Terve, osaisikohan joku kertoa olenko ihan hakoteillä.
Olen tehnyt JavaScriptilla ohjelman, joka laskee maksimisykkeitä eri painoisille ihmisille, riippuen onko nainen vai mies.
Tämä toimii Firefoxilla, muttei ainakaan IE:lla. Onko niin, että Firefox saa toimimaan vähän virheellisetkin ohjelmat, vai onko IE vain niin käsiselain? En todellakaan luota siihen, että koodi on oikein, koska vasta harjoittelen JavaScriptin tekoa.
Onko jokin perusjuttu, mikä pitää olla, jotta ohjelma toimisi IE:lläkin?
Toimivuus eri selaimilla?
4
609
Vastaukset
- jeejje
Laitahan koodi tänne niin katsotaan mikä vialla (mikäli ei hirveetä sekasotkua).
Antaako IE mitään virheilmoitusta?
Laita asetuksista merkki näytä kaikki komentosarja virheet tai jotain sinnepäin se oli.
Ja muista että IE käyttää JS 1.5 ja FF 1.8 joten käytä vain 1.5 tuettuja juttuja. Katso http://developer.mozilla.org/en/docs/JavaScript sieltä näät mitä uusimmissa versioissa tullut.
Sekä kannattaa debugata tuota koodia. Esim pienissä osissa kokeilet toimiiko näin selviää mikä vika, sekä kannattaa laittaa vaikkapa alert('osio 1'); näin näkee mihkä saakka suoritus etenee.
Epäilen että vika voisi olla siinä miten viet tiedot lomakkeelta scriptille.
Kuitenkin JS toimii suurinpiirtein samalla tavalla useilla selaimilla. Joten kyllä tuon saa IE:lläkin toimimaan.
Ja onkos sul JS sallittu IE:ssä? ;)- Aloitteleva JavaScriptaaja
Hmm..Eiköhän JS ole sallittu IE:ssä, kun en sitä ole erikseen kieltänyt..? En nyt ole ihan varma, mistä sen tarkistan..käytän oikeastaan vain Firefoxia itse. Voin vaikka sen koodinkin laittaa..
- Aloitteleva JacaScriptaaja
Aloitteleva JavaScriptaaja kirjoitti:
Hmm..Eiköhän JS ole sallittu IE:ssä, kun en sitä ole erikseen kieltänyt..? En nyt ole ihan varma, mistä sen tarkistan..käytän oikeastaan vain Firefoxia itse. Voin vaikka sen koodinkin laittaa..
Heh, ei ole todellista.. =)
Kyseessä oli tosiaan selaimen asetus. JS oli estetty. Kiitos sinulle paljon! Olen toisen vuoden tkt-opiskelija ja olen törmännyt koodatessa liiankin usein tähän, että virhe on hyvin pieni :D - jeejje
Aloitteleva JacaScriptaaja kirjoitti:
Heh, ei ole todellista.. =)
Kyseessä oli tosiaan selaimen asetus. JS oli estetty. Kiitos sinulle paljon! Olen toisen vuoden tkt-opiskelija ja olen törmännyt koodatessa liiankin usein tähän, että virhe on hyvin pieni :DHyvä että ongelma ratkesi.
Tuon JS-päällä olon näkee helpoten kirjoittamalla ihan pikkuinen JS esim alert('JS toimii');
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2413682- 573433
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I912873Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk482656Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve1182431Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro352052Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1012011Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva421875Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1051804Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli711169