista?


      • RitariOlevainen
        ekivaari kirjoitti:

        lyhennyksellä NM Nokia Missionia vaan NetMissionin helluntailaisuuspainotteista verkkosivuja, keskustelupalstoja, johon pääsee hakuikkunaan kirjoittamalla: "www.netmission, helluntaiherätyksen..."

        Lukea voi ilman rekisteröitymistä, joka oikeuttaa myös kirjoittamaan, joita modet ahkerasti poistavat!

        net-missioon, ja kirjoittelen aina joskus, mutta ei ole ainkaan vielä poistettu ainuttakaan kirjoitusta. Kyllähän se on vähän niin, että mitä sinne skriivailee!


      • todé kirjoitti:

        nuo mainitsemasi Raamatun jakeet ovat?

        sienimetsään vai miksi vaikenit?


      • RitariOlevainen kirjoitti:

        net-missioon, ja kirjoittelen aina joskus, mutta ei ole ainkaan vielä poistettu ainuttakaan kirjoitusta. Kyllähän se on vähän niin, että mitä sinne skriivailee!

        kaiketi siellä minullakin rajoitettu kirjoitusoikeus olisi, mutta ei huvita tavuleikit kun kaikkia kohtia Raamatusta ei saa siellä käsitellä!


      • todé
        ekivaari kirjoitti:

        sienimetsään vai miksi vaikenit?

        täällä konehuoneessa voi koko päivää päivystää. Pitää tosiaan käydä sienimetsässä välillä. Poimin tuossa ensimmäiset puolukat vispipuuroa varten..

        Mutta, kumpikaan noista, raamatunpaikoista ei kyllä opeta sellaista, että kaikki ihmiset pelastuvat. kun katsot justiinsa sitä kontekstia, niin kummassakin on kyse siitä, että *Jumala on antanut kaikille mahdollisuuden pelastua*. Apostolien tekojen kohta teroittaa erityisesti sitä, että myös meille pakanoille on antanut mahdollisuuden pelastua.


      • todé
        PakanainHuuto kirjoitti:

        pysymistä sitten, jos helluntailainen käy sienessä.
        Ihan samalla tavalla kuin helluntailainen käy keskustelua jostain ei helluntailaisuuteen liittyvästä aiheesta kuten ateismista?

        helluntailainen ei elä tavallista elämää. Toisin sannoin puhuu vapaa-aikansa kielillä ja karkeloi hurmoksissa. Muu aika menee tietysti aamukokkouksessa ja joosua-aktiossa.


      • PakanainHuuto
        todé kirjoitti:

        helluntailainen ei elä tavallista elämää. Toisin sannoin puhuu vapaa-aikansa kielillä ja karkeloi hurmoksissa. Muu aika menee tietysti aamukokkouksessa ja joosua-aktiossa.

        NE saavatkin ajatella mitä hyvänsä. Olosuhteista johtuen minä tiedän, että helluntailenkin on ihminen:) Ja vielä aivan tavallinen ihminen, joka
        useammin käy kaupassa kuin kokkouksissa:)


      • ekivaari kirjoitti:

        sienimetsään vai miksi vaikenit?

        että "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus" ja: "Jumala tekee kaiken minkä tahtoo, niin näistä lauseista syntyy sellainen konteksti jota kukaan ihminen ei voi kumota!

        Hepr. 2:8
        "asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi".

        Vaikka en vielä kaikkea näe, niin uskon Jumalan tekevän niin kuin on luvannut!


      • todé
        ekivaari kirjoitti:

        että "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus" ja: "Jumala tekee kaiken minkä tahtoo, niin näistä lauseista syntyy sellainen konteksti jota kukaan ihminen ei voi kumota!

        Hepr. 2:8
        "asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi".

        Vaikka en vielä kaikkea näe, niin uskon Jumalan tekevän niin kuin on luvannut!

        ilmaisun `konteksti´ hieman väärin.
        Ei noita kahta jaetta voi noin mielivaltaisesti yhdistää ja rakentaa siitä kokonaan uutta oppia. Tai tietysti voi hyvinkin yhdistää, noinhan ne harhaopit juuri syntyvätkin, tulkitsemalla Raamattua ohi kontekstin.


      • todé kirjoitti:

        ilmaisun `konteksti´ hieman väärin.
        Ei noita kahta jaetta voi noin mielivaltaisesti yhdistää ja rakentaa siitä kokonaan uutta oppia. Tai tietysti voi hyvinkin yhdistää, noinhan ne harhaopit juuri syntyvätkin, tulkitsemalla Raamattua ohi kontekstin.

        lukijat saavat päätellä tietosanakirjassa olevan 'konteksti' sanasta annetun määritelmän puitteissa, kumpi meistä on oikeassa!:

        Ote Wikipedian Sanakirjasta:

        "Substantiivi
        konteksti

        Asiayhteys, jossa jokin tietty asia mainitaan.
        Kontekstilla tarkoitetaan organisaation ja siinä toimivien ihmisten taustaa (esim. suomalainen ja chileläinen), sijaintia (esim. Suomi, Tampere, Usa tai Kolumbia), suhteita (esim. liikesuhteen aloitusvaihe tai hyvin toimiva pitkäaikainen suhde) sekä kommunikaatiokanavia" (esim. puhelin, faksi, sähköposti, kuriiriposti ja henkilökohtaiset neuvottelut)


        [muokkaa] Käännökset
        englanti: context


        Molemmissa esille ottamissani lauseissa on kontekstina sanaliitto; 'Jumalan tahto'.

        todè, teet vakavan virheen kun noin julkeasti uskallat sotia Jumalan tahtoa vastaan, joka tässä asiassa on kontekstina!


      • ekivaari kirjoitti:

        lukijat saavat päätellä tietosanakirjassa olevan 'konteksti' sanasta annetun määritelmän puitteissa, kumpi meistä on oikeassa!:

        Ote Wikipedian Sanakirjasta:

        "Substantiivi
        konteksti

        Asiayhteys, jossa jokin tietty asia mainitaan.
        Kontekstilla tarkoitetaan organisaation ja siinä toimivien ihmisten taustaa (esim. suomalainen ja chileläinen), sijaintia (esim. Suomi, Tampere, Usa tai Kolumbia), suhteita (esim. liikesuhteen aloitusvaihe tai hyvin toimiva pitkäaikainen suhde) sekä kommunikaatiokanavia" (esim. puhelin, faksi, sähköposti, kuriiriposti ja henkilökohtaiset neuvottelut)


        [muokkaa] Käännökset
        englanti: context


        Molemmissa esille ottamissani lauseissa on kontekstina sanaliitto; 'Jumalan tahto'.

        todè, teet vakavan virheen kun noin julkeasti uskallat sotia Jumalan tahtoa vastaan, joka tässä asiassa on kontekstina!

        nyt Sinä vuorostasi, kuinka hyvät ja luotettavat perustelut sinulla on omalle kontekstillesi!


      • kesken
        todé kirjoitti:

        olet loukkaantunut siitä, ettet saa opettaa NM-foorumilla universalismia, joka on suurinpiirtein ja suoraansanottuna ei-kristillistä oppia.
        Minusta kun sinun jatkuva kirjoittelusi ko. tavalla on jo opettamisen puolella, ei enään keskustelemisen.

        Täällähän sitä saa kirjoitella kaikenlaista soopaa - paitsi sienistä - niin että siitä vaan kirjoittamaan lisää. Muista kuitenkin, että olet uskovana Jumalalle vastuussa opistasi.

        Ne löytämäni sienet oli tuosuvalmuskoja. Noin 10 kg. Harvinaisia minun sienimaillani.
        Kohta kerään Pohjoisen piispan hiippaa.


    • RitariOlevainen

      ja Pyhästä Hengestä elänyt helluntaiherätys olla huuhaata? Sen täytyy niin olla, jos sinun "Sanan vapaus" on mielestäsi oikein "tulkittu"?
      -Sanoin 100 vuotta, mutta oikeasti siitäasti kun Pyhä Henki ensimmäisen kerran vuodatettiin uskovien ylle Yläsalissa Jerusalemissa. Siitä alkoi helluntailaisuus, ja siinä samassa PH voimassa se on elänyt tähän päivään saakka, ja elää edelleenkin aina ja iankaikkisesti Herran luona, sillä koko universaalinen seurakunta on Pyhästä Hengestä syntynyt, ja on siis helluntaihenkinen, koska ensimmäisenä helluntaina juuri Henki annettiin uskovaisille, jotka olivat tosin uudestisyntymisen yhteydessä saaneet jo Pyhän Hengen sisimpäänsä, mutta varsinainen voitelu annettiin juuri tuolloin Hengen tullessa niiden 120 uskovan ylle, jotka vain istuivat ja odottivat lupauksen täyttymistä, eivätkä pettyneet, Jeesus lähetti Pyhän Hengen kielilläpuhumisineen.
      -Ei ekivaari tämä herätys kuole koskaan, se on Jumalan hengen alaisuudessa. vaikka päältäpäin näyttääkin toisinaan, että herätys on kärsimässä tappion, mutta ei ole, Jumalalla on "nasiirinsa" jokaisessa paikallisseurakunnassakin, ja herätyksen uudistuminen voi tapahtua koska ja milloin hyvänsä, morsianta valmistetaan ylösottoa varten, siitä on nyt kysymys suomenkin siionin kohdalla!

      • Nuori helluntailahko on ymmärtänyt Yläsalin tapahtumat Jerusalemissa ja monet muutkin asiat eri tavalla kuin valtauskonto katoliset.

        Oikeastaan kaikki kristityt tulkitsevat raamattua omalla tavallaan.

        Sanoipa raamattu mitä tahansa niin joka tapauksessa opetuslapset singahti opettamaan katolilaista oppia lapsikasteineen.


    • ei ikä siitä kunniallinen ole että paljon vuosia on vaan harmaapään kantamisen kunnia on kuuliaisuudessa eikä useissa vuosissa.

      Sanon sen ihan suoraan että meissä helluntailaisissa on paljon enemmän sielullisuutta hengellisyyden sijaan ja paljon opettajia jotka ovat Juudaksen kuvailemia:

      1:19
      "Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole".

      Luuk. 11:44
      "Voi teitä, kun te olette niinkuin merkittömät haudat, joiden päällitse ihmiset kävelevät niistä tietämättä!"

      Hyvänä tuntomerkkeinä heillä on se, että he ovat enemmän helluntailaisuuden kuin Kristuksen todistajia. He ovat lopettaneet Kristuksesta todistamisen ja Helluntaioppi on heille tärkeämpi kuin apostoli Paavalin neuvoma:

      3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
      4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja",
      5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen", [1.Timot. 6].

      Ilm. 11:8
      "Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin".

      En toki toivo kuolleen kuolemista vaan että siihen todella tulisi Jumalasta eläväksi tekevä Henki ja se virkoaisi eloon ja havahtuisi ensimmäiseen ylösnousemukseen, Kristukseen!

      • googlenauraja

        Alahan jo hakeutua SIELUNLAIN perusteella
        hoitoon naurettava pikkuporvari!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe