Toimivuus eri selaimilla?

aloitteleva JavaScriptaaja

Terve, osaisikohan joku kertoa olenko ihan hakoteillä.

Olen tehnyt JavaScriptilla ohjelman, joka laskee maksimisykkeitä eri painoisille ihmisille, riippuen onko nainen vai mies.

Tämä toimii Firefoxilla, muttei ainakaan IE:lla. Onko niin, että Firefox saa toimimaan vähän virheellisetkin ohjelmat, vai onko IE vain niin käsiselain? En todellakaan luota siihen, että koodi on oikein, koska vasta harjoittelen JavaScriptin tekoa.

Onko jokin perusjuttu, mikä pitää olla, jotta ohjelma toimisi IE:lläkin?

4

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeejje

Laitahan koodi tänne niin katsotaan mikä vialla (mikäli ei hirveetä sekasotkua).

Antaako IE mitään virheilmoitusta?
      Laita asetuksista merkki näytä kaikki komentosarja virheet tai jotain sinnepäin se oli.

Ja muista että IE käyttää JS 1.5 ja FF 1.8 joten käytä vain 1.5 tuettuja juttuja. Katso http://developer.mozilla.org/en/docs/JavaScript sieltä näät mitä uusimmissa versioissa tullut.

Sekä kannattaa debugata tuota koodia. Esim pienissä osissa kokeilet toimiiko näin selviää mikä vika, sekä kannattaa laittaa vaikkapa alert('osio 1'); näin näkee mihkä saakka suoritus etenee.

Epäilen että vika voisi olla siinä miten viet tiedot lomakkeelta scriptille.

Kuitenkin JS toimii suurinpiirtein samalla tavalla useilla selaimilla. Joten kyllä tuon saa IE:lläkin toimimaan.

Ja onkos sul JS sallittu IE:ssä? ;)

• Aloitteleva JavaScriptaaja

Hmm..Eiköhän JS ole sallittu IE:ssä, kun en sitä ole erikseen kieltänyt..? En nyt ole ihan varma, mistä sen tarkistan..käytän oikeastaan vain Firefoxia itse. Voin vaikka sen koodinkin laittaa..

• Aloitteleva JacaScriptaaja
        Aloitteleva JavaScriptaaja kirjoitti:

Hmm..Eiköhän JS ole sallittu IE:ssä, kun en sitä ole erikseen kieltänyt..? En nyt ole ihan varma, mistä sen tarkistan..käytän oikeastaan vain Firefoxia itse. Voin vaikka sen koodinkin laittaa..

Heh, ei ole todellista.. =)

Kyseessä oli tosiaan selaimen asetus. JS oli estetty. Kiitos sinulle paljon! Olen toisen vuoden tkt-opiskelija ja olen törmännyt koodatessa liiankin usein tähän, että virhe on hyvin pieni :D

• jeejje
        Aloitteleva JacaScriptaaja kirjoitti:

Heh, ei ole todellista.. =)

Kyseessä oli tosiaan selaimen asetus. JS oli estetty. Kiitos sinulle paljon! Olen toisen vuoden tkt-opiskelija ja olen törmännyt koodatessa liiankin usein tähän, että virhe on hyvin pieni :D

Hyvä että ongelma ratkesi.

Tuon JS-päällä olon näkee helpoten kirjoittamalla ihan pikkuinen JS esim alert('JS toimii');

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5037
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4428
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      2997
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27