Toimivuus eri selaimilla?

aloitteleva JavaScriptaaja

Terve, osaisikohan joku kertoa olenko ihan hakoteillä.

Olen tehnyt JavaScriptilla ohjelman, joka laskee maksimisykkeitä eri painoisille ihmisille, riippuen onko nainen vai mies.

Tämä toimii Firefoxilla, muttei ainakaan IE:lla. Onko niin, että Firefox saa toimimaan vähän virheellisetkin ohjelmat, vai onko IE vain niin käsiselain? En todellakaan luota siihen, että koodi on oikein, koska vasta harjoittelen JavaScriptin tekoa.

Onko jokin perusjuttu, mikä pitää olla, jotta ohjelma toimisi IE:lläkin?

4

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeejje

Laitahan koodi tänne niin katsotaan mikä vialla (mikäli ei hirveetä sekasotkua).

Antaako IE mitään virheilmoitusta?
      Laita asetuksista merkki näytä kaikki komentosarja virheet tai jotain sinnepäin se oli.

Ja muista että IE käyttää JS 1.5 ja FF 1.8 joten käytä vain 1.5 tuettuja juttuja. Katso http://developer.mozilla.org/en/docs/JavaScript sieltä näät mitä uusimmissa versioissa tullut.

Sekä kannattaa debugata tuota koodia. Esim pienissä osissa kokeilet toimiiko näin selviää mikä vika, sekä kannattaa laittaa vaikkapa alert('osio 1'); näin näkee mihkä saakka suoritus etenee.

Epäilen että vika voisi olla siinä miten viet tiedot lomakkeelta scriptille.

Kuitenkin JS toimii suurinpiirtein samalla tavalla useilla selaimilla. Joten kyllä tuon saa IE:lläkin toimimaan.

Ja onkos sul JS sallittu IE:ssä? ;)

• Aloitteleva JavaScriptaaja

Hmm..Eiköhän JS ole sallittu IE:ssä, kun en sitä ole erikseen kieltänyt..? En nyt ole ihan varma, mistä sen tarkistan..käytän oikeastaan vain Firefoxia itse. Voin vaikka sen koodinkin laittaa..

• Aloitteleva JacaScriptaaja
        Aloitteleva JavaScriptaaja kirjoitti:

Hmm..Eiköhän JS ole sallittu IE:ssä, kun en sitä ole erikseen kieltänyt..? En nyt ole ihan varma, mistä sen tarkistan..käytän oikeastaan vain Firefoxia itse. Voin vaikka sen koodinkin laittaa..

Heh, ei ole todellista.. =)

Kyseessä oli tosiaan selaimen asetus. JS oli estetty. Kiitos sinulle paljon! Olen toisen vuoden tkt-opiskelija ja olen törmännyt koodatessa liiankin usein tähän, että virhe on hyvin pieni :D

• jeejje
        Aloitteleva JacaScriptaaja kirjoitti:

Heh, ei ole todellista.. =)

Kyseessä oli tosiaan selaimen asetus. JS oli estetty. Kiitos sinulle paljon! Olen toisen vuoden tkt-opiskelija ja olen törmännyt koodatessa liiankin usein tähän, että virhe on hyvin pieni :D

Hyvä että ongelma ratkesi.

Tuon JS-päällä olon näkee helpoten kirjoittamalla ihan pikkuinen JS esim alert('JS toimii');

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6484
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5973
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2740
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1819
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe